Hoi Ik heb de laatste tijd last van verschillende spontaan uitvallende (en na 1 reboot weer gewoon werkende) schijven in mijn fileserver.
Nu kan ik niet met zekerheid zeggen dat het aan de PSU ligt, maar eigenlijk heb ik all het andere al uitgesloten
Ik heb dus een nieuwe PSU voor mijn File server nodig
Specs :
1 niet zo boeiende amd 2500+ (amd 4400+ ligt al klaar voor dit)
2 insteek kaartjes (highpoint 4 poorts sata controller en een 8 poorts raid controller)
14 Harde schijven
3 12cm en 3 9cm Fans
dit draaide al een jaar goed op een 400W chieftec voeding.
Ook de voedings waarde's zijn volgens mbm goed, alleen valt er af en toe spontaan een random schijf uit. Dit is zover ik kan nagaan begonnen na een upgrade van 12 naar 14 schijven.
Dus ik denk dat :
Of psu tegen zijn limieten begint aan te lopen en af en toe even een kleine dip heeft
Of de santekraam aan splitters begint zich onderhand te wreken.
Er is geen mogelijkheid tot staggered spinning, dus vooral met het opstarten moet de psu ff werken

Nu tel ik voor een HD ongeveer 2A op de 12V lijn. +-10A voor een processor, kom ik uit op +- 45A op de 12V lijn. Dat zou dus zeggen dat ik aan 600W ruim genoeg zou moetten hebben.
Probleem is echter dat voedingen tegenwoordig allemaal meerde rails hebben, en die elk voor 1 specifiek doel inrichten. M.A.W. ik heb niks aan een duizend watt voeding die met 4 20A rails, als ie vervolgens 2 van die railsen reserveerd voor pci-e aansluitingen, en alle molex en sata op 1 20a rails zet
Nu zoek ik dus een voeding die zich aan de volgende eisen voldoet
-Zoveel mogelijk sata connectors, en op de 2e plaats dan zoveel mogelijk normale molex aansluitingen (hoe minder splitters ik hoef te gebruiken hoe beter !)
-Genoeg vermogen om dit te voeden, in de toekomst eventuele uitbreiding naar 16 schijven en een zwaardere proc
-Geluids niveau boeit niet (ding klinkt sowieso als een opstijgende jumbo)
-Modulair mag. maar is eerder een nadeel dan een voordeel
-Budget ligt momenteel rond de 150E maar liever minder als meer.
Zelf vind ik de
zalman 750HP zeer interessant.
Echter kan ik nergens vinden hoe al die aansluitingen verdeeld zijn over de 4 rails.
Iemand enig idee hoe ik dat kan uitvinden, of Iemand nog suggesties voor andere voedingen?