Gekocht: OCZ StealthXtreme 600.
Vereisten:
Stil, voldoende power op de lijnen, moest helpen met airflow, upgrade mogelijkheden in de toekomst mogelijk maken
Eerste impressie:
Mooie voeding, voelt ook degelijk aan uit de verpakking. Geen fancypancy voeding. Gewoon zwart en daarmee basta. Zit bovendien 3 jaar garantie bij, volgens de doos.
Nader bekeken:
Goede bekabeling die netjes bijelkaar gehouden wordt. Eigenlijk te weinig sata connectoren (3, wist ik vantevoren). Verder een goede kabel lengte. Ik vind zelf de molex stekkers niet helemaal te wappie. Gaan wat lastig in de aansluiten, maar dat komt vaker voor. Daarnaast vind ik soms de stekkers wat dicht op elkaar zitten waardoor je weinig speling hebt met het plaatsen van je hardware. De 12 cm fan is vrijwel onhoorbaar, en zuigt lucht vanuit de behuizing naar binnen. Komt (in mijn geval een enorm voordeel, slechte flow en cpu zit erg hoog op mijn mobo) mijn setup bijzonder ten goede. Kast en cpu temperatuur zijn gedaald met een graad of 10. Erg fijn sinds mijn computer bij oververhitting gewoonweg vastloopt.
Na flashen van mijn bios (voor een erg grote sata schijf) per ongeluk opgestart in 1.5volt (ipv 1.70). Of het aan het bios ligt of de voeding: startte gewoon op. Okee okee, compileren van source ging daarna faliekant fout maar toch. Nu loopt mijn processor netjes op 1.6 volt stabiel.
Volgens de doos heeft deze voeding 4 12 volt lijnen die elk 18 ampere leveren. Kortom: hier moet je een hoop rarigheid mee uit gaan halen wil je dat voltrekken. De silentfunctie zorgt ervoor dat de fan langzamer draait bij lagere temperaturen. Fijn voor diegenen onder ons die 's nachts hun pc aanlaten.
Conclusie:
Fijne voeding, doet wat ie moet doen. Met ogen op de toekomst gericht: twee pciE stekkers is fijn. Ook twee cpu stekkers (voor de dual cpu setup) zijn een leuke extra. Verder kan ik het denk ik erg gek doen met deze voeding qua uitbreiding van onderdelen. Gekocht voor 79 euro totaal. Ik denk dat ik misschien voor dat geld ook een modulaire voeding had kunnen halen maar als ik nu zie dat ik eigenlijk alle kabels al gebruik van mijn voeding maakt dat niet zoveel uit.