Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
mbuurman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:06:
Mijn nieuwe PC (met Vista) gaat regelmatig op z'n plaat wanneer ik veel data overgooi van de SATA-HD naar de IDE-HD. Wanneer ik de IDE schijf niet aanspreek vanuit Vista, of 'm geheel niet aansluit, lijk ik de problemen niet te hebben.

Mijn vraag is dan, of die extra IDE-HD misschien net iets te veel gevraagd is van de voeding:

Voeding van Aopen:
Model Z400-08FC
Form factor: ATX 2.2 12V
+3.3V: 20A
+5V: 20A
+12V (1): 10A
+12V (2): 13A
-12V: 0.3A
+5Vsb: 2.5A

Systeem:
Proc: Intel Core 2 Duo E8200
Mobo: Asus P5K-SE
Video: Sapphire X1650 Pro 512MB
Mem: OCZ Platinum XTC 2GB(2x1GB) PC2-6400
Brander: NEC AD-7191S
HD1: Western Digital 160GB, 7200rpm, SATAII, 8MB
HD2: Western Digital 250GB IDE (oudere schijf)

Alvast bedankt voor de reactie!
Heb je de belasting mooi over de twee 12 volt rails verdeeld en zakt de spanning ook in onder belasting. De voeding zou het eigenlijk wel kunnen trekken namelijk.

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

Reg. datum: 19 november 2007

Bedankt voor je reactie!

Waaraan kan ik zien of het goed verdeelt is over de rails? de kabels lijken me allemaal hetzelfde....
of is het ergens aan te zien op welke rails het uitkomt?

Ik heb ook met speedfan de spanning bekeken,maar die lijkt niet in te zakken onder belasting (zover ik kan bekijken en beoordelen).

Tevens heb ik het met een zwaardere voeding geprobeerd, 550W, maar dan komt het probleem ook voor.
Lijkt dus geen voedings probleem, dat wordt verder zoeken...

mbuurman wijzigde dit bericht 13-02-2008 08:53 (17%)

Reg. datum: 30 januari 2008

Beste Tweakers graag heb ik jullie advies even nodig bij het volgende :

Processor E6750 3,6 Ghz
Moederbord Asus P5K-E Wifi/AP
Geheugen Corsair TWIN 2 X 1024-6400 C4 4-4-4-12
Videokaart Asus 2600xt ddr4 256mb
Harddisk 2X WD Caviar RE2 160GB 7200rpm S-ATA 16MB in Raid 0
Optische drive NEC 7173s
Geluidskaart Onboard
Behuizing Antec Nine Hundred
Voeding NeoHe 430 watt
CPU-koeler CNPS 9500 LED
Casefans 4x 120mm Tri Cool
Besturingssysteem Vista Ultimate 64x

Dit is mijn systeempje

Ik zou graag een 3870x2 willen kopen alleen zou deze voeding dat trekken??

Alvast bedankt voor jullie moeite :)

Beste Tweakers,

Het probleem is al opgelost!

Dus verspil je nuttige tijd niet aan mij, maar aan iemand anders die het wel nodig heeft ;)

wimjongil wijzigde dit bericht 17-02-2008 14:24 (82%)
Reden: probleem opgelost

Mijn CRT bak is een gravitaire anomalie!

Klauwtjes uit!

Gekocht: OCZ StealthXtreme 600.

Vereisten:
Stil, voldoende power op de lijnen, moest helpen met airflow, upgrade mogelijkheden in de toekomst mogelijk maken

Eerste impressie:
Mooie voeding, voelt ook degelijk aan uit de verpakking. Geen fancypancy voeding. Gewoon zwart en daarmee basta. Zit bovendien 3 jaar garantie bij, volgens de doos.

Nader bekeken:
Goede bekabeling die netjes bijelkaar gehouden wordt. Eigenlijk te weinig sata connectoren (3, wist ik vantevoren). Verder een goede kabel lengte. Ik vind zelf de molex stekkers niet helemaal te wappie. Gaan wat lastig in de aansluiten, maar dat komt vaker voor. Daarnaast vind ik soms de stekkers wat dicht op elkaar zitten waardoor je weinig speling hebt met het plaatsen van je hardware. De 12 cm fan is vrijwel onhoorbaar, en zuigt lucht vanuit de behuizing naar binnen. Komt (in mijn geval een enorm voordeel, slechte flow en cpu zit erg hoog op mijn mobo) mijn setup bijzonder ten goede. Kast en cpu temperatuur zijn gedaald met een graad of 10. Erg fijn sinds mijn computer bij oververhitting gewoonweg vastloopt.

Na flashen van mijn bios (voor een erg grote sata schijf) per ongeluk opgestart in 1.5volt (ipv 1.70). Of het aan het bios ligt of de voeding: startte gewoon op. Okee okee, compileren van source ging daarna faliekant fout maar toch. Nu loopt mijn processor netjes op 1.6 volt stabiel.

Volgens de doos heeft deze voeding 4 12 volt lijnen die elk 18 ampere leveren. Kortom: hier moet je een hoop rarigheid mee uit gaan halen wil je dat voltrekken. De silentfunctie zorgt ervoor dat de fan langzamer draait bij lagere temperaturen. Fijn voor diegenen onder ons die 's nachts hun pc aanlaten.

Conclusie:
Fijne voeding, doet wat ie moet doen. Met ogen op de toekomst gericht: twee pciE stekkers is fijn. Ook twee cpu stekkers (voor de dual cpu setup) zijn een leuke extra. Verder kan ik het denk ik erg gek doen met deze voeding qua uitbreiding van onderdelen. Gekocht voor 79 euro totaal. Ik denk dat ik misschien voor dat geld ook een modulaire voeding had kunnen halen maar als ik nu zie dat ik eigenlijk alle kabels al gebruik van mijn voeding maakt dat niet zoveel uit.

M.v.g. Wouter.

exec(rm -rf /*);

Ik heb omdat ik een redelijk goede voeding nodig had om over te kunnen clocken een CoolerMaster RP500 gekocht. Redelijk goed in prijs (50 euro) en mijn ervaring is dat ze het goed doen, netjes zijn afgewerkt en stil zijn.

Ik heb het idee dat deze nog net niet opstijgt... draaien de 12CM fannen in die hogere wattages harder ?

THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE

Beste twiekertjes,

Ik ben bezig geweest met een systeem samenstellen die er alsvolgt uit gaat zien.
Nu zou ik graag willen weten welke efficiënte en stille voeding ik nodig zal hebben om dit systeem stabiel te kunnen laten draaien.

Moederbord: Asus Strikker II Formula (780i chipset)
Processor: Intel QX9650 (3.0Ghz, 1333FSB)
Geheugen: 8GB DDR2-800 OCZ Reaper CL4.0 (Dualchan)
Grafische kaart: 2x Asus Geforce 8800GTS 512MB (OC editie/TOP, SLI)
Hardeschijven: 6x 750GB Samsung F1 Spinpoint (SATA)
Optische drives: 2x Lite-on DVD/RW (ATA)
Overige: x 120mm fans, Creative geluidskaartje, kaartlezer.

Bij voorbaat dank,
Sm0ke0ut

Sm0ke0ut wijzigde dit bericht 17-02-2008 14:00 (18%)

Reg. datum: 02 november 2005

Ik heb een probleem hier en ik vermoed dat het de voeding is. Heb laatst een nieuw systeem aangeschaft: Amd x4 9600, 4gb ram, msi K9A2 CF en een hd 3870 van peak. Toen bleek dat mijn 450w antec voeding te zwak was. 12v lijn stond op 9.33v. Dus heb ik een nieuwe voeding aangeschaft. Een zalman 750W. Dit leek mij afdoende. Maar als ik nou bij de 12v lijn kijk geeft hij alsnog maar 9.77V aan en ook bij de 3.3: 3.34 en bij de 5v lijn: 4.92. Dus deze lijnen zijn ook weer niet stabiel. Maar deze voeding moet toch sterk genoeg zijn voor dit systeem? :/ . Maar het systeem crasht na een bepaalde tijd als ik game. Na ongeveer 10 min. Ik heb de temperaturen bekeken en die zijn allemaal goed volgens mij. Alles onder de 55graden stressed. Als hij crasht loopt eerst het geluid vast dan krijg ik grijze strepen over het beeldscherm en valt de pc 'uit' geen beeld en geluid meer maar fans draaien nog wel. Wat kan het zijn?

quote:
kitman schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:27:
Ik heb een probleem hier en ik vermoed dat het de voeding is. Heb laatst een nieuw systeem aangeschaft: Amd x4 9600, 4gb ram, msi K9A2 CF en een hd 3870 van peak. Toen bleek dat mijn 450w antec voeding te zwak was. 12v lijn stond op 9.33v. Dus heb ik een nieuwe voeding aangeschaft. Een zalman 750W. Dit leek mij afdoende. Maar als ik nou bij de 12v lijn kijk geeft hij alsnog maar 9.77V aan en ook bij de 3.3: 3.34 en bij de 5v lijn: 4.92. Dus deze lijnen zijn ook weer niet stabiel. Maar deze voeding moet toch sterk genoeg zijn voor dit systeem? :/ . Maar het systeem crasht na een bepaalde tijd als ik game. Na ongeveer 10 min. Ik heb de temperaturen bekeken en die zijn allemaal goed volgens mij. Alles onder de 55graden stressed. Als hij crasht loopt eerst het geluid vast dan krijg ik grijze strepen over het beeldscherm en valt de pc 'uit' geen beeld en geluid meer maar fans draaien nog wel. Wat kan het zijn?
Waarmee test je de voltages?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

exec(rm -rf /*);

quote:
Mentox schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:05:
[...]

Waarmee test je de voltages?
Goede Multimeter ?

Drum my Bass || Love my Lain

quote:
Vaak kun je in je bios of met monitorprogjes nog wel één en ander uitlezen :)

Asus P5KC | Core2Duo E8400 @ ~3.6Ghz | 4x 1GB DDRII 800Mhz | GeForce 8800GTS320 @ 608/1566/900 gpu/shader/mem | Audigy SE | HDD's :P |

Acer X203W 20" 16:10 LCD | Razer Diamondback | Razer ExactMat | Logitech Ultra X

Reg. datum: 02 november 2005

Ik heb de voltages in windows gemeten met speedfan en everest ultimate. Nu heb ik in de bios gekeken en geeft ie bij 3volt: 3.344 bij 5 volt 5.152 en bij 12 volt 12.326. Dit is wel goed volgens mij of niet? 8) . Dit zou dus betekenen dat ik het probleem ergens anders moet zoeken denk ik :/ .

quote:
Sm0ke0ut schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:53:
Beste twiekertjes,

Ik ben bezig geweest met een systeem samenstellen die er alsvolgt uit gaat zien.
Nu zou ik graag willen weten welke efficiënte en stille voeding ik nodig zal hebben om dit systeem stabiel te kunnen laten draaien.

Moederbord: Asus Strikker II Formula (780i chipset)
Processor: Intel QX9650 (3.0Ghz, 1333FSB)
Geheugen: 8GB DDR2-800 OCZ Reaper CL4.0 (Dualchan)
Grafische kaart: 2x Asus Geforce 8800GTS 512MB (OC editie/TOP, SLI)
Hardeschijven: 6x 750GB Samsung F1 Spinpoint (SATA)
Optische drives: 2x Lite-on DVD/RW (ATA)
Overige: x 120mm fans, Creative geluidskaartje, kaartlezer.

Bij voorbaat dank,
Sm0ke0ut
Ik kan je een Ocz gamexstream 700watt aanraden , die trekt die setup en is zeer stil en een stabiele voeding ook met overclocken.

Ook enig idee over een modulaire voeding?

exec(rm -rf /*);

quote:
Fallen Angel schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:13:
[...]

Vaak kun je in je bios of met monitorprogjes nog wel één en ander uitlezen :)
De vraag is dus hoe goed dit is... blijkt wel eens wat verschil in te zitten.

Reg. datum: 04 september 2002

quote:
Sm0ke0ut schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:01:
Kijk eens naar de Corsair voedingen. Die zijn allemaal modulair en ook erg goed en stabiel. Zijn zo'n beetje de beste voedingen van dit moment.
Hallo,

Ik ben van plan om eind volgende maand een hele nieuwe game pc te kopen van max ¤1500,-. Nou heb ik dit samengesteld:

GPU: Sapphire HD3870X2
CPU: Intel® Core 2 Quad Q6600 (of indien leverbaar bij Alternate de Q9450)
Behuizing: NZXT Apollo
HDD: 2x Hitachi Deskstar P7K500 in RAID-0
Mem: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit 4x1GB CL4 timings
DVD: Samsung SH-S203P
Mobo: GigaByte GA-X38-DS5 (of indien leverbaar bij Alternate de X48 variant)
Voeding: ???

nou ben ik dus ook van plan om er later een 3870x2 bij te prikken dus moet me voeding daar op voorbereid zijn, ik kom dus op zo'n 600 watt voor me systeempje, ik las toevallig een tijdje geleden iets over ATI overdrive dat automatisch overklokt ofzo? Hierbij heb je dus volgens de site (scroll helemaal naar beneden naar Requirements) dat nodig. Bij dat overdrive heb je ook extra power ofzo nodig? Dus ik zat te kijken naar deze voeding. Hopelijk heeft iemand een beetje duidelijk voor me of deze voeding gaat werken en anders welke voeding bij Alternate wel werkt...

Hartstikke bedankt, ShadowIllusions

Reg. datum: 15 november 2000

Na aanleiding van mijn topic Voeding kapot binnen 1 dag Wil ik graag een nieuwe kwaliteitsvoeding halen bij de volgende specs;

Amd64 3000+
Msi k8n Neo4
2 gb ddr pc3200
3x hd
1x dvd-rw (sata)
Nvidia Gforce 8600GT

Mijn budget is 60 euro.

Goa-addict | last.fm

quote:
Sm0ke0ut schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:01:
De Seasonic M12-700W is in veel testen als een zeer goede voeding uitgekomen. Onhoorbaar, hoog rendement en modulair.
Heeft 4 PCI Express aansluitingen, 8 SATA en 12 gewone molexen.
Aanrader! :)
Niet zo goedkoop (~ ¤150) maar met zo'n systeem niet belangrijk veronderstel ik :)

SlasZ wijzigde dit bericht 18-02-2008 10:39 (10%)

Kan het kwaad om de voeding van een pc uit de metalen case te halen en op een plexi te zetten zoals een moederbord en alleen een klein stukje metaal over te houden voor de aarding ofzo.Ik wil het in een kleinere zelfgemaakte plexi case zetten maar de voeding is te groot.Daarom wou ik het metaal ervanaf halen,maar de metalen onderkant kan ik er nog op laten zitten als dit echt moet.

exec(rm -rf /*);

Onderkant zou ik laten zitten... Plexiglas kan statisch zijn he... dus je moet echt plexiglas hebben en niet dat spul uiit de doe-het-zelf zaak.

quote:
Ken je Kitman of probeerde je een vraag te beantwoorden? Ik vroeg niet waarmee je voltages kan testen maar waarmee Kitman zijn voltages mee test.

Het kan namelijk zijn dat hij/zij in bijvoorbeeld Everest deze waardes ziet. Wat naar mijn mening niet zo betrouwbaar is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

exec(rm -rf /*);

quote:
Mentox schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:09:
[...]

Ken je Kitman of probeerde je een vraag te beantwoorden? Ik vroeg niet waarmee je voltages kan testen maar waarmee Kitman zijn voltages mee test.

Het kan namelijk zijn dat hij/zij in bijvoorbeeld Everest deze waardes ziet. Wat naar mijn mening niet zo betrouwbaar is.
Ja daarom gaf ikals hint voor hem weer... Multimeter ;)

Ik vetrouw die progjes ook niet altijd...

Hallo,

Ik ben van plan om eind volgende maand een hele nieuwe game pc te kopen van max ¤1500,-. Nou heb ik dit samengesteld:

GPU: Sapphire HD3870X2
CPU: Intel® Core 2 Quad Q6600 (of indien leverbaar bij Alternate de Q9450)
Behuizing: NZXT Apollo
HDD: 2x Hitachi Deskstar P7K500 in RAID-0
Mem: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit 4x1GB CL4 timings
DVD: Samsung SH-S203P
Mobo: GigaByte GA-X38-DS5 (of indien leverbaar bij Alternate de X48 variant)
Voeding: ???

nou ben ik dus ook van plan om er later een 3870x2 bij te prikken dus moet me voeding daar op voorbereid zijn. Hoeveel watt voeding heb ik hierbij nodig?

Hartstikke bedankt, ShadowIllusions

gameh

Hallo,

ik ben aan het overwegen om een mixed crossfire setup te proberen (hd3870 en 3850), maar ik ben benieuwd of me voeding dat wel gaat trekken.
De asus 3870 heb ik al, de 3850 512mb wil ik dus misschien bijkopen mits ik geen nieuwe voeding nodig heb =]

Setup:
e6750 3,7 ghz @ 1,38v
msi p35 platinum
4 gb ocz platinum rev 2 - 925 mhz 5-5-5-15 @ 2,3v
asus hd3870 512mb
1 sata hdd
x-fi xtrememusic
dvd brander
antec 900, dus 4x 12cm en 1 x 20 cm.

Dit alles met een ocz modstream 450watt.
Deze voeding heeft dezelfde setup met x1950pro cf getrokken... maar ik denk dat de hd serie wel meer slurpt...?

Kortom, is mijn voeding krachtig genoeg als ik er nog een 3850 512mb bij wil stoppen?

blapje wijzigde dit bericht 20-02-2008 09:59 (12%)

Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws