Gathering of Tweakers

Quicksearch
Who...me?
Reg. datum: 23 september 2007

Ik ben druk bezig een nieuw systeem samen te stellen. De openingsposts waren erg verhelderend over waar je op moet letten bij een voeding, maar ik kom er niet uit of ik mijn bestaande voeding kan houden, of dat het systeem niet eens zal booten.

Heb nu een Antec SmartPower 2.0 400W (met 24pins connector en PCI-E connector), die max 10A levert op +12V1 en max 15A op de +12V2. Hieraan wil ik een Gigabyte X38 mobo hangen (ben er nog niet uit welke precies), een C2D E8200, een HD3850/512, 2 reepjes DDR2-800 geheugen, een Raptor 74GB en een 2e data disk, verder nog 1 optisch station en 2 12cm fannetjes, allemaal niet extreem volgens mij.

Volgens een online calculator zou ik hiervoor met 380W uitkomen, mits mijn 12V rails genoeg stroom leveren, maar ik kom er niet achter of de voeding genoeg levert om uberhaupt te starten. Ik las hier ergens dat je zo'n 25A op de 12V nodig hebt, maar is dat dan samen of per 12V lijn?

Ik weet dat als het krap is als het werkt maar ik hoop eigenlijk dat ik die nieuwe voeding nog even kan uitstellen, anders duurt het nog langer voor er hier een nieuwe machine staat.

Gigabyte P35-DS3P | C2D E8200 | 2x OCZ 2GB PC6400 | Sapphire HD3850 ultimate | Samsung 226BW
Canon 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 50mm f/1.8II

quote:
Okasha schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 18:32:
Worden de vragen hier neit meer beantwoord O-) O-)
lijkt erop.. waiting.. :o

quote:
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:05:

Dus mijn vraag is nu, welke voeding heb ik voor deze opstelling nodig? (zou ik dezelfde voedingen kunnen gebruiken als ik bv. een Phenom 9500 kies of een 6000+ kies (denk het zelf wel maar misschien een goede 430 watt voeding ofzo (Cooler Master Extreme Power 430 Watt ).., en de 3850 zal wel iets meer stroom verbruiken dan de 2600XT.. )
Het systeem zal iets meer verbruiken met een 6000+ dan met een Phenom, maar 430W is ruim voldoende. Ik zou wel kijken naar een andere voeding, bv. de Antec NeoHE of Earthwatts of de Corsair VX450.

Reg. datum: 22 november 2007

quote:
Fishlip schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:21:
Hoi,

Ik had ook een vraag.
Ik heb van een mede-tweakers een Club3d Radeon X1650 PRO 512 mb overgenomen, en in mijn systeem geplaatst. Nu valt mijn beeldscherm uit na een tijdje gamen. Ik denk dat mijn voeding niet genoeg prik geeft, terwijl ik overal las dat het met een 350 watt voeding wel moest lukken.

Setup:
AMD Athlon 3700+ 2.4 Ghz
Gigabyte K8ns pro
1 gig drr geheugen
samsung 250 gig hdd SATA
Radeon X1650 PRO 512mb

Ik weet bijna zeker dat het mijn voeding is, welke voeding kan ik nu het beste kopen?

Alvast bedankt!
Misschien eerst even een andere voeding proberen? Ik zou niet meteen een nieuwe kopen als ik jou was. :)
quote:
nogeeninlog schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:57:
In de handleiding lees ik dit: Input Requirements: 12-25V un-regulated, min=2A, max=10A (load
dependent).
, dus deze adapter moet voldoende zijn. Voor de zekerheid heb ik de adapter voor de zekerheid opnieuw gemeten (ik had namelijk wel een andere stekker gemonteerd), de output spanning is 20V, maar de stroom is maar 0,5A. Dus dat zal dan wel het probleem zijn.
Nou, dat was het probleem dus niet, ik heb gewoon verkeerd gemeten.
Een probleem was dat ik de Picopsu niet goed op het moederbord aan kon sluiten, omdat er een elco pal naast stond. De Picopsu kon er dus niet diep genoeg in. Ik dacht dat dat geen problemen op zou leveren, want als ik de stekker van een gewone ATX voeding even ondiep aansloot, dan werkte alles gewoon.

Maar goed, ik heb er een verlengkabel tussen gezet. Nu startte de computer wel op, maar bleef hangen bij de harde schijf, die alleen maar begon te tikken. Zonder harde schijf startte het systeem wel op, maar ja, daar heb je niet zoveel aan.

Ik vind dit wel raar. Een vorige computer draaide een harde schijf, twee optische stations en twee pci-kaarten met 90watt. De laptopvoeding voldoet ruimschoots aan de minimumeisen van de Picopsu. Het zou gewoon moeten werken.

quote:
PinkPanther1970 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Het systeem zal iets meer verbruiken met een 6000+ dan met een Phenom, maar 430W is ruim voldoende. Ik zou wel kijken naar een andere voeding, bv. de Antec NeoHE of Earthwatts of de Corsair VX450.
Dankje! :D nu kan ik de bestelling de deur uit doen !

Reg. datum: 23 november 2004

Binnenkort ook een upgrade naar een nieuw systeem:

-Core 2 Duo E8400
-Asus P5K
-2x 2gb pc6400 ddr2.
-2x peak 3870
-1 dvd brander
-2x samsung 160gb hd.
-2x 92 mm fans.

Wat voor voeding moet ik hier voor halen?
Gaat het lukken met een Cooler Master RS-460 (460 watt) voeding, met 2 12v lijnen van ieder 18A?

Bedankt voor de moeite! :)

Life sucks, but it beats the alternative

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een gehele nieuwe pc kopen, enkele dingen moeten nog uitkomen maar ik zat nog eens te kijken naar de voeding. Ik heb nu gekozen voor een Zalman ZM750-HP. Maar ss 750 Watt wel nodig bij dit systeem?

Intel Core 2 Quad Q9450
Asus striker II Formula
Asus EN8800GT (in sli)
Corsair PC6400 CL4 2 gb geheugen (2 keer)
En nog paar harde schijven.

Zal dit systeem ook werken op 500 watt? zoals de Antec Earthwatts 500 Watt

Alvast bedankt.

PS: Bij sommige voedingen staat dit erachter: 80 Plus rating. wat is dat?

Reg. datum: 26 november 2000

quote:
Gamerobin schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:09:
Dat kun je zo op tig sites opzoeken
quote:
Gamerobin schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:09:

Zal dit systeem ook werken op 500 watt? zoals de Antec Earthwatts 500 Watt

Dat systeem kan inderdaad werken met 500W. Ik zou je de Corsair CMPSU-520HXEU of CMPSU-550VX aanraden.

80 Plus: http://www.80plus.org

quote:
nogeeninlog schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:51:
Maar goed, ik heb er een verlengkabel tussen gezet. Nu startte de computer wel op, maar bleef hangen bij de harde schijf, die alleen maar begon te tikken. Zonder harde schijf startte het systeem wel op, maar ja, daar heb je niet zoveel aan.

Ik vind dit wel raar. Een vorige computer draaide een harde schijf, twee optische stations en twee pci-kaarten met 90watt.
Lijkt me niet raar gezien de laptopadapter maar 45W kan leveren. Tikkende harde schijf betekent gewoon een te grote piekstroom voor spinup, dus wederom laptopadapter kan het niet aan. Of de 6A nominaal en 8A piek van de picoPSU op de 12V lijn voldoende is ga ik me niet over uitspreken maar is hier ook (nog) niet relevant omdat dit meer vermogen is dan de laptopadapter zelf kan leveren.
quote:
De laptopvoeding voldoet ruimschoots aan de minimumeisen van de Picopsu. Het zou gewoon moeten werken.
De laptopadapter voldoet aan de minimumeisen van de picoPSU zčlf (om deze onbelast te kunnen laten werken) maar niet aan de eisen van het systeem dat daar nog eens achterhangt.

Niets houdt je tegen om eens te kijken wat het ding doet met een andere krachtigere adapter (5-6A @19V) die je hiervoor even van iemand anders leent.

disco stu wijzigde dit bericht 01-02-2008 09:29 (6%)

Reg. datum: 30 januari 2008

En toen had ik ff een vraagje

Processor E6750 3,6 Ghz
Moederbord Asus P5K-E Wifi/AP
Geheugen Corsair TWIN4X1024-6400C4 4-4-4-12
Videokaart Asus 2600xt ddr4 256mb
Harddisk 2X WD Caviar RE2 160GB 7200rpm S-ATA 16MB in Raid 0
Optische drive NEC 7173s
Geluidskaart Onboard
Behuizing Antec Nine Hundred
Voeding NeoHe 430 watt
CPU-koeler CNPS 9500 LED
Monitor Neovo F-17C
Toetsenbord Logitech Ultra X
Muis Logitech
Speakerset Labtec 2.1
Casefans 4x 120mm Tri Cool
Besturingssysteem Vista Ultimate 64x

Dit is mijn systeem setupje:

ik wil dus binnen enkele dagen overstappen op ATI 3870 X2

mijn vraag is? heb ik voldoende kracht aan deze voeding of is het noodzakelijk dat ik het vervang?

graag jullie advies hierbij, alvast bedankt !!

Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen en heb het volgende in mn hoofd:

Moederbord: MSI P35 Diamond
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 Boxed
Ram: Kingston 1333mhz ddr3 1 GB
Videokaart: Sapphire Ati Radeon HD 3870 GDDR4
HDD: Hitachi Deskstar T7K500 250 GB

Nu zat ik te denken aan een 400 Watt voeding, maar is dit toereikend?

vuls te fijn

quote:
Flashlight schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:22:
Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen en heb het volgende in mn hoofd:

Moederbord: MSI P35 Diamond
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 Boxed
Ram: Kingston 1333mhz ddr3 1 GB
Videokaart: Sapphire Ati Radeon HD 3870 GDDR4
HDD: Hitachi Deskstar T7K500 250 GB

Nu zat ik te denken aan een 400 Watt voeding, maar is dit toereikend?
Als het een A-merk voeding is wel.
Voor goede voedingen zie de topicstart.
Dus geen Q-tec, Sweex, Trust of andere Z-merken. :P

-The_Mask- wijzigde dit bericht 02-02-2008 15:45 (3%)

***Specs*** -*-*Intel Core 2 Duo E6300 @ 3,4GHz - ATi Radeon HD4850

Ik heb ook zoiets als Flashligt in gedachten:

Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3R
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: 2x 2GB PC6400 CAS4 DDR2
Videokaart: 8800GT 512MB GDDR3

Heb op het moment een Zalman 400W maar ik heb voor de zekerheid een Cooler Master Real Power M520 in mijn verlanglijst opgenomen maar ik weet niet of het nodig is. Dit toekomstige systeem in combinatie met 1x 7200.10 320GB en een X-Fi XtremeMusic die ik al in mijn pc heb zitten.
quote:
D. Ninjai schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:45:
Ik heb ook zoiets als Flashligt in gedachten:

Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3R
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Geheugen: 2x 2GB PC6400 CAS4 DDR2
Videokaart: 8800GT 512MB GDDR3

Heb op het moment een Zalman 400W maar ik heb voor de zekerheid een Cooler Master Real Power M520 in mijn verlanglijst opgenomen maar ik weet niet of het nodig is. Dit toekomstige systeem in combinatie met 1x 7200.10 320GB en een X-Fi XtremeMusic die ik al in mijn pc heb zitten.
Het is niet nodig, die 400W voeding is voldoende.
Indien je toch zou willen veranderen zou ik je eerder de Corsair 450VX of de 520HX aanraden.

Je Zalman zou dit gewoon moeten trekken.

Ik kom op een gebruik van zo'n 230W rekening houdend met een paar dingen die je niet noemde, maar waarschijnlijk wel hebt (fans, dvd-drive). Als je dan ook nog wat upgrades voor de toekomst + verminderde output bij veroudering meerekent komt je systeem nog steeds niet in de buurt van de 400W uit. Die M520 is dus niet nodig op dit moment, m.i.

edit: ik was wat traag....

sub0kelvin wijzigde dit bericht 03-02-2008 09:52 (3%)

Beiden bedankt. :) Het liefst zou ik wel een modulaire voeding willen hebben maar als een nieuwe voeding niet nodig is dan ga ik voor de besparing.
Ik heb een systeem samengesteld dat gebaseerd is op het basissysteem uit de BBG. Ik gebruik een Chiefteck voeding van al weer een paar jaartjes uit (350 Watt, uit de Dragon Miditower)en het systeem is vooralsnog stabiel, maar ik vraag me af of de voeding niet heel erg op zijn tenen loopt omdat Speedfan wat vreemde waardes laat zien op de -12V en de -5V. Ook het grote verschil tussen vcore1 en vcore2 ziet er vreemd uit (maar aangezien de 3V op 0 staat denk ik dat speedfan dat verkeerd uitleest en vcore2 de 3V is).

De vraag is eigenlijk of ik me zorgen moet maken. Ik weet niet wat mijn systeem precies verbruikt, de CPU doet al max 100Watt geloof ik dus dat is behoorlijk. Het is de bedoeling dat er voor de zomer nog 1 of 2 casefans in komen en waarschijnlijk ook nog wel een extra harddisk omdat ik altijd meer dan 250 Gb gehad heb en verwacht dit snel vol te hebben :)

http://home.concepts.nl/~wbn0046/speedfan.PNG

#Product
1AMD Athlon X2 6000+
1Asus EAH2600PRO/HTDP/256M
1Asus M2A-VM HDMI (moest eigenlijk die zonder HDMI hebben, maar goed het werkt nu ;) )
1Kingston KVR667D2N5K2/2G
1Samsung HD250HJ, 250GB
1Samsung SH-203N

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

quote:
Marzman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:13:
Ik heb een systeem samengesteld dat gebaseerd is op het basissysteem uit de BBG. Ik gebruik een Chiefteck voeding van al weer een paar jaartjes uit (350 Watt, uit de Dragon Miditower)en het systeem is vooralsnog stabiel, maar ik vraag me af of de voeding niet heel erg op zijn tenen loopt omdat Speedfan wat vreemde waardes laat zien op de -12V en de -5V. Ook het grote verschil tussen vcore1 en vcore2 ziet er vreemd uit (maar aangezien de 3V op 0 staat denk ik dat speedfan dat verkeerd uitleest en vcore2 de 3V is).

De vraag is eigenlijk of ik me zorgen moet maken. Ik weet niet wat mijn systeem precies verbruikt, de CPU doet al max 100Watt geloof ik dus dat is behoorlijk. Het is de bedoeling dat er voor de zomer nog 1 of 2 casefans in komen en waarschijnlijk ook nog wel een extra harddisk omdat ik altijd meer dan 250 Gb gehad heb en verwacht dit snel vol te hebben :)
Speedfan heeft meestal moeite om negatieve voltages uit te lezen. Als je op de +12 en +5 en +3,3 Volt geen groot verschil hebt met idle en stress hoef je je geen zorgen te maken. Maar als je dat wel doet kun je het altijd na meten met een multimeter. :) De voeding zou het ook gewoon makkelijk aan moeten kunnen.

***Specs*** -*-*Intel Core 2 Duo E6300 @ 3,4GHz - ATi Radeon HD4850

Who...me?
Reg. datum: 23 september 2007

Heb zonder reactie van hier de gok genomen en gister en Gigabyte P35-DS3P gehaald, met een C2D E8200, een Sapphire HD3850 silent en 2 reepjes OCZ titanium (4GB).

Net alles in de kast gefrommeld en aangesloten, maar het booten gaat zeer onregelmatig. Soms start hij 3x opnieuw op voordat de POST start. Kan dan wel in de BIOS komen. Ook booten gaat tot aan de keuze van XP voor het hardware profiel. Maak ik dan de keuze dan reset deze gelijk weer. Is dit een teken dat de voeding dan toch te zwak is???

Het is een Antec SP400 met PFC en volgens het stickertje moet ie 29A op de +12V kunnen leveren. Ik ben nog allerlei dingen aan het testen, maar als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Gigabyte P35-DS3P | C2D E8200 | 2x OCZ 2GB PC6400 | Sapphire HD3850 ultimate | Samsung 226BW
Canon 40D | EF-S 17-85 IS USM | EF 50mm f/1.8II

hallo ik heb per ongeluk mijn voeding doorgebrand en nu zit ik met een probleem ik had een voeding van enermax eg285s-vb alleen deze kan ik niet vinden in een nederlandse webwinkel nu zou ik graag willen weten welke voeding ik het beste kan nemen die dezelfde afmetingen heeft omdat ik weinig ruimte heb in mijn htpc case, zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Reg. datum: 23 oktober 2003

Hallo,

Ik heb sinds vorige week het volgende systeem in gebruik:
Kast: Antec P182. (wat inhoudt: 3x 120mm fans)
Moederbord: MSI P6N SLI Platinum
CPU: Q6600
Geheugen: 4x 1GB Corsair 800mhz DDR2
Grafische kaarten: 2x Geforce GTS 512MB
HDDs: 2x Samsung Spinpoint F1 750GB.
En dan nog een Samsung DVD-brander (20x) en een Samsung DVD-lezer.

Nu had ik hierbij een 850watt voeding, maar deze past net niet in de kast. Ik heb daarom mijn oude 600 watt voeding gebruikt.

Echter loopt het systeem in Vista maximaal 5-10 minuten voordat het vastloopt. In Windows XP Pro x64 krijg ik hem maximaal 30-45 minuten draaiend en merk ik dat als ik download af en toe de hdd's er ca. een minuut helemaal mee ophouden om daarna verder te gaan of het systeem vast te laten lopen.

Ik ga ervan uit dat dit dan komt door te weinig vermogen van de voeding, klopt dit?

quote:
Aiii schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:53:

Ik ga ervan uit dat dit dan komt door te weinig vermogen van de voeding, klopt dit?
Euh... neen, zelfs een 600W voeding is overkill.
Volgens mij wordt het ofwel veel te warm in je kast, ofwel is je voeding niet geschikt voor SLI.
Welk merk en model voeding gebruik je?

Reg. datum: 23 oktober 2003

Kan het nu even niet controleren welk typenummer maar het is een Xilence voeding (volgens mij een 600W Gaming Edition). Op de doos stond een SLI ready logo dus dat moet wel SLI capable zijn.

Volgens de metingen is de kast gemiddeld met wat hogere load circa 40-50 graden max. De CPU rond de 40.

Aiii wijzigde dit bericht 04-02-2008 12:55 (12%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws