Hoofdcategorieën
Topicacties

GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2004

9 keer melden dat je geen multimeter hebt op 4 pagina's? Een record :+
Seriously, dat spul is bij elke online elektronica zaak voor 1 of 2 tientjes te bestellen...

www.overklokken.info

Of vijf euro in de rommel bak bij de gamma.
Heb btw nog wat problemen met m'n nieuwe pc, dus nog geen scores helaas. :(
Heb iig wel al 1050Mhz core gedraait. En nee dat was niet z'n max.

CPU: Wissellend RAM: Wisselend VGA: Wisselend PSU: Enermax infinity 720W :D

David
Reg. datum: 19 januari 2006

Schiet niet op hier he. Zijn er naast Snot_Aap nog mensen die serieus bezig zijn? Geloof het niet he, Lism jou tel ik niet mee aangezien je al tijden mekkert over je multimeter en zie daar ook niet snel verandering in komen.
Jammer dat de contest zo tegen zijn einde aan loopt, zo is der ook niet veel lol aan...

//Edit: ik heb overgens mijn phase-change unit en een GPU pot binnen maar denk niet dat dat nog nodig gaat zijn, tenzij Snot_Aap ook Sub-Zero gaat.

Dafut wijzigde dit bericht 04-01-2008 13:57 (19%)

Intel Core 2 Duo E8400 - Asus Commando - 2x1GB PC8500 Crucial - Sapphire HD2900XT Crossfire - Phase Change Cooler

Reg. datum: 25 april 2005

quote:
Dafut schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:55:
Schiet niet op hier he. Zijn er naast Snot_Aap nog mensen die serieus bezig zijn? Geloof het niet he, Lism jou tel ik niet mee aangezien je al tijden mekkert over je multimeter en zie daar ook niet snel verandering in komen.
Jammer dat de contest zo tegen zijn einde aan loopt, zo is der ook niet veel lol aan...

//Edit: ik heb overgens mijn phase-change unit en een GPU pot binnen maar denk niet dat dat nog nodig gaat zijn, tenzij Snot_Aap ook Sub-Zero gaat.
Ik wacht op m'n bout (vanochtend een onterechte aanmaning gehad van conrad :P), kan begin volgende week binnenkomen.

zal dan ook eens het overclock geweld laten klinken >:)

P5N-ESLI / E6600 @3.0GHz / 2GB KVR @ 333MHz / Foxconn 8800GTS @stock |specs|

Niet die Jism

Ja hey.. Kaartje ligt hier nog steeds, gebrek is aan een multimeter idd, alsmede m'n software die verloren gegaan is (3dmark, atitool , + drivers / overig). Met GPRS valt dat niet echt rap binnen te halen op 7KB p/s. Het zit een beetje tegen, maar hopelijk is met eind van de maand m'n normale verbinding weer actief.

Kan nu wel de kaart oc'en, maar zonder 3dmark heb je er weinig aan geloof ik. Multimeter moek nog steeds halen ja. Wellicht is morgen een goed tijdstip, even tussen de kleine uurtjes door.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

www.overklokken.info

Ik ga binnenkort subzero.
Alleen wat problemen met de kaart. Geheugen gaat opeens niet harder meer 850mhz :(.
En winxp installatie is al een paar keer corrupt geraakt dus ga even windows 2000 installeren. Kijken of dat beter gaat.

Reg. datum: 09 november 2005

Ik ben der ook nog wel alleen weinig tijd. Ik heb de kaart al wel weer een week of 2werkend (A).
Helaas is met vga waterkoeler ook lek, ben wel op zoek naar nieuwe.
Komt in elk geval nog verbetering in mijn score thats for sure :P

Nukezone FTW

www.overklokken.info

A joh, beetje kit er op en je waterblok gaat weer.
Soweiso kost een tweedehands waterblokje bijna niks.

Reg. datum: 25 mei 2007

quote:
Dafut schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:55:
Tja leen je kaart een week of twee uit aan iemand die wel serieus bezig wil maar geen werkende kaart/geen kaart heeft?
offtopic:
hint, hint

Tja mocht iemand de moed hebben opgegeven ik wil nog steeds een kaartje overnemen in ruil voor een sommetje geld als ik dan tenminste nog legitiem mee mag doen van de rest.
Bij mijn kaart is namelijk het mem nogal gebakken....

Niet die Jism

Ik ga vanmiddag een multimeter ophalen ( :P ) en daarna meteen dat voltage terugdraaien naar waar die hoort. Hopelijk krijg ik die kaart eindelijk aan de praat, maar dan rest me nog 1 probleem is dat ik 3dMark 2001 niet liggen heb, noch een snelle verbinding om het binnen te kunnen hengelen (nu op GPRS).

Dus weer moet ik het helaas uitstellen. Wel kan ik alvast preplayen met 3dMark 05 :P stond namelijk nog wel geinstalleerd

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

www.overklokken.info

Kan je niet bij de buren even internet "lenen"?

ik host images

Anders stuur ik je 3dmark01 wel ff op een dvd'tje ;) duurt maar 1 dag dus :P srry kheb geen cd's meer dus dan maar dvd :9

anyways mensen ga aub even zoeken op GoT naar de 1e en de 2e fairplay contest...!!! Die werden gehouden toen ik hier nog niet actief was ennu toen moest ik gewoon elke dag een stuk lezen.. zo boeiend enzo :) maar nu.??? eigenlijk geen bal aan, teveel gezeik teveel probs :( erg jammer jongens.

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

Niet die Jism

Nou breekt m'n klomp... 8)7

Ik steek de kaart erin , vervolgens multi-meter erbij, start het systeem op, ik lees uit 0.002v en het systeem start gewoon op, prima beeld. Driverinstallatie verloopt vlekkeloos alsmede dat ik nu in 2D modus dit aan het typen ben :P

Ik ga even testen of ik ook 3D doen kan zonder dat die kaart chrashed oid. 8)7

Ja hoor.. netjes 600 FPS met Atitraytools benchmark :+

Of de variabele weerstand staat precies goed afgesteld, of die voltmod werkt niet meer, of er was iets anders toen aan de hand. Kan ook zijn dat de kaart juist wel werkt aangezien het PCI-E voltage met 0.025 verhoogd is, aangezien de kaart geen externe connector gebruikt.

Jism wijzigde dit bericht 05-01-2008 11:08 (32%)

Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
lism schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:03:
Nou breekt m'n klomp... 8)7

Ik steek de kaart erin , vervolgens multi-meter erbij, start het systeem op, ik lees uit 0.002v en het systeem start gewoon op, prima beeld. Driverinstallatie verloopt vlekkeloos alsmede dat ik nu in 2D modus dit aan het typen ben :P

Ik ga even testen of ik ook 3D doen kan zonder dat die kaart chrashed oid. 8)7
Heb jij geen kapotte multimeter? Zou dr ffies een batterijtje bij pakken en kijken of hij dan wel de juiste spanning meet.. 0.002 is echt te weinig..

@ Framaster
Check je DM ;)

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

Niet die Jism

Nee multimeter werkt uitstekend.

0.002V kan ook helemaal niet. Anders boot de kaart ten eerste niet, en als dat wel het geval was dan zou hij de 2D modus niet eens meer halen.

ik host images

LoL die multimeter heeft ie net gehaald dus denk dat ie wel heel is :P nvm

Anyways Xtresis tenzij je er een bak geld voor over hebt krijg je het kaartje van Framaster ;) anders... forget it O-)

cc_tuner wijzigde dit bericht 05-01-2008 11:13 (8%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl. Images tot 3MB grootte!!

quote:
cc_tuner schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:11:
Anyways Xtresis tenzij je er een bak geld voor over hebt krijg je het kaartje van Framaster ;) anders... forget it O-)
_O- }:|
Heb overigens hier nog het kaartje van Maarten-Nforce liggen, vol met vaseline. Heb nog niet de moed verzameld gekregen om dit eraf te halen.... :)

Xtresis wijzigde dit bericht 05-01-2008 11:19 (23%)

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

Niet die Jism

Foutje lag 'm op het verkeerde pooltje gesoldeerd draad. Even los met de multimeter het meetpuntje opgezocht, en daarop kwam vervolgens 1.12V uit. Vaag. Dus snel de bout erbij gepakt, draadje nu wel op de juiste plaats gesoldeerd, en vervolgens in het bios-scherm stap voor stap opgedraaid. Wat me direct opviel is dat de OVP erin springt op het moment dat je stapjes hoger dan 0.05 maakt. Daarna valt het voltage op 'nul' en doet je systeem niets meer. Even uit / aan zorgt ervoor dat het weer draait, dus na 3 keer uit / aan heb ik nu 1.39V, aangezien ik nog niets met die OVP gedaan had.

Dus , met andere woorden, na een luie tijd doet m'n kaart het weer :D

Mis alleen nog 3Dmark, even kijken of een vriend die voor me branden wilt, met post heb ik 'm ook pas per maandag binnen he ;)

quote:
lism schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:38:
Foutje lag 'm op het verkeerde pooltje gesoldeerd draad. Even los met de multimeter het meetpuntje opgezocht, en daarop kwam vervolgens 1.12V uit. Vaag. Dus snel de bout erbij gepakt, draadje nu wel op de juiste plaats gesoldeerd, en vervolgens in het bios-scherm stap voor stap opgedraaid. Wat me direct opviel is dat de OVP erin springt op het moment dat je stapjes hoger dan 0.05 maakt. Daarna valt het voltage op 'nul' en doet je systeem niets meer. Even uit / aan zorgt ervoor dat het weer draait, dus na 3 keer uit / aan heb ik nu 1.39V, aangezien ik nog niets met die OVP gedaan had.

Dus , met andere woorden, na een luie tijd doet m'n kaart het weer :D

Mis alleen nog 3Dmark, even kijken of een vriend die voor me branden wilt, met post heb ik 'm ook pas per maandag binnen he ;)
Heb je dan alsnog geen buren oid ergens in de buurt ( dòòòh, daarom ook buren 8) ) met internet ofzo. Om nu 3 dagen te wachten is ook zo wat....

Niet die Jism

Ik ken m'n nieuwe buren wat dat betreft nog niet zo goed ;) Ben net verhuisd namelijk. Om nu even aan de deur ipv een kopje suiker om een download :') _O-

Het was een 20K weerstand op die OVP? Wellicht dat ik dat zakje nog vinden kan met die weerstanden, 1.39 is niets. Haal amper 850 of het systeem slaat al vast :')

Nu ik de spullen heb meteen profijt van maken. Wat is een uiterste voltage dat ik doen kan op die core? Koeling is wel in orde, stressed op amper 34 graden met een VF-900.

David
Reg. datum: 19 januari 2006

quote:
lism schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:58:
Ik ken m'n nieuwe buren wat dat betreft nog niet zo goed ;) Ben net verhuisd namelijk. Om nu even aan de deur ipv een kopje suiker om een download :') _O-

Het was een 20K weerstand op die OVP? Wellicht dat ik dat zakje nog vinden kan met die weerstanden, 1.39 is niets. Haal amper 850 of het systeem slaat al vast :')

Nu ik de spullen heb meteen profijt van maken. Wat is een uiterste voltage dat ik doen kan op die core? Koeling is wel in orde, stressed op amper 34 graden met een VF-900.
Nice dat het kaartje weer werkt! Dat ie vast slaat bij 850 komt misschien doordat daar een gat zit. Als ik bij mij 840-880 probeer slaat ie ook vast ;). Dus ff 900 proberen :).

Intel Core 2 Duo E8400 - Asus Commando - 2x1GB PC8500 Crucial - Sapphire HD2900XT Crossfire - Phase Change Cooler

Niet die Jism

Hoe komt zo'n 'hole' er dan? :P En waardoor wordt het veroorzaakt? Is die site in mijn sig trouwens down met al die tips en dergelijk? Ik krijg een blanco pagina als ik erop klik :/

(of ik moet even in de database hacken :+ )

Maar ik ga het wel even proberen :)

www.overklokken.info

OVP kom je idd met 25K een heel eind.
Heb zelf 1.6V gedraait met waterkoeling.

Niet die Jism

grmbl.... :( Ik kan dat zakje met 3 weerstanden niet meer vinden.. Waar ik ook gezocht heb :X

Snap er niets van. Kon me nog heel goed herinneren dat ik dat zakje rond 10 december nog in m'n broekzak stopte met dat ik het een veliige logische plek geven wou boven al m'n spullen :P

900MHz werkt trouwens ook niet, dikke vastloper. Kan die ovp ook omzeild worden zonder weerstand? Dus dat de complete OVP niet eens meer werkt? :+

^
http://tweakers.net/ext/f/uXFTTd8SzFHiZe68ZZbsDHjd/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/lyUZX7NF1n04LVN7ZzicGXUg/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/JDdMDqaEh3Su8qVheTJXrHD2/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/YU2PyKoFQUWwfeVhN4zsAuif/thumb.jpg

Dat zijn de foto's voor nu even. Het is al erg genoeg om via GPRS alles proberen te uploaden :X

Jism wijzigde dit bericht 05-01-2008 13:21 (53%)

TeamBitstorm.nl

Jippie antwoord terug gehad van pcplatform over mijn DDR2 versie:
----
Dat is vreemd: blijkbaar hebben wij en de leverancier niet goed opgelet. Stuurt u de kaart maar terug met hetzelfde RM nummer
----
Dat wordt dus weer terug sturen, alleen wil ik dan wel de verzendkosten vergoed krijgen van pcplatform voor de verkeerde levering (heb ik net contact over opgenomen). Waarschijnlijk duurt dat omwisselen dan weer een paar weken en heb ik pas een werkend kaartje als de contest is afgelopen. Áls ik dan wel een werkende/goede kaar krijg.. :z

If You Run You Only Die Tired

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: