Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N73 Topic | Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
BoyzNDaHood schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:59:
Heeft andere mensen ook vaak last van uitvallende n73's? Ik hoor dat nokia's daar vaker last van heeft. Maar mijne valt echt soms 10 x in een uur uit. Ik hoef em maar op de tafel neer te leggen en hij valt weer uit. Tis inmiddels al mn 3e (zogenaamde refurbished model, maar volgens mij hebben ze echt geen reet aan die telefoons gedaan) N73. Kheb in de winkel al gezeken om een nieuwe, maar die willen ze maar niet geven omdat ik Orange klant ben.
Je kan proberen een papiertje achter het klepje stoppen. Als goed is heeft het te maken dat de batterij contact verliest als hij iets los komt te zitten. Volgens mij stond dit ook wel vaker in dit forum.

Daarnaast is het logisch dat je koptelefoon als antenne fungeert! Hoe wil je anders aan bereik komen, interne antennes werken volgens mij niet bij een FM.... Dit wordt trouwens ook al jaren gedaan bij andere devices, zoals die goedkope scanradio's, walkmans met ingebouwde radio, etc...

Reg. datum: 03 augustus 2006

quote:
BoyzNDaHood schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:59:
Heeft andere mensen ook vaak last van uitvallende n73's? Ik hoor dat nokia's daar vaker last van heeft. Maar mijne valt echt soms 10 x in een uur uit. Ik hoef em maar op de tafel neer te leggen en hij valt weer uit. Tis inmiddels al mn 3e (zogenaamde refurbished model, maar volgens mij hebben ze echt geen reet aan die telefoons gedaan) N73. Kheb in de winkel al gezeken om een nieuwe, maar die willen ze maar niet geven omdat ik Orange klant ben.
heb ik ook gehad.
nieuw toestel gekregen maar het probleem bleef nog steeds.
Uiteindelijk bleek dat de batterij gaar was . nieuwe batterij gekregen en toen was het probleem verholpen!

Reg. datum: 06 augustus 2001

Blijf het een rotding vinden. Van de week weer ellende ermee, wilde ik nieuwe telefoon aanschaffen, maar blijk ik nog 8 maanden met dit ding rond te moeten lopen... zucht

Grootste miskoop ooit, deze N73...

Reg. datum: 18 september 2007

hoe zet je ook weer die knipperende led uit? sorry heb niet gezocht in het topic. (kan het ook niet vinden trouwens) Kan het uberhaupt wel?

P.E.No.1 wijzigde dit bericht 01-12-2008 11:45 (26%)

PSN id: PENo1

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
P.E.No.1 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:06:
hoe zet je ook weer die knipperende led uit? sorry heb niet gezocht in het topic. (kan het ook niet vinden trouwens) Kan het uberhaupt wel?
nee, dat kan niet en ja, het is erg irritant. Moet 's nachts altijd mn telefoon op de kop neerleggen, anders is mijn hele kamer een soort light show :+ Volgens mij kun je hem ook niet afplakken, want in de led zit ook de de lichtsensor die meet hoe fel je display moet zijn.

[edit] je kunt volgens mij wel de screensaver uitzetten (beeld gaat dan niet op zwart na een tijdej), waardoor het ledje niet gaat branden, maar door de al beperkte accuduur van de N73 zou ik dat niet doen.

Palomar wijzigde dit bericht 01-12-2008 14:01 (16%)

Reg. datum: 12 april 2008

quote:
Palomar schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:58:
[...]

nee, dat kan niet en ja, het is erg irritant. Moet 's nachts altijd mn telefoon op de kop neerleggen, anders is mijn hele kamer een soort light show :+ Volgens mij kun je hem ook niet afplakken, want in de led zit ook de de lichtsensor die meet hoe fel je display moet zijn.

[edit] je kunt volgens mij wel de screensaver uitzetten (beeld gaat dan niet op zwart na een tijdej), waardoor het ledje niet gaat branden, maar door de al beperkte accuduur van de N73 zou ik dat niet doen.
blauwe licht uitzetten????
Heel gemakkelijk.... toestel uit het raam gooien en niet gaan zoeken.

een andere manier is de volgende toetsen indrukken: menu,instrumenten,instellingen,telefoon,weergave,slaapstand op uit zetten.
Dat is alles succes ermee

Acties:

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
P.E.No.1 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:06:
Je hebt niet gezocht, maar kan het ook niet vinden. 8)7

Volgende keer aub wel even zoeken, want als je naar 'knipper' had gezocht in dit topic dan het je je antwoord gehad. :Y)
Reg. datum: 22 november 2007

ik wil weer wat games installeren, maar bijna bij elke game (vóór n73), krijg ik fouten bij het installeren als "Geldigheids certificaat verstreken"... etc...

hoe komt dat..?
kies namelijk echt alleen games voor n73... veel verschillende al geprobeerd?

Reg. datum: 02 juni 2004

Moet je de datum eens een paar jaar terugzetten bij het installeren.
Werkte bij mij nog wel eens...

Reg. datum: 22 november 2007

quote:
Werewolf336 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:20:
Moet je de datum eens een paar jaar terugzetten bij het installeren.
Werkte bij mij nog wel eens...
lukte helaas... kreeg bijna zelfde fout alleen was iets langer, maar ging te snel weg..
voor de rest tripte mn telefoon alleen maar :s

Reg. datum: 03 oktober 2004

Mijn N73 valt de laatste tijd vaak uit, gewoon midden op de dag.

Het begon zo:

Ik kreeg een koptelefoontje in het scherm zonder dat deze ingeplugd was. Heb de telefoon opengemaakt, alles nagekeken en schoongemaakt. Toen deed hij het weer goed.

Daarna een software update gedaan van versie 2.xx (heeeel oud ja :P ) naar de laatste versie, alles werkte nog steeds goed.

Maar nu valt hij dus zo'n 3x per dag spontaan uit, bij het aanzetten komt de telefoon exact terug waar deze gebleven is (met toetsenblok erop en al).

Iemand een idee?

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
Leolinedance schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:32:
Mijn N73 valt de laatste tijd vaak uit, gewoon midden op de dag.

Het begon zo:

Ik kreeg een koptelefoontje in het scherm zonder dat deze ingeplugd was. Heb de telefoon opengemaakt, alles nagekeken en schoongemaakt. Toen deed hij het weer goed.

Daarna een software update gedaan van versie 2.xx (heeeel oud ja :P ) naar de laatste versie, alles werkte nog steeds goed.

Maar nu valt hij dus zo'n 3x per dag spontaan uit, bij het aanzetten komt de telefoon exact terug waar deze gebleven is (met toetsenblok erop en al).

Iemand een idee?
Probeer eens een papiertje enkele keren dubbelgevouwen tussen de batterij en het achterklepje. Dat werkt voor veel mensen. Mijne is daardoor sinds september niet meer uitgevallen.

Reg. datum: 28 maart 2005

Mijn joystick is sinds vandaag maf aan het doen -O- Bij het indrukken geeft hij zegmaar geen klikje meer (alsin: fysiek een beetje weerstand), dus het is nu een verkapte touchknop geworden die al bij het minste of geringste een click doet; heel irritant met de telefoon bedienen :r Gelukkig mag ik 22 januari mn abbo gaan vernieuwen, dus hoef ik niet zo lang meer met deze :)
Reg. datum: 18 oktober 2008

Hoi,

Ik heb mijn Nokia N73 music edition nu bijna twee jaar(in maart loopt mijn 2-jarig abonnement af). Nu krijg ik alleen de indruk de laatste tijd dat de connector waar je je headset en data-kabel in plaatst niet meer goed werkt. Wanneer ik muziek wil luisteren dan moet ik het uiteinde van de headset naar beneden duwen om contact te krijgen, anders anders krijg ik maar gehoor door een oortje. Hetzelfde geld nu sinds kort voor de data kabel, wanneer ik deze aansluit op een USB poort van de PC, dan valt de verbinding heel de tijd weg. Ik heb net een nieuwe headset besteld omdat mijn oude kwijt is, dus dan kan ik de beslissende test uitvoeren. Maar als je aansluiting dan werkelijk kapot is, heb ik dan nog garantie of hoe zit het?

Reg. datum: 23 mei 2008

Mijn N73 krijgt rare kuren !! 8)7

Als ie lang in de koude ligt valt ie spontaan uit... Ook als ik op een bepaalde plek op de achterkant duw of hem lichtjes laat vallen ( zo een 2 cm :9 )

Hebben andere van jullie dit soms ook ? Aan wat zou dit kunne liggen ?
Zou een firmware update baat hebben ?

*edit: moet eens leren topics lezen, iedereen heeft hier blijkbaar last van lol _/-\o_

Transporters wijzigde dit bericht 08-01-2009 19:28 (12%)

Reg. datum: 27 mei 2008

Tegen dat uitvallen, wanneer je op een bepaalde plek op het toestel duwt, wil een dubbelgevouwen papiertje, dat je zodanig tussen batterij en achterkant klemt, dat de batterij goed vastzit, nog weleens helpen.

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
MarlyS schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:43:
Tegen dat uitvallen, wanneer je op een bepaalde plek op het toestel duwt, wil een dubbelgevouwen papiertje, dat je zodanig tussen batterij en achterkant klemt, dat de batterij goed vastzit, nog weleens helpen.
Toch wel grappig dat dezelfde tip 3x op 1 pagina staat :) , of zou het komen dat niemand iets terugleest?

Reg. datum: 24 juli 2006

Dat komt omdat iedereen het elke keer weer opnieuw vraagt en zelf te lui is om te zoeken :)

Reg. datum: 02 maart 2000

Heb sinds gisteravond ook een N73 (2e hands, 1 jaar oud, 30u gebruikt) gekocht na ruim 4 jaar (!) een 6230 te hebben gehad. Werd tijd voor gewoon een andere telefoon, ondanks dat de 6230 het nog prima doet. Wil graag iets met navigatie (icm gpsmuis) op de telefoon en een iets makkelijkere PC<->GSM verbinding. Bij de 6230 werd nooit standaard een datakabel geleverd in het pakket en ik was te lui om er een te kopen.

Zat ook nog te denken aan een nieuwe 3600 Slide (maar Nokia Maps is echt 3x niets) of een nieuwe N78, maar daar betaal je ook wel wat meer voor dan een nette 2e hands N73. :Y)

Enige waar ik aan moet wennen is het joystickje, maar dat gaat helemaal goed komen.
Zal de afgelopen 10 delen eens doorlezen als ik problemen ondervind, genoeg leesvoer in elk geval! _/-\o_

Reg. datum: 23 mei 2008

Sinds gisteren krijg ik geen melding meer wanneer ik een nieuw bericht ontvang.
Enkel wanneer ik naar mijn inbox ga zie ik de nieuwe berichten staan.
dit probleem is reeds enkele keren aangehaald op dit forum maar ik zie geen duidelijk antwoord
Kan iemand mij helpen aub?

Whatever!
Reg. datum: 27 januari 2004

Ik heb weer een fijn probleem.
Ik heb gisteren orange world geactiveerd voor mijn orange abonnement. Dit omdat ik binnen 10 dagen een nieuwe telefoon krijg bij een nieuw abonnement (wat over 2 maanden ingaat). In die tussentijd wil ik dus wel kunnen internetten en heb ik dus voor de resterende 2 maanden een orange world erbij gevraagd. al goed.

Nu het rare: ik probeer mijn nokia n73 (de oude telefoon, die dus weg gaat) op te starten met de originele sim die ik al 2 jaar heb. De mobiel gaat echter niet meer aan en het scherm valt dan ook uit (het verkorrelt zeg maar) daarna flikkeren alle lampjes inclusief backlight 3 x en houdt ie ermee op. dit allemaal NA dat orange world is geactiveerd.

Wat ik geprobeerd heb:
Andere sim in nokia n73 -> werkt.
geen sim in nokia n73 -> werkt dus ook.
Mijn sim in andere telefoon (ook N serie) -> geeft ongeveer dezelfde kuren, start dus niet op.

Nu krijg ik van Orange gelukkig gratis een sim opgestuurd, maar ik vind dit toch frappant. Hoe kan Orange
nu zo mijn sim manipuleren dat zelfs mijn telefoon over de zeik gaat?.

EDIT: mogelijke probleem zou kunnen zijn dat mijn 2 jaar oude simcard niet volledig compatible is met 3G ?

3V3RT wijzigde dit bericht 16-01-2009 10:22 (4%)

Reg. datum: 02 maart 2000

Niet compatible met 3G lijkt me sterk. Ik heb nog een Libertel Sim, heel misschien een nieuwere Vodafone sim, maar die is ook al ruim 4 jaar oud en geen problemen met 3G ontvangst.

Heb de N73 geupdate naar laatste versie (ivm niet herkennen van mijn GPS muis), jammer dat mobiele TV en Nokia Maps er niet af kunnen...

Reg. datum: 27 mei 2008

Bij Orange heb je voor de ontvangst van 3G een speciale USIM (UMTS-simkaart) nodig, net als bij KPN.
Bij Vodafone en T-Mobile is dit voor de ontvangst van UMTS niet nodig, hier werkt 3G dus gewoon met de simkaart, die men mogelijk al enkele jaren in bezit heeft.

Whatever!
Reg. datum: 27 januari 2004

Dit zou dus betekenen dat ze bij orange 3g hebben aangezet op mijn simkaart, terwijl deze dat niet ondersteund. gevolg -> simkaart die niet meer werkt?.

Ik hoop dan dat orange een simkaart opstuurd die nu wel 3g ondersteund. Is dit sowieso het geval bij de nieuwste simkaarten die ze verstrekken?

3V3RT wijzigde dit bericht 19-01-2009 11:03 (32%)

Reg. datum: 13 september 2005

Ik heb steeds dat mijn telefoon uitvalt. Hoe los ik dit op? >:)

Sorry kon het niet laten. En inmiddels mijn euvel verholpen met tips uit dit topic, thanks.

Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: