Gathering of Tweakers

Quicksearch
emoties zijn voor mietjes

quote:
JaMaaT schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:22:
[...]

Sorry dat ik mezelf quote, maar iemand hier ervaring mee of een eventuele oplossing?
Misschien beetje suffe oplossingsrichting, maar heb je "reset to factory defaults" (of hoe heet dat? het kan ergens...) al geprobeerd? Misschien heb je ergens anders een instelling die voorkomt dat je BT aan mag/kan zetten? (ik ROEP maar wat) :)

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

he jamaat,

mijn reply was eigenlijk voor wcduck bedoelt maar was wat verkeerd gegaan met quote post vandaar

Pff, heb het helemaal gehad met de telefoon...

Na vroeger al enkele probleempjes te hebben gehad ben ik nu ten einde raad...
Mijn n73 loopt elke keer vast, hij start niet eens meer op...na enkele testjes ben ik tot het volgende gekomen.

Ik heb de cover eraf gehaald en druk uitgeoefent op verschillende punten rondom/op het toetsenbord. Nu blijkt dat als de telefoon het doet, en ik rondom het schroef rechtsonder lichte druk (de kracht van de toets indrukken is al genoeg) de telefoon gelijk vast hangt. Op het beeldscherm komen allerlei wazige strepen en de helderheid neemt steeds verder af totdat het op zwart springt...net alsof het beeldscherm kapot is...wat dus NIET het geval is. Hierna doet de telefoon niks meer (batterij eruit, erin, aanzetten etc heeft geen zin). Alleen als het toetsenbord/printplaat iets omhoog til met een zeer finne schroevendraaier doet hij het weer...
Zelf denk ik aan kortsluiting o.d.??? Iemand hier ervaring mee??

Ichiban, eMule-Criminal

quote:
Sjpollaert schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:37:
(lang verhaal)
Zelf denk ik aan kortsluiting o.d.??? Iemand hier ervaring mee??
Lijkt me eerder een onderbroken printbaan door gebroken print. Heb je em eens laten vallen?
Misschien kun je er nog mee terug gaan...

Btw, niemand een reactie op mijn bericht ?

Geurt-kun wijzigde dit bericht 21-07-2008 08:55 (58%)

Erger u niet, verbaas u slechts!

Ik heb nu ook een probleem met de N73.
Bij het maken van een foto zie ik de foto heel even perfect op het scherm, maar direct daarna probeert hij de foto kennelijk te corrigeren en wordt de foto bijna helemaal wit.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb verschillende dingen geprobeerd bij 'witbalans' en 'belichtingscompensatie' maar dat zorgt voor geen verschil.
Dit probleem had ik eerst niet :S

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

mijn toestel is voor reparatie geweest en draait weer als een zonnetje onwijs snel!!

Scherm was kapot en hij was heel traag nu is alles weer oke _/-\o_

quote:
a casema user schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:18:
Ik heb nu ook een probleem met de N73.
Bij het maken van een foto zie ik de foto heel even perfect op het scherm, maar direct daarna probeert hij de foto kennelijk te corrigeren en wordt de foto bijna helemaal wit.

Meer mensen met dit probleem? Ik heb verschillende dingen geprobeerd bij 'witbalans' en 'belichtingscompensatie' maar dat zorgt voor geen verschil.
Dit probleem had ik eerst niet :S
ik zou ff naar een Service punt gaan want dit hoort niet.

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

Twee vraagjes:
- hoe kan ik makkelijk de ringtones beluisteren alvorens deze uit te kiezen?
- weet iemand een toepassing voor een timer (kookwekker) en stopwatch? Wat op de simpele 1600 zat, zit niet eens op deze!!!!

http://www.yeuxmarrons.com | Canon 400D met kitlens, 50mm/f1.8, 430EX + E-baytgriggers

Zit al een tijdje te zoeken hier en op Google en ondanks dat ik hoor dat veel mensen er last van hebben, kan ik weinig threads/tips vinden over het probleem dat de N73 zichzelf uit zet omdat hij vindt dat de batterij leeg is (terwijl de indicator op vol staat).

De mijne is ca 2 jaar oud. De eerste lichting maar ik heb de (bijna?) laatste software/firmware 4.0747.31.0.1 dd 23-11-07. Heb al geprobeerd de batterijcontacten schoon te maken enzo, maar het helpt niet echt. Gaat vaak fout als ik bellen/opnemen, een sms/mms versturen of andere communicatie handelingen...

Iemand wat duwtjes in de goede richting voor mij? O+

Update: het enige wat hint in de richting van een erkend probleem bij Nokia, is deze melding, scroll naar het kopje "Mijn telefoon wordt automatisch uitgeschakeld".

Dreams wijzigde dit bericht 24-07-2008 11:00 (14%)

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

quote:
Megapaul schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:52:
[...]

ik zou ff naar een Service punt gaan want dit hoort niet.
Waar kan ik deze service punten vinden? Als ik dit zoek op de site van nokia krijg ik niets te zien :?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Heeft iemand een oplossing om in het "berichten menu" de standaardboxen van Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo weg te halen?

quote:
a casema user schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Waar kan ik deze service punten vinden? Als ik dit zoek op de site van nokia krijg ik niets te zien :?
Als je via de nokia site zoekt dan krijg je idd de melding pagina niet gevonden.
maar google is your friend. :) via deze link kom je er wel

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
Werewolf336 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:24:
Heeft iemand een oplossing om in het "berichten menu" de standaardboxen van Het Net, Planet Internet, Tiscali, Versatel en Wanadoo weg te halen?
Laat maar, heb het zelf al gevonden...

quote:
Megapaul schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:02:
[...]
Als je via de nokia site zoekt dan krijg je idd de melding pagina niet gevonden.
maar google is your friend. :) via deze link kom je er wel
&$%#*%&@!
Site werkt alleen maar in IE. Firefox 3.x kan het script niet laden. Niet op Windows, niet op Linux.
Sukkels... *zucht*

update: niet in FF3. Bij mij niet.

Dreams wijzigde dit bericht 29-07-2008 16:12 (8%)

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
quote:
Dreams schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:24:
[...]

&$%#*%&@!
Site werkt alleen maar in IE. Firefox kan het script niet laden.
Sukkels... *zucht*
Die site werkt hier prima onder FireFox .... :O
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
dutchcowes schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:52:
he jamaat,

mijn reply was eigenlijk voor wcduck bedoelt maar was wat verkeerd gegaan met quote post vandaar
Dutchcowes, nog bedankt voor je reactie over de bluetoothverbinding. Helaas is het me niet gelukt het op een goede manier voor elkaar te krijgen. Ik heb de bluetooth module nu vervangen door een oud stickje dat gewoon met de windows drivers werkt. Nu werkt vrijwel alles naar behoren. Af en toe synchroniseert ie de foto's niet automatisch, dan moet ik even de telefoon selecteren en dan werkt het weer. Voor de rest ben ik nu een blij man.
Dus ook voor anderen: mocht je moeite hebben met de bluetoothverbinding (bijv via Bluesoleil), probeer dan een ander stickje. Met de Windowsdrivers gaat het waarschijnlijk wel goed.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS (3G), gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms; heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?

SonyA300 | 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet' | BF2stats

quote:
tweaktubbie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:24:
Zie bij netwerk instellen dat je gsm een UMTS (3G), gsm en dual mode heeft. Weet iemand of dat voor Nederland uitmaakt voor gesprekken en sms; heeft het zin een van de opties bewust in te stellen? En maakt het nog uit qua stroomverbruik?
Voor gesprekken en smsjes maakt het niet uit, het maakt echter wel uit voor je batterij verbruik als je hemop dual mode heb staan, met umts heb je niet overal bereik.
En als je net op een plek zit waar je slecht umts bereik heb dan gaat de telefoon zoeken naar stekrkste signaal (gsm) waardoor het toestel meer stroom verbruikt.

quote:
rcsmit schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:51:
Twee vraagjes:
- hoe kan ik makkelijk de ringtones beluisteren alvorens deze uit te kiezen?
- weet iemand een toepassing voor een timer (kookwekker) en stopwatch? Wat op de simpele 1600 zat, zit niet eens op deze!!!!
Als je in de map met ringtones naar een ringtone scrolt dan hoor je meteen hoe die klinkt.
Je kan dan door scrollen naar de volgende of die ringtone kiezen om te gebruiken :)

Ik heb zelf deze erop gezet: (je wilt 'm toch gratis zeker? ;) )
http://java-phones.com/tools/tevero-stopwatch-v11

Maar er is natuurlijk ook een pro-versie waar de gratis versie veel op lijkt: (van Nokia voor 7,45 :+ )
http://www.softwaremarket...&uaid=213&lang=en

Zaterdag is een een compleet glas bier over mijn telefoon heengegaan. Heb telefoon gister opengelegd (frontje eraf achterkant eraf) en laten drogen. Nu kom dacht ik dat hij het deed maar microfoon en luidspreker doen het niet meer. Iemand enig idee of ik daar simpel nog iets aan kan doen?

Hmm. weet al waarom hij geen geluid geeft en mic het niet doet. Hij denkt dat de koptelefoon is aangesloten. Iemand ideeen hoe ik dat kan oplossen?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:41:
Hmm. weet al waarom hij geen geluid geeft en mic het niet doet. Hij denkt dat de koptelefoon is aangesloten. Iemand ideeen hoe ik dat kan oplossen?
ff een koptelefoon aansluiten en er weer af halen, en kijken of je tel daarop reageert.
Doet hij dat niet dan is het iets inwendigs.

Nou mijn N73 is ook officieel dood. Hij start permanent niet meer op

Ik had in de eerste instantie een probleem met het feit dat de telefoon steeds om de paar uur uitviel. En jawel, dit gebeurde toevallig ook bij het uploaden van de nieuwe telefoonsoftware.

Is de telefoon nu permanent dood of zijn er nog oplossingen mogelijk? Na zelf zoeken lijkt er iig. geen manier te zijn om te telefoon te herstellen zodat hij weer normaal aangaat. Erg zwak punt van dit toestel.

je moet hem naar een third party telefoonwinkel brengen of naar de telefoonreparateurs op de zwarte markt. die fixen hem wel.

quote:
badluckboy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:02:
je moet hem naar een third party telefoonwinkel brengen of naar de telefoonreparateurs op de zwarte markt. die fixen hem wel.
Ja daar schijnt het op neer te komen. Via wat voor medium flashen ze die telefoon dan weer?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws