Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hey,

Ik heb nu iets raars. Begin deze maand heb ik deze telefoon een jaar en heb ik mijn unlockcode aangevraagd. Afgelopen week ook gekregen, maar als ik hem invoer, dan krijg ik niet toegestaan te zien als melding. Gebeld met T-mobile en volgens hun moet ik hem opsturen omdat hij dan daar geunlocked moet worden, omdat het dan niet met een code kan.

Hebben meer mensen hier 'last' van dat ze hem niet zelf kunnen unlocken met de code die ze is gegeven? Als ik hem moet opsturen ben ik hem weer 10 werkdagen = 2-3 weken kwijt en dat is wat jammerlijk...

anthonycd wijzigde dit bericht 23-06-2008 12:24 (3%)

Je zou het eens kunnen informeren bij een lokale telecomwinkel (niet de offciele van een provider, maar die wat meer 'louche' ogende zaakjes vaak gerund door turken/irakezen etc. ;)). Die kunnen vaak alles wel unlocken op een gewoon legale manier. Kost je dan es 10-15 euro, maar dat zou ik liever hebben dan hem 3 weken kwijt zijn.

Palomar wijzigde dit bericht 23-06-2008 12:34 (10%)

quote:
Flydude schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:32:
Heb sinds vrijdag een nieuwe auto met een Parrot 3200LS carkit. In combinatie met mijn N73 lijkt dat allemaal te werken, behalve dat het volume tijdens bellen nogal laag is. Na iets verder kijken kwam ik erachter dat na pairen van carkit en telefoon de N73 op headset profiel staat en niet op carkit.
Mijn vermoeden is dat de telefoon daardoor een laag volume geeft.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de N73 de carkit als carkit herkend en niet als headset?
He da's toevallig, ik heb hetzelfde met mijn N82 en mijn Parrot Carkit. Ik denk niet dat het iets met het profiel te maken heeft, bij al m'n vorige foons werd ook het headset-profiel geselecteerd en had ik wel een normaal volume. Wellicht heeft dus iets met Symbian te maken?
Het geluid is inderdaad best zacht, dus als iemand een oplossing heeft...

I'm staying. I'm finishing my coffee. Enjoying my coffee.

Your time will come,(some day)

Ik heb al bijna 1.5 jaar een N73, die zonder problemen functioneerde. De laatste tijd heb ik echter vaak last van vastlopers, de telefoon valt spontaan uit. Ik heb dit niet meegemaakt terwijl ik met de telefoon bezig was, het gebeurt vaak als ik hem in mijn zak heb zitten.

Ik wil hem nu voor garantie op gaan sturen, maar heb hier twee vragen over...
Ik heb voor het updaten van de firmware de productcode gewijzigd. Voor het terugsturen heb ik inmiddels de productcode weer teruggezet, maar wanneer ik nu de NSU draai geeft hij aan dat ik al over de nieuwste versie beschik. Ik krijg ook niet de mogelijkheid de firmware toch te installeren. Is het voor nokia mogelijk om te zien dat ik de productcode ooit heb verandert? Het kan nu goed zijn dat de firmware die erop staat nog niet uit is gebracht voor mijn productcode (Vodafone branded....)

Verder vroeg ik me af of er ergens een logboek aangemaakt wordt waarin ik kan zien wat het probleem met het toestel kan zijn. Toen ik naar de winkel ging begonnen ze uiteraard over gebruiksschade en de kosten voor een dergelijke reparatie wanneer die op basis daarvan buiten de garantie zou vallen...

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen... op google wordt ik helaas niet veel wijzer.

quote:
compubink schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Ik heb al bijna 1.5 jaar een N73, die zonder problemen functioneerde. De laatste tijd heb ik echter vaak last van vastlopers, de telefoon valt spontaan uit. Ik heb dit niet meegemaakt terwijl ik met de telefoon bezig was, het gebeurt vaak als ik hem in mijn zak heb zitten.

Ik wil hem nu voor garantie op gaan sturen, maar heb hier twee vragen over...
Ik heb voor het updaten van de firmware de productcode gewijzigd. Voor het terugsturen heb ik inmiddels de productcode weer teruggezet, maar wanneer ik nu de NSU draai geeft hij aan dat ik al over de nieuwste versie beschik. Ik krijg ook niet de mogelijkheid de firmware toch te installeren. Is het voor nokia mogelijk om te zien dat ik de productcode ooit heb verandert? Het kan nu goed zijn dat de firmware die erop staat nog niet uit is gebracht voor mijn productcode (Vodafone branded....)

Verder vroeg ik me af of er ergens een logboek aangemaakt wordt waarin ik kan zien wat het probleem met het toestel kan zijn. Toen ik naar de winkel ging begonnen ze uiteraard over gebruiksschade en de kosten voor een dergelijke reparatie wanneer die op basis daarvan buiten de garantie zou vallen...

Hopelijk kan iemand mij antwoord geven op deze vragen... op google wordt ik helaas niet veel wijzer.
Als ze bij het repaircenter niet verder kijken dan hun neus lang is dan zullen ze de firmware opnieuw erop zetten, als je zien dat de productcode van de telefoon niet overeenkomt met de firmware, dan heb je een grote kans dat ze hier moeilijk overdoen.

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
compubink schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Same here.
Vastlopen doet hij alleen niet echt, soms wel wat trager.
Wat hij wel doet is dus heel erg veel uitvallen , haal ik me tel uit me broekzak , is ie weer uitgevallen.
Lijkt wel of het door kleine bewegingen komt.
In iedergeval wel erg storend , misschien meer n73 gebruikers hier last van?

www.borduurstudio-zigzag.nl

Reg. datum: 24 juli 2006

Door de update is de N73 alleen maar beter gaan functioneren (en sneller)

Ik heb geen zin om mijn productcode te veranderen. Maar waar ik me wel aan stoor is het feit dat er zo lang over gedaan moet worden om een nieuwe update vrij te geven voor gebrande versies...
Vreselijk maar ik wacht geduldig af.....

Your time will come,(some day)

quote:
degroot schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:42:
[...]
Wat hij wel doet is dus heel erg veel uitvallen , haal ik me tel uit me broekzak , is ie weer uitgevallen.
Ik was niet helemaal duidelijk, maar dat had ik als vastlopen omschreven. De laatste tijd valt hij daardoor vaak uit. Ik had in de release notes van de laatste firmware gelezen dat hier een bugfix voor was, maar na het updaten nog steeds de problemen. Ik had hierom ook de productcode verandert... Deze firmware was uiteraard niet beschikbaar voor mijn vodafone branded toestel.

Ik ga hem volgende week opsturen en laat nog zeker weten of het daadwerkelijk een hw fout is waardoor hij uitvalt. Wordt vervolgt.........

als ik iemand bel of gebeld wordt dan hoort de andere zichzelf steeds met een echo, hebben jullie daar ook last/klachten van?

...

quote:
dutchplanet schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:40:
als ik iemand bel of gebeld wordt dan hoort de andere zichzelf steeds met een echo, hebben jullie daar ook last/klachten van?
heb jij een bluetooth carkit? er waren in verleden wel problemen met de n73 icm een bluetooth carkit
nadat je gekoppeld was geweest hiermee als je dan een gesprek voerde dan hoorde de andere partij zich dubbel.

software updaten dan moet het opgelost zijn

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
Megapaul schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:45:
[...]

heb jij een bluetooth carkit? er waren in verleden wel problemen met de n73 icm een bluetooth carkit
nadat je gekoppeld was geweest hiermee als je dan een gesprek voerde dan hoorde de andere partij zich dubbel.

software updaten dan moet het opgelost zijn
Juist als ik via de bluetooth carkit bel is er geen echo, dat is zo apart.
Maar ik heb tegenwoordig een Mac en ik heb nog geen prog voor de nokia gevonden omdat te kunnen update

...

[edit] laat maar

Palomar wijzigde dit bericht 25-06-2008 20:07 (92%)

Allereerst excuses als er al ergens een oplossing voor mijn probleem is gepost op dit forum, maar ik heb 'm nog niet gevonden in de 10 delen.
Ik heb een N73 met het volgende probleem: Wanneer ik de telefoon aanzet komt er netjes een opstart scherm te voorschijn (Witte achtergrond, NOKIA logo.) maar blijft daar vervolgens hangen maar de toetstoon krijg ik wel wanneer ik een knop in druk. Als ik de telefoon even een tijd ongebruikt laat (ca. 30 min) springt ook de screensaver aan (Woorden offline plus te tijd, neem aan dat dit de screensaver modus is..).

Heeft iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg?

Alvast bedankt!

[Edit]

Nevermind, een harde reset en hij doet het weer. Hield de laatste vijf keren de drie knoppen (Groene telefoon, 3 en ster) niet lang genoeg in denk ik 8)7

M3! wijzigde dit bericht 29-06-2008 01:12 (11%)

quote:
M3! schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:00:
Allereerst excuses als er al ergens een oplossing voor mijn probleem is gepost op dit forum, maar ik heb 'm nog niet gevonden in de 10 delen.
Ik heb een N73 met het volgende probleem: Wanneer ik de telefoon aanzet komt er netjes een opstart scherm te voorschijn (Witte achtergrond, NOKIA logo.) maar blijft daar vervolgens hangen maar de toetstoon krijg ik wel wanneer ik een knop in druk. Als ik de telefoon even een tijd ongebruikt laat (ca. 30 min) springt ook de screensaver aan (Woorden offline plus te tijd, neem aan dat dit de screensaver modus is..).

Heeft iemand een idee hoe ik de telefoon weer werkend krijg?

Alvast bedankt!

[Edit]

Nevermind, een harde reset en hij doet het weer. Hield de laatste vijf keren de drie knoppen (Groene telefoon, 3 en ster) niet lang genoeg in denk ik 8)7
Anders kun je misschien ff een update uitvoeren ;) misschien dat het helpt.

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Reg. datum: 08 november 2005

quote:
degroot schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:42:
[...]

Same here.
Vastlopen doet hij alleen niet echt, soms wel wat trager.
Ik had dat probleem ook, bleek te komen door de lipjes op de telefoon die contact maken met de contactpunten van de batterij. Als hij verkeerd valt, duwt hij de contactpuntlipjes (mooi woord) te ver weg denk ik. Na terugbuigen van de lipjes, batterij terug stoppen. Ik heb nu geen last meer van uitvallen.

Je Gekke Bek!

Ik krijg mn n73 niet verbonden met mn mac ondans dat in tiger geen probleem was (draai nu leopard ) maakt alleen een koopeling en daarna valt de verbinding weg :'( ... Suggestie ???

If You Read This ? You Probally Shall Read It Again...

Hallo,

Ik heb nu een jaar een N73 van T-Mobile (zonder branding) Music Edition. En wil deze binnenkort gaan verkopen. Aangezien het verkopen van een simlock vrije telefoon toch wat gemakkelijker is wil ik hem simlock vrij maken (uitgaande dat hij gesimlocked is).

Kan ik dit zelf? (Ik vond niets in de startpost, en via google kom je op allerlei onbetrouwbare sites oftewel GoT inschakelen 8) ). Of moet ik dit laten door iemand? Volgens mij gebeurt het middels software/firmware dus verandert er niets fysieks maar correct me if Im wrong.

PSN ID: MiC-NL // GameBlogje // Currently Playing: CoD4, Uncharted, Guitar Hero 3

quote:
nudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:17:
Hallo,

Ik heb nu een jaar een N73 van T-Mobile (zonder branding) Music Edition. En wil deze binnenkort gaan verkopen. Aangezien het verkopen van een simlock vrije telefoon toch wat gemakkelijker is wil ik hem simlock vrij maken (uitgaande dat hij gesimlocked is).

Kan ik dit zelf? (Ik vond niets in de startpost, en via google kom je op allerlei onbetrouwbare sites oftewel GoT inschakelen 8) ). Of moet ik dit laten door iemand? Volgens mij gebeurt het middels software/firmware dus verandert er niets fysieks maar correct me if Im wrong.
Heb je hem langer of korter dan een jaar..?
Indien langer, dan kun je bij t-mobile een simlock code aanvragen die je vervolgens invoert en dan is die simlock vrij. Heb je hem korter dan een jaar dan moet je het waarschijnlijk laten doen door iemand.

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Ohh Ik heb hem langer dan een jaar. Waar kan ik dit opvragen?

PSN ID: MiC-NL // GameBlogje // Currently Playing: CoD4, Uncharted, Guitar Hero 3

quote:
nudie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:52:
Ohh Ik heb hem langer dan een jaar. Waar kan ik dit opvragen?
Mooi zo, dan kan het mooi op de officiele manier. Bel morgen even naar T-mobile en vraag om je simlock code, deze krijg je dan (binnen 10 dagen ofzo) thuisgestuurd. Succes ;)

Hoi
Ik Denk dat deze vraag al vaker is voorgekomen maar wie kan mij helpen??

Mijn telefoon is op een of andere manier tijdens het update van het software onderbroken doordat de telefoon viel :-( krijg de telefoon niet meer aan wie kan mij helpen om te zeggen wat ik kan doen.

Met vriendelijk groet Hans

Het beste kun je denk ik naar en Nokia Care point gaan om daar de software er opnieuw op te laten zetten. Meestal krijg je hem zelf na een mislukte update niet meer aan de praat.

Ik heb de N73 nu al een half jaar, wat een traag ding. Zelfs na de nieuwste software updates. Het opstarten duurt bij mij 2(!) minuten. Menu's laden langzaam camera maakt langzaam foto's.
En de 'joystick' zit bijna los. Terwijl ik verder normaal met mijn telefoon omga. Ik heb geen programma's erop behalve TomTom en geen zware thema's. Jammer het had een leuk toestel kunnen zijn.

...

Palomar wijzigde dit bericht 08-07-2008 02:26 (98%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws