Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N73 Topic | Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
hodgepodge schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:36:
[...]

Ons pap heeft zo'n Zen stone plus, maar na wat gerommel met de equalizer klinkt het echt bijna even goed, ook met andere koptelefoon. Die Zen stone heeft alleen echt een dramatische radio-ontvangst, misschien ligt het aan het type of exemplaar, maar dat is echt niet te gebruiken zo.
Echter klinkt een N73 met zo'n ep-630 ook dramatisch, heb het 1 week volgehouden, toen heb ik toch maar een MP3 speler besteld (Meizu M8SL, Ebay uit hongkong),

Het geluid blijft veel te schel, zelfs met eindeloos kloten in de equalizer. ik kan het je echt afraden om een Nokiaplug > 3.5MM audio plug te kopen voor je n73. de officiele is ten eerste al rond de 30 euro. en ten tweede is het echt om te janken zo schel als je geluid klinkt.
Met lowbudget oortjes die geen goede hoge toon weergave hebben, zul je denk ik minder last hebben hiervan, omdat de N73 onnatuurlijk hoge tonen produceert.
Reg. datum: 15 augustus 2007

quote:
tritimee schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:56:
[...]

Echter klinkt een N73 met zo'n ep-630 ook dramatisch, heb het 1 week volgehouden, toen heb ik toch maar een MP3 speler besteld (Meizu M8SL, Ebay uit hongkong),

Het geluid blijft veel te schel, zelfs met eindeloos kloten in de equalizer. ik kan het je echt afraden om een Nokiaplug > 3.5MM audio plug te kopen voor je n73. de officiele is ten eerste al rond de 30 euro. en ten tweede is het echt om te janken zo schel als je geluid klinkt.
Met lowbudget oortjes die geen goede hoge toon weergave hebben, zul je denk ik minder last hebben hiervan, omdat de N73 onnatuurlijk hoge tonen produceert.
Ben het helemaal met je eens, ik heb dus ook besloten om een losse mp3 speler te kopen vanwege deze reden. De n73 produceert echt bagger geluid, maar toch zijn veel mensen er tevreden mee.. misschien omdat ze niet beter gewend zijn :P. Tegen deze mensen wil ik graag zeggen, bevalt de n73 je qua geluid en ben je nog op zoek naar de hs20+ad41 headset, ik heb er nog 1 liggen dus mocht je interesse hebben mail me ff ofzo ;). Heb 1 keer mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten op de n73, en toen was eindelijk het geluid naar behoren.. -_- maarja met een koptel op je kop lopen is ook geen pretje en om nou oordoppen van 100 euro aan te schaffen, dacht het toch echt niet! En mensen die klagen over dat de n73 zo sloom is, het geluid vind ik een groter al dan niet het grootste minpunt van de n73.

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:22:
Het is echt niet te geloven.
Ineens stond het automatisch ophalen uit. Na dit weer aan te hebben gezet doet de notificatie het ineens weer na 2 maanden.
Schiet mij maar in de kerstboom...
ja, bij mij hielp dat ook. Maar bij het uit/aan zetten van het toestel was die het alweer vergeten :(

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Reg. datum: 17 december 2006

quote:
Blueflame_Core schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:03:
[...]

Ben het helemaal met je eens, ik heb dus ook besloten om een losse mp3 speler te kopen vanwege deze reden. De n73 produceert echt bagger geluid, maar toch zijn veel mensen er tevreden mee.. misschien omdat ze niet beter gewend zijn :P. Tegen deze mensen wil ik graag zeggen, bevalt de n73 je qua geluid en ben je nog op zoek naar de hs20+ad41 headset, ik heb er nog 1 liggen dus mocht je interesse hebben mail me ff ofzo ;). Heb 1 keer mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten op de n73, en toen was eindelijk het geluid naar behoren.. -_- maarja met een koptel op je kop lopen is ook geen pretje en om nou oordoppen van 100 euro aan te schaffen, dacht het toch echt niet! En mensen die klagen over dat de n73 zo sloom is, het geluid vind ik een groter al dan niet het grootste minpunt van de n73.
Dat is natuurlijk wel raar. Je zou zeggen dat als het geluid door zo'n oordopje te schel is dat hij op een betere koptelefoon ook scheller is als hij behoord te zijn. En met het beter gewent zijn slaat echt nergens op als je het over oordopjes hebt, dat is namelijk zo ongeveer het matigste wat je aan geluid kan hebben, als je dat dan echt belangrijk vind neem je een fatsoenlijke mp3speler met zo'n dikke koptelefoon. Niet beter gewent is als iemand geen verschil hoort tussen bijvoorbeeld een topversterker (bijv. Onkyo, Marantz, Denon ofzo) met zuilen of een normaal middenklasse versterker (Sony, JVC tc.) met Bose sattelietspeakers ofzo (die dingen zijn erg goed, maar worden echt mega overgewaardeerd).

Maar ik zeg niet dat de N73 perfect geluid heeft en misschien als ik hem iedere dag 2 uur zou gebruiken om muziek te luisteren dat ik dan ook een andere mp3speler zou kopen. Ik vind het nu handig dat ik het altijd bij heb en er ook fatsoenlijk radio op kan luisteren.
Overigens kan de kwaliteit ook afhangen van de muziek die je draait natuurlijk.

@tritimee:
Ik heb ook zo'n kort kabeltje van de N73 direct naar 3,5mm zonder afstandsbediening. Overigens bij t4telecom gekocht voor minder dan 10 euro. Dat is eigenlijk ook om hem aan te sluiten aan je versterker, geluidskwaliteit is misschien een klein beetje minder dan die ad-41. Het onhandige ervan is dat als je gebeld wordt en je opneemt de microfoon niet werkt, dus je moet dan meteen dat ding uit je telefoon trekken, anders kun je niet praten. Dan weet ook iedereen wel wat er gebeurt wanneer je de telefoon ophangt, begint hij meteen over de speaker je muziek af te spelen.
Ik gebruikte dat ding om muziek vanaf mijn telefoon te luisteren in de auto (had autoradio met 3,5mm ingang).

Het is echt niet dat ik het verschil niet hoor, maar het gemak vind ik belangrijker dan het verschil in geluidskwaliteit dat je wint door een andere mp3speler.

Overdracht van bestanden kan wel wat sneller dan met de N73 :z

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

Vanmiddag nog iemands telefoon geupdate.

Hij klaagde dat hij zo vaak uitviel enzo, ik zeg: "Heb je hem wel geupdate?"
Hij: "Heuh, update? :? "
Ik: :| * doet *#0000#

Raad eens; 3.06.xxx :X
Dan is het niet zo gek hé?

FF versie 4.07.xxx dr op, gaat als een tiet!

mace wijzigde dit bericht 10-05-2008 21:39 (5%)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Hoe zie je eigenlijk dat je gemiste gesprekken hebt.
Dat display gaat de hele tijd uit. Is er ergens iets aan kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik steeds menu* hoef te drukken om even te kijken of ik een gemiste oproep heb.
Ik heb al geprobeerd om display aan te laten, maar dat wordt dan zo donker dat het niet meer leesbaar is. Is hier iets aan te doen, batterijtijd vind ik minder belangrijk.

Tevens ben ik ook in het bezit van een cradle, alleen gaat ziet hij dit als een headset accesoire, waardoor oppakken over de speaker van de telefoon niet meer mogelijk is. Iemand hier een oplossing voor, is het een pinnetje dat ik moet ombuigen in de cradle?

Chocoladeloempia

quote:
Jaromir schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:32:
Hoe zie je eigenlijk dat je gemiste gesprekken hebt.
Dat display gaat de hele tijd uit. Is er ergens iets aan kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik steeds menu* hoef te drukken om even te kijken of ik een gemiste oproep heb.
Ik heb al geprobeerd om display aan te laten, maar dat wordt dan zo donker dat het niet meer leesbaar is. Is hier iets aan te doen, batterijtijd vind ik minder belangrijk.

Tevens ben ik ook in het bezit van een cradle, alleen gaat ziet hij dit als een headset accesoire, waardoor oppakken over de speaker van de telefoon niet meer mogelijk is. Iemand hier een oplossing voor, is het een pinnetje dat ik moet ombuigen in de cradle?
Gebruik je hem om de telefoon op een audioset aan te sluiten?
In dat geval kan je geen pinnen ombuigen, want dat gaat over dezelfde pinnen namelijk.

Als je dat niet erg vindt, dan kan je het misschien doen.
kijk hier maar, moet je pin 3 onklaar maken.

quote:
mace schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:38:
[...]

Gebruik je hem om de telefoon op een audioset aan te sluiten?
In dat geval kan je geen pinnen ombuigen, want dat gaat over dezelfde pinnen namelijk.

Als je dat niet erg vindt, dan kan je het misschien doen.
kijk hier maar, moet je pin 3 onklaar maken.
Ik gebruik hem om de telefoon op te laden en de telefoon te synchroniseren, kan ik dan ook pin 3 onklaar maken? (nog even vragen voor de zekerheid)

Jaromir wijzigde dit bericht 10-05-2008 21:44 (6%)

Chocoladeloempia

quote:
Jaromir schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:43:
[...]

Ik gebruik hem om de telefoon op te laden en de telefoon te synchroniseren, kan ik dan ook pin 3 onklaar maken? (nog even vragen voor de zekerheid)
Voor zover ik weet heeft dat geen invloed op die functionaliteit.

Bij pin 3 staat dit:

3 ACI Accessory Control Interface (short with pin 2 for handsfree recognition)

Wat houd dit in als ik hem met pin 2 zou verbinden? Wat krijg ik dan voor functionaliteit?

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
mace schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:02:
Vanmiddag nog iemands telefoon geupdate.

Hij klaagde dat hij zo vaak uitviel enzo, ik zeg: "Heb je hem wel geupdate?"
Hij: "Heuh, update? :? "
Ik: :| * doet *#0000#

Raad eens; 3.06.xxx :X
Dan is het niet zo gek hé?

FF versie 4.07.xxx dr op, gaat als een tiet!
nou ook met 4.0735.3.0.2 valt hij geregeld uit!

Tevens gaat de toetsenbord verlichting vaak uit, hoe kan dit, doe ik dit zelf? en waar kan ik dit instellen?

Chocoladeloempia

quote:
Jaromir schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:21:
Bij pin 3 staat dit:

3 ACI Accessory Control Interface (short with pin 2 for handsfree recognition)

Wat houd dit in als ik hem met pin 2 zou verbinden? Wat krijg ik dan voor functionaliteit?
Hij is al met pin 2 verbonden in je cradle.
Pin 2 is de GND, of aarde.

Nu gebruikt je telefoon dat pinnetje om te bepalen of je een handsfree ding hebt aangesloten, zoals een headset. Een cradle gebruikt dat pinnetje ook, want dat denkt de telefoon dat er een handsfree geval is aangesloten en dan krijg je geluid over de pinnetjes aan de onderkant.

Nu kan je dus pin 3 losmaken van pin 2, of ervoor zorgen dat pin3 geen contact meer maakt met de telefoon. De telefoon zal dan niet meer denken dat er een handsfree set is aangesloten, en dan werkt dus alleen nog maar de USB en de lader.

Dat is wat je wilt, toch?
quote:
Tito129 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:35:
[...]

nou ook met 4.0735.3.0.2 valt hij geregeld uit!
Geen last van.

Cool Down !
Reg. datum: 17 maart 2007

Ik heb hier versie 4.0736.3.2.1 op mijn N73 ME staan. Naar mijn weten is dat de nieuwste.... :?

Lian Li PC-71 - Asus A8N32-SLI Deluxe - AMD Opteron 185 @ 3Ghz - Corsair Xpert 2Gb - ThermalTake ToughPower 750 Watt - 2x Asus 8800GT 512MB @ SLi (Top Speeds) - 8 HDD's @ 2.8 TB -> Specs <-

Reg. datum: 05 maart 2008

quote:
Jaromir schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:33:
Tevens gaat de toetsenbord verlichting vaak uit, hoe kan dit, doe ik dit zelf? en waar kan ik dit instellen?
Is het niet zo dat de N73 een lichtsensor heeft die de toetsenverlichting regelt? Bij veel licht van buitenaf gaat de toetsenverlichting uit maar wanneer je een donkere ruimte binnenkomt gaat de toetsenverlichting weer aan...
Spreek me gerust tegen als ik het verkeerd heb, maar ik had begrepen dat het zo werkt.

Ik heb geen idee.

Heeft er ook nog iemand de magische tip hoe ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik daarvoor elk half uur mn display moet aanzetten.
Kni8ppert het ledje dan anders? kun je zorgen dat dan het display aanblijft met de tekst gemiste oproep?

quote:
Barryman schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:28:
Ik heb sinds kort via Ebay een losse Pop-port to 3.5mm jack gekocht, zodat ik wat minder snoer meesleep.

Als ik deze echter aansluit, en ik speel een mp3 af, prima geluid helemaal niks mis mee, maar na een paar seconden springt hij automatisch op een voice-call.

Dat wil zeggen, er komt een optie omhoog om iets in te spreken die je telefoon vervolgens probeert te matchen met iemand uit je contactlijst en die vervolgens gaat bellen.

Hoe kom ik hier af? Is het een productiefoutje of zijn er mensen die dit probleem kennen? Er zit geen extra functie op het adaptertje. Alvast bedankt!

(het is geen originele nokia adapter btw)
Niemand een idee? Erg irritant en vaag probleem....
Hellep!

http://specs.tweak.to/14850

Reg. datum: 20 februari 2000

Ik heb ook zo'n adaptertje van ebay en bij mij gebeurt hetgeen wat je beschrijft niet. Denk dus dat er een productiefoutje in zit. Bijv. kortsluiting op de pinnen die normaal ervoor zorgen dat je voice-call geactiveerd wordt..

Moet zeggen dat het adaptertje van mij best moeilijk in wil klikken. Kwaliteit zal wel niet al te super zijn.....
Inderdaad de eerste keer aansluiten was wat geforceerd...
Echter de geluidskwaliteit is prima in orde, alleen die voicecall springt er dan direct op.... Heel vervelend.

Heb dit niet met mijn headsetjes, alleen met deze popport..
Vervangen dan maar :(

http://specs.tweak.to/14850

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Barryman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:03:
[...]

Hellep!
Ik heb hetzelfde gehad, maar bij mij lag het inderdaad aan een productiefoutje (volgens mij maakte het snoertje ergens sluiting), het vervangende model werkt hier perfect.

XBL: ViciousNL360

RTFM
Reg. datum: 18 juli 2001

quote:
Barryman schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:03:
[...]

Hellep!
Dat gebeurt ook als je op het knopje blijft drukken op de orginele N73 headset.. Niet een oplossing voor jou, maar i.c.m. de kortsluiting opmerking hierboven kun je er misschien wel wat mee.
Reg. datum: 30 juli 2005

Bij mijn N73 heb ik ook weer een probleem, de inzoomfunctie van de camera werkt niet, en bij muziekspeler kan ik me muziek niet zachter zetten, ( is dus GEEN software fout, maar het knopje werkt dus niet.. ) Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Overigens werkt het harder zetten van de telefoon wel gewoon..

Reg. datum: 11 juni 2007

quote:
Jaromir schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:33:
Dat heeft te maken met de lichtsensor van de N73!

Houd maar eens je vinger op t vierkantige puntje naast de voor-camera. Dan springt t toetsenbordverlichting aan.. En als ie veel licht opvangt springt de verlichting uit.. Super handig eigenlijk.

Maar in het begin vond ik t ook raar.. Maar is dus niks loos, en bespaart je alleen energie ;)

Nikon D90 || 18-55 f/3.5-5.6G VR || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 f1.8D || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

quote:
Jaromir schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:45:
Ik heb geen idee.

Heeft er ook nog iemand de magische tip hoe ik kan zien dat ik een gemiste oproep heb zonder dat ik daarvoor elk half uur mn display moet aanzetten.
Kni8ppert het ledje dan anders? kun je zorgen dat dan het display aanblijft met de tekst gemiste oproep?
Iemand hier een tipje voor?

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Jaromir schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:00:
[...]

Iemand hier een tipje voor?
De slaapstand van je telefoon uitzetten.

Pagina: 1 2 3 4 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: