quote:
Blueflame_Core schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 02:03:
[...]
Ben het helemaal met je eens, ik heb dus ook besloten om een losse mp3 speler te kopen vanwege deze reden. De n73 produceert echt bagger geluid, maar toch zijn veel mensen er tevreden mee.. misschien omdat ze niet beter gewend zijn

. Tegen deze mensen wil ik graag zeggen, bevalt de n73 je qua geluid en ben je nog op zoek naar de hs20+ad41 headset, ik heb er nog 1 liggen dus mocht je interesse hebben mail me ff ofzo

. Heb 1 keer mijn Sennheiser koptelefoon aangesloten op de n73, en toen was eindelijk het geluid naar behoren.. -_- maarja met een koptel op je kop lopen is ook geen pretje en om nou oordoppen van 100 euro aan te schaffen, dacht het toch echt niet! En mensen die klagen over dat de n73 zo sloom is, het geluid vind ik een groter al dan niet het grootste minpunt van de n73.
Dat is natuurlijk wel raar. Je zou zeggen dat als het geluid door zo'n oordopje te schel is dat hij op een betere koptelefoon ook scheller is als hij behoord te zijn. En met het beter gewent zijn slaat echt nergens op als je het over oordopjes hebt, dat is namelijk zo ongeveer het matigste wat je aan geluid kan hebben, als je dat dan echt belangrijk vind neem je een fatsoenlijke mp3speler met zo'n dikke koptelefoon. Niet beter gewent is als iemand geen verschil hoort tussen bijvoorbeeld een topversterker (bijv. Onkyo, Marantz, Denon ofzo) met zuilen of een normaal middenklasse versterker (Sony, JVC tc.) met Bose sattelietspeakers ofzo (die dingen zijn erg goed, maar worden echt mega overgewaardeerd).
Maar ik zeg niet dat de N73 perfect geluid heeft en misschien als ik hem iedere dag 2 uur zou gebruiken om muziek te luisteren dat ik dan ook een andere mp3speler zou kopen. Ik vind het nu handig dat ik het altijd bij heb en er ook fatsoenlijk radio op kan luisteren.
Overigens kan de kwaliteit ook afhangen van de muziek die je draait natuurlijk.
@tritimee:
Ik heb ook zo'n kort kabeltje van de N73 direct naar 3,5mm zonder afstandsbediening. Overigens bij t4telecom gekocht voor minder dan 10 euro. Dat is eigenlijk ook om hem aan te sluiten aan je versterker, geluidskwaliteit is misschien een klein beetje minder dan die ad-41. Het onhandige ervan is dat als je gebeld wordt en je opneemt de microfoon niet werkt, dus je moet dan meteen dat ding uit je telefoon trekken, anders kun je niet praten. Dan weet ook iedereen wel wat er gebeurt wanneer je de telefoon ophangt, begint hij meteen over de speaker je muziek af te spelen.
Ik gebruikte dat ding om muziek vanaf mijn telefoon te luisteren in de auto (had autoradio met 3,5mm ingang).
Het is echt niet dat ik het verschil niet hoor, maar het gemak vind ik belangrijker dan het verschil in geluidskwaliteit dat je wint door een andere mp3speler.
Overdracht van bestanden kan wel wat sneller dan met de N73