quote:
Martinspire schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:52:
[...]
Bij Le Mans kent iedereen die baan ook wel, maar in de nacht is het wel verrekte moeilijk. Wat ik me trouwens ook afvraag. Als je naar achteren kijkt dan zie je de voorlichten van je achterliggers niet, maar ze schijnen wel gewoon op de weg hun licht. Dat zou juist erg handig kunnen zijn voor het bepalen van de afstand tussen jou en je achterliggers.
Ook vind ik dat de hoeveelheid ligt die op de baan van lampen komt erg weinig waardoor je vaak erg laat pas ziet dat er weer een bocht aan komt.
Ligt?
Als ik mijn eigen lampen aan heb dan zie ik de koplampen ook niet werken. Een van de hele kleine foutjes in het spel. Maarja met een schademodel zou het anders ook wel erg lastig worden. Maar ik heb regelmatig zoveel wagens aan mijn kont hangen op het rechte stuk dat ik prima licht heb .. van hen en mij samen. Lol. En in de reverse view is ook wel aardig te schatten hoe ver ze weg zijn, of als ze voor je zitten waar ze zijn. Inclusief waar de volgende bocht is gelijk.
Maar ik heb er geen moeite mee om 's nachts op LeMans te rijden. De baan is makkelijk. De 1e 2 keer was het leren, en daarna ken je 'm gewoon. En geloof maar dat na 10 - 15 seizoenen je 'm echt wel kent want hij is er elke keer weer.
Ik heb echt geen moeite met de bochten. Rij de baan meer. Dan weet je precies wat er volgt en wat je kunt verwachten. Op snelheid bij 400+, en de bochtige stukken daarna .. gewoon naar de borden langs de weg kijken. En al naar gelang welke klasse je rijdt bij 100 of bij 50 meter in de ankers.