Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 12:28

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.qj.net/uploads/articles_module/108671/race_driver_grid_big.jpg

Racegames heb je grofweg in twee soorten. Aan de ene kant heb je de realistische racegames, zoals Forza, GTR en Gran Turismo. Games voor de puristen. Wagens zijn tot in de puntjes te configureren en gedragen zich precies hetzelfde als hun tegenhangers in de echte wereld, wat erin resulteert dat je vol in de ankers moet om zelfs het flauwste bochtje door te komen. Roekeloos rijgedrag wordt niet aangemoedigd in dergelijke spellen, sterker nog: bestraft. Even afsnijden is er ook niet bij. En loop je toch onverhoopt schade op, dan laat je auto zich nauwelijks nog besturen.

Aan de andere kant van het spectrum vinden we de arcaderacers. Hierin draait het niet om realistisch weggedrag, maar om puur spelplezier. De wagens zijn makkelijk onder te besturen en de meeste bochten kun je met vol gas door komen. Je tegenstanders beuken erop los en jij beukt in op je tegenstanders. Mocht je alternatieve routes weten te vinden, dan moet je ze vooral gebruiken. De obstakels in de omgeving zijn er om omver gereden te worden en de schade dient puur voor de grafische opsmuk.

En dan is er GRID. GRID is het nieuwste deel in de Race Driver _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.myps3.com.au/img/game/large/Race-Driver--GRID-5.jpg

Het gevoel van snelheid is enorm in GRID. Vooral vanuit het dashboardaanzicht is het spel zeer intens. Je ziet de handen van de coureur keihard aan het stuur trekken en schakelen, terwijl je zelf door het kleine raampje probeert te anticiperen op de auto’s voor je. Vooral in het begin zul je moeten vertrouwen op je voorligger, want in de eerste bocht heb je vanuit de cockpit nauwelijks overzicht. Je ziet alleen de achterkant van je voorligger en zijn remlichtjes. Bij de start ontstaan prachtige rookwolken wanneer je concurrenten hun banden alvast warmspinnen, wat het zicht in het begin zeker niet bevordert. Ook wanneer een coureur tijdens de race in een slip raakt, blijft er even rook hangen boven het parcours. Dit belemmert je zicht behoorlijk en zorgt voor een extra tactische uitdaging. Het is ook mogelijk het spel vanuit een achteraanzicht te spelen. Dit geeft je een beter overzicht van wat er allemaal gebeurt, maar maakt het spel ook een stuk minder intens. Daarnaast hebben de auto’s in GRID last van dezelfde ‘zweverigheid’ die ook in DIRT, dat op dezelfde technologie draait, aanwezig was. In de cockpit merk je daar echter weinig van.

Afbeeldingslocatie: http://www.gameguru.in/images/race-driver-grid-ss1.jpg

Het lijkt er sterk op dat Codemasters met GRID goud in handen heeft. Niet alleen weet het spel een vrijwel perfecte mix tussen realisme en arcade te vinden, het is ook nog eens zeer gevarieerd. GRID bevat drie typen races: races over circuits in Europa, races door steden in de VS en driftraces in Japan. Elke soort races wordt gedaan met een ander type auto en zorgt voor een heel andere spelervaring. Een uitgebreide carrièremode, met een goed gevoel van progressie, en een multiplayermode die waarschijnlijk net zo intens is, liggen eveneens in het verschiet. GRID is een spel dat elke racefan in de gaten moet houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.consolemonster.com/media/0000000530/screenshots/0000000530-L-e0c16c7.jpg

Demo is online

Sinds 8 mei is de demo online van de racegame die door velen wordt gezien als ‘beste racegame van het jaar’. Met het spelen van deze demo die zowel single- als multiplayer bevat, maken spelers bovendien kans op een splinternieuwe BMW 3-serie. De auto wordt door Codemasters uitgereikt aan diegene die de snelste ronde neerzet met Race Driver: GRID demo voor consoles.

De demo is nú te downloaden vanaf de Xbox Live Marketplace voor de Xbox 360 en later vandaag van het PlayStation Netwerk voor de PlayStation 3.

Voor de pc kan je terecht bij GamersHell

Screenshots

Gamez.nl
Insidegamer.nl

Review
Tweakers

Preview

Eurogamer
GameKings

Trailers

Drifting Trailer
Exclusive Smashing Trailer

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2py409l.jpg

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou je er even voor willen zorgen dat de plaatjes in de TS niet breder dan 600px zijn? Ideaal zou zijn als je daarna ook nog even de 'check images'-knop zou willen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:09:
Zou je er even voor willen zorgen dat de plaatjes in de TS niet breder dan 600px zijn? Ideaal zou zijn als je daarna ook nog even de 'check images'-knop zou willen gebruiken :)
Is het zo goed? Ik neem aan dat het alleen om de 2 plaatje ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24
Dan ga ik toch mijn berichtje ook nog even in deel2 plaatsen:

Gaat nu best aardig, wel op basic hoor hahahah maarre eens per race ongeveer heb ik een gigantisch framedrop voor ongeveer 30 seconden niet te filmen gaat allemaal zo traag dan terwijl de rest van de race ik nergens last van heb. Bekend bij iemand?

SPECS:

Q600@3Ghz
4096MB
8800GTX
2xRaptor 74GB in RAID0

Lijkt mij dat ik dit spel dus wel op 1920x1200 moet kunnen spelen, en dat werkt dus ook gewoon prima alleen niet gedurende die 30 seconden lag periode. Vaag allemaal.

Moet zeggen is wel echt een leuk spel, ja het is zeker even wennen als je NFS gewend bent maar in NFS kan daadwerkelijk alles zeg maar. hier is het allemaal wat realistischer.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Ik heb die framedrop tot nu toe alleen tijdens de LeMans races, zodra het gaat schemeren valt de framerate van 60+ naar ±30, dit met een 8800GT met 20% OC op 1680*1050 en een e2180 op 3,0Ghz

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Operations schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:32:
Dan ga ik toch mijn berichtje ook nog even in deel2 plaatsen:

Gaat nu best aardig, wel op basic hoor hahahah maarre eens per race ongeveer heb ik een gigantisch framedrop voor ongeveer 30 seconden niet te filmen gaat allemaal zo traag dan terwijl de rest van de race ik nergens last van heb. Bekend bij iemand?

SPECS:

Q600@3Ghz
4096MB
8800GTX
2xRaptor 74GB in RAID0

Lijkt mij dat ik dit spel dus wel op 1920x1200 moet kunnen spelen, en dat werkt dus ook gewoon prima alleen niet gedurende die 30 seconden lag periode. Vaag allemaal.

Moet zeggen is wel echt een leuk spel, ja het is zeker even wennen als je NFS gewend bent maar in NFS kan daadwerkelijk alles zeg maar. hier is het allemaal wat realistischer.
toon volledige bericht
Heb zelf een E8400@stock derest is het zelfde, maar geen problemen. Speel ook op 1920x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169507

Sinds ik een no-cd crack gebruik heb ik geen last meer van haperingen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 169507 op 07-06-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:25

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wiethoofd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:34:
Ik heb die framedrop tot nu toe alleen tijdens de LeMans races, zodra het gaat schemeren valt de framerate van 60+ naar ±30, dit met een 8800GT met 20% OC op 1680*1050 en een e2180 op 3,0Ghz
Heb ik ook helaas. Maar zodra de schemering weer weg is schiet die van 30FPS ineens naar 60FPS. Maar wat speelt dat klote zeg op een FPS van 25 a 30. Gelukkig alleen tijdens le mans dat ie klote is. Ooja ergens zo´n race in japan had ik er ook last van. maar op 45-60FPS draait het geweldig.

Q6700@3Ghz
2x2GB + 2x1GB Kingston Valueram.
Asus P5E
Asus HD3870 @stock
LG W2252TQ @1680x1050

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 15:21

rCk

justifire schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:31:
[...]

Hmmm gemiste kans dan weer :(
Is juist zo fijn om bijv. vanuit ze 6 ff gauw naar ze 2 te raggen.
Ja dan wordt het 4 snelle tikjes, of 4 hengsten aan je flipper ;) Doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 13:24
Speelt zeker rot met die framedrop jah, verlies aardig wat races daardoor. NO-CD crack gebruik ik al en helpt hier dus niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Jaaaaaaaaaaa, dat is toch wel errug lekker, hoor! Ik doe dus de laatste dagen alleen maar straatraces die zo'n 10 minuten duren (gewoon ff kijken naar het record en dan het aantal laps instellen). Dan achteraan beginnen (op Savage) en langzaam naar voren werken. Nou ja, langzaam, in het begin gaat het snel, maar om eerste te worden moet ik toch erg stevig doorjakkeren: het lijkt alsof de AI voor je sneller en sneller gaat of zo.
Nu net zo'n race gedaan over het langste Milaan-circuit. Pas in de laatste ronde, de een na laatste scherpe bocht, wist ik eindelijk eerste te worden, na zo'n twee rondjes als tweede achter 'm aan gejakkerd te hebben. Kicken is dat! :) Wel spijtig dat de AI op de rechte stukken vaak sneller is (in ieder geval rijders vooraan) anders zou ik op Extreme gaan spelen, maar tot nu toe is dat onmogelijk: tegen de tijd dat ik me naar de 3e plek heb opgewerkt hebben 1 en 2 teveel voorsprong. Je moet het verder ook echt hebben van de bochten... jammergenoeg.

Maar goed, maakt niet uit, dit is zwaar kicken. Ook al wordt je niet altijd eerste: het is 10 minuten gewoon STRIJD! Heerlijk. De career kan me verder gestolen worden... ;) Die straat circuits vind ik er ook het beste uitzien. En je gaat voor je gevoel ook rottig snel, doordat alles VLAK langs je heen scheert: op open en kale circuits heb je dat veel minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 07-06-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wel twee dingen in dit spel waar ik soms heeeel moe van word...

1. De AI - zelfs je teammates - die het gore lef hebben om je af en toe gewoon even een tikje tegen je kont te geven zodat je in een muur of grindbak staat. Wat, af en toe? Elke race wel... :/

2. Ze lopen ermee te koop dat je in dit spel alleen maar hoeft te rijden, geen tuning, geen afstellen, zelfs de schade hoef je niet te repareren en te betalen (en volgens mij zie je het zelfs in de balansen na elk toernooi niet terug). Wel moet je via verschillende menu's en met verplichte wachttijden elke keer even je auto's wassen omdat ze vies worden. Wtf, kun je daar niemand voor inhuren dan, bij je grote raceteam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
En wat heeft het wassen dan voor voordeel, je krijgt niet minder geld van je sponsoren, op de baan zie je niet echt dat hij scho(o)n(er) is en laat het anders een familielid even doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

Dat plaatje met die zinnen van die reviews vind ik een beetje...vaag. Om GRID nou beste game ooit te noemen :X Ik kan zo andere games opnoemen die naar mijn mening beter kwalificeren voor die plaats :P (Denk hierbij aan bijvoorbeeld LoZ:OoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 233768 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:47:
Dat plaatje met die zinnen van die reviews vind ik een beetje...vaag. Om GRID nou beste game ooit te noemen :X Ik kan zo andere games opnoemen die naar mijn mening beter kwalificeren voor die plaats :P (Denk hierbij aan bijvoorbeeld LoZ:OoT).
Mijn graadmeter voor een goeie game = hoe verder ik het uitspeel hoe beter ik de game vind. Of mocht het alleen een online game zijn dan kijk ik naar de uren. En Grid vind ikzelf tot nu toe de beste racegame ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 233768 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:47:
Dat staat er niet. Er staat de beste game die ze ooit gereviewed hebben. Als die gasten maar 10 spellen gereviewed hebben kan dat prima het beste spel zijn.

Persoonlijk vind ik het de beste race game op de PC ooit, maarja da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Hoe zit het rankingsysteem in elkaar in de multiplayer? Dit was toch een manier om suïcidale racers eruit te filteren? Kan iemand hier meer over vertellen? Ik heb hem via CD-WOW besteld en duurt het een weekje voordat ik 'em krijg.
PilatuS schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:03:
Persoonlijk vind ik het de beste race game op de PC ooit, maarja da's mijn mening.
Tsja, de laatste Need For Speeds en Juiced stellen mij telleur en bij GTR en Live For Speed pak ik toch liever mijn eigen autosleutels dus blijft Grid voor mij over sinds we geen Forza en Project Gotham Racing hebben (maar wel weer Burnout Paradise krijgen!). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:40:
En wat heeft het wassen dan voor voordeel, je krijgt niet minder geld van je sponsoren, op de baan zie je niet echt dat hij scho(o)n(er) is en laat het anders een familielid even doen ;)
Een vieze auto is lelijk en je voorruit wordt op den duur zo geblindeerd door muggen...

Echt voordeel heeft het inderdaad niet (maar ik voel me echt geforceerd om in schone wagens te rijden :+ ), maar het is gewoon raar dat het erin zit. Zeker dat je dan nog meldingen krijgt welke auto het goorst is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
TheZeroorez schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:54:
[...]

Een vieze auto is lelijk en je voorruit wordt op den duur zo geblindeerd door muggen...

Echt voordeel heeft het inderdaad niet (maar ik voel me echt geforceerd om in schone wagens te rijden :+ ), maar het is gewoon raar dat het erin zit. Zeker dat je dan nog meldingen krijgt welke auto het goorst is ook.
Voordeel van de chasecam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Wat is naar julie mening een goede grafische kaart om het grafisch GRID geweld in volle glorie te kunnen bewonderen? De mobiele GF 7600 in mijn twee jaar oude laptop draait de GRID demo nog best aardig in 1280x1024 met zijn 256mb ram, maar vrees dat toetsenbord iets te traag reageert op pijltjestoetsen, gezien de wagen altijd brusse snokt naar links of rechts, wat het gameplezier grotendeels verknalt.

Na enig sparen heb ik vandaag mijn desktop (Pentium III 1Ghz; 256 mb ram; Geforce 2 GTS 32mb ram) geupgrade naar een e8400 met 2GB DDR II ram in een gloednieuwe Antec case. Momenteel steekt er een Geforce 7600 128MB in (gekregen van een vriend), maar zou die toch graag vervangen door een krachtiger exemplaar van pakweg 512MB voor (voorlopig) gamen op Medion 17" (4:3) LCD-monitor. Hopelijk in komende maanden vervangen door Samsung 20" breedbeeld exemplaar. Maximaal budget voor graf. kaart ligt op 150 à 200 euro en zou er toch graag 1 à 1,5 jaar mee kunnen doen. Heb al hele hoop reviews doorgelezen op tweakers, pcm, anandtech, overclocktown, Hardwareinfo, Techzine, ... maar geraak er niet wijs uit. Komplett.be alleen al biedt zoveel verschillende merken aan.. 8)7

Pro's en contra's:

-extra performance van 1GB exemplaar (t.o.v. 512MB) vaak miniem
- beter met twee losse graf. kaarten werken
- HD 3870 ondersteunt Direct X 10.1 + shader model 4.1
- Geforce 8800GT reeds op markt sinds november 2006
- Geforce beter overclockbaar

Besteedt in mijn spaarcentjes aan een Radeon HD 3870, Geforce 8800GT of spaar ik toekomst "bestendig" gezien beter door tot een Geforce 9800GT? :?

edit: typefoutjes

[ Voor 12% gewijzigd door CarLL op 08-06-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Nog steeds geen patch dat chat schermpje tijdens het racen begint behoorlijk vervelend te worden.
En je hoort nog weleens dat iemand door de map heen gaat.
Het racen zelf in multiplayer is leuk, als je met wat normale mensen bent.
Je hebt ook mensen die het totaal niet kunnen en dan gaan ze maar met zn 2en een wall maken, op die ene USA track was dat, zaten ze precies in die moeilijke bocht.
En mensen die enorm laggen, denk je er omheen te gaan, staan ze ineens weer voor je.

CarLL, ik zou voor een 8800GT gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 17:22
CarLL schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:21:
Besteedt in mijn spaarcentjes aan een Radeon HD 3870, Geforce 8800GT of spaar ik toekomst "bestendig" gezien beter door tot een Geforce 9800GT? :?
Heel kort omdat het eigenlijk erg offtopic is, maar een 8800 of een 3870 zijn beide goede keuzes voor Grid. Ik heb hier dezelfde setup die jij hebt en speel op 1440*900 met alles open zonder enige slowdown. De 9800 is in geen zin "meer toekomstbestendig".

Ontopic; ik had niet verwacht dat de game zo leuk zou zijn. Ook merk ik dat de races later toch echt moeilijker worden. De laatste twee races die ik speelde startte Ravenwest van 1 en 2, en ik van 12. Ik ben tot plaats 3 gekomen, maar die Ravenwests heb ik 3 races lang niet kunnen achterhalen!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03
Stel je eigen even voor:

De best pc race game met:

-een 30" Dell met een resolutie van 2560x1600 alles op full,
-een Logitech G25 stuur
en als laatste een Z5500 Digital voor het juiste geluid

Superrrrrrrrrrrr gaaf racing 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Ik kom gewoon tijd te kort _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Henkus schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:26:
Stel je eigen even voor:

De best pc race game met:

x
x
x
Het klonk inderdaad heel leuk . . . totdat je die Z5500 noemde >:) .

Maar anyways, het spel is wel leuk, maar vooral online, is er maar weinig afwisseling. Steeds dezelfde banen met steeds dezelfde auto's. Tja, bij mij slaat de verveling dan gauw toe. Ik wil gewoon met die Ford Mustang Boss over de Nurburgring scheuren :9 .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het soms wel eentonig is, maar het is wel echt vet hard racen.

Maar eh wat heb jij eigen tegen een z5500 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik vind het geluid van de 'standaard' auto's nogal matig, ik mis de _rumble_ in de lage toerentallen, diepe bassen etc. Zelfs op m'n 5.1 headset (6.2*) moet ik het geluid heel zacht en de sub vol draaien zodat wanneer ik ergens tegenaan knal me doodschrik van de bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het geluid is inderdaad niet helemaal geweldig.

Al vraag ik me toch af waarom je bass wilt horen wanneer je met een plastic/alu/stalen auto tegen een muur aan botst oid, da's ook niet echt hoe het normaal gesproken klinkt.
Henkus schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:41:
Maar eh wat heb jij eigen tegen een z5500 ?
Niets, maar als je het over 'de beste race pc' hebt zijn er echt wel betere dingen te krijgen :+

Ik vraag me overigens af in hoeverre dat sowieso het beste is. Volgens mij zul je nog altijd aan de multiscreen, veel te duren pedalenset/stuur moeten, samen met een simspel om écht het best te racen.

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 08-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Die bass is juist heel hard vergeleken bij het geluid van de motoren.
Als ik via m'n 5.1 boxenset race en de sub vol zet hebben de motoren eindelijk die rumble op lage toeren en die diepe bass bij het wegtrekken.

Zodra ik dus die sub vol heb staan en met m'n auto een grote crash maak (shit happens), dan trillen de ramen er bijna van en schrik ik me soms het leplazerus omdat ik het te laat aan zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
TheZeroorez schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:50:
Het geluid is inderdaad niet helemaal geweldig.

Al vraag ik me toch af waarom je bass wilt horen wanneer je met een plastic/alu/stalen auto tegen een muur aan botst oid, da's ook niet echt hoe het normaal gesproken klinkt.
[...]

Niets, maar als je het over 'de beste race pc' hebt zijn er echt wel betere dingen te krijgen :+

Ik vraag me overigens af in hoeverre dat sowieso het beste is. Volgens mij zul je nog altijd aan de multiscreen, veel te duren pedalenset/stuur moeten, samen met een simspel om écht het best te racen.
Het lijkt er erg op, maar ik bedoelde de beste race game op de pc en niet de beste race pc.

In ieder geval veel beter als mijn huidige setup (zoals hierboven beschreven) zal ik voorlopig niet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Misschien een ideetje om mijn post uit het vorige topic op te nemen in de startpost? Het maakt namelijk echt een huge verschil en je ziet gewoon veel meer "weg" door de voorruit en niet je voeten en al die crap meer :+
Fallen Angel schreef in het vorige topic

Een leuke "fix" voor Grid, want feitelijk slaat de head cam natuurlijk nergens op... Twee verschillende FOV packages voor de headcam:

http://community.codemast...m/showthread.php?t=285960

Te downloaden via:

http://www.tapawan.com/grid/default.htm

Er worden zelfs backups van de originele files meegeleverd... Het enige nadeel is dat je niet meer recht achteruit kan kijken vanuit de Hoodcam.. maar als je headcam gebruikt vind ik het een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 16536 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:47:
Misschien een ideetje om mijn post uit het vorige topic op te nemen in de startpost? Het maakt namelijk echt een huge verschil en je ziet gewoon veel meer "weg" door de voorruit en niet je voeten en al die crap meer :+

[...]
Ik rij met de camera achter de wagen en dan zo ver mogelijk van de wagen af. Als ik qua camera in de wagen ga kan ik echt niet goed spelen omdat je idd veel te weinig ziet. Wat dat betreft lijkt mij dit een erg goede mod voor mensen die wel vanuit de wagen spelen ipv achter de wagen.

Als ik vanuit de wagen wil spelen lukt mij dat echt voor geen meter zoveel minder zie je tegenover het standpunt achter de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Laat ze maar eerst de G25 goed ondersteunen, incl H-shifter en Koppeling. Daarna zal ik over dit spel na denken. Tot dan... TDU ! ^^;'

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Ik rij met de camera achter de wagen en dan zo ver mogelijk van de wagen af. Als ik qua camera in de wagen ga kan ik echt niet goed spelen omdat je idd veel te weinig ziet. Wat dat betreft lijkt mij dit een erg goede mod voor mensen die wel vanuit de wagen spelen ipv achter de wagen.

Als ik vanuit de wagen wil spelen lukt mij dat echt voor geen meter zoveel minder zie je tegenover het standpunt achter de auto.
Ik reed dus zelf idd soms nogal eens Motorkapcam :P Maar nu ik de FOV50 heb doe ik dat echt niet meer :) In car racen is nu gewoon goed te doen omdat je vrijwel geheel door je voorruit heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Anoniem: 16536 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:47:

[...]
Wat is het verschil tussen TTR_50 en TTR_75?

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik coureurs kan inhuren voor mijn team? Ik zie nergens een optie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spurlie schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:46:
[...]

Wat is het verschil tussen TTR_50 en TTR_75?

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik coureurs kan inhuren voor mijn team? Ik zie nergens een optie staan...
Bij FOV/TTR50 zit je wat "dichter op de voorruit nog" dan bij FOV/TTR75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spurlie schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:46:
[...]

Ik neem aan dat je nog in het begin van het spel bent. Als je wat verder komt wordt er vanzelf gezegt dat het tijd is om een teammate te gaan aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

TheZeroorez schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:38:
Wel twee dingen in dit spel waar ik soms heeeel moe van word...

1. De AI - zelfs je teammates - die het gore lef hebben om je af en toe gewoon even een tikje tegen je kont te geven zodat je in een muur of grindbak staat. Wat, af en toe? Elke race wel... :/
Idd hinderlijk. Ook actief je eigen teammate moeten blocken is vermoeiend.
2. Ze lopen ermee te koop dat je in dit spel alleen maar hoeft te rijden, geen tuning, geen afstellen, zelfs de schade hoef je niet te repareren en te betalen (en volgens mij zie je het zelfs in de balansen na elk toernooi niet terug). Wel moet je via verschillende menu's en met verplichte wachttijden elke keer even je auto's wassen omdat ze vies worden. Wtf, kun je daar niemand voor inhuren dan, bij je grote raceteam :?
Wassen? Ik heb de optie gezien, maar ik heb nog niks gewassen en zit toch al in seizoen 20 of zo. Lekker vieze LeMans bakken en zo. Maar wassen .. waarom zou ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Damn deze game is echt vet, heb het in drie dagen dan eindelijk uitgespeeld, noujah heb alle auto's + bonus auto's en heb de aftiteling gezien die komt na van de Global King gewonnen te hebben. Er zijn echter nog wel een paar races die ik niet voltooid heb dus er valt nogsteeds wat te doen ;)

Ik heb ook inderdaad last van Framedrops bij de Le mans races als het donker wordt. dan heb je ineens 30FPS inplaats van 60FPS wat best wel even klote is (2x8800GT 8X AA + 3500MHz C2D @ 1680x1050)
Voor de rest een heerlijk spel. Eindelijk een beetje fatsoenlijke arcade/simulatie achtige rijstijl. Je moet echt wel remmen en met teveel snelheid stuurt de bolide voor geen meter meer. Met name de laatste bochten op de Le Mans track hebben me wel wat moeite gekost om onder de knie te krijgen met die supersnelle LMP bakken.
Ik speel het echter niet met mijn G25, want dat blijft toch 'net niet gevoel' aangezien ik daarmee alleen gewend ben om LFS te spelen. Dus ik heb mijn Xbox1 controller maar weer uit de kast gehaald wat overigens perfect is voor een spel als deze.

En voor het eerst eindelijk weer een spel waar je fatsoenlijk kan driften!, Die mountain drift is ubervet, met de Nissan Silvia van boven naar beneden zonder een wand aan te raken. Combo's halen van boven de 15x is echt een geweldig gevoel! Ik heb niet meer zoveel plezier gehad met driften sinds NFS Underground 2.

Het spel is ook niet al te moeilijk, ik heb nogal vaak de moeilijkheidsgraad omhoog moeten gooien omdat ik een mijl voorop rij. Echter is het wel wat afwisselend. Want zo heb ik races gehad met een Spyker waar ik nauwelijks 1e kon worden op Normal, terwijl Drifts nogsteeds prima te doen zijn op Savage of Extreme. Dit is dus wel slim een snel uit te zoeken omdat je zo natuurlijk sneller een goeie reputatie bereikt. Ik weet overigens niet hoeveel je hebt aan al die assists (brake assist, stability control etc.) want ik ben gewend om die gelijk uit te zetten, dat deed ik met NFS ook altijd.

Eigenlijk jammer dat ik nu alles al weer heb gezien van het spel. Ik vond het prachtig maar je wend er ook snel aan en dan komen toch weer frustraties naar boven.
Ik heb overigens nooit last gehad van beukers van achter, wat mij juist opvalt is dat ik sneller op een bocht af kom dan veel AI, of juist later rem dan de AI waardoor zij juist de bocht uitvliegen alsof ze van me schrikken. Iets wat opzich wel geinig is in het begin, maar later nogal idioot overkomt. En ze remmen soms ook zo vaak en zo onnodig veel, ik beuk continu achterop de AI. Maar gelukkig zijn schrammetjes niet erg. Echte damage probeer ik wel zoveel mogelijk te voorkomen vanwege de sponsoren die het als vereiste kunnen stellen.

Voor het eerst is het ook leuk om met muscle cars te rijden, elke bocht kijhard driften en valt het me op dat het voor het eerst veel leuker is om met wat langzamere bolides te rijden dan al dat heftige geschut.

Prachtige game, echt van genoten.

[ Voor 7% gewijzigd door BruT@LysT op 08-06-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Is er ergens een overzicht o.i.d. te downloaden met wat die graphics instellingen nu precies doen?

Ik snap niets van de termen . . . 16XQCSAA ?!? What The Hell?? -O-

Het spel loopt hier overigens niet op 1600*1200 met 16XQCSAA. Echt helemaal niet ... als de eerste race op me beeld moet komen dan loopt het met 0.3 fps ofzo :S CTRL+DLT is dan de enige optie >.<

Reso lager hielp niet, daarna ben ik gestop. :( Wil wel een beetje knappe graphics . .
1600*1200 met level 8 zorgt ervoor dat ik al 1 fps heb zodra ik het menu in kom . . . ook hier CTRL+DLT de enige optie . . .

(m'n pc:
e4300 @ 3.3
2 GB
8800GT
VISTA)

Zou toch op ze minst 10 fps ofzo moeten hebben met de hoogste settings?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 08-06-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
AA is het beeld uit vergroten, en terugberekenen om zo blokkerige scheve lijnen te voorkomen.

Zet je AA instellingen (die nu op 16x staan) eens op 4x FSAA (of iets soortgelijks) je spel zou dan wel beter moeten lopen

Zie ook: Wikipedia: Anti-aliasing

[ Voor 11% gewijzigd door Wiethoofd op 08-06-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Advanced Settings kun je ook veel doen. Motion Blur uit bv. Scheelt een hoop en rijdt sowieso fijner.

Ik speel op een zeer bescheiden 1280 x 800 x 4xFSAA. Op een X1950 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb dus precies hetzelfde...

Intell E6750 processor
XTX 8800GTS (640MB)
2GB RAM

en in een boel races zakt de framerate naar minder dan 1 per seconde om dan daarna op een soort overspeed te draaien... Heb daarna werkelijk alle drivers geupgrade (geluid, MOBO, Videokaart, etc.) maar zonder al teveel succes... net spel opnieuw gestart en met de 911 op Jerama niet te spelen ctrl-alt-del als enige oplossing...

Iemand al met een oplossing voor dit probleem of zal ik hem gewoon op mijn PS3 moeten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Heel vreemd, in die maps waar je moet racen in die Japanse haven krijg ik altijd last van framedrops, in sommige races zelfs heel erg :/ Bij andere races heb ik het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xvanwaart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:30:

Intell E6750 processor
XTX 8800GTS (640MB)
2GB RAM

en in een boel races zakt de framerate naar minder dan 1 per seconde om dan daarna op een soort overspeed te draaien... Heb daarna werkelijk alle drivers geupgrade (geluid, MOBO, Videokaart, etc.) maar zonder al teveel succes... net spel opnieuw gestart en met de 911 op Jerama niet te spelen ctrl-alt-del als enige oplossing...

Iemand al met een oplossing voor dit probleem of zal ik hem gewoon op mijn PS3 moeten spelen?
Denkt dat de enige oplossing is, het wachten op de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo. Uitgespeeld.

Ik ben er ook achter wat die witte streepjes zijn. Gasgeven en remmen :P

Tegelijk superirritant .. met een keyboard in de F3 rijden. Ik kan vaak kiezen uit spinnen of stilstaan. Een stuurtje is echt nodig om dat goed te doen.

En dan nog iets: fijn dat de animaties zo mooi zijn .. maar soms kun je daardoor bij een crash niet op ESC duwen en vervolgens is de replay niet ver genoeg terug te spoelen en moet je de race dus wel helemaal opnieuw beginnen omdat je flashback nutteloos is geworden. Leuk ..

Ook sneaky om de laatste race maar 1 flashback te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:50
ik vind het remmen een beetje vreemd gaan in de GT-1 klasse.

ik heb het gevoel dat mijn auto dat niet of veel slapper remt dan elke andere wagen op de baan.
stel ze rijden voor me op een bocht aan en we remmen allemaal precies op het zelfde moment en ik trap dus ook op de rem. dan ram ik bijna altijd bij hun achter in.

ik zal mijn rempedaal iets moeten afstellen denk ik.

ik rijd met een logitech momo met drive aids aan.
ik gebruik de nosecam zegmaar, helemaal voorop de bumper. (eigenlijk de enige manier dat ik een beetje kan rijden, je ziet de hele weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 16536 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Bij FOV/TTR50 zit je wat "dichter op de voorruit nog" dan bij FOV/TTR75
het is wel een beter gezicht alleen het verziekt ook de replay modes, dat vind ik wel jammer.
Want als je nu TV cam doet dan krijg je niet meer die onboard cam te zien.

en dat vind ik toch wel een nadeel

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09

WoutF

Hoofdredacteur
-nm-

[ Voor 99% gewijzigd door WoutF op 08-06-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:52:
ik vind het remmen een beetje vreemd gaan in de GT-1 klasse.

ik heb het gevoel dat mijn auto dat niet of veel slapper remt dan elke andere wagen op de baan.
stel ze rijden voor me op een bocht aan en we remmen allemaal precies op het zelfde moment en ik trap dus ook op de rem. dan ram ik bijna altijd bij hun achter in.

ik zal mijn rempedaal iets moeten afstellen denk ik.

ik rijd met een logitech momo met drive aids aan.
ik gebruik de nosecam zegmaar, helemaal voorop de bumper. (eigenlijk de enige manier dat ik een beetje kan rijden, je ziet de hele weg)
Reactie en remweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 420 klopt wel trouwens. Voor de mensen die het nog niet meegemaakt hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/23mud5d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 20-06 12:20
Leuk spel. Alleen is het online nog even uitzingen totdat alle "nOObs" het beuken zelf ook vervelend beginnen te vinden..

Gister ook. Argh! Rij de geheletijd eerste met me BMW. mooie voorspring van 13 seconden opgebouwd en had nog geen enkele stuurfout gemaakt.

Laatste ronde 3 bochten voor de finish. Daar kwam die hoor. De duitser! stil overdwars op de weg.. Ik kom eraan er hij zet hem 3 meter naar voren. BOEM. Rood wiel en klaar met die race. Werdt 6de.

Puur express.

Ze moeten in de patch maken dat er pro,s only in kunnen. Zou geweldig zijn.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Heel even offtopic nog: niet zeuren gwoon 8800GT kopen gezien je budget. Ik heb de club3d variant al voor 119 EUR zien liggen. Gezien je nog volop aan het 'sleutelen' bent zou ik met name de sites die je noemde afspeuren op goede ervaringen betreft je complete systeem.

Best buy guide:
http://tweakers.net/revie...uide-editie-mei-2008.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 16:29
Zelf vind ik het een netjes afgewerkt spel. Het geluid van de auto's is helaas niet echt mooi, maar de hele afwerking van de game is goed.
Daarbij is het goed te spelen met een toetsenbord, het gaat toch meer richting arcade naar mijn idee.
Bij mij draait het spel meer dan prima, 1920*1200, alles op ultra, alleen AA helemaal uit. Haal ook gewoon tijdens Le Mans dik 60 frames (voor mijn gevoel dan, heb het niet nagekeken).
Dit alles onder Windows Vista x64, op een e8400, 2gb geheugen, en een 8800GT 512.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 09-06-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 4629 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 05:29:
Die 420 klopt wel trouwens. Voor de mensen die het nog niet meegemaakt hebben:

[afbeelding]
Hey ik dacht dat je mijn screenie gestolen had haha!
Heb exact dezelfde snelheid gereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

Ik vind het ontzettend suf dat de computer gewoon een hogere maximum snelheid heeft met precies dezelfde auto's. Op Le Mans is dat duidelijk te zien, als je een paar seconden voor ligt op het moment dat je de lange rechte stukken ingaat. Die voorsprong ben je gelijk weer kwijt omdat de computer simpelweg sneller rijdt, met dezelfde auto's. Dan ligt het echt niet meer aan beter stuurwerk van de computer, want het enige dat je hoeft te doen is het gas maximaal intrappen. Iemand anders dit ook gemerkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 225504 op 09-06-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Anoniem: 225504 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:45:
Ik vind het ontzettend suf dat de computer gewoon een hogere maximum snelheid heeft met precies dezelfde auto's. Op Le Mans is dat duidelijk te zien, als je een paar seconden voor ligt op het moment dat je de lange rechte stukken ingaat. Die voorsprong ben je gelijk weer kwijt omdat de computer simpelweg sneller rijdt, met dezelfde auto's. Dan ligt het echt niet meer aan beter stuurwerk van de computer, want het enige dat je hoeft te doen is het gas maximaal intrappen. Iemand anders dit ook gemerkt?
Is wel waar, maar op le mans op die lange stukken met die 2 knikjes er in rem je veel later en ben je veel sneller de bochten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ja ik. Gewoon, omdat het kan.

Deze taktiek pas ik meestal toe als ik als laatste start op die baan. van plaats 12 naar 1. Vlieg er gewoon overheen. Omdat het kan.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimpie007 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:32:
[...]

Hey ik dacht dat je mijn screenie gestolen had haha!
Heb exact dezelfde snelheid gereden!
Harder dan dat kan waarschijnlijk ook niet. Daarom heeft bijna iedereen die snelheid. Mijn snelheid is 419 met die wagen en ik dacht dat het niet harder kon maar blijkbaar is 420 ook nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Laatst online: 15:50
het heeft niet te maken met mijn reactiesnelheid. ik zit echt uiterst geconcentreerd . en anders zou ik het met elk type auto moeten hebben

de remlichten zijn wel heel slecht te zien op de auto's

zelfde auto's dus zelfde remweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:29
BruT@LysT schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:55:
Damn deze game is echt vet, heb het in drie dagen dan eindelijk uitgespeeld, noujah heb alle auto's + bonus auto's en heb de aftiteling gezien die komt na van de Global King gewonnen te hebben. Er zijn echter nog wel een paar races die ik niet voltooid heb dus er valt nogsteeds wat te doen ;)

Ik heb ook inderdaad last van Framedrops bij de Le mans races als het donker wordt. dan heb je ineens 30FPS inplaats van 60FPS wat best wel even klote is (2x8800GT 8X AA + 3500MHz C2D @ 1680x1050)
Voor de rest een heerlijk spel. Eindelijk een beetje fatsoenlijke arcade/simulatie achtige rijstijl. Je moet echt wel remmen en met teveel snelheid stuurt de bolide voor geen meter meer. Met name de laatste bochten op de Le Mans track hebben me wel wat moeite gekost om onder de knie te krijgen met die supersnelle LMP bakken.
Ik speel het echter niet met mijn G25, want dat blijft toch 'net niet gevoel' aangezien ik daarmee alleen gewend ben om LFS te spelen. Dus ik heb mijn Xbox1 controller maar weer uit de kast gehaald wat overigens perfect is voor een spel als deze.

En voor het eerst eindelijk weer een spel waar je fatsoenlijk kan driften!, Die mountain drift is ubervet, met de Nissan Silvia van boven naar beneden zonder een wand aan te raken. Combo's halen van boven de 15x is echt een geweldig gevoel! Ik heb niet meer zoveel plezier gehad met driften sinds NFS Underground 2.

Het spel is ook niet al te moeilijk, ik heb nogal vaak de moeilijkheidsgraad omhoog moeten gooien omdat ik een mijl voorop rij. Echter is het wel wat afwisselend. Want zo heb ik races gehad met een Spyker waar ik nauwelijks 1e kon worden op Normal, terwijl Drifts nogsteeds prima te doen zijn op Savage of Extreme. Dit is dus wel slim een snel uit te zoeken omdat je zo natuurlijk sneller een goeie reputatie bereikt. Ik weet overigens niet hoeveel je hebt aan al die assists (brake assist, stability control etc.) want ik ben gewend om die gelijk uit te zetten, dat deed ik met NFS ook altijd.

Eigenlijk jammer dat ik nu alles al weer heb gezien van het spel. Ik vond het prachtig maar je wend er ook snel aan en dan komen toch weer frustraties naar boven.
Ik heb overigens nooit last gehad van beukers van achter, wat mij juist opvalt is dat ik sneller op een bocht af kom dan veel AI, of juist later rem dan de AI waardoor zij juist de bocht uitvliegen alsof ze van me schrikken. Iets wat opzich wel geinig is in het begin, maar later nogal idioot overkomt. En ze remmen soms ook zo vaak en zo onnodig veel, ik beuk continu achterop de AI. Maar gelukkig zijn schrammetjes niet erg. Echte damage probeer ik wel zoveel mogelijk te voorkomen vanwege de sponsoren die het als vereiste kunnen stellen.

Voor het eerst is het ook leuk om met muscle cars te rijden, elke bocht kijhard driften en valt het me op dat het voor het eerst veel leuker is om met wat langzamere bolides te rijden dan al dat heftige geschut.

Prachtige game, echt van genoten.
toon volledige bericht
en hoeveel uren heb je ongeveer gespeeld in 3 dagen ? en online ?
'k zal eens kijken of ik je online tegen kom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

Waarom organiseren we niet een paar potjes voor GoT'ers, of kan dat niet? Ik wil wel eens serieus racen, dat lukt met willekeurige mensen echt niet. Altijd wel iemand die de boel verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
Potverdorie.. Het is een heerlijk, speelt lekker weg.. Maar die framedrops! Had zonet op het moment dat ik overschakelde naar de camera in de auto een lekkere framedrop, duurde 10seconden en het ging onbeschrijfelijk langzaam..Af en toe stopt het spel er simpelweg mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Holy hell da's wel een mooie corkscrew :D Heeft het buiten mooi replaymateriaal ook nog een andere waarde ? Kan me niet voorstellen dat je op die manier lang kunt rondrijden lol. Als het een 2 Laps race is mss maar bij 15 of meer rondjes ben je dan toch goed de sigaar.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over bochtjes nemen gesproken: deze heb ik net ff gefilmd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
RX7 Air Time in GRID

Ook beschikbaar in HQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En, was je misselijk toen je uitstapte? Of moest je van het circuit afgesleept worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Kopen jullie je auto's trouwens altijd nieuw of ook op ebay?
Ik had er eentje op ebay gekocht, maar die was gewoon een stuk trager dan de rest :/ Terwijl het niet eens zoveel geld scheelt met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal op eBay. Als ze niet te vaak gecrashed zijn. Soms zijn ze zelfs duurder dan nieuw. Maar die schijnen het ook beter te doen.

Ik merkte net wel dat ik ineens alle auto's heb. Zal wel met Global Unlock of zo te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow wat slecht; heb net uitgevonden dat je de High Mileage achievement alleen kan halen in Grid World of Ranked en verder niet. Dus je kan niet in je garage een auto aan een TestDrive onderwerpen en kilometers scoren.

Zeer bagger gedaan want op sommige (makkelijke) circuits haal je gemiddeld 200km/h.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik koop altijd gewoon de goedkoopste op *ebay, tot dusver heb ik daar nog geen trubbels mee gehad eigenlijk

Laat dat kinderachtige verbasteren maar.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 09-06-2008 23:01 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Muah ik koop ze gewoon nieuw. Kost amper extra geld (en dat kleine beetje dat het extra kost kan me gestolen worden, heb toch 12M). Heb ik tenminste een goede nieuwe auto in plaats van een gaar afgeragd stuk ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo werkt het dus niet persé. Soms zijn ze op eBay dus zelfs duurder dan nieuw. Maar dan wel bv. 30 races gewonnen van de 50.

Ik heb overigens nog geen merkbaar verschil ondervonden tussen nieuw en gebruikt. Zowel negatief of positief.

En ik meen ook eens eBay cup te hebben moeten rijden. Met een wagen gekocht via eBay dus. Als je daar nooit wat koopt kun je die mss niet rijden :?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 09-06-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 07:04
Help ?!

Ik zie maar 1 private session elke keer. Maar net niet degene van een vriend die hem wil hosten. En als ik hem host dan ziet hij die van mij ook niet. We gebruiken beide de PS3 versie...we kunnen beide wel andere servers vinden :? Wat kan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK. Alle races uitgereden én overal een mooie gouden bokaal. Zelfs de driver offers veranderen niet meer.

Reputatie van meer dan 5 miljoen. Banksaldo van tegen de €300.000.000.

Now what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 10:50
Ander spel uit de kast trekken ;)

Want het gaat vast nog wel een jaar duren voordat codemasters zijn pas verkregen F1-licentie om gaat zetten in een F1-spel. </verkapte popel-post>

Wel jammer dat het lijkt alsof je het spel te kort vindt. Ben zelf namelijk ook lekker met Grid World bezig en dat mag nog best even duren :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 05:26:
OK. Alle races uitgereden én overal een mooie gouden bokaal. Zelfs de driver offers veranderen niet meer.

Reputatie van meer dan 5 miljoen. Banksaldo van tegen de €300.000.000.

Now what?
Opnieuw beginnen op Extreme Difficulty, Pro Mode aan en alle Assists Off... Spreek je wel weer ergens in 2016... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
En headcam only natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dat rijdt trouwens nog best wel lekker. Helemaal als de patch uitkomt want volgens mij kan je dan je hoofd nog verder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand van jullie al de 24 uur van Le Mans gedaan? Maar dan ook echt de 24 uur :) ???

Zo ja, hoe werkt het precies, kun je hem weer op een soort "automaat" zetten, zodat je even kan plassen, eten kan pakken... Of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Er is toch helemaal geen 24 uurs race mogelijk? Tenminste, ik heb gezocht op mijn 360 maar die optie niet gevonden. Hoogstens 50 rondjes, maar zonder pits en zonder automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Via raceday op de pc zie ik hem er tussen staan hoor...

(of ik ben gigantisch in de war, maar kan het nu even niet checken, omdat ik op werk zit)

[ Voor 45% gewijzigd door Donnie op 10-06-2008 12:20 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Ik vond 24 minuten al lang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Donnie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:44:
Via raceday op de pc zie ik hem er tussen staan hoor...
Goed, misschien dat ik iets mis op de 360 maar de race heet "24hrs de Le Mans" maar voor zover ik weet kan je die dus niet 24 echte uren rijden. In Grid World krijg je die namelijk aan het eind van elk seizoen en dat is 24 echte minuten rijden (ongeveer 3.5 laps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 20:28
MAX3400 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Goed, misschien dat ik iets mis op de 360 maar de race heet "24hrs de Le Mans" maar voor zover ik weet kan je die dus niet 24 echte uren rijden. In Grid World krijg je die namelijk aan het eind van elk seizoen en dat is 24 echte minuten rijden (ongeveer 3.5 laps).
Je rijdt "maar" 12 minuten...

Je doet bijna 4 minuten over 1 rondje * 3,5 = +/- 12 minuten...

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
leech1984 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:56:
[...]
Je rijdt "maar" 12 minuten...
Je doet bijna 4 minuten over 1 rondje * 3,5 = +/- 12 minuten...
In een R10 'maar' krap 3 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De tijd van die 24 minuten gaat 2x zo snel als echte tijd. Je bent dus idd maar 12 minuten aan het rijden en geen 24. Ik vind 12 minuten ook wel prima, voor mij hoeft het niet het dubbele te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:22
wel balen, dat leek me nou juist 't leuke ervan... :(

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:51
Eerlijk gezegd ben ik die Le Mans wel al beu na het 9e seizoen 8)7 Begint wat eentonig te worden om telkens hetzelfde parcours af te leggen. Maar ik doe het toch voor de centjes en de rep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sfinx- schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:40:
Eerlijk gezegd ben ik die Le Mans wel al beu na het 9e seizoen 8)7 Begint wat eentonig te worden om telkens hetzelfde parcours af te leggen. Maar ik doe het toch voor de centjes en de rep :P
Je moet het niet doen... Ik skip het gewoon; de hogere klassen in Grid World betalen aanzienlijk meer dan Le Mans... Hoogste seizoen-inkomsten was rond de 43 miljoen dollar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:59:
[...]

In een R10 'maar' krap 3 minuten :P
2:45 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
alle assists zeker aan :P en op easy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keyboard. Ik heb weinig keus.

Daarbij vind ik dat soort opmerkingen vrij kansloos. Alsof je beter bent als je het op Savage rijdt e.d. Het is een spel. Spellen speel je voor de lol. Niet om te bewijzen dat je beter bent dan een ander. Imo.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 10-06-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:00:
Keyboard. Ik heb weinig keus.

Daarbij vind ik dat soort opmerkingen vrij kansloos. Alsof je beter bent als je het op Savage rijdt e.d. Het is een spel. Spellen speel je voor de lol. Niet om te bewijzen dat je beter bent dan een ander. Imo.
Ik speel ook met keyboard, maar mijn opmerking was eigenlijk bedoeld: Assists aan dat je niet spint ivm uitstaande traction control, en op easy zodat je geen last hebt van kansloze AI die je beukt.

Zelf heb ik nog maar 1x in die R10 gereden en een tijd van 2:57 gehaald, dus 2:45 verbaasde me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op easy heb je net zo goed kansloze AI. Van je tegenstanders en zelfs van je teamgenoot.
Zonder assists is het met keyboard echt niet te doen. Stap bv. in een Dallara en zelfs met alles aan moet je al je best doen om niet te spinnen bij gasgeven of uitremmen. Het spel is duidelijk gemaakt voor een stuurtje en pedalen. Zonder is te doen maar je moet wel vechten met de fysieke beperkingen van de hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 10-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Assissts uit is inderdaad best wel kansloos eigenlijk. Wat ik ook probeer, fatsoenlijk een bocht nemen gaat gewoon niet zonder assissts. Ik speel voor m'n plezier, niet voor de ergernis (die er al genoeg is in dit spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:20
leonpwner1 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:22:
Assissts uit is inderdaad best wel kansloos eigenlijk. Wat ik ook probeer, fatsoenlijk een bocht nemen gaat gewoon niet zonder assissts. Ik speel voor m'n plezier, niet voor de ergernis (die er al genoeg is in dit spel).
met assist wil het soms ook niet, of die traction control die werkt voorgeen meter.

waar ik me ook aan irriteer is die vent die door de radio roep dat er iemand gespint is en jij er net tegen aanrijdt.oftewel hij is altijd te laat met zn informatie.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

xvanwaart schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:30:

Intell E6750 processor
XTX 8800GTS (640MB)
2GB RAM

Ook weleens last van.
Ineens een lage framerate en dan ineens krijg je de beelden die je gemist hebt extra snel.
Enorm vervelend zo zijn er wel meer dingen.
Hopelijk verhelpen ze dit met een patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
*Ik heb aardig last van flikkerende bomen en schaduwen. Die flikkeren de geheletijd. bij de enne track wel en de ander weer niet. Best vervelend en storend als je in een race zit. En je de eerste bocht heb overleeft online..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol. Ik heb net een halve lap Destruction Derby gereden met een tegenstander ondersteboven op mijn dak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

ikbengoofy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:21:
*Ik heb aardig last van flikkerende bomen en schaduwen. Die flikkeren de geheletijd. bij de enne track wel en de ander weer niet. Best vervelend en storend als je in een race zit. En je de eerste bocht heb overleeft online..
Nog maar 1 keer meegemaakt. Zeer irritant inderdaad.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste