Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
martinzweep schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:56:
Als ik GRID nu opstart zegt hij van corrupt savegame :(

Komt door een crash van het spel.. weet iemand hoe ik hem un-corrupt maak ? :P

want ik was best wel ver...
Ik heb iets langs zien komen op het codies forum, mss daar ffies kijken.

Gevonden :) : http://community.codemast...m/showthread.php?t=284704

Vash_Stampede wijzigde dit bericht 01-06-2008 23:04 (10%)

E8400 | 4GB RAM | 8800GT - War. War never changes.

The Alchemist of Happiness
Reg. datum: 03 mei 2008

HHmmm... GRID heeft van het magazine EGDE een 9 gekregen....
Volledig terecht!!!

Kindness is the language the deaf can hear and the blind can see...

Dope Rapper

Jongens, wat is het verschil tussen auto's op ebay en auto's nieuw? Handle-en ze anders of gaan ze soms sneller stuk? Wat is er op tegen om gewoon altijd de goedkoopste te kopen?
Reg. datum: 14 februari 2008

quote:
Heephstan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:05:
Jongens, wat is het verschil tussen auto's op ebay en auto's nieuw? Handle-en ze anders of gaan ze soms sneller stuk? Wat is er op tegen om gewoon altijd de goedkoopste te kopen?
Ik koop altijd gewoon de goedkoopte. Volgens mij zit er geen verschil tussen. Volgens mij is het puur voor de show vanwege de deal met EbayMotors om er een Ebay systeem in te doen.

Ik vind het wel jammer dat je al snel veel geld verdient. Per race komt er nu tussen de 1 en 3 miljoen binnen. Geen reden meer dus om op de centen te letten.

quote:
Heephstan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:05:
je moet het gemiddelde bekijken

dus wins/wrecks/events entered.

degene met de meeste events meeste wins en minste wrecks is dus een snelle auto.
deze zijn meestal goedkoper of net zo duur als een nieuwe auto.

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Ik ben tevreden met het spel maar ik heb wel een probleem.
Het spel wilt niet op de goede resolutie, ik weet dat mijn native res. niet gesupport wordt (1440 * 900) omdat ik alleen maar 256 mb aan videoram heb maar als ik een andere kies die wel ondersteund wordt (1280 * 800) dan start het spel opnieuw op maar is nog steeds op 800 * 600 :(
mijn specs zijn e6300, ati hd 3850 256 mb, ms-7255, 2 gyg ram, 500 gyg hd, OS is vista sp1.
In de demo werkte het wel goed dus ik denk dat het misschien aan secure rom ligt die het spel teveel in het opstarten vertraagd. ( Het schijnt dat als het spel niet binnen 30 seconden opnieuw is opgestart dat die dan de oude resolutie weer aan neemt.)

quote:
H-master schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:43:
Ik ben tevreden met het spel maar ik heb wel een probleem.
Het spel wilt niet op de goede resolutie, ik weet dat mijn native res. niet gesupport wordt (1440 * 900) omdat ik alleen maar 256 mb aan videoram heb maar als ik een andere kies die wel ondersteund wordt (1280 * 800) dan start het spel opnieuw op maar is nog steeds op 800 * 600 :(
mijn specs zijn e6300, ati hd 3850 256 mb, ms-7255, 2 gyg ram, 500 gyg hd, OS is vista sp1.
In de demo werkte het wel goed dus ik denk dat het misschien aan secure rom ligt die het spel teveel in het opstarten vertraagd. ( Het schijnt dat als het spel niet binnen 30 seconden opnieuw is opgestart dat die dan de oude resolutie weer aan neemt.)
Sorry maar das volgens mij onzin wat je roept, ik heb ook een 256MB kaart en ik kan alle reso's ,
ook 1440x900 ?(ik draai op 1650xnogiets)

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Dope Rapper

quote:
Def!ance schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:35:
[...]

je moet het gemiddelde bekijken

dus wins/wrecks/events entered.

degene met de meeste events meeste wins en minste wrecks is dus een snelle auto.
deze zijn meestal goedkoper of net zo duur als een nieuwe auto.
Ik zou niet weten waarom die ene auto sneller is dan de andere, er is nergens een tuning mogelijkheid of een perfomance mogelijkheid dus dan zou een duurdere auto op ebay een heel nieuwe eigen setting en configuratie mee moeten krijgen dan zouden ze van elke auto 3 ebay varianten moeten maken, lijkt me niet ^^
XB360: OctagonQontrol

Ik ben er nog niet uit wat ik van het spel vind. Het eerste uur, op de 360, heb ik die DVD verrot gescholden voor alles wat mooi (en minder mooi) is. Besturing viel onwijs tegen, zeker in vergelijking met wat ik afgelopen week heb gespeeld: Forza 2. Maar ja, als doorbijtertije, mezelf eens op de bank geinstalleerd met een goede bak koffie, een pak peuken en wat vrije tijd en maar eens begonnen met GRID echt te leren kennen.

Goed, de snelheid en de graphics zijn op orde en goed ook. De circuits zijn "nieuw" en in ieder geval lekker om te rijden en om te zien. Maar ik mis toch iets en ik weet niet precies wat. Het lijkt erop dat de besturing van een auto per race wisselt; als voorbeeld neem ik de Nissan Silvia. De auto beviel me enorm goed in de demo om mee te driften dus ook maar in het volledige spel gepakt om mee te driften. En toch zijn de scores heeeel wisselend; de ene keer 4 miljoen en de volgende keer nog geen 5 ton ondanks dat ik van mezelf weet dat ik goed & consequent kan rijden.

Verder zijn er sommige auto's die me gewoon niet liggen, zoals de Formule 3000 en de Muscle Cars. Het is dan ook echt een hel om een event te moeten rijden, laat staan winnen. Hoe vervelend het ook is, maar dit soort events speel ik dus maar op Basis met zoveel mogelijk replays; eigenlijk erg vreemd want andere races haal ik op Extreme nog wel (wel met een paar Assists).

Ik geef deze game nog een paar dagen om me meer geinteresseerd te krijgen maar mijn mening is nadat je gewend bent aan de graphics en de snelheid, dat de onderliggende engine van een middelmatige kwaliteit is en op de langere termijn aanzienlijk kan boeien of juist vervelen.
Le Mans LMP2 winner 2008

MAX3400, ik ervaar ongeveer hetzelfde. De touringcars liggen mij onwijs goed. Daar rij ik makkelijk weg van de rest en kan ik de moeilijkheidsgraad ook hoger zetten om het spannend te houden, maar met bijv. de F3 kan ik ze amper bijhouden en bochten zijn helemaal dramatisch. Net of mijn stuur niet verder wilt. Daarmee heb ik de grootste moeite. Zelfs met een juiste racelijn word ik nog ingehaald.

Ik vind het remmen in het algemeen overigens ook niet helemaal lekker aanvoelen. Forza2 heeft mij tot nu toe ook meer kunnen boeien.
Helemaal mee eens, maar het is eigenlijk ook logisch dat bepaalde wagens je meer liggen dan anderen. Ik vind het absoluut vreselijk om een parcours vlak na elkaar te rijden met verschillende auto's. Je rempunten liggen anders, de balans is anders etc.

Dat zou je op kunnen lossen door een circuit eerst even een paar rondjes te testen met een auto voordat je aan een race begint, maar ik ben vast niet de enige die hier geen zin in heeft. Meeste circuits rijd ik dan ook blind. Na hem 2 of 3 keer tegen gekomen te zijn leer je hem een beetje kennen, maar niet al te goed omdat er zoveel tijd tussen zit.

Bij mij persoonlijk is het zo dat ik de musclecars, F1000 en de Touringcars lekker vind rijden. De Le Mans bakken kan ik niets mee en de F3 auto's.. daar slinger ik helemaal achteraan.

Zeker de Le Mans races frustreren mij. De AI neemt bochten vol gas terwijl ik, met dezelfde racelijn, echt in de remmen moet om niet uit de bocht te vliegen. Verder is het gewoon moeilijk om in de nacht te rijden als je het circuit niet goed kent.

Twee vraagjes. Één, wordt er veel via headsets gecommuniceerd in het spel (PS3 versie)? Twee, wordt er wat serieuzer gereden dan in de demo? In de demo is er namelijk altijd wel een of andere gozer die het leuk vindt anderen van de baan te rammen.

quote:
cheiron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:25:
Zeker de Le Mans races frustreren mij. De AI neemt bochten vol gas terwijl ik, met dezelfde racelijn, echt in de remmen moet om niet uit de bocht te vliegen. Verder is het gewoon moeilijk om in de nacht te rijden als je het circuit niet goed kent.
Waarschijnlijk ben je nog bezig met remmen als je de bocht in gaat. Als je zorgt dat je de rem los laat voor je instuurt, kun je veel scherper sturen...

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

quote:
KoppenSneller schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:39:
[...]

Waarschijnlijk ben je nog bezig met remmen als je de bocht in gaat. Als je zorgt dat je de rem los laat voor je instuurt, kun je veel scherper sturen...
Er zit een bocht een 20 seconden voor de finish waarbij de AI vol gas op het rechts stuk gaat, en vol gas de bocht in, van links op het rechte stuk naar rechts voorsoorterend op de volgende bocht; compleet volgens het boekje. Echter wanneer ik vol gas de bocht in ga spin ik er ALTIJD uit. Ik moet dus remmen, iets wat de AI niet doet. Zij gaan mij dus ook altijd en masse voorbij in die bocht.

quote:
Def!ance schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:53:
[...]

Sorry maar das volgens mij onzin wat je roept, ik heb ook een 256MB kaart en ik kan alle reso's ,
ook 1440x900 ?(ik draai op 1650xnogiets)
Vaag dat het bij jou wel werkt. Volgens de officiele faq kan het ook niet link

Maar als ik de resolutie toch niet kan veranderen maakt het me ook niet uit.

quote:
cheiron schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:43:
[...]

Er zit een bocht een 20 seconden voor de finish waarbij de AI vol gas op het rechts stuk gaat, en vol gas de bocht in, van links op het rechte stuk naar rechts voorsoorterend op de volgende bocht; compleet volgens het boekje. Echter wanneer ik vol gas de bocht in ga spin ik er ALTIJD uit. Ik moet dus remmen, iets wat de AI niet doet. Zij gaan mij dus ook altijd en masse voorbij in die bocht.
Ik weet welke bocht je bedoelt inderdaad, maar ik kan daar wel volgas doorheen, is me tot nu toe met elke auto op Le Mans wel gelukt, zelfs met de Audi R10 TDI. Ik speel wel op de pc, misschien dat dat wat uitmaakt, met toetsenbord.

Reg. datum: 01 december 2006

quote:
spanx schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:17:
Demo van het spel, en ik heb hier Vista x64 en bij mij werkt het perfect!

NL+sp1

Q6600 @ 3.2Ghz
4GB HyperX 900Mhz
HD3870X2
Antec Performance One 182
22" 1680x1050 (FULL alles)

geweldig spel!
Beetje oude, maar ook nutteloze quote.
Waarom zou je je kast vermelden bij je specs? :) Heeft geen invloed op prestaties, ja op warmte maar die spelen geen rol bij dat.

xfire: enpthron

Reg. datum: 25 februari 2006

Heb soms last van harde framedrops zeg, zwaar irritant. |:(

Nog meer mensen hier last van?

quote:
Ni3lz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:05:

Ik heb het tot nu toe eigenlijk alleen op Le Mans gehad. Zodra het begon te schemeren gaat het naar 20 fps, terwijl ik normaal wel rond de 50-60 zit. Als het dan weer licht wordt gaat de framerate ook weer omhoog.

Specs:

MSI P7N Platinum
E8400 @ 3.45 Ghz
2 x 8800GT in SLi
4 GB DDR800

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Alleen last van in zware rook situaties, verder geen :)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

quote:
Ni3lz schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:05:

Komt me bekend voor. Ongeveer 1 sec. een lichte freeze van het beeld. Auto vertraagd terwijl je volgas geeft. Uh!? :/
quote:
Xtresis schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:30:
Tjha, op zich is het spel wel OK, alleen zit ik nog steeds te k*tten met de vertraging van de engine in combinatie met mijn G25, het is maar een halve seconde ( of zelfs minder ), maar net genoeg om geen controle over de auto te krijgen. Jammer, dit was ook zo bij Colin Mcrae, de reden waardoor ik dat spel ook aan de kant heb gelegd.
Geen last van vertraging hier met de G25 in combinatie met PC versie (XP). Alles op standaard instellingen en werkt goed. Ik durf zelfs te beweren dat ik zonder het stuurtje het spel allang links had laten liggen. Met een controller driften is not done and no fun. Hoewel ik een simracer ben is deze game zeer vermakelijk om de uurtjes op te vullen, wel veel bezig met het driften btw. Touringcars is te arcade imo.
Reg. datum: 25 februari 2006

http://www.gamer.nl/doc/4...rdt-haperende-GRID-gefixt

Dat haperende heb ik dus op de pc. Hoop dat hier ook snel een patch voor komt.

quote:
VCDfan schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:05:
[...]

Komt me bekend voor. Ongeveer 1 sec. een lichte freeze van het beeld. Auto vertraagd terwijl je volgas geeft. Uh!? :/
Hier ook. Willekeurige momenten. Het is ook niet zozeer een schok of schokkerige framerate. Het lijkt een beetje een mislukte instant replay ofzo. Ik heb in ieder geval nog nooit framedrops op deze manier gezien, bij welke game dan ook.

jericho

hier wil die met geen mogelijkheid starten op de hoogste instellingen de game crasht zodra de intro filmpje moet beginnen , ieder keer flashen van desktop naar game toetsenbord reageert niet meer , gevolg harde reset, en game opnieuw installeren :/

edit: die installer is ook nog eens best traag te noemen

racer13 wijzigde dit bericht 02-06-2008 19:21 (10%)

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Net als Dirt heeft ook Grid een hele erge arcade besturing. Veel te veel grip en remvermogen. Het is nog erger dan Need for Speed games. Waar gaat het heen met Codemasters?
Het ziet er mooi uit, dat dan weer wel.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws