quote:
Alle andere spellen van Codemasters waren zo arcade als wat, dus wat ze nou bedoelen met dat het niet meer gericht is op de kleine groep hardcore racefans
De voorganger van DTM, de ToCa serie, was op dat moment een van de meeste realistische racespellen in de business. Zowel ToCA als ToCa2 waren lastige spellen om in te komen (als in: de eerste dag lukt het je amper om een ronde te rijden zonder te spinnen), maar áls je erin zit was het geniaal om te spelen.
Na ToCa2 besloot Codemasters om arcade te gaan. Volgens mij heette het vervolg (op de PSX was dat nog) World Touring Cars en dat zoog echt. De auto's zaten met kauwgom op de weg. Dat gevoel is nooit meer helemaal weg gegaan en DTM1/2/3 waren voor mij pure arcade racers die je voor een rondje raggen even speelde. De feeling van ToCa 2 heb ik nooit meer terug gekregen.
Als ik nu dit zie dan is het gewoon meer arcade nog dan DTM en wordt dit spel gemaakt om beter te kunnen te concurreren met NFS (ook zo'n serie die na Porsche Unleashed te slecht voor woorden is geworden).
Je ziet bij racespellen hetzelfde als bij flightsims, de boel polariseert. Je hebt óf pure arcade óf ultrarealisme, maar niet veel games die ertussenin zitten. Gran Turismo is de enige vind ik, en dat is gelukkige een kolos.