Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 februari 2008

maar daar heb ik geen toegang :-(

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

Om dit topic maar weer eens (ontopic) leven in te blazen, het valt mij op dat de M6 niet gapless playback afspeelt.

Toch jammer (en onbegrijpeljk) van zo'n modern spelertje.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

:? Er zijn maar héél weinig spelers die gapless spelen.

Slainthe!

quote:
RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:26:
:? Er zijn maar héél weinig spelers die gapless spelen.
Mijn Creative Micro Zen presteert anders ondanks al zijn jaren velen malen beter dan mijn M6 wat gapless betreft.

Reg. datum: 19 februari 2006

quote:
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Mijn Creative Micro Zen presteert anders ondanks al zijn jaren velen malen beter dan mijn M6 wat gapless betreft.
quote:
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:24:
Om dit topic maar weer eens (ontopic) leven in te blazen, het valt mij op dat de M6 niet gapless playback afspeelt.

Toch jammer (en onbegrijpeljk) van zo'n modern spelertje.
Als hij het niet afspeeld dan kan hij het toch ook niet slechter presteren op dat gebied? :?

Sowieso lijkt het me dat je voor dat je de speler koopt checkt of hij gapless kan afspelen als dat een belangrijk punt voor je is...

Slainthe!

quote:
Hades.NL schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:10:
[...]
Als hij het niet afspeeld dan kan hij het toch ook niet slechter presteren op dat gebied? :?

Sowieso lijkt het me dat je voor dat je de speler koopt checkt of hij gapless kan afspelen als dat een belangrijk punt voor je is...
Dit topic gaat over ervaringen, vandaar dat ik mijn ervaringen schrijf. Lijkt mij leerzaam voor mensen die voornemens zijn een Meizu aan te schaffen.

Als een speler niet gapless afspeelt, presteert deze mijns inziens op dat gebied minder dan een speler die wel gapless afspeelt.

Verder schrijf ik nergens dat ik het belangrijk vind dat deze speler gapless zou afspelen. Ik meld het alleen omdat het mij opviel. Bovendien vraag ik mij af waar ik een M6 SL zou kunnen uitproberen voordat ik deze zou kopen maar goed.

Ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn Hades.NL. Dit alles wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over deze speler. Ik post alleen tevens de wat mindere kanten van deze speler en ja die zijn er zeker.

quote:
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:48:
[...]

Dit topic gaat over ervaringen, vandaar dat ik mijn ervaringen schrijf. Lijkt mij leerzaam voor mensen die voornemens zijn een Meizu aan te schaffen.

Als een speler niet gapless afspeelt, presteert deze mijns inziens op dat gebied minder dan een speler die wel gapless afspeelt.

Verder schrijf ik nergens dat ik het belangrijk vind dat deze speler gapless zou afspelen. Ik meld het alleen omdat het mij opviel. Bovendien vraag ik mij af waar ik een M6 SL zou kunnen uitproberen voordat ik deze zou kopen maar goed.

Ervaringen kunnen zowel positief als negatief zijn Hades.NL. Dit alles wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over deze speler. Ik post alleen tevens de wat mindere kanten van deze speler en ja die zijn er zeker.
Dat een speler geen gapless afspeeld is toch meer een feit dan een ervaring. Net zo goed als wanneer ik zou melden dat hij geen AAC afspeeld. Dat is een beetje nutteloos om te melden waneer je overal op internet kunt vinden wat hij wel en niet afspeeld. Met een beetje zoeken kun je ook wel vinden of hij wel of niet gapless afspeeld. Daarvoor hoef je hem niet uit te kunnen proberen.

En natuurlijk kunnen ervaring positief en negatief zijn. Daar gaat het ook helemaal niet om. Maar ik vond het gewoon raar dat je er zo'n punt van maakt als je het van te voren had kunnen weten. Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd opgevat en vind je het toch niet zo belangrijk.

Back on topic:
Mijn ervaringen met de Meizu M6 SL zijn tot nu toe overwegend positief. Hoewel er wel een aantal dingen verbeterd zouden moeten/kunnen worden. Zo is de bediening minder prettig als mijn iPod Mini. Ook aan de lange wachttijd die nodig is voordat hij een grote afspeellijst begint af te spelen zou iets gedaan moeten worden. En de radio ontvangst is alleen goed als je niet te veel beweegt.
Positief vind ik vooral het mooie geluid, het formaat en de vele bestandsformaten die ondersteunt worden.

quote:
-Stef- schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Wellicht dat daar de gap wat kleiner is, dat zou best kunnen. Maar ook de Micro speelt geen gapless.
Opvallend dat de M6 geen gapless speelt, ben ik het niet mee eens. Het zou juist opvallend zijn als de M6 wél gapless speelde.

Reg. datum: 22 mei 2003

Vandaag op "Speurders Dagknaller" de Dane-Elec Meizu 8GB voor 'slechts' ¤79,95 (incl. vzk)
Dus voor de prijs van een 4GB krijg je nu de 8GB speler.

http://www.speurders.nl/dagknaller/product.php?meer

Ondertitel

Dit topic is niet bedoelt voor dat soort vragen. Voor voorraadvragen moet je bij desbetreffende winkel zijn.

RoD wijzigde dit bericht 09-03-2008 17:16 (96%)

www.evonise.nl

Hallo mensen~
Ik heb een vraagje, over meizu m6 vs. ipod nano 3g. Want ik weet niet echt wat ik wil kopen, de ipod vind ik echt super hip door het uiterlijk 8) , maar mist bijvoorbeeld al een radio en is veel prijziger.
Weten jullie misschien ook welke video en audio kwaliteit beter is? Die van de Meizu of Ipod?
En welk vinden jullie over het algemeen beter?

Je vraag dit in een Meizu-spelers topic.. dus het is weinig zinvol om hier te vragen welke er beter is. Verder zou ik je willen aanraden om eerst eens reviews te gaan lezen en de ervaringen op GoT van beide spelers te bekijken.
Dit topic is verder niet bedoelt voor dit soort "welke moet ik kopen"-vragen.

uhuh, dat heb ik allemaal gedaan. De spelers worden vaak alleen vergeleken qua uiterlijk, of de meizu wordt vergeleken met de ipod nano 2g, maar heel veel kon ik niet vinden.
Kvond het een beetje nutteloos om een heel nieuw topic aan te maken voor mijn vraag ofzo. Maar, ik ga verder zoeken 8)

IceCream_Ninja wijzigde dit bericht 11-03-2008 15:57 (18%)

Wat betreft geluid en instel mogelijkheden van dat geluid is de Meizu beter volgens mij. Maar of je het verschil in geluid echt merkt hangt ook van je oordopjes af.
De ipod is wel makkelijker in het gebruik vind ik. iTunes vind ik altijd wel fijn werken, maar dat is persoonlijk. Ook de bediening van de iPod is net iets fijner. Maar door het prijsverschil en de radio heb ik besloten om de Meizu te kopen en daar heb ik geen spijt van.

Reg. datum: 27 september 2004

Heeft iemand nog het email adres van Edwin (marktplaatsman)??
De mijne is namelijk kapot, binnen de garantie.

(sorry voor niet on-topic)

Hebben jullie ook problemen met opstarten van de Meizu?

Je moet soms wel 4keer drukken voordat die begint.

crazy_boy_19 wijzigde dit bericht 16-03-2008 16:04 (28%)

Reg. datum: 08 maart 2008

Lang verwacht, toch gekregen :) Vandaag mijn Meizu M6 SL 8 gb in ontvangst mogen nemen. Uitgepakt, bekeken en bewonderd. Zo klein maar toch zo volwassen! Touchpad behoeft wat oefening maar dat komt wel. Gauw de pc opgestart (mijn huiswerk al gedaan en flink gegoogled op dit wondertje), naar de meizu site, laatste firmware opgehaald en geinstalleerd. Appeltje en een eitje :*) Toen had ik ook ineens de FM tuner :9 Gelijk ff uitgeprobeerd en superontvangst! Geluid is ook dik in orde en lekker luid (ik ben slechthorend en op het luidst doet het ding zelfs pijn aan mijn oren :P) Zitten trouwens ook kwalitatief erg goeie oordopjes bij! Meestal wordt daar op bezuinigd als je zo'n apparaatje koopt, maar schijnbaar niet bij Meizu Kortom, ik heb niks zinnigs bij te dragen... ik wilde alleen ff zeggen.... wat een geweldig apparaatje!!! _/-\o_

PS ik heb ff het forum doorgenomen, maar iedereen heeft het erover dat de Dane-Elec versie een SP versie schijnt te zijn... maar de mijne is ook een Dane-Elec maar dan een SL. Ik heb het net nagemeten. Hij meet 7mm dikte. De site van Dane-Elec klopt dus niet.

bcooll wijzigde dit bericht 20-03-2008 11:38 (13%)

Dat is grappig... want volgens mij was inderdaad de algemene opvatting hier dat de SL-versie niet aangeboden werd.. en dat deze dus elders gehaald moest worden. Bijvoorbeeld op Marktplaats. Dat is wel goed nieuws voor de mensen die de M6 nog willen halen.

quote:
bcooll schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:59:

PS ik heb ff het forum doorgenomen, maar iedereen heeft het erover dat de Dane-Elec versie een SP versie schijnt te zijn... maar de mijne is ook een Dane-Elec maar dan een SL. Ik heb het net nagemeten. Hij meet 7mm dikte. De site van Dane-Elec klopt dus niet.
Dan ben ik wel benieuwd waar je hem gekocht hebt omdat ik tot nu toe nog nooit van een Dane-Elec SL versie gehoord had. Ook op de site van Dana-Elec kan ik hem niet terug vinden. Zou je er een fotootje van kunnen maken?
Het zou inderdaad wel goed nieuws zijn als hij in Nederland verkrijgbaar was.

Reg. datum: 27 februari 2005

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen via speurders. Geweldig dingetje. Heb ook de 8gb SL versie van dane-elec. Straks even de nieuwe update erop doen, radio :P
Navigeren ging gelijk al lekker. Werkt opzich hetzelfde als een ipod alleen dan geen rondjes draaien.

quote:
Hades.NL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd waar je hem gekocht hebt omdat ik tot nu toe nog nooit van een Dane-Elec SL versie gehoord had. Ook op de site van Dana-Elec kan ik hem niet terug vinden. Zou je er een fotootje van kunnen maken?
Het zou inderdaad wel goed nieuws zijn als hij in Nederland verkrijgbaar was.
Ik had hem ook via die aanbieding van speurders. Het staat echt op de achterkant. Ik zal er morgen even een fotootje van maken want ik krijg het nu niet duidelijk op beeld met mijn webcam. Te donker... Maar goed, ik ben er erg mee in mijn nopjes :) want op speurders stond in eerste instantie ook dat het om een SP versie ging.... Niet dat dat vermeld was, maar de speeltijd bedroeg 20 uur en hij was 10 mm dik... Leuke verrassing dus dat ik het meest recente model heb gekregen :9

Reg. datum: 14 januari 2004

mijne is ook de sl :P
ook via speurders en voor maar 79 euri met 8gb, top toch?

is de nieuwe firmware ook nederlands op de sl of alleen engels?
wel jammer dat er bij mij een klein krasje op scherm zat bij afleveren, zijn er straks toch veel :9 meer dus niet echt erg.

Bij deze de foto van de Dane-Elec M6 SL. Hij een beetje onduidelijk maar beter kan ik het niet krijgen. Aan de onderkant zat ook geen protectorfolie wat ook weer klopt met het SL verhaal. Onderkant is een soort geborsteld metaal.

http://img211.imageshack.us/img211/1213/m6slvq3.jpg

@Mr.SiniSter

Als je de officiele firmware van Meizu zelf er op zet hou je maar 3 talen over. 2 daarvan kan ik niet lezen en de laatste is Engels. Wel heb ik gister een andere skin op het apparaat gezet wat ik persoonlijk veel mooier vind dan het origineel. De maker daarvan was een duitser, wat ook gelijk bleek omdat ik gelijk de duitse taal had. Voor de nieuwe firmware 2.004.6 is dus nog geen Nederlands beschikbaar maar wellicht is he in de maak of....... kan je het zelf maken. Ik heb al een programma gezien waar je een hele skin mee kan maken. Wellicht zit daar de mogelijkheid in je eigen taal daarin te maken.

Reg. datum: 31 januari 2007

quote:
bcooll schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:42:
Bij deze de foto van de Dane-Elec M6 SL. Hij een beetje onduidelijk maar beter kan ik het niet krijgen. Aan de onderkant zat ook geen protectorfolie wat ook weer klopt met het SL verhaal. Onderkant is een soort geborsteld metaal.

[afbeelding]

@Mr.SiniSter

Als je de officiele firmware van Meizu zelf er op zet hou je maar 3 talen over. 2 daarvan kan ik niet lezen en de laatste is Engels. Wel heb ik gister een andere skin op het apparaat gezet wat ik persoonlijk veel mooier vind dan het origineel. De maker daarvan was een duitser, wat ook gelijk bleek omdat ik gelijk de duitse taal had. Voor de nieuwe firmware 2.004.6 is dus nog geen Nederlands beschikbaar maar wellicht is he in de maak of....... kan je het zelf maken. Ik heb al een programma gezien waar je een hele skin mee kan maken. Wellicht zit daar de mogelijkheid in je eigen taal daarin te maken.
Ik heb ook deze versie van Speurders, ik heb 2.004.6 er echter al standaard opstaan mét ondersteuning voor Nederlands, maar wel weer zonder radio-functie.. :S

Core 2 Duo E6420 @ 3,2 gHz - P5B Deluxe WiFI-AP - OCZ Platinum Rev. 2 DDRII 6400 - XFX 8800 GTS 320mb Extreme - 2x 320 GB Seagate Barracuda 7200.10 in Raid 0 - Samsung 931BW 19" Widescreen

quote:
bcooll schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:42:

[afbeelding]
Dat ziet er idd uit als een sl versie 8)
Eem goede aanbieding was het dan zeker!

quote:
daniel7333 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb ook deze versie van Speurders, ik heb 2.004.6 er echter al standaard opstaan mét ondersteuning voor Nederlands, maar wel weer zonder radio-functie.. :S
Dat is de Dane-Elec versie van die firmware. Ik heb het over de officiele 2.004.6 van Meizu zelf. Denk er wel aan, mocht je die tuner willen. Je bent je nederlands kwijt en op de site van Dane-Elec is de meeste recente software niet terug te vinden. Dus je kan hem niet terug herstellen naar 2.004.6 Dane-Elec versie.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: