Reg. datum: 27 september 2004
[Flash] Het Meizu Mp3spelers ervaringentopic - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 27 september 2004
Reg. datum: 18 april 2005
Bij de zending zat een CD-rom om daarmee de video converter te kunnen downloaden.
Na het downloaden kreeg ik een programma dat uitsluitend ??? bevatte. Niet te gbebruiken dus.
Vervolgens op de website van Meizu gekeken om alsnog een goede versie te downloaden.
Daar een (oud) programma gevonden. Het zal waarschijnlijk aan mijn eigen onhandigheid hebben gelegen, maar ik kreeg het niet geopend. Daar werd ik dus niet vrolijk van.
Vervolgens gaan zoeken naar een ander programma.
Op het topic ''Video coderen voor je PMD'' staat veel te lezen. Ik ben echter een complete leek en het ging daar ver boven mijn pet. Bovendien leken ''lekenvragen'' ook niet erg op prijs te worden gesteld door de moderator
Uiteindelijk het ultieme programma voor mij gevonden: Batman.
Te vinden op het forum van meizume: http://www.meizume.com/video-imaging/
Simpeler kan niet: je trekt het videobestand op het Batman-icoon. Vervolgens hoef je alleen maar de kwaliteit aan te geven en het programma ''poept'' naar een tijdje het geconverteerde bestand eruit. Ik snap er niets van wat er allemaal gebeurd, maar het werkt. Hoewel ik dus het programma van Meizu zelf niet heb kunnen gebruiken, kan ik me niet voorstellen dat het nog simpeler werkt.
Batman: van harte aanbevolen voor alle leken!
Michel
Da's wel exclusief invoerrechten + BTW maar dan nog een mooie prijs. Ik heb even rondgesnuffeld op hun site en forum en dat ziet er redelijk betrouwbaar uit.quote:Michel 023 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:27:
Weet dat het topic niet bedoeld is voor kooptips.
Kon het echter even niet laten, aangezien ik een extreem goedkope aanbieding tegenkwam bij http://www.mp4global.com/...version--white-4gb--.html
Voor de 8 GB SL inclusief verzenden $129,50 wat neerkomt op ongeveer ¤ 88,- !!!!
Het moet niet gekker worden![]()
![]()
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Máár waar moet ik hem nu bestellen?
Via JTC? Hoeveel kosten (douane) komen hier eventueel nog overheen?
En marktplaatsman? Kan ik nergens op marktplaats een 8GB versie vinden?
Reg. datum: 08 augustus 2007
JTC zorgt er normaal gezien wel voor dat je geen douanekosten hebt.quote:Burning_Tyre schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:52:
Via JTC? Hoeveel kosten (douane) komen hier eventueel nog overheen?
Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. 9 dagen na bestelling in de bus en nooit iets gehoord van de douane.
Nu heb ik hem ook gezien op ebay, danwel vanuit duitsland voor 124,95 + 12,40 verzendkosten... ook de SL (8gb) versie dus...quote:PinkPanther1970 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:49:
[...]
JTC zorgt er normaal gezien wel voor dat je geen douanekosten hebt.
Bij mij is alles vlekkeloos verlopen. 9 dagen na bestelling in de bus en nooit iets gehoord van de douane.
Op 16 januari vond de laatste posting plaats.
Zelf ook geinporteerd vanuit Hong Kong => geen extra kosten gehad
Michel
Op 16 januari vond de laatste posting plaats.
Zelf ook geimporteerd vanuit Hong Kong => geen extra kosten gehad
Michel
Reg. datum: 28 november 2004
RoD wijzigde dit bericht 31-01-2008 13:05 (79%)
Reg. datum: 28 november 2004
De Meizu is een super apparaat, mooi geluid, strak scherm, etc...
De Meizu PT850 oordopjes die bijgeleverd zijn een stuk beter als gemiddeld, jammer dat ze stuk zijn, Philips oordopjes uit de winkel van 20 euro zijn een stuk slechter!
*en nu ben ik dus op zoek naar nieuwe meizu pt850 oordopjes, dus als iemand weet waar die te krijgen zijn dan kan diegene mij een DM sturen
*Inmiddels geregeld!
En dan ook maar even een ervaring van mij
Ik heb deze speler nu iets meer dan een jaar, en hij bevalt me nog steeds heel erg goed, de geluidskwaliteit is heel erg goed voor zover ik kan beoordelen. Ook als ik hem aansluit op mijn stereoset of aan mijn Logitech MM28 is het geluid prima voor mij
Echter wat mij een beetje irriteerd is dat wanneer ik m3u playlist maak die groter zijn dan zeg 20 a 30 tracks in winamp dat ik een delay heb in het afspelen van het gekozen nummer wanneer ik die vanuit de playlist kies. Vooral met playlists met meer dan 50 nummers duurt het gewoon tussen de 20 a 30 seconden voordat het nummer afgespeeld wordt. Het rare is dat als ik in all songs zit het gekozen nummer praktisch meteen afgespeeld wordt. Ook al ga ik van nummer 1 naar ergens in de 500.
Hebben jullie dat probleem ook? Is dit een bekend iets of moet ik nou garantie claimen? Of doe ik nou iets verkeerd. Ik gebruik namelijk M3uListManager-E.exe wat ik van de Meizu forum heb zitten downloaden.
Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ik vind het navigeren (nog) niet prettig en vereist enige gewenning na mijn Creative Mico Zen. Te kleine << en > > knopjes. Verder stoort het mij dat in radio-modus een enkel tikje op de navigatiebalk je voorkeuze zenderkeuze wijzigt in handmatige zenderkeuze, dus afzoeken van zenders per per 0,1 Mhz. Niet echt over nagedacht me dunkt.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik tot nu toe nog niet gevonden heb hoe ik een handmatig geselecteerde FM zender kan opslaan als een preset. Ik kan de M6 wel automatisch zenders laten zoeken en als preset laten opslaan maar zenders toevoegen lukt mij niet. Ook de naam van een station ingeven ben ik nog niet uit. Dit moet volgens mij wel kunnen maar ik moet de handleiding hierop nog naslaan, echt voor de hand ligt het dus niet. Bovendien vindt hij lang niet alle (sterke) zenders, ook niet als je buiten staat dus moet je wel handmatig aanvullen.
Mijn computers herkennen de Meizu nog niet als exerne schijf dus kan ik er nog geen bestanden opzetten. Vanavond maar eens verder proberen.
Verder zitten er (erg) veel functies op, met name mbt geluidsbewerking. In mijn beleving een beetje overdreven veel (spacializer/3D/EQ/Bass etc.), aangezien je met goeie kwaliteit mp3's/flac geen of weinig bewerking nodig hebt (en voor radio is het niet van toepassing).
Nogmaals, dit zijn mij eerste ervaringen die niet alleen negatief zijn hoor maar dit springt er uit wat mij betreft.
-Stef- wijzigde dit bericht 15-02-2008 12:54 (6%)
Zenders toevoegen heb ik gedaan door de fm.ini aan te passen, terwijl de Meizu via de USB aan m'n PC hangt.quote:-Stef- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:52:
Wat ik ook vreemd vind is dat ik tot nu toe nog niet gevonden heb hoe ik een handmatig geselecteerde FM zender kan opslaan als een preset. Ik kan de M6 wel automatisch zenders laten zoeken en als preset laten opslaan maar zenders toevoegen lukt mij niet. Ook de naam van een station ingeven ben ik nog niet uit. Dit moet volgens mij wel kunnen maar ik moet de handleiding hierop nog naslaan, echt voor de hand ligt het dus niet. Bovendien vindt hij lang niet alle (sterke) zenders, ook niet als je buiten staat dus moet je wel handmatig aanvullen.
Ik ben gisteren iets tegen gekomen wat me nog niet lukt, namelijk een volgend nummer selecteren. De knop > speot langszaam naar voren, dat ding lang inhouden geeft verschillend resultaat (soms naar begin, soms halverwege een nummer terug komen). Met de knop naar beneden lang inhouden geeft hij een calculatie foutmelding. Gewoon de optie 'volgend nummer' heb ik nog niet gevonden. Wie heeft een gouden tip?
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck
Update: nadat ik er wat mp3's op heb gezet en de speler heb afgekoppeld wil hij niet meer opstarten. Ook aan de pc gehangen laadt de batterij niet meer op. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid meer aan.
Mp4Global gemaild en na 4 minuten een reactie dat ik hem moet resetten. Ik heb een factory reset gedaan door >> en de play knop tegelijk ingebrukt te houden. Hij startte weer op en begon gelijk de music library te updaten maar bleef vervolgens hangen op het enige FLAC album dat ik ertussen had gezet. Deze vervangen voor de mp3-versie en nu is de volledige library ge-update en werkt het weer.
Merkwaardig gedrag van deze speler dat wel. En hangen op een FLAC file? De fabrieks FLAC sample speelde wel gewoon af dus hij kan het wel. Nou ja, hij werkt in elk geval weer.
-Stef- wijzigde dit bericht 16-02-2008 15:16 (59%)
Ik vind de spatializer persoonlijk een meer dan welkome toevoeging. Wel even enkele spatializer waarden aanpassen (staan in het begin inderdaad erg hoog, waardoor het behoorlijk kunstmatig klinkt), maar deze softwarematige(?) toevoeging geeft mij een veel betere luisterervaring. Probeer het eens zou ik zeggen.quote:-Stef- schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:52:
Eerste ervaringen met de M6SL:
...
Verder zitten er (erg) veel functies op, met name mbt geluidsbewerking. In mijn beleving een beetje overdreven veel (spacializer/3D/EQ/Bass etc.), aangezien je met goeie kwaliteit mp3's/flac geen of weinig bewerking nodig hebt (en voor radio is het niet van toepassing).
Nogmaals, dit zijn mij eerste ervaringen die niet alleen negatief zijn hoor maar dit springt er uit wat mij betreft.
Reg. datum: 09 november 2006
Ik heb Hans Zimmer - The Last Samurai als Flac op mijn Meizu M6(niet SL) 8GB gehad en het speelde perfect af...quote:-Stef- schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:34:
Mp4Global gemaild en na 4 minuten een reactie dat ik hem moet resetten. Ik heb een factory reset gedaan door >> en de play knop tegelijk ingebrukt te houden. Hij startte weer op en begon gelijk de music library te updaten maar bleef vervolgens hangen op het enige FLAC album dat ik ertussen had gezet. Deze vervangen voor de mp3-versie en nu is de volledige library ge-update en werkt het weer.
Merkwaardig gedrag van deze speler dat wel. En hangen op een FLAC file? De fabrieks FLAC sample speelde wel gewoon af dus hij kan het wel. Nou ja, hij werkt in elk geval weer.
Reg. datum: 04 februari 2008
maar ik kan wel in het menu de instellingen op speaker zetten.
hulp graag!
Reg. datum: 04 februari 2008
ben ik wel nieuwsgierig naar
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last