Dat zeg ik!
[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicNauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Dat zeg ik!
Reg. datum: 13 juli 2006
Ze zitten namelijk zo vast dat ik niet harder durf te trekken aan het plastic lipje, ben bang dat deze dan afbreekt o.i.d.
FerdiV wijzigde dit bericht 24-07-2008 18:16 (35%)
Je kunt er wel aardig hard aan trekken. Eventueel kun je proberen om dit met een tang te doen om meer grip te krijgen, of met een tang op de geheugenmodule. Ze zitten inderdaad soms behoorlijk vast.quote:FerdiV schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:09:
Heel leuk dat je kunt uitbreiden maar ik krijg die memory kaarten er dus echt niet uit, ik blijf maar 2 houden dan.
Ze zitten namelijk zo vast dat ik niet harder durf te trekken aan het plastic lipje, ben bang dat deze dan afbreekt o.i.d.
En mocht je het niet aan durven kun je natuurlijk altijd langs gaan bij een AASP om hun het te laten op lossen
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 212 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Zolang je recht trekt en het lipje niet kan scheuren maakt het niet veel uit. Het zaakje zit idd aardig vast maar ineens schieten ze los. Kijk uit dat je niet uitschiet en iets beschadigt als ie eenmaal losraakt.quote:FerdiV schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:09:
Bedankt voor de tips iig!
Reg. datum: 24 december 2003
Aan de stilte moet ik nog wel een beetje wennen
M'n externe harde schijf maakt meer herrie!
Ik had nog wel een klein probleempje met deze schijf (iomega ultramax desktop 750Gb). De eerste keer dat ik deze aansloot via firewire400 liep m'n Mac vast! Steeds als ik opstarte zakte er zo'n zwart scherm naar beneden met de mededeling dat ik m'n Mac opnieuw moest opstarten!
Is inmiddels opgelost. De firewire800 (die ik ook eigenlijk wilde gebruiken) doet het prima en is sneller.
Het uninstallen op een Mac is echt een verademing en snel!
Fijn dat je zo blij bent met je Macquote:Highstone schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:37:
Sinds twee weken ben ik over op een iMac. De 24" versie met 1Gb RAM extra. Ik moet zeggen, sommige dingen zijn even wennen, maar ik ben er zeer blij mee.
Aan de stilte moet ik nog wel een beetje wennen
M'n externe harde schijf maakt meer herrie!
Ik had nog wel een klein probleempje met deze schijf (iomega ultramax desktop 750Gb). De eerste keer dat ik deze aansloot via firewire400 liep m'n Mac vast! Steeds als ik opstarte zakte er zo'n zwart scherm naar beneden met de mededeling dat ik m'n Mac opnieuw moest opstarten!
Is inmiddels opgelost. De firewire800 (die ik ook eigenlijk wilde gebruiken) doet het prima en is sneller.
Het uninstallen op een Mac is echt een verademing en snel!
En die harde schijf, dat zou kunnen liggen aan dat het windows partities zijn misschien? Dat is NTFS dacht ik. Dan moet je hem even opnieuw formateren, maar dan ben je wel je data kwijt helaas. Dat formateren kan overigens (natuurlijk) gewoon de Mac zelf al.
Vooral het installeren en de-installeren, het mounten van iso's en img's en algehele stabiliteit bevalt me goed.
Wel zit ik soms nog te klooien met de dock. Zo heb je soms Firefox afgesloten, maar blijft je download schermpje openstaan. In de dock staat dan een pijltje onder Firefox ten teken dat hij nog draait. Maar om je browser weer te zien te krijgen, moet je dus eerst je download schermpje afsluiten en dan opnieuw Firefox opstarten. Beetje gaar.
Ook toen ik erachter kwam dat je de slaapmodus van harde schijven uit kon zetten, was ik erg blij. Al m'n muziek staat op een externe HD (Firewire400) en dan is het best irritant als je een liedje wil starten en hij eerst helemaal uit zijn slaap moet ontwaken.
PSN: Sluuz
Het was een gloed nieuwe schijf. Stond nog niets op. Overigens had ik na de firewire400 eerst nog USB geprobeerd. Dat werkte goed, maar ik wilde perse firewire800 gebruiken i.v.m. de snelheid.quote:FerdiV schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Fijn dat je zo blij bent met je MacHet is inderdaad even wennen, maar na een week wil je niet anders.
En die harde schijf, dat zou kunnen liggen aan dat het windows partities zijn misschien? Dat is NTFS dacht ik. Dan moet je hem even opnieuw formateren, maar dan ben je wel je data kwijt helaas. Dat formateren kan overigens (natuurlijk) gewoon de Mac zelf al.
Ook inderdaad prettig dat alle installaties (tot nu toe) altijd disk images zijn. Het installeren via de packages methode vind ik ideaal.
PSN: Sluuz
Omdat er minder vraag naar is.quote:Sluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:55:
ik heb er nog een van het oudere type, dus heb PC5300 erin zitten. Toch raar dat de prijzen daarvan hoger zijn dan die snellere...
Macbook Pro 15.4 || 24" Samsung Syncmaster || Creative 3300 2.1 icm Airtunes || Apple Wireless Keyboard || Logitech V470 Bleutooth Mouse || Apple Remote || Samsung ML-2010R Laser Printer icm Airport
Dat is de KTA-MB800K2/4G, neem ik aan? Zoja dan ga ik die bestellenquote:sergev schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
Voor de mensen die zelf hun imac naar 4 GB op willen krikken, staat er nu in de pricewatch ook pc6400 kingston KTA in plaats van alleen KVR. Het verschil in het geheugen is dat KTA voor apple getest is en dus gegarandeerd werkt. Het is wel hier het vermelden waard omdat de imacs tot nu de enigste zijn met PC6400 so-dimms erin.
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Reg. datum: 14 juli 2004
Ik heb de hardware test al gedaan en deze geeft aan dat er geen problemen zijn. Daarnaast heb ik dit topic ff gecheckt http://discussions.apple....messageID=7071808#7071808 en m'n mac op een geaard stopcontact aangesloten en gewoon via een single verlengkabel (geenswitchbox) op het stopcontact en nog steeds heb ik er last van!!!
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?? Ik heb wel na 1,5 maand ene m-audio firewire geluidskaart er bij gehaald en sindsdien lijkt het vaker voor te komen, echter was het daarvoor ook al.
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:quote:Sluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
Wel zit ik soms nog te klooien met de dock. Zo heb je soms Firefox afgesloten, maar blijft je download schermpje openstaan. In de dock staat dan een pijltje onder Firefox ten teken dat hij nog draait. Maar om je browser weer te zien te krijgen, moet je dus eerst je download schermpje afsluiten en dan opnieuw Firefox opstarten. Beetje gaar.
1. Druk op CMD + Q, met CMD + W sluit je alleen het actieve venster.
2. Houdt je muis even ingedrukt op het Firefox icoon in je Dock en kies dan uit het menu Quit. Dat menu kun je overigens ook krijgen door CTRL + muisklik te doen op het icoon in de Dock. Tenslotte kan je dat menu ook krijgen met je rechtermuis knop (als je die hebt ingesteld).
3. Gewoon in de menubalk op Firefox klikken en dan Quit kiezen.
Het blauwe lichtpuntje onder een icoon in de Dock geeft aan dat het programma draaiende is.
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.quote:Highstone schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Het was een gloed nieuwe schijf. Stond nog niets op. Overigens had ik na de firewire400 eerst nog USB geprobeerd. Dat werkte goed, maar ik wilde perse firewire800 gebruiken i.v.m. de snelheid.
Ook inderdaad prettig dat alle installaties (tot nu toe) altijd disk images zijn. Het installeren via de packages methode vind ik ideaal.
Hmm...ik moet over een tijdje data van een paar NTFS schijven naar de HD van mijn mac kopiëren zodat ik die naar HFS kan formatteren...hopelijk dat dat goed gaat...quote:FerdiV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:38:
[...]
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:
2. Houdt je muis even ingedrukt op het Firefox icoon in je Dock en kies dan uit het menu Quit. Dat menu kun je overigens ook krijgen door CTRL + muisklik te doen op het icoon in de Dock. Tenslotte kan je dat menu ook krijgen met je rechtermuis knop (als je die hebt ingesteld).
Het blauwe lichtpuntje onder een icoon in de Dock geeft aan dat het programma draaiende is.
[...]
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Reg. datum: 29 november 2005
cmd+nquote:Sluuz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
Heb nu een aantal weken mijn iMac en kom steeds mooiere dingen tegen. In het begin was het inderdaad wennen en even behelpen met 1GB (nu gelukkig 4GB erin).
Vooral het installeren en de-installeren, het mounten van iso's en img's en algehele stabiliteit bevalt me goed.
Ook toen ik erachter kwam dat je de slaapmodus van harde schijven uit kon zetten, was ik erg blij. Al m'n muziek staat op een externe HD (Firewire400) en dan is het best irritant als je een liedje wil starten en hij eerst helemaal uit zijn slaap moet ontwaken.
(new window)
Macosx werkt wat dat betreft anders. Programma's blijven in de achtergrond draaien, zolang je niet cmd+q hebt gebruikt. Hij cached zeg maar de programma in het geheugen, zodat als je het weer naar voren wilt halen je niet lang hoeft te wachten. Windows daarentegen sluit alles volledig af en moet alles opnieuw opstarten. Wat dat betreft is macosx wat efficienter, maar of je het fijner vind is aan jezelf.
Als ik dat doe, dan zie ik 'Format: Mac OS Extended'. Lijkt me goed, toch?quote:FerdiV schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:38:
[...]
Waarschijnlijk sluit je dan alleen het Firefox venster en niet heel Firefox. Het op de goede manier afsluiten kan op een paar manieren:
[...]
Ja, maar hoe is hij geformateerd? Is het een NTFS? Die geven nog wel eens problemen op een Mac omdat dat een windows formaat is. Dat kun je denk ik zien door er CTRL + muisklik op te doen op je desktop en dan te kiezen voor Get Info.
Reg. datum: 02 maart 2006
Sorry verkeerde topic, mag verwijderd worden
guidovb999 wijzigde dit bericht 26-07-2008 21:47 (12%)
http://www.danasoft.com/vipersig.jpg
Jup dat is goed. En heb je daar dus problemen mee? Dat is je externe? Mmm als dat zo is, dan vind ik het wel vreemd.quote:Highstone schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:10:
[...]
Als ik dat doe, dan zie ik 'Format: Mac OS Extended'. Lijkt me goed, toch?
Mmm ik heb ook een keer zoiets moeten doen. Ik had toen 2 NTFS schijven en wilde daar Mac OS Format van maken. Wat ik toen heb gedaan is een andere schijf FAT32 maken (wat beide systemen goed lezen) en daar de data opzetten via een Windows computer. Vervolgens de andere 2 schijven Mac OS Format maken en dan via me Mac de data weer daar op zetten. Hoop dat je er wat aan hebt, maar een tussenweg met een Windows computer en een FAT32 schijf hebben mij enorm geholpen.quote:leokennis schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:23:
[...]
Hmm...ik moet over een tijdje data van een paar NTFS schijven naar de HD van mijn mac kopiëren zodat ik die naar HFS kan formatteren...hopelijk dat dat goed gaat...
Deze dus?: pricewatch: Kingston KTA-MB800K2/4Gquote:sergev schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:41:
Voor de mensen die zelf hun imac naar 4 GB op willen krikken, staat er nu in de pricewatch ook pc6400 kingston KTA in plaats van alleen KVR. Het verschil in het geheugen is dat KTA voor apple getest is en dus gegarandeerd werkt. Het is wel hier het vermelden waard omdat de imacs tot nu de enigste zijn met PC6400 so-dimms erin.
moet wel eigenlijk maar toch ff checken
Burton '08 - '09, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?
Underworld X360 GamerTag MacBook + iMac
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.