PSN: Sluuz
[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicHet is echt niet zo dat je de hele computer uit elkaar moet halen. Het gaat er om dat je de glasplaat van de voorkant met zuignappen er af haalt, dan de bezel, en dan het scherm.quote:Hmm, dat wordt dan misschien iets voor later. Ben niet zo bang aangelegd, maar als ik de halve computer ervoor uit elkaar moet halen vind ik dat toch wat riskanter.
Dan kun je bij je hard disk komen. Het is trouwens zo dat je het echt wel in een stofvrije ruimte moet doen, en natuurlijk opletten dat je geaard bent. Als je nauwkeurig kunt werken is er niet zo heel veel aan. Wel zorgen voor een paar zuignappen en de juiste torx schroevendraaiers natuurlijk
Met de verbouwing die nu gaande is bij mij thuis is het vrij lastig de kamer stofvrij te krijgen. Dat met die zuignappen gaat me al iets te ver...
Ben daar toch iets te huiverig voor....ben ik nu tweaker-af
Ben daar toch iets te huiverig voor....ben ik nu tweaker-af
Tip: om je ruimte aardig stofvrij te krijgen, neem de douche
Ga goed warm douchen, hou de deuren en ramen dicht en zet geen ventilator aan. Door de hogere luchtvochtigheid zal het stof neerslaan, zo heb ik laatst ook weer een screenprotector op de PDA geplaatst 
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Dat is ook toevallig, ik heb de harde schijf van imac ook vervangen in de badkamer, exact ook om de reden dat daar het minste stof is!
Het nadeel aan een badkamer lijkt mij trouwens dat het veel vochtiger is, zeker als je net de douche een tijd aan hebt laten staan. Stof vs vocht ... Hmmm
sergev: de harde schijf van je iMac vervangen? Een aluminium iMac? Dan heb ik een HK-opmerking voor je:
PICS!!! 
sergev: de harde schijf van je iMac vervangen? Een aluminium iMac? Dan heb ik een HK-opmerking voor je:
Reg. datum: 28 augustus 2003
Zo, ik heb vandaag m'n vervangende iMac binnengekregen en ook deze is helaas niet goed. Als eerste kreeg ik de doos zo binnen:

Ook de buitenste bruine doos zag er zo uit. De stroomkabel lag er los in (normaal vast in het piepschuim) dus de doos zal wel een behoorlijke klap hebben gehad.
Nouja goed, geen probleem verder maar de iMac zelf werkt ook niet 100% goed. Het scherm flikkerde en er zit een berg stof (en een vingerafdruk in de hoek
) achter de glasplaat (en stof licht op door het scherm, dus het ziet er 'sprankelend' uit). Ik heb gebeld en ze gaan nogmaals een nieuwe machine opsturen. Ik heb foto's gemaakt van de beschadigingen en Apple gaat TNT hier op aanspreken. Het flikkeren is wel opgehouden na het telefoontje, maar het had sowieso niet mogen voorkomen lijkt mij.
Jammer hoor, want deze had gewoon geen gradient in het scherm en zag er zeer goed uit, in tegenstelling tot de vorige (en misschien wel de volgende?).
Weer wachten op de nieuwe dus.

Ook de buitenste bruine doos zag er zo uit. De stroomkabel lag er los in (normaal vast in het piepschuim) dus de doos zal wel een behoorlijke klap hebben gehad.
Nouja goed, geen probleem verder maar de iMac zelf werkt ook niet 100% goed. Het scherm flikkerde en er zit een berg stof (en een vingerafdruk in de hoek
Jammer hoor, want deze had gewoon geen gradient in het scherm en zag er zeer goed uit, in tegenstelling tot de vorige (en misschien wel de volgende?).
Weer wachten op de nieuwe dus.
Reg. datum: 13 juni 2007
Reg. datum: 13 juni 2007
Ik heb vandaag mijn nieuwe iMac binnengekregen. Echt een schitterende computer! Alleen ff een vraagje, Klopt het dat de aluminium zijkanten van de iMac wam wordt? Bij mij worden deze namelijk erg warm.
Ja, dat klopt. De bovenkanten van mijn iMacs werden zelfs heet. Mijn advies: gewoon niet aan komen. 
Frietsaus wijzigde dit bericht 11-07-2008 19:22 (24%)
Vergeet niet dat aluminum een goeie thermische geleider is. Mijn iMac 2.4GHz wordt nooit echt heet. Hooguit wat warm aan de bovenkant en lauw aan de zijkanten. Is ook niet zo gek in zo'n compacte behuizing waar alles in gepropt zit. En zolang componenten niet te warm worden is er niks aan de hand. Electronica kan meer hebben dan veel koelfanatiekelingen denken.quote:McLaren_Fan schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:09:
Ik heb vandaag mijn nieuwe iMac binnengekregen. Echt een schitterende computer! Alleen ff een vraagje, Klopt het dat de aluminium zijkanten van de iMac wam wordt? Bij mij worden deze namelijk erg warm.
Drie vraagjes:
Over enkele maanden (als ik wat meer geld heb) wil ik een iMac gaan aanschaffen ter vervanging van mijn Vista-PC. Nu heb ik twee harde schijf gerelateerde vragen:
1 - Ik wil twee soorten backups gaan doen; de standaard Time Machine backups en een 'foldersync' met mijn muziekhardeschijf (dus via software die ervoor zorgt dat er steeds een exacte kopie is van al mijn muziek). Kunnen deze beiden backups op één HD, of eet Time Machine veel GB's en is het verstandiger om voor iedere backup een andere schijf te gebruiken?
2 - Naar wat ik op Google heb kunnen vinden, kan een Mac alleen NTFS lezen en niet schrijven. Echter, is het mogelijk om een NTFS schijf zonder dataverlies 'om te zetten' naar HFS+, of moet het persé via een format?
En een geheugen gerelateerde vraag:
3 - De iMac die ik ga kopen is een 'revisie D' (a.k.a. de nieuwste) en daar moet PC-6400 800Mhz geheugen in (anders dan de eerdere revisies). Ik wil er 4GB inzetten. Hebben er mensen ervaring met het volgende geheugen van Kingston?
- pricewatch: Kingston KVR800D2S5/2G
- pricewatch: Kingston KVR800D2S5K2/4G
Alvast dank voor de antwoorden
Verder zijn natuurlijk alle pre-overstap tips welkom
Over enkele maanden (als ik wat meer geld heb) wil ik een iMac gaan aanschaffen ter vervanging van mijn Vista-PC. Nu heb ik twee harde schijf gerelateerde vragen:
1 - Ik wil twee soorten backups gaan doen; de standaard Time Machine backups en een 'foldersync' met mijn muziekhardeschijf (dus via software die ervoor zorgt dat er steeds een exacte kopie is van al mijn muziek). Kunnen deze beiden backups op één HD, of eet Time Machine veel GB's en is het verstandiger om voor iedere backup een andere schijf te gebruiken?
2 - Naar wat ik op Google heb kunnen vinden, kan een Mac alleen NTFS lezen en niet schrijven. Echter, is het mogelijk om een NTFS schijf zonder dataverlies 'om te zetten' naar HFS+, of moet het persé via een format?
3 - De iMac die ik ga kopen is een 'revisie D' (a.k.a. de nieuwste) en daar moet PC-6400 800Mhz geheugen in (anders dan de eerdere revisies). Ik wil er 4GB inzetten. Hebben er mensen ervaring met het volgende geheugen van Kingston?
Alvast dank voor de antwoorden
Verder zijn natuurlijk alle pre-overstap tips welkom
leokennis wijzigde dit bericht 11-07-2008 22:14 (22%)
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
1 - Dat moet lukken, ik doe iets soortgelijks en dat heeft voor mij nog altijd prima gewerkt. Als de schijf vol zit gaat time machine de oudste dingen weggooien, dus eigenlijk werkt het altijd. Mocht blijken dat het voor jou toch te weinig ruimte bied, kun je altijd nog een schijf aankoppelen 
2 - Naar mijn info kan dat alleen met een format. Je kunt alles eerst kopieren naar een diskimage op je interne schijf (van je toekomstige iMac) (als die groot genoeg is... dat kan ik zo niet inschatten), je (externe?) hdd formatteren en vervolgens de diskimage terugplaatsen.
3 - Geen idee, ik heb de revisie ervoor. Ik gebruik Transcend geheugen, 4GB en dat werkt prima. Zoek anders nog even naar het specifieke geheugentopic.
2 - Naar mijn info kan dat alleen met een format. Je kunt alles eerst kopieren naar een diskimage op je interne schijf (van je toekomstige iMac) (als die groot genoeg is... dat kan ik zo niet inschatten), je (externe?) hdd formatteren en vervolgens de diskimage terugplaatsen.
3 - Geen idee, ik heb de revisie ervoor. Ik gebruik Transcend geheugen, 4GB en dat werkt prima. Zoek anders nog even naar het specifieke geheugentopic.
Dankquote:lh-Online.nl schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:35:
1 - Dat moet lukken, ik doe iets soortgelijks en dat heeft voor mij nog altijd prima gewerkt. Als de schijf vol zit gaat time machine de oudste dingen weggooien, dus eigenlijk werkt het altijd. Mocht blijken dat het voor jou toch te weinig ruimte bied, kun je altijd nog een schijf aankoppelen
Die NTFS schijf die ik wilde omzetten bevat alleen mappen met mp3 bestanden dus een image maken lijkt me dan wat omslachtig
In het geheugen topic zag ik dat het RAM zou moeten werken
Ik zal BTW nog wel even geduld moeten hebben; eerst scriptie afschrijven en dan nog een maand werken om het geld bij elkaar te krijgen
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Ah, okay
Opzich is een disk-image maken vaak wel praktisch. Je kunt dan alles tijdelijk wegzetten, comrpimeren en vervolgens weer restoren naar de schijf. Maar als het alleen om MP3's gaat, kun je het ook even kopieren in een map en dan terug plaatsen.
Succes met sparen... je weet in ieder geval waarvoor je het doet.
Succes met sparen... je weet in ieder geval waarvoor je het doet.
Sinds zaterdag het 20" instapmodel (voor in de keuken). Ziekelijk mooie apparaten zijn het ook 
Qua prijs valt het nog wel redelijk mee eigenlijk, als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt.
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen
IEmand ervaring met aankopen van Applecare via Ebay (US)? En dan het liefst ook met claimen van garantie met een buitenlandse Applecare?
Qua prijs valt het nog wel redelijk mee eigenlijk, als je kijkt naar wat je ervoor terugkrijgt.
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen
IEmand ervaring met aankopen van Applecare via Ebay (US)? En dan het liefst ook met claimen van garantie met een buitenlandse Applecare?
Reg. datum: 13 juli 2006
Reg. datum: 13 juli 2006
Ah joh, Mac is ff een weekje wennen daarna wil je niet anders. Kijk anders op MacNoob.nl of macmiep.nl. MacNoob heeft alleen nog een update nodig (mijn eigen site), sinds iemand een nieuwe design voor me heeft gemaakt staat er nogal wat tekst verkeerd en er staan enkele spellingsfouten in, excuses.quote:matthijst schreef op maandag 14 juli 2008 @ 08:15:
Sinds zaterdag het 20" instapmodel (voor in de keuken). Ziekelijk mooie apparaten zijn het ook
Wel meteen Bootcamp erop gegooid, want Leopard is wel erg wennen![]()
Ik heb aan mijn iMac een WD MyBook (1TB) hangen als externe harde schijf. Deze is nu FAT32 geformatteerd (vrij klote ivm dvd iso's). Om TimeMachine te kunnen gebruiken moet ik hem laten herformatteren naar een Mac format.
Vraag: is dit systeem ook compatible met een Windows pc?
Reg. datum: 03 februari 2001
Reg. datum: 03 februari 2001
Nee, dit systeem is Mac-gestructureerd en kan zonder omwegen niet in Windows gelezen worden.quote:Sluuz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:04:
Ik heb aan mijn iMac een WD MyBook (1TB) hangen als externe harde schijf. Deze is nu FAT32 geformatteerd (vrij klote ivm dvd iso's). Om TimeMachine te kunnen gebruiken moet ik hem laten herformatteren naar een Mac format.
Ik heb ook zaterdag ook een Imac 20" instapper gekocht, Top apparaat natuurlijk ben er ook heel blij mee uiteraard.
Wat me opvalt is dat als ik mijn oor op de (vanaf de achterkant gezien ) linkerkant leg ik een resonatie hoor , fan? hdd?.
Je hoort het alleen als je in een totaal stille ruimte zit , maar het is wel vervelend, zet je muziek aan op je imac hoor je het niet meer , maarja, wel jammer.
Weet iemand hoe dit komt ? en wat te doen?
Verplaatsen op het bureau maakt niet uit, en viltjes enzo eronder werkt ook niet.
Het is niet zo dat heel mijn bureau resoneert, het is gewoon dat als ik mijn oor op de achterkant leg ik een zoem geluid op 1 toon hoor, en indien ik er verder weg van ga zitten hoor ik het nog , maar wel een stuk minder.
wat kan dit zijn ?
Wat me opvalt is dat als ik mijn oor op de (vanaf de achterkant gezien ) linkerkant leg ik een resonatie hoor , fan? hdd?.
Je hoort het alleen als je in een totaal stille ruimte zit , maar het is wel vervelend, zet je muziek aan op je imac hoor je het niet meer , maarja, wel jammer.
Verplaatsen op het bureau maakt niet uit, en viltjes enzo eronder werkt ook niet.
Het is niet zo dat heel mijn bureau resoneert, het is gewoon dat als ik mijn oor op de achterkant leg ik een zoem geluid op 1 toon hoor, en indien ik er verder weg van ga zitten hoor ik het nog , maar wel een stuk minder.
wat kan dit zijn ?
PSN ID : brouwmeester
Heeft iemand een suggestie voor een 3,5'' externe SATAII harde schijf behuizing die niet vloekt met mijn iMac? Ik heb vrij lang gezocht, maar die conceptronic dingen zijn best lelijk en verder kan ik eigenlijk vrij weinig behuizingen vinden. Het gaat dus alleen om een behuizing, ik heb een harde schijf die erin moet.
Er zitten her en der wel ventilatoren in natuurlijk. Als ik mijn 24" aanzet, hoor ik drie keer "zoemmmmmmmm", en dan is het weer uit. Ik heb er verder geen last van, hoe vaak heb je nou een computer die zo stil is? En seriously, dat je je mac leuk vind oke, maar dat je m ook als kussen wil gebruikenquote:ps3player schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:35:
Ik heb ook zaterdag ook een Imac 20" instapper gekocht, Top apparaat natuurlijk ben er ook heel blij mee uiteraard.
wat kan dit zijn ?
Hoe denken jullie eigenlijk over dode/stuck pixels? Ik heb er nu 1 en vind het behoorlijk irritant, maar aan de andere kant is het misschien wat overdreven om hiervoor de machine terug te sturen (ik val nog binnen de 14-dagen regeling van Apple, maar het is al de derde iMac (niet omgeruild wegens pixels overigens) dus ze zullen me al zien aankomen
).
Ik wil minimaal 3 jaar doen met deze iMac en ik ben bang dat als ik nu zeg 'ach laat maar zitten' dat ik daar zeker spijt van ga krijgen.
Edit:
Ik heb Apple maar gebeld en het uitgelegd, omdat ruilen niet meer mogelijk is na de derde computer storten ze mijn geld terug. Ik werk voorlopig wel even op mijn MacBook en zie wel weer eens of ik nog een iMac aanschaf. Die dode pixel lijkt misschien overdreven, maar ik heb geen zin om daar 3 jaar lang tegen aan te moeten kijken.
Als ik een pixelgarantie kon aanschaffen bij Apple had ik het zo gedaan.
Ik wil minimaal 3 jaar doen met deze iMac en ik ben bang dat als ik nu zeg 'ach laat maar zitten' dat ik daar zeker spijt van ga krijgen.
Edit:
Ik heb Apple maar gebeld en het uitgelegd, omdat ruilen niet meer mogelijk is na de derde computer storten ze mijn geld terug. Ik werk voorlopig wel even op mijn MacBook en zie wel weer eens of ik nog een iMac aanschaf. Die dode pixel lijkt misschien overdreven, maar ik heb geen zin om daar 3 jaar lang tegen aan te moeten kijken.
Frietsaus wijzigde dit bericht 17-07-2008 17:08 (62%)
Werk hier met 4GB van dat type geheugen. Werkt perfect!quote:leokennis schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:40:
Vandaag mijn nieuwe iMac 20" binnengekregen, besteld bij prowarehouse.nl met een 500GB HDD en 4GB RAM. Beestje is schitterend snel en geheugen is zonder littekens door prowarehouse geïnstalleerd. Daarnaast kosten het alles bij elkaar iets meer dan 1000 euro.
Had hiervoor een witte iMac en had het gevoel dat die toch meer lawaai maakte dan deze, dus dat is een plus punt. Daarnaast heerlijk dat het witte lampje verdwenen is, daar had ik een hekel aan als ik ging slapen. En hij is weer een stuk platter geworden
.
Had hiervoor een witte iMac en had het gevoel dat die toch meer lawaai maakte dan deze, dus dat is een plus punt. Daarnaast heerlijk dat het witte lampje verdwenen is, daar had ik een hekel aan als ik ging slapen. En hij is weer een stuk platter geworden
http://www.mactoday.nl - apple nieuws
Reg. datum: 14 juli 2004
Reg. datum: 14 juli 2004
Ik heb dus last van dit probleem: http://discussions.apple....messageID=7071808#7071808. (Het loei hard draaien van de fan probleem)
Nu is de oplossing blijkbaar een geaard stopcontact + een goede uninterruptible power supply. Als ik dan op internet ga zoeken kom ik terecht bij van die mini kasjes, maar ik heb eigenlijk geen zin + ruimte om zoiets weg te zetten. Daarnaast vroeg ik me af of dit op te lossen valt met een geschikte stekkerdoos?
Nu is de oplossing blijkbaar een geaard stopcontact + een goede uninterruptible power supply. Als ik dan op internet ga zoeken kom ik terecht bij van die mini kasjes, maar ik heb eigenlijk geen zin + ruimte om zoiets weg te zetten. Daarnaast vroeg ik me af of dit op te lossen valt met een geschikte stekkerdoos?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.