Eensquote:MadMark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:34:
Kan er niet beter een topic worden geopend voor mensen die niet tevreden zijn over hun scherm? Dit topic begint zo imho waardeloos te worden, de een vind dit de andere dat. De een heeft 5 iMacs gehad en waren niet goed de andere 6. Het gaat niet meer over het product, maar een deel daarvan. De schermen zijn nou eenmaal niet perfect, als je perfectie wilt als fotograaf zijnde koop dan een Eizo scherm, maar ga hier niet iMac bashen omdat jij vind dat het scherm beter zou moeten bij een duur en kwalitatief hoogstaand product. Een Audi TT is ook een dure auto, maar het is nog steeds geen Ferrari.
Ik ga nu zéér binnenkort ook een iMac bestellen. Langzaam draai ik door van mijn huidige systeem welk 4 keer per dag blijft hangen.
De iMac blijft toch een consumentenmachine hé.. Voor het echte werk koop je een Mac Pro met zo'n Apple Cinema display. Dán ga je voor perfectie.
Wetse wat noow 't kwante is, det de meiste minse die heej zoë ein bietje de ganse daag rongkhange d'r gaar gen idee van hebbe wat heej noow eigelijk allemoal veur ein gewazel sjteit
Ik snap trouwens niet zo goed dat men het er hier niet over wil hebben: het zijn ervaringen en voor de rest wordt er weinig gebabbeld over het ding
neographikal wijzigde dit bericht 18-06-2008 10:21 (7%)
Reg. datum: 28 augustus 2003
Mijn huidige 17-inch iMac (TN) heeft ook geen last van rare helderheidsverlopen, ik heb niet zo'n zin in een downgrade van mijn scherm.
Frietsaus wijzigde dit bericht 18-06-2008 10:14 (35%)
Reg. datum: 23 maart 2003
Ben ik het mee eens, bij ons in de winkel heb ik het ook nog nooit opgemerkt...quote:CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:19:
Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,
Wetse wat noow 't kwante is, det de meiste minse die heej zoë ein bietje de ganse daag rongkhange d'r gaar gen idee van hebbe wat heej noow eigelijk allemoal veur ein gewazel sjteit
Heb de goedkoopste 20" gekocht (900 euris met studentenkorting) en direct 4-GB Kingston gescoord voor 85 euri's, ik vond het prijsverschil met de 2e 20" niet te rechtvaardigen, 270 euri's (studentenstore prijs), voor een iets snellere proc, 70 Gb grotere harde schijf, iets betere videokaart, en 2Gb geheugen wat er toch weer uit moet! Nu heb ik voor minder dan 1000 euris een 20" staan met 4 GB erin.
iMac gaat gebruikt worden voor, het standaard surfwerk, af en toe een (simpele) game, en (vandaar de 4 GB) Photoshop en iMovie.
24" is ook heel mooi, maar vind hem te groot (voor op de plek waar hij komt te staan). en je krijgt die 24" ook niet voor niks.......
(edit: en al die ellende die ik over die 24" schermen lees hierboven)
Peentje wijzigde dit bericht 21-06-2008 17:17 (4%)
Reden: scherm.
Powerbook 12" 1.5 Ghz. G4 768 Mb RAM ---- Canon EOS 400D met Sigma 18-200 f/3.5-f/6.8 en Sigma 18-50 f/2.8
Ik wil over tot de overstap omdat ik momenteel zit te prutsen met OSX86 op m'n GamePC, en door m'n PS3 en Wii gebruik ik m'n PC vrijwel niet meer om te gamen.
Echter komt binnenkort Spore uit, en af en toe houd ik wel van een spelletje C&C 3, en ik vraag me af of zo'n HD2600 Pro dat wel trekt op 1680x1050 onder OS X.
Ik weet dat dit op een Windows-PC nog redelijk gaat, maar hoe staat het met de OS X versies van deze games? (Iemand die de Creature editor bijvoorbeeld al gebruikt op een iMac?) Momenteel gebruik ik een 8800GTS met 640MB, dus die HD2600 Pro is wel een stap achteruit, maar als alles wat ik wil spelen (WoW, C&C en Spore) gewoon draait, vind ik het prima.
--MeAngry-- wijzigde dit bericht 29-06-2008 16:38 (11%)
Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"
Studentenkorting kan ik vergeten, aangezien ik geen student (meer) ben... Ik heb bij de keuze voor de 20" iMac daarom gewoon het vorige model gekocht, dus wel met 2.4Ghz processor, maar ook met de wat grotere disk en betere videokaart, voor dezelfde prijs als het nieuwste instapmodel... Wat er nou precies 'beter' is aan de nieuwe serie heb ik zo snel niet terug kunnen vinden...quote:Peentje schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:15:
Heb de goedkoopste 20" gekocht (900 euris met studentenkorting) en direct 4-GB Kingston gescoord voor 85 euri's, ik vond het prijsverschil met de 2e 20" niet te rechtvaardigen, 270 euri's (studentenstore prijs), voor een iets snellere proc, 70 Gb grotere harde schijf, iets betere videokaart, en 2Gb geheugen wat er toch weer uit moet! Nu heb ik voor minder dan 1000 euris een 20" staan met 4 GB erin.
Bezoek ook eens qixis.com!.
Het branden naar dezelfde CD-RW gaat niet goed en het lezen van diverse CD's gaat ook niet goed. En dat zijn CD's die het op mijn oude iMac en mijn MacBook prima doen.quote:Disk Utility: Erase sense: 4/09/01 Hardware Error, Tracking servo failure
Disk Utility: Erase error: 0x80020022 Het apparaat heeft niet op de juiste manier gereageerd. Herstellen of opnieuw proberen niet mogelijk.
Edit:
Deze error kreeg ik tijdens het branden van een Nashua DVD-RW.

Frietsaus wijzigde dit bericht 04-07-2008 19:39 (14%)
Als jouw exemplaar ook nog eens beschadigd is dan vrees ik dat je een gebruikte/gerepareerde iMac hebt ontvangenquote:Frietsaus schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:28:
Volgens mij is de SuperDrive van m'n nieuwe iMac ook niet goed. Het wissen van een nieuwe CD-RW eindigt in:
Ik heb de mijne bij de Media Markt gekocht en kreeg de garantie dat ik 'm bij een dode pixel, of wat dan ook, zo mocht omruilenquote:Frietsaus schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:11:
Ja daar begint het wel op te lijken. Nouja, ik kan alleen maar hopen dat de volgende beter is.
Er zit een handvat aan de doos...quote:Frietsaus schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 09:46:
Ik heb hem bij Apple besteld, even zo'n grote machine ophalen zit er voor mij niet in want ik woon niet in de buurt van een MM of een APR en een auto hebben we al een tijdje niet meer.
MM Eindhoven heeft een Apple store en daar kun je ook op maat bestellen.quote:CerandoX.nl schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:25:
Kan je bij de Dynabyte, Dixons en MediaMarkt ook een iMac op maat bestellen dan? Of moet je dan voor de standaard modellen gaan?
Gaat om eentje uit de eerste generatie intel iMacs. 24'', 2.8 GHz C2D, 320 GB enz. Ben er zeer tevreden mee!
Heb wel een vraagje: is het nog mogelijk later een grotere harde schijf erin te plaatsen? Desnoods via Apple ofzo? Of ben ik nu gedoemd te werken met externe disks?
PSN: Sluuz
Reg. datum: 21 oktober 2001
de eerste generatie intel imacs, zijn de witte, zelfde als de imac 5G ppc.quote:Sluuz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:42:
Vandaag bij A-Mac in Utrecht (www.a-mac.nl) een iMac gekocht.
Gaat om eentje uit de eerste generatie intel iMacs. 24'', 2.8 GHz C2D, 320 GB enz. Ben er zeer tevreden mee!
Heb wel een vraagje: is het nog mogelijk later een grotere harde schijf erin te plaatsen? Desnoods via Apple ofzo? Of ben ik nu gedoemd te werken met externe disks?
Een grotere disk gaat prima, als je niet te bang bent aangelegd en zorgvuldig werkt... Het hele apparaat moet er voor uit elkaar...quote:Sluuz schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:42:
Vandaag bij A-Mac in Utrecht (www.a-mac.nl) een iMac gekocht.
Dit topic is gesloten. ![]()