Gathering of Tweakers

Quicksearch
Apple heeft de 4e iMac opgehaald en bekeken en mij verteld dat zij niet kunnen garanderen dat een volgende wel goed is. :X

Dat wordt dus kiezen: de Mac Pro nu, de Mac Pro een andere keer, welke specificaties, of tot in de eeuwigheid blijven doormodderen op m'n iMac uit 2005. :P

Gisteren in Amsterdam geweest, bij MacHouse hadden van de 2 iMac's eentje (oude generatie) een zeer zware gradiënt en de tweede bleeding, bij iCentre ook wat bleeding op het model wat daar stond.

"Briljant scherm
Foto's, films, games, video's en programma's met paletten. Alles wat je op het glanzende breedbeeldscherm van 20 of 24 inch ziet, wordt tot op de pixel nauwkeurig weergegeven. Het flat-panel lcd-beeldscherm van iMac met een resolutie van 1680 x 1050 (20 inch) of 1920 x 1200 (24 inch) biedt ongelooflijk levendige kleuren en een adembenemende helderheid."

:/

Jerommeke.nl wijzigde dit bericht 14-06-2008 17:45 (51%)

Hoi :)

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Jerommeke.nl schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:42:
Apple heeft de 4e iMac opgehaald en bekeken en mij verteld dat zij niet kunnen garanderen dat een volgende wel goed is. :X

Dat wordt dus kiezen: de Mac Pro nu, de Mac Pro een andere keer, welke specificaties, of tot in de eeuwigheid blijven doormodderen op m'n iMac uit 2005. :P

....

"Briljant scherm
Foto's, films, games, video's en programma's met paletten. Alles wat je op het glanzende breedbeeldscherm van 20 of 24 inch ziet, wordt tot op de pixel nauwkeurig weergegeven. Het flat-panel lcd-beeldscherm van iMac met een resolutie van 1680 x 1050 (20 inch) of 1920 x 1200 (24 inch) biedt ongelooflijk levendige kleuren en een adembenemende helderheid."

:/
Wat je daar dikgedrukt hebt aangegeven klopt natuurlijk zelfs bij de modellen die jij niet goed genoeg vindt. Dat heeft niets te maken met bleeding en verloop ;). Jij zou je eerder moeten storen aan de tekst dat alles tot op de pixel nauwkeurig wordt weer gegeven.

Ik krijg een beetje het idee dat je jezelf aan het aanpraten bent dat het nooit goed genoeg is. Heb sinds de beschikbaarheid van de 24" ontzettend veel van die schermen gezien en het is misschien niet bedoeld om professioneel foto-werk op te doen (wil je dan niet al een Mac Pro?), maar zo ernstig als jij de situatie met de schermen voorstelt is het echt niet.

Mijn eigen 24" iMac verloopt ook iets naar de hoeken toe, maar hinderlijk is het absoluut niet. Ik heb het niet eens in de gaten als ik gewoon aan het werk ben!
quote:

Lijkt exact op mijn verhaal :P Ook bij mij erkende de helpdesk het probleem en gaven daarop aan dat de kans op een goed scherm nihil zou zijn.

D'r is alleen geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om 2.2-2.5K op een simpele mac pro stuk te slaan. Ja, hij is het in principe gewoon waard, maar in absolute termen is het mij teveel. Daarnaast heb ik geen behoefte aan 2xquad Xeon waardoor de rest van de componenten erg duur zijn. Ik heb het daarom ook opgegeven en heb een nieuwe PC in elkaar gezet met een 27" scherm en -nu vloek ik in de kerk- OS X in de vorm van een Hackintosh. Quadcore core2, 8GB, Geforce 8800GT en gaan met die banaan.

Ik mis het design en de compactheid van de iMac zeker, maar een goed werkende machine weegt zwaarder voor me. :)

neographikal wijzigde dit bericht 15-06-2008 12:31 (8%)

Kan ik een iMac voor iemand anders kopen met mijn studentenkorting? Het liefst zo dat diegene dan ook gekoppeld staat aan de iMac. Ik bedoel dus de adresgegevens of iets dergelijks zodat er bij garantie en/of ophalen geen problemen zullen zijn?

Dus eigenlijk, iemand koopt een Mac met mijn korting.

Of kan ik gewoon een Mac kopen en hem aan diegene geven en is er ook niks aan de hand?
1e lijkt me fraude..

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: SE W910i Camera: Fuji F30

quote:
Ik vind het echt belachelijk, 1599 betalen voor een "24 inch iMac" waarvan ze niet kunnen garanderen dat die 24" probleemloos is...

Vandaag heeft pro warehouse aangeboden mijn iMac op te halen en 't scherm te vervangen. Super! Nu maar hopen dat het komende scherm wel doet wat ik verwacht...

Gadgetfetisjist

quote:
pimsaint schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:40:
Ik vind het echt belachelijk, 1599 betalen voor een "24 inch iMac" waarvan ze niet kunnen garanderen dat die 24" probleemloos is...
Ze bedoelen waarschijnlijk: u bent zo een zeikerd dat we betwijfelen of er wel een 24" iMac is die uw goedkeuring zal krijgen :P

quote:
Exirion schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:46:
[...]

Ze bedoelen waarschijnlijk: u bent zo een zeikerd dat we betwijfelen of er wel een 24" iMac is die uw goedkeuring zal krijgen :P
Er zijn zat TN-schermen die stukken egaler zijn dan die schermen in de 24". Die hebben zo weer hun eigen problemen met o.a. de kijkhoek, maar voor dit geld is het belachelijk dat Apple hiermee akkoord gaat.

't Is niet alsof je een pc haalt van twee knaken. Iemand die dit storend vind voor een zeikerd uitmaken vind ik vreemd... Eerder andersom: ik heb letterlijk een paar mensen in m'n omgeving horen zeggen "tja, klote, maar er is niks anders en ik wil een Apple".
The Food From God.

Maar hoe komt dit nu eigenlijk? Het probleem van deze schermen is toch al erg lang aan de gang? Kunnen ze niet gewoon de productie stopzetten en een nieuwere versie uitbrengen met een goed scherm? Zal wel niet zo simpel liggen maar toch...

Ze lossen 't in ieder geval deftiger op dan Microsoft met hun xbox-krasjesprobleem, die gewoon zeggen dat het probleem 'niet voorkomt'.

Mac mini C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB

quote:
NickvdB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:40:
Ze lossen 't in ieder geval deftiger op dan Microsoft met hun xbox-krasjesprobleem, die gewoon zeggen dat het probleem 'niet voorkomt'.
Ze zeggen niks hoor, alleen de helpdeskmedewerkers bevestigen het, maar een officiele mededeling is niet gedaan. Wat dat betreft doen ze dus niks anders dan MS :)
Hoe kan Apple garanderen dat het scherm 100% goed is , want wat voor Apple 100% goed is , kan voor de koper weer heel anders zijn dusja.

carfreak02 wijzigde dit bericht 16-06-2008 19:54 (48%)

Dream Of Calitomnication

Hmm. Jammer dat dit met de schermen een "probleem" bij de iMac's is. Mijn eigen PC blijft nu constant hangen (Model 2001 ;) ), dus het word tijd voor vernieuwing in de hut.
Ben al een tijd aan het loeren voor een iMac 24", maar nu die problemen zich zo voordoen weet ik niet of ik hem nu haal, of een "versie" wacht.
Aan de andere kant, hoe vaak (procentueel) doet het conflict zich met de schermen voor en is het echt storend in gebruik.
Ik heb op een paar iMavs gewerkt en heb het euvel nog nooit gezien. Kan ook zijn omdat mijn ogen me redelijk in de steek laten ;)

Wetse wat noow 't kwante is, det de meiste minse die heej zoë ein bietje de ganse daag rongkhange d'r gaar gen idee van hebbe wat heej noow eigelijk allemoal veur ein gewazel sjteit

Reg. datum: 24 maart 2003

Ik vroeg me af of dit scherm probleem zich ook voordoet bij de 20inch versie? Op mijn school hebben ze er namelijk een aantal staan en het is me nog niet opgevallen (wist toen nog niet van het probleem). Morgen nog maar eens voor de zekerheid kijken... :)

Ik wil het goedkoopste model kopen en voorzien van 4GB geheugen en 1TB harddisk. Videokaart boeit me niet veel. In het verleden (G5 tijdperk) had ik wel eens problemen met bepaalde merken van geheugen en/of types die niet geslikt werden door de Imac. Hoe zit dat nu? Kan ik 2x 2gb kingston er zonder problemen in zetten? (zijn zoveel verschillende types geheugen, zie door de bomen het bos niet meer... :'( )

quote:
Good Fella schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:45:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar de tv reclamen van de nieuwe iMac, vond hem erg vet. Heb ook van een hoop andere producten de ads staan, gewoon leuk om nog eens te bekijken. Nou kan ik die van de iMac alleen niet meer vinden in .mov, alleen op YouTube heb ik hem gevonden, maar dat is natuurlijk crappy kwaliteit. Iemand die hem toevallig heeft liggen?
Iemand?

iMac 24" 2.8GHz // 2GB RAM // 320GB // HD 2600PRO // iPhone 16GB Black

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Reb87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:55:
Ik vroeg me af of dit scherm probleem zich ook voordoet bij de 20inch versie? Op mijn school hebben ze er namelijk een aantal staan en het is me nog niet opgevallen (wist toen nog niet van het probleem). Morgen nog maar eens voor de zekerheid kijken... :)

Ik wil het goedkoopste model kopen en voorzien van 4GB geheugen en 1TB harddisk. Videokaart boeit me niet veel. In het verleden (G5 tijdperk) had ik wel eens problemen met bepaalde merken van geheugen en/of types die niet geslikt werden door de Imac. Hoe zit dat nu? Kan ik 2x 2gb kingston er zonder problemen in zetten? (zijn zoveel verschillende types geheugen, zie door de bomen het bos niet meer... :'( )
Heb je al gezien dat bij het goedkoopste model de schijf bij Apple maar ge-upgrade kan worden naar 500GB? Wil je zelf een TB-schijf er in stoppen? Ik weet niet of dat handig is omdat je dan in principe je garantie kwijt bent...

Wat betreft het geheugen moet je gewoon voor Apple getest geheugen kiezen (KTA-MB....) of andere merken die garanderen dat het met Apple werkt. Op het geheugen moet je niet gaan bezuinigen..
«-»

quote:
Calitomnication schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:09:
Hmm. Jammer dat dit met de schermen een "probleem" bij de iMac's is. Mijn eigen PC blijft nu constant hangen (Model 2001 ;) ), dus het word tijd voor vernieuwing in de hut.
Ben al een tijd aan het loeren voor een iMac 24", maar nu die problemen zich zo voordoen weet ik niet of ik hem nu haal, of een "versie" wacht.
Aan de andere kant, hoe vaak (procentueel) doet het conflict zich met de schermen voor en is het echt storend in gebruik.
Ik heb op een paar iMavs gewerkt en heb het euvel nog nooit gezien. Kan ook zijn omdat mijn ogen me redelijk in de steek laten ;)
Het ligt heel erg aan jezelf of je het als storend ervaart, mijn imac heeft het ook. 1cm aan de zijkant verkleurt een heel klein beetje, ik zie het eigenlijk pas als ik er echt naar ga kijken. In het dagelijkse gebruik is het voor mij echt niet storend.

Als je zoals je zelf zegt al op imacs hebt gewerkt en het niet is opgevallen, dan zal het waarschijnlijk ook geen probleem voor jou zijn.

quote:
Rox_NL schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:55:
[...]

Heb je al gezien dat bij het goedkoopste model de schijf bij Apple maar ge-upgrade kan worden naar 500GB? Wil je zelf een TB-schijf er in stoppen? Ik weet niet of dat handig is omdat je dan in principe je garantie kwijt bent...

Wat betreft het geheugen moet je gewoon voor Apple getest geheugen kiezen (KTA-MB....) of andere merken die garanderen dat het met Apple werkt. Op het geheugen moet je niet gaan bezuinigen..
Ja, in principe ben ik mijn garantie dan kwijt, maar heb opzich wel redelijke ervaring met Imac's open schroeven, dus het moet niet echt een probleem zijn voor mij om alles weer naar de oude staat terug te zetten. ;) Bedankt voor de tip over "KTA-MB". Daar heb ik wat aan!

Gadgetfetisjist

quote:
Reb87 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:32:
dus het moet niet echt een probleem zijn voor mij om alles weer naar de oude staat terug te zetten. ;)
Weet wat je zegt. Om de iMacs open te krijgen moet je de glasplaat loshalen om bij de electronica te komen. Dat betekent dat als je dat zonder de juist maatregelen uitvoert, je met een berg stof achter je glaasplaat blijft zitten. Apple ziet dat en jij ziet dat ;)

Dream Of Calitomnication

quote:
Reb87 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:55:

Ik weet niet waar je je iMac voor gaat gebruiken. Maar ik kwam zojuist op de site van Centralpoint nog een paar "oude" iMacs tegen.
Misschien is dit ook een optie voor je.

Calitomnication wijzigde dit bericht 17-06-2008 12:00 (13%)

Wetse wat noow 't kwante is, det de meiste minse die heej zoë ein bietje de ganse daag rongkhange d'r gaar gen idee van hebbe wat heej noow eigelijk allemoal veur ein gewazel sjteit

quote:
Calitomnication schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet waar je je iMac voor gaat gebruiken. Maar ik kwam zojuist op de site van Centralpoint nog een paar "oude" iMacs tegen.
Misschien is dit ook een optie voor je.
Bedankt voor de link, maar door een actie bij Slim kan ik een standaard uitvoering Mac (nieuw model) voor 918 euro kopen. :)

@Exirion: Daar heb je wel gelijk in. Ik doe het natuurlijk liever niet. Maar volgens mij kan ik dan vet lang gaan wachten op m'n Imac als ik er door hun een harddisk in laat zetten. Misschien dan maar een externe harddisk... 8)7

Gadgetfetisjist

quote:
Reb87 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:26:
Maar volgens mij kan ik dan vet lang gaan wachten op m'n Imac als ik er door hun een harddisk in laat zetten. Misschien dan maar een externe harddisk... 8)7
Waarom? Dit soort configuraties worden bij Apple vaak de volgende dag al verstuurd. Zo bijzonder is een grotere harddisk en/of extra geheugen natuurlijk niet.

Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen :P. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,

Ik heb het vandaag bij mij op school ook gezien. 20inch Merom model. Het heeft volgens mij helemaal niets met de backlights te maken, maar meer met de kijkhoek. Als je je hoofd iets beweegt is de kleur wel gewoon hetzelfde. In mijn ogen een beetje ver opgeblazen verhaal dus. Het is aanwezig, maar in de mate zoals sommige mensen beweren.... ;)

De problemen waar men het over heeft spelen alleen bij het 24" model en die heeft een veel betere kijkhoek. Het is dus echt een ander probleem.

quote:
CerandoX.nl schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:19:
Wat een hoop gezeur over die schermen zeg. Het is dat jullie het erover hebben dat ik er nu net op let bij mijn Samsung 205BW, en dat die heeft het dus idd ook, als ik wat met mijn hoofd heen en weer beweeg....in geen twee jaar is dat mij opgevallen :P. Volgens mij maken jullie elkaar een beetje gek hier ook hoor,
TN-panel, daarbij is het logisch en de prijs is ernaar. Maar neem van mij aan dat je het verschil ziet tussen een TN-panel en een SIPS/SPVA/MVA panel :) Jij doelt op de kijkhoeken en daar heeft de 24" geen problemen mee, het zit hem ergens anders in :)

neographikal wijzigde dit bericht 17-06-2008 19:22 (7%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws