Hoofdcategorieën
Topicacties

[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Het Ventje

quote:
MadMark schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:12:
Klotezooi#%(@%(&@#, zit dus met een dode pixel (een witte). Ongeveeer (vanuit de rechter boven hoek) boven 6cm, rechts 12cm. Niet extreem storend, maar wel klote. Heb de iMac nu net 2 weken... Iemand bekend met de pixelpolicy van Apple? Heb al wat zitten zoeken, maar niks gevonden....
http://support.apple.com/kb/HT1721

Hoi :)

Roll on!

quote:
MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Nee in de winkel, maar ik ga er wel vanuit dat het goed zal zijn :)
cosmetische gebreken, zoals Apple dat noemt, vallen onder garantie mits ze binnen 2 weken gemeld zijn. Dus gewoon meteen in de telefoon klimmen :)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

31.05.58 - 30.09.08

CTO? Variant van de afkorting BTO?
Reg. datum: 27 juli 2005

quote:
Jerommeke.nl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:01:
[...]

Een defect kan ik mee leven, maar ik geloof dat je de triestheid van deze zaak over het hoofd ziet.

Ik heb al eerder een iMac ter vervanging getracht te bestellen en Apple heeft me nu dus vijf defecte machines achter elkaar geleverd, allemaal met het defect van het begin af aan...
Je oude iMacs hebben allemaal een ander probleem dus van 'het defect' kun je niet spreken. Daarnaast vraag ik me af waarom je dan iMacs blijft bestellen ? Vraag je geld terug en koop iets anders. Maar het slaat dan nergens op als jij een probleem hebt met Apple , dat Apple gelijk een slecht bedrijf is. Dat zegt dan denk ik meer over jezelf. Ik snap sowieso niet waarom je een Mac aanschaft als je het een 'kutbedrijf' vindt.

quote:
Maar het slaat dan nergens op als jij een probleem hebt met Apple , dat Apple gelijk een slecht bedrijf is. Dat zegt dan denk ik meer over jezelf.
Ze laten het op sommige punten wel afweten. De beeldschermproblemen van de iMacs zijn bekend, maar het fixen of toegeven wordt niet gedaan. Daar maken meer bedrijven zich schuldig aan, maar ik snap z'n standpunt wel: vrolijk word je er niet van.
quote:
Ik snap sowieso niet waarom je een Mac aanschaft als je het een 'kutbedrijf' vindt.
Ik begrijp hem heel goed: in principe is het de enige mogelijkheid om OS X te draaien, met name als de Mac Mini je te licht is en je geen 2-3K neer wilt tellen voor een Mac Pro. De iMac is een mooie middenweg qua kosten en specificaties :)

Een andere optie is om een PC samen te stellen met componenten die geen problemen opleveren met OS X, maar dat zal denk ik niet de bedoeling zijn (ik draai het nu trouwens wel zo, tot grote tevredenheid en zonder gezeur) :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Jetzt mit MacPro!
Reg. datum: 30 mei 2002

quote:
Mei schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:30:
CTO? Variant van de afkorting BTO?
CTO en BTO worden door elkaar gebruikt

Custom To Order
Built To Oorder

Eigenlijk beide hetzelfde :)

Vorsprung durch technik

Het Ventje

Ik heb in twee generaties bestellingen geplaatst en steeds hetzelfde model. Steeds betreft het defecten aan het beeldscherm. Weliswaar andere problemen, maar het is voor mij onvoorstelbaar dat Apple maar defecte units blijft leveren. Ben ik zo kritisch dat die dingen mij opvallen?

Dat ik blijf bestellen is omdat ik een Apple wil (ik kan niet werken met die Windowsdingen) en omdat ik ook een contact binnen Apple heb die volgens mij tot meer in staat is (ze heeft me aangegeven dat mocht de derde ook defect zijn "er toch maar eens gekeken moet worden wat hier mis gaat"). De argumentatie van neographikal klopt volledig: wanneer je de Mac Pro enerzijds uitkleed, anderzijds upgrade naar gelijke specificaties kom ik te duur uit en een Mac Mini is nooit een optie geweest (bovendien zit ik eigenlijk niet te wachten op zo'n enorme kast onder m'n bureau).

Het blijft een mooi bedrijf maar laten we zeggen dat de quality control over de productielijn zeer bedroevend is. Punt is dat ik nu wekenlang bezig ben met inpakken, uitpakken, afspraken maken met de TNT en ik heb eigenlijk ook nog wel andere dingen aan m'n hoofd.

31.05.58 - 30.09.08

Kan je niet eens naar een Apple Store gaan? Daar kan je jouw exemplaar gewoon uittesten. Is-ie niet goed, dan vraag je een andere.
Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Jerommeke.nl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:49:
Ik heb in twee generaties bestellingen geplaatst en steeds hetzelfde model. Steeds betreft het defecten aan het beeldscherm. Weliswaar andere problemen, maar het is voor mij onvoorstelbaar dat Apple maar defecte units blijft leveren. Ben ik zo kritisch dat die dingen mij opvallen?
Strict genomen is het helemaal geen defect. Het is een afwijking die binnen de tolerantie valt, maar niet binnen jouw afwijkingsnormen. Voor mij doet het geen afbreuk aan de iMac als geheel, want het blijft een geweldig apparaat om naar te kijken en mee te werken. Een kleine groep gebruikers wil topkwaliteit schermen en die kunnen beter voor een Powermac met monitor gaan. Het is niet anders.

Het Ventje

Helaas, bovendien zit hier in de buurt geen Apple-dealer (of je moet de Media Markt bedoelen). Bovendien zit er dan niet de 14% onderwijskorting van april op. Het is inderdaad een fantastische machine om mee te werken en afgezien van het beeldscherm heb ik ook niets te klagen, maar zoals men mij gisteren (bij een AASP!) meldde: je koopt de Mercedes onder de computers. Dan mag je ook Mercedes-kwaliteit verwachten.

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Suga_ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:25:
Ik meld me hier ook even, ben nu twee weken in bezit van een iMac, 899¤ bij Dynabyte. Heb voor 20¤ het geheugen nog even opgeschroeft naar 2gb, en ben er heeel blij mee! :-)
Hoe kom je aan 10% korting dan?
Of werk je dr...

Reg. datum: 27 juli 2005

quote:
matthijst schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:31:
[...]

Hoe kom je aan 10% korting dan?
Of werk je dr...
EOL waarschijnlijk.

Reg. datum: 04 maart 2004

Wij hadden ze dit weekend ook in de winkel voor 899 met 2GB geheugen en een printer. Het ging wel om de MA876, EOL dus. Dit model is in vele winkels aangeboden voor deze prijs.
Reg. datum: 23 april 2001

Ik ben van plan een iMac te kopen, echter woon ik in een nogal inbraakgevoelig deel van Amsterdam. Daarom wil ik de iMac aan het bureau vastmaken met een staalkabel. Ik dacht dat te doen met zo'n Kensington-kabel die veel bij notebooks worden gebruikt, maar de iMac heeft helaas niet zo'n Kensington-sleuf (uit esthetisch oogpunt volkomen te begrijpen). Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel waarmee ik de iMac via de voet 'op slot' kan zetten?

O+
Reg. datum: 18 december 2005

Of je het mooi vind is een tweede en ik weet ook niet hoe stevig die poot aan het scherm zit maar hier hebben ze wel wat. Gewoon zoeken bij google naar 'imac lock' :)

http://www.tryten.com/images/products/iMac/imac-main-picture.jpg

Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
Racetows schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:43:
Ik ben van plan een iMac te kopen, echter woon ik in een nogal inbraakgevoelig deel van Amsterdam. Daarom wil ik de iMac aan het bureau vastmaken met een staalkabel. Ik dacht dat te doen met zo'n Kensington-kabel die veel bij notebooks worden gebruikt, maar de iMac heeft helaas niet zo'n Kensington-sleuf (uit esthetisch oogpunt volkomen te begrijpen). Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel waarmee ik de iMac via de voet 'op slot' kan zetten?
Mijn witte iMac heeft wel een gaatje voor een Kensington slot hoor, volgens mij is dat bij de Alu iMac niet anders. Hij zit onder de voedingsconnector.

Keep trying

Yup, er zit op de alu mac gewoon een sleuf voor een Kensington-kabel, onder de voedingskabel.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:47:
Of je het mooi vind is een tweede en ik weet ook niet hoe stevig die poot aan het scherm zit maar hier hebben ze wel wat. Gewoon zoeken bij google naar 'imac lock' :)

[afbeelding]
Oke, ik was misschien wat onduidelijk, maar zoeken naar 'imac lock' heb ik uiteraard wel gedaan. Ik kom dan de meest lelijke sloten/kabels tegen. Daarom was mijn vraag ook 'Heeft iemand een tip voor een mooie/niet al te lelijke kabel..'. Dus bijvoorbeeld iemand die zelf al een mooie kabel heeft. Jullie hoeven in ieder geval niet voor mij te googlen, dat kan ik zelf wel. En uiteraard is een kabel nooit mooi, maar volgens mij is een gestolen iMac nog minder mooi en zoals ik al zei, er wordt hier nogal veel ingebroken. Dus dan moet je wat...

quote:
Daedalus schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:58:
Yup, er zit op de alu mac gewoon een sleuf voor een Kensington-kabel, onder de voedingskabel.
Nou dat is dan helemaal mooi. Het vreemde is dat dat niet staat vermeld op de Apple-site, terwijl ze dat wel bij de MacBooks zetten. Dank u!

Reg. datum: 15 februari 2008

dubbelpost na snellere posts

tmarkus wijzigde dit bericht 01-06-2008 13:03 (96%)

31.05.58 - 30.09.08

quote:
Muthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:47:

[afbeelding]
Links van de poot zie je drie gaten. De bovenste twee zijn ongeveer even groot. Dit zijn een fan intake en de stroomaansluiting. Dat kleine stipje daaronder is je Kensington lock.
the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Ik heb problemen met de Dockbar op mijn nieuwe iMac. Soms is er sprake van verdwijnende iconen in de balk op zo'n manier dat je alleen nog de slagschaduw er achter ziet. Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en/of hoe dit op te lossen valt?

Reg. datum: 15 februari 2008

quote:
alienfruit schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:37:
Ik heb problemen met de Dockbar op mijn nieuwe iMac. Soms is er sprake van verdwijnende iconen in de balk op zo'n manier dat je alleen nog de slagschaduw er achter ziet. Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en/of hoe dit op te lossen valt?
Ik heb hier ook nog sporadisch last van, maar een stukje minder sinds 10.5.2 / graphics update. Ook loopt ie soms vast bij het spelen van een grafisch intensief spel, maar het is zeer moeilijk te reproduceren :(. Ik ben benieuwd of deze problemen ook bij jou voorkomen. Ikzelf heb een 24" model.

Het probleem met je Dock kun je oplossen door 'killall Dock' in je terminal uit te voeren. Je Dock wordt dan opnieuw gestart en de problemen zijn weg.

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Nou ik speel zelf niet zo veel spelletjes, maar ik ben bezig met de laatste Tomb Raider. Alleen dat houd ik nooit lang genoeg vol waarschijnlijk om tegen zulke problemen aan te lopen.

of frank
Reg. datum: 08 september 2003

Mijn eerste iMac had zo'n duidelijke gradient dat ik hem omgeruild heb. Sinds donderdag de tweede binnen, en de gradient is wel aanwezig, maar zo minimaal dat er mee te leven is.

Waar ik me nu wel erg aan stoor zijn twee balken aan beide zijkanten van het scherm van ongeveer 1cm breed die een gele gloed geven. Voor zover ik weet had mijn vorige iMac dit niet.

Ben ik gewoon te kritisch voor dit scherm?! Of heb ik gewoon veel pech met twee mindere modellen?

whoei

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: