Hoofdcategorieën
Topicacties

[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Think Different

quote:
Mei schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
[...]

En hier hebben we weer zo'n specsgeile zeikerd... Sorry hoor, maar als je puur specs voor je geld wil, dan moet je als de duvel maken dat je hier uit APL wegkomt en een PC met Linux gaan kopen. Kost het minst, krijg je de meeste hardwarespecs voor terug.

Je koopt geen Mac om de specs, je koopt een Mac omdat-ie lekker werkt. Je betaalt voor het OS, je betaalt voor het design, je betaalt voor de kwaliteit van het materiaal. Misschien heeft Apple een dikke vette marge, maar so what? Je wil graag een Mac en je bent bereid het geld ervoor neer te leggen of je bent dat niet, maar dan moet je ook niet lopen zeuren, want tot nu toe heeft geen enkele andere fabrikant een dergelijk concept succesvol weten te maken.
Volgens mij bedoelt ie juist dat in verhouding de Apple producten veel duurder zijn dan in de VS.
Dat zou er dan op kunnen duiden dat Apple in Europe veel meer winst maakt.

Maar ik kan het mis hebben ;)

Nikon D50 | 18-200 VR -- Xbox Live Gamertag: Chaser2600

Reg. datum: 08 augustus 2007

quote:
Chaser2600 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:41:
[...]

Volgens mij bedoelt ie juist dat in verhouding de Apple producten veel duurder zijn dan in de VS.
Dat zou er dan op kunnen duiden dat Apple in Europe veel meer winst maakt.

Maar ik kan het mis hebben ;)
Wow lol, wat een heftige reacties haha. Ik bedoelde het idd ook meer in die richting ja. Ik werk zelf in een winkel waar we meer op die marges moeten letten en ja lol, dan let je misschien meer op de specificaties en prijs omdat je er wat bewuster van wordt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het knap als Apple zulke hoge marges kan behalen. Ik probeer Apple ook helemaal niet te bashen ofzo.

@ Mei

Tuurlijk, als ik alleen voor de specs en het geld had gegaan dan had ik wel een pc uitgekozen, maar ik ga meer voor het gemak en omdat ik wat nieuws wil, all-in-one enzo. Ben verder nog een OSX Noob of hoe jullie dat ook noemen :)

Reg. datum: 17 maart 2005

Iemand nog tips over hoe ik goed kan VNC-en of RDP-en naar de iMac? Het lukt me wel maar ik kan alleen nog maar inloggen via VNC en dan alleen als ik alle kleuren kies, het geheel wordt dan bijzonder traag...

31.05.58 - 30.09.08

quote:
MarcusAuyrelius schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:53:
[...]

Wow lol, wat een heftige reacties haha. Ik bedoelde het idd ook meer in die richting ja. Ik werk zelf in een winkel waar we meer op die marges moeten letten en ja lol, dan let je misschien meer op de specificaties en prijs omdat je er wat bewuster van wordt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het knap als Apple zulke hoge marges kan behalen. Ik probeer Apple ook helemaal niet te bashen ofzo.

@ Mei

Tuurlijk, als ik alleen voor de specs en het geld had gegaan dan had ik wel een pc uitgekozen, maar ik ga meer voor het gemak en omdat ik wat nieuws wil, all-in-one enzo. Ben verder nog een OSX Noob of hoe jullie dat ook noemen :)
Excuses voor de heftige reactie :) Was beetje sjachie gisterenavond :+

quote:
Mei schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Excuses voor de heftige reactie :) Was beetje sjachie gisterenavond :+
Alrighty no problemo, heb ik ook wel eens ^o^. Aahhh, heerlijk, het is weer zaterdagavond :D

Reg. datum: 18 juni 2007

quote:
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:31:
Iemand al echte benchmarks van de nieuwe 3.06 iMac en mooie GPU?
Ben wel benieuwd hoe die presteert met bijv. gaming.
Op www.barefeats.com vind je een aantal verrassende benchmarks van de nieuwe iMac. Zo presteert de 3.06 met de NVIDIA GeForce 8800GS een stuk beter in games dan de 2.8 met de ATI Radeon HD 2600 Pro. Bij het gebruik van alledaagse applicaties als iDVD en iMovie is de 2.8 met de Radeon verrassend genoeg een stuk sneller. Men is er nog niet uit of dit een driver-probleem is of een tekortkoming in de NVIDIA-chip.

- niks -

Laten we hopen dat dit een driver probleem is...
Neem aan dat de 8800GS toch wel beter kan!

Maar bedankt voor de link!

- iPhone 3G / EOSje 30D -

Caravanshaker Nr. 1
Reg. datum: 19 december 2000

quote:
mh1956 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:47:
[...]

Op www.barefeats.com vind je een aantal verrassende benchmarks van de nieuwe iMac. Zo presteert de 3.06 met de NVIDIA GeForce 8800GS een stuk beter in games dan de 2.8 met de ATI Radeon HD 2600 Pro. Bij het gebruik van alledaagse applicaties als iDVD en iMovie is de 2.8 met de Radeon verrassend genoeg een stuk sneller. Men is er nog niet uit of dit een driver-probleem is of een tekortkoming in de NVIDIA-chip.
Is idd vreemd ja, heb de bron nu even niet bij me maar op de Mac Pro's zijn de Ati kaarten ook sneller met renderen in Motion.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Reg. datum: 04 maart 2004

quote:
Tha BasZ schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:01:
Laten we hopen dat dit een driver probleem is...
Neem aan dat de 8800GS toch wel beter kan!

Maar bedankt voor de link!
Volgens mij is er echt iets mis met de drivers van de 8800GS. COD2 loopt namelijk voor geen meter. Instellingen op laag en nog hapert het beeld. COD2 moet daarentegen gewoon op de hoogste instellingen speelbaar zijn, zo'n grafisch hoogstandje is het spel nu ook weer niet.
Het Ventje

En na de 1e met stuck pixel en de 2e met ongelijke belichting gaat ook de 3e iMac terug vanwege een te losse standaard en bleeding in de hoeken.

Gut gut gut, wat is Apple toch een kutbedrijf...

Hoi :)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Jerommeke.nl schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:59:
Ik heb niks te klagen over ze. Na een beetje aandringen werd mijn enige defect met een Apple apparaat buiten de garantie uit coulance gratis gerepareerd. M'n iMac bevalt mij super en wees blij dat ze zo makkelijk zijn met omruilen. Dat is bij veel bedrijven anders.

Reg. datum: 17 maart 2005

Heh, en ik ben goed blij met mn iMac. Of ik slechte pixels heb of ongelijke belichting; geen idee! Het is me in ieder geval niet opgevallen. Ze is ook oorverdovend stil (iig ivm met mn pc) en staat er heel mooi te zijn. De schema''s voor sluimerstand en de sluimerstand zelf bevallen me ook goed.

Het is nog wel steeds behelpen met beheer op afstand maar dat gaat nu ipv tergend langzaam langzaam. En via een paar workarounds is er redelijk mee te leven.

Reg. datum: 27 juli 2005

quote:
Jerommeke.nl schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:59:
En na de 1e met stuck pixel en de 2e met ongelijke belichting gaat ook de 3e iMac terug vanwege een te losse standaard en bleeding in de hoeken.

Ja ik zou ook een Dell of andere PC gaan kopen. Want daar hebben ze alles 100% voor elkaar en komen er geen enkele defecten voor. Doen!

quote:
carfreak02 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Ja ik zou ook een Dell of andere PC gaan kopen. Want daar hebben ze alles 100% voor elkaar en komen er geen enkele defecten voor. Doen!
LOL @ carfreak :+

There is no place like 127.0.0.1

quote:
Ghehe, ik zit inmiddels aan m'n derde Dell 2408 scherm :+ Je raadt het nooit: productiefout. Ik trek het aan ofzo 8)7 Het enige voordeel is dat je de keuze hebt qua componenten: ik ga nu voor een ander type scherm. Bij een iMac zit je aan het geheel van de machine vast :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 28 mei 2008

Ik meld me hier ook even, ben nu twee weken in bezit van een iMac, 899¤ bij Dynabyte. Heb voor 20¤ het geheugen nog even opgeschroeft naar 2gb, en ben er heeel blij mee! :-)

.....

MadMark wijzigde dit bericht 22-06-2008 17:50 (99%)

Binnen 14 dagen ruilen ze sowieso om geloof ik, meteen bellen dus. :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

quote:
neographikal schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:14:
Binnen 14 dagen ruilen ze sowieso om geloof ik, meteen bellen dus. :)
Ik werk zelf in een APR winkel, maar dan weet ik dat voor morgen. Is dat een Apple regel ofzo? Ik ben geen AASP-r, lees: ik weet niks van garantie-dingen. :)
quote:
Returns are subject to Apple's Sales and Refunds Policy. You have up to 14 days from the time you receive your item(s) to initiate a return. A 10% restocking fee will be assessed for opened items. Shipping fees are not refundable.
Bij mij deden ze in ieder geval niet moeilijk bij het omruilen van m'n iMacs (gekocht in de onlineApple store) :) Gewoon om een ruil vragen, met ondertekening van een formuliertje kun je zelfs je oude mac even houden om de boel over te zetten (kan ook met Time Machine natuurlijk).

neographikal wijzigde dit bericht 30-05-2008 18:20 (23%)

Fotograaf nodig?

Ik krijg m'n CTO Imac hoogstwaarschijnlijk maandag binnen. :) Zit er nu al bijna 3 weken op te wachten :9~ Ik hoop wel dat m'n scherm geen vervelende narigheidjes heeft. CTO's schijn ik niet te kunnen ruilen.

Online besteld? Koop op afstand. :)

Fotograaf nodig?

quote:
neographikal schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:23:
Online besteld? Koop op afstand. :)
Nee in de winkel, maar ik ga er wel vanuit dat het goed zal zijn :)

Het Ventje

quote:
[...]

Een defect kan ik mee leven, maar ik geloof dat je de triestheid van deze zaak over het hoofd ziet.

Ik heb al eerder een iMac ter vervanging getracht te bestellen en Apple heeft me nu dus vijf defecte machines achter elkaar geleverd, allemaal met het defect van het begin af aan...

Het Ventje

quote:
MarcusAuyrelius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:21:
Ik krijg m'n CTO Imac hoogstwaarschijnlijk maandag binnen. :) Zit er nu al bijna 3 weken op te wachten :9~ Ik hoop wel dat m'n scherm geen vervelende narigheidjes heeft. CTO's schijn ik niet te kunnen ruilen.
Kan wel, ik ben er al een maand zoet mee. :/

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: