Doe eens sleur-en-pleur. Copy/Paste voor bestanden gebruik ik echt nooit op de Mac.quote:
Reg. datum: 15 maart 2007
Neem dat je XP NTFS geformateerd is, dan kan je met je Mac alleen maar lezen.quote:phyrexian schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:05:
Heb vandaag mijn 2,66 Ghz 4 GB Ram 500 GB 20" iMac binnen gekregen... wat een heerlijk apparaat!! En wat een ding zeg, ik dacht echt dat hij op zou stijgen toen hij eenmaal stond. wat een nice ding!!!
Alleen 1 vraagje; wil nu de bestanden van mijn oude PC naar deze kopieeeren via het netwerk maar dat lukt nietIk zie mijn oude pc (XP) wel in het netwerk en kan ook gewoon mijn films map in. Vervolgens selecteer ik de bestanden, doe ik edit -> copy. Heb een mapje op mijn bureaublad gemaakt van mijn iMac, maar daarin kan ik niet edit -> paste kiezen
![]()
Er staat dat ik ingelogd ben op het netwerk als guest, heeft dat er iets mee te maken?
Alvast bedankt!!
Je hebt op je Mac software nodig om bestanden tussen je Mac en een Windows NTFS partitie bestanden te kunnen uitwisselen, zoals Paragon NTFS bijvoorbeeld (http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/).
In een netwerk maakt het geen zak uit hoe je HDD is geformatteerd. Het netwerk protocol handelt alles af. Dus daar hoef je niet moeilijk om te doen. Iig, ik neem aan de je een UTP kabel tussen beide machines hebt.quote:Knuppel58 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Neem dat je XP NTFS geformateerd is, dan kan je met je Mac alleen maar lezen.
Je hebt op je Mac software nodig om bestanden tussen je Mac en een Windows NTFS partitie bestanden te kunnen uitwisselen, zoals Paragon NTFS bijvoorbeeld (http://www.paragon-software.com/).
haha thanks gezien. Helaas niet echt interessant qua prijsquote:DoctorV64 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:25:
Macdiscount.nl heeft voor de geïnteresseerden weer een nieuwe veiling lopen voor een imac (speciaal voor phusebox deze)
gaming since 1987
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
Ik vraag me af hoe vaak je je scherm draait? Thuis staat mijn imac zeg maar tegen de muur.quote:matthijst schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:11:
Bestaan er ook een draaibare voet voor de iMac?
Liefst aluminiumkleur.
Zoiets, maar dat je scherm dan ook nog draaibaar is, lijkt me mooi:
[afbeelding]
Een standaard lijkt me wel wat om mijn wired keyboard eronder te schuiven als ik niet bezig ben.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Moet er nog 1 halen, maar het idee was om de eettafel met de korte kant op de muur te zetten. iMac daarop met zijn rug tegen de muur. En dat ie dan draaibaar is zodat je ofwel aan de ene kant vd tafel kunt zitten om bv. te internetten, of aan de andere kant om bv. TV kunt kijken tijdens koken...quote:DoctorV64 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:23:
Ik vraag me af hoe vaak je je scherm draait? Thuis staat mijn imac zeg maar tegen de muur.
Een standaard lijkt me wel wat om mijn wired keyboard eronder te schuiven als ik niet bezig ben.
Reg. datum: 17 maart 2005
2.66GHZ INTEL CORE 2 DUO
4GB 800MHZ DDR2 SDRAM - 2x2GB
750GB SERIAL ATA DRIVE
APPLE WIRELESSS MIGHTY MOUSE
WIRED KYBD & USER'S GUIDE-N
COUNTRY KIT,IMAC 20-NLD
Weet net nog steeds eigenlijk niet wat ik met het OS ga doen. Ben 'bang' dat ik er gewoon XP of eventueel Vista op ga draaien.
Reg. datum: 13 juli 2006
Maar goed, ik krijg een 2GB binnen en maak er zelf 4GB van. Maar had er laatst al een opengemaakt en wow (!) wat zitten die krengen vast. Ben bang dat ik de 2GB er niet uitkrijg
Daedalus wijzigde dit bericht 16-05-2008 16:50 (37%)
Waarom?quote:dezeppo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:28:
Weet net nog steeds eigenlijk niet wat ik met het OS ga doen. Ben 'bang' dat ik er gewoon XP of eventueel Vista op ga draaien.
Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl
VMWare en 1gig is namelijk niet vooruit te branden
alienfruit wijzigde dit bericht 16-05-2008 19:15 (13%)
staat trouwens ook in de topicstart...quote:
Reg. datum: 01 april 2002
Tia!
phyrexian wijzigde dit bericht 18-05-2008 12:41 (181%)
Reg. datum: 27 juli 2005
Door de TV als hoofdmonitor te gebruiken. Even de rangschikking wijzigen dus.quote:phyrexian schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:31:
Klein vraagje; heb zojuist mijn TV op mijn iMac aangesloten. Heb geen mirroring dus de TV verlengt mijn desktop als het ware. Nu heb ik alleen probleempje. Als ik een venster van VLC naar mijn TV sleep en ik dubbelklik voor fullscreen dan gaat hij fullscreen op mijn iMac. Hoe stel ik het in dat het fullscreen gaat op mijn TV, dus dat ik daar gewoon rlxt filsm op kan kijken?
Tia!
Of je lost het simpeler op door in VLC in te stellen dat hij fullscreen op de TV moet openen. Ik heb geen Mac bij de hand, maar het zit hem ergens in de menubalk, onder "Video".quote:carfreak02 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:13:
[...]
Door de TV als hoofdmonitor te gebruiken. Even de rangschikking wijzigen dus.
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: Barton 2500+@3200+ 1GB PC3700 Corsair Hercules Radeon 9800 PRo nForce2 A7N8X-Deluxe 120GB SATA Maxtor Lian-Li|PC65* Sony P200 * Nokia 6230i * Macbook 2Ghz, 2GB ram 160GB Storage
Dat ligt natuurlijk ook aan de TV. De iMac 24" heeft qua beeld het beste wat er te krijgen is, zowel qua resolutie als het gebruikte panel. Als je het vergelijkt met een 32" HD-Ready beeldscherm, is de iMac uiteraard beter.quote:Henry Tower schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:48:
Is het beeld van films wat ok op een imac 24"? Of is een 32" tv beter?
Ik zeg niet dat ze probleemvrij zijn, ik zeg enkel dat in deze categorie het panel wel het best geproduceerde panel is.quote:neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:
Ik weet niet of iedereen het daarmee eens is, zeker niet wanneer de problemen van de vorige serie nog niet zijn opgelost
Feli! Nu nog een paar foto's als bewijsquote:dezeppo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:32:
Èèèèn ze is binnen. Mooie machine, ben nu bezig de gegevens van de macBook te kopieeren, 16.1 gig aan programma's denk dat meteen de windows xp VM meegekopieerd wordt. Sweet!
Krijg die van mij eind volgende week, als me examens voorbij zijn.
S2801 wijzigde dit bericht 20-05-2008 18:57 (5%)
Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl
Kijk even op Central Point. Daar hebben ze een mooie wizard die precies aangeeft wat je hebben moet voor welk Apple product. Zo heb ik 4Gb voor mijn Imac gekocht, de ene laatste versie iMac dan wel. Werkt super!quote:alienfruit schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:14:
Mag ik jullie vragen wat voor geheugen jullie gebruiken in deze nieuwe serie van de iMac. Ik wil namelijk graag 4GB hebben. Ik kan nu wel 4GB kopen 63euro bij Ingram Micro. Alleen ik heb eerder slechte ervaringen gehad toen ik geheugen kocht voor mijn Powerbook. Zijn de huidige Intel Macs ook zo kieskeurig?
VMWare en 1gig is namelijk niet vooruit te branden