Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
absrnd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:26:
voor diegene die goedkoop een Imac willen aanschaffen heeft MediaMarkt deze reclame die alleen vandaag geld, maar het zal wel de oude Imac zijn , maar toch een koopje :)

[afbeelding
Er zit een fout in de advertentie: "met OsX 10.4 Leopard" :p

Sowieso lelijk taalgebruik (i'Life en OsX), niet bepaald een Appleaar die de advertentie gemaakt heeft.

MarkvE wijzigde dit bericht 09-05-2008 13:57 (13%)

Is inderdaad het oude model. Maar wel een prima prijs :)

Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl

Ik heb sinds donderdag een iMac 24" 2.8 GHz op m'n bureau staan...en man wat een heerlijk apparaat! De oneven verlichting is bij mij overigens ook wel aanwezig, maar zo minimaal dat ik er absoluut geen last van heb, ondanks m'n fotografie werkzaamheden.

Ik was met m'n Macbook Pro al grotendeels over, maar nu kan ook de windows bak de deur uit en is het 100% Mac OS X voor mij! :D

http://www.msphotographics.nl

Heb sinds gister mijn iMac 20", ben er erg blij mee. Geen idee of ik last van fouten in het scherm heb. Zal wel niet zo erg zijn dan :P

Als je het niet zeker weet niet verder naar op zoek gaan. Anders gaat het misschien alleen maar irriteren zodra je er wel achter komt. ;)

Zit er eigenlijk nou daadwerkelijk veel verschil tussen de 2 20" modellen. Wil er een aanschaffen maar twijfel nog een beetje...

Wat ik doe met de Mac:
- Site ontwerp
- Photoshop (amateur)
- School (word, excel etc)
- Usenet
- HD Films kijken op externe monitor (720p, 1080i/p)
- Standaard werk (mail internet etc)
- Geen games

Ik ga het geheugen zowiezo upgraden naar 4GB, en een externe HD kopen voor films ed.

Het enige verschil is dan de processor, en de videokaart...

Processor is niet zo heel boeiend, maar de videokaart. Gaat de ATI HD 2400 XT 1080p films trekken?

Graag jullie mening.

Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl

Onder OS X doet de GPU niets aan versnelling voor HD video. Kaart maakt dus niets uit. 1080p h.264 materiaal is misschien met OSXBMC wel af te spelen (zelf geen ervaring mee).

1080p? Die resolutie haalt de 20 inch toch niet? Ten minste, dat denk ik als je bedenk dat 1080p een resolutie van 1080 bij 1920 heeft en de iMac 20" een resolutie van 1680 bij 1050 heeft.

quote:
FerdiV schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:22:
1080p? Die resolutie haalt de 20 inch toch niet? Ten minste, dat denk ik als je bedenk dat 1080p een resolutie van 1080 bij 1920 heeft en de iMac 20" een resolutie van 1680 bij 1050 heeft.
het is niet dat een scherm een lagere resolutie (1024*768,1280*1024,1680*1050) heeft, dat da geen beelden op 1080p kan weergeven. Het geeft da beeld gewoon weer, maar op een andere grootte
Het decoderen van 1080p beelden hangt af van de gpu en de cpu, maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord of de ati hd 2400/2600 de beelden vloeiend kunnen weergeven

yuan_lee86 wijzigde dit bericht 10-05-2008 22:29 (14%)

En S2801 geeft aan het op een externe monitor te willen bekijken dus de resolutie hoeft niet op de iMac getoond te worden :)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Dat zou met iSync (meegeleverd programma) moeten lukken.

Zie trouwens net dat je voor iSync .Mac nodig hebt. Jammer, dacht het mooi te kunnen gebruiken voor als ik mijn Macbook heb deze zomer, maar ik ga dus geen.Mac aanschaffen voor zoiets basics :S

(i)nsanity himself...

http://www.softobe.com/products/flsy/pp.html

Dit niks?

Frietsaus wijzigde dit bericht 10-05-2008 23:48 (82%)

quote:
Mei schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:38:

Zie trouwens net dat je voor iSync .Mac nodig hebt. Jammer, dacht het mooi te kunnen gebruiken voor als ik mijn Macbook heb deze zomer, maar ik ga dus geen.Mac aanschaffen voor zoiets basics :S
Ik kan anders perfect mijn N73 met contacten en agendaitems synchroniseren via iSync met iCal en het Adresboek, zonder .Mac.

whoei

quote:
Mei schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:38:

Nee, je kan ook iSyncen met .Mac. Bij Nokia kan je gewoon op de site de juiste plugin/driver voor je telefoon vinden en iSync werkt.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Met de 2.4 GHz Penryn gaat 1080p (24 Hz?) prima. Wat betreft de interne schijf, ook al is de upgrade overprijsd, toch doen! Nooit genoeg schijfruimte en zelf inbouwen is niet eenvoudig.

Alcatrash wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:04 (58%)

Als het goed is krijg ik binnen 1-2 weken een iMac 20" binnen. Op dit moment heb ik een XP desktop PC die via een ethernet kabel aangesloten is op het netwerk in mijn huis.
Mijn plan is als volgt: met die iMac draadloos inloggen op mijn netwerk en dan de bestanden van mijn XP PC rechtstreeks kopieëeren naar mijn iMac. Is dit 1-op-1 kopieëeren gewoon mogelijk als ik op de XP PC de mappen deel?

quote:
phyrexian schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:19:
Als het goed is krijg ik binnen 1-2 weken een iMac 20" binnen. Op dit moment heb ik een XP desktop PC die via een ethernet kabel aangesloten is op het netwerk in mijn huis.
Mijn plan is als volgt: met die iMac draadloos inloggen op mijn netwerk en dan de bestanden van mijn XP PC rechtstreeks kopieëeren naar mijn iMac. Is dit 1-op-1 kopieëeren gewoon mogelijk als ik op de XP PC de mappen deel?
Als het goed is wel :)

http://www.cobrapit.be Mijn fotoblog | Canon 350D | Canon 40D | Tamron 17-50 2.8 | Canon 17-85 IS USM | 2x canon Speedlight 430EX |

Eindelijk is mijn eerste mac binnen en ik ben er echt dik tevreden over. Er is alleen een ding waar ik niet helemaal aan uitkom, wat wel in windows werkte.

Ik had namelijk op mijn oude pc mijn monitors (boxen) aangesloten (deze zijn al versterkt dus er is geen losse versterker) zodat ik hierover al het geluid hoorden. Daarnaast had ik mijn mixer van mijn dj set aangesloten op de lijningang van mijn geluidskaart.

Hierdoor kon ik als ik mijn pc aan had staan gewoon draaien en opnemen tegelijk, ideaal dus. Deze zelfde opstelling probeer ik dus ook werkend te krijgen op mijn imac. De boxen werken al, er komt ook geluid van mijn mixer in de lijningang binnen (zoals te zien is in systeemvoorkeuren) alleen komt dat geluid dus niet over mijn boxen. Hoe fix ik dit? Want ik heb dus echt geen zin in het aanschaffen van een losse versterker voor dit probleem.

Bestaan er ook een draaibare voet voor de iMac?
Liefst aluminiumkleur.

Zoiets, maar dat je scherm dan ook nog draaibaar is, lijkt me mooi:
http://www.macessity.com/images/product_images/SKStand1_tnail.jpg

De enige draaibare voet die ik ken voor de iMac is de i360.

Op zich wel een leuk / mooi ding, ook in aluminium te verkrijgen, maar best wel prijzig, rond de 50 euro geloof ik.

Cosmopoliet

Macdiscount.nl heeft voor de geïnteresseerden weer een nieuwe veiling lopen voor een imac (speciaal voor phusebox deze :))

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Die aanbieding van de Media markt (oude imac 20" met 2GB) is nog steeds te koop voor 950 bij de MM EIndhoven. Daar staat hij inderdaad met Leopard.

Ben ook zwaar aan het twijfelen. Doe niet heel veel met 3D, echter als volgend jaar GTAIV voor de PC uitkomt, wil ik die toch wel kunnen spelen op mijn Bootcamp.
Heb nu een Macbook, die uitstekend bevalt, maar merk toch dat bijvoorbeeld met Google Earth dat hij het (bijvoorbeeld centrum van EIndhoven met aantal 3d gebouwen) erg moeilijk heeft.

Aangezien mijn 1,5 oude C2D PC nog goed voldoedt, denk ik dat ik toch nog een upgrade ronde wacht en hoop dat in de toekomstige imacs (ook goedkopere modellen) iets meer GPU power zit

Aan de andere kant, als ik al die buro`s zie in het topic 'post hier je mac opstelling' begin ik toch te watertanden

roycovic_psv wijzigde dit bericht 14-05-2008 10:48 (8%)

Zijn er al mensen die goede ervaringen hebben met het uitbreiden van hun geheugen? Is de nieuwe iMac kieskeurig of niet?

Heb vandaag mijn 2,66 Ghz 4 GB Ram 500 GB 20" iMac binnen gekregen... wat een heerlijk apparaat!! En wat een ding zeg, ik dacht echt dat hij op zou stijgen toen hij eenmaal stond. wat een nice ding!!!

Alleen 1 vraagje; wil nu de bestanden van mijn oude PC naar deze kopieeeren via het netwerk maar dat lukt niet :S Ik zie mijn oude pc (XP) wel in het netwerk en kan ook gewoon mijn films map in. Vervolgens selecteer ik de bestanden, doe ik edit -> copy. Heb een mapje op mijn bureaublad gemaakt van mijn iMac, maar daarin kan ik niet edit -> paste kiezen :/
Er staat dat ik ingelogd ben op het netwerk als guest, heeft dat er iets mee te maken?

Alvast bedankt!!

quote:
ronwiel schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:
Zijn er al mensen die goede ervaringen hebben met het uitbreiden van hun geheugen? Is de nieuwe iMac kieskeurig of niet?
[Mem-ervaringen] Intel Mac

(i)nsanity himself...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws