Gathering of Tweakers

Quicksearch
Na vele ipods, vanaf gen 2, een Touch, een iPhone heb ik een aantal weken terug een macbook gekocht, ook omdat WinXP ondersteund wordt maar draai nu vooral onder OSX, voor wat ik ermee doe, voornamelijk VNC en browsen, werkt dit fantastisch,

Ben er via de Macbook ook achter gekomen dat XBMC draait onder OSX dus nu is mn oude vertrouwde XBOX vervangen door een Mini als HTPC, dit vooral omdat de mini ook HDTV draait.

Nu zit ik te hikken tegen de aankoop van een iMac, als vervanging van mn huidige pc, omdat de iMac mooi en compact is, kan ik eindelijk een burootje nemen waar geen plaats hoeft te zijn voor een miditower en omdat ze zo stil is. Ga op deze Apple dan wel XP draaien, omdat ik hiermee kan lezen en schrijven en omdat Newsleecher, imo het fijnste usenetleechprogramma ooit, niet onder OSX draait. Omdat downloaden en in mindere mate streamen, heb een fijne stille MyBook externe HDD, de hoofdzaak zal zijn wat deze computer zal gaan doen.

Vraag is nu, neem ik het instapmodel, leuk ik deze wat op met meer mem (van Apple of zelf) en een grotere HDD of neem ik het tweede model as is? Lijkt mij dat ik de videokaart en de snellere processor niet ten volle ga benutten met wat ik met de computer ga doen.

Hoop dat jullie er een lichtje op kunnen schijnen...

quote:
dezeppo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:45:
Ga op deze Apple dan wel XP draaien, omdat ik hiermee kan lezen en schrijven en omdat Newsleecher, imo het fijnste usenetleechprogramma ooit, niet onder OSX draait.
OS X niet gebruiken om Newsleecher? One word: Sabnzbd. Draait overigens ook onder Windows, dus je kunt ermee spelen.
quote:
Hoop dat jullie er een lichtje op kunnen schijnen...
Als je werkelijk XP wilt gaan draaien, dan zou ik never nooit een iMac kopen om heel eerlijk te zijn. Neem dan een flink compacte kast, schuif die onder een bureau en gooi er een nette 24" monitor op. OS X is imo eigenlijk de enige reden om de significante meerprijs van de iMac te kunnen verantwoorden, de rest valt op andere manieren op te lossen.
Gadgetfetisjist

quote:
dezeppo schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:45:
Vraag is nu, neem ik het instapmodel, leuk ik deze wat op met meer mem (van Apple of zelf) en een grotere HDD of neem ik het tweede model as is?
Geheugen upgraden is 2 minuten werk en spotgoedkoop momenteel. Een harddisk zelf upgraden is lastiger, want om de iMac te openen moet je het glas van het scherm lostrekken. Dat zit met magneetjes vastgeklemd dus opzich niet moeilijk. Het probleem is alleen dat je dan al snel stof achter het glas krijgt, en dat betekent dat je beeld daarna misschien niet meer helemaal strak en stofvrij is. Als je Apple dat laat doen is het beter.

Het is geen kwestie van komt er een iMac of niet, ik weet dat het een dure machine is om doze op te draaien maar het oog en oor wil ook wat. Ik weet dat er leuke kleine pc's zijn en ook wel all in ones a la iMac maar misschien zet ik Paralels of Vmware erop en laat ik Newsleecher in een VM lopen, dat is eigenlijk mn favoriete opstelling, de voordelen van OSX met de mogelijkheden om programma's in een VM te laten draaien. Ik neem aan dat als ik een VM laat draaien dat alle extra processorkracht meegenomen is.

dezeppo wijzigde dit bericht 07-05-2008 13:04 (9%)

Dan zou ik dat nog eerder doen. Juist OS X is een van de key selling points van de Mac's, geniaal OS, zonde om het niet te gebruiken :) Als je dan zo aan Newsleecher hangt (wat ik me na sabnzbd nauwelijk voor kan stellen, maar dat terzijde), dan zou ik dat inderdaad in een VM draaien. Ik zou op een Mac alleen nooit Windows als hoofd OS gaan gebruiken :P

Gooi er dan wel 4GB geheugen in trouwens :)
quote:
neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:50:
[...]

OS X is imo eigenlijk de enige reden om de significante meerprijs van de iMac te kunnen verantwoorden
Sorry hoor maar dit moet ik even kwijt…. Altijd dat ‘gezeur’ dat een vergelijkbare PC goedkoper zou zijn of een iMac te duur is… NEE!

Mijn mening is dat je :D appels met appels moet vergelijken. Een iMac is een volledige PC incl. monitor op een voet. Je kunt hem dus alleen echt vergelijken met andere All in One PC’s. Bekijk de volgende maar eens :

Dell One
http://www.dell.com/conte...;l=en&s=dhs&cs=19

Sony Vaio LT HD PC/TV VGC-LT19U
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921665224923

Gateway One
http://www.gateway.com/programs/one/index.php

Bekijk de prijzen hier maar eens van, dan is de iMac een prima prijs - prestatie verhouding!
quote:
simmayor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:20:
[...]

Sorry hoor maar dit moet ik even kwijt…. Altijd dat ‘gezeur’ dat een vergelijkbare PC goedkoper zou zijn of een iMac te duur is… NEE!
Chill?
quote:
Mijn mening is dat je :D appels met appels moet vergelijken. Een iMac is een volledige PC incl. monitor op een voet.

Je kunt hem dus alleen echt vergelijken met andere All in One PC’s. Bekijk de volgende maar eens :
Als je daar echt aan gebonden bent: doen. Anders zijn er goedkopere alternatieven, maar is het nou nodig om er op deze manier op in te hakken? Ik draag een alternatief aan, niet meer en niet minder: een HTPC-achtige kast direct onder je bureau schroeven kan bijv ook een optie zijn die behoorlijk goedkoper uitvalt. Maar dat hangt van je eisen af :)

Ik vind OS X juist een van dé grootste pre's van de Mac, zonde als je er geen gebruik van maakt :)
quote:
neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Chill?

[...]

Als je daar echt aan gebonden bent: doen. Anders zijn er goedkopere alternatieven, maar is het nou nodig om er op deze manier op in te hakken?
;) Was niet agressief bedoeld hoor!

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

* Hoedje houdt bordje omhoog --> Usenet met apple.

Om de discussie hier vooral om de iMac te laten gaan, is het handiger om de discussie over nieuwsgroepen voort te zetten in het al bestaande topic :).

Edit: Ik heb de berichten maar even verplaatst.

Hoedje wijzigde dit bericht 07-05-2008 16:30 (10%)

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

Ben op zoek naar een zo klein mogelijke USB Hub voor mijn iMac. Tot nu toe heb ik deze op het oog. Maar kan ik hier ook mijn iPods mee opladen en zal de USB poort ernaast er last van hebben?

The power to save the world.

quote:
FerdiV schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:10:
Ben op zoek naar een zo klein mogelijke USB Hub voor mijn iMac. Tot nu toe heb ik deze op het oog. Maar kan ik hier ook mijn iPods mee opladen en zal de USB poort ernaast er last van hebben?
Nee. Dan moet je een hub hebben met een voeding.

the alien you never expected

Ik heb mijn iMac toch ontvangen terwijl de verwachte leverdatum 13 mei zou zijn. Vreemd kreeg ook geen orderstatus updates. Naja, hij is er! Ik moet zeggen dat de muis en toetsenbord echt ondingen zijn. Welke idioot die dingen heeft ontworpen moeten ze ontslaan. Ik heb nu gewoon een zere arm :(

Ah joh, daar wen je wel aan. Je vingers gaan vanzelf krom groeien.

Nee lol. Ik heb nergens last van hoor. Gewoon een kwestie van wennen :)

quote:
BaSsDruM schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Besteld eergisteren via 1dayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)
Net die speakers via ThinkGeek binnen gekregen.
Geinige dingetjes, geluid is ook wel redelijk!

Nu nog een iMac :P

Gadgetfetisjist

quote:
neographikal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:25:
Ik vind OS X juist een van dé grootste pre's van de Mac, zonde als je er geen gebruik van maakt :)
Opzich is dat wel zo hoor, maar de iMac is qua vormgeving precies mijn smaak en de afmetingen zijn ongeevenaard voor wat er in zit. Al met al toch een vrij uniek apparaatuur dus, zelfs als je Windows en/of Linux draait :)

quote:
alienfruit schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:34:
Ik heb mijn iMac toch ontvangen terwijl de verwachte leverdatum 13 mei zou zijn. Vreemd kreeg ook geen orderstatus updates. Naja, hij is er! Ik moet zeggen dat de muis en toetsenbord echt ondingen zijn. Welke idioot die dingen heeft ontworpen moeten ze ontslaan. Ik heb nu gewoon een zere arm :(
Muis zou ik me wat bij kunnen voorstellen, maar wat is het probleem met het toetsenbord?

(i)nsanity himself...

Reg. datum: 20 januari 2004

Zo, vandaag ook mijn iMac binnen gekregen. Een 24" 2.8, 320gb en een 8800GS, met 4GB ram (niet bij Apple zelf besteld natuurlijk). Mijn eerste ervaringen zijn toch wel bijzonder positief :D. Had verwacht dat het systeem echt lomp groot was om achter te werken, maar deze werkruimte is toch wel ideaal. En hij is ook wel verrekte snel, maar dat moet natuurlijk ook wel.

Ik weet nu alleen zeker dat ik de Mighty Mouse niet ga gebruiken. Ik vind het gewoon niet prettig werken op deze resolutie (zelfs na het aanpassen van de snelheid van de aanwijzer).
Screw you guys, I'm going

Gisteren mijn iMac binnengekregen. Had de 24" met 3,06 processor besteld. Het beeldscherm heeft weer dezelfde klachten als de vorige serie en ik baal daar best wel weer van.

Ik denk dat ik hem nu maar hou maar wel met enige tegenzin.

Het draadloos toetsenbord dat Apple erbij leverde deed het trouwens niet. Direct een nieuwe gekocht in de Apple store en het aankoop bedrag krijg ik teruggestort.

Gadgetfetisjist

quote:
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:27:
Het beeldscherm heeft weer dezelfde klachten als de vorige serie en ik baal daar best wel weer van.

Ik denk dat ik hem nu maar hou maar wel met enige tegenzin.
De eerste paar dagen ging ik er constant op letten. Sowieso viel me op dat het scherm er minder last van heeft als het een tijdje aan staat, en na een paar dagen let je nergens meer op en is het gewoon een heerlijke machine :) Geen moment spijt van gehad.

quote:
Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:59:
[...]

De eerste paar dagen ging ik er constant op letten. Sowieso viel me op dat het scherm er minder last van heeft als het een tijdje aan staat, en na een paar dagen let je nergens meer op en is het gewoon een heerlijke machine :) Geen moment spijt van gehad.
Dat hoop ik ook. Ik werk vaak met meerdere Documenten naast elkaar (Word of Pages) en dan valt het telkens op.

quote:
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:34:
[...]

Dat hoop ik ook. Ik werk vaak met meerdere Documenten naast elkaar (Word of Pages) en dan valt het telkens op.
Welke problemen? Heb je het op de oneven belichting?

http://www.cobrapit.be Mijn fotoblog | Canon 350D | Canon 40D | Tamron 17-50 2.8 | Canon 17-85 IS USM | 2x canon Speedlight 430EX |

quote:
ShaneV schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:54:
[...]

Welke problemen? Heb je het op de oneven belichting?
Ja, dat heb ik ook gehad bij mijn vorige iMac. Die is toen twee keer omgeruild en toen was het probleem nog niet over. Ik dacht dat bij deze het misschien verholpen was maar helaas is dat niet zo.

Gadgetfetisjist

quote:
Bigg Balls schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:57:
Ja, dat heb ik ook gehad bij mijn vorige iMac. Die is toen twee keer omgeruild en toen was het probleem nog niet over. Ik dacht dat bij deze het misschien verholpen was maar helaas is dat niet zo.
Ik raad je aan 'm gewoon te gaan gebruiken. Kans is klein dat je je er over een tijdje nog druk over maakt. De machine is verder helemaal perfect (en stil!) en het 'probleem' stoort me niet. En dat terwijl ik altijd een idioot ben die zich om de kleinste imperfecties druk maakt ;) Een dode pixel is erger.

quote:
Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:55:
[...]

Ik raad je aan 'm gewoon te gaan gebruiken. Kans is klein dat je je er over een tijdje nog druk over maakt. De machine is verder helemaal perfect (en stil!) en het 'probleem' stoort me niet. En dat terwijl ik altijd een idioot ben die zich om de kleinste imperfecties druk maakt ;) Een dode pixel is erger.
Zo denk ik er nu ook over. De witte iMac c2d heb ik destijds verkocht om een nieuw aluminium iMac te nemen. Nadat deze meerdere keer het probleem van het slechte scherm had heb ik besloten om mijn geld terug te vragen en te wachten tot er een update kwam. Nu blijkt de update hetzelfde probleem te hebben maar hou ik hem inderdaad maar.

Ik werkte namelijk een tijdje op een oude Macbook en een Macbook Air en ik miste de iMac toch wel. Ik heb nu ook de snelste variant dus dat is ook fijn.

Reg. datum: 27 augustus 2005

voor diegene die goedkoop een Imac willen aanschaffen heeft MediaMarkt deze reclame die alleen vandaag geld, maar het zal wel de oude Imac zijn , maar toch een koopje :)

http://hooverae.com/upload/files/090508/2310841.jpeg

.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws