Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gadgetfetisjist

quote:
FerdiV schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:23:
Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?
Nee, maar je weet bij Apple-goedgekeurd geheugen iig zeker dat het compatible is met de hardware. Maar bijvoorbeeld Kingston verkoopt modules die ook door Apple worden ingekocht, dus zo heb ik eind vorig jaar m'n iMac voor 65 euro met 4GB Kingston spul vol kunnen gooien :)

Apple!

quote:
Superhuuper schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:43:
[...]

Ja, ik kon op de site van surfspot geen telefoonnr. vinden, alleen een email-adres. Hier heb ik vanavond een mailtje naartoe gestuurd. Ik kreeg echter meteen een mailtje dat het een drukke periode is, en dat ze waarschijnlijk niet binnen een dag zullen antwoordden.
Ik heb toen nog even verder gezocht (KvK-nummer) en kwam toen op surfdiensten.nl (voor zover ik kan zien is dat het moeder-bedrijf van surfspot. Op deze site sond wel een nummer, welke mijn vader morgen even zal bellen. Mocht dit niet worden, dan zal hij weer contact opnemen met Apple.

Ik zal hier laten weten hoe of wat er gaat gebeuren met onze iMac.
Onze iMac zal van de week worden opgehaald! Men vader werd vanmorgen teruggebeld door Apple, hoe het nou precies zat, en of hun een nieuwe moesten bestellen voor ons. Mijn vader heeft toen in overleg afgesproken dat Apple deze iMac van de week op komt halen, en dat wij bij SurfSpot een nieuwe bestellen.
Vanmorgen dus een nieuwe iMac besteld via Surfspot. :)
quote:
FerdiV schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:23:
Er zit nu toch een ander geheugen in de iMac? Ik wil graag 4GB maar zit te twijfelen of ik hem er meteen bij doe of er zelf 4 van moet maken... Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?
Ik heb zojuist gewoon 2x2GB van Kingston besteld. Ik had vanmorgen 2x2GB Kingston 'speciaal voor Apple getest' geheugen binnengekregen, maar vanwege het omruilen van de iMac voor een nieuwe heb ik sneller geheugen nodig (800mhz ipv 667mhz)
Kingston heeft nog geen 'speciaal voor Apple getest' geheugenop 800mhz dus heb ik het 'gewone' geheugen besteld.
Ik ga ervan uit dat dit verder geen problemen oplevert.

Superhuuper wijzigde dit bericht 29-04-2008 18:21 (52%)

MacBook C2D 2.0Ghz 1GB

Tja... 'ns ff denken.

quote:
Superhuuper schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:10:
[...]

Onze iMac zal van de week worden opgehaald! Men vader werd vanmorgen teruggebeld door Apple, hoe het nou precies zat, en of hun een nieuwe moesten bestellen voor ons. Mijn vader heeft toen in overleg afgesproken dat Apple deze iMac van de week op komt halen, en dat wij bij SurfSpot een nieuwe bestellen.
Vanmorgen dus een nieuwe iMac besteld via Surfspot. :)

[...]

Ik heb zojuist gewoon 2x2GB van Kingston besteld. Ik had vanmorgen 2x2GB Kingston 'speciaal voor Apple getest' geheugen binnengekregen, maar vanwege het omruilen van de iMac voor een nieuwe heb ik sneller geheugen nodig (800mhz ipv 667mhz)
Kingston heeft nog geen 'speciaal voor Apple getest' geheugenop 800mhz dus heb ik het 'gewone' geheugen besteld.
Ik ga ervan uit dat dit verder geen problemen oplevert.
Zoiets als dit zou moeten passen toch? http://azerty.nl/producte...ddr2-non-ecc-cl5-sod.html
Ik heb idd ook ff surfspot gebruikt, net een Mac Mini aan een ander overgedaan, vandaar...

(whoops, eerste link was normale dimms, nu sodimm) tnx frietsaus.

jopiek wijzigde dit bericht 29-04-2008 20:43 (8%)

Cogito Ergo Credo

Er gaat SODIMM geheugen in, geen gewone DIMMs.

Is het ook mogelijk om de 512 MB videokaart in de iMac 20" te krijgen?
Vind 24" namelijk echt te groot maar zit nou niet bepaald op dat radeon kaartje van 256 MB te wachten.

Ok, dus als ik het goed begrijp gaat in de (nieuwe) iMac SO-DIMMS. Heb zojuist een iMac besteld en wil er graag extra geheugen in zetten. Op de Kingston site is te vinden dat in de nieuwe versie van de iMac het volgende geheugen geinstalleerd dient te worden: KTA-MB800K2/4G

Maar op diverse sites is enkel de Kingston KVR800D2S5K2/4G te vinden; 4GB (2x2GB) PC2-6400 DDR2 (SODIMM). Nu is mijn vraag, gaat dit ook passen, of moet ik echt de versie hebben die genoemd wordt door de Kingston site? Bovendien; werkt de iMac met ECC of Non-ECC?

Non-ECC. Dat Kingston geheugen heb ik nog niet kunnen vinden, maar volgens mij is dat best een duur setje. Ik zat zelf te kijken naar een setje van OCZ voor 79 euro, ik vertrouw er op dat dat gewoon werkt want zo extreem kieskeurig zijn Macs volgens mij niet meer.

KVR800D2S5K2/4G (Kingston ValueRAM) past wel en is technisch gezien het juiste geheugen, maar het hoeft niet altijd goed te werken (al werkt het meestal gewoon goed). Ligt er een beetje aan welke chips Kingston er op heeft gezet.

Frietsaus wijzigde dit bericht 29-04-2008 22:56 (29%)

quote:
phyrexian schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:10:
Is het ook mogelijk om de 512 MB videokaart in de iMac 20" te krijgen?
Vind 24" namelijk echt te groot maar zit nou niet bepaald op dat radeon kaartje van 256 MB te wachten.
Nee. Staat ook wel op de Apple site, dus had je zo kunnen vinden ;)

(i)nsanity himself...

Tja... 'ns ff denken.

quote:
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:54:
Non-ECC. Dat Kingston geheugen heb ik nog niet kunnen vinden, maar volgens mij is dat best een duur setje. Ik zat zelf te kijken naar een setje van OCZ voor 79 euro, ik vertrouw er op dat dat gewoon werkt want zo extreem kieskeurig zijn Macs volgens mij niet meer.

KVR800D2S5K2/4G (Kingston ValueRAM) past wel en is technisch gezien het juiste geheugen, maar het hoeft niet altijd goed te werken (al werkt het meestal gewoon goed). Ligt er een beetje aan welke chips Kingston er op heeft gezet.
Nou ja, als het niet werkt dan sturen we het weer terug naar de leverancier he.

Cogito Ergo Credo

Iemand ervaring met een TV-kaart voor de iMac en zo ja: welk type? Zit eraan te denken om een iMac te kopen, maar zou dan ook gebruikt moeten kunnen worden om soms 's een keer TV op te kijken, via coax.

De Elgate Eye-Tv schijnt wel goed te zijn. Diversity voor draadloos digitaal. Hybrid voor analoog en digitaal, en der is er nog eentje digitaal only ook. Zo te vinden op apple-site.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: Barton 2500+@3200+ 1GB PC3700 Corsair Hercules Radeon 9800 PRo nForce2 A7N8X-Deluxe 120GB SATA Maxtor Lian-Li|PC65* Sony P200 * Nokia 6230i * Macbook 2Ghz, 2GB ram 160GB Storage

Elgato is prima. ik heb zelf een Terratec met software matige tuner. Werkt echt perfect op m'n iMac
Tja... 'ns ff denken.

Ding binnen, ziet er goed uit, alleen jammer dat m'n Cinema NIET (sorry ;)) op dezelfde hoogte staat.

jopiek wijzigde dit bericht 05-05-2008 15:14 (8%)

Cogito Ergo Credo

quote:
jopiek schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:47:
Ding binnen, ziet er goed uit, alleen jammer dat m'n Cinema NIET (sorry ;)) op dezelfde hoogte staat.
Hey Johan :w Ook eindelijk aan de iMac? :+

Ik ben Xano van Lowlug :P

(i)nsanity himself...

Ik heb de 'oude' 24" 2,4 Ghz besteld via macdiscount. Met 4 Gb ram en bluetooth keyboard en mighty mouse 1406 euro. Als ik de nieuwe met 4 Gb ram en bluetooth kb/mouse besteld had, was ik 1809 euro kwijt geweest in de apple store. Goede deal dus! Morgen ophalen in Amsterdam!

Macbook 2,16 Ghz C2D, 2 Gb ram, 120 Gb HD & 250 gb fw lacie mini - P4 3,2 Ghz 1 gb ram

Goede deal idd. Ik heb de iMac 20" 2,66 GHz met 2 GB RAM en 750 GB hardeschijf voor ongeveer 1250 :P

welcome to burgershot

quote:
BaSsDruM schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:41:
Ik heb de 'oude' 24" 2,4 Ghz besteld via macdiscount. Met 4 Gb ram en bluetooth keyboard en mighty mouse 1406 euro. Als ik de nieuwe met 4 Gb ram en bluetooth kb/mouse besteld had, was ik 1809 euro kwijt geweest in de apple store. Goede deal dus! Morgen ophalen in Amsterdam!
damn had ik dat geweten, voor dat geld was ik er ook wel voor gegaan, scheelt toch wel ff heel wat.

gaming since 1987

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
BaSsDruM schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:41:
Mooie prijs.
Zijn het splinternieuwe ?

Asus P5K-R || Intel E2160 @ Scythe Ninja Plus Rev. B @ 3.0Ghz || 2GB Corsair Value Select 667 || Sapphire X1900XT @ XTX @ Accelero X2 || Seagate 7200.10 320GB || Antec P150 || Samsung 205BW || Soon overstap naar Apple:-) ||

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:58:
[...]

damn had ik dat geweten, voor dat geld was ik er ook wel voor gegaan, scheelt toch wel ff heel wat.
De veilingen op MacDiscount in de gaten houden wellicht? Er komen zeker weten meer van dit soort veilingen vanwege overstock.

Cosmopoliet

vandaag eindelijk 2x2 gig in mijn imac gedaan, had eerst 3 gig erin (2+1). Duidelijk te merken dat dual channel verhaal en 1 gig meer. Wisselen van spaces gaat erg rap nu. Deze week met video edit eens zien of dit ook performance verbetering geeft.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

quote:
Besteld eergisteren via 1dayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)

Macbook 2,16 Ghz C2D, 2 Gb ram, 120 Gb HD & 250 gb fw lacie mini - P4 3,2 Ghz 1 gb ram

quote:
BaSsDruM schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Besteld eergisteren via onedayfly.nl voor 45 euro incl verzendkosten. iMac vanmiddag opgehaald, voor iemand die vroeg of het wel nieuwe waren: ja, gewoon nieuw in doos, perfect gewoon! Foto's komen later als ik mijn 500XL ipod headphones speakers binnen heb :)
Nice, ik kan niet wachten op de fototjes 8)

Asus P5K-R || Intel E2160 @ Scythe Ninja Plus Rev. B @ 3.0Ghz || 2GB Corsair Value Select 667 || Sapphire X1900XT @ XTX @ Accelero X2 || Seagate 7200.10 320GB || Antec P150 || Samsung 205BW || Soon overstap naar Apple:-) ||

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb gisteren ook mijn Imac binnengekregen. Alles werkt zoals het hoort (had ook niet anders verwacht) Timemachine backup van m'n macbook erop gezet en hoefde niks meer te installeren! Daar kunnen ze in Redmond nog wat van leren.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is de slechte videodriver van Boot Camp als je Vista gebruikt. Ik zie constant vage horizontale streepjes in m'n beeld, alsof je refresh rate niet hoog genoeg staat. Ik kan de refresh rate alleen nergens aanpassen. Standaard staat het op 60hz. In Leopard heb ik daar geen last van. Dus ik denk toch echt dat er iets vaags in de bootcamp Vista videodriver zit.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Op het eerste gezicht valt het niet zo op, maar op een grijze achtergrond zie je het wel als je met je neus op de monitor zit. Ik heb het goedkoopste ati 2400xt model met 128mb videogeheugen.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Als je een nieuwe iMac hebt moet je in Windows Vista met behulp van Apple Software Update even updaten naar de nieuwe versie van BootCamp, waarin nieuwe video-drivers zitten. Je probleem moet dan opgelost zijn ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws