Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
lh-Online.nl schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:17:
MediaMarkt is een echte dozenschuiver. Denk dat maar weinig resellers een iMac voor je op maat maken, denk dat je daarvoor bij Apple zelf moet zijn (CTO optie). Ram is een verwisselbaar onderdeel, HDD is een stukje lastiger. Maar, dat is een gokje. MediaMarkt kun je iig schudden ;)
Elke Apple Premium Reseller is ook Authorized Service Provider en kan in theorie elke hardware uitbreiding (behalve de 8800GS - dat is een ander logicboard) doen, echter zal het in veel gevallen slimmer zijn om voor een harddisk upgrade voor een CTO model te gaan. De harddisk-upgrade is bij een iMac behoorlijk arbeidsintensief, en gebeurt dus hoogstwaarschijnlijk niet gratis. CTO duurt misschien wat langer, maar is wel goedkoper ;)

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

<deze ruimte is te huur>

Maar de harddisk upgrade kan je met wat geduld ook zelf wel doen... al moet helaas wel het halve apparaat er voor uit elkaar.

Bezoek ook eens qixis.com!.

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Net een 20inch Imac 2.4 ghz besteld (is me snel zat) voor 859 euro, het is toch wel mooi om student te zijn! :)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Reg. datum: 20 januari 2004

Zo, de update heeft de iMac opeens wel weer echt aantrekkelijk gemaakt.
Ga vandaag de 24" 2.8 met 8800GS bestellen om mijn mini van bijna 2 jaar te vervangen. Volgens mij gaat het een groot feest worden 8).

Maar de update is groter dan ik verwacht had. De processors zijn flink sneller en de videokaart optie voor de 24" is voor Apple echt een flinke verbetering.
welcome to burgershot

mwah toch niet de update die ik gehoopt had helaas, maar goed had eigenlijk al besloten te wachten tot 2009 als de nieuwe stap bij cpu's wordt gemaakt.

gaming since 1987

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Dan blijf je wachten kerel. Als je gewoon nu graag een nieuwe computer wil, doe dat dan. Zodra het 2009 is en ze nieuwe processors hebben, dan komt er binnen een half jaar weer een update van het design of de videokaart of het scherm of... Zo blijf je bezig.

(i)nsanity himself...

quote:
Calitomnication schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:01:
Dan hoop ik voor jou dat je niet te vroeg hebt bestelt.
Het zijn maar speculaties en natuurlijk moet je tevreden zijn met hetgeen wat je koopt.. Maar het is wel zuur als je een iMac koopt en een week later is er een update...
Ik wacht het in ieder geval nog even af.. Heb ook niet zo'n haast met 'n nieuwe computer..
Pfff wat een mazzel, Apple is zo aardig om me toch nog te laten profiteren van de nieuwe upgrades en prijsverlaging terwijl ik al besteld had! Net even gebeld met de Applestore. Mijn oude order is gecancelled, het geld blijft staan en wordt overgeboekt naar mijn nieuwe order. Krijg nu de 24" 2,8 GHz, 2GB met NVIDIA 512MB en 500 GB harde schijf... En het mooiste komt nog: ik krijg nog 67,83 euro terug ook omdat ie goedkoper is dan mijn oorspronkelijke bestelling!
Dat noem ik nog eens een goed begin van de overstap van PC naar Mac :P

welcome to burgershot

quote:
Mei schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:29:
Dan blijf je wachten kerel. Als je gewoon nu graag een nieuwe computer wil, doe dat dan. Zodra het 2009 is en ze nieuwe processors hebben, dan komt er binnen een half jaar weer een update van het design of de videokaart of het scherm of... Zo blijf je bezig.
ja sorry, ik wil echt wel een nieuwe computer, trust me, mijn huidige windowsbak is al bijna 5 jaar oud... en wil zeer zeker overstappen op mac maar een paar dingen houden me steeds tegen.

Eentje is dat ik een verleden heb van kapotte harde schijven, en je dat bij deze mac dus niet zelf kunt vervangen. Ik verslijt ca. 2 hdd's per jaar :S vraag me niet waarom. Dit is al een jaar of 8 zo. En mijn pc staat niet eens veel aan (max 2u per dag gemiddeld).

Daarnaast heb ik standaard 1 terabyte nodig, maar die is veel te duur in de imac. En om nou steeds een stapel externe schijven ernaast te leggen, zeker met het gebrek aan usb poorten gaat me wat ver.

Daarnaast, afgeprijsd of niet... ik vind het nog steeds veel geld voor iets wat je na 4/5 jaar weggooid, omdat je de monitor niet kunt hergebruiken.

Ik weet het, ik val in herhaling. Volgens mij is dit ook gewoon de moeilijkste beslissing in mijn leven, ik wil al 3 jaar overstappen :'( |:(

Niet alleen zit ik dan met de hoge prijs van de mac maar ook met alle licenties die ik opnieuw moet aanschaffen; Office, Creative Suite... kost me ook weer zeker 1500 euro waar ik NIKS extra's voor terug krijg

*zucht* ik wordt al moe van mezelf haha.

Helaas mis ik persoonlijk gewoon een mac in hun line-up...
mac mini : te zwak
macbook: te zwak
imac: perfect; maar met vast scherm dat niet aan te sluiten is op andere dingen
macbook pro: te duur
mac pro: overkill

gaming since 1987

Man, als je over wilt, gaan. Als dit de moeilijkste beslissing in je leven is, dan kun je nog wel even :P Ik vind de update ook niet bijster spannend, zeker niet gezien de prijsdalingen van de componenten de afgelopen tijd, maar als je een Mac wilt is het imo een van de beste deals.

Is 'ie eindelijk geupdate - hopelijk met gefixte schermen - loop je nog te mekkeren 8)7 Scoor jezelf dan voor het geld een PC met 24" monitor, kun je alles aan vervangen wat los en vast zit. Maar als je een Mac wilt, dan zie ik niet in waarom je weer moet wachten. Die problemen met die harde schijven blijf je houden, hoelang je ook wacht, 't zit hem in het concept.
Externe schijven sluit je natuurlijk aan op de FireWire poorten. Dan hou je de USB poorten nog vrij. :)

welcome to burgershot

quote:
neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:53:
Man, als je over wilt, gaan. Als dit de moeilijkste beslissing in je leven is, dan kun je nog wel even :P Ik vind de update ook niet bijster spannend, zeker niet gezien de prijsdalingen van de componenten de afgelopen tijd, maar als je een Mac wilt is het imo een van de beste deals.

Is 'ie eindelijk geupdate - hopelijk met gefixte schermen - loop je nog te mekkeren 8)7 Scoor jezelf dan voor het geld een PC met 24" monitor, kun je alles aan vervangen wat los en vast zit. Maar als je een Mac wilt, dan zie ik niet in waarom je weer moet wachten. Die problemen met die harde schijven blijf je houden, hoelang je ook wacht, 't zit hem in het concept.
ik denk serieus, hoe lullig het ook is, dat het gewoon een pc wordt met een universele mac hack erop...
dan ben ik maar 1100 euro kwijt ofzo voor een snellere machine (tov een ¤1800 mac) en beter scherm (geen glossy gelukkig dan)

en ik heb nog nergens gelezen dat de schermen ook geüpdate zijn?

Phusebox wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:03 (6%)

gaming since 1987

Het enige dat ik heb vernomen is dat de helderheid van de 24" iMac een klein beetje is verhoogd (380 nits naar 385 nits).

Frietsaus wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:12 (11%)

welcome to burgershot

quote:
Frietsaus schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:10:
Het enige dat ik heb vernomen is dat de helderheid van de 24" iMac een klein beetje is verhoogd (380 nits naar 385 nits).
de berichten omtrent de schermen wil ik sowieso afwachten, want misschien hebben ze er juist nog meer op bezuinigd om de prijs omlaag te krijgen

en de helderheid verhoogd? dat ding was toch al veel te helder bij de vorige versie...?

gaming since 1987

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
de berichten omtrent de schermen wil ik sowieso afwachten, want misschien hebben ze er juist nog meer op bezuinigd om de prijs omlaag te krijgen
Ik vermoed ernstig dat ze nu meer marge pakken dan toen ze net geintroduceerd werden. De geheugenprijzen zijn absurd laag, de harde schijven kosten werkelijk geen klap meer (83 euro voor 750GB en ze durven er nog 320GB in te zetten....), R&D kosten zijn al uitgesmeerd, etc :)

Het zou nogal stupide zijn om het probleem met de schermen - waar Apple zich van bewust is - niet aan te pakken als je toch je productielijn omgooit. :)
quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:02:
[...]

ik denk serieus, hoe lullig het ook is, dat het gewoon een pc wordt met een universele mac hack erop...
dan ben ik maar 1100 euro kwijt ofzo voor een snellere machine (tov een ¤1800 mac) en beter scherm (geen glossy gelukkig dan)[...]
Als jij het jezelf aan wilt doen om zo veel geld uit te geven en dan nog niet de echte Mac-ervaring te hebben, moet je dat zeker doen. Je kunt er in elk geval de donder op zeggen dat je problemen tegen gaat komen die je met een echte Mac niet zou hebben. Zelf heb ik ook even 'Hackintosh' gedraaid op m'n pc, terwijl ik al een MacBook had. De zorgeloosheid die OS X normaal gesproken brengt, ontbreekt daar in grote mate bij. Macs zijn bovendien een stuk waardevaster dan pc's. Als je over drie jaar besluit weer eens wat anders te nemen, is je pc nog maar een paar honderd waard. Je iMac levert je dan minstens het dubbele op.

Leeg.

welcome to burgershot

quote:
Z-Dragon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:26:
[...]
Als jij het jezelf aan wilt doen om zo veel geld uit te geven en dan nog niet de echte Mac-ervaring te hebben, moet je dat zeker doen. Je kunt er in elk geval de donder op zeggen dat je problemen tegen gaat komen die je met een echte Mac niet zou hebben. Zelf heb ik ook even 'Hackintosh' gedraaid op m'n pc, terwijl ik al een MacBook had. De zorgeloosheid die OS X normaal gesproken brengt, ontbreekt daar in grote mate bij. Macs zijn bovendien een stuk waardevaster dan pc's. Als je over drie jaar besluit weer eens wat anders te nemen, is je pc nog maar een paar honderd waard. Je iMac levert je dan minstens het dubbele op.
mwah ik zie ook de absurde prijzen voor een 2ehands mac, maar welke idioot betaald dat?

gaming since 1987

Hoe maken jullie jullie iMac eigenlijk schoon van stof?

Had laatst een hitte probleem en gelukkig is dat bij een pc makkelijk te verhelpen, maar ben toch wel bang hoe dat dan moet met een iMac, omdat deze moeilijk open te maken is :?

[SE K850i] [SE P990i] [SE W810i]
TomTom Go 910 + PSP (White) + iPod nano 2nd Gen

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:14:
[...]

en de helderheid verhoogd? dat ding was toch al veel te helder bij de vorige versie...?
In Amerika zijn de prijzen gewoon nog gelijk, dus de prijzen zijn in Europa alleen verlaagd vanwege de wisselkoersen. Dit is al eerder met allerlei andere modellen gebeurd. Dus de prijsverlaging hoeft niet "bekostigt" te worden uit bijv. lagere kwaliteit van componenten. Alhoewel Apple dat eigenlijk nooit doet. De prijs blijft altijd gelijk, alleen krijg je er meer voor :).

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:36:
[...]

mwah ik zie ook de absurde prijzen voor een 2ehands mac, maar welke idioot betaald dat?
Mijn ervaring is dat zelfs de oudjes nog heel hard gaan qua verkoop. Laatst nog een G3 dual usb iBookje verkocht voor mijn richtprijs en binnen twee dagen.

Gadgetfetisjist

Phusebox, doe ons een lol. Koop die iMac nou eindelijk nu de update er eindelijk is, of zwijg voor altijd met dat gezeik. Je blijft met hetzelfde gemekker aankomen; je lijkt wel een wijf :X En als dit de moeilijkste beslissing in je leven is dan vrees ik voor de rest van je leven :+ Misschien moet je je ook eens afvragen hoe stabiel je computer staat als jij harddisks bijna letterlijk vreet. Ik heb nog nooit een HD crash gehad, in alle 19 jaar dat ik met een PC met harddisk werk.

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

Exirion, dat is wel erg op de man gespeeld. Het gebeurt hiervoor ook al, maar dit gaat echt te ver. Laten we hierover ophouden (dus Phusebox stopt met zeuren en de rest stopt met zeuren over Phusebox) en het hier gewoon hebben over de iMac.

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:36:
Je zou ze de kost moeten geven... zelfs voor een iBook G4 kun je nog 500 euro vragen (en krijgen).

Er zit nu toch een ander geheugen in de iMac? Ik wil graag 4GB maar zit te twijfelen of ik hem er meteen bij doe of er zelf 4 van moet maken... Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?

Het is niet per definitie beter, het werkt wel gegarandeerd goed.

Ik zit er over na te denken een setje als deze in te gooien achteraf (waarschijnlijk het 3,06 GHz model).

Frietsaus wijzigde dit bericht 29-04-2008 17:27 (58%)

The power to save the world.

quote:
FerdiV schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:23:
Er zit nu toch een ander geheugen in de iMac? Ik wil graag 4GB maar zit te twijfelen of ik hem er meteen bij doe of er zelf 4 van moet maken... Is het trouwens zo dat het geheugen die als je via apple besteld erbij hebt beter is dan van een andere fabrikant?
Beter? Ze stoppen er het merk in wat het goedkoopst aangeboden wordt. Dat kan dus per iMac verschillen. Alleen is het zo dat het dus wel zeker werkt. Maar goed geheugen moet je nooit bij Apple kopen want voor het prijsverschil kun je betere dingen doen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws