quote:
Mei schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:29:
Dan blijf je wachten kerel. Als je gewoon nu graag een nieuwe computer wil, doe dat dan. Zodra het 2009 is en ze nieuwe processors hebben, dan komt er binnen een half jaar weer een update van het design of de videokaart of het scherm of... Zo blijf je bezig.
ja sorry, ik wil echt wel een nieuwe computer, trust me, mijn huidige windowsbak is al bijna 5 jaar oud... en wil zeer zeker overstappen op mac maar een paar dingen houden me steeds tegen.
Eentje is dat ik een verleden heb van kapotte harde schijven, en je dat bij deze mac dus niet zelf kunt vervangen. Ik verslijt ca. 2 hdd's per jaar

vraag me niet waarom. Dit is al een jaar of 8 zo. En mijn pc staat niet eens veel aan (max 2u per dag gemiddeld).
Daarnaast heb ik standaard 1 terabyte nodig, maar die is veel te duur in de imac. En om nou steeds een stapel externe schijven ernaast te leggen, zeker met het gebrek aan usb poorten gaat me wat ver.
Daarnaast, afgeprijsd of niet... ik vind het nog steeds veel geld voor iets wat je na 4/5 jaar weggooid, omdat je de monitor niet kunt hergebruiken.
Ik weet het, ik val in herhaling. Volgens mij is dit ook gewoon de moeilijkste beslissing in mijn leven, ik wil al 3 jaar overstappen
Niet alleen zit ik dan met de hoge prijs van de mac maar ook met alle licenties die ik opnieuw moet aanschaffen; Office, Creative Suite... kost me ook weer zeker 1500 euro waar ik NIKS extra's voor terug krijg
*zucht* ik wordt al moe van mezelf haha.
Helaas mis ik persoonlijk gewoon een mac in hun line-up...
mac mini : te zwak
macbook: te zwak
imac: perfect; maar met vast scherm dat niet aan te sluiten is op andere dingen
macbook pro: te duur
mac pro: overkill