Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is het mogelijk om bij de huidige modellen van de iMac de wifi functies/verbinden compleet uit te schakelen net als bij een laptop (ivm straling enzo)?

Als het goed is kan je dat doen met de opties Schakel Bluetooth uit en Schakel AirPort uit. :)

Gadgetfetisjist

quote:
Als je de magnetron aanzet of gewoon binnen of buiten zit dan komt er meer straling op je af dan de "extra straling" van wanneer je voor je Macje met wifi zit...

quote:
Exirion schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:25:
[...]

Als je de magnetron aanzet of gewoon binnen of buiten zit dan komt er meer straling op je af dan de "extra straling" van wanneer je voor je Macje met wifi zit...
Ach ja zal best, maar aangezien ik toch een wired netwerk heb wil ik die straling zo veel mogelijk voorkomen. Het is namelijk toch weer een extra ding naast je telefoon, tv enz. En ik heb zelf toch het idee dat zo min mogelijk straling het gezondst is ;).

Na dit topic te hebben doorgespit ben ik ook vanzin een iMac te kopen. Is het nu verstandig om nog even te wachten op een nieuwe versie of kan dit nog lang duren ? Zouden er veel veranderingen zijn in de nieuwe versie ? Ik weet dat dit allemaal nog speculaties zijn maar toch :)

Als er binnenkort veranderingen komen, dan is dat waarschijnlijk puur een processorupgrade. Niks groots in ieder geval.
quote:
Mei schreef op maandag 10 maart 2008 @ 07:35:
Als er binnenkort veranderingen komen, dan is dat waarschijnlijk puur een processorupgrade. Niks groots in ieder geval.
ok,daar ga ik niet op wachten
bedankt voor de info

Ik zie het opzich ook best gebeuren dat de hogere modellen 2GB RAM standaard krijgen, net als de MacBooks. :)

Gadgetfetisjist

quote:
Frietsaus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:31:
Ik zie het opzich ook best gebeuren dat de hogere modellen 2GB RAM standaard krijgen, net als de MacBooks. :)
1GB extra is tegenwoordig een kwestie van 2 tientjes.... Daar hoef je ook niet voor te gaan wachten.

Ik heb op het dieptepunt van de prijzen m'n iMac voor minder dan 70 euro kunnen uitrusten met 4GB Kingston spul.

quote:
Exirion schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:16:
[...]

1GB extra is tegenwoordig een kwestie van 2 tientjes.... Daar hoef je ook niet voor te gaan wachten.

Ik heb op het dieptepunt van de prijzen m'n iMac voor minder dan 70 euro kunnen uitrusten met 4GB Kingston spul.
ik betaal nu 80 euro voor 4gig (60 + 5 admin kosten + 15 verzenden nr belgie)

quote:
neographikal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 23:46:
720P? Op je sloffen, geen enkel probleem. En gewoon 4GB erin knallen, kost geen klap :)
En what about Full HD (1080p)? (@ 24")

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
i don't care

quote:
Melkbus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:22:
[...]

En what about Full HD (1080p)? (@ 24")
Dat is ook geen probleem :). Alleen moet je even kijken welke software je gebruikt: [1080p] goeie player hiervoor.

Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!

De superdrive van mijn half-jaar-oude iMac is dood :'( Anderhalve week geleden voor het laatst gebruikt, nu wil 'ie geen schijfjes meer inladen en System Profiler zegt "No burning device was found".

Nou ja... dan maar terugbrengen naar de Apple Store, maar dan ben ik hem vast een paar weken kwijt... *snif* moet ik het doen zonder mijn Apple... :'( :'( (de iMac is nog mijn enige Apple, ik was wel van plan een macbook te kopen, maar nog niet gedaan).

Wie wil me troosten?

Wii code: 4186 9148 2438 4118

quote:
Artox schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:27:
iets anders aangaande het tunen van je mac :)
kan je deze schijf in je imac steken? wel een mooi prijsje: $ 259,99 = ¤ 167,9848
apple biedt ze aan voor $ 400 :)

hier verschepen ze hem gratis.
quote:
Artox schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:35:
[...]

wel jammer dan... iemand zekerheid? in de treath die aangehaald wordt vind ik er niets over :(
Kan gewoon niet zonder breken. Zijn iMacs niet op ontworpen. Het beste kan je gewoon een externe schijf halen. Mijn keuze zou een Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kan :S )
bought a MacBook

mmmm weer iets bijgeleerd dan...
interne hd is eigenlijk hetzelfde als externe, vermits je een imac toch meestal op je bureau laat staan :)
jammer dat er voor macs in zijn geheel geen site is over hem zelf te tunen. rammekes, harde schijven, alles per model. ik ga daar eens een siteje voor opzetten. vrijwilligers? :)

wat ik me trouwens juist afvroeg: is dit het grootste Nederlandstalige apple forum?

bought a MacBook - appel aan de wereld!

't Is groot hier en 't is een Apple subforum, maar of het is wat jij bedoelt, dat weet ik niet :p

Veel valt er niet te tunen aan Macs. Zijn ze ook niet voor bedoeld. Ram kan je vaak verwisselen, HDD ook nog wel eens (hangt van model Mac af) en bij de Pro kan je ook de PCI insteekkaarten (Airport, Bluetooth, graka) vervangen, maar dat kan alleen met spul dat voor Macs gemaakt is.
bought a MacBook

I know, maar voor sommigen is het gewoon onbetaalbaar om een lekker mac beestje samen te stellen. er bestaan mogelijkheden om het zelf te doen, model per model, maar er is geen verzamelplaats waar alle info staat :) dat wilde ik gewoon even aanklagen...

even de cijfers:
onemorething: 1.182.394 berichten
forum tweakers: Apple Talk - 6261 onderwerpen - 168.797 berichten
iphoneclub: 7.389 onderwerpen - 74.631 berichten
macfreak: 35.486 berichten
macwereld: 3.827 onderwerpen - 23.155 berichten

de vraag is welk forum het meeste kwaliteit en overzicht heeft?

Artox wijzigde dit bericht 12-03-2008 20:56 (40%)

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
i don't care

Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met de iMac 2G. Verder is het iets heel persoonlijks, kijk gewoon een beetje rond en blijf hangen op het forum waar je je thuis voelt :).

Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!

bought a MacBook

quote:
Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kan :S )
en als je voor 1TB wil gaan?

bought a MacBook

quote:
Hoedje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:58:
Dit heeft natuurlijk weinig meer te maken met de iMac 2G. Verder is het iets heel persoonlijks, kijk gewoon een beetje rond en blijf hangen op het forum waar je je thuis voelt :).
zal ik het dan ook verplaatsen :) :) :p

ik ben een grote applefan, maar verzuip in alle Nederlandstalige websites...

quote:
Mei schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:39:
[...]

[...]

Kan gewoon niet zonder breken. Zijn iMacs niet op ontworpen. Het beste kan je gewoon een externe schijf halen. Mijn keuze zou een Western Digital Mybook zijn, gebaseerd op ervaringen van anderen. Die dingen hebben ook geen externe voeding, dus ze gaan gewoon netjes uit als je computer uit gaat (wat mijn frickin' Lacie Porsche niet kan :S )
Mijn My Book schijf heeft wel een externe voeding, maar hij gaat wel automatisch uit zodra ik m'n Mac uitzet. :)

bought a MacBook

dus dat is ideaal :)
is er een groot verschil tss externe harde schijven met voeding of rechtstreeks ingeplugd en zonder voeding op de imac?

Reg. datum: 11 juni 2007

Ik was zo tevreden over het scherm van mijn 24" iMac van 2 maanden oud maar volgens mij is er nu toch iets goed mis..

Plaatje zegt meer dan woorden dus bij deze: (Klik voor grote versie)

http://tweakers.net/ext/f/IgaHLWgyS257bB1MbClvxEIU/full.jpg

Die dikke lijnen dus...het is echt van binnen (geen stof dus of dergelijke) en goed zichtbaar als ie uitstaat of op zwarte achtergrond.

Apple bellen ? :(

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D + E2N | 17-55 f/2.8 USM | 24-105 L f/4 | 70-200 L f/2.8 | 430EX |-

front against Kirby

quote:
Armo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:13:
Ik was zo tevreden over het scherm van mijn 24" iMac van 2 maanden oud maar volgens mij is er nu toch iets goed mis..

Plaatje zegt meer dan woorden dus bij deze: (Klik voor grote versie)

[afbeelding]

Die dikke lijnen dus...het is echt van binnen (geen stof dus of dergelijke) en goed zichtbaar als ie uitstaat of op zwarte achtergrond.

Apple bellen ? :(
lijkt op hetzelfde wat je krijgt al je heel hard op je scherm drukt

lijkt me niet helemaal gezond

gaming since 1987

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Heb je kaarsen in de buurt of rook je? Want ik meen me iets te herinneren dat dit bij sommige iMacs voorkwam in deze situaties.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws