Hoofdcategorieën
Topicacties

[iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 april 2007

Gisteravond, na een telefoontje met MM in Den Haag, waren ze doodleuk begonnen met verkopen van computerspul incl. de Appeltjes (ze zouden vandaag eigenlijk starten...) Ben die avond gelijk naar MM in DH gegaan om de laatste 24" Imac te halen. Een kerel die achter me stond wilde er ook een, maar die moest h'm reserveren....Het was overigens een gekkenhuis, of het voor niets was, op straat was het beeld gevuld met dozen sjouwende mensen :)

btw: er lagen nog genoeg 20" iMac toen ik wegging (19.00 u)

obi1 wijzigde dit bericht 29-01-2008 16:05 (6%)

Loser For Life

grrr 2 Mediamarkten geweest; en ze verkopen geen Apple producten (behalve iPods)

nu kan het dus zeker nog lang duren voor ik eindelijk een Mac heb want in de wetenschap dat ik ca. 300 euro korting had kunnen krijgen ben ik niet geneigd snel de volle mep te betalen

Phusebox wijzigde dit bericht 29-01-2008 16:20 (53%)

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:19:
nu kan het dus zeker nog lang duren voor ik eindelijk een Mac heb want in de wetenschap dat ik ca. 300 euro korting had kunnen krijgen ben ik niet geneigd snel de volle mep te betalen
Kromme filosofie... Maar goed.

Ik heb sinds vorige maand een iMac en ben er nogsteeds even blij mee, al heb ik er meer voorbetaald dan mensen die er vandaag eentje met korting kunnen scoren.

Heb mijn iMac gekocht via stagebedrijf. Dus heb ook geen BTW hoeven te betalen! ;)

Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB | iPhone 3G 8GB

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
Roko schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:42:
[...]

Dat had ik ook.

Ik heb twee externe LaCie drives naast mijn iMac staan en dat gaf ook een heel zacht golvende bromtoon (resonantie van de drives versterkt via het houten bureaublad). Op eenbepaald moment gaat dat flink storen.
Ik heb ze sinds een paar dagen op wat van dat bubbeltjes plastic gezet en nu resoneert het een heeeeel stuk minder en is het lekker stil :*)
Hmmm... bedoel je wrapping plastic? Dat heb ik hier nog wel liggen. Ik ben er nu zeker van dat het de drives zijn. In Windows ff 'n spindown geforceerd en jahoor, nergens last meer van. dus 't is wel degelijk de drive. Das aan de andee kant maar goed ook -- gelukkig niet de inverter naar m'n overgrootmoeder toe... Ik heb 'n externe drive die gebaseerd is op precies hetzelfde type drive als de drive van de iMac (alleen dan maar 250GB en IDE/PATA based) en die draait dus op precies dezelfde frequentie. Als ik 'm lift terwijl-ie aanstaat heb ik geen golvende toon meer. Dan issie gewoon zoals-ie ook is als de externe drive uit is. En als ik de interne drive van de mac 'n dutje laat doen is er helemaal niks meer aan de hand; dan is de zoemtoon practisch verdwenen... Maar als-ie niet golgt is er toch niet echt veel aan de hand -- daar wen je wel aan. Het is alleen niet te hopen dat ik dadelijk met een limited lifetime zit... :|

Hoi, ben zo als wel meer, aan het denken over een iMac. Ik wil dan graag een 20". 24 is iets te groot naar mijn mening. Ben ook maar een simpele student. Nu kan ik alleen niet goed achterhalen wat nou de cruciale verschillen zijn tussen de twee versies van 20". Die 10% performance winst van de processor vind ik niet zo interessant, maar ik weet niet goed of de videokaarten nou echt zo veel verschillen.

Any replies? :P

Ben daarnaast een beginnend Tweakertje 8) dus weet van upgraden e.d. niet het preciese, maar hoe fout gevoelig is het plaatsen van ander geheugen? Moet je ook nog de BIOS in of zo (sorry ben nieuw met apple)?

31.05.58 - 30.09.08

Je kan er gewoon nieuw geheugen in zetten en daarna zonder problemen opstarten. Allemaal geen probleem.
Gadgetfetisjist

quote:
Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:34:
Je kan er gewoon nieuw geheugen in zetten en daarna zonder problemen opstarten. Allemaal geen probleem.
En als je niet zo handig met computers bent moet je er zeker in de wintermaanden wel aan denken dat geheugenmodules niet zo goed tegen statische electriciteit kunnen. Zorg er dus voor dat je de modules zoveel mogelijk bij de randen tussen je vingers klemt en ze niet vastpakt als een plak kaas :P

Lijkt me inderdaad niet handig :) Heb je voor het kijken van films / beetje photoshoppen / beetje flash / website bouwen eigenlijk 256 mb videogeheugen nodig? Heb nu een HP laptop waar ik het zelfde op doe en dat draait allemaal perfect. Games zijn niet meer interessant (vanwege PS3 en Wii 8) ) voor de Mac dus ik denk dat de standaard video kaart dan genoeg is?

Gadgetfetisjist

quote:
johanhoek schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:02:
Games zijn niet meer interessant (vanwege PS3 en Wii 8) ) voor de Mac dus ik denk dat de standaard video kaart dan genoeg is?
Meer dan genoeg zelfs.

Loser For Life

quote:
Exirion schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:40:
[...]

Kromme filosofie... Maar goed.

Ik heb sinds vorige maand een iMac en ben er nogsteeds even blij mee, al heb ik er meer voorbetaald dan mensen die er vandaag eentje met korting kunnen scoren.
hoezo krom? ik zie het nu meer als 300 euro weggooien alleen omdat hier geen MM in de buurt was die Apple stuff verkocht.

Dan maar echt definitief uitstellen tot de volgende major update.

Guitar Zero

31.05.58 - 30.09.08

Krom. Die dingen kosten nou eenmaal zoveel, dat de MM ze nu toevallig wil verkopen zonder winst kan niemand wat aan doen. Gewon kopen als je er graag eentje wil hebben of het niet doen (en dan ook niet miepen) als je dat niet wilt.
Gadgetfetisjist

quote:
Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:56:
Krom. Die dingen kosten nou eenmaal zoveel, dat de MM ze nu toevallig wil verkopen zonder winst kan niemand wat aan doen. Gewon kopen als je er graag eentje wil hebben of het niet doen (en dan ook niet miepen) als je dat niet wilt.
Hij loopt al weken te miepen :P Eigenlijk vindt ie het scherm van de iMac kut en toch is de Mac Pro weer veels te duur, en eigenlijk is een iMac toch ook te duur, maar natuurlijk wel bloedje geil 8)7

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

quote:
Mei schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:56:
Joh, ze maken echt wel winst ;) vergis je daar niet in. Er zijn allerlei financiele constructies om dergelijke 'kortingen' op te vangen.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

De normale prijs is gewoon 119% dus de kortingsprijs is 100% en nog ruim binnen de marge! ;)

Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB | iPhone 3G 8GB

Screw you guys, I'm going
Reg. datum: 21 februari 2006

quote:
Nitai schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Joh, ze maken echt wel winst ;) vergis je daar niet in. Er zijn allerlei financiele constructies om dergelijke 'kortingen' op te vangen.
Ze maken misschien wel winst maar niet direct op dat product, ongeacht wat voor constructie je bedenkt. De marges zijn laag en de MM doet dit soort acties voor de 'reclame' en in de hoop dat ze jou een shit load aan overpriced accessoires kan leveren zodat de korting zich weer terugverdient.

Zolang jij de winkel maar binnenkomt! Misschien neem je nog een dvd'tje mee als je toch voor de kassa staat.

quote:
Exirion schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:00:
[...]

Hij loopt al weken te miepen :P Eigenlijk vindt ie het scherm van de iMac kut en toch is de Mac Pro weer veels te duur, en eigenlijk is een iMac toch ook te duur, maar natuurlijk wel bloedje geil 8)7
Zo zitten er wel meer :P

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 11 juni 2007

Mijn eerste post met mijn nieuwe 24" iMac !

Kon mijn eerder vandaag bestelde iMac bij MM Utrecht gaan ophalen (ze hadden er een gevonden die e in eerste instantie niet konden vinden) dus gedaan ! Tot nu toe tevreden maar ben nog niet naar defecten gaan zoeken :+

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

Reg. datum: 02 maart 2002

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:
[...]

hoezo krom? ik zie het nu meer als 300 euro weggooien alleen omdat hier geen MM in de buurt was die Apple stuff verkocht.

Dan maar echt definitief uitstellen tot de volgende major update.
Hoe lang ben je nou al aan het twijfelen en miepen?

Misschien is het dan toch niks voor je....

Loser For Life

quote:
DjGeRo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 03:09:
[...]

Hoe lang ben je nou al aan het twijfelen en miepen?

Misschien is het dan toch niks voor je....
mieping is my middle name... al 2 jaar...

ik heb nou eenmaal geen 2000 euro liggen waarvan ik zeg; ach als de imac tegenvalt; so what, het was MAAR 2000 euro...

Ben nu eenmaal een kritische consument; als jij als bedrijf een perfect product beweert te hebben dan wil ik daar best voor betalen maar dan moet het ook perfect zijn.

Met Macworld zat ik hier klaar om mijn bestelling meteen te plaatsen als men ook maar iets had gezegd over een verbetering van de schermen in de iMacs, maar ja dat zit er voorlopig niet in dus.

Guitar Zero

Reg. datum: 01 december 2004

quote:
Armo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:23:
Mijn eerste post met mijn nieuwe 24" iMac !

Kon mijn eerder vandaag bestelde iMac bij MM Utrecht gaan ophalen (ze hadden er een gevonden die e in eerste instantie niet konden vinden) dus gedaan ! Tot nu toe tevreden maar ben nog niet naar defecten gaan zoeken :+
Heb je de 2,4 ghz of de 2,8 ghz bij de MM gekocht?

Weet je toevallig wat de 24" 2,8ghz bij de MM kost (zonder de BTW korting?

Ben zelf ook zeer geinteresseerd om eind februari een 2,8 ghz 24" imac aan te schaffen. (en eindelijk van het windows platform af te stappen!)

Gadgetfetisjist

quote:
Phusebox schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:35:
Ben nu eenmaal een kritische consument; als jij als bedrijf een perfect product beweert te hebben dan wil ik daar best voor betalen maar dan moet het ook perfect zijn.
Niks is perfect in het leven, wen er maar aan. Dat geldt ook voor peperdure produkten.

quote:
Exirion schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:54:
[...]

Niks is perfect in het leven, wen er maar aan. Dat geldt ook voor peperdure produkten.
Sorry, maar de afwijkingen die ik tot nu toe bij elke 24" imac heb gezien (stuk of 5) zijn voor een product van 1750 euro absurd en onacceptabel. Het varieert van helderheidsverschillen tot verkleuringen in het midden van het scherm met een duidelijk lichter linkeronderkwadrant.. Als je nou een cheapass Lidl-laptop haalt, ala, maar je hebt het hier over goed duur A-spul wat ook door Apple zo gepositioneerd wordt.

Dat men er alsnog genoegen mee neemt bij gebrek aan een fatsoenlijk alternatief is een tweede. Maar dat neemt niet weg dat de mensen die het onacceptabel vinden geen zeurpieten zijn. Dell kan het met een relatief goedkoop 24" scherm wel, dan mag je gewoon een goed product in deze klasse verwachten.

Dus nee, ik heb er ook geen goed woord voor over hoe Apple dit aanpakt. Terwijl de rest van de service werkelijk su-bliem is. Doodzonde dat ze het zo verpesten.

neographikal wijzigde dit bericht 30-01-2008 11:07 (15%)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Loser For Life

ach ja laten we er maar over ophouden... ik hoop gewoon dat ze met een update komen van dit produkt; zo niet dan haal ik over een paar maanden maar weer een normale pc en kijk ik de komende 5 jaar maar weer tegen windows aan

Guitar Zero

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: