Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb sinds kort (15-01-08) ook een iMac. Bevalt me prima en van de gradient in het scherm is zo goed als niets te merken; ook niet als het scherm een totaal witte vlakte is (inzoomen op terminal venster) en brightness laag staat. In het begin is er sprake van een donkere plek aan de zijnkant van het scherm, als het systeem uit heeft gestaan, maar dit is met 30sec verleden tijd...

Waar ik me wel een klein beetje aan erger is een soort van zoemgeluid. Ik snap niet helemaal waar het vandaan komt. Er zijn mensen die zeggen dat het van de inverter afkomt, maar dat snap ik niet helemaal, omdat je er dan geen last van zou moeten hebben als je scherm uit bzw. standby staat.
De fan(s) zijn ook niet de oorzaak, want die heb ik doorgetest met SMCFanControl, en of ik ze nou harder laat draaien of niet, er verandert niks aan de toonhoogte of het volume van het zoemgeluid.
Wat je ook wel leest is dat het komt opdagen als je externe speakers hebt, maar bij mij is het er ook als ik de interne speakers gebruik en ook de richting verandert dan niet. M'n fans draaien allemaal op de default speeds nu (CPU: 1200rpm, HDD: 1200rpm, ODD: 700rpm).
't Is niet echt storend meestal, behalve als het zwijmelt. Dan gaat 't in 'n soort van curve op en neer tussen hard en zacht. Wat me opvalt is dat ik er meer last van heb als ik m'n USB schijf aan heb staan dan wanneer die uit is.
Zou het iets van de PSU-fan kunnen zijn (als die er al is??)? In ieder geval stoort het geluid me meestal niet, behalve dan op die momenten wanneer ik achter me maccie zit en het muisstil is (is dus verder bijna nooit, heb altijd muziek op).
Als ik IETS verder van me mac zit is het geluid niet waarneembaar. Het geluid lijkt bij mij van links onder te komen. Iemand een idee?

csteelooper wijzigde dit bericht 27-01-2008 19:44 (0%)
Reden: sorry -- de lay-out was k*

Ik zat net even te kijken weer op de Apple site toen ik attent werd gemaakt door iemand op een ander forum op de mediamarkt aktie van a.s. dinsdag. Je kunt dan een iMAC kopen zonder 19% btw.
Als ik het goed heb is de winkelprijs van 1749,- voor de 24" al 119%. Dus dan wordt de prijs die je dan betaalt bij de kassa 1749*0.84 = 1469,- euro. Toch best aantrekkelijk, de aanbieding geldt ook voor MB, MBP en andere iMAC's.

Ik zag het, best wel cool. Heb nu ook plannen om een 24" iMac te gaan halen.

Een vraagje though: hoe zit het daarbij met de voorraad? Moet ik gaan deurcampen?

'Bewijs maar eens dat je bestaat!' zei de vis tot de oceaan.

Gadgetfetisjist

quote:
basicbeat schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:37:
Ik zat net even te kijken weer op de Apple site toen ik attent werd gemaakt door iemand op een ander forum op de mediamarkt aktie van a.s. dinsdag. Je kunt dan een iMAC kopen zonder 19% btw.
Wie zegt dat de iMacs ook afgeprijsd zijn? Niet ALLES is afgeprijsd met dit soort acties bij Media Markt. Bovendien is MM nogal misleidend met de BTW-acties: de vorige keer dat ik ging kijken hadden ze tijdens de actie ineens alle prijzen _verhoogd_ zodat je zonder BTW nog maar een stukje goedkoper uit was. Maar afgezien daarvan, ik denk niet eens dat de Apple-artikelen bij deze aanbiedingen betrokken worden.

Ik las in dit topic dat iemand gebeld had.

quote:
Could be, maarja... Is het dan niet zo dat a) het geen verschil zou moeten maken of er nou wel of geen USB power wordt getrokken en b) je het geluid niet zou moeten horen als je scherm uit danwel standby staat? Want a) is onwaar (het maakt dus wel verschil of je USB power trekt of niet) en b) is eveneeens onwaar (je horrt het ook als je scherm uit is). Ik bedoel -- de inverter is toch een onderdeel dat met het scherm samenhangt? Ik voel er bovendien zeer weinig tot niets voor om het ding weer te laten ophalen c.q. op te sturen.
Wat trouwens ook nog zo is: als ik de mac langer aan heb staan (actief -- hij wordt dus gebruikt) dan is het geluid ineens zo goed als weg ... meestal na ongeveer een half uurtje... En het zogenaamde zwijmelen is het enige dat me echt stoort: de intensiteit van het geluid varieert dan met zo'n 4dB... Da's dan dus als in zacht > fade > hard >fade zacht > fade ... etc, en dat eigenlijk weer heel regelmatig.
Weet iemand of je evt binnen 90 dagen naar élke apple reseller kunt gaan om een check te laten doen? Ik bedoel: ik heb online gekocht, maar er is ook een reseller hier in 's-Hertogenbosch, dus in princiepe kan ik daar heen. Maar mag dat van Apple? De reseller in kwestie (A-Mac) is ook een Apple Authorised Service Provider). Anders zou ik evt daarheen kunnen. Blijft rete-lastig want ik ben rolstoelgebonden...

Dinsdag is het inderdaad leuk voor diegene die van plan was om een Mac te kopen . Ik heb zelf ook bevestiging gekregen dat het inderdaad ook voor Macs geldt. 16% korting is altijd leuk. :)

hmm mediamarkt prijzen zijn dan idd wel leuk maar hoe zit het daar met pixel policy, en als je scherm zo'n gare backlight heeft?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

heb de mediamakrt net ff gemailt met de vraag hoe het zit als ik het scherm na 2 dagen toch niet mooi zou vinden qua kleur of ik hem dan zonder problemen terug kan doen.

Ben benieuwd en hoop dat ze uiterlijk morgen nog reageren, want met die actie van 19% btw er af heb je voor een paar eurie meer al een 24' in plaast van een 20' :)

De-signer.nl binnenkort online!

MediaMarkt Arnhem heeft ze voor zover ik heb kunnen zien niet staan. Ik sta er morgenochtend probably alsnog voor een nieuwe laptop op kosten van het stagebedrijf though :Y)
Heb net de Apple Hardware Test gedraaid. Geeft geen problemen. Maar wat helemaal maf is: in AHT is de zoem COMPLEET verdwenen. Net als in Windows trouwens... Maf dat Leopard meer last heeft van dit issue dan Windows...

Gadgetfetisjist

quote:
Phusebox schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:13:
hmm mediamarkt prijzen zijn dan idd wel leuk maar hoe zit het daar met pixel policy, en als je scherm zo'n gare backlight heeft?
MM filialen zijn allemaal zelfstandige BV's, dus een generiek antwoord is er niet. Wel is het zo dat MM Eindhoven je de mogelijkheid geeft om binnen 14 dagen te ruilen, ook bij maar 1 pixelfout. Ik heb 'm zelf daar gekocht.

Volgens mij is de MM over het algemeen best soepel met garantie. Je moet er niet heen gaan voor vakkennis, maar als er iets kapot is krijg je vaak zonder veel problemen een vervangend exemplaar.
update: ik weet nie of het aan mij kan liggen, maar ik heb dde zoem eigenlijk alleenecht 'hinderlijk' als ik de externe schijf aan heb. Die heeft een fan. Ik heb net voor de gein eens éérst de schijf, en daarná pas de mac aan gezet. En wat bleek: EXACT dezelfde toon die ik dus dacht vanuit de mac te horen, weerklonk in mijn oortjes. Ik was dus blij en niet blij tegelijk, want ik dacht: eigenlijk kán het de inverter nu niet zijn; immers, die zou niet meten reageren als de mac helemaal uitstond. En ik heb dus nu de schijf iets verplaatst en 't scheelt inderdaad dag en nacht. Dus ik denk dat die twee een resonantie op precies dezelfde frequentie hebben waardoor ze elkaar afwisselend versterken en dan weer opheffen. Dat hoor je ook wel als er twee apparaten precies hetzelfde geluid produceren... Mja, even nog een shot van iStat die de snelheid van m'n fans in de gaten houdt. Lijkt me prima zo...
http://home.wanadoo.nl/coen.steelooper/gotpics/istat.png

quote:
Exirion schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:16:
[...]

Voor 65 euro heb je 4GB ;) Officieel Kingston spul voor Apple.
Kan iemand me vertellen waar ik op dit moment het beste 4GB kan kopen?

Alle shops die ik bel hebben OF helemaal geen 2gb reepjes, of ze zijn uitverkocht...

is er al iemand bij de mediamakrt geweest om een imac te halen met die kosting van -19% btw?

bij de mediamarkt in enschede zeggen ze dat de mac' zijn uitgesloten van de actie??
klopt dat wel?

Digital Nirvana

quote:
dark66 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:
is er al iemand bij de mediamakrt geweest om een imac te halen met die kosting van -19% btw?

bij de mediamarkt in enschede zeggen ze dat de mac' zijn uitgesloten van de actie??
klopt dat wel?
Dat klopt idd.

3210 | J5 | 3330 | T200 | T68i | 6610 | 6230 | 6170 | 6230i | 3120 | S200 | 6233 | 6300 | E51

Dat is per winkel verschillend. De MediaMarkt in Amsterdam doet wel aan korting op Macs, dus ik heb vanochtend de 24" iMac besteld (2.4). Ze hadden hem niet meer op voorraad, maar ik kreeg wel de korting. Het is mijn tweede Mac, een behoorlijke upgrade vanaf m'n 12" PowerBook kan ik wel zeggen :-).

mm mooi stom van enschede dan zullen ze het in hengelo ook wel niet doen als ze daar uberhaupt al apple's verkopen.

had mooi een 24' voor bijna de prijs van een 20' willen halen :|

dark66 wijzigde dit bericht 29-01-2008 14:08 (30%)

Heeft iemand een link van de presentatie van Steve Jobs over de nieuwe iMac (de aluminium) De filmpjes die ik vind zijn van die gemonteerde filmpjes die bestaan uit foto's. Maar ik zoek dus echt een registratie van die keynote.

Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | TomTom 6 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB

Niet elke MM mocht inderdaad Macs verkopen met korting. MM Cruquius deed wel mee, maar had nog maar 1 iMac.

photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Reg. datum: 11 juni 2007

Wat een #$#$^%#$%^& winkel MediaMarkt !

Vanmorgen 7 uur opgestaan en naar Arnhem gereden, daar aangekomen hadden ze nog maar 1 demomodel MacBook te koop. Verkoper verteld me dood leuk dat ze alles gister al verkocht hebben. WTF?!? Actie is toch vandaag ? 8)7

Toen dacht ik, ik bel Ede even maar je raad het al...bereikbaar vanaf 10 uur (normale openingstijd) dus toch maar heen gereden en daar verteld een verkoper mij dat ze helemaal geen macs verkopen en enige MM die macs (mag) verkopen is MM Amsterdam...SURE dacht ik dan !

3e MM was Utrecht. Wederom kon ik ze van tevoren niet bellen om te vragen dus weer heen gereden. Na 30 minuten wachten (hoop mensen die Acer en hp laptops wilden kopen) kreeg ik eindelijk iemand te pakken ! Volgens verkoper hadden ze nog 2 x 24" iMacs op voorraad maar nergens te vinden dus ging ie "beneden" kijken en daar ook niks.

En nu ? "Ja menneer, u kunt wel eentje reserveren dan kunt u hem komen ophalen zodra die binnen is en actie geldt dan nog steeds omdat u vandaag geserveerd !". Heb toen Rotterdam (centrum en Alexandrium) en Den haag gebeld maar daar hadden ze ook geen voorraad dus toch maar eentje gereserveerd (en aanbetaling gedaan) in Utrecht. Volgens verkoper kan ik hem deze week nog ophalen dus ben benieuwd !

Ik snap niet dat zo'n groot keten niet voor genoeg voorraad kan zorgen (sommige shops zelfs 0) en dat ze hun eigen actie voorwaarden niet nakomen (verhaal van Arnhem).

Wat die 19 % BTW betreft dan klopt dat niet ! Het is 15,97 %, net als bij Apple store als je kijkt naar prijzen ex BTW.

Weet iemand trouwens hoe de garantie loopt ? Via MM of kan ik ook rechtstreeks Apple bellen voor support ? Ben dat vergeten te vragen.

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

quote:
Heeft iemand een link van de presentatie van Steve Jobs over de nieuwe iMac (de aluminium) De filmpjes die ik vind zijn van die gemonteerde filmpjes die bestaan uit foto's.
Apple Special Event (aug 2007)
quote:
Weet iemand trouwens hoe de garantie loopt ? Via MM of kan ik ook rechtstreeks Apple bellen voor support ? Ben dat vergeten te vragen
Standaard 90 dagen telefoonsupport, 1 jaar pick up & return. Met AppleCare kun je dat uitbreiden tot 3 jaar voor beiden.

Effe tjekke!
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
csteelooper schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:35:
Dus ik denk dat die twee een resonantie op precies dezelfde frequentie hebben waardoor ze elkaar afwisselend versterken en dan weer opheffen.
Dat had ik ook.

Ik heb twee externe LaCie drives naast mijn iMac staan en dat gaf ook een heel zacht golvende bromtoon (resonantie van de drives versterkt via het houten bureaublad). Op eenbepaald moment gaat dat flink storen.
Ik heb ze sinds een paar dagen op wat van dat bubbeltjes plastic gezet en nu resoneert het een heeeeel stuk minder en is het lekker stil :*)

Geen enkel dier heeft schade ondervonden bij de creatie van mijn usericon

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws