Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien ben je de doelgroep ook wel niet, misschien is de website niet gericht op de consument die graag wil worden ingepakt met verkooppraatjes en leuke plaatjes, misschien is de winkel wel gericht op no-nonsense klanten en hanteren ze lage prijzen, waardoor er niet een al te ruim budget is voor marketing en versiering.

Kom op he. Zullen we het weer over de iMac gaan hebben?

ik blijf maar uitstellen en afwachten...

enige dat ik nodig heb om mij over streep te trekken is een E8400 cpu en een ander paneel erin :)
(dromen mag he)

anders ga ik medio maart voor een mac pro met 24" dell 2408

edit:
offtopic:
@hieronder: nee joh, een site van een of andere apple reseller

Phusebox wijzigde dit bericht 19-01-2008 09:30 (17%)

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
Phusebox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 22:01:
[...]

het feit dat ze geen Apple 'keurmerk' hebben schrok me een beetje af, verder zei ik dat ik de site er onbetrouwbaar vond uitzien.

Snap niet dat men geen 1000 euro over heeft voor de vormgeving van een site als dat een hoop potentiele klanten (zoals mij) kan afschrikken.

IK zou er dus nooit bestellen als ik de site zag en verder niks wist.
Bedoel je de apple site? OMG, ik vind hem heel mooi en handig...

Ik las geruchten dat het 2.8 extreme 24"model "discontinued" wordt?

Wat me ook opvalt zijn de prijsverschillen, even googlen en scheelt zomaar honderden euro's.

Apple site met onderwijskorting:

Prijs: Eur 1.754,00
BTW: Eur 333,26
Subtotaal: Eur 2.087,26

Apple site gewone prijs:

Prijs: Eur 1.864,71
BTW: Eur 354,29
Subtotaal: Eur 2.219,00
EPP webshop international:
Prijs: ¤1808.77

1808 en 2219 is dus 411 euro goedkoper. Voor dat geld heb je een timecapsule, of veel ram, of ....... :o

basicbeat wijzigde dit bericht 19-01-2008 19:00 (9%)

Bij die international shop is de prijs ex btw. Staat in hun algemene voorwaarden. Ze doen het echter niet helemaal netjes, want volgens mij zijn winkels voor consumenten verplicht om de prijzen inclusief BTW te vermelden.
wow dat had ik nog niet gezien, bedankt voor het melden !

quote:
basicbeat schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:59:
Ik las geruchten dat het 2.8 extreme 24"model "discontinued" wordt?

Wat me ook opvalt zijn de prijsverschillen, even googlen en scheelt zomaar honderden euro's.

Apple site met onderwijskorting:

Prijs: Eur 1.754,00
BTW: Eur 333,26
Subtotaal: Eur 2.087,26

Apple site gewone prijs:

Prijs: Eur 1.864,71
BTW: Eur 354,29
Subtotaal: Eur 2.219,00
EPP webshop international:
Prijs: ¤1808.77

1808 en 2219 is dus 411 euro goedkoper. Voor dat geld heb je een timecapsule, of veel ram, of ....... :o
Grapjas, bij EPP zijn alle prijzen EXCL. BTW.
Edit: lamaar, spuit11 ;)

Zojuist Quake 4 geinstalleerd! Loopt als een trein met Details op High Quality! Jammer dat de resolutie 1600x1050 er niet in zit. Wel 1600x900..

Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | TomTom 6 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB

We kunnen er rustig vannuit gaan dat de iMac eind februari begin maart weer wordt ge-update. Waar gokken jullie op? Een nieuwe videokaart, beeld of iets anders?

Ik hoop dat het geen grote updates zijn, heb een iMac 20" 2.4ghz zondag gekocht. Volgens de macrumors.com buyersguide zit er wel een update aan te komen.

Ik gok op Mobile Penryn processors en een (Mobility) Radeon HD 3600 zou ook niet misstaan. :)

Ik ben van plan binnenkort mijn 17" iMac te vervangen door een 24" dus een update mag van mij wel.

je weet het nooit met Apple, het ligt wel in de lijn der verwachtingen maar goed kan net zo goed nog tot mei duur.

Ik hoop ook op een cpu update en aanpassing aan het scherm

critique me

Gadgetfetisjist

quote:
Bartjeee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:20:
Volgens de macrumors.com buyersguide zit er wel een update aan te komen.
De vraag is alleen wanneer :+ Dat soort sites leven van de geruchten dus die houden ze altijd in stand of zuigen wat aan hun dikke duim. Soms komen er nuttige geruchten naar buiten maar ik zou me er niet al teveel van aantrekken wat die lui verkondigen.

quote:
ronwiel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:14:
We kunnen er rustig vannuit gaan dat de iMac eind februari begin maart weer wordt ge-update. Waar gokken jullie op? Een nieuwe videokaart, beeld of iets anders?
Uh okay, baseer je dat op de buying guide van macrumors?

photo.shoq photoblog
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Reg. datum: 11 juni 2007

Ik heb besloten om nog een maandje of 2 te wachten met aanschaffen van een 24".

Hoop dat CPU, videokaart en vooral het scherm een update krijgen.

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

quote:
Jasper schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Uh okay, baseer je dat op de buying guide van macrumors?
Uhhh ja? Daar wordt bijgehouden hoe lang het elke keer duurt voordat de iMac een update krijgt. En dat doen ze al een tijdje, dus ik ga er vannuit dat er wel een kern van waarheid in zit (de gemiddelde duur dan, Days Since Update 167 (Avg = 185))

quote:
ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:01:
[...]

Uhhh ja? Daar wordt bijgehouden hoe lang het elke keer duurt voordat de iMac een update krijgt. En dat doen ze al een tijdje, dus ik ga er vannuit dat er wel een kern van waarheid in zit (de gemiddelde duur dan, Days Since Update 167 (Avg = 185))
toch kan het zijn dat er zomaar eens 3-6 maanden verschil in zit, het is slechts een inidicatie meer niet. Ze zijn daarin toch ook wel afhankelijk wat bijvoorbeeld een Intel doet.

critique me

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

quote:
ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:01:
[...]

De Mac Pro en de XServe hebben daar zeker een half jaar op don't buy - updates soon gestaan. :) Apple trekt echt zijn eigen schema, en ik vermoed dat de notebooklijn (MB(P)) eerder bijgewerkt worden dan de iMac. :)
Ik ben van plan een iMac te kopen maar twijfel nog een beetje over het scherm. Op het moment maak ik gebruik van een 19" matte LCD en zoals jullie weten heeft de iMac een Glossy scherm. Het showmodel bij de mediamarkt was erg slecht zichtbaar door het lage contrast en de weerspiegelingen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met het scherm zijn als het thuis is opgesteld en goed gecalibreerd. Een Mac Mini lijkt mij namelijk te zwak en de Mac Pro is mij te duur.

Know Thyself

Gadgetfetisjist

quote:
SoulWar1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:06:
Ik ben van plan een iMac te kopen maar twijfel nog een beetje over het scherm. Op het moment maak ik gebruik van een 19" matte LCD en zoals jullie weten heeft de iMac een Glossy scherm. Het showmodel bij de mediamarkt was erg slecht zichtbaar door het lage contrast en de weerspiegelingen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaringen met het scherm zijn als het thuis is opgesteld en goed gecalibreerd. Een Mac Mini lijkt mij namelijk te zwak en de Mac Pro is mij te duur.
Als je ergens niet over kunt klagen dan is het wel het contrast. Kleuren zijn ook prima. Maar wil je de 20" of de 24" kopen? De 20" heeft duidelijk een minder panel en mijn ervaringen gaan over de 24". Als je kunt leven met de niet volmaakte lichtverdeling op het panel heb je aan een iMac een heerlijke machine :Y)

Ik heb de 20" en vind het scherm prima! Niets mis mee..

Samsung LE32S81B | Xbox360 | HP Pavilion dv9255ea | Nokia N73 | TomTom 6 | iMac 20" 2,4Ghz | iPod touch 8GB

Bedankt voor de snelle reacties, ik ga de 20" (2.4 GHz) bestellen. :Y)
De 24" is voor mij te groot, zeker omdat ik er mijn 19" LCD naast ga zetten. Voor de lichtverdeling ben ik niet zo bang, zal wel meevallen. O-)

Know Thyself

Prima keuze! Heb 'm ook. Ik heb er wel direct een reepje van 1Gb bijgestoken. Gekocht op www.macstuff.nl voor 23euro.

Gadgetfetisjist

quote:
Rivanov schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:27:
Prima keuze! Heb 'm ook. Ik heb er wel direct een reepje van 1Gb bijgestoken. Gekocht op www.macstuff.nl voor 23euro.
Voor 65 euro heb je 4GB ;) Officieel Kingston spul voor Apple.

Koop ik nog wel een keer. Heb de laatste tijd even genoeg uitgegeven! :9

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws