Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 143.862 views sinds 30-01-2008

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:15
Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/nl/residential/resources/images/alice_logo_top.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/nl/residential/resources/images/alice_claim.jpg

- Onbeperkt en supersnel internetten, met snelheden tot 20 Mb, afhankelijk van de beschikbaarheid op uw huisadres.

- Onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste telefoonnummers (uitgezonderd betaalde persoonlijke nummers, service- en internetnummers). Het tarief is dus inclusief uw belkosten, en bij ons zonder starttarief! Dat scheelt u bij elk telefoontje een paar eurocent, wat kan oplopen tot wel 10 euro per maand.

- Er is geen telefoonaansluiting meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice abonnement. Daarmee gaat u direct besparen op uw maandelijkse kosten!

- Gratis overzetten van uw bestaande telefoonnummer naar Alice of als u dat wilt een nieuw telefoonnummer.

- Een doe-het-zelf pakket met een gratis modem in bruikleen. (verzendkosten € 9,95).

- Een onbezorgde en betrouwbare verbinding: Alice maakt voor haar diensten gebruik van het kwaliteitsnetwerk van BBned.

- Verzorging van uw vermelding in alle telefoongidsen (on en offline), indien u dit wilt.

- Een e-mailaccount met 1 e-mailadres eindigend op @alice.nl en een grote mailopslag van 10 gigabyte.

- Bereikbaarheid van uw e-mailaccount via webmail.

- Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

- Geen aansluitkosten.

- €29.90 per maand (incl. Linesharingkosten)

Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig).

Voor meer info zie de FAQ van Alice

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 23-11-2007 07:55 ]

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 07:50
En nu via de Alice portal tot 2 Gig bestanden versturen of opslaan. Met of zonder wachtwoord.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ook nieuw is "externe postvakken", waarbij je mail via POP3 of IMAP uit je andere mailboxen kunt overhevelen naar je Alice Inbox. Ook dit kun je vinden in de Alice Lounge.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

192479

Ik gebruik nu Alice een kleine 2 maanden. Alles werkt perfect op 1 klein dingetje na waarover ik zo snel niets kon vinden op internet; nummerherkenning.

Nummerherkenning werkt wel, min of meer. En dan heb ik het over de inkomende gesprekken. Mobiele nummers geven geen probleem, die worden gewoon voluit weergegeven en herkend door de telefoon, maar van vaste nummers laat hij i.p.v. 10 cijfers altijd maar 9 cijfers zien, er valt gewoon een cijfer weg als er iemand belt (voor zover ik weet de een-na-laatste). Lijkt me niet aan de telefoon te liggen (Profoon dingetje) omdat voorheen met KPN alle nummers goed doorkwamen, en nu ook nog steeds de mobiele nummers goed doorkomen.

Iemand hier bekend mee? Anders bel of mail ik Alice nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02
192479 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 02:05:
Ik gebruik nu Alice een kleine 2 maanden. Alles werkt perfect op 1 klein dingetje na waarover ik zo snel niets kon vinden op internet; nummerherkenning.

Nummerherkenning werkt wel, min of meer. En dan heb ik het over de inkomende gesprekken. Mobiele nummers geven geen probleem, die worden gewoon voluit weergegeven en herkend door de telefoon, maar van vaste nummers laat hij i.p.v. 10 cijfers altijd maar 9 cijfers zien, er valt gewoon een cijfer weg als er iemand belt (voor zover ik weet de een-na-laatste). Lijkt me niet aan de telefoon te liggen (Profoon dingetje) omdat voorheen met KPN alle nummers goed doorkwamen, en nu ook nog steeds de mobiele nummers goed doorkomen.

Het kan heel goed aan het toestel liggen.

Vroeger kwam vanaf je KPN aansluiting het nummer misschien net iets anders mee over de lijn dan dat je modem het nu stuurt naar je toestel. Probeer eens een andere, leen even een toestel van iemand bijvoorbeeld om het te testen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 23-11-2007 08:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 13:21
Helaas, antwoord terug op de melding bij Alice dat mijn ping latency betreffende Warcraft niet toereikend is. Gek genoeg eergisteravond slechts 100ms en goed te spelen, gisteren 300ms al voelde het aan als 2sec lag. Het antwoord luidt van hun kant dat ze niets kunnen doen om de service te verbeteren.

Ik ga eens ergens anders rondsnuffelen ben ik bang.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
morpheus schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:22:
Helaas, antwoord terug op de melding bij Alice dat mijn ping latency betreffende Warcraft niet toereikend is. Gek genoeg eergisteravond slechts 100ms en goed te spelen, gisteren 300ms al voelde het aan als 2sec lag. Het antwoord luidt van hun kant dat ze niets kunnen doen om de service te verbeteren.

Ik ga eens ergens anders rondsnuffelen ben ik bang.
Lijkt me nog steeds niet dat dit aan alice ligt, zoals ik al zei heb ik nog steeds 40-60ms op eu-silvermoon via een alice 8Mbit dsl lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
denan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:42:
[...]

Lijkt me nog steeds niet dat dit aan alice ligt, zoals ik al zei heb ik nog steeds 40-60ms op eu-silvermoon via een alice 8Mbit dsl lijn.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik gisteren met een trace route redelijke tijden had (50ms). Ik ga nog uitzoeken of het probleem blijft. Normaal had ik veel hogere tijden terug.

Het zou heel goed kunnen zijn dat mijn server een andere routering heeft, waarbij de traceroute naar de loginserver er eigenlijk weinig over zegt.

Of ik heb een gaar modem. Alleen vind ik het gek dat het modem op pingrequests zelf erg snel reageert dan. Ik doe in ieder geval op dat moment verder niets met mijn internet behalve warcraft.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
morpheus schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:08:
[...]

Het zou heel goed kunnen zijn dat mijn server een andere routering heeft, waarbij de traceroute naar de loginserver er eigenlijk weinig over zegt.

Of ik heb een gaar modem. Alleen vind ik het gek dat het modem op pingrequests zelf erg snel reageert dan. Ik doe in ieder geval op dat moment verder niets met mijn internet behalve warcraft.
Hmmm.... volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen de routering van de verschillende Alice aansluitingen. Het zou ook nog kunnen zijn dat je server(group) brak is. Silvermoon heeft in het verleden ook wel eens problemen gehad, maar dat bleek uiteindelijk in het bliz-datacentre te liggen.

Je modem zal wel niet brak zijn, anders merk je dat redelijk snel met je verdere internet gebruik. Het kan wel zijn dat die cjt gewoon te heet is geworden (als ie onder 8239329 boeken ligt.. de voorkeursopstelling dus) en daarom de data niet snel genoeg kan verwerken.

Maak anders eens een char aan op silvermoon eu en check de latency daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235265

192479 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 02:05:

Hoe zit dat nu precies met die nummerherkenning, wanneer wordt die ingeschakeld? Ik las laatst hier dat je dit kunt aan/uitzetten in de Lounge? Maar daar is niets over te vinden. Sowieso kan ik in de lounge alleen maar mailinstellingen aanpassen en de factuur bekijken. Niets over telefonie. Of heeft dat wellicht te maken met het feit dat mijn nummer nog niet geporteerd is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
  • Laatst online: 16:01
Meer mensen een soort gelijke email gekregen?

Geachte heer / mevrouw,

Al heel veel mensen kozen voor Alice. Helaas hebben we niet ieder verzoek zo snel kunnen behandelen als we graag zouden willen. U heeft enige tijd geleden een verzoek naar ons gestuurd. Graag vernemen wij van u of u hier nog een reactie op verwacht of dat u inmiddels op een andere wijze een antwoord heeft gekregen.

Verwacht u nog een reactie van Alice, dan vragen wij u déze mail terug te sturen met uw specifieke vraag hierin nogmaals verwoord. Met het oog op een snelle reactie vragen wij u de onderwerpregel Response actie (DD-MM-YYYY)”) niet te wijzigen. We zullen er alles aan doen om een optimale service te bieden en u binnen 48 uur van een passend antwoord te voorzien. Dank u wel voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Er is na 1,5 maand nog steeds niets gedaan zodat ik toegang kan krijgen tot de Alice Lounge. Deze email bevestigd nog maar eens een keer dat er geen concrete acties zijn gedaan om mijn probleem op te lossen. Alice weet zelfs niet eens de status van mijn probleem! Hoe dan ook maar weer een mailtje verstuurd waarin ik vraag mijn probleem nu eindelijk eens op te lossen. mmmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Hmm, ik heb Alice aangevraagd (en wordt a.s. maandag aangesloten) maar heb nog steeds geen modem mogen ontvangen? Komt w.s. deels doordat mijn adres wel goed in het systeem staat (de monteur van KPN die langskomt om de aders om te draaien wist het juiste adres) maar dat het blijkbaar niet op het etiket past (missen een drietal tekens) maar dan nog wil ik maandag wel mijn modem :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
denan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:36:
[...]

Hmmm.... volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen de routering van de verschillende Alice aansluitingen. Het zou ook nog kunnen zijn dat je server(group) brak is. Silvermoon heeft in het verleden ook wel eens problemen gehad, maar dat bleek uiteindelijk in het bliz-datacentre te liggen.

Je modem zal wel niet brak zijn, anders merk je dat redelijk snel met je verdere internet gebruik. Het kan wel zijn dat die cjt gewoon te heet is geworden (als ie onder 8239329 boeken ligt.. de voorkeursopstelling dus) en daarom de data niet snel genoeg kan verwerken.

Maak anders eens een char aan op silvermoon eu en check de latency daar.
Server is niet brak, mijn gehele guild is aan het raiden zonder problemen. Het moet dus of in mijn pc liggen (gek dat ik eergisteren dan snel internet had), mijn router, of de routering. Enige wat ik nog kan checken is de router (al gaat downloaden goed snel verder), maar ook dat vind ik al reden om op telfort over te gaan. Dan heb ik gelijk wireless. Router staat overigens geheel vrij.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
morpheus schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:19:
[...]

Server is niet brak, mijn gehele guild is aan het raiden zonder problemen. Het moet dus of in mijn pc liggen (gek dat ik eergisteren dan snel internet had), mijn router, of de routering. Enige wat ik nog kan checken is de router (al gaat downloaden goed snel verder), maar ook dat vind ik al reden om op telfort over te gaan. Dan heb ik gelijk wireless. Router staat overigens geheel vrij.
Wireless en gamen... tja.. ;)

Ik zou toch even een profiel op eu-silvermoon aanmaken om het te testen.. Het komt af en toe ook wel eens voor dat een char profile bugged is waardoor je lag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
denan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:26:
[...]

Wireless en gamen... tja.. ;)

Ik zou toch even een profiel op eu-silvermoon aanmaken om het te testen.. Het komt af en toe ook wel eens voor dat een char profile bugged is waardoor je lag krijgt.
wireless voor overige computers, game pc heeft 100Mbit ;)
Char profile bugged? Vreemd. In dat geval is het lastig verklaren dat ik perfect kon spelen voor de verhuizing met demon/xs4all en ook dat eergisteren goed te spelen was (al zie ik liever nog minder dan 100ms, is het goed te doen :))

Ik zie het vanavond wel. Is het dit weekend niet verbeterd en ik geen oplossing zie ga ik het toch ergens anders proberen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 235265 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:08:
[...]Hoe zit dat nu precies met die nummerherkenning, wanneer wordt die ingeschakeld? Ik las laatst hier dat je dit kunt aan/uitzetten in de Lounge? Maar daar is niets over te vinden. Sowieso kan ik in de lounge alleen maar mailinstellingen aanpassen en de factuur bekijken. Niets over telefonie. Of heeft dat wellicht te maken met het feit dat mijn nummer nog niet geporteerd is...?
Ja, je moet wachten tot de portering rond is.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Zwerver schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:16:
Hmm, ik heb Alice aangevraagd (en wordt a.s. maandag aangesloten) maar heb nog steeds geen modem mogen ontvangen? Komt w.s. deels doordat mijn adres wel goed in het systeem staat (de monteur van KPN die langskomt om de aders om te draaien wist het juiste adres) maar dat het blijkbaar niet op het etiket past (missen een drietal tekens) maar dan nog wil ik maandag wel mijn modem :P
Never mind, vandaag lag de modem er :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Devster schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:03:
[...]

Ja, je moet wachten tot de portering rond is.
Mijn nummer is geporteerd en ik kan in de lounge ook alleen maar met email rommelen.
Geen nummerherkenning aan en uitzetten in ieder geval.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
Kogel is door de kerk. Ik nok er mee. Na 2 maanden in totaal 2 weken werkend internet gehad. (1e week) en de de week voor deze week. De druppel was het feit dat Alice mijn Service ID van mijn lijn niet wilde weggeven en aangaf dat ik alleen maar kon overstappen door de lijn eerst te laten ontmantelen door Alice en daarna pas opnieuw aan te laten sluiten. Abel Telecom was erg, maar Alice is 10x zo erg! We stappen over naar GREEN ISP Aka Telfort. Voor degene die nog Alice hebben. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 10:30
humpert schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 23:08:
Kogel is door de kerk. Ik nok er mee. Na 2 maanden in totaal 2 weken werkend internet gehad. (1e week) en de de week voor deze week. De druppel was het feit dat Alice mijn Service ID van mijn lijn niet wilde weggeven en aangaf dat ik alleen maar kon overstappen door de lijn eerst te laten ontmantelen door Alice en daarna pas opnieuw aan te laten sluiten. Abel Telecom was erg, maar Alice is 10x zo erg! We stappen over naar GREEN ISP Aka Telfort. Voor degene die nog Alice hebben. Veel succes!
Vreemd verhaal, je bent dus WEL aangesloten en hebt ook kunnen werken maar daarna is het zo maar gestopt? Heeft Alice je wel kunnen mededelen wat het probleem was?
Het kan net zo goed iets met je lijn zijn en dan kun je met een andere ISP zoals Telfort hetzelfde probleem krijgen.
Het is dus belangrijk de oorzaak van de problemen te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Na dat KPN van de lijn is gegaan heb ik nu ook alice over bbnet. (12 week over gedaan, lag aan KPN/planet. als ik dat had geweten was ik ook eerst een 2de lijn bij gaan bestellen)
Ik heb nog wat ruzie met mn wirelessbreedbandrouter... routerfunctie uitzetten / port forwarden lukt nog niet zoals ik het wil.
Het telefonie deel komt straks ook kijken.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben een groot fan BBNed en ga binnenkort verhuizen. Alice lijkt mij momenteel de beste deal. Ik zit nu bij Tiscali en ben daar op zich wel tevreden over. Maar Alice is simpelweg goedkoper.
Is het bij Alice ook mogelijk om je eigen router gebruiken? Ik heb nu namelijk een Fritz!Box fon 7050 en ben daar wel tevreden over.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

franssie

Save the albatross

Deddiekoel schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:19:
Ik ben een groot fan BBNed en ga binnenkort verhuizen. Alice lijkt mij momenteel de beste deal. Ik zit nu bij Tiscali en ben daar op zich wel tevreden over. Maar Alice is simpelweg goedkoper.
Is het bij Alice ook mogelijk om je eigen router gebruiken? Ik heb nu namelijk een Fritz!Box fon 7050 en ben daar wel tevreden over.
In het topic alswel de Alice homepage staat dat andere modems niet gesupport worden - hun modem blijft ook hun eigendom.
Als je via hun wilt bellen (en waarom niet, je betaald er tenslotte voor) heb je een VoDSL modem nodig - ik denk (gok) dat je fritzbox dat niet aankan?
Er is ook een andere goedkope ADSL 2+ aanbieder die van het Tiscali netwerk gebruik maakt dus dan kan je je huidige setup behouden, misschien dat dat beter past (maar dan heb je geen BB-Ned)

edit:// Oops - ik had modem gelezen. Zoals hieronder beschreven werkt het natuurlijk wel.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 24-11-2007 14:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141857

Ja hoor, je kunt van alles achter je modem hangen. Wel is het belangrijk dat je de DHCP server van je router uit zet en dat je het modem niet op de WAN poort van je router maar op een poort waar je ook je computer op aansluit aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:49
kless schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:17:
Na dat KPN van de lijn is gegaan heb ik nu ook alice over bbnet. (12 week over gedaan, lag aan KPN/planet. als ik dat had geweten was ik ook eerst een 2de lijn bij gaan bestellen)
Ik heb nog wat ruzie met mn wirelessbreedbandrouter... routerfunctie uitzetten / port forwarden lukt nog niet zoals ik het wil.
Het telefonie deel komt straks ook kijken.
Dat klinkt als het probleem wat ik nu ook heb. Ik zit nu met IPB, en Alice wat blijkbaar op dezelfde lijn zit, en dus nu niet werkt.
Heb jij nog iets speciaals bij KPN gedaan, buiten dat het nummer geporteerd wordt oid?
Meer info zou welkom zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

A_A_R schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:55:
[...]

Dat klinkt als het probleem wat ik nu ook heb. Ik zit nu met IPB, en Alice wat blijkbaar op dezelfde lijn zit, en dus nu niet werkt.
Heb jij nog iets speciaals bij KPN gedaan, buiten dat het nummer geporteerd wordt oid?
Meer info zou welkom zijn! :)
Ik durf nog niks...
Ik heb eerst nog ruzie met de drivers/software van mijn 3 nieuwe linksys WUSB54GC en mn windows inlog/gebruikersschermen. (waarschijnlijk alleen de drivers gebruiken en verder alles handmatig instellen, maar dat heb ik nog niet eerder gedaan voor wifi en routers op lan na een router)

Pas als ik dat draadloos gebeuren aan de praat heb & elke pc-gebruiker kan inloggen. Ga ik de apperatuur verhuizen naar de meterkast en daar dan het gevecht aan met de telefoon(centrale)/voip/andere-splitter/Internet+belgebeuren/knp nummer portering. Als de telefoon hier even niet rinkeld vind ik niet zo heel erg.

Bij mij duurde het lang omdat planet de lijn bezet hield en kpn dan vond dat alice/bbnet niks mocht doen met de lijn.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232068

Hé, hé, eindelijk een nieuw modem gekregen van Alice zodat ik nu ook kan bellen. Het grappige is dat ik - vanaf medio september - vele malen met de helpdesk heb moeten bellen om diverse (onzinnige) scenario's te doorlopen om te achterhalen wat er mis kon zijn. Een kapot modem kwam hierin niet voor (alhoewel ik sterk in die richting begon te denken). Ik had het al bijna opgegeven, maar dacht laat ik weer eens bellen! Meteen iemand aan de lijn die al snel aanbood een nieuw modem te sturen. Probleem opgelost >:).

Nu nog even de lijn porteren (dat was uitgesteld omdat de telefonie van Alice nog niet werkte).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 232068 op 25-11-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Ik ben compleet overgeschakeld op Alice.
Ik vind de kwaliteit van de telefonie wel stukken beter dan bij IPB.
Over de snelheid van het internet heb ik niets te klagen. Ook de lounge werkt goed.

Nu nog de strijd met KPN afsluiten, natuurlijk wel in mijn voordeel hoop ik, en de overstap is echt geslaagd!

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:15
In het modem staat de firewall uit, is dit een beetje raar, kan het kwaad om 'm aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 232068 schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:29:
Hé, hé, eindelijk een nieuw modem gekregen van Alice zodat ik nu ook kan bellen. Het grappige is dat ik - vanaf medio september - vele malen met de helpdesk heb moeten bellen om diverse (onzinnige) scenario's te doorlopen om te achterhalen wat er mis kon zijn. Een kapot modem kwam hierin niet voor (alhoewel ik sterk in die richting begon te denken). Ik had het al bijna opgegeven, maar dacht laat ik weer eens bellen! Meteen iemand aan de lijn die al snel aanbood een nieuw modem te sturen. Probleem opgelost >:).

Nu nog even de lijn porteren (dat was uitgesteld omdat de telefonie van Alice nog niet werkte).
Dat is goed nieuws, maar ga je die (onnodige) kosten die je hebt moeten maken ook op Alice verhalen?
Ik ga dit zelf ook overwegen als mijn problemen opgelost zijn. Ik wacht (nog steeds) tot mijn nummer geporteerd is, pas dan is alles rond. Ik verwacht dat die portering nu binnen een week rond is want zo staat het in de brief. Geen garanties natuurlijk want er hebben wel meer dingen in brieven van Alice gestaan die niet juist waren.
Omdat ik wel via Alice kan bellen zie ik op de factuur van Alice precies staan wanneer ik met het 0900-1560 nummer gebeld heb en wat het kost.
In jouw geval gaat dit niet op maar kun je wellicht op een andere manier een overzicht hiervan opvragen bij je huidige telefoon provider.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 25-11-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-03 20:16
Mijn ervaring met Alice:

Let op, de datums kloppen zeer zeker in het volgende verhaal =p

20 sept. 07. KPN man komt alice "installeren" en kijken of alles goed doorkomt. Ik vraag naar mijn modem die ik nog niet heb gehad... maar daarvoor moest ik alice hebben.

Na vele belletjes en bij elk telefoongesprek (9 stuks) had ik tot 24 nov 2007 geen modem...
Als je hulp nodig hebt bij Alice raad ik jullie allen aan om de e-mail te gebruiken na een paar e-mails kreeg ik vrijdag 23 nov de bevestiging dat mijn modem verstuurd zou worden, en zaterdag stond de postbode voor de deur (24e dus).

Aan de telefoon wordt veel beloofd bij alice en gezegd, ik quote van de medewerkers:
"U kunt de modem afhalen in Utrecht"
"U heeft het pakket 3 keer geweigerd"
"U heeft het pakket niet opgehaald op postkantoor"
"U kunt 3 weken wachten op uw modem"
"Wij kunnen u geen pakket toesturen op uw adres"

(Ik heb nooit een postbode met pakketje gezien of een briefje in de bus gehad van "u was niet thuis")

Ik woon op een huis met een toevoeging, ofwel 19d, mijn adres hadden ze in de eerste brief verkeerd geschreven dus de "d" stond bij mijn naam, ik had gebelt met alice en dit laten corrigeren, waarschijnlijk is het pakketje ook met de foute toevoeging verstuurd. (blijkt achteraf nadat ik met tnt zelf heb gebelt aangezien alice dit niet deed). Het pakket is nooit aangeboden geweest en nadat ik de 3s code van een medewerker kon ontfutselen zag ik al dat het om een fout adres ging.

De reden dat ik zolang heb gewacht is omdat ik toch aan het verhuizen was (huis opknappen enz) en nog geen internet nodig had.
Ik heb nu dus 2 dagen Alice op mijn nieuwe adres.... eindelijk...na 65 dagen totaal van ellende...
Gelukkig was het opzetten van de modem enzovoorts geen enkel probleem en ook de telefoon niet en werkte alles in een keer, gelukkig maar =)
Zo ver dus mijn ervaringen met Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 17:22

KhaZ

Alfa Romeo

Mijn avontuur van ongeveer 2 maanden met Alice samengevat:

Begin oktober internet aangevraagd voor mijn nog op te leveren appartement. +/- 15 oktober bevestiging gekregen dat ik op 12 november aangesloten zou worden.

Op 12 november: geen modem. 15 november: appartement opgeleverd, dus ik eens gebeld waar m'n modem bleef: ik blijk door KPN gepland te zijn voor aansluiting eind maart 2008 (dat is dus 4 maanden (!) later). Ticket aangemaakt voor 2e lijns of technische dienst waarom dit zo laat zou zijn. Niets van gehoord, dus heb in de tussentijd 4x gebeld. "Ja meneer, de technische dienst is ermee bezig!" Nooit meer wat van gehoord.

Daarna kreeg ik opeens een algemene (staat een paar posts terug) e-mail met de vraag of ik nog vragen had. Hierop geantwoord met mijn vragen, waar ik afgelopen zaterdag 25 november antwoord op heb gekregen. Blijkt dus dat ik volgens Alice niet ben aangesloten op de KPN wijkcentrale, en daarom geen abonnement bij Alice kan aanvragen.

Prettige ervaringen:

1: Waarom kan ik 't dan überhaupt aanvragen via de website? Daar wordt aangegeven dat Alice op mijn adres beschikbaar is.

2: Welke @#$@^% heeft de aanvraag daar gecontroleerd, en toch een bevestiging + aansluitdatum toegezegd terwijl het volgens hen helemaal niet mogelijk is?

3: Communicatie? Ik heb 4-5x moeten bellen, en daarna nooit meer van ze vernomen behalve de laatste verlossende e-mail.

Maandag KPN bellen en vragen of ik aangesloten ben op de wijkcentrale van mijn olijke dorp. Zo ja: meteen Telfort aanvragen.

Na de uitstekende rant, een vraag: een van m'n buren heeft internet, tv en telefonie van Casema, dit werkt prima. Zit hij voor internet van Casema ook aangesloten op de KPN wijkcentrale, of gaat dat allemaal via de kabel (wat ik verwacht)?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
KhaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:33:
Na de uitstekende rant, een vraag: een van m'n buren heeft internet, tv en telefonie van Casema, dit werkt prima. Zit hij voor internet van Casema ook aangesloten op de KPN wijkcentrale, of gaat dat allemaal via de kabel (wat ik verwacht)?
Internet van Casema loopt via de kabel, is geen ADSL en gaat dan ook niet via een KPN wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 17:22

KhaZ

Alfa Romeo

musicfreak schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:14:
[...]

Internet van Casema loopt via de kabel, is geen ADSL en gaat dan ook niet via een KPN wijkcentrale.
Thanks, blijft dit dus nog een optie voor me, al heb liever 20mbit!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
HoppyF schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:40:
[...]

Vreemd verhaal, je bent dus WEL aangesloten en hebt ook kunnen werken maar daarna is het zo maar gestopt? Heeft Alice je wel kunnen mededelen wat het probleem was?
Het kan net zo goed iets met je lijn zijn en dan kun je met een andere ISP zoals Telfort hetzelfde probleem krijgen.
Het is dus belangrijk de oorzaak van de problemen te kennen.
Het komt eigenlijk op het volgende neer:

1) Alice correct aangesloten en werkend opgeleverd (Verbonden met 7,5 Mbit).
2) Na 2 weken klapperlijn
3) 3 weken lopen smeken om er iets aan te doen. Uiteindelijk na 3 1/2 week snelheid teruggezet naar 4Mbit.
4) 1 week ongestoord Alice op 4 Mbit
5) Wel kunnen bellen, geen internet. (PPP-connectie krijgt geen IP). Ik heb hier overigens geen instellingen in het modem gewijzigd.
6) Nu inmiddels weer 1 week geen internet.

Ik heb nu Telfort aangevraagd. Daarbij ga ik er vanuit dat ik zeker weer een klapperlijn zal krijgen. Maar ik ga er vanuit dat tiscali de toewijzing van de ipadressen beter heeft geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Voor de mensen die nog probs hadden met de portforwarding en daarop een error kregen, heb ik voor mezelf de volgende oplossing gebruikt.
Ik heb een router achter het alice modem staan, en heb in het alice modem onder configuration zipb aangezet en op het ip van het router ingesteld. Dit zorgt ervoor dat je router de portforwards afhandeld en een extern ip gespoofed krijgt. Dit lijkt voorlopig goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Het wegvallen van PPP connectie schijnt een bekend probleem te zijn, nadat ze je modem resetten werkt het weer. Kennelijk werkt dat niet als je dat zelf doet via de web interface. Probleem is wel dat ze dat bij de Alice helpdesk kennelijk niet weten en dat een ticket bij de 2e lijn veels te lang open staat, dwz ik vind 4 dagen geen internet te lang.

Verder werkt het overigens prima, de aanvraag, aansluiten en nummer portering ging allemaal soepel.

[ Voor 12% gewijzigd door grhmpf op 25-11-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232068

HoppyF schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:42:
[...]

Dat is goed nieuws, maar ga je die (onnodige) kosten die je hebt moeten maken ook op Alice verhalen?
Nou, je hebt gelijk dat zou ik moeten doen. ik zal eens kijken wat ze daarop zeggen maar ga er geen extreme halszaak van maken. Ik heb zo'n 15 euro nutteloos "verbeld" met de helpdesk. Eigenlijk was het - achteraf gezien zeker - humor om te zien hoe dat werkt. Het gekke is, de mensen van de helpdesk zijn de vriendelijkheid zelve (zijn ze op geselecteerd kennelijk), kan ook helemaal niet kwaad op ze worden, maar zo mogen zelf niet denken, dat is het probleem. Ze zouden wat dat betreft net zo goed een robot neer kunnen zetten.

Maar goed het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Heeft Alice voicemail en zo ja hoe werkt het?

Ik kan zelf wel uitbellen via Alice maar mijn nummer is nog niet geporteerd vandaar dat ik niet weet of de voicemail werkt.

BTW, op de site van Telfort staat wel duidelijk (!!) vermeld dat ze voicemail aanbieden.
Iets dergelijks verwacht ik ook van Alice.

Heb ik ook voicemail bij Telfort vast bellen?
Je krijgt standaard voicemail bij Telfort vast bellen. Wanneer iemand een bericht achterlaat op je voicemail, dan wordt dit bericht als een geluidsbestand (WAV-file) naar je e-mailadres verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Ik denk als je zoiets verwacht dat je Telfort zal moeten halen? Alice heeft geen voicemail, en dat staat ook nergens vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nee, wel wisselgesprek, geen voicemail voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Freezerator schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:51:
Ik denk als je zoiets verwacht dat je Telfort zal moeten halen? Alice heeft geen voicemail, en dat staat ook nergens vermeldt.
Toch raar, voicemail is toch een vrij normaal iets en geen hoge eis.
Ik weet wel dat het relatief lage abonnementsgeld een uitgekleed pakket is maar voicemail kan er toch nog wel vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Oke, ik zit nu thuis en het mannetje van de KPN is al twee keer binnen geweest.... geen telefoonsignaal op de telefoonkabel (ja duh, dat weet ik ook wel en dat heb ik gemeld toen er gebeld werd voor een afspraak) en hij vreest nu dat er eerst een lasorder bij Alice ingedient zal moeten worden om signaal op de lijn te krijgen en ik vrees dat het daar gaat stranden.....

[edit]
Owh fuck, KPN dude is weg en raadt eens; het werkt niet..... Alice zegt: als er gegraven moet worden zijn de kosten voor KPN, de KPN wijst keihard naar Alice/BBNed.... ik voel de bui al hangen, welke aanbieder zit wel op het KPN-net? Telfort?

[ Voor 25% gewijzigd door Zwerver op 26-11-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138488

ivo-nl schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:19:
In het modem staat de firewall uit, is dit een beetje raar, kan het kwaad om 'm aan te zetten?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb de firewall al geprobeerd aan te zetten, maar daarna wilde inloggen of afmelden bij Gmail / Google Docs / ... niet meer. Zie ik iets over het hoofd met die firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 138488 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:56:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb de firewall al geprobeerd aan te zetten, maar daarna wilde inloggen of afmelden bij Gmail / Google Docs / ... niet meer. Zie ik iets over het hoofd met die firewall?
Misschien wel, maar ik zou de firewall maar gewoon zo laten als deze stond.
Je kunt ook een firewall gebruiken die op je PC zit.
Controleer anders even via een site zoals grc.com of je poorten dicht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Laatst online: 06-09-2022
Zwerver schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:20:
Oke, ik zit nu thuis en het mannetje van de KPN is al twee keer binnen geweest.... geen telefoonsignaal op de telefoonkabel (ja duh, dat weet ik ook wel en dat heb ik gemeld toen er gebeld werd voor een afspraak) en hij vreest nu dat er eerst een lasorder bij Alice ingedient zal moeten worden om signaal op de lijn te krijgen en ik vrees dat het daar gaat stranden.....

[edit]
Owh fuck, KPN dude is weg en raadt eens; het werkt niet..... Alice zegt: als er gegraven moet worden zijn de kosten voor KPN, de KPN wijst keihard naar Alice/BBNed.... ik voel de bui al hangen, welke aanbieder zit wel op het KPN-net? Telfort?
Telfort is tiscali en als dat niet aangeboden wordt dan word je via KPN aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 23:23
kan je bij Alice wel je nummer doorschakelen? Ik ga er eigenlijk niet van uit, aangezien ik nergens de kosten ervoor zie.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
Doorschakelen werkt gewoon. Ik heb nu een doorschakeling met *61* gemaakt naar een budgetphone prepaid nummer. Dat gebruik ik nu als voosmail.

Hoppy, wel vreemd, bij mij porteren ze mijn nummer zonder dat ze daar van mij toestemming hebben gehad. Heb namelijk New line service aangevraagd met een nieuw nummer. en jij zit nog te werken.

Maar.. nog steeds geen internet van @lice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 18:36

rajackar

Blood Minister

Rajackar heeft vandaag ook zijn alice verbinding aangesloten. Alles werkt op zich prima, telefonie alleen nog niet geprobeerd. Jammer alleen dat de modem niet op bridge kan en dan ik geen poorten kan forwarden. Nog maar even door zoeken dus.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 23:23
humpert schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:28:
Doorschakelen werkt gewoon. Ik heb nu een doorschakeling met *61* gemaakt naar een budgetphone prepaid nummer. Dat gebruik ik nu als voosmail.
ok dan, thnx voor de reply. Heb je een idee wat dat zou kosten, aangezien ik ook naar mijn mobiel wil doorschakelen. Alhoewel het logisch zou zijn als het gewoon exact hetzelfde kost als vanaf een Alice lijn naar een mobiel nummer bellen (dus dat zal wel ;) ).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232229

Binnenkort verlaat ik Planet en moet ik kiezen tussen Alice en Telfort. Wat raadt een ieder mij aan? (Ik wil internnet en telefoon.)

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 232229 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:38:
Binnenkort verlaat ik Planet en moet ik kiezen tussen Alice en Telfort. Wat raadt een ieder mij aan? (Ik wil internnet en telefoon.)

Frans
Lees de ervaringen maar is door
De keuze zal je toch zelf moeten maken

telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag dit aan de mensen die al wel een Alice of Telfort ervaring hebben. Ik heb dat nog niet.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 232229 schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:35:
Ik vraag dit aan de mensen die al wel een Alice of Telfort ervaring hebben. Ik heb dat nog niet.

Frans
ik wel
lees daarom maar is de topics door
daar staan de ervaringen geschreven door de meesten.....

anders posten mensen straks 10 keer hun ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154182

Ga voor Telfort. Ik heb nog nooit zo'n slechte helpdesk als die van Alice gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

rajackar schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:40:
Rajackar heeft vandaag ook zijn alice verbinding aangesloten. Alles werkt op zich prima, telefonie alleen nog niet geprobeerd. Jammer alleen dat de modem niet op bridge kan en dan ik geen poorten kan forwarden. Nog maar even door zoeken dus.
Portforwarding kan wel, het is uitgebreid aan bod gekomen in het eerste deel van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Devster schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:12:
[...]

Portforwarding kan wel, het is uitgebreid aan bod gekomen in het eerste deel van dit topic.
Hmmm, dan ben ik bang dat ik daar kunstig overheen heb gelezen. Maar het was al laat gister.
Kun je me misschien een hint geven? ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Anoniem: 232229 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:38:

Frans
Omdat iedereen hier gelijk "Telfort" schreeuwt toch maar even mijn ervaringen.

Prijstechnisch is Alice iets aantrekkelijker. Je betaalt niet voor nummerbehoud en het opsturen van het modem is goedkoper. Bij Telfort krijg je echter het modem, wat als voordeel heeft dat je er zelf in mag vroeten, bij Alice mag dat niet. Als het Alice modem stuk is krijg je van Alice een nieuw modem, bij Telfort moet je er zelf voor op draaien.

Telfort is een jaar contract, daarna per maand opzegbaar. Alice heeft geen contract, kan je per maand opzeggen. De mensen die hier moord en brand schreeuwen over Alice en overstappen naar Telfort kunnen dat omdat ze per maand kunnen opzeggen. Als het andersom zou zijn zit je er een jaar aan vast.

Helpdesk van Alice is vriendelijk, maar niet technisch. Besef dat goed. Ze kunnen niet veel meer dan een ticket aanmaken voor de technische 2e lijn (BBNED). Ik denk dat het op dit moment ook de onervarenheid is van de helpdesk en dat het wel zal loslopen. Maar het kan zeker frustrerend zijn, zo heb ik zelf ervaren.

In mijn geval was ik na ongeveer een maand aangesloten en de beloofde snelheid klopte ook. Nummer portering ging ook soepel.

Zelf zou ik weer kiezen voor Alice, al was het alleen maar dat je er makkelijker vanaf kan als het niets is. Ik heb het niet zo op jaarcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Telfort, duidelijke voorwaarden en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

carpin schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:28:
Telfort, duidelijke voorwaarden en ben er zeer tevreden over.
Euh, sorry hoor, onderbouw dat eens? Nu doe je net alsof de voorwaarden van Alice onduidelijk zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:15
Ik zie dat de webmail van Alice Outlook Webaccess is, is de e-mail, agenda e.d. ook te synchroniseren via Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grhmpf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:11:
[...]

Omdat iedereen hier gelijk "Telfort" schreeuwt toch maar even mijn ervaringen.

Prijstechnisch is Alice iets aantrekkelijker. Je betaalt niet voor nummerbehoud en het opsturen van het modem is goedkoper. Bij Telfort krijg je echter het modem, wat als voordeel heeft dat je er zelf in mag vroeten, bij Alice mag dat niet. Als het Alice modem stuk is krijg je van Alice een nieuw modem, bij Telfort moet je er zelf voor op draaien.

Telfort is een jaar contract, daarna per maand opzegbaar. Alice heeft geen contract, kan je per maand opzeggen. De mensen die hier moord en brand schreeuwen over Alice en overstappen naar Telfort kunnen dat omdat ze per maand kunnen opzeggen. Als het andersom zou zijn zit je er een jaar aan vast.

Helpdesk van Alice is vriendelijk, maar niet technisch. Besef dat goed. Ze kunnen niet veel meer dan een ticket aanmaken voor de technische 2e lijn (BBNED). Ik denk dat het op dit moment ook de onervarenheid is van de helpdesk en dat het wel zal loslopen. Maar het kan zeker frustrerend zijn, zo heb ik zelf ervaren.

In mijn geval was ik na ongeveer een maand aangesloten en de beloofde snelheid klopte ook. Nummer portering ging ook soepel.

Zelf zou ik weer kiezen voor Alice, al was het alleen maar dat je er makkelijker vanaf kan als het niets is. Ik heb het niet zo op jaarcontracten.
- Is de kans op overstapproblemen bij Telfort even groot als bij overstap naar Alice?

- Als de overstap problemen eenmaal achter de rug zijn, kan je dan beter Telfort hebben of Alice?
Ofwel welk van de twee is toch de kwalitatief betere internet- en telefoonverbonding?

Dank,
Frans

Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 232229 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:07:
[...]

- Is de kans op overstapproblemen bij Telfort even groot als bij overstap naar Alice?

- Als de overstap problemen eenmaal achter de rug zijn, kan je dan beter Telfort hebben of Alice?
Ofwel welk van de twee is toch de kwalitatief betere internet- en telefoonverbonding?

Dank,
Frans

Telfort
De kans op overstapproblemen is altijd aanwezig. Je hebt ook een goede kans dat het WEL allemaal goed gaat. Dit blijft een risico of het nu Telfort is of Alice.

In mijn geval loopt het ook allemaal niet zo soepel, maar ik heb na aansluiting geen enkele uitval van internet of telefonie gehad. Het is tot nu toe stabiel en snel.
De kwaliteit van de telefonie is prima, vergelijkbaar met een gewone KPN lijn.

Wie je moet kiezen is lastig te zeggen, op het moment zou ik misschien toch voor Telfort kiezen vanwege de wat soepel lopende aanvraagprocedure. Dat is tenmiste mijn indruk ervan.
Het netwerk van Alice (=BBned) is betrouwbaar gebleken, dat weet ik uit eigen ervaring, vandaar mijn keus voor Alice. Ik heb wel het risico van aansluitproblemen genomen want was een van de eerste groep klanten die zich heeft aangemeld.
Na verloop van tijd zal de administratie van Alice wel in orde komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rajackar schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:45:
[...]

Hmmm, dan ben ik bang dat ik daar kunstig overheen heb gelezen. Maar het was al laat gister.
Kun je me misschien een hint geven? ;)
was even niet helemaal wakker. upnp werkt gewoon op de alice modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

grhmpf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:11:
[...]

Als er daadwerkelijk sprake is van wanprestatie moet je het contract altijd kunnen ontbinden...
[...]
Als dit soepel en helder zou verlopen zou ik het volledig met je eens zijn. Eerlijkgezegd is dat ook de reden dat ik de stap heb willen nemen.

Mijn ervaring is echter dat mijn telefonische opzegging niet is verwerkt zoals toegezegd:
• Ik kreeg veel te laat een bevestiging, alleen per mail, per brief moet nog steeds komen
• In plaats van de aan de telefoon beloofde einddatum van 25-11-2007 is het opeens 31-12-2207 geworden.

Als pesterij voor een opzeggende klant weigerde men bij Alice pertinent mij het service ID te geven van de huidige ADSL lijn. Dat nummer had ik nodig om de migratie naar mijn nieuwe provider mogelijk te maken. :X

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172688

MaikelG schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:17:
Als pesterij voor een opzeggende klant weigerde men bij Alice pertinent mij het service ID te geven van de huidige ADSL lijn. Dat nummer had ik nodig om de migratie naar mijn nieuwe provider mogelijk te maken. :X
Dat nummer krijg jij toch ook niet, dat vraagt de nieuwe provider voor je op bij Alice.
Neem ik aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Anoniem: 172688 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:04:
[...]

Dat nummer krijg jij toch ook niet, dat vraagt de nieuwe provider voor je op bij Alice.
Neem ik aan :?
Wel als er maar 1 service ID bekend is op het adres, maar er bleken er twee te zijn hier...
Dan moet de huidige provider je dat gewoon kunnen geven

Vraag me niet waarom we er hier 2 hebben, dat is voor mij ook een raadsel. :?
Ik heb ook geen twee lijnen voor zover ik weet, er komt 1 kabel met 4 adertjes binnen in het ISRA punt.

Ik kreeg pas ook opeens een brief van KPN gericht aan de vorige bewoner op dit adres (we wonen hier nu 2 jaar) met daarin de bevestiging van de opzegging van zijn DirectADSL. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:45
Ik ben van plan om over te stappen van KPN Direct ADSL naar Alice, maar begin nu toch een beetje te twijfelen.
Het begon met de aanvraag via de website, hier vragen ze om je telefoonnummer en voeren ze een controle uit. Uit deze controle blijkt volgens Alice dat ik een ISDN verbinding heb, terwijl dit 100% zeker een analoge verbinding in. En de verhalen hier op het forum maken me ook niet zeker van mijn zaak.
Ik ga ze zo maar even een belletje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Let wel dat op fora meestal alleen de mensen te vinden zijn die problemen hebben he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ik heb expres geen fora gelezen, omdat daar voornamelijk de negatieve berichten staan.
Gisteren heb ik de Alice-box ontvangen. Direct geinstalleerd, alleen nog geen linesync. Dat had ik wel verwacht, aanstaande vrijdag komt een monteur van KPN langs om de boel te checken. Overigens zou ik volgens Alice vanaf vandaag aangesloten zijn, dus waarom de KPN-monteur daarna nog langskomt is mij een raadsel...
Ik hoop op positieve ervaringen, en als ik die heb zal ik ze zeker delen. Negatieve ervaringen uiteraard ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
MaikelG schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:55:
Vraag me niet waarom we er hier 2 hebben, dat is voor mij ook een raadsel. :?
Ik heb ook geen twee lijnen voor zover ik weet, er komt 1 kabel met 4 adertjes binnen in het ISRA punt.
Bij mijn aansluiting kwam er een KPN-man langs en die maakte een lekker ouderwets telefoonstopcontact in mijn meterkast. Zelfde verhaal, vier draadjes uit een bundel. Hiervan sloot hij er maar twee aan, waarop ik vroeg waar die andere twee dan voor waren. Hij wist me te vertellen dat die andere twee voornamelijk waren voor als je een tweede lijn wil. Je kan dus wel twee lijnen hebben met maar een grijze bundeldraad, misschien zit dat andere ID op dat andere dradenpaar? Allemaal speculatie natuurlijk, hoogstwaarschijnlijk is er weer eens wat mis gegaan in de molen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Bij mij zit er in de meterkast een dikke kabel (+- 2cm doorsnede) die vanuit de grond komt en eindigt in een kastje (met het logo van KPN erop) met 2 telefoonaansluitingen. Ik neem aan dat dat het ISRA-punt is (duh... :P ). Ik zie geen 4-polige draadjes o.i.d.
Zal wel komen doordat ik in een vrij nieuw huis woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb problemen met mail verzenden; heb zowel out.alice.nl als smtp.alice.nl geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Mail ontvangen werkt wel. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik nu niet vanuit huis mail, maar via het bedrijfsnetwerk (ik ben dus niet verbonden met Alice)? Bij XS4all werkte dit overigens wel.....

Bericht:
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is [..]. Onderwerp 'test out', Account: 'Alice', Server: 'out.alice.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for [...]', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik nu niet vanuit huis mail, maar via het bedrijfsnetwerk (ik ben dus niet verbonden met Alice)?
Ik denk dat je hier zelf het antwoord hebt gegeven, het is bekend dat SMTP-servers niet altijd te benaderen zijn vanaf een andere provider. Op mijn vorige werk moest ik mijn werkmail thuis verzenden via de smtp-server van Casema (mijn toenmalig provider).
Probeer het thuis nog eens, kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ja, dat is inderdaad een bekend verschijnsel. Ik heb het met mijn laptop opgelost door te smtp-en over de server van mijn domein-hoster, wel zo gemakkelijk.

w.d: Ja, zo'n ISRA punt heb ik ook wel eens gezien. Bij mij is het echt zo'n heel lullig telefoondraadje dat zo maar uit de vloer komt, geen idee waarvandaan... Deze woning is pas gerenoveerd, maar ik weet niet of ze ook iets aan de telefoonleidingen hebben gedaan. Anyway, dat draadje heeft dus die vier aders, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik dacht al zoiets ja. -O- Toch wel vreemd. Als ik met mijn laptoppie bijvoorbeeld op een luchthaven zit of in een hotel, en via WiFi connectie heb, heb ik geen idee van de lokale SMTP. Dan kan je dus niet mailen met Alice (behalve via webmail dan). Zoals gezegd ging dat bij xs4all prima. Beetje offtopic, maar bestaan er geen 'free' smtp's of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Dan kan je dus niet mailen met Alice (behalve via webmail dan). Zoals gezegd ging dat bij xs4all prima.
Het betekent niet dat je NIET kunt mailen via andere internetverbindingen, maar dat de provider van je werk het niet toestaat.
Vooral open verbindingen, zoals op vliegvelden en zo, bieden wel de mogelijkheid om andere SMTP's, zoals die van Alice te gebruiken. Het ligt dus gewoon aan de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt of je de Alice-SMTP kunt gebruiken of niet. Mijn ervaring is dat open netwerken eigenlijk altijd alle SMTP's toelaten, anders heeft het weinig nut. Dan zouden mensen nooit fatsoenlijk kunnen mailen zonder het één en ander aan instellingen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

remmelt schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:34:
[...]
misschien zit dat andere ID op dat andere dradenpaar? Allemaal speculatie natuurlijk, hoogstwaarschijnlijk is er weer eens wat mis gegaan in de molen.
Blijkbaar is er òf wat misgegaan in de molen inderdaad, òf Alice heeft me (na heel lang aandringen) expres de verkeerde service ID gegeven. Ik zit nl. nu tijdelijk met twee lijnen, Telfort heb ik pas erbij gekregen op het tweede aderpaar.

Op zich niet zoals oorspronkelijk bedoeld, maar nu Alice abo. toch door blijft lopen naast Telfort (tot 31-12 dus), kan ik mooi blijven bellen via Alice, zodat ik mijn oude nummer kan blijven gebruiken totdat het alsnog geporteerd wordt naar Telfort. Internetten doe ik wel al via Telfort, gewoon 2 modems op 2 aderparen hangen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
w.d: ik dacht juist dat het lag aan de instelling van Alice. Ivm open relay en spamverzending, zijn de SMTP servers van isps vaak dicht. Ze zijn of niet bereikbaar van een vreemd ip (je laptop op een vluchthaven) of er zit een wachtwoord voor, of je moet eerst poppen (pop-before-smtp oid). Xs4all staat bekend om technische competentie, dus daar zul je wel met een wachtwoord moeten aanmelden. Dat moet ik bij mijn smtp op m'n domein ook. Gaat m.i. dus wel van Alice uit, en ze bieden geen open smtp... Jammer maar goedkoop, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
w.d schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:52:
[...]

Het betekent niet dat je NIET kunt mailen via andere internetverbindingen, maar dat de provider van je werk het niet toestaat.
Vooral open verbindingen, zoals op vliegvelden en zo, bieden wel de mogelijkheid om andere SMTP's, zoals die van Alice te gebruiken. Het ligt dus gewoon aan de provider waar je op dat moment verbinding mee hebt of je de Alice-SMTP kunt gebruiken of niet. Mijn ervaring is dat open netwerken eigenlijk altijd alle SMTP's toelaten, anders heeft het weinig nut. Dan zouden mensen nooit fatsoenlijk kunnen mailen zonder het één en ander aan instellingen te wijzigen.
Eeerhm.. je kunt gewoon de smtp server van alice gebruiken, mits je in je client 'aanmelden met naam/wachtwoordverificatie' aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
ivo-nl schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:56:
Ik zie dat de webmail van Alice Outlook Webaccess is, is de e-mail, agenda e.d. ook te synchroniseren via Outlook?
Dat vroeg ik me dus ook al gelijk af!

In het weekend ga ik eens hier naar kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door GrrRon op 28-11-2007 23:50 . Reden: outlook.pdf ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
grhmpf schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:46:
Let wel dat op fora meestal alleen de mensen te vinden zijn die problemen hebben he :)
Is dat zo????
En als het antwoord JA mocht zijn geldt dat voor alle ISP's en niet alleen voor Alice.

Het gaat overigens niet alleen om problemen maar ook vragen of ervaringen. Dit hoeft niet altijd negatief te zijn. Ik heb zelf al veel gepost hier, en helaas heb ik niet al te positieve ervaringen met Alice tot nu toe. Hetzelfde had ik echter (in het begin) ook bij TweakDSL.

Voor de duidelijkheid.
Mijn order is sinds gisteren 3 maanden geleden geplaatst en nog steeds is alles niet rond.
Ik wacht nog op de nummerportering en ik men heeft mij € 69 teveel laten betalen. Het "goede" nieuws is dat ik wel kan internetten en bellen en bovendien nog een tweede modempakket heb ontvangen. Da's altijd handig en een stok achter de deur om mijn teveel betaalde € 69 terug te krijgen. Zo loopt het dus bij Alice.

Anoniem: 240801

Ik heb last van een enorm hoge ping in mijn spel, counterstrike 1.6

Ik speel cs 1.6, en s'ochtens is mijn ping heel mooi, zowel in mijn eigen server, als in andere. Mijn ping is dan rond de 9 of 10. In de middag en avond is dit echter heel anders, dan vliegt mijn ping omhoog en hangt die rond de 70. Dit is echt niet fijn gamen...

hoe komt dit?

Het ligt niet aan mijn pc, want ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, tot de komt van Alice, en s'ochtens is mijn ping ook gewoon prima.

• humpert
En ik heb nog steeds geen internet, nu inmiddels weer 9 dagen na de start van de laatste storing. Hierbij zal ik de 1e 1 1/2 maand er maar even niet bij op tellen. Het is immers een andere, nieuwe storing. De 2e lijns gaf aan dat ze mijn mobiele nummer wilde hebben. Ik netjes doorgegeven via de 1e lijns,maar terugbellen. Heu, maar. En nog steeds de PPP connecting melding in m'n modem.

Vorige medewerker wist mij te vertellen dat er wel data over de lijn ging. Ik denk dat ze mijn telefonie bedoelt. Maar ze wist mij te verzekeren dat het ticket nog steeds open stond. Misschien dat een ingebrekestelling helpt?

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 20:16
Ik heb Alice nu ca. 3 maanden en totaal geen noemenswaardige problemen. Aanvragen ging gestroomlijnd en verbinding is nog niet één keer vebroken geweest.
Heb geen moment nog naar de Lounge gekeken maar dat boeit me ook niet zo.

wmb hulde!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• grhmpf

grhmpf

Android <3

HoppyF schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:36:
[...]
Is dat zo????
En als het antwoord JA mocht zijn geldt dat voor alle ISP's en niet alleen voor Alice.
Klopt, ik durf best te beweren dat in dit soort topics meer te melden is over wat niet werkt ipv wat wel werkt. En dat er een hoop niet werkt of niet goed gaat bij Alice is duidelijk en dat wil ik ook niet goed praten. Ik kan alleen zeggen dat het bij mij wel goed ging. Het enige minpunt tot nu toe voor mij is dat toen ik een storing had deze niet daadkrachtig werd opgelost. De helpdesk is vriendelijk, bereikbaar (nu wel tenminste), maar helaas niet ervaren genoeg.

• grhmpf

grhmpf

Android <3

humpert schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:32:
En ik heb nog steeds geen internet, nu inmiddels weer 9 dagen na de start van de laatste storing. Hierbij zal ik de 1e 1 1/2 maand er maar even niet bij op tellen. Het is immers een andere, nieuwe storing. De 2e lijns gaf aan dat ze mijn mobiele nummer wilde hebben. Ik netjes doorgegeven via de 1e lijns,maar terugbellen. Heu, maar. En nog steeds de PPP connecting melding in m'n modem.

Vorige medewerker wist mij te vertellen dat er wel data over de lijn ging. Ik denk dat ze mijn telefonie bedoelt. Maar ze wist mij te verzekeren dat het ticket nog steeds open stond. Misschien dat een ingebrekestelling helpt?
Op alice.gebruikersforum.eu staat een settings file voor je modem. Je zou kunnen proberen die te laden en kijken of je verbinding weer opkomt. Tegen mij werd gezegd dat het modem "soms de settings kwijtraakt". Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vanuit BBNED m'n modem hebben hersteld met de default instellingen. (Ik had zelf niets veranderd). Anders zou je ook de helpdesk kunnen vragen dit door BBNED te laten doen. Na 9 dagen zou ik ze in elk geval in gebreke stellen.

Bij mijn storing waren de symptomen dat ik wel DSL had, kon bellen, maar niet kon internetten.

• Wtrdk
Sinds gisteravond werkt mijn Alice verbinding, keurig op de beloofde datum.
Volgens de speedtest van Alice zou ik 16 to 20 MB moeten halen op mijn postcode, in de praktijk is dit slechts 11 MB. Kan dit komen doordat mijn desktop via een kabel ben verbonden met een draadloze 11MB-router? Ik zit op m'n werk, dus ik kan m'n laptop nu niet direct aan het modem hangen.
Dat het draadloze gedeelte van mijn router maar 11MB aan kan snap ik, maar zou de kabelverbinding dan ook maar 11MB halen, of is de snelheid van Alice gewoon laag bij mij?
Morgen komt er een KPN-monteur langs (die zou eigenlijk voor de oplevering al komen, heeft nu niet veel nut meer omdat het al werkt), misschien dat hij in de centrale kan kijken of er iets mis is...

• mcb1
  • Laatst online: 01-05 13:22
Alice moet bij mij maandag gaan werken, maar afgezien van wat e-mail verkeer heb ik verder niets meer gehoord van Alice.

Die KPN man is bij mij niet langs geweest en ik heb ook nog geen modem.

Ik ga maar eens bellen met Alice

<edit>

modem komt dus maximaal 2 dagen van tevoren en uiterlijk op de dag zelf.
Dat is lekker zeg, ben nu de hele week vrij en volgende week niet. (en dus niet in de gelegenheid om dat pakketje op te halen bij het postkantoor :( )
Hopen dat men zaterdag hier voor de deur staat!

[ Voor 38% gewijzigd door mcb1 op 29-11-2007 11:17 . Reden: toevoeging ]

mcb1

• grhmpf

grhmpf

Android <3

w.d schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:47:
Sinds gisteravond werkt mijn Alice verbinding, keurig op de beloofde datum.
Volgens de speedtest van Alice zou ik 16 to 20 MB moeten halen op mijn postcode, in de praktijk is dit slechts 11 MB. Kan dit komen doordat mijn desktop via een kabel ben verbonden met een draadloze 11MB-router? Ik zit op m'n werk, dus ik kan m'n laptop nu niet direct aan het modem hangen.
Dat het draadloze gedeelte van mijn router maar 11MB aan kan snap ik, maar zou de kabelverbinding dan ook maar 11MB halen, of is de snelheid van Alice gewoon laag bij mij?
Morgen komt er een KPN-monteur langs (die zou eigenlijk voor de oplevering al komen, heeft nu niet veel nut meer omdat het al werkt), misschien dat hij in de centrale kan kijken of er iets mis is...
Het zou kunnen dat je router max 10 mbit aankan, maar dan zou de snelheid waarschijnlijk nog lager zijn. Om het zeker te weten zou je inderdaad je laptop direct aan het modem moeten hangen.

Niemand weet iets te melden over die hoge ping die ik een aantal posts hierboven plaatste?

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Anoniem: 240801 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:27:
Niemand weet iets te melden over die hoge ping die ik een aantal posts hierboven plaatste?
D'r was iemand in het vorige topic die met WOW last had van hoge ping. Wellicht iets in de routering van Alice ofzo?

denan schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:11:
[...]

Eeerhm.. je kunt gewoon de smtp server van alice gebruiken, mits je in je client 'aanmelden met naam/wachtwoordverificatie' aan hebt staan.
Bijna goed! Als je de optie 'aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie' aanzet, werkt zowel de POP als de SMTP niet meer. Als je echter (in outlook express) de optie 'voor deze server is verificatie vereist' bij de SMTP aanzet, werkt het wel!

Thanks for the tip! d:)b

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 235265 op 29-11-2007 14:00 ]

• denan
Anoniem: 235265 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
[...]

Bijna goed! Als je de optie 'aanmelden met beveiligde wachtwoordverificatie' aanzet, werkt zowel de POP als de SMTP niet meer. Als je echter (in outlook express) de optie 'voor deze server is verificatie vereist' bij de SMTP aanzet, werkt het wel!

Thanks for the tip! d:)b
Ik zei ook niets over 'beveiligde wachtwoordverificatie'.. ;)

grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:35:
[...]

D'r was iemand in het vorige topic die met WOW last had van hoge ping. Wellicht iets in de routering van Alice ofzo?
Ja, het vreemde is dat ik dit pas sinds een week heb, en alle 5 weken daarvoor nergens last van had...

Anoniem: 70378

GrrRon schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:04:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook al gelijk af!

In het weekend ga ik eens hier naar kijken.
Mail werkt wel, maar de agenda krijg ik niet voor elkaar. Hij zegt iets van dat speciale mappen niet via imap werken.

• humpert
grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:28:
[...]

Op alice.gebruikersforum.eu staat een settings file voor je modem. Je zou kunnen proberen die te laden en kijken of je verbinding weer opkomt. Tegen mij werd gezegd dat het modem "soms de settings kwijtraakt". Hoe dat precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat ze vanuit BBNED m'n modem hebben hersteld met de default instellingen. (Ik had zelf niets veranderd). Anders zou je ook de helpdesk kunnen vragen dit door BBNED te laten doen. Na 9 dagen zou ik ze in elk geval in gebreke stellen.

Bij mijn storing waren de symptomen dat ik wel DSL had, kon bellen, maar niet kon internetten.
Ik heb het modem al gereset naar defaults, en ook de config file terug gelezen die ik op dag1 erin heb gezet. Ik heb zelfs met een andere copperjet 1616-2p geprobeerd. Ik heb dezelfde symptomen als jou. Het ergste komt nog, de helpdesk beweert dat er naar mijn mobiele nummer is gebeld. Dit op de 22e, op de 27e heb ik gebeld wat de stand van zaken was, en toen heeft mij pas om dit nummer gevraagd. Dus ik geef aan dat ik geen gemiste gesprekken op mijn toestel had én dat er niet was ingesproken op mijn voicemail. Daarna gaf de medewerker aan:

QUOTE: "Meneer, dat klopt, wij bellen met een geheim nummer en dan kunt u niet zien dat wij gebeld hebben." ... EUh? :S? :O (m'n mond valt open van verbazing).
Humpert> Weet u dit zeker, ik zal dan toch zeker wel een gemist gesprek zien.
QUOTE: "Meneer, u ziet daar helemaal niets van."

Sorry, maar dit slaat alles. Betrof een dame "Shirley", geef mij Bep maar. Maar afin, nog steeds geen internet, dit na 10 dagen storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Vorige maand Alice aangevraagd met 28 nov als activeringsdatum, die vertelde mij dat ik dan zelf Orange moest opzeggen, ik heb dit gedaan. Ik heb vervolgens gewacht op een aansluitbevestiging maar omdat ik deze niet kreeg heb ik vorige week even belletje gedaan waarin mij verteld werd dat alles in orde was en dat ik het modem voor de 28ste zou ontvangen en dat mijn aansluitbevestiging al onderweg was.

Het is inmiddels de 30ste en mijn internet valt er net uit (Zit nu op PiT..) Dus ik bel Alice:

Ik moet u helaas mededelen dat uw order is geannuleerd.

Huh hoe dat dan!?

Ja je hebt 2 aderparen die beiden bezet zijn.

Bezet met wat? Jullie moeten toch contact opnemen met KPN/Oude provider om dat vrij te laten geven? Waarom krijg ik niet eerder te horen dat jullie me niet kunnen aansluiten?

Nee wij mogen wettelijk geen contact opnemen met uw oude provider dat moet u zelf maar regelen. En we kwamen er vandaag pas achter en er is een brief naar u onderweg.

Als jullie er vandaag pas achter komen waarom heb ik dan mijn modem nog niet!? Die moest ik zoals geplanned VOOR de 28ste ontvangen.

Ja maar die krijgt u nu dus niet meer. Ik kan u verder niet helpen.

Kunt u mij doorverbinden met de technische dienst?

Dit is de technische dienst.

Wat moet ik hier nu mee? Hoe moet ik dit oplossen/controleren? Ik voorzie een nieuwe klant voor telfort...

ps. heeft iemand tips om de komende 2-4 weken door te komen? Minimaal 384k geen contract, fair-use mag, harde limiet liever niet maarja... kosten: ongeveer 20-30 euro. Ik heb een orange tmobile + PiT en telfort abbo en een vodafone prepaid kaart (daarmee 1.8mbit 75ct per 15 minuten)

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 30-11-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
grhmpf schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:35:
[...]

Dat was ik.

Als het pas sinds kort is, is dat gek. Maar misschien is er iets in hun routering veranderd? Wat ik so far heb kunnen vinden, is dat het "seabone" netwerk waar Alice gebruik van maakt s'avonds gewoon volloopt.

Doe eens een trace naar je server en kijk welk pad je volgt.

Ikzelf heb mijn problemen met WoW nog niet opgelost. Maar waar het aan ligt, begint voor mij onduidelijker te worden vreemd genoeg. Seabone is niet op alle momenten langzaam als ik test.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb alice aangevraagd halverwege september. Ik heb gekozen voor alice omdat het zo goedkoop is, maar vooral omdat ik van de kabel kom, als er iets fout gaat bij de overstap is dat niet zo erg.

En daarmee heb ik geloof ik de goden verzocht, want ik heb nu nog geen internet.
Half september besteld. Bevestiging ging vrij vlot, maar bevestiging met leveringsdatum kwam pas nadat ik er via mail om vroeg op dag van levering zelf. Afspraak met de monteur van KPN gemaakt.
Omdat ik een oude lasdop heb zonder verdere aansluitingen kon hij geen signaal meten (hij had een modempje mee) Hij liet twee kabeltjes gestript voor mij achter, om zelf de telefoonstopcontactdoos aan te hangen. Ik heb nu dus inderdaad het stopcontact verbonden met isra, en modem op stopcontact aangesloten, maar geen signaal. Paar keer met technische helpdesk gebeld, maar die snapten zelf er net zo min van (wisten niet eens waar ethernetlampje voor diende!)
Na paar mailtjes heb ik twee weken geleden bericht gekregen dat servicemonteur contact met mij op zou nemen. Ik heb nog niks gehoord

Ik heb een vraag: Is het de bedoeling dat de kpn monteur ook een wandcontactdoos installeert? Ik betaal 69 e voor die man, en alles wat hij heeft gedaan is twee koperen draadjes strippen.

Op zijn werkorder zag ik testen&labelen+WCD. Op vorige paginas stond ook verhaal dat monteur een keer wel wcd aanlegde, andere keer niet? Wie is hier verantwoordelijk voor?
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.