Hoofdcategorieën
Topicacties

Het HTC S730 topic - Deel 2

Gerelateerde producten

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
freakstar schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:55:
WTF? Mijn toestel doet een soort bliepje en gaat vervolgens uit? Nu al een paar keer. Gewoon als ik een mailtje aan het sturen ben ofzo bijvoorbeeld.
Hoe kan dat?

Hij doet net alsof de accu leeg is? Aanzetten gaat ook moeizaam als ie uitgevallen is.
Is er niemand die dit bekend voorkomt? Ik kan het niet reproduceren maar nu net gebeurde het toevallig weer. Ik deed op dat moment niks, toestel lag gewoon op m'n bureau.

Iemand een idee?

Reg. datum: 15 oktober 2004

nope wat zijn je specs? updates etc :)

you had me at EHLO

Reg. datum: 03 januari 2004

Kerel,

Die windows 6.1 werkt perfect icm mijn S730! enige nadeel is de taal: engels.. ach.

Belangrijk is wel om de handleiding goed door te lezen, bij mij is alles wel in 1x goed gegaan.
quote:
brambierpul schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Bedankt.

Het adres van de mobiele site had ik al, maar ik vindt het toch makelijker om met het pop3 account te werken. Zeker omdat ik regelmatig geen netwerk bereik heb (op zee) Is het soms handig dat je wel de emails bij de hand hebt. En daarbij wil ook ook de emails van een langere tijd terug hebben/houden.

Heeft er iemand trouwens al een antwoord van HTC ontvangen over het geheugen probleem? Of blijven ze het probleem ontkennen? Ook al iets bekend over een officiële ROM update naar 6.1? Ik durf het toch nog niet aan om de versie van XDA erop te zetten...

vanpeltje

quote:
hotrene schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:54:
[...]

Hoewel ik alles volgens de instructie deed denk ik ook dat bij HardSPL het probleem zat. SoftSPL kreeg ik zelfs niet a/d praat. Nee, dit soort gepiel laat ik bij nader inzien achterwege. Vooral na het lezen dat a) de garantie kan vervallen b) je de telefoon kan vern%$# (zal wel niet zo'n vaart lopen) c) berichten in forums zijn te vinden van gebruikers die niet onder de indruk zijn van versie 6.1. Ik wacht totdat de officiele versie uitkomt. Of nog beter: wachten op versie 7. Denk eens nuchter na: zou een versie update achter de komma nou zou veel verbeteringen brengen?

Afijn, een hele avond gekloot en geeindigd in mijn oude WM6.0 na een harde reset (expert->opslag wissen). Dat doet trouwens wonderen, hij loopt weer gesmeerd. Dat verklaart misschien ook waarom sommigen enthousiast zijn over 6.1. Die volgt immers ook na een harde reset.

Het heel snel leegraken van de batterij heb ik een paar keer gehad. Hangt dat niet samen met het niet vinden van een GSM connectie? Dat dan een mast in de buurt uitvalt en dat hij dan veel energie gebruikt met het steeds opnieuw zoeken naar een signaal?

Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen....
Ik kan je verzekeren dat Windows 6.1 een hele verbetering is voor je s730. Die officiele is Windows 6.0 die je meegeleverd krijgt met je s730 is gewoon CRAP! Tis te belachelijk voor woorden dat je gewoon een unofficiele, gekraakte versie van windows op een omslachtige en risicovolle manier op je toestel moet zetten zodat ie naar behoren werkt.

Ook al is een 1 cijfer na de komma verschil, functioneel gezien draait de S730 veel beter, sneller en efficienter in batterijgebruik dan 6.0. Ik heb er geen moment spijt van, enige nadeel is alleen de taal. Had liever NL gehad.

vanpeltje

quote:
TheNymf schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:30:
gps is volgens mij ook een no-go.. :) de chip zit er wel in maar de antenne niet.. :) enneh; er zit wel een memory leak in.. af en toe resetten is nodig..

balen aan versie 6.1 (volgens mij heb ik niet de radio rom):
- af en toe bij smsen kan hij geen contactpersonen meer vinden (niet van SIM- die heb ik niet)
- af en toe nogal traag (memory leak?)
- openschuiven nogal traag.. soms is opgenschuiven ook gelijk de 'rode knop' -> alles miminaliseren
- geen out of the box ondersteuning voor bijv. YouTube
- kwaliteit YouTube filmpjes niet goed (ligt aan youtube) maar formaat van player is erg klein.
- heel af en toe werken thumbnails niet meer
- het duurt lang (soort lag) voordat je pincode kunt intoetsen.. (opgelost?)
- WM fout: instellingen WIFI veeeeel te ver weg.. ik wil door shortkey snel wifi netwerkoverzicht zien..

verder: slecht bereik: geen last van.. VGA drivers vond ik ook een beetje vreemd :)
Ik heb ook de windows 6.1 (en ik weet niet wat je met radio rom bedoeld, hoe zie ik dat?)

Ik vind die nadelen die je omschrijft wel overdreven want bij mij vallen ze erg mee. Ik herken alleen dat ie even vastloopt bij het opstarten voordat je je pincode moet intoetsen en dat je geen ondersteuning van youtube heb.

vanpeltje

Reg. datum: 25 februari 2008

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen spijt heb gehad van mijn upgrade naar de 6.1Windows. Het threaded SMS'en vind ik ook heerlijk. lekker overzichtelijk. Gmail was geen probleem. Het enige waar ik nog naar op zoek ben is om youtube site en dergelijke weer af te kunnen spelen.
Dat vastlopen voordat je je pincode kan toetsen klinkt erg bekent, maar ja... als je het weet dan wacht je even tien seconden en dan kun je je gang gaan. Ik heb inderdaad ook de indruk dat de batterij het langer volhoudt maar dat kan ook heel goed tussen de oren zitten.
En ja, nu VanPeltje het zegt, hij is inderdaad Engels, maar na een paar dagen heb je dat echt niet meer door...

quote:
TheNymf schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:22:
nope wat zijn je specs? updates etc :)
Alles default, weet niet hoe ik kan zien welke versies etc. Kan het geluidje ook niet ergens terugvinden ofzo dus kan ook niet vertellen hoe het komt etc...

freakstart probeer eens een harde reset (hele machine resetten) :) ben je wel alles kwijt natuurlijk.
houdt het probleem aan; stuur m terug :) volgens mij is het dan meer een hardware (geheugen) probleem

vanpeltje:
De radio rom bespaart de batterij wat:ik geloof dat hij officieel voor de TyTN II was, maar ook werkt op de HTC Wings (s730) - het is een 'add-on' op de 6.1 ROM van bijv. Alcaline (die ik heb)
verder irriteer ik me alleen nog aan het feit dat af en toe mijn contact 'weg' zijn; hij is dan een 10 minuten aan het 'matchen...' terwijl hij zoekt in een lege lijst..!
-youtube heb ik dus zelf gewoon opgelost
-lag bij het opstarten is iets korter met radio rom

- thumbnail probleem is niet meer voorgekomen, wel kan ik onder "pictures & Video's" alleen pictures zien, en dan moet ik helemaal navigeren naar fodlers>device>mydocuments>my video's
terwijl als ik via MMS een video wil toevoegen, het wel gewoon erbij staat!

enneh frumper:
YouTube filmpjes is met de 6.1 versie mogelijk (6.0 ook trouwens) je moet alleen wat registry settings veranderen :) de applicatie die je ervoor gebruikt ( "Streaming Media", van HTC, niet Windows Mobile) doet het prima

TheNymf wijzigde dit bericht 19-08-2008 11:48 (24%)

you had me at EHLO

Reg. datum: 25 oktober 2005

quote:
TheNymf schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:44:verder irriteer ik me alleen nog aan het feit dat af en toe mijn contact 'weg' zijn; hij is dan een 10 minuten aan het 'matchen...' terwijl hij zoekt in een lege lijst..
Ja, dat heb ik ook.
Zeer ambetant! :(

quote:
dcdent schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:13:
[...]

Ja, dat heb ik ook.
Zeer ambetant! :(
wow dat woord ken ik niet eens, maar ik ben het met je eens ^^

you had me at EHLO

quote:
TheNymf schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:44:
freakstart probeer eens een harde reset (hele machine resetten) :) ben je wel alles kwijt natuurlijk.
houdt het probleem aan; stuur m terug :) volgens mij is het dan meer een hardware (geheugen) probleem

vanpeltje:
De radio rom bespaart de batterij wat:ik geloof dat hij officieel voor de TyTN II was, maar ook werkt op de HTC Wings (s730) - het is een 'add-on' op de 6.1 ROM van bijv. Alcaline (die ik heb)
verder irriteer ik me alleen nog aan het feit dat af en toe mijn contact 'weg' zijn; hij is dan een 10 minuten aan het 'matchen...' terwijl hij zoekt in een lege lijst..!
-youtube heb ik dus zelf gewoon opgelost
-lag bij het opstarten is iets korter met radio rom

- thumbnail probleem is niet meer voorgekomen, wel kan ik onder "pictures & Video's" alleen pictures zien, en dan moet ik helemaal navigeren naar fodlers>device>mydocuments>my video's
terwijl als ik via MMS een video wil toevoegen, het wel gewoon erbij staat!

enneh frumper:
YouTube filmpjes is met de 6.1 versie mogelijk (6.0 ook trouwens) je moet alleen wat registry settings veranderen :) de applicatie die je ervoor gebruikt ( "Streaming Media", van HTC, niet Windows Mobile) doet het prima
Ja ik heb de Alcaline rom geinstalleerd.. maar hoe heb je dat precies opgelost met youtube en streaming media?

Ben erg benieuwd :)

vanpeltje

hier ook even de dummy vraag hoe ik het register van een s730 kan editten en wát ik dan moet editten...

je moet een tool downloaden (op je pc) en dan je HTC connecten, dan registry aanpassen en rebooten

hmm met de nieuwe cab hoeft het schijnbaar neit meer?
quote:
HTC Streaming Media Player

Recently, YouTube had updated their site so that additional mobile devices could view their mobile website, so long as you had the appropriate media player. More recent HTC devices like the TyTN II and the Touch came with an application called HTC Streaming Media Player, which allowed users to view sites like YouTube. Unfortunately, a lot of the carrier branded devices (such as AT&T Tilt as to HTC TyTN II) did not include this application. Fortunately for us, the great folks at www.xda-developers.com have extracted this application and created a .cab file out of it. You can find that file here.

Installation:
After you've downloaded the above file, you'll find that the file contained in this .zip file is a .cab file, to install this file, extract it out of the .zip file first, thencopy the .cab fileto your phone (any directorywould be fine, but preferbly in My Document folder, just remember where you put it). This file is intended to work on AT&T 8525 and the AT&T Tilt, other device users should use at your own risk. Still, it's worth a shot. Now go to your windows mobile phone, open "File Explorer"in your programs folder, navagate to the folder where the .cab file is resting, click on it, the program should install, and when it's finished, it'll ask you to restart(accept any warrning messages, if any). Once installed, when you go to http://m.youtube.com and click on any of the video, the HTC Streaming Media Player should automatically pop open, and start buffering and playing the videos.

Troubleshoot:

If, while browsing m.youtube.com's contents, RealPlayer poped up, that means you didn't properly install the HTC Streaming Media Palyer or you haven't restart your phone after install. Double check on above instruction on how to install the player, and soft-reset your phone.
If, HTC Streaming Media Player poped up, but it's not buffering and shows "Connecting" forever, your network setting might be wrong. Click on Menu->Options-> and double check "Connect via:" option, see if it is correctly targeted to your interent connection(AT&T GPRS ISP, The Internet, T Mobile DATA etc, etc.). Switch different connections and try them one by one, till you get one that would allow the player to buffer the content
bron

bij mij werkte het niet goed (hij opende WMP ipv die nieuwe player bij elk fimpje) dus toen heb ik wat register settings gedaan.

LET OP TROUWENS: in de alcaline ROM zit de player al ingebakken...

edit2: ik kwam ook mobile TV tegen.. ik wist niet dat dat kon.. ga ik eens proberen!
uitleg hier

TheNymf wijzigde dit bericht 21-08-2008 10:03 (6%)

you had me at EHLO

Reg. datum: 30 november 2007

quote:
freakstar schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:19:
[...]

Is er niemand die dit bekend voorkomt? Ik kan het niet reproduceren maar nu net gebeurde het toevallig weer. Ik deed op dat moment niks, toestel lag gewoon op m'n bureau.

Iemand een idee?
Mij komt het niet bekend voor, maar op xda (zie hier) is iemand met hetzelfde probleem. Zou ik even in de gaten houden als ik jou was.

Nog steeds geen antwoord van HTC trouwens wat betreft de 6.1 ROM update. Ik begin sterke twijfels te krijgen of die er ooit nog komt. Denk dat ze hun pijlen richten op de echte kaskrakers zoals de Diamond en de Touch Pro en kan ze eigenlijk geen ongelijk geven ook. Hoeveel S730's zouden er zijn verkocht?

Op het geheugenprobleem na ben ik ook nog steeds erg tevreden met de S730. Baal er alleen wel van dat de NOS mobiel applicatie er niet volledig op werkt. Die app draait geen video's op Windows mobile toestellen namelijk.. :?
Je kunt trouwens wel de S710 versie gebruiken op je S730 maar zonder video kun je net zo goed de mobiele website van de NOS bezoeken. Had me wel mooi geleken om de Tour/OS livestream mobiel te kunnen volgen.

je hoeft niet de S710 versie te gebruiken, je kunt ook de Windows Mobile versie pakken (onderaan in de lijst) helaas werkt idd de video functie niet

you had me at EHLO

Reg. datum: 04 januari 2008

Voor degenen die willen updaten naar 6.1 maar zich afvragen of het nou wel de moeite loont heb ik een filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=WjopFFV47Mc
In het filmpje had ik eerst 'opslag wissen' gekozen in WM6, dus het is een eerlijk vergelijk.

Mijn mening: 6.1 is wat gebruikersvriendelijker, je opent sneller foto's, muziekbestanden en veel gebruikte programma's. Qua snelheid en geheugen scheelt het niks, da's meer een placebo effect. Je start immers met een schone lei. Wat betreft stabiliteit is het nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Oxxio zet ik er even niet meer op, vetrouw hem niet meer.

Als geheugensteuntje voor mezelf noem ik de problemen met WM6:
- af en toe contactlijst helemaal leeg -> aan- en uitzetten
- bij bellen: foutmelding 'operatie misluk' (of zoiets) of hij belt helemaal niet. Vind dan geen netwerk? Ook hier weer na uit-en aanzetten heeft hij signaal en is er mee te bellen. Zeer irritant, waarom gaat hij pas na uitzetten op zoek naar netwerk?. Hoeveel telefoontjes heb ik al gemist?
- slechte verbinding met vodafone in mijn woonplaats
- wifi instabiel. Na ca. een minuut valt de verbinding uit. Downloaden van gmail berichten blijft halverwege hangen of je kunt niet meer surfen. Wifi weer uit-en aanzetten en je kan nog eens proberen.

Ben benieuwd of deze ellende met WM6.1 verleden tijd is. Is nog te vroeg om dar wat over te zeggen.

quote:
hotrene schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:38:
Voor degenen die willen updaten naar 6.1 maar zich afvragen of het nou wel de moeite loont heb ik een filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=WjopFFV47Mc
In het filmpje had ik eerst 'opslag wissen' gekozen in WM6, dus het is een eerlijk vergelijk.

Mijn mening: 6.1 is wat gebruikersvriendelijker, je opent sneller foto's, muziekbestanden en veel gebruikte programma's. Qua snelheid en geheugen scheelt het niks, da's meer een placebo effect. Je start immers met een schone lei. Wat betreft stabiliteit is het nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Oxxio zet ik er even niet meer op, vetrouw hem niet meer.

Als geheugensteuntje voor mezelf noem ik de problemen met WM6:
- af en toe contactlijst helemaal leeg -> aan- en uitzetten
- bij bellen: foutmelding 'operatie misluk' (of zoiets) of hij belt helemaal niet. Vind dan geen netwerk? Ook hier weer na uit-en aanzetten heeft hij signaal en is er mee te bellen. Zeer irritant, waarom gaat hij pas na uitzetten op zoek naar netwerk?. Hoeveel telefoontjes heb ik al gemist?
- slechte verbinding met vodafone in mijn woonplaats
- wifi instabiel. Na ca. een minuut valt de verbinding uit. Downloaden van gmail berichten blijft halverwege hangen of je kunt niet meer surfen. Wifi weer uit-en aanzetten en je kan nog eens proberen.

Ben benieuwd of deze ellende met WM6.1 verleden tijd is. Is nog te vroeg om dar wat over te zeggen.
als je bovenstaande post van mij leest zie je dat ik met 6.1 hier geen last meer van heb, behalve lege contactenlijst met SMSen

you had me at EHLO

Heeft iemand een idee wat dit is?

http://sandertimmerman.nl/htc.jpg

Mn HTC start niet meer op en staat in een soort van serial mode :'(
Ik heb werkelijk geen idee wat ik er nu mee aanmoet!

heb je hem geprobeerd te upgraden naar WM6.1 en is daar iets fout gegaan?
Of kreeg je dit scherm spontaan...

Forza Utreg!
Reg. datum: 06 april 2000

Dat is het tricolore scherm (zo noemen ze het toch?).

Volgens mij kan je dan een USB kabel eraan hangen en hem updaten.

Het is ik! (C) 2009

¯¯¯¯¯¯¯
Reg. datum: 14 april 2003

Processor Qualcomm® MSM7225™, 528MHz
Platform Windows Mobile® 6.1 Standard
Memory ROM: 256MB
RAM: 256MB SDRAM

ziet er helemáál niet verkeerd uit :)
Ik vind hem alleen nog steeds aan de zware kant als ik dat zo zie... 140 gram tegen 150 gram van de s730...

Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
Meer geheugen, GPS, sneller, mooier, nieuwer...
Aargh, dat doet pijn, vanaf vandaag heb ik oude rommel ... :'(

Forza Utreg!
Reg. datum: 06 april 2000

D'r zit helemaal geen GPS in. Dus niets beter aan dat ding ;)

Het is ik! (C) 2009

quote:
Dat is het tricolore scherm (zo noemen ze het toch?).

Volgens mij kan je dan een USB kabel eraan hangen en hem updaten.
inderdaad.. probeer m eens te flashen nu? hang er iig eens USB aan (pc)

you had me at EHLO

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: