Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 24 januari 2008

WAT IK NU TOCH WEER GEVONDEN HEB OP HET LIEVE INTERNET!

Ik zat gister te denken. De htc v710 is een smartphone met minder vrij geheugen. Dit betekent dat de homescreens zo klein mogelijk moeten zijn. Met dit idee ben ik opzoek gegaan naar coole homescreens op het internet. Ik kwam terecht op deze franstalige website 'www.nectum.com'

Op deze website vind je allemaal mooie homescreens die zonder plugins draaien en ERG weinig geheugen in beslag nemen. Mijn Smartphone is maarliefst 2X zo snel als bij een standaard homescreen van HTC.

http://www.nectun.com/gal..._page=16&classement=2 (dit zijn de populairste homescreens)

De homescreens moeten op verschillende manieren geinstalleerd worden. Sommigen bevatten alleen een '.cab' file. Andere moet je zelf in de map 'aplication data/home' plaatsen.

EN JA ZE ZIJN GRATIS!

Zelf heb ik de Iphone lay-out gedownload!

http://www.nectun.com/det...n=5540&id_type_tel=15

Reg. datum: 28 juli 2003

quote:
Kun je vertellen hoeveel ram je vrij hebt na opstarten?

X2 4200+ Toledo S939, Asus A8N-E, 2x512DDR400 Crucial, GeForce 8600GT 256MB, 2x 320GB Seagate ;( in Raid-0

quote:
sync schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:28:
[...]

Durf je te stellen dat het geheugen probleem volledig is opgelost? Hoevveel ram heb je vrij na boot? En is die versie van Winmobile gewoon nederlands.?
vrij geheugen na cold boot: kan ik niet zien zonder 3th party app ! maar als ik ga kijken naar al mijn processen dan kom ik totaal op ongeveer 16 mb in gebruik :) (alle .exe's, incl. rssreader ed.)

taal: engels (taalpakket NL kun je wel gewoon binnen halen, voor sms, mail ed.)

en nee, ik durf het niet te stellen; ik heb het toestel binnen een dag geflasht: ik kon niet overweg met die traagheid.. :) dus ik heb geen ervaring wat nou die 'memory leak ' is

wel kan ik vertellen dat hij trager wordt na verloop van tijd; en dat ik niet hoef te rebooten zoals ik over lees... wel moet ik natuurlijk af en toe via de normale, windows taskmanager wat applicaties sluiten

TheNymf wijzigde dit bericht 13-06-2008 13:22 (26%)

you had me at EHLO

Reg. datum: 28 juli 2003

Mja, wat ik me zo erg afvraag is of die traagheid het normale bellen en sms'en erg in de weg zit. Als dat altijd vlekkeloos verloopt vind ik dat niet zo erg..

X2 4200+ Toledo S939, Asus A8N-E, 2x512DDR400 Crucial, GeForce 8600GT 256MB, 2x 320GB Seagate ;( in Raid-0

Reg. datum: 24 januari 2008

quote:
sync schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Kun je vertellen hoeveel ram je vrij hebt na opstarten?
Na een reboot heb ik ongeveer 16 MB vrije ruimte. Ik draai WM 6.1 (gehacked), met smarttoolkit en een 'HTC s710' homescreen. Na een halve dag (redelijk veel gebruik) loopt het toestel trager. Op dat moment moet ik de 'closeApps' applicatie van 'Oxios' toepassen om meer geheugen vrij te maken. Na die functie heb ik nog zo'n 11 MB vrije ruimte over.

Eigenlijk ligt het allemaal aan hoe groot je homescreen is. Hoe luxer je homescreen hoe trager je smartphone is. Smsen en bellen wordt daarbij ook vertraagd (Bv. opnemen en een sms openen).

Ik heb sinds gisteren mijn s730.
Ik kan wifi instellen, heb ook verbinding, krijg een ip toegewezen door router, maar als ik wil internetten, gaat hij toch de data via gprs binnenhalen (krijg een g tekentje rechtsboven in beeld), terwijl de wifi verbinding stabiel is.

Hoe kan ik dit oplossen? Heb dit topic al doorgelezen, en ben al een dag aan het stoeien hiermee.

Heb het werkend gekregen..

Willianv wijzigde dit bericht 14-06-2008 13:19 (4%)

Nikon D80, 18-135mm, en op zoek naar...

Jongens, ik heb nu ook Windows Mobile 6.1 op mn S730!

Echt geweldig! Hij is sneller geworden en wat ergenissen zijn weggenomen behalve het geheugenprobleem...

Het heeft nog wel wat kleine bugs.

Wanneer ik hem opstart , vraagt ie telkens om aanmelden bij windows live
als ik ben gebeld, hangt hij niet meer op (ik zet hem dan uit)

hoe los ik dit op?

vanpeltje

Reg. datum: 25 februari 2008

Hoe "vervelend" is het dat WM6.1 Engels is ipv NL? Aangezien ik daarom toch nog even twijfel...

quote:
Frenz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:08:
WAT IK NU TOCH WEER GEVONDEN HEB OP HET LIEVE INTERNET!

Ik zat gister te denken. De htc v710 is een smartphone met minder vrij geheugen. Dit betekent dat de homescreens zo klein mogelijk moeten zijn. Met dit idee ben ik opzoek gegaan naar coole homescreens op het internet. Ik kwam terecht op deze franstalige website 'www.nectum.com'

Op deze website vind je allemaal mooie homescreens die zonder plugins draaien en ERG weinig geheugen in beslag nemen. Mijn Smartphone is maarliefst 2X zo snel als bij een standaard homescreen van HTC.

http://www.nectun.com/gal..._page=16&classement=2 (dit zijn de populairste homescreens)

De homescreens moeten op verschillende manieren geinstalleerd worden. Sommigen bevatten alleen een '.cab' file. Andere moet je zelf in de map 'aplication data/home' plaatsen.

EN JA ZE ZIJN GRATIS!

Zelf heb ik de Iphone lay-out gedownload!

http://www.nectun.com/det...n=5540&id_type_tel=15
Hehe wel grappig, heb ook de iphone sikn.
Alleen het 2de sms icoontje is nog frans bij mij? En de icoontjes onderaan kom je nie bij?

Is er ook een mogelijkheid de icoontjes te veranderen? Dus dat je daar iets anders hebt staan ipv sms bijvoorbeeld...

quote:
frumper schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:47:
Hoe "vervelend" is het dat WM6.1 Engels is ipv NL? Aangezien ik daarom toch nog even twijfel...
tsjah het menu is engels; totaal niet vervelend voor mij :/

maarre, die bugs van vanpeltje, die heb ik niet..! welke ROM heb je gebruikt...?

you had me at EHLO

quote:
exir584 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Waar ik zelf vrijwel vanaf het begin af aan tegen aanloop is dat mijn internet er geregeld mee stopt.
na een herstart van de telefoon doet deze het wel weer maar het is wel vrij irri. Ik heb ook al geprobeerd of het helpt om in de comm manager de verbindingen even uit en weer in te schakelen maar dit helpt helaas niet

zijn er meer die dit hebben en of weten waar dit aan ligt??
Ja, ik heb hier ook bijna dagelijks last van. Is erg vervelend. Als je iets snel wilt opzoeken of wilt mailen moet ik eerst opstarten. Zou hier graag een oplossing voor willen lezen.

Hoi mensen,

Ik ben nu iets meer dan een week onderweg met mijn htc, en ik heb iets opmerkelijks gevonden.
Na een harde reset uit te hebben gevoerd(omdat ik tomtom niet werkend krijg:( kaart- fout), het installeren van sktools lite, en de oxios memory progs(hibernate/killtask) heb ik eigenlijk totaal geen last meer van de memory leak. Ik heb als ik opstart 17 mb, (gebruik facade 1.3.1 homescreen) en eigenlijk blijf ik rond de 16,5 - 17 mb steeds zitten! soms zelfs 18 mb!) Ik draai wel regelmatig even freeup ram(sktools) en de oxios tools achter elkaar, maar niet bijster vaak! Misschien helpt een harde reset dan toch iets?

Verder heb ik dan dus het probleem met tomtom, kom er niet uit ook niet na de oplossingen op xda developers..hij blijft maar zeggen dat hij geen maps kan vinden. Wat ik wel raar vind is dt hij geen currentmap bestand aanmaakt(misschien omdat die nooit een map heeft gevonden..?)

Als iemand een idee heeft, zou dat welkom zijn!

quote:
TheNymf schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:47:
[...]

tsjah het menu is engels; totaal niet vervelend voor mij :/

maarre, die bugs van vanpeltje, die heb ik niet..! welke ROM heb je gebruikt...?
Ik heb Windows Mobile 6.1 op mijn S730 en erger me totaal niet aan de engelse taal. Tis even wennen ja..

Ik heb de rom van Alkaline gebruikt.. (Xda-developers.com)

vanpeltje

Kent er iemand een theme die zowel afspraken als taken laat zien op de homescreen? (En dan niet op de facade manier, maar tegelijk op hetzelfde scherm...)

windows mobile 6.1 standard theme?

you had me at EHLO

Het valt mij op dat de telefoon icm TomTom 5.2 zijn energie besparings instellingen niet goed toepast.
Zowel het backlight als de telefoon gaan na 30 seconden uit.
Maar als ik TomTom gebruikt heb gaat het backlight wel uit maar de telefoon niet.
Iemand tips?

Heb zelf dit gevonden en het werkt:
Stappen:
- Download MobileRegistryEditor.exe (Mobile Registry Editor)
- Koppel E650 aan PC
- Start MobileRegistryEditor.exe
- Ga naar de registry key: \HKEY_Current_User\ControlPanel\Power\
- Je ziet een value "Display" aan de rechter kant. Die staat op 0. Dubbelklik Display en wijzig dat 0 in 60 (als je display op 1 minuut uit wil hebben) of 30 (als je display op 30 seconden uit wil hebben)

timeloop wijzigde dit bericht 05-07-2008 17:34 (46%)

There is no such thing as try, only do or do not.....

quote:
TheNymf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:45:
windows mobile 6.1 standard theme?
Gisteren met klamme handjes mijn s730 onder handen genomen en de grote stap naar Windows6.1 genomen (wat achteraf helemaal niet zo spannend was).
Maar helaas, ook hier geen taken en agenda op één scherm :/
En een to-do lijstje vind ik nou eenmaal makkelijk om meteen te kunnen zien _/-\o_

Ik heb op vakantie mijn lader in het hotel laten liggen. Nu heb ik een andere lader gekocht (voor Motorola) die ook 5V uitgangsspanning heeft en een USB plug. Toch doet die het niet. Kan iemand even kijken wat het amperage is dat uit de HTC lader komt?

Canon 40D/350D+grip, Canon 580EX, Canon EF-S 10-22, Sigma 17-70, Canon EF 50/1.8, Canon EF 70-300 IS

Mijn WM6.1 die hangt tussendoor steeds lijkt het wel. Dan kan je paar seconden niets doen :{

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Riep er iemand?

@bugboy 5V-1A

Het lijkt erop of mijn probleem in de Radio zat. Heb hem nu net geflashed naar een Radio rom van de Kaiser en het loopt stukken beter!

Update:
Zie post http://forum.xda-develope...=1913778&postcount=45
Scheelt ontzettend met WM6.1 hier, loopt allemaal 100 keer zo soepel!

Tha_Duck wijzigde dit bericht 13-07-2008 20:56 (37%)

Riep er iemand?

Hmm, wie heeft er ook weleens last van dat z'n s730 geen verbinding kan krijgen. Ik heb gewoon vol bereik, maar als ik gebeld word krijgen mensen meteen voicemail en als ik zelf bel krijg ik geen verbinding (soms ook wel trouwens). Als ik mijn SIM in m'n VARIO doe, kan ik naar behoren bellen vanaf dezelfde locatie.

Ik wil zelf nog eens een keer een hard-reset proberen, maar ikzit nu op het werk en dacht, laat ik eens wat ideeen harvesten :)

Heb ik ook last van gehad afgelopen vrijdag. Maar ik dacht dat het aan T-Mobile lag ivm de uitrol van de Iphone troep.

Welke ROM versies heb je?

Riep er iemand?

quote:
Tha_Duck schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:10:
Heb ik ook last van gehad afgelopen vrijdag. Maar ik dacht dat het aan T-Mobile lag ivm de uitrol van de Iphone troep.

Welke ROM versies heb je?
Hmm, ik heb ook t-mobile.

Ik heb volgens mij nog de standaard ROM. Ik heb niets veranderd (kan ik eventueel ook ergens een versienummer bekijken in windows mobile dan?)

EDIT

Na een uurtje of 2 spelen kom ik erachter dat als ik m'n telefoon forceer op GSM/GPRS dat ik dan wel normaal kan bellen. Zodra ik weer op het UMTS netwerk kom, gaat het mis.
Lijkt een t-mobile probleempje....

Adlermann wijzigde dit bericht 14-07-2008 20:35 (20%)

Hoi lui

Ik heb de berichten hier een beetje gelezen en daar zie ik dat bij de meeste mensen de batterij duur van hun HTC730 zo'n 2 dagen is bij normaal gebruik, tenzij je dingen als wifi en bluetooth veel aan hebt staan.

Nu heb ik sinds vorgig jaar december een HTC730 en sinds die tijd problemen met de standby tijd.
Ik heb wifi, bluetooth en data connection uit geschakeld in de com manager.
Toch is de accu binnen 24 uur leeg zonder dat ik hem gebruik, dus hij staat standby.

Ik heb de telefoon al drie keer ingeleverd bij de winkel waar ik hem kocht.
De laatste keer kreeg ik een ander toesel mee die hetzelfde probleem heeft.
Dus zal het probleem hem in de settings moeten zitten.

Heb intussen een aantal setting veranderd die ik hier op het forum heb gelezen:
- GPRS instellingen weg halen.
- netwerk type fixed op GSM
- het net werk manueel op Orange gezet.
- backlight tijd verkort.

Niets lijkt te helpen.
Hebben jullie nog ideen welke setting nog fout staat?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws