quote:
Bkill3r schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:45:
[...]
Droom jij ff lekker verder....
mi·niem2 (bn.)
1 zeer klein, gering
Een MSI S271 (12,1") kost in de pricewatch 695 als goedkoopste. Bij Alternate in Duitsland is de EEE PC al voor 299 te koop, dat zal die dan waarschijnlijk ook in Nederland gaan kosten en een verschil van bijna 400 euro noem ik niet miniem / zeer klein. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op, en verder is die MSI dubbel zo zwaar en groter. Dus qua formaat kan je het totaal niet vergelijken en van het formaat moet de EEE PC het juist hebben.
Ik droom graag lekker verder! Dankje

De prijs die jij noemt is van de 4G en ik had het duidelijk over de 8G. De prijs zal dus zeker dichter in de buurt liggen van de S2XX-serie. Daarnaast is de goedkoopste MSI S2XX in de pricewatch onder de 750 euro grens, dus jouw 400 euro is sterk overtrokken.
Daarnaast heb je het over het dubbele gewicht, te weten 0.9 kg versus 1.8 kg. Voor mij is elke laptop met een gewicht onder de 2 kg al lekker licht! Uiteraard is minder beter, maar een groter scherm, toetsenbord, aanwezigheid van cd-rom, etc tellen hierbij natuurlijk mee

Dus ook daar raken jouw punten kant nog wal.
Om als laatste punt nog te reageren op het formaat: de MSI S2XX-serie staat bekend om zijn compactheid. Ik vind dus zeker wel dat je deze 2 met elkaar mag vergelijken, als we het over de 8G-editie hebben. Deze komt namelijk qua prijsklasse in de buurt van de MSI S2XX-serie en ik vraag me dan nog af wat het nut is van een dure EEE PC. Dat is ook de reden waarom ik graag naast mijn MSI S250 nog een 2G zou willen hebben. Nog een schaal kleiner (maar ook met andere functionaliteiten), voor de momenten waarop een MSI S2XX niet toereikend of juist niet gewenst is.
En ik zal de aanwezigheid (lees de stijging van de kostprijs van het product) van Windows XP op een MSI S2XX maar even achterwegen laten

Waar ik overigens niet mee zeg dat ik tegen Linux op de EEE PC ben
En nog bedankt voor je Nederlandse les, zal voortaan miniem niet meer gebruiken in dit zinsverband
Ps. check je ook even van de andere posts het taalgbruik? Alvast bedankt!