Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Verwijderd
Natuurlijk wissel je dat geheugen terug als je em RMA stuurt anders ben je ook je 1 of 2 GB reepje kwijt en krijg je een 512MB reepje terug.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:51:
Dat werkt natuurljik alleen als je hetzelfde geheugen als asus gebruikt anders val je alsnog door de mand
Of je plaatst simpelweg je oude geheugen terugVerwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:51:
Dat werkt natuurljik alleen als je hetzelfde geheugen als asus gebruikt anders val je alsnog door de mand
Maar goed, in NL is het legaal om je geheugen uit te breiden. Dat is al een keer langs gekomen.
In Ander Nieuws:
Het ziet er naar uit Asus op moet schieten met het overstappen naar een nieuw platform:
http://asuseeehacks.blogs...n-to-be-out-of-stock.html
Er staat dat er maar een beperkte hoeveelheid Celeron-M cpu's zijn, omdat Intel ze niet meer produceert. Dat klopt, ik heb het opgezocht, Intel is gestopt met het produceren van veel Pentium-M variant omstreeks het einde van 2005. Asus heeft maar zoveel cpu's. Maar hoeveel dat er zijn? Dat gaan we na de kerst merken....
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Arrival at incoming office Dec/05/2007 17:22 AMSTERDAM NETHERLANDSVerwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:10:
[...]
Sorry als dit een beetje te ver off-topic gaat, maar ik begin me een beetje douanezorgen te maken
Mag ik vragen welke data er bij jou stonden bij de 'acceptance', 'dispatch' en 'arrival'? Bij mij 4, 5 en 6 december. Hij is dus ook op dinsdag verstuurd, alleen heb ik nog niets gehoord van de douane of TNT...
Arrival at delivery office Dec/06/2007 09:02
Delivery Dec/06/2007 18:25
en inmiddels hier op mijn schoot...en werkend!! Helaas past de power adapter niet in de NL stopkontakten maar ik heb al een oplossing gevonden door een andere poweradapter (gewoon ooit op schiphol gekocht en met een tang "gemodificieerd"
Verwijderd
Beetje jammer alleen van die stekker inderdaad, even kijken of ik in de stad ergens wat anders kan vinden
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 14:16 ]
Ik krijg als melding: unknown EAP method 'TTLS'
Het enige wat ik hierover kon vinden op eeeuser.com was deze thread: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=23876 maar daar staat geen echt duidelijke oplossing in
Iemand die wel al zijn wlan aan de praat heeft gekregen op een vergelijkbaar netwerk?
Config:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| network={ ssid="Vu-Campusnet" scan_ssid=1 key_mgmt=IEEE8021X eap=TTLS identity="XXXXXXX@vu.nl" anonymous_identity="XXXXXXX@vu.nl" password="pw" phase2="auth=PAP" } |
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
laten we zeggen dat ze 500 000 van die dingen op voorraad hadden dan zullen ze idd begin 2008 overstappen op een andere intel processor. Zal wel 1 van de nieuwe energie zuinige intels zijn maar reken maar dat dat allang geregeld is en dat ze vanaf ene bepaald moment gewoon eee's met andere processors gaan leveren. Kwa prestatie dnek ik trouwens niet dat het iets gaat uitmaken hooguit iets langere accu duurXanderDrake schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:04:
[...]
Of je plaatst simpelweg je oude geheugen terug
Maar goed, in NL is het legaal om je geheugen uit te breiden. Dat is al een keer langs gekomen.
In Ander Nieuws:
Het ziet er naar uit Asus op moet schieten met het overstappen naar een nieuw platform:
http://asuseeehacks.blogs...n-to-be-out-of-stock.html
Er staat dat er maar een beperkte hoeveelheid Celeron-M cpu's zijn, omdat Intel ze niet meer produceert. Dat klopt, ik heb het opgezocht, Intel is gestopt met het produceren van veel Pentium-M variant omstreeks het einde van 2005. Asus heeft maar zoveel cpu's. Maar hoeveel dat er zijn? Dat gaan we na de kerst merken....
Klopt, zoiets heb ik gelezen. De Menlow/Silverthorn cpu is veel hoger geclocked, maar beschikt over een soort van RISC CPU ontwerp, oftewel: ondiepe pipelines met minder calculation units. Daardoor is de cpu veel kleiner en minder complex (dusch minder snel), wat resulteert in goedkope prijzen en beperkt energieverbruik.Crazyanz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:54:
laten we zeggen dat ze 500 000 van die dingen op voorraad hadden dan zullen ze idd begin 2008 overstappen op een andere intel processor. Zal wel 1 van de nieuwe energie zuinige intels zijn maar reken maar dat dat allang geregeld is en dat ze vanaf ene bepaald moment gewoon eee's met andere processors gaan leveren. Kwa prestatie dnek ik trouwens niet dat het iets gaat uitmaken hooguit iets langere accu duur
Ik vind het een prima ontwikkeling, maar ik wil nog wel HalfLife en Unreal Tournament kunnen spelen
Verwijderd
Nu alleen nog even de page up en shift toets omwisselen, iemand een suggestie hoe ik dat onder windows kan doen?
Verwijderd
Daarmee moet dat wel lukken.
Overigens is XP installeren op de EEE PC niets ergs hoor.
Verwijderd
Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:47:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1017256194
Daarmee moet dat wel lukken.
Neuh maar het ding is natuurlijk met een linux distro op de markt gezet.Overigens is XP installeren op de EEE PC niets ergs hoor.
Eigenlijk ook wel vreemd om een relatief duur OS op zo'n goedkoop apparaatje te zetten.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 16:27 ]

Verwijderd
Tracking kan achterlopen maar de vermelde datums en tijden blijven hetzelfde.timleferink schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:44:
Ik had zondagavond besteld (vrij laat). Maandag berichtje gestuurd of alles goed was, en dat was het. Hij zou het dinsdag op de post doen. Maar nu kreeg ik woensdag mailtje met trackinfo en daar staat dat het daar pas woensdag om 20.00 uur is ingelevert. Ik had dus gehoopt dat hij vandaag nog kwam, maar er is geen spoor van helaas. Nu maar hopen dat hij dan maandag komt, het duurt dus soms wel meer dan een week (en dan nog hopen dat de douane hem er niet uitpakt). Ik vind het wel raar dat die datum van inleveren dus zo laat is, klopt deze datum bij jullie overal wel? Ik snap dat hij achterloopt, maar kloppen de tijden zelf wel?
Het duurt 4-5 werkdagen, dus reken even zelf na... Dat het vandaag er al zou geweest zijn was wel super snel.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 20:15 ]
Wat denken jullie, zal hij dan pas dinsdag komen (mits douane hem niet heeft)?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:04:
[...]
Tracking kan achterlopen maar de vermelde datums en tijden blijven hetzelfde.
http://www.hardware.info/..._aan_aangepaste_XPversie/
"Het nieuwe aangepaste besturingssysteem zal alleen beschikbaar moeten zijn in ontwikkelingsgebieden en niet daarbuiten, aldus Microsoft"ribbekassie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:10:
Microsoft werkt aan aangepaste XP-versie
http://www.hardware.info/..._aan_aangepaste_XPversie/
Dus daar heb je hier weinig aan. Misschien dat hij via de illegale kanalen nog beschikbaar komt, maar ik vraag me af hoeveel je er aan hebt. Er zullen wel bepaalde beperkingen aan zitten denk ik. Volgens mij kun je beter, zoals velen doen, een nLited versie van XP gebruiken of Windows FLP.
Ik heb ook een Asus EEE 8G besteld bij onze gezamelijke vriend uit Taiwan. klik
[ Voor 15% gewijzigd door Jozz op 07-12-2007 21:44 ]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Als de situatie rondom de EEEpc in Nederland de afgelopen weken een voorspelling moet zijn voor de komende weken(maanden?) dan zie ik niet veel goeds. Ik heb alleen nog nooit iets gekocht in het buitenland ( laat staan Taiwan ).. hoop dat als ik besluit te importeren het tegelijk in 1 keer allemaal goed gaat!
En dan nog de beslissing 4G of 8G :-/ Ach ik slaap er nog een nachtje over.
ps : als ik besluit hem in Taiwan te kopen hou ik jullie hier natuurlijk op de hoogte.
Verwijderd
Mjah, gewoon met CC betalen en je bent verzekerd.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:10:
Ik heb alleen nog nooit iets gekocht in het buitenland ( laat staan Taiwan )..

Al met al, ik heb ook nog nooit iets gekocht in Taiwan, is het voor mij zeker het risico waard geweest.
Verwijderd
kan ik uit je eerdere posts opmaken dat je XP via een USB CD/DVD drive hebt geinstalleerd?
Ik heb vandaag mijn EEE binnen gekregen en probeer te kijken wat het makkelijkste is, en of 't 't waard is om te gaan prutsen met het bouwen van die bootbare usb sticks
Ja er word goed verdien op de eee pc, niet normaal meer dat mensen dat er voor over hebben eigenlijk. Ik wacht wel even en kijk de kat uit de boom. Krijg je hem thuis en zou maar een DOA zijn, ben je nog eens 1 of 2x verzendkosten kwijt.Crazyanz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:57:
430 euri incl verzendne goede morgen O.o
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 01:03 ]
TS ofzo? Zulke mooie en uitgebreide TS'en worden niet voor niks gemaakt natuurlijkVerwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:47:
Wat voor SODIMM gaat er eigenlijk in de EEEPC? PC4200 ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Verwijderd
Zelfde wat je ook met de andere mini pci-e sloten zou kunnen doen, een mini pci-e kaart erin steken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:43:
Wat kan je eigenlijk allemaal doen met de Mini PCI-E slot op de EEEPC? Die zit er toch niet zomaar?
tip: vraag de taiwanees om een factuur met een lage waarde voor je EEEPC. Dit scheelt ook enorm in de uiteindelijke invoerkosten. Niet dat ik die factuur nodig heb gehad maar toch....Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:46:
[...]
Mjah, gewoon met CC betalen en je bent verzekerd.Hij levert gewoon netjes (zie alle postings hierover) en het enige risico wat je loopt is dat je invoer kosten moet betalen.
Verwijderd
Heb inderdaad voor de makkelijkste weg gekozen, bij lokaal winkeltje een ide naar usb adapter gehaald en een oud dvd spelertje aangehangen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:52:
@ldhollander:
kan ik uit je eerdere posts opmaken dat je XP via een USB CD/DVD drive hebt geinstalleerd?
Ik heb vandaag mijn EEE binnen gekregen en probeer te kijken wat het makkelijkste is, en of 't 't waard is om te gaan prutsen met het bouwen van die bootbare usb sticks
Resolutie is in het begin 640x480 maar dat lost zich vanzelf op na het installeren van de video drivers. Touchpad is bijna niet bruikbaar als er drivers geinstalleerd worden, wederom misschien heel logisch maar ik zat toch even raar te kijken.
Mij is het alleszins meegevallen en moet er niet aan denken om te moeten gaan prutsen met usb sticks e.d.

Verwijderd
@TweakZwoep: welke voeding heb je precies gekocht? Ik probeerde bovenstaande link te volgen, maar deze was niet meer actueel.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:21:
Ik ga een voeding kopen bij Conrad (http://www1.nl2.conrad.co...tkrumennavi=&cachedetail=), die compact en handig is. :-)
Verwijderd
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen en of ie niet door customs wordt tegengehouden. Ik kan niet wachten... Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het loopt.
Thankx voor alle inspirerende posts, ik ga dit forum zeker volgen...
Inmiddels uitgepakt.kwokwong schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:17:
Mijn bestelling (1GB Ram, zondagavond besteld) is zojuist uit Taiwan binnen. Heb nog niet open gemaakt ..
Zit een chinese handleiding in (voor mj geen probleem
wireless WPA ingesteld en het werkt!
Overigens geen invoerrecten hoeven betalen

Hoewel ik om een EEE PC met 1GB RAM heb gevraagd, is die RAM apart in de doos meegeleverd (en niet meteen geinstalleerd op de moederboard). Dus heb ik nu een 512 MB RAM module teveel.kwokwong schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:05:
[...]
Inmiddels uitgepakt.
Zit een chinese handleiding in (voor mj geen probleem)
wireless WPA ingesteld en het werkt!
Overigens geen invoerrecten hoeven betalen
De pootjes van de bijgeleverd power adapter zijn zoals bij een andere post te kort voor onze stopkontakt.
Gelukkig heb ik thuis nog een andere addapter ...
Verwijderd
(Maandag bestelt en om 14:00 zaterdag geleverd in flashy roze geschenkpapier :-)
De 8GB SDHC en 2 GB ram zaten ook netjes in de doos.
Wifi binnen 1 minuut aan de praat en Studio Brussel binnen de 2 minuten live aan het streamen.
Mijn eerstvolgende presentatie over Linux/opensource zal hier op gebeuren ... Meer nieuws volgt...
Verwijderd
Woon jij in België?Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:29:
En ja hoor ... Hij is binnen van uit taiwan ... en zooooo coool ... mijn vrouw wil er ook een :-)
(Maandag bestelt en om 14:00 zaterdag geleverd in flashy roze geschenkpapier :-)
De 8GB SDHC en 2 GB ram zaten ook netjes in de doos.
Wifi binnen 1 minuut aan de praat en Studio Brussel binnen de 2 minuten live aan het streamen.
Mijn eerstvolgende presentatie over Linux/opensource zal hier op gebeuren ... Meer nieuws volgt...
Nee, veel minder helaas. Mensen die het extra PCI-E mini slot gebruikte icm met bijv een extra wifi kaartje, kwamen er achter dat spontaan hun SSD's niet meer werkten. Asus heeft het slot geplaatst voor reserve SSD's waarschijnlijk.mad_max234 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 02:25:
Zelfde wat je ook met de andere mini pci-e sloten zou kunnen doen, een mini pci-e kaart erin steken.Maar er zijn niet zoveel mogelijkheden daarvoor, beperkt beetje tot BT denk ik, of zijn er nog meer leuk dingen te verzinnen voor de mini pci-e van de eee pc?
In de 8G versie zit daar 8Gig aan SSD in. De 4G versie heeft deze flash modules op het moederbord gesoldeerd. Zie ook deze topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4562&p=1XanderDrake schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:41:
[...]
Nee, veel minder helaas. Mensen die het extra PCI-E mini slot gebruikte icm met bijv een extra wifi kaartje, kwamen er achter dat spontaan hun SSD's niet meer werkten. Asus heeft het slot geplaatst voor reserve SSD's waarschijnlijk.
Wow kijk aan! Het is ook gewoon een post van onze Taiwanese vriend ayi45twJozz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:47:
In de 8G versie zit daar 8Gig aan SSD in. De 4G versie heeft deze flash modules op het moederbord gesoldeerd. Zie ook deze topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4562&p=1
We kunnen dus van Asus modules krijgen die in dat slot gaan. De 8G is dus kwa geheugen uitbreidbaar, en dat geld ook van alle 4G's met een pci-e slot. Intressant allemaal.
Verwijderd
Maar ik heb een 8GB SDHC kaartje, dat icm de 4GB onboard moet eigenlijk zat zijn
Oke, dan kan je er waarschijnlijk niks mee, behalve als er van die modules te koop zijn. Zijn geen standaard kaarten of wel?Jozz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:47:
[...]
In de 8G versie zit daar 8Gig aan SSD in. De 4G versie heeft deze flash modules op het moederbord gesoldeerd. Zie ook deze topic: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4562&p=1
Hoe wil je dat doen? Met zo'n kabel:et36s schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:21:
Kan je die headphone output gebruiken om 'm via een 3,5mm > 2RCA kabel op je receiver aan te sluiten zodat ik die EEE als muziekserver in kan zetten?

Ik gebruik zo-iets thuis bij mijn gewone pc. De tulp stekkers gaan dan in de aux aansluiting van de stereo. Ik vind zelf de geluidskwaliteit prima, maar het hangt er vanaf wat je eisen zijn.
Er is niet veel over te vinden. Bij het zoeken naar "mini PCI-E" SSD krijg ik bijna alleen maar resultaten tot betrekking van de Asus EEE.mad_max234 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:45:
[...]
Oke, dan kan je er waarschijnlijk niks mee, behalve als er van die modules te koop zijn. Zijn geen standaard kaarten of wel?
dit had eigenlijk in mijn vorige post gekunt

[ Voor 6% gewijzigd door Jozz op 08-12-2007 19:00 ]
ALC268
Volgens de specificaties ondersteunt de chip wel S/PDIF jammer dat het er dan niet op zit
[ Voor 54% gewijzigd door et36s op 08-12-2007 19:18 ]
Is dat niet gewoon via de hoofdtelefoonaansluiting te fixen?et36s schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:10:
Volgens de specificaties ondersteunt de chip wel S/PDIF jammer dat het er dan niet op zit
Iemand die kan checken of er 'n rood lichtje in de hoofdtelefoonaansluiting zit?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
mvg, Tim
Als de geluidskwaliteit niet bevalt is het wel mogelijk om via usb een externe geluidskaart aan te sluiten maar goed dat is ook weer niet echt de oplossing die ik zoek.
[ Voor 22% gewijzigd door et36s op 08-12-2007 20:48 ]
Verwijderd
Neen, maar ik ben er wel ge"compiled" ;-)
daarna
mv /dev/be /dev/nl
Waarom ? ( dit berichtje is verstuurd vanaf een eee ;-)
Tim
Verwijderd
Natuurlijk, die chip is prima, maar daar gaat het ook helemaal niet om.et36s schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:10:
Inderdaad zo'n kabel wil ik daarvoor gebruiken. Dat is ook het enige wat ik eigenlijk mis op die EEE PC een digitale verbinding zodat ik de DAC's van mijn receiver kan gebruiken. Maar ik denk dat die chip die erin zit wel aardig presteert.
ALC268
Waar het om gaat is hoe dik de sporen zijn naar de uitgang en hoe goed deze zijn afgeschermd van de rest van het systeem (wat behoorlijk veel EMI alle kanten uit strooit).
In zo'n goedkoop klein systeempje:
De sporen zijn zo dun mogelijk en de isolatie is niet aanwezig. Oftewel als je dit signaal in een versterker gooit hoor je alle geluiden van de CPU die aan het rekenen is, en signalen van de videokaart, bijvoorbeeld bij het maximaliseren en minimaliseren van windows, of zelfs het bewegen van de muis.
Met een beetje geluk gooit de lader ook nog een lekkere brom eroverheen en je feest is compleet.
Mijn advies: Gooi er een USB soundcard aan met een digitale uitgang, dan zul je perfect geluid hebben. De onboard analoge uitgang is (hoogstwaarschijnlijk, ik heb em nog niet binnen) extreem bagger.
Kan toch ook gewoon coax zijn, hooft toch niet perse optisch te zijn?CLB schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:43:
[...]
Is dat niet gewoon via de hoofdtelefoonaansluiting te fixen?
Iemand die kan checken of er 'n rood lichtje in de hoofdtelefoonaansluiting zit?
Edit/
Net even opgezocht, en ja het kan gewoon via coax zijn dus hoeft geen lampje in te zitten.
Bij digitaal geluid heb je toch geen last van signaal storing, eentjes en nulletjes blijven het zelfde, ze gaan niet storen, en mocht er wat verloren gaan dan vangt de error correctie het nog op, daarna gaat het haperen en tikken, maar je gaat geen andere geluiden erdoorheen hoor dacht ik.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:35:
Waar het om gaat is hoe dik de sporen zijn naar de uitgang en hoe goed deze zijn afgeschermd van de rest van het systeem (wat behoorlijk veel EMI alle kanten uit strooit).
In zo'n goedkoop klein systeempje:
De sporen zijn zo dun mogelijk en de isolatie is niet aanwezig. Oftewel als je dit signaal in een versterker gooit hoor je alle geluiden van de CPU die aan het rekenen is, en signalen van de videokaart, bijvoorbeeld bij het maximaliseren en minimaliseren van windows, of zelfs het bewegen van de muis.
Met een beetje geluk gooit de lader ook nog een lekkere brom eroverheen en je feest is compleet.
Dat verschijnsel wat jij beschrijft komt volgens mijn voor bij analoge geluid, toch? Maar niet bij digitaal geluid, of de storing moet na de Dac plaats vinden.
[ Voor 77% gewijzigd door mad_max234 op 09-12-2007 00:01 ]
Ik heb 7 december de 8G besteld en diezelfde dag nog een e-mail gestuurd naar de verkoper (motosport[etc](at)yahoo.com/eur0access) om een bevestiging van mijn order te vragen. Tot op heden nog geen antwoord gehad. Maar de verkoper in kwestie heeft praktisch alleen maar goede terugkoppeling gehad. Zijn er echt geen mensen hier verder die de 8G bij verkoper eur0access op Ebay hebben besteld?Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:51:
[...]
http://cgi.ebay.nl/8G-Lap...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Heb daar vanmiddag mijn witte 8G besteld
...... en als alles goed gaat moet deze over 5 dagen bij mij arriveren
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Ik heb ook de taiwanese versie met dezelfde handleiding. Op de bijgeleverde DVD staat wel de engelse handleiding en anders is zowel de quickguide als de handleiding te downen van de asus sitetimleferink schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:59:
Nou ik zou de handleiding wel door willen lezen maar ik heb de taiwanese versie:P en van die tekentjes kan ik weinig maken:P. Mischien dat iemand hier de UK versie heeft zodat het daar wel leesbaar is? Als iemand verder nog wat moet weten hoor ik het wel.
Tim
Verwijderd
Verwijderd
De mijn zouden dees week ook moeten binnen zijn, besteld bij den taiwanees :-D
Hebben meer mensen hier last van.
Verwijderd
Inderdaad, alleen analoog geluid heeft dat, ik wist niet dat het ding ook een digitaal signaal kon uitpoepen?mad_max234 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:48:
[...]
Bij digitaal geluid heb je toch geen last van signaal storing, eentjes en nulletjes blijven het zelfde, ze gaan niet storen, en mocht er wat verloren gaan dan vangt de error correctie het nog op, daarna gaat het haperen en tikken, maar je gaat geen andere geluiden erdoorheen hoor dacht ik.
Dat verschijnsel wat jij beschrijft komt volgens mijn voor bij analoge geluid, toch? Maar niet bij digitaal geluid, of de storing moet na de Dac plaats vinden.
Even gezocht, maar ik kan nergens vinden dat de EEE PC via de koptelefoon uitgang een digitaal signaal kan sturen? Een losse digitale uitgang zit er niet op in ieder geval, dus het moet via de koptelefoon uitgang dan.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 14:24 ]
Verwijderd
Ik heb geannuleerd, ik wacht nog liever tot januari zodat ik meer keus heb tussen verschillende winkels. Misschien dat ik hem dan wel in Duitsland bestel wat mij toch al gemakkelijk €30 kan uitsparen.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:55:
Hmm, ik denk dat ik mijn order bij Expansys ga cancellen, ik heb vannacht zelfs over de Epc gedroomd, ik wil m nu echt zsm hebben. DAlijk even in onderhandeling met mn pa, kijken of ik zijn CC even mag lenen
Ben jij dan een Belg? Want ben benieuwd hoe de Belgische douane met het pakketje gaan omgaan aangezien deze toch net iets strenger zijn dan de Nederlandse douane.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:07:
Heeft al iemand eens geprobeerd of de toetsen los kunnen? Bij de meeste laptops gaat dit ook, zodat je er een azery van kunt maken ..
@Hieronder
Nee nog geen geld terug, ik heb via mail geannuleerd en nog geen reactie. Maandag even bellen denk ik. Maar iemand hier op het forum heeft ook geannuleerd en hij heeft er een reactie op gekregen. Dus waarschijnlijk werkt expansys nederland iets sneller
Ik heb wel al gelezen dat het soms een tijdje kan duren vooraleer het geld is teruggestort, laten we maar hopen van niet.
Hier is trouwens de website van die taiwanner, http://www.asources.com/eeepc/web.htm. Staat ook zijn email, msn en de extra's zoals sdhc en ram prijzen.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 15:55 ]
Ja dat kan! Hier kan je een pagina vinden met instructies. Die gaat over het verplaatsen van de shift toets maar azerty moet ook kunnen.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:07:
Heeft al iemand eens geprobeerd of de toetsen los kunnen? Bij de meeste laptops gaat dit ook, zodat je er een azery van kunt maken ..
Aangezien hij fonetisch schrift heeft lijkt het me wel ja.Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:33:
[...]
Ik heb geannuleerd, ik wacht nog liever tot januari zodat ik meer keus heb tussen verschillende winkels. Misschien dat ik hem dan wel in Duitsland bestel wat mij toch al gemakkelijk €30 kan uitsparen.
[...]
Ben jij dan een Belg? Want ben benieuwd hoe de Belgische douane met het pakketje gaan omgaan aangezien deze toch net iets strenger zijn dan de Nederlandse douane.
maar hopen van niet.
Ja, dat was ikVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:33:
[...]
@Hieronder
Nee nog geen geld terug, ik heb via mail geannuleerd en nog geen reactie. Maandag even bellen denk ik. Maar iemand hier op het forum heeft ook geannuleerd en hij heeft er een reactie op gekregen. Dus waarschijnlijk werkt expansys nederland iets sneller
[...]
Edit: Nu ook een 8g besteld bij onze taiwanse import guru
[ Voor 4% gewijzigd door icyx op 09-12-2007 15:35 ]
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Is 't antwoord hierop nou al gegeven of mis ik wat...?Jozz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:47:
Oewhoej das wel erg leukjes...Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:24:
Ik wacht tot donderdag ( 13 dec ) dan heeft de Taiwanees de 8g ook in het zwart.
EDIT: Alleen icyx zegt 'm net besteld te hebben..? (EDIT II: Hij zal wel 'n witte hebben)
Ga 'm denk ook wel bestellen! 8GB SSD! 1GB RAM en 'n gratis muisje:
Kosten: 300 pond oftewel 610 dollar oftewel 415 euro
EDIT: Hahaha @ Expansys:
Als u dit product vandaag voor 16h00 CET uur bestelt, kunt u met 35 dagen geleverd worden.
En dan ook nog is 410,- durven vragen voor de 4GB inclusief verzending

[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 09-12-2007 19:13 ]
Verwijderd
Ja of het ding moet wel in staat zijn een digitaal signaal uit de koptelefoon uitgang te persen, maar ik heb het nog niet gezien...et36s schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:31:
Bedankt voor de uitleg TRRoads dan wordt het waarschijnlijk toch een externe usb kaart.
had ik laatst ook met mn Shure oordopjes van 130 euro.. gewoon aan gekomen.. kreeg ook allemaal emails van ebay maar niks aan de handicyx schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:23:
Jup, die heb ik inderdaad CLB. Ik krijg alleen net een email van ebay met "eBay Listing Removed", dat de aanbieding/veiling ongeldig was, en dat het dus verwijderd is. Ik heb echter wel die totaal 600 dollar al betaald via paypal. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de taiwanees wel een email gestuurd, maar hij heeft nog niet gereageerd.

Verwijderd
Maak je maar niet druk, de taiwanees en ebay zijn niet echt vrienden.icyx schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:23:
Jup, die heb ik inderdaad CLB. Ik krijg alleen net een email van ebay met "eBay Listing Removed", dat de aanbieding/veiling ongeldig was, en dat het dus verwijderd is. Ik heb echter wel die totaal 600 dollar al betaald via paypal. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb de taiwanees wel een email gestuurd, maar hij heeft nog niet gereageerd.
Bij mij was het iets met de verzendkosten en was het item ook ineens verwijderd.
Verwijderd
Heb id ook via de mail om bevestiging gevraagd voor de ontvangst van de order en de betaling. Was wel wat vaag want eerst kreeg 7/12 een mail waarin stond dat de de betaling nog niet binnen was en vervolgens kreeg ik 8/12 de volgende mail:Nestor schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:52:
[...]
Ik heb 7 december de 8G besteld en diezelfde dag nog een e-mail gestuurd naar de verkoper (motosport[etc](at)yahoo.com/eur0access) om een bevestiging van mijn order te vragen. Tot op heden nog geen antwoord gehad. Maar de verkoper in kwestie heeft praktisch alleen maar goede terugkoppeling gehad. Zijn er echt geen mensen hier verder die de 8G bij verkoper eur0access op Ebay hebben besteld?
Dear Customer:
We apologized for the misunderstand, your transcation is through and good to go ~ but there is just one thing that I have to confirmed with you ! At the current moment, Asus Eee PC 8G unit color in Black was not released yet, we had changed all our listing to pre-order already, but for those customers who already bought them, we had to inform them that black is not out yet, which it will be realsed in Dec 2008, but we can not guarantee delivery before christmas ! For this, we sincerely apologized for our listing mistake, although it was corrected right away !
Instead of black, white one is in stock at the moment, if you would like to get it before christmas, a color swap might not be a bad idea, it is also 8G unit with same spec ! Or otherwise, we will issue refund on your order right away ! Again, we apologized for the inconvience and we will make sure it will not happen again !!
Your response is appreciated ~ !
Best regards
Jack
Daarna maar een mail naar Paypal gestuurd en zij bevestigde me vandaag dat de betalingstransacties allemaal voltooid zijn en dat het geld op hun Paypalrekening moet staan.
Het is in Taiwan nu ook weekend dus nog maar ff een paar dagen afwachten dus

Verwijderd
Ik wil er OOK een !!!Jeroen797 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:47:
Ik typ nu ook vrolijk op een Asus EEE PC van onze grote E-bay vriend uit taiwan. Nu ben ik alleen opzoek een extra adapter. Nergens kan ik een 9 Volt, 2,3 Ampere adapter vinden. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Ik knijp hem, dattie (de adaptor) het begeeft, en wat dan ??????????

Ja maar weet iemand dan waar je die kan kopenVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:13:
[...]
Ik wil er OOK een !!!
Ik knijp hem, dattie (de adaptor) het begeeft, en wat dan ??????????
Maar ik heb nog een vraag. Ik probeer nu bluetooth werkend te krijgen. Ik heb 2 Bluetooth sticks (1 sitecom en 1 merkloos) maar beide willen ze niet werken
Verwijderd
Je hebt een adapter nodig die bij 9V een minimum van 2300 mA heeft.
De Alecto GS4000 doet dat onder andere, 19,59 euro bij FactoryPrices.
Ik heb toevallig laatst zelf moeten zoeken naar een adapter voor een Sega GameGear.
Toen toch maar eens gegoogled hoe dat volt/ampere grapje in elkaar steekt.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Lijkt net of er 'n bolling in die batterij zit... Is dat ook zo?
Staat de laptop zeg maar 'hoger' net als met 'n 9 cells accu in de Dell XPS M1330?

Tevens stonden er nog wat 'leuke' foto'tjes bij:
En deze nog, alhoewel aardig wat mensen ze denk al kennen:

Verwijderd
Als je de bolling bedoelt zoals op het plaatje, dat zit aan de bovenkant.CLB schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:36:
Lijkt net of er 'n bolling in die batterij zit... Is dat ook zo?

Attempted delivery(1st) Dec/08/2007 16:19
Reason for non-delivery Incorrect Address
Attempted delivery(2nd)
Reason for non-delivery
Maar dat lijkt mij sterk want donderdag is het spul verstuurd vrijdag zat het in het vliegtuig dus dat zij zaterdag hebben proberen af te leveren ??? Adres gegevens zijn correct dus
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Mensen krijgen 'm binnen en 4 dagen later staat er pas dat hij bezorgd is, so don't worry!
En dan nog 'n lomp vraagje
Waar dienen die 4 ledjes voor op de voorkant van de Eee?
Lampebolletje?
Batterij? --> Accu..
HD? --> HD-activiteit..
WiFi? --> ingeschakeld of niet..
En welke kleurtjes hebben deze ledjes in welke status? (heb groen/ blauw al voorbij zien komen)
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 10-12-2007 09:03 ]
Power: groen (icoon: lampje)
Baterij: oranje (icoon: baterij)
Schijfactiviteit: groen (icoon: cilinder)
Wifi enabled: blauw (icoon: antenne)
Het eerste lampje brandt dus altijd als de pc aan staat; en pinkert als ie in stand by staat.
Het tweede lampje brandt enkel als de baterij aan het opladen is. Eenmaal de baterij opgeladen is en de pc nogsteeds aan netstroom hangt, brandt het oranje lichtje niet meer.
Het derde lampje kan snel knipperen als je veel schijfactiviteit veroorzaakt. (Ironisch dat voor een flash harde schijf nogsteeds het icoontje een cilinder is...)
Het vierde lampje brandt als wifi enabled is.
[ Voor 0% gewijzigd door frederikske op 10-12-2007 09:20 . Reden: dt faud ]
Er staan ook engelse manuals op de Asus website: klik hiertimleferink schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:59:
Nou ik zou de handleiding wel door willen lezen maar ik heb de taiwanese versie:P en van die tekentjes kan ik weinig maken:P. Mischien dat iemand hier de UK versie heeft zodat het daar wel leesbaar is? Als iemand verder nog wat moet weten hoor ik het wel.
Tim
Directe link Misschien handig om in de TS te zetten:
Manual: http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3509_EeePC701_web.zip
Quick use guide: http://dlsvr02.asus.com/p...1)/e3510_EeePC701_web.zip
[ Voor 20% gewijzigd door Jozz op 10-12-2007 09:51 ]
Verwijderd
@kgrussel: Ik had een fantastische voeding gekocht... Twee minpuntjes, de gespecificeerde 9volt was 8.5 volt. Dat was net te weinig voor de Eee. Dus die heb ik teruggestuurd. Anders had ik er een goede plug aan gesoldeerd en een supercompacte voeding gehad. De 2.66ampère was meer dan voldoende van deze voeding. Ik las op een ander forum dat de Eee prima werkt op 9 volt, ook al zeggen de specs 9.5 volt, maar mogelijk had iemand dat getest met een voeding die meer gaf dan de 9 volt die er op stond.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:35:
[...]
@TweakZwoep: welke voeding heb je precies gekocht? Ik probeerde bovenstaande link te volgen, maar deze was niet meer actueel.
Voor iedereen die 9volts adaptors gebruikt ipv 9.5volt, als je iets te laag duikt richting of onder 9 volt, dan heeft de Eee er een probleem mee. (Het is niet voor niets dat ze zelf 9.5volt meeleveren.)
Hoe dan ook, ik zoek óf nog even verder, of ik ga een voeding up-modden (een diode in serie met regulator-to-ground aansluiting om er 0.7 volt bij op te tellen), of een voeding down-modden vanaf 10 of 12 volt met een power zener en een weerstand voor constante 10mA), óf een handige US-power naar Euro-stekker converter zoeken. :-) Ben er nog niet uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 11:46 ]
en tsja, ik wacht nog steeds op de release in nederland
Verwijderd
Ah sorry, dan heb ik er toch verkeerd overheen gelezen.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:47:
@Tomino: Er worden wel goede voedingen meegestuurd, maar een verkeerde convertor. Die kan je overal (Action, Conrad, ANWB winkel) enz. gewoon kopen, dus dat is het probleem niet. Ik zou het liefste een nog kleinere en lichtere power adaptor hebben zonder conversie-stukje. Maar misschien moet ik neit zoveel willen. :-) www.conrad.nl heeft meerdere die bijna voldoen of met een simpele mod voldoen, maar ideaal zou natuurlijk een adaptor voor 100 tot 150 gram zijn die klein is en direct werkt. Als iemand een link heeft naar zo'n winkel, houd ik me aanbevolen.
Eigenlijk wel erg dat je nóg een kleinere adapter wilt
Succes met de zoektoch, ik kan je niet helpen maar als je iets vind dat nog kleiner is zal menig Asus -tweaker je dankbaar zijn
Verwijderd
Verwijderd
Dat zou ik ook wel eens willen weten want dan karren we even naar Aken natuurlijkTomino schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:43:
en tsja, ik wacht nog steeds op de release in nederlandHeb hem toch wel nodig voor school merk ik nu! Heb wel een OV.. misschien even naar duitsland reizen dan. Zijn ze bv ook in aacken te krijgen? net over de grens?
Verwijderd
Hoelang duurde het bij jullie daarna voordat hij werd aangeboden?
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)