Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
PinjoTweaker schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:12:
Als je hem in Advanced Mode insteld lijkt het wel of hij, bij het opstarten, eerst in easy mode opstart, er dan achter komt dat dat niet moet, en dan vervolgens de Advanced mode opstart.
Hebben meer mensen hier last van.

Maximaal 42 graden
In Ander Nieuws
Pas op met het kopen van Surf varianten van de EEE. Sommige hebben geen RAM uitbreidklepje!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Die link kan je net zo goed vergetenVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:51:
Zo, volgens het links van onze taiw-vriend is mijn kadotje 8 december geland in NL.
Hoelang duurde het bij jullie daarna voordat hij werd aangeboden?

In theorie zou dat idd kunnen. Ik geef alleen geen garantieVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:46:
Hij is zaterdag geland, dus in Theorie zou ie dan dus morgen aangeboden kunnen worden?
Verwijderd
Bij de plentyparts, anwb en mediamarkt hadden ze 'm allemaal niet.
Wat is de normale aansluiting aan de adapter van de EEE? Ik heb zelf mijn EEE nog niet binnen. Ik vermoed als ik het plaatje zie een US aansluiting, of heb jij je EEE in de US besteld? Ik heb die van mij bij onze Taiwanese vriend besteld.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:30:
Wat betreft de stekkers, ik heb in Enschede deze gekocht bij een klein winkeltje (Onderdelenhof heet 'ie geloof ik), voor 3,95.
Yagoda heeft ze ook: http://cgi.ebay.nl/US-EU-...ategoryZ294QQcmdZViewItem
Ik heb zelf goede ervaring met Yagoda, dus dan regel ik het wel via hen.
[ Voor 15% gewijzigd door Jozz op 10-12-2007 18:45 ]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ondertussen (3 dagen na 7 december) heb ik van eur0access ( CS International., LTD/motosport[etc]@yahoo.com ) via Paypal een bericht gekregen:Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:00:
[...]
Heb id ook via de mail om bevestiging gevraagd voor de ontvangst van de order en de betaling. Was wel wat vaag want eerst kreeg 7/12 een mail waarin stond dat de de betaling nog niet binnen was en vervolgens kreeg ik 8/12 de volgende mail:
Dear Customer:
(...)
Best regards
Jack
Daarna maar een mail naar Paypal gestuurd en zij bevestigde me vandaag dat de betalingstransacties allemaal voltooid zijn en dat het geld op hun Paypalrekening moet staan.
Het is in Taiwan nu ook weekend dus nog maar ff een paar dagen afwachten dus
Blijkbaar is het vandaag op de post gegaan en is het nu een kwestie van afwachten tot het binnen komt in Nederland.De verkoper heeft de volgende volginformatie voor de zending verstrekt te uwer beoordeling:
Vervoerder: Chunghwa Post
Volgnummer zending: EEnnnnnnnnTW
De verkoper heeft de volgende bestellingsstatusgegevens verstrekt te uwer beoordeling:
Status bestelling: In Process
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Ik heb 'm ook van ayi45tw, en ze hebben daar dezelfde stekkers als in de US.Jozz schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:43:
[...]
Wat is de normale aansluiting aan de adapter van de EEE? Ik heb zelf mijn EEE nog niet binnen. Ik vermoed als ik het plaatje zie een US aansluiting, of heb jij je EEE in de US besteld? Ik heb die van mij bij onze Taiwanese vriend besteld.
net als in:American Samoa, Anguilla, Antigua, Aruba, Bahamas, Bangladesh, Barbados, Bermuda, Bolivia, Brazil, Cambodia, Canada, Cayman Islands, China (without holes in blades and slightly shorter blades), Colombia, Costa Rica, Cuba, Ecuador, El Salvador, Guam, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Jamaica, Japan, Laos, Lebanon, Liberia, Maldives, Mexico, Micronesia, Montserrat, Netherlands Antilles, Nicaragua, Niger, Okinawa, Panama, Peru, Philippines, Puerto Rico, St. Vincent, Saudi Arabia, Tahiti, Thailand, Venezuela, Vietnam, Virgin Islands (U.S.& British), Yemen.
Leuk en aardig allemaal die shots die ik allemaal al 10.000x gezien heb via Google.. but I want real stuff!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
ik heb mn Eee pc vorige zondag al besteld en ie was 5 december al op het vliegtuig naar brussel, maar heb er ondertss geen nieuws meer van gehad.. duurt nu toch wel al lang hé, niet? of heb ik gewoon geen geduld?
en als TNT (ofzo?) hier al zou geweest zijn, dan veronderstel ik dat ze een briefje zouden nagelaten hebben dat er niemand thuis was?
groetjes, Isaaa
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Verwijderd
Wat wil je allemaal nog zien dan?CLB schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:14:
@ Alle mensen die 'm al hebben (vooral de witte) maak is pics zeg!
Leuk en aardig allemaal die shots die ik allemaal al 10.000x gezien heb via Google.. but I want real stuff!
Heb je hem ook gemaild?icyx schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:24:
Ik heb nog niets van ayi45tw gehoord. Ik heb hem zondag eind van de middag besteld, en nog geen bevestiging, niets gehoord. Ik denk dat hier mijn idee van snelle levering, 1 week, gaat. Ik wilde hem wel graag hebben, maar als hij niet reageert..
Ik heb de mijne (8G met 1Gig ram) vrijdagavond besteld en ook een mail gestuurd nadat ik betaald had. Ik had vanmorgen mail van ayi45tw. Hij zou hem vandaag op de post doen en ik krijg nog een track/trace nummer zodat ik de boel kan volgen.
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Verwijderd
Die is ook wel handig. Zelf heb ik er één die je er soort van opklikt/schuift, dat is nog net iets makkelijker.Heb geen idee hoe zo'n ding heet.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:30:
Wat betreft de stekkers, ik heb in Enschede deze gekocht bij een klein winkeltje (Onderdelenhof heet 'ie geloof ik), voor 3,95.
hetzelfde adres als jij, zo te zien.icyx schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:47:
Ja, ik heb gemaild. Naar het adres wat bij paypal stond, lismorecircus@googlem.... Met welk adres heb jij hem gemaild dan?
Ever noticed that "Warranty Void If Removed" label over the access door to the single SODIMM slot in your Eee PC? Apparently, Asus wants you to just ignore those four little words. In a warranty update posted to the firm's website, it plainly states that "merely breaking or removing this kind of seal will not void the Asus Limited Warranty," and while it recommends that customers use company-approved service facilities, it wants to ensure that buyers "are free to make appropriate hardware and software modifications and upgrades, regardless of whether the service is performed by an approved facility, a non-approved service provider, or by the customers themselves." Going forward, it seems that Asus will be using a label that simply informs users that it won't be held responsible for any damages that may occur as a result of any tinkering, but yes, you can indeed feel free to piddle around till your heart's content knowing Asus still has your back.
Verwijderd
http://www.gbax.com/asuseee.html
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 07:36 ]
Verwijderd
Heb vandaag ook de mail gehad met de volgende info;Nestor schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:05:
[...]
Ondertussen (3 dagen na 7 december) heb ik van eur0access ( CS International., LTD/motosport[etc]@yahoo.com ) via Paypal een bericht gekregen:
[...]
Blijkbaar is het vandaag op de post gegaan en is het nu een kwestie van afwachten tot het binnen komt in Nederland.
[quote]Vervoerder: Chunghwa Post
Volgnummer zending: EExxxxxxxxxTW
etc.[/quote]
Ziet er dus goed uit
Nou veel reallife foto's zie ik in dit topic niet verschijnenVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:28:
Wat wil je allemaal nog zien dan?Er zijn al zoveel pics in omloop...

Foto's van 't apparaatje zelf in vergelijking met de oplader/ cd'tjes/ handen/ boekjes...
Foto'tjes waarop iemand te zien is met de webcam aan en dat soort onzin
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zal morgen wel een paar foto`s voor je maken van mijn zwarte EEECLB schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:17:
[...]
Nou veel reallife foto's zie ik in dit topic niet verschijnen![]()
Foto's van 't apparaatje zelf in vergelijking met de oplader/ cd'tjes/ handen/ boekjes...
Foto'tjes waarop iemand te zien is met de webcam aan en dat soort onzin
Verwijderd
Hoef er niks op te verdienen, maar als ik er toch 1tje moet bestellen.. dan gelijk een paar
http://www.conceptronic.n...od_ID=1696&Prod=CSATAI23U
[ Voor 21% gewijzigd door Turkish op 11-12-2007 13:04 ]
Op welk richtbedrag kan jij hem inkopen dan? Ik ben misschien wel geintresseerdVerwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:19:
Ik kan de "Serial ATA & IDE to USB 2.0 adapter" goedkoper inkopen dan de pricewatch aangeeft, zijn er oren als ik hiervoor een inkoop aktie ofzo begin?
Hoef er niks op te verdienen, maar als ik er toch 1tje moet bestellen.. dan gelijk een paar
http://www.conceptronic.n...od_ID=1696&Prod=CSATAI23U
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
25 euro incl. btw en verzend kosten.
Gewoon netjes met rekening en garantie, voor de duidelijkheid
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 08:35 ]
Verwijderd
Ik wil niet lullig doen maar in de pricewatch is de goedkoopste toch echt 12.56.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:31:
Ben even gaan rekenen...
25 euro incl. btw en verzend kosten.
Gewoon netjes met rekening en garantie, voor de duidelijkheid
pricewatch: Merkloos USB 2.0 IDE + SATA Kabel converter
Bij die shop kan je trouwens ook de eerder genoemde US->EU stekker convertor kopen voor 2.95.
Verwijderd
Ga ik nu weer braaf bij de brievenbus liggen, wachten op een kadotje
Verwijderd
Haha wachten duurt lang hoor;) Ik wist trouwens niet dat het om die specifieke converter ging dus vandaar...Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:19:
Dat is niet dezeMaar goed was niet mijn bedoeling om hier een verkoop topic van te maken.. Dus mensen kunnen in mijn profiel mijn msn zien, daar ben ik op te vinden
![]()
Ga ik nu weer braaf bij de brievenbus liggen, wachten op een kadotje
Verwijderd
Die heb ik ook en werkt prima!Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:13:
Ik wil niet lullig doen maar in de pricewatch is de goedkoopste toch echt 12.56.
pricewatch: Merkloos USB 2.0 IDE + SATA Kabel converter
Bij die shop kan je trouwens ook de eerder genoemde US->EU stekker convertor kopen voor 2.95.
Prijs is trouwens 14,95 en je kan ze al vanaf een euro of 10 al krijgen als je een beetje geduld hebt.
Heb er zelf 25,- betaald omdat ik geen geduld had.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben benieuwd, ik overweeg ook om 'm in het VK te bestellen, klinkt net iets veiliger dan Taiwan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:28:
Mijn asus eee pc is verzondenHopelijk komt hij zo snel mogelijk aan, waarschijnlijk donderdag.
Verwijderd
Ik probeer momenteel of Qbitonline.com (US) mij een Eee wil toesturen in kado verpakking (omdat iemand anders op het forum een importheffing had gekregen op een bestelling via qbit). Ik zie het ook niet zitten om in Taiwan te bestellen en het is ook nog goedkoper vanuit de US (€316,20 incl verzenden voor een zwarte 4g).Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:36:
[...]
Ik ben benieuwd, ik overweeg ook om 'm in het VK te bestellen, klinkt net iets veiliger dan Taiwan.

Uit Taiwan/ Hongkong met snelheden van het licht zonder importheffingen, uit de USA duurt 't ten eerste al tig dagen imho en ben ik ook al een aantal keer de lul geweest en kon ik importshizzles betalen!

reviews: Packard Bell EasyNote XS: Asus Eee PC overtroffen?
Het 7"-scherm levert met de 800x480-resolutie een kleine desktop op en hier wordt het duidelijk dat Asus een goede zet heeft gedaan door voor een besturingssysteem als Xandros-Linux te kiezen: Windows XP is niet gemaakt voor schermen met 480 pixels hoogte en dat merk je goed. Het scherm met de geavanceerde instellingen voor de monitor en videokaart valt met de OK-, annuleren- en toepassen-knoppen achter de taakbalk en is zeker niet het enige venster dat niet in beeld past. De schermresolutie stond aanvankelijk op 800x600 en gek genoeg blijft Windows na het aanpassen van de instellingen beweren dat dit optimaal is en 800x480 (de native resolutie van het scherm) niet. Voor de duidelijkheid: 800x600 is niet alleen de verkeerde schermverhouding, het is ook meer dan het scherm aan kan en resulteert in lelijke, bijna onleesbare letters. Het is ook niet mogelijk hier iets aan te doen, terwijl de Linux-omgeving op de Eee PC op dit moment helemaal aan de beperkte resolutie wordt aangepast, dankzij de grote schare fans en het opensourcekarakter van het OS.
De PB wordt dus afgerekend op z'n scherm, de resolutie en dat XP daar niet mee om kan gaan...
Hoe is dat bij jullie Asus Eee gebruikers die volgens mij allemaal XP draaien.. Geen problemen?
Het Windows XP-besturingssysteem zou voor velen een voordeel kunnen zijn,
maar de Eee PC wordt ook leverbaar met Windows XP voorgeïnstalleerd.
Zitten toch alleen drivers bij?
[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 11-12-2007 13:08 ]
Er komen nog versies met XP erop.CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:56:
Ja, dezelfde problemen. Maar bij de EEEPC is het wat makkelijker omdat de Asus driver een programmaatje meelevert waarmee je hem via de taakbalk even snel op 800x600 kan zetten, waarbij hij dan niet vervormt maar meescrollt met de muis (zodat je alles nog goed kan zien). Daarna kan je hem weer gewoon terugzetten op 800x480. Veel eleganter opgelost dan bij de PB als ik dat zo lees.CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:56:
De PB wordt dus afgerekend op z'n scherm, de resolutie en dat XP daar niet mee om kan gaan...
Hoe is dat bij jullie Asus Eee gebruikers die volgens mij allemaal XP draaien.. Geen problemen?
En er komt inderdaad een versie van de EEEPC met Windows, maar die is er nog niet. Is al herhaaldelijk aan bod geweest hier.
Dat weet ik ja, maar dat staat niet in die review vermeldtJozz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:17:
Er komen nog versies met XP erop.
Hmm ook dus.. Bij de PB is 't ook makkelijk te changen hoor (met vervorming), maar wilde 't even wetenGekkePrutser schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:18:
Ja, dezelfde problemen. Maar bij de EEEPC is het wat makkelijker omdat de Asus driver een programmaatje meelevert waarmee je hem via de taakbalk even snel op 800x600 kan zetten, waarbij hij dan niet vervormt maar meescrollt met de muis (zodat je alles nog goed kan zien). Daarna kan je hem weer gewoon terugzetten op 800x480. Veel eleganter opgelost dan bij de PB als ik dat zo lees.
I Know, I Know, daar doelde ik ook niet opEn er komt inderdaad een versie van de EEEPC met Windows,
maar die is er nog niet. Is al herhaaldelijk aan bod geweest hier.
Intepreteerde het denk verkeerd! Las dat XP al voorgeinstalleerd was op de Eee, maar die komt nog idd!
Dank voor de snelle replies!
@ Hieronder:
OQO Model 02
Manufacturer: OQO
Model name: Model 02
CPU type: VIA C7-M
CPU speed: 1200 Mhz
Graphics: VIA Unichrome Pro
Display Size: 5" 800 X 480
Display Type: Digitiser
RAM: 512 MB
Hard Disk: 30 GB
OQO Model 02: Quake III Arena
OQO Model 02: Half-Life & Counter-Strike
OQO Model 02: StarCraft
OQO Model 02: World of Warcraft - part 1
OQO Model 02: World of Warcraft - part 2
Samsung Q1Alex Picard schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:14:
On the side: World of Warcraft werkt ook. Getest vanaf een externe HD. Laadtijden zijn prima, de framerate is helaas wat minder (max. 7 fps op een rustig stukje). Het ziet er allemaal wel goed uit op 1000x600. Ook voelt het spel, ondanks de lage framerate, vrij responsive. Niet aan te bevelen voor heftige raids, maar even de auction checken, post ophalen, bijkletsen op je guild en lichte combat moet wel gaan denk ik.
Manufacturer: Samsung
Model name: Q1
CPU type: Celeron-M
CPU speed: 900 Mhz
Graphics: Intel GMA 900
Display Size: 7" 800 X 480
Display Type: CCFL b/l, Soft (Finger) Touch
RAM: 512 MB
Hard Disk: 40 GB
Samsung Q1: FEAR
Samsung Q1: World of Warcraft
De Q2Q lijkt een beetje op de PB EasyNote XS20 qua hardware!
De Samsung Q1 lijkt op de Asus Eee PC qua hardware!
[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 11-12-2007 13:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm nou je het zegt, ik denk inderdaad ook dat de kans groter is dat ik een heffing krijg als ik hem uit de VS laat komen dan uit taiwan. Als ik vanuit de VS een heffing krijg komt er iets van 70 euro bij op en ga ik al over het bedrag van onze taiwanees heen. En via taiwan heb ik hem in een week. Importeren op deze manier blijft een risico!CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:56:
Moet zeggen dat ik orders uit Taiwan/ Hongkong sneller/ beter heb ontvangen dan uit de USA hoor![]()
Uit Taiwan/ Hongkong met snelheden van het licht zonder importheffingen, uit de USA duurt 't ten eerste al tig dagen imho en ben ik ook al een aantal keer de lul geweest en kon ik importshizzles betalen!

Verwijderd
Qbit is ook een winkel in Taiwan... Dus niet US.Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:06:
[...]
Ik probeer momenteel of Qbitonline.com (US) mij een Eee wil toesturen in kado verpakking (omdat iemand anders op het forum een importheffing had gekregen op een bestelling via qbit). Ik zie het ook niet zitten om in Taiwan te bestellen en het is ook nog goedkoper vanuit de US (€316,20 incl verzenden voor een zwarte 4g).
Op dit forum is een hoop te vinden over de EEE PC: http://forum.eeeuser.com/index.phpVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:27:
Heeft iemand enig idee of world of warcraft mogelijk is op het aparaatje? (vanzelf spreken alles op de laagste stand) heb al gezocht in het topic maar heb niets kunnen vinden
Succesfull software and game installations (XP): http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1380
Official playable games: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=945 (2e post laat een screenshot van WoW zien).
Ik heb zelf de EEE nog niet en speel ook geen WoW, dus meer kan ik er ook niet over zeggen.
Verwijderd
De correspondentie is uitstekend geweest zover, en ze hebben mij ook aangeboden cadeau papier er om heen te doen, maar ik denk dat het dan meer opvalt. Ze schrijven er nu 'gift' op.
Verder hoop ik dat er vanwege de Kerst meer pakketen gestuurd worden dus dat ze midner openmaken!
Fox.Jozz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:43:
Lol. FOXNews.com beweert dat je voor kerst geen Asus EEE moet kopen, want daar zit een geïntegreerde videokaart in en er draait Linux op. http://www.foxnews.com/story/0,2933,316355,00.html
Verwijderd
Edit: Lol @ opmerking boven me
[ Voor 9% gewijzigd door icyx op 11-12-2007 14:45 ]
Verwijderd
super dingetje
heb wel nog 24euro moeten betalen aan douane (woon in Belgie) via taxipost
nu vraagje: heeft dat dingetje bij jullie ook zo warm na een tijdje? en valt hier iets aan te doen?
Verwijderd
@Hieronder
Als ze in Duitsland mikken op een release voor de kerst waarom zeggen dan alle winkels in Januari een stock te krijgen. En het is nog maar 2 weken tot kerst en heb nog niet veel gehoord over een release voor kerstmis.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 16:56 ]
Verwijderd
Tim
Verwijderd
Ik wil eigenlijk geen gezeur met andere stroomadapters, QWERTZ, AZERTY toetsenborden of vreemde chinese tekens en handleidingen. Ik wil gewoon een standaard QWERTY toetsenbord met een NL adapter erbij standaard en alles in het NL of Engels. Is dat niet ergens verkrijgbaar? Ik lees veel dingen over Duitsland, UK, Taiwan, US en al die landen hebben afwijkende modellen
De reden dat iederen hem uit de US/UK/Taiwan haalt is dat hij nog niet verkrijgbaar is in nederland. Als je dus nergens last van wilt hebben zul je moeten wachten tot kerst/2008. Maar het chinese toetsenbord is niet hinderen, de adapter vind ik zelf ook geen probleem. De handleiding hoef je niet eens in te kijken, xandros in easy mode wijst zich vanzelf.
Verder heb ik gta vice city werkend (weliswaar op 800x600, dus evt. een beetje scrollen). Voor mensen die dit ook willen (ik heb een volledige winFLP op de SSD draaien, of het in andere versies ook werkt weet ik niet):
1. Installeer Vice City vanaf je cd's/image files (ik gebruikte alcohol 120%)
2. Sluit een extern scherm (dat 640x480 ondersteund) aan op de vga aansluiting
3. Ga rechts onderin beeld naar Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver vor Mobile en klik met de rechtermuisknop op Grapics properties.
4. Zet nu hier alleen het externe scherm aan op een willekeurige resolutie.
5. Je kan nu vice city starten, ga in het hoofdscherm naar opties en zet de resolutie op: 800X600X32 (X16 kan ook).
6. Ga uit Vice City en zet het beeld weer terug op de LCD van de EEE.
7. Spelen maar
MVG, Tim
Verwijderd
Ben benieuwd, ik verwacht hem dees week, ben ook uit Belgie.. heb al minder leuke douane verhalen horen vertellen :-sVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:06:
ik heb ook mijn witte Eee pc ontvangen(vorige zondag besteld, vandaag dinsdag ontvangen) van de taiwanner, ideaal:)
super dingetje
heb wel nog 24euro moeten betalen aan douane (woon in Belgie) via taxipost
nu vraagje: heeft dat dingetje bij jullie ook zo warm na een tijdje? en valt hier iets aan te doen?
De mijne heb ik op 28 nov bij de Taiwanees besteld. Volgens de tracking site is hij 30 nov op het vliegtuig naar Brussel gezet. Sindsdien niets meer gehoord... De Belgische douane werkt een pak trager en helaas ook grondiger dan de Nederlandse precies.Ben benieuwd, ik verwacht hem dees week, ben ook uit Belgie.. heb al minder leuke douane verhalen horen vertellen :-s
[ Voor 34% gewijzigd door joke_name op 11-12-2007 23:24 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar kunnen al die noobs bij mij op het werk kwijlen.joke_name schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:17:
iemand die ervaring heeft met het maken van aantekeningen tijdens vergaderingen. Gaat het een beetje makkelijk. Dit zou namelijk de hoofdreden om hem te gebruiken en daarna snel alles uit te werken dat een werkbaar draaiboek.
Verwijderd
Probeer het eens met het programma powerstrip, daarmee kan je forcen je scherm op die bepaalde resolutie te laten tdraaien.timleferink schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:48:
Ik zit nu ook met xp op m'n EEE pc. Ik zit alleen met een vraag: is het mogelijk om ergens een bestandje aan te passen, zodat je ook een 640x480 resolutie te kan krijgen? Bij gta Vice City kan hij namelijk de 640x480 mode niet openen en dat is ook wel te begrijpen omdat de software van asus alleen 800x480 en 800x600 ondersteund. Want via een extern TFT scherm werkt het wel. Verder kan ik ook melden dat in xp je wel de desktop uit kan bereiden naar een extern scherm, en zeker tot een resolutie van 1400x1050 (verder gaat m'n scherm niet). Mocht iemand verstand hebben van de ondersteunde resoluties, laat het dan aub even weten.
Tim
Verwijderd
Hier net zo, ik vind het nog net niet hinderlijk en vrees dat er weinig aan te doen is?Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:06:
Verwijderd
niet over de eee, maar met name om deze:
Maybe buy: Vista.
It's a good operating system and does improve speeds, security and access to all files, but it's still not a must-have.
Verwijderd
Verwijderd
heeft er al iemand deze aanbieder geprobeerd? zo niet, is het te duur ivm die taiwanees?
http://computer-hardware....X5NbgpU%3D&fta_ind=5&fs=1
Raoul.

@ Hieronder: Bij de Taiwanner betaal je voor de 4G zo'n 340,-
[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 12-12-2007 13:20 ]
Verwijderd
Leuk vooruitzichtSkender schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:40:
[...]
De mijne heb ik op 28 nov bij de Taiwanees besteld. Volgens de tracking site is hij 30 nov op het vliegtuig naar Brussel gezet. Sindsdien niets meer gehoord... De Belgische douane werkt een pak trager en helaas ook grondiger dan de Nederlandse precies.
Niets van waar, wat wij doen mag niet, en als de douane dat ontdekt dan is dat onze pech en hulde voor hun.
*Fox Bullshit Detector Alert*Jozz schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:43:
Lol. FOXNews.com beweert dat je voor kerst geen Asus EEE moet kopen, want daar zit een geïntegreerde videokaart in en er draait Linux op. http://www.foxnews.com/story/0,2933,316355,00.html
Echt hoor, alles wat mogelijk Fox networks als bron heeft stempel ik aan als onzin. Tenzij we het hebben over Family Guy
Het ligt trouwens niet aan de auteur van het artikel, wat hij zegt klopt (behalve dat van linux). Fox heeft weer mooi zn woorden verdraait, door alles uit context te halen en het onder de EEE PC te zetten. Hijzelf zei niets over de EEE PC, en waarschijnlijk vind het het een goed systeem, zoals bijna iedereen op de wereld.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
UK qwerty is toch zelfde als nederlands of zie ik dat verkeerd?Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:46:
Mensen die geen risico willen lopen met importkosten kunnen hier bestellen: http://www.gbax.com/asuseee.html ze hebben nog stock. Enigste nadeel voor de Nederlanders is het UK qwerty. Maarja zo erg is dat niet
Ik kom trouwens met shipping daar uit op 330 euro..
UK is de 2 bijvoorbeeld ook een pond-teken en bij de US is de 2 ook 'n @
Volgens mij kun je gewoon een US of een UK keyboard instellen in zowel linux als XP.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:10:
oke, maar kun je dit ook instellen? en zijn er nog meer van die tekens die anders zijn?
Verwijderd
Ongeveer alle tekens boven de cijfers zijn anders...
En er zijn nog meer tekens ja, bij elkaar zo'n 3 ofzo, niet heel erg! Bijvoorbeeld de "
@ Hieronder: Lastig US typen?

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 12-12-2007 15:45 ]
Verwijderd
UK:

US:

Zoals je ziet best wel een verschil dus.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 15:31 ]
Verwijderd
Sorry voor de late reply. Ben niet zo heel actief op GOT.Offtrack schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:52:
[...]
Als ik straks zo'n eee pc beslis te kopen, wil ik daar ook binnen mijn school gewoon mee kunnen internetten. En ga dus voor het gemak ook xp draaien.
Ik heb dat nlite bekeken, ziet er allemaal goed uit.
Een vraagje, welke drivers heb jij toegevoegd? En als je geen drivers en/of updates toevoegt, kun je die dan niet na installatie gewoon van internet trekken? Of levert de netwerkkaart al problemen in xp zonder toegevoegde drivers?
Ik heb bij support.asus.com drivers gedownload. (Zoek op "eee pc 4g")
Echter.. . zonder wifi drivers kom je niet online. Dus het is handig om deze alvorens te downloaden en op je nLite windows te zetten.
Verwijderd
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=3982
Mocht iemand net zo handig zijn met een soldeerbout... PM me! .. want ik wil ook wel een 16G en bluetooth upgrade.
ff terzijde....
Is het touwens mogelijk om met een druk op de knop naar je eigen posts gaan op GOT? Ik moet elke keer weer via quicksearch zoeken. Kon het niet vinden bij MyReact.
Is het ook mogelijk om replies en PM's te forwarden naar mijn email?
Verwijderd
Ik had inderdaad problemen met compilen (Linux Noob) . .XanderDrake schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:27:
[...]
Jij bent de eerste die dit meld. Draaien er dingen op de achtergrond?
Je hebt een opensource linux variant van VLC, maar dan moet je wel zelf aan de slag met compilen en installen enzo.
Heb uiteindelijk XP erop geinstalleerd en de "bekende weg" genomen.
Edit @ hieronder, tig mailtjes per dag niet, maar als ik orders binnenkrijg, reageer ik er wel snel op, zeker als iemand 600 $ overmaakt. Al zegt hij dat hij momenteel weinig tijd heeft, en het in behandeling neemt, dan weet ik in ieder geval dat er contact is, maar dat het, bijvoorbeeld, 1 week langer duurt. Nu zit je in 'onzekerheid'. Dat is meer mijn punt. Uiteindelijk ben ik immers wel zijn klant...
[ Voor 41% gewijzigd door icyx op 12-12-2007 16:36 ]

EDIT @ Hierboven: That's true idd..
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 12-12-2007 16:41 ]
Of je gebruikt draadjesinternetVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:48:
Sorry voor de late reply. Ben niet zo heel actief op GOT.
Ik heb bij support.asus.com drivers gedownload. (Zoek op "eee pc 4g")
Echter.. . zonder wifi drivers kom je niet online. Dus het is handig om deze alvorens te downloaden en op je nLite windows te zetten.
Verwijderd
Ik heb de mijne nog niet binnen, maar was eerst van plan om WinFLP te installeren, maar ik denk dat ik toch meer voor een nLite versie ga, maar dan niet een die zelf gefabriceerd heb maar TinyXP oid. Over de legaliteit van TinyXP kun je discussiëren dus ik ga ook niet zeggen waar die vandaan komt. Met nLite moet je toch uitkijken wat je er wel of niet uit sloopt.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:55:
Ik heb hem aangekregenEen zwarte is het, straks WinXP installeren. Hebben jullie nlite gebruikt of fundamentals geinstalleerd?
Verwijderd
Heb je hem al een 2e keer gemailed? Ik heb in totaal nu 3 keer gemailed met ayi45tw en hij heeft tot nu toe elke keer binnen 30 minuten gereageerd met een goed antwoord.
edit-
Ja dus, tja ik zou gewoon blijven mailen en anders idd gewoon ebay inschakelen. Vervelend als het zo zou lopen. Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken, lijkt er op dat hij gewoon om komt van het werk en dat daardoor de klantenservice er een beetje bij inschiet. Hoop voor je dat je volgende week een reactie kunt typen op een eeepc
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 17:37 ]
Ik heb gewoon de gewone XP er op gezet. Ik had geen zin om te gaan prutsen met nlite dus ik dacht ik probeer het eerst zo even. Werkte ook prima, en ik had nog ongeveer 2GB vrij (4G model).Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:55:
Ik heb hem aangekregenEen zwarte is het, straks WinXP installeren. Hebben jullie nlite gebruikt of fundamentals geinstalleerd?
Hij start ook best snel op, nog geen minuut. Sneller dan mijn desktop PC in elk geval (toegegeven, die staat bomvol
Edit: Ik heb wel een geslipstreamde CD gebruikt met SP2 er al in, als je die achteraf gaat installeren zal dat misschien lastig worden, dan moet je in elk geval niet de undelete mogelijkheid aanzetten anders kost dat een berg diskruimte.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 12-12-2007 17:48 ]
mailadressen iets veranderd voor spam
Verwijderd
Gefeliciteerd! Mag ik je met wat vragen lastig lastig vallen? Misschien zijn ook anderen in de antwoorden geïnteresseerd.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:55:
Ben je tevreden over de afhandeling door het bedrijf? Zit er een adapter bij? Heb je met creditcard betaald?
Ik heb nu voor precies een week mijn britse EEE-PCVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:29:
Klopt het is gewoon in te stellen, maar op zich denk ik dat het haast minder irritant is als je em gewoon op UK instelt, ik had em toen als US erin staan en dat werkte irritant.
UK:
[afbeelding]
US:
[afbeelding]
Zoals je ziet best wel een verschil dus.
Verwijderd
Ik heb hem in de UK besteld, er zat geen adapter bij (logisch voor een gewone legale winkel). Ik heb met credit card betaald.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:03:
[...]
Gefeliciteerd! Mag ik je met wat vragen lastig lastig vallen? Misschien zijn ook anderen in de antwoorden geïnteresseerd.
Ben je tevreden over de afhandeling door het bedrijf? Zit er een adapter bij? Heb je met creditcard betaald?
De afhandeling was zeer goed. Rond 2 uur had ik hem besteld en betaald en 's avonds rond 19.00 uur kreeg ik een mailtje dat ze mijn telefoon nummer nodig hadden voor UPS. Hierop kreeg ik ook een reactie dat het 1 of 2 dagen langer kon duren vooraleer het werd verzonden omdat ze veel bestellingen hadden gekregen.
Volgende dag kreeg ik een mail dat hij verzonden was! En vandaag rond 15.00 is hij aangekomen, de laptop was dus 1 dag onderweg.
Verwijderd
Als mensen nog vragen hebben hoor ik 't wel.
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)