[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.555 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie Gryx.. Bedrijf komt inderdaad goed over. Ik kreeg bijna per kerende post een vriendelijk antwoord op de vraag of ze nog steeds voorraad hebben ('ja'). Ik heb het er dus ook maar op gewaagd. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:18:
Ik heb mijn EEE nu een dag of 5, en hij bevalt goed. Ik heb eigenlijk nooit met Linux gewerkt maar heb niet de behoefte er XP op te zetten, voor de windows apps die ik wil draaien remote desktop ik wel naar m'n normale PC. Verder heb ik zojuist Beryl geinstalleerd op 't standaard Xandros OS, draait best aardig :)
Als mensen nog vragen hebben hoor ik 't wel.
Zeer vet :) Dat lijkt me de ideale combo, de mooiheid van Beryl in combinatie met al de (goede) voorgeinstalleerde progs. Scheelt flink tijd als je Ubuntu erop wil zetten, plus Beryl.
Was het moeilijk? Kan je eens een screenie/real life foto maken? Ideaal spul voor de OP. Als je geen hosting hebt, mail em dan maar naar mij :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder de chinese/taiwanse tekens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:14:
Zeer vet :) Dat lijkt me de ideale combo, de mooiheid van Beryl in combinatie met al de (goede) voorgeinstalleerde progs. Scheelt flink tijd als je Ubuntu erop wil zetten, plus Beryl.
Was het moeilijk? Kan je eens een screenie/real life foto maken? Ideaal spul voor de OP. Als je geen hosting hebt, mail em dan maar naar mij :)
Nee was helemaal niet moeilijk, gewoon even volgen wat hier staat:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2182
Zelf ben ik gestopt bij het 'automatisch laten opstarten', voor het geval het niet meteen goed zou werken.
Dit bleek ook zo te zijn (ik kreeg een wit scherm), maar na een paar posts lager te hebben gelezen bleek dat ik nog 1 value(AIGLX) in xorg.conf van false naar true moest zetten, toen werkte 't.
Het enige wat niet lijkt te werken is transparency. Maar voor meer informatie is het handiger even dat topic op eeeuser.com te checken.
Hierbij nog even een snel screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3328/eeeberylnu3.png
Voor meer vragen en/of screenshotjes, roept u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Hij is niet extreem duur. De verkoper zit in/komt uit Litouwen. Hoewel de tekst er allemaal Nederlands uit ziet toch wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb hem zelf bij Ayi45tw besteld.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:01:
zonder de chinese/taiwanse tekens;)
Dat lijkt me wel als er staat EU versie.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gtox

Hoe is de frame rate met Beryl? Lagged het veel of is het wel te doen?

Is wel interessant om standaard te draaien als oplossing voor het kleine scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:31:
Hoe is de frame rate met Beryl? Lagged het veel of is het wel te doen?

Is wel interessant om standaard te draaien als oplossing voor het kleine scherm.
Het is wel te doen, alleen video's afspelen trekt 'ie op de 1 of andere manier niet helemaal lekker, maar daarvoor kun je makkelijk(2x klikken) even switchen naar de KDE Window Manager.
Verder vindt 'ie 't ook niet zo fijn als je met die cube gaat kloten terwijl je 'm op een externe monitor met grote resolutie hebt aangesloten (goh), maar 't kan wel, en de framerate/performance valt mij persoonlijk erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:09:
[...]

Zelf ben ik gestopt bij het 'automatisch laten opstarten', voor het geval het niet meteen goed zou werken.
Dit bleek ook zo te zijn (ik kreeg een wit scherm), maar na een paar posts lager te hebben gelezen bleek dat ik nog 1 value(AIGLX) in xorg.conf van false naar true moest zetten, toen werkte 't.
Het enige wat niet lijkt te werken is transparency. Maar voor meer informatie is het handiger even dat topic op eeeuser.com te checken.
[afbeelding]
Thnx :)
Wel vet hoor, deze combo is ideaal om klasgenoten/collega/vrienden te verbazen op mond-valt-open niveau!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozz schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:09:
[...]

Hij is niet extreem duur. De verkoper zit in/komt uit Litouwen. Hoewel de tekst er allemaal Nederlands uit ziet toch wel iets om rekening mee te houden.

Ik heb hem zelf bij Ayi45tw besteld.
maar wel een erkende ebay verkoper (100%) risico een beetje hetzelfde als Ayi45tw. hoeveel euro ben je bij hem kwijt?
[...]

Dat lijkt me wel als er staat EU versie.
laat ik het even vermelden voor degene die de advertentie niet hebben bekeken. :+

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nu wordt het interessant; voor 313 euro inclusief verzendkosten heb je een 4G; linkje

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[afbeelding]
Jajaja quote van CLB >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Zo, even 'mijn verhaal' afmaken :+. Ik had net een email van ayi45tw, en hij zij dat hij mijn email berichten had gemist. Hij had echter wel de boel al afgehandeld, mijn pakket is volgens dat trackingnummer ook gister al geaccepteerd bij EMS :). Ondanks een wat trage reactie loopt het toch nog redelijk voorspoedig!

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Hoeveel RAM heb je in je EEE zitten?

Verwijderd

Goed, hij is binnen .. Netjes in kadopapier, zonder heffing en ik ben super blij :) Sterker past met een beetje gepruts prima in een PC voeding sterker, zolang ik geen goede verloop heb een prima oplossing.

Ik hoorde trouwens dat er o.a. accu packs aankomen vanaf asus begin volgend jaar (ze zouden gek zijn als ze dat niet deden), dan wordt het helemaal super in het vliegtuig :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 09:46 ]

Verwijderd

Vanmorgen binnen gehad :-D Slechts 24 euro douane op bij moeten betalen en het zijn er zelfs twee.. netjes cadeau verpakt :-) Goed werk van de Taiwanees :-D verloopstekker past wel niet, maar da geeft totaal niet :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 09:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:18:
Hoeveel RAM heb je in je EEE zitten?
1 GB, via die Taiwanees gekocht. Op het EEEUser.com topic wat over Beryl ging was er overigens iemand die het met 512 en 1GB had geprobeerd en vrijwel geen verschil merkte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:02:
[...]

1 GB, via die Taiwanees gekocht. Op het EEEUser.com topic wat over Beryl ging was er overigens iemand die het met 512 en 1GB had geprobeerd en vrijwel geen verschil merkte.
OK dat is wel beter. Ik ga het vanavond meteen proberen om te installeren.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
SgtStrider schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:31:
Nu wordt het interessant; voor 313 euro inclusief verzendkosten heb je een 4G; linkje
Juistem, de prijsjes beginnen zachter te worden :)

In Ander Nieuws
BlogEEE vertelt ons dat Asus het basic design van de EEE recentelijk heeft verandert. Naast het ontbreken van het pci-e mini slot en de verwijdering van het RAM upgrade luikje, blijkt dat de 2G Surf geen gesoldeert geheugen meer heeft! Nu zijn dus upgrades voor de goedkope modellen ook mogelijk :)
Helaas moet je wel de hele onderkant van de EEE verwijderen om erbij te kunnen. Maar het is mogelijk!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
SgtStrider schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:31:
Dit is wel een surf he, en dus minder batterij

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Wat voor bescherming gebruiken jullie allemaal voor de EEE trouwens?
Zijn er bijvoorbeeld een beetje degelijke sleeves beschikbaar?
Ik heb even gezocht, en vond bijvoorbeeld het volgende:http://www.reghardware.co...ee_pc_accessory_launched/
Zijn er mensen met andere handige tips?

Verwijderd

Je krijgt er een sleeve bij toch?

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

Even over de toetsenborden:

Ik heb nu dus tijdelijk een compaq armada M700 met een duits (quertz) toetsenbord en dat is ook mega irritant alles zit anders dan mijn normale US tobo (als je ook voor 75 euro een laptop koopt is d'r wat mee dat weet je :) ). Wel draai ik nu US zodat als je blind tikt gewoon je gang kan gaan maar het blijft mega ruk. Zodra je naar je tobo kijkt wordt je helemaal gek. Mischien ook een iedee om daar even naar te kijken als mensen hem uit duitsland gaan halen... als d'r een duits keyboard opzit niet kopen... tenzij je een US keyboard hebt liggen.

dat wilde ik even kwijd ik ben wacht gewoon tot het ding in NL te koop is (2012 ofzo :) ) en dan koop ik em dan wel :)... heb nu toch geen 300 euro meer over..

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

XanderDrake schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:44:
[...]

Juistem, de prijsjes beginnen zachter te worden :)

In Ander Nieuws
BlogEEE vertelt ons dat Asus het basic design van de EEE recentelijk heeft verandert. Naast het ontbreken van het pci-e mini slot en de verwijdering van het RAM upgrade luikje, blijkt dat de 2G Surf geen gesoldeert geheugen meer heeft! Nu zijn dus upgrades voor de goedkope modellen ook mogelijk :)
Helaas moet je wel de hele onderkant van de EEE verwijderen om erbij te kunnen. Maar het is mogelijk!
heee das goed nieuws

dus voor 199 een rose kopen dan 2 GB (25 euro) geheugen d'r in en een 2 GB (20 euro) geheugenkaartje en hoppa voor heel weinig een EEE pc met brakke kut accu maar dat vind ik niet zo erg de kans dat ik in NL zonder stroompunt kom te staan is minimaal (als ik met scouting zon ding leegtrek in het bos kan ik gewoon ff een capuchino drinken en mijn EEE opladen op het terras...)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat we in Taiwan redelijk snel accu's kunnen kopen voor de Eee dus dan is dat probleem ook opgelost

Verwijderd

4play schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:45:
[...]

heee das goed nieuws

dus voor 199 een rose kopen dan 2 GB (25 euro) geheugen d'r in en een 2 GB (20 euro) geheugenkaartje en hoppa voor heel weinig een EEE pc met brakke kut accu maar dat vind ik niet zo erg de kans dat ik in NL zonder stroompunt kom te staan is minimaal (als ik met scouting zon ding leegtrek in het bos kan ik gewoon ff een capuchino drinken en mijn EEE opladen op het terras...)
idd mooi, wanneer en/of waar is deze te bestellen, weet iemand dat?

Verwijderd

Ik heb zojuist een mailtje van Alternate.de binnen, hun eee-pc is alleen leverbaar met Duits toetsenbord + software.
Gevalletje jammerdan.

Mn betaling is bij Expansys binnen en ze krijgen over 8 dagen weer voorraad, dus ziet er naar uit dat ik m toch voor de kerst heb!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:49:
Ik heb zojuist een mailtje van Alternate.de binnen, hun eee-pc is alleen leverbaar met Duits toetsenbord + software.
Gevalletje jammerdan.

Mn betaling is bij Expansys binnen en ze krijgen over 8 dagen weer voorraad, dus ziet er naar uit dat ik m toch voor de kerst heb!
Expansys .nl of .com?

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Een maat van mij en ik hebben in Hong Kong allebei een eee PC gekocht. (Tegek ding trouwens).
Alleen zijn besturingssysteem laad niet meer. Moet hij dat ding opsturen, of kan ik de Asus versie van Xandros ergens vinden?

edit: Oh ik zie dat er een recovery utility aanwezig is bij de meegeleverde DVD.

[ Voor 16% gewijzigd door x-man op 13-12-2007 15:29 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:45:
Heee das goed nieuws

Asus gaat waarschijnlijk losse accus leveren met 6000mAh+ :> :9 Dus inderdaad, dat maakt het aantrekkelijk. Ik heb ook op scouting gezeten, en zon EEE is ideaal onderweg, zeker in combinatie met mobiel internet én een 18watt zonnepaneel :9 .

Geweeeeeldig spul.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:49:
Dat zegt niet zo heel veel helaas, mijn bestelling bij Expansys stond bijna een week lang op 'op vooraad in 1 werkdag'. Maar toen ik ze belde bleek dat ze pas minstens over een week verwacht werden 8)7 Ik heb hem toen maar ergens anders besteld waar ze wel op voorraad waren.

Ik zou ze dus even bellen als je het zeker wil weten!

• CLB
  • Niet online

CLB

icyx schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:23:
Zo, even 'mijn verhaal' afmaken :+. Ik had net een email van ayi45tw, en hij zij dat hij mijn email berichten had gemist. Hij had echter wel de boel al afgehandeld, mijn pakket is volgens dat trackingnummer ook gister al geaccepteerd bij EMS :). Ondanks een wat trage reactie loopt het toch nog redelijk voorspoedig!
Gelukkig maar, succes voor de rest met wachten >:)
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:15:
OK dat is wel beter. Ik ga het vanavond meteen proberen om te installeren.
Kun je gelijk 'n tutorial'tje schrijven in het Nederlands.. Toch wat beter dan zo'n UK-topicje O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Krijg net een mailtje van ayi45tw:

"Hey, Black 8G is available now!!

Please place order here:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...eName=STRK:MESE:IT&ih=010

Please Note that you want a black when you pay.

Regards."

Vanavond maar eens even bestellen!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik wacht nog steeds op mijn eee pc :( volgens de tracking kwam die afgelopen zaterdag in NL aan. Sinds dien niets meer gehoord. Misschien dat er vanmiddag een briefje in de brievenbus zit dat ze zijn langs geweest of hebben afgegeven bij de buren :S ik hoop het anders morgen maar eens met die Taiwannees mailen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

cool0 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:15:
Ik wacht nog steeds op mijn eee pc :( volgens de tracking kwam die afgelopen zaterdag in NL aan. Sinds dien niets meer gehoord. Misschien dat er vanmiddag een briefje in de brievenbus zit dat ze zijn langs geweest of hebben afgegeven bij de buren :S ik hoop het anders morgen maar eens met die Taiwannees mailen.
Ik heb dingen uit de VS gehad die binnen drie dagen in NL waren maar toch een week bij de douane bleef steken. Plus het feit dat het nu kerst is, dus wordt er sowieso meer post verstuurd. Ik zou het even een week geven en als je dan niets heb gehoord gaan vragen waar hij gebleven is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb dingen uit de VS gehad die binnen drie dagen in NL waren maar toch een week bij de douane bleef steken. Plus het feit dat het nu kerst is, dus wordt er sowieso meer post verstuurd. Ik zou het even een week geven en als je dan niets heb gehoord gaan vragen waar hij gebleven is.
wat kan hij er nog aan doen als hij al in nl is?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:33:
Plus het feit dat het nu kerst is, dus wordt er sowieso meer post verstuurd. Ik zou het even een week geven en als je dan niets heb gehoord gaan vragen waar hij gebleven is.
Postkaarten worden idd vertraagd (=verspreid) bezorgd, pakjes worden echter gewoon als regulier besteld.

Verwijderd

Ik heb bij Qbit een witte 4G en een roze 4g surf besteld. Ik heb maandag een berichtje ontvangen dat het geld overgekomen was en dat ze het pakket boinnen twee werkdagen op de post zouden doen. Ik heb niks gehoord sinds dien en al een mailtje gestuurd of er al nieuws was. Iemand anders ervaring met Qbit? Is de roze uberhapt al leverbaar? Ook ben ik graag benieuwd of jullie problemen hadden met de douane! Groeten

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
is die solid state disk eigelijk te vervangen? (samsung is namelijk met een 64 GB SSD bezig Ik las ook al ergens iets over een 128 GB sd kaart die in ontwikkeling is. Dan hebben we een EEEPC met 180 GB. Dat zijn tenminsste nog eens getallen he:) Het gaat steeds sneller en beter al vraag ik me af hoe t met de integriteit van die dingen is, laast een 6 GB microsd kaart gekocht (die alleen door de adapter gelezen kan woden, geen enkele tel of cam hier die dat begrijpt, en het ding maakt fouten (bestanden die te groot aan komen en niet meer te verwijderen zijn. krijg ik de melding CHKDSK te gebruiken op die kaart. Kan zoiets? EN nu ik toch bezig ben Zou ik een sd kaart met fdisk als HD kunnen installeren?

The freedom of saying E=MC3

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:20
Kreeg vandaag mijn zwarte 4GB eee PC 701 binnen. Vrijdagavond besteld in Taiwan, gisterenochtend geland op schiphol en vanmiddag bezorgd.

Eerste indruk: degelijke machine, nog kleiner en lichter dan ik had verwacht.

Xandros is even wennen, (mijn eerste linux moment) maar ik verwacht dat snel in te ruilen voor een gestripte XP.
Wel bijzonder gemakkelijk in mijn netwerk te hangen. Binnen 10 minuten had ik hem aan de praat. Vanavond een andere stekker zien te regelen want de meegeleverde versie heeft wat korte poten.

groeten,

Marco

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

(jarig!)
Betreffende de bestelling bij eur0acces van de witte 8G:
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:27:
[...]

Heb vandaag ook de mail gehad met de volgende info;

[quote]Vervoerder: Chunghwa Post
Volgnummer zending: EExxxxxxxxxTW

etc.[/quote]

Ziet er dus goed uit :*)
Ik probeer nu al een paar dagen op de site van Taiwan Post de Tracking-services te gebruiken, maar die pagina's doen deden het helemaal niet. Enige wat ik nu krijg is:
No Data!!
als ik mijn trackingnummer invul.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjeerd op 13-12-2007 16:49 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:20
Het heeft bij ruim een dag geduurd voordat het tracking nummer een resultaat opleverde. (De melding dat het pakket ontvangen was) Daarna duurde het een dag voordat de melding kwam dat het verzonden was naar Nederland (inclusief vluchtnummer). Daarna lang wachten en vanochtend kwam de melding dat het in NL aangekomen was (feitelijk gisteren al).

Er stond wel een vooraankondiging dat het systeem vanwege onderhoud tijdelijk niet bereikbaar zou zijn.
Wilde net kijken wat de status nu is maar krijg geen verbinding met de website. Maakt ook niet zoveel uit want de EEE PC staat nu voor me.

Uiteindelijk bleek een bericht veel eerder in deze draad het betrouwbaarste te zijn. Vrijdagavond besteld, donderdag bezorgd.

Verwijderd

Ik heb vrijdag avond bij de vertrouwde Taiwanner de witte EEE PC besteld. Direct met paypal betaald. Maandag avond bericht gekregen dat hij onderweg was (met T&T nummer). Echter werkt tot op heden het T&T nummer niet. Hebben andere hier ook last van gehad?

• CLB
  • Niet online

CLB

Lees 't topic een keer door ofzo? Ik word 'n beetje gek van die T&T vraagjes zeg 8)7

@ Hieronder: So? Moeten wij weten waar je pakketje is dan? :X

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 13-12-2007 18:44 ]

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:05:
Lees 't topic een keer door ofzo? Ik word 'n beetje gek van die T&T vraagjes zeg 8)7
Ik volg dit topic. Weet dat de Trackingpagina achter loopt. Maar 4 dagen na verzenden nog niks weergeven...

• Jozz
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:04:
Ik heb vrijdag avond bij de vertrouwde Taiwanner de witte EEE PC besteld. Direct met paypal betaald. Maandag avond bericht gekregen dat hij onderweg was (met T&T nummer). Echter werkt tot op heden het T&T nummer niet. Hebben andere hier ook last van gehad?
Ik heb bijna hetzelfde verhaal, maar ik heb een witte 8G besteld ook op vrijdag. Ook maandag bericht gehad dat hij verzonden was. Vandaag thuis ontvangen.

Voor het T&T nummer moet je hier kijken, dus niet bij UPS of wat anders: http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html

Hij is echt bizar klein. Xandros is ook erg snel gestart. Toch ben ik van plan er wel XP op te zetten. Momenteel hangt de laptop aan de oplader. Ik heb zelf een vakantie adapter/stekker gemodificeerd, waardoor de EEE adapter er in past. Dit werkt prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Jozz op 13-12-2007 19:32 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik vind trouwens dat het wel extreem veel gaat over:
Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
K*t, niet de douane :(
De Taiwanees reageerd maar niet!?!
Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Kunnen we het niet hebben over de EEE zelf? Dit is een [Ervaringen] topic, en nu zoveel mensen met succes de EEE's hebben geimporteerd, kunnen we het dan niet hebben over het leuke apparaatje?

Verwijderd

@ XanderDrake

Denk dat dit er gewoon bij hoort nu hij nog niet officieel in Nederland is gereleased en iedereen hem graag wil hebben :)

Zodra ik hem binnen heb (10 minuten geleden de 8g black bestelt) post ik wel wat meer over het apparaat zelf. Ben zeker van plan advanced desktop aan te zetten en Beryl/Compiz te proberen.

ps: undercover "Ja jonges ik heb em ook bestelt!!" bericht ;-)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

offtopic/
Ja word ook beetje gek van al die import posten 8)7 , niet veel tweakers die mee lezen vind dat interessant, meeste kopen hem in Nederland. Ik zie ook veel liever de echt gebruikers ervaring dan die Import vragen die steeds het zelfde zijn.

Maar forum is voor iedereen. :)

-Andere hobby- -

Verwijderd

Mjah ik snap het aan de ene kant wel maar het wordt wel wat veel. ;)

Ze komen echt wel aan, sommige hebben pech en moeten wat langer wachten + een naheffing maar vergeet ook niet waar het spul vandaan moet komen. Een weekje wachten is meer dan redelijk en sommigen hebben mazzel dat het nog dezelfde week bezorgd wordt.

Ontopic: weinig meer te melden dan dat een volledige install van XP ook prima werkt. Als je weinig meer doet dan een beetje surfen e.d. is het echt niet nodig om een gestripte XP erop te zetten. Voor de schijfruimte hoef je het ook niet te doen, gewoon een SDHC kaartje erin proppen om je zut op te slaan. :Y

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:57:

Kun je gelijk 'n tutorial'tje schrijven in het Nederlands.. Toch wat beter dan zo'n UK-topicje O-)
Nou ik heb het geinstalleerd en het werkt wel maar mijn hemel. Ik heb 512 MB RAM in het apparaatje zitten en het draait voor geen meter. Met de kubus kan ik wel lekker draaien en alles maar als ik bijv FireFox opstart, zie ik eerst niets. Klik ik onderin de taakbalk op Firefox om te minimaliseren en daarna nogmaals om hem weer te maximaliseren dan doet hij het wel. Klik ik op een link dan gebeurd er niets. Ga ik weer onderin klikken dus minimaliseren en maximaliseren dan ben ik op de pagina uit gekomen waar de link heen verwijst. Het lijkt alsof de vensters niet worden ververst ofzo.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

XanderDrake schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:29:
Ik vind trouwens dat het wel extreem veel gaat over:

[...]

Kunnen we het niet hebben over de EEE zelf? Dit is een [Ervaringen] topic, en nu zoveel mensen met succes de EEE's hebben geimporteerd, kunnen we het dan niet hebben over het leuke apparaatje?
Groot gelijk :). Ik heb een topicwaarschuwing toegevoegd, hopen dat dat helpt ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:00
Om het dan maar ervaringen te hebben.

Hoe is eigenlijk de ervaring met werken op 800x480? Is dat een beetje te doen. Ik zit namelijk een beetje te twijfelen tussen de EEE en een 12inch. Ik heb nu een paar jaar 15 inch megatonner voor school die een keer vervangen moet en wil dus een kleinere laptop hebben. Eigenlijk alleen om de reden dat een een 12inch een hogere resolutie heeft. Ik ben bang dat ik mij vooral ga irriteren aan dingen zoals het horizontaal scrollen bij het surfen. Maar een 12 inch is weer wat groter en 2x zo zwaar. Ook start hij niet zo snel op als de EEE(handig om even snel te kijken in welk lokaal je zit of even een mailtje typen voor een afspraak).

De extra kracht van een 12 inch heb ik opzich niet nodig, maar is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Als ik game is het toch iets van starcraft, warcraft3 of ut99 en een 12 inch heeft natuurlijk ook een intergrated chip. Soms moet ik ook wat langer op school werken aan een document en dat lijkt mij misschien ook wel onhandig op de EEE, maar die dag kan ik dan opzich mijn bakbeest die ik nu heb mee sjouwen. Zijn er ook mensen die een 12 inch laptop en een EEE hebben? Of mensen die de EEE en een wat grotere laptop gebruiken voor school?

• CLB
  • Niet online

CLB

Thandor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:32:
[...]Ik heb een topicwaarschuwing toegevoegd, hopen dat dat helpt ;).
Dankje Thandor! :) Zijn TR's toch erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Thandor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:32:
[...]
Groot gelijk :). Ik heb een topicwaarschuwing toegevoegd, hopen dat dat helpt ;).
Humor, je hebt identiek mijn woorden gebruikt :D
Baardmeester schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:11:

Hoe is eigenlijk de ervaring met werken op 800x480? Is dat een beetje te doen.
In de review van de PB XS 20 op t.net hebben ze het over dit schermformaat.
http://core.tweakers.net/...overtroffen-pagina-3.html
Neem het maar eens goed door, ze vertellen duidelijk het verschil tussen Linux en XP op 800*480 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b] Soms moet ik ook wat langer op school werken aan een document en dat lijkt mij misschien ook wel onhandig op de EEE, maar die dag kan ik dan opzich mijn bakbeest die ik nu heb mee sjouwen.
of je nu 1 of 2,5 kilo mee sjouwt, met een tas van 8 kilo op de middelbare school heb je ook 8 uur per dag rondgesleurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ik wacht even af wat er straks met de 10" versie gaat gebeuren. 7" is waarschijnllijk een prima formaat om filmpjes mee te kijken of wat te SimCityen in de trein of in de auto maar voor wat serieuzer beukwerk zou ik best graag een wat groter scherm zien. En er zullen ongetwijfeld hier en daar een paar issues zijn, dus ik wacht even tot alle kinderziektes een beetje uitgepuzzeld zijn.

Ik hoop inderdaad niet dat dit net zo'n topic gaat worden als het iPhone-topic waarin iedereen loopt te patsen dat "zijn" gadget onderweg is. Ik zie liever een paar foto's van iemand die al een 4G op zijn bureau heeft staan en wat fatsoenlijke technische ervaringen!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren nog 1 GB voor de Apple liggen (kost echt zeer weinig in verhouding tot "normaal" geheugen) en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Is er al iemand die iets geprobeerd heeft met eeeXubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Hoe is eigenlijk de ervaring met werken op 800x480? Is dat een beetje te doen. Ik zit namelijk een beetje te twijfelen tussen de EEE en een 12inch. Ik heb nu een paar jaar 15 inch megatonner voor school die een keer vervangen moet en wil dus een kleinere laptop hebben. Eigenlijk alleen om de reden dat een een 12inch een hogere resolutie heeft. Ik ben bang dat ik mij vooral ga irriteren aan dingen zoals het horizontaal scrollen bij het surfen. Maar een 12 inch is weer wat groter en 2x zo zwaar. Ook start hij niet zo snel op als de EEE(handig om even snel te kijken in welk lokaal je zit of even een mailtje typen voor een afspraak).
Het ligt aan het programma. Zo is internetten, tekstverwerken in word 2003, MSN, Winamp goed te bedienen. Spelletjes hangt er net van af of het spel 800*480 ondersteund. Internetten hoef ik nauwelijks horizontaal te scrollendus valt me mee.

Al met al heb ik hem nu 2 weken en bevalt me supergoed. Nieuwigheid is er trouwens wel een beetje af, als je het plat bekijkt is het gewoon een laptop met klein scherm. Je kan er evenveel op als een andere laptop.

Ik download nu ook torrents met m'n eee, met Utorrent, deze zet ze gelijk op m'n NAS en moet zeggen dat dit perfect werkt, utorrent gebruikt weinig resources.

Verder heb ik er 3 browsers op staan, IE7, Opera en Firefox. Opera is het meest gebruikstvriendelijk met de meeste opties etc. Superbrowser. Echter ga ik automatisch vaak na IE7 toe.

Verder een makkelijk programmatje, radio online, gratis te downloaden, ff googlen. Kijk ik thuis ook vaak NOS 24 mee, journaal.

Accuduur valt me nog iets tegen, haal denk ik met Wifi aan zo'n 2,5 uur. Dan is tie wel leeg. De accumeter geeft volgens mij ook niet altijd het goede percentage aan. Hij gaat pe 10% naar beneden, dus 100%, 90, 80 etc.

Dit zijn enkele van mijn ervaringen tot nu toe.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

kickassmen schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:45:
[...]

Dit zijn enkele van mijn ervaringen tot nu toe.
2,5 uur is voor sommigen echt meer dan genoeg (laat staan de mensen die hem alleen op het stopcontact zullen gebruiken). Dat NAS idee is ook erg cool, het enige nadeel is dan weer dat je de laptop aan moet laten staan voor de downloads. Al is dat misschien te overzien; de EEE PC verbruikt zoveel stroom niet ;)

@XanderDrake:

Waarom zit dat plaatje met XP rotzooidesktop in de topicstart :+? Wilde je duidelijk maken dat we allemaal linux moeten gaan gebruiken O-)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

SgtStrider schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:11:
Waarom zit dat plaatje met XP rotzooidesktop in de topicstart :+?
Wilde je duidelijk maken dat we allemaal linux moeten gaan gebruiken O-)
Heej niks over mijn mooie gefotoshopte XP-desktop-plaatje heh Afbeeldingslocatie: http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_wtf.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download nu ook torrents met m'n eee, met Utorrent, deze zet ze gelijk op m'n NAS en moet zeggen dat dit perfect werkt, utorrent gebruikt weinig resources.
Dit was ik ook van plan, moet alleen nog even een NAS aanschaffen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Ik heb ff een ontzettend stomme tip, waar ik om de een of andere reden niet eerder opgekomen was; voor iedereen die zich afvraagt of er op zo'n klein schermpje een beetje te werken is: in de TS staat een mooi screenshot van windows op de eee. Als je daar op klikt, krijg je keurig een windowtje met daarin een 800x480 plaatje. Als je nou je programma, wat je op de eee wil gaan draaien, scaled zodat hij daarin past, krijg je een goed idee hoe je favo site of programma er op lage res uitziet. Natuurlijk waren er al 10.000 mensen wel op dit idee gekomen, maar ik dus nog niet, dus dacht: misschien ook een ideetje voor anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha is geen screenshot hoor dus ook niet van de Eee...
Is gewoon een shop van 800x480 om te kijken hoeveel icoontjes er op de desktop kunnen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tip: Ik heb mijn huidige laptop on unscaled 800x480 ingesteld een paar avonden, voordat ik de Eee kocht. Dan kon ik echt ervaren hoe firefox enz. functioneren. Het interessante is dat het me zelfs daarna MEEVALT, blijkbaar accepteer ik psychologisch gezien van de Eee beter 800x480 dan mijn laptop die normaal 1640x1050 doet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:04
is er iemand in de omgeving van rotterdam die er 1 heeft, ik wil hem namelijk wel eens in het echt zien voordat ik hem ga bestellen.. ik zit namelijk nog te twijfelen...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:22:
Ik heb ook een tip: Ik heb mijn huidige laptop on unscaled 800x480 ingesteld een paar avonden, voordat ik de Eee kocht. Dan kon ik echt ervaren hoe firefox enz. functioneren. Het interessante is dat het me zelfs daarna MEEVALT, blijkbaar accepteer ik psychologisch gezien van de Eee beter 800x480 dan mijn laptop die normaal 1640x1050 doet. :-)
De schermgrootte is natuurlijk ook volledig uit verhouding met de resolutie bij een normale laptop als je dat doet. ;) Het is niet gek dat dat veel vervelender werkt dan wanneer een schermpje gewoon kleiner is en zijn native resolutie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Accuduur valt me nog iets tegen, haal denk ik met Wifi aan zo'n 2,5 uur. Dan is tie wel leeg. De accumeter geeft volgens mij ook niet altijd het goede percentage aan. Hij gaat pe 10% naar beneden, dus 100%, 90, 80 etc.
De accuduur valt bij mij ook een beetje tegen. Ik heb het even gemeten, en idle (met wifi aan) blijft hij maar 2 uur en 53 minuten aan. Ik had toch echt de 3,5 uur verwacht. De accumeter is ook een beetje onnauwkeurig. Als je bij 'preformance monitor' kijkt, laad de EEE trouwens niet op als je hem aan hebt staan.
Ook verspringt de meter als je de stekker eruit haalt. Ik had de stekker erin... geeft ie 30 percent aan. Haal ik hem eruit springt hij meteen naar 60%. Toch een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hoe is eigenlijk de ervaring met werken op 800x480? Is dat een beetje te doen.
Ik vind het ook goed te doen met die resolutie. Onder de ingebouwde Linux heb ik bijna geen problemen gezien, behalve dan dat het 'Accounts' scherm van Thunderbird net niet helemaal op het scherm past (bij een POP3 account mis je dan net de optie 'Leave Messages on server' :) ). Maargoed, daar is gewoon een truukje voor, met alt ingedrukt het window verslepen. Verder werkt alles uit de kunst.

Onder Windows is het ook wel te doen maar je zal vaak om moeten schakelen naar 800x600 om even wat aan te klikken. Ook niet zo'n probleem want Asus levert een handig tooltje mee om dit te doen. Verder geen problemen.

Wat me wel een beetje irriteert is het kleine scherm. De resolutie is dus wel te doen maar 7" is gewoon echt klein. Voor even snel iets doen is het prima maar verwacht niet dat je er zonder problemen een hele dag op zal werken. Na een uurtje prutsen in de unix terminal van de EEE (Control-Alt-T) word ik echt een beetje flauw van het turen naar die kleine lettertjes. Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet heb geprobeerd de fontgrootte aan te passen :) Maar ik wil ook wel graag minimaal 80x24 tekens hebben in de terminal.

Met een 9" of 10" scherm er in, liefst nog met 1024x600, zou het de perfecte UMPC zijn. Ik vind het gewoon zonde van die zwarte rand :)

Ik heb er trouwens een 15" powerbook naast en een 15" Thinkpad van mijn werk. Gelukkig is het me gelukt om de VPN en andere software van mijn werk op de EEEPC te installeren dus ik hoef niet meer die thinkpad mee naar huis te zeulen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaborGardens schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:40:
Is er al iemand die iets geprobeerd heeft met eeeXubuntu?
dichtbij wijk bij duurstede zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
PinjoTweaker schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:50:
[...]
De accuduur valt bij mij ook een beetje tegen. Ik heb het even gemeten, en idle (met wifi aan) blijft hij maar 2 uur en 53 minuten aan. Ik had toch echt de 3,5 uur verwacht. De accumeter is ook een beetje onnauwkeurig. Als je bij 'preformance monitor' kijkt, laad de EEE trouwens niet op als je hem aan hebt staan.
Hij laadt wel op als hij aan staat (kan je ook zien aan het oranje lampje dat brandt) maar het duurt dan wel heel erg lang. Ik heb wel eens gehad dat het een uur duurde om van 90% naar vol te gaan.

Zelfs als hij uit staat duurt het trouwens erg lang met opladen, vanaf 20% iets van een uur of 2 ofzo :P Ik denk dat het aan de kleine adapter ligt, die heeft best weinig vermogen vergeleken met zijn grotere broers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
SgtStrider schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:11:
Waarom zit dat plaatje met XP rotzooidesktop in de topicstart :+? Wilde je duidelijk maken dat we allemaal linux moeten gaan gebruiken O-)
De vraag beantwoord zichzelf een paar posts verder :>
Blaurens schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:02:
Ik heb ff een ontzettend stomme tip, waar ik om de een of andere reden niet eerder opgekomen was; voor iedereen die zich afvraagt of er op zo'n klein schermpje een beetje te werken is: in de TS staat een mooi screenshot van windows op de eee. Als je daar op klikt, krijg je keurig een windowtje met daarin een 800x480 plaatje. Als je nou je programma, wat je op de eee wil gaan draaien, scaled zodat hij daarin past, krijg je een goed idee hoe je favo site of programma er op lage res uitziet. Natuurlijk waren er al 10.000 mensen wel op dit idee gekomen, maar ik dus nog niet, dus dacht: misschien ook een ideetje voor anderen ;)
Ik vind het vooral handig voor vergelijkingen, veel mensen zijn benieuwd wat je nou uiteindelijk kwijt raakt als je een scherm op dat formaat gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:23:
Nou ik heb het geinstalleerd en het werkt wel maar mijn hemel. Ik heb 512 MB RAM in het apparaatje zitten en het draait voor geen meter. Met de kubus kan ik wel lekker draaien en alles maar als ik bijv FireFox opstart, zie ik eerst niets. Klik ik onderin de taakbalk op Firefox om te minimaliseren en daarna nogmaals om hem weer te maximaliseren dan doet hij het wel. Klik ik op een link dan gebeurd er niets. Ga ik weer onderin klikken dus minimaliseren en maximaliseren dan ben ik op de pagina uit gekomen waar de link heen verwijst. Het lijkt alsof de vensters niet worden ververst ofzo.
Dat probleem met die windows die niet getekend worden is, als ik 't me goed herinner, te verhelpen door de opacity op 100% te zetten in de settings. Transparency kan 'ie niet echt aan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:50:
[...]

De schermgrootte is natuurlijk ook volledig uit verhouding met de resolutie bij een normale laptop als je dat doet. ;) Het is niet gek dat dat veel vervelender werkt dan wanneer een schermpje gewoon kleiner is en zijn native resolutie gebruikt.
Wat bedoel je precies? Het scherm is wel groter, maar het middenstuk is alleen in gebruik he. Dus mijn gevulde beeld was 800x480 en unscaled, dus letterlijk ongeveer 7". Dat gaf een heel aardige vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:07:
[...]

dichtbij wijk bij duurstede zeker ;)
Hoezo dichtbij Wijk bij Duurstede? Ik vroeg het me gewoon af, omdat er hier ooit wel eens gesproken is over Ubuntu op de EEE en deze variant er speciaal voor is gemaakt. Misschien dat iemand het had gezien en heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:04:
[...]

Dat probleem met die windows die niet getekend worden is, als ik 't me goed herinner, te verhelpen door de opacity op 100% te zetten in de settings. Transparency kan 'ie niet echt aan, vandaar.
Ok dat gaat ik vanavond proberen.

Edit:

Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 14:46:
[...]
Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat. :(
mm dan zou ik het zo niet weten, misschien staat er iets nuttigs in 't bewuste topic op eeeuser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het scherm: ik vind het prima werken, de kleine letters vind ik persoonlijk juist prettg.
Natuurlijk zul je op het web wel regelmatig moeten scrollen, maar ook vooral verticaal.

Het enige echte minpunt vind ik de touchpad; dat vind ik gewoon niet zo lekker werken. Probleem heb ik overigens met alle touchpads, en een minimuisje lost dat natuurlijk op.

Dan mijn vragen:
Iemand al geprobeerd of gehoord over Vista-pogingen?
aangepast:eerst zoeken, dan vragen...
Iemand een idee hoe je van USB kunt booten, dus met een bootable stick?
(het lukte mij niet met eentje die het wel doet op andere pc's, het gaat mij om een DOS boot om van daar uit XP te installeren)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:35:
Het enige echte minpunt vind ik de touchpad; dat vind ik gewoon niet zo lekker werken. Probleem heb ik overigens met alle touchpads, en een minimuisje lost dat natuurlijk op.
Kan liggen aan mijn perceptie maar onder de standaard distro is dat ding af en toe onwerkbaar, nu XP erop staat werkt het wel prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:35:
Iemand een idee hoe je van USB kunt booten, dus met een bootable stick?
(het lukte mij niet met eentje die het wel doet op andere pc's, het gaat mij om een DOS boot om van daar uit XP te installeren)
Heb je de informatie in deze post al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Via Asus EEE Hacks heb ik een erg goede wiki gevonden over de hardware van de EEE pc. Er zitten ook veel plaatjes tussen en info over BIOSsen enzo.
Zeker de moeite waard om eens door te nemen. Komt ook in OP.

http://beta.ivancover.com/wiki/index.php/Eee_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:27:
[...]

Kan liggen aan mijn perceptie maar onder de standaard distro is dat ding af en toe onwerkbaar, nu XP erop staat werkt het wel prima. ;)
Je kunt de gevoeligheid van het touchpad in Xandros ook gewoon configureren. Als je de slider op ongeveer driekwart zet (ipv standaard bijna helemaal op 0) werkt'ie ongeveer net zo als het touchpad in een "gewone" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
XanderDrake schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:28:
Via Asus EEE Hacks heb ik een erg goede wiki gevonden over de hardware van de EEE pc. Er zitten ook veel plaatjes tussen en info over BIOSsen enzo.
Zeker de moeite waard om eens door te nemen. Komt ook in OP.

http://beta.ivancover.com/wiki/index.php/Eee_PC
Dat ziet er erg interessant uit. Zijn er al mensen hier die een BIOS update gedaan hebben? Ik heb zelf een 8G met BIOS revision 0201, die staat overigens niet bij die informatie. Blijkbaar gaat het enkel over de 4G versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Jozz op 15-12-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jozz schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:28:
Ik heb zelf een 8G met BIOS revision 0201, die staat overigens niet bij die informatie. Blijkbaar gaat het enkel over de 4G versie.
Kijk, dat is intressante informatie! Als je eens goed kan checken hoe snel je FSB en je CPU draaien kan je die informatie plaatsen op de wiki die ik toenet heb gepost! Share The Knowledge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:10:
[...]

Heb je de informatie in deze post al geprobeerd?
De sticks zijn bootable, tenminste in andere systemen (zowel desktop als laptop), maar het lukt niet om ervan te booten met de EEE.
Ik denk dat ik de juiste bios-instellingen heb, nl. removable als 1e boot device.

Er is volgens mij geen toets om tijdens boot het device te kunnen kiezen, of is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:00:
[...]

De sticks zijn bootable, tenminste in andere systemen (zowel desktop als laptop), maar het lukt niet om ervan te booten met de EEE.
Ik denk dat ik de juiste bios-instellingen heb, nl. removable als 1e boot device.

Er is volgens mij geen toets om tijdens boot het device te kunnen kiezen, of is die er wel?
ESC drukken.

Als je windows XP wilt installeren kijk dan eens naar deze post:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888
Heb ik ook gedaan en is gelukt. Dit is ook een snelle en eenvoudige manier.

Dit progje is ook handig voor xp gebruikers, dan kun je een venster verplaatsen door alt in te drukken en ergens met linkermuisknop in het venster te klikken en dan zo verslepen.
http://www.howtogeek.com/geekers/AltWindowDrag.zip

Als je Live Messenger installeert kun je best Messpatch gebruiken om zo de advertenties ed weg te doen want op die kleine resolutie is het niet echt handig dat de helft wordt ingenomen door advertenties en andere nuttelose zaken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Dummy mode on]
Ik kom er ook net achter, esc tijdens boot doet de truc...
[/Dummy mode off]
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ik zit nu ook op mijn 8G te typen :). Het toetsenbord is even wennen, maar verder is het geweldig. Ik las ook wat over die bios, ik heb ook 0201, dus dat is de nieuwe factory default.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels XP geïnstalleerd via een unattended setup met een PXE-boot. Als je wat spullen hebt klaar staan is dat ook een prima optie!
(In mijn geval niet de moeite genomen om eerst de specfieke drivers toe te voegen, die moesten achteraf nog handmatig, maar ok dat zal dus gewoon werken.)
Helemaal top. Leuk even met het standaard OS gespeeld, maar als Windows slaaf is het toch wel prettig om weer precies te weten waar je moet klikken, of wat je moet tikken vanaf je cmd-prompt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icyx schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:44:
Ik zit nu ook op mijn 8G te typen :). Het toetsenbord is even wennen, maar verder is het geweldig. Ik las ook wat over die bios, ik heb ook 0201, dus dat is de nieuwe factory default.
Mijn 4G is uitgeleverd met 0401, een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:37:
[...]

Mijn 4G is uitgeleverd met 0401, een paar dagen geleden.
Hmm, 8G factory default dan misschien? :p. Ik heb in ieder geval 0201. Maargoed, alles werkt goed, dus ik ben blij :). Even wachten tot de wifi driver (de open source versie) helemaal stable is, en dan debian erop zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op het eeeuser.com forum dat de 2G surf ook word geleverd met 512mb ram in plaats van 256mb. Beetje zoals de 4GL met 1gb inplaats van 512mb.

links:
forumthread: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5451
foto's rose 2g: http://travel.garyandevie.com/Eee2g.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
Sinds eergisteren in het bezit van een witte 8G, via de taiwanees (6 dagen levertijd). Eerste ervaringen:

- mooi klein en stil, helder scherm.
- WEP in m'n draadloze verbinding werkt niet. Nu noodgedwongen alleen beveiliging obv MAC-adressen van m'n draadloze apparaten. Niet optimaal, nog even uitzoeken waar het nu aan ligt (router is een asus WL-500g)
- Dit is (voor mij) geen laptop-vervanger, daarvoor zijn toetsenbord en scherm te klein. Zie mezelf nog geen open office op deze machine gebruiken. Mail checken, een antwoord terug typen en surfen is te doen.
- Thunderbird en firefox werken prima, heb een 8G gekocht met het oog op een mogelijke overstap naar XP, maar voorlopig ben ik dik tevreden met Xandros.
- De meegeleverde verloopsstekker is onbruikbaar, omdat de stopcontacten hier rond en iets verzonken zijn, terwijl de verloopstekker niet rond is.... De adapter die ik nog had liggen werkt ook niet, omdat daar de ingang ook 'verzonken' is. Niet elke adapter past dus. Heb nu een mooi klein verloopje besteld bij Yagoda (via ebay), zoals al eerder in dit topic vermeld. Werk nu tijdelijk met een afgeknipte (platte) euro-stekker en wat isolatietape om 220 volt in die adapter te krijgen ;)

Als iemand het wep-probleem herkent dan hoor ik dat graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Dat wep probleem herken ik niet, maar is het geen optie om je router op WPA te zetten dan? Dat is immers een stuk betere, en minder lekke beveiliging dan WEP. WPA2 werkt (uit ervaring) ook perfect op de asus EEE, dus dat is geen hindernis.
Wat betreft de grootte van het toetsenbord, ik vind het wel gaan. Het is even wennen, maar dan kan je er ook best op typen. Maandag eens kijken hoe ik het vind bevallen op school, maar wat ik nu aan het doen ben (openttd & unreal tournament installeren xD, unison scriptje schrijven, meer van dat soort onzin) gaat best met het toetsenbordje.

Verder vind ik die kleine muis ook erg leuk, lekker klein om mee te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand ervaring met deze dude: anywaytc ?? Imho goed alternatief voor die Ayi45 maar met UK tobo's!?

We willen hier namelijk een zwarte 4G aanschaffen voor m'n moeder, maar 'n toetsenbordje met 33.000 tekens ziet ze niet echt zitten! Bij die Ayi45 is dat helaas wel zo anders was de keuze snel gemaakt!

Heb dus even eBay afgespeurd maar de zwarte 4G's vielen me wat tegen...
Of het zijn surfversies/ of ze hebben 'n tobo met 33.000 tekens of de prijzen zijn uitmuntend :X

Maar als er iemand is die toevallig bij deze dude heeft gekocht, hoor ik dat graag!

@ Hieronder: Yes ik weet 't, zelf zou ik er ook geen moeite mee hebben, maarja moeders heh :9
En ik moet zorgen dat we er eentje krijgen, kan ik besluiten of ik 't zo handig vind dat ik zelf 'n witte 8G wil hebben of niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 16-12-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29269990,noline]CLB schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:05[/messagemaar 'n toetsenbordje met 33.000 tekens ziet ze niet echt zitten! Bij die Ayi45 is dat helaas wel zo anders was de keuze snel gemaakt!
maar 'n toetsenbordje met 33.000 tekens ziet ze niet echt zitten!
De Chinese karakters zijn niet echt storend aanwezig; het zijn er 3 per 'normale' toets, maar ze zijn minder groot en dik dan 'onze' karakters, Hierdoor zijn de gewone karakters toch wel het meest duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft XP: inmiddel zijn alle relevante patches en updates geïnstalleerd.
Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van de scrollfunctie om 800*600 te gebruiken.

Door middels 'advanced settings' een aantal onderdelen te verkleinen, zoals de taakbalk, een ander font voor standaard schermen, de title-bars en de scroll-bars houdt je meer ruimte over voor de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor de niet-bezitters misschien nog wel leuk is om te weten: (ik wist het pas toen ik hem kreeg)
Als je een SD kaart plaatst als extra opslag past deze volledig ín de EEE, er steekt dus niets half uit ofzo. Top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Mobileplanet.com hebben ze de zwarte 4G OP VOORRAAD EN verzenden naar Europa. Totaal incl. verzendkosten (2-3dagen shipping naar Europa):

Totaal af te rekenen: 432 dollar --> is 297,- euro incl. shipping! Dus als je er nog een voor de kerst wilt hebben (ik wil de witte, die hebben ze helaas nog niet).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 17:53 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)