[specs]
Het verschil in snelheid zal minimaal zijn, het zal wel een beetje extra accutijd toevoegen.quote:Crazyanz schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:46:
af en toe staan ze er wel voor 380 hoor ik kwam net deze tegen:
http://cgi.ebay.com/ASUS-...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
Maar ik heb denk maar ff geduld en wacht sowieso tot de 8G uitkomt Asus heeft namenlijk al aangekondigd in 2de serie Eee's nieuwe processors te stoppen dit zijn waarscheinlijk merom U2100 processors die op 1,06ghz draaien en 20% sneller zijn als gelijk geklokde oudere processors ook zijn ze zuiniger wat dus langere baterij duur tot gevolg heeft.
TRRoads wijzigde dit bericht 23-11-2007 15:05 (5%)
I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs
Er is nergens, maar dan ook echt nergens een vermelding van een aluminium variant. Dus dit is nep of een afwijkende foto. Helaas, hij ziet er goed uit!quote:
Niet te veel hopen op Merom cpu's. Die zijn vooralsnog te duur om te gebruiken. Ik verwacht Silvertorn of Menlow CPU's, minder nadruk op prestaties, meer op zuiningheid, koelheid en lage prijs.quote:Crazyanz schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:46:
Maar ik heb denk maar ff geduld en wacht sowieso tot de 8G uitkomt Asus heeft namenlijk al aangekondigd in 2de serie Eee's nieuwe processors te stoppen dit zijn waarscheinlijk merom U2100 processors die op 1,06ghz draaien en 20% sneller zijn als gelijk geklokde oudere processors ook zijn ze zuiniger wat dus langere baterij duur tot gevolg heeft.
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 02 november 2007
Jammer, Ik vindt die ook erg mooi.quote:XanderDrake schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:53:
[...]
Er is nergens, maar dan ook echt nergens een vermelding van een aluminium variant. Dus dit is nep of een afwijkende foto. Helaas, hij ziet er goed uit!
[...]
Niet te veel hopen op Merom cpu's. Die zijn vooralsnog te duur om te gebruiken. Ik verwacht Silvertorn of Menlow CPU's, minder nadruk op prestaties, meer op zuiningheid, koelheid en lage prijs.
Ook even een vraagje voor de overklokkers hier: Iemand de Eee al overgeklokt? Zoja, Hoe??
If a beautiful girl tells you she's done some modeling work in the past, and you ask her what 3D software she used, you might be a gamedeveloper.
Er staat op "het overclock forum" van eeeuser dat ze de eee van 630 mhz naar 900 hebben overgeclockt. Ik dacht dat de eee al uit zichzelf op 900mhz draait??quote:Blaurens schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:57:
Kan, zie http://forum.eeeuser.com, zoeken op overclock, meeste mensen hebben het onder XP gedaan.
Jammer, Dan ga ik hem zeker overklokken aar 900 mhz. Dan weet ik zeker dat Trackmania Nations erop draait.quote:GekkePrutser schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:42:
Nee, hij is ondergeclockt naar 630 Mhz door Asus zelf... Waarom is niet helemaal duidelijk maar waarschijnlijk is het vanwege hitte of batterijduur...
Reg. datum: 20 augustus 2005
Ik dacht dat er 2 bios versies waren:quote:Cybot12999 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:46:
[...]
Jammer, Dan ga ik hem zeker overklokken aar 900 mhz. Dan weet ik zeker dat Trackmania Nations erop draait.
- een bios waar de cpu op 630Mhz (of wat het ook is) staat
- een bios waar de cpu op 900Mhz staat, maar in deze bios zitten bugs
Dat klopt, het is nog steeds niet duidelijk op welke snelheid het apparaat zou moeten draaien. Maar Asus promoot 900mhz, als ze dat niet draaien, is Asus in de fout en kunnen ze worden aangeklaagd.quote:Gryx schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:08:
Ik dacht dat er 2 bios versies waren:
Niemand weet iets over Silvertorn/Menlow. Niets is te vinden op internet, behalve een paar roadmaps en een concept umpc die er winxp op draait. We weten alleen dat Intel ze in Q1 2008 gaat leveren. Veel kan ik dus niet zeggen over de toekomstige cpu, ook niet wat de prestaties zijnquote:Cybot12999 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:12:
[...]
Jammer, Ik vindt die ook erg mooi.Maar een Celeron 900 mhz, is dus sneller dan een Silvertorn/Menlow op 1,06 GHZ?
Jazeker, ik heb ergens al mensen met 1000mhz gezien! Maar niet hier denk ik. Op EEE users forum bespreken ze de overclocks en de tools ervoor.quote:Ook even een vraagje voor de overklokkers hier: Iemand de Eee al overgeklokt? Zoja, Hoe??
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dus als we in nederland straks de 630 mhz versie krijgen, kunnen we hem wel "terugzetten" met het 900 mhz bios?quote:Gryx schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:08:
[...]
Ik dacht dat er 2 bios versies waren:
Ik denk dat dan de hitte/lawaaiproductie te hoog zal zijn. Maar wel gaaf!quote:Jazeker, ik heb ergens al mensen met 1000mhz gezien! Maar niet hier denk ik. Op EEE users forum bespreken ze de overclocks en de tools ervoor.
Reg. datum: 23 mei 2007
[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]
De normale te groot op een 4gb ssd?? Ik denk dat het net zal passen. Snel genoeg werkt het zeker, Op mijn laptop (AMDk6-2 412Mhz) Werkt de volledige versie van WinXP goed.quote:Gamesua schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:15:
Heeft er iemand al zijn eigen gestripte WinXP op gezet? Ik neem aan dat de normale te groot is. Wat is er uitgehaald, en wat is erbij gedaan?
Reg. datum: 23 mei 2007
Met te groot bedoel ik, je hebt 0,0 ruimte voor andere dingen. Als ik me niet vergis nam mijn WinXP install met alle updates en SP2 ruim 3GB aan ruimte, dan kan je er bijna neits anders meer op zetten, en een 900Mhz processor wil je ook niet belasten met een full XP install..quote:Cybot12999 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:20:
[...]
De normale te groot op een 4gb ssd?? Ik denk dat het net zal passen. Snel genoeg werkt het zeker, Op mijn laptop (AMDk6-2 412Mhz) Werkt de volledige versie van WinXP goed.
Daarom denk ik dat een gestripte versie, met wel alle security updates het meest interessante is, alleen wilde ik weten of er al iemand was die het heeft geprobeerd.
[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]
Reg. datum: 20 augustus 2005
Kritische noot over de software. Als ik dat zo lees is het toch niet zo makkelijk om er bv ubuntu op te zetten als ik had gehoopt.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
En je hebt ook echt alles nodig wat in XP zit.quote:Gamesua schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:27:
[...]
Met te groot bedoel ik, je hebt 0,0 ruimte voor andere dingen. Als ik me niet vergis nam mijn WinXP install met alle updates en SP2 ruim 3GB aan ruimte, dan kan je er bijna neits anders meer op zetten, en een 900Mhz processor wil je ook niet belasten met een full XP install..
Reg. datum: 24 november 2007
Mijn eerste vraag:
| Goedemorgen, |
| Ik heb gisteravond een Asus Eee PC 8G bij jullie besteld en daarbij vermeld |
| dat ik de laptop in de kleur blauw wil hebben. |
| Nu krijg ik overal mee dat er ontzettende tekorten zijn en NL zal |
| waarschijnlijk een van de laatste landen zijn die geleverd gaat krijgen. |
| Mag ik er vanuit gaan dat mijn bestelling in december/januari wordt geleverd |
| of moet ik rekening houden met de wat algemenere omschrijving 'het eerste |
| kwartaal van 2008' ? |
| Ook ben ik benieuwd of de prijs van 349,- vast staat of dat die prijs nog 50 |
| euro omhoog gaat (de prijs die anderen rekenen voor de 8G versie) zodra er |
| geleverd kan worden? |
| Met vriendelijke groet, |
| Philip Dijkstra |
Het antwoord:
| Geachte heer Dijkstra, |
| Wij verwachten de ASUS EEE PC in de 2e helft van November te kunnen |
| uitleveren aan de klanten die een voorbestelling hebben gedaan. |
| De 4G versie zal als eerste geleverd gaan worden. De 2G en 8G modellen |
| volgen later in December en Januari. |
| Zowel de witte als de zwarte uitvoering zullen leverbaar zijn. |
| Het gaat hier om de versies met een Engelstalige Linux voorgeinstalleerd. |
| In Januari komt ook een versie met een volledig Nederlands besturingssysteem |
| voorgeinstalleerd. De betreffende NL-CD zullen wij dan op verzoek gratis |
| naar u toesturen indien u alsnog een Nederlandse versie wenst te |
| installeren. |
| Momenteel kunt u kiezen uit 2 betalingsmethoden: |
| 1. Vooruitbetalen op onze bankrekening nr.420576355 + 5,50 euro kosten. |
| 2. Rembours: betalen bij aflevering + 17,50 euro rembourskosten.(Alleen bij |
| aflevering op een adres in Nederland) |
| Indien u voor vooruitbetalen gekozen heeft bij de bestelling, dient u het |
| betreffende bedrag + 5,50 euro kosten binnen 2 weken over te maken op |
| bankrekening nr.420576355 van PCScomputers in Monster met vermelding van uw |
| bestelnummer. |
| Indien op de dag van verzending van het bestelde naar u, het betreffende |
| bedrag nog niet op onze rekening is bijgeschreven, wordt het bestelde onder |
| rembours (dus betaling bij ontvangst + 17,50 euro rembourskosten) naar u |
| toegestuurd. |
| Zo gauw wij met de uitlevering van de Asus Eee PC gaan beginnen krijgt u van |
| ons uiterlijk 1 dag voor verzending hierover een e-mail zodat u hiermee |
| rekening kunt houden voor ontvangst. |
| U kunt deze voorbestelling tot 1 dag voordat de uitlevering aan onze klanten |
| begint, nog annuleren. Is reeds vooruitbetaald, dan wordt het betreffende |
| bedrag teruggestort. |
| Indien u nog vragen heeft kunt u deze altijd naar ons e-mailen. |
| Professional Computer Services |
| John Doe |
Mijn reactie:
| Geachte heer Doe, |
| Bedankt voor de informatie maar mijn vraag heeft betrekking op de pastel-blauwe 8G uitvoering. |
| Ik ben namelijk benieuwd of er al iets valt te zeggen over de verwachtte levertijd of dat het 'ergens in het eerste kwartaal van 2008' wordt. |
| Groet, |
| Philip |
Geen antwoord dus na 12 dagen:
| Geachte medewerker van PCS, |
| Na het uitblijven van een reactie de afgelopen 12 dagen stel ik mijn vraag nog maar een keer: |
| Pastel Blauw Asus EEE PC 8G: |
| (Met de nadruk op pastel blauw) |
| Leverbaar januari 2008 of leverbaar eerste kwartaal 2008 of compleet geen idee ? |
| Philip Dijkstra |
| PS. Ik hoor mensen om me heen die nieuws van jullie hebben ontvangen over de EEE PC. |
| Ik heb ook een bij jullie in bestelling staan en me aangemeld voor de nieuwsbrief maar heb tot op het heden geen nieuws ontvangen. |
En toen:
| Wij verwachten begin december te kunnen beginnen met het uitleveren van de ASUS EEE PC aan de klanten die een voorbestelling hebben gedaan. |
| De 4G versie zal als eerste geleverd gaan worden. Het 8G model volgt later in December en Januari. |
| Zowel de witte als de zwarte uitvoering van de 4G als de 8G zullen leverbaar zijn. |
| Het gaat hier om de versies met een Engelstalige Linux voorgeinstalleerd. |
| In Januari komt ook een versie met een volledig Nederlands besturingssysteem voorgeinstalleerd. De betreffende NL-CD zullen wij dan op verzoek gratis naar u toesturen indien u alsnog een Nederlandse versie wenst te installeren. |
| Momenteel kunt u kiezen uit 2 betalingsmethoden: |
| 1. Vooruitbetalen op onze bankrekening nr.420576355 + 5,50 euro kosten. |
| Voor bestellingen uit het buitenland bedragen de kosten voor verzekerd vervoer 25 euro. |
| 2. Rembours: betalen bij aflevering + 17,50 euro rembourskosten.(Alleen bij aflevering op een adres in Nederland) |
| Indien u voor vooruitbetalen gekozen heeft bij de bestelling via onze webshop, dient u het betreffende bedrag + 5,50 euro kosten binnen 2 weken over te maken op bankrekening nr.420576355 van PCScomputers in Monster met vermelding van uw bestelnummer. |
| Indien op de dag van verzending van het bestelde naar u, het betreffende bedrag nog niet op onze rekening is bijgeschreven, wordt het bestelde onder rembours (dus betaling bij ontvangst + 17,50 euro rembourskosten) naar u toegestuurd. |
| U kunt deze voorbestelling tot 1 dag voordat de uitlevering aan onze klanten begint, nog annuleren. Is reeds vooruitbetaald, dan wordt het betreffende bedrag teruggestort. |
| Zo gauw wij met de uitlevering van de Asus Eee PC gaan beginnen krijgt u van ons uiterlijk 1 dag voor verzending hierover een e-mail zodat u hiermee rekening kunt houden voor ontvangst. |
| Indien u nog vragen heeft kunt u deze altijd naar ons e-mailen. |
| John Doe |
Nou nog één keer dan:
| Geachte heer van der Doe, |
| Het antwoord op mijn vraag is dus: 'we hebben geen idee wanneer we de 8G in pastel blauw kunnen leveren' |
| Dit geeft niet, ik wacht wel maar stuur me in godsnaam geen zwarte of witte 8G omdat ik op de bestellijst sta. |
| Ik heb nadrukkelijk vermeld dat ik de pastel blauwe 8G wil, absoluut geen andere kleur. |
| Als de postbode dit jaar nog met een rembourspakket verschijnt ga ik ervanuit dat het niet de pastel blauwe is en zal ik het pakket niet in ontvangst nemen. |
| Ik snap dat jullie veel e-mails krijgen maar ik begin de indruk te krijgen dat ze compleet niet gelezen worden. |
| Tot op het heden heb ik nog nooit een direct aansluitend antwoord gekregen op mijn vraag maar altijd een standaard gecopy-paste antwoord met betrekking tot de zwarte en witte versie. |
| Mocht ik het pakket weigeren en geconfronteerd worden met administratieve kosten dan zal ik dit bericht laten zien als bewijs dat jullie mij iets hebben toegestuurd waar ik niet om gevraagd heb. |
| Ervan uitgaande dat dit bericht ook niet gelezen wordt verblijf ik u, |
| Philip Dijkstra |
| PS. En mijn bestelling voor de 8G pastel blauw blijft gewoon openstaan, ik hoor het wel in maart of zo. |
Hier komt de mooiste reactie:
| Uw bestelling nr.312 is hierbij door ons geannuleerd. |
| John Doe |
En als antwoord van mijn kant:
| Geachte heer van der Doe, |
| Ik begrijp jullie echt niet meer. |
| Het enige wat ik vraag is een antwoord op mijn vraag. |
| Als ik vervolgens na het zoveelste non-antwoord mijn beklag doe maar wel vermeld dat ik mijn bestelling laat openstaan en af wacht tot de pastel blauwe versie leverbaar is wordt mijn bestelling geannuleerd zonder enige vorm van uitleg. |
| U mag er van uitgaan dat u onze complete e-mail wisseling terug kunt vinden op www.tweakers.net. |
| Philip |
En bij deze dus de daad bij het woord.
Ik vind dit een hele rare gang van zaken.
Thandor wijzigde dit bericht 24-11-2007 19:29 (2%)
Op een pastel-blauwe kun je volgens mij nog wel heel lang wachten, want die is vziw nog nergens te koop. Dus we mogen blij zijn als de witte en zwarte een keer in NL te koop zijn.
Palomar wijzigde dit bericht 24-11-2007 14:46 (19%)
[specs]
Het is niet de bedoeling om jou onenigheid met de webshop hier te posten en de webshop in een slecht daglicht zetten. Dit zijn zaken die je zelf moet oplossen met de shop en als je toch je ei kwijt wilt kan je een Shopreview schijven. (Ik zou de post verwijderen als ik jou was.quote:
Maar je gaat niet je problemen en met de namen van de shop en medewerkers posten, is niet netjes en meestal zijn het eenmalige incidenten of foutjes. (Heeft elke goede webshop welles, ze gebruiken vaak standaard rerpy omdat ze paar honderd van die vragen krijgen per dag over dat product en dat kost ook tijd en geld, en maar 10% koop ook daadwerkelijk iets)
Jij doet nu vermoeden dat het een slechte shop is, wat het waarschijnlijk niet is.
mad_max234 wijzigde dit bericht 24-11-2007 15:22 (25%)
Maargoed, laten we het idd gewoon weer over de EeePC hebben ipv. over winkels
[specs]
Dat kan in shopreview op de frontpage, maar hier op het forum is het niet netjes om te gaan klagen over een webschop en dan al helemaal niet met alle namen erbij. Ik geloof dat dat dit ook niet gewaardeerd word hier op GoT als je het zomaar in een topic gooit.quote:Palomar schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:49:
Ben ik het niet helemaal mee eens, want PCS is de enige die aldoor belooft dat ze hem eerder kunnen leveren dan de rest (is dus niet zomaar een willekeurige shop). Geen wonder dat ze dan onder de aandacht komen in dit topic.
Maargoed, laten we het idd gewoon weer over de EeePC hebben ipv. over winkelsIk vind alleen wel dat de commentaren over die winkel moeten blijven staan, zodat niet iedereen zomaar gaat bestellen en achteraf erachter komt dat ze niet doen wat ze beloven.
Kijk ook naar zijn reg datum en zijn aantal posten, eerste post hier op got en gelijk een flame naar een webshop, Not done als je het mijn vraagt.
Philip Dijkstra
mad_max234 wijzigde dit bericht 24-11-2007 16:36 (10%)
Via dit topic werd ik naar die winkel doorverwezen, er is momenteel niet echt een alternatief als je de EEE pc op korte termijn wil hebben.
Ik stond voorheen geregistreerd onder de naam Philip J. Dijkstra maar na een schoningsactie was ik te laat met reageren om mijn account te laten bestaan. Sowieso mag de naam nu maar 15 chars lang zijn.
Ik heb al via een vriendin geprobeerd de 8G uit taiwan te krijgen maar daar hebben ze alleen de 4G met 512MB in zwart en wit.
Ik heb de shop gezocht in shopreview maar kon de shop daar niet vinden.
Aangezien volgens mij de helft van de geinteresseerden een bestelling bij PCS heeft staan leek het me daarom nuttig om het hier te melden.
Ik ben de shop ook niet compleet aan het zwart maken.
Ik laat alleen zien dat ze mijn vragen niet beantwoorden en als ik er over klaag mijn bestelling geannuleerd wordt.
Als dit geen relevante informatie is voor dit topic is vraag ik me af wat wel relevant is.
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Het wordt anders wel een heel klein topic met de 3 mensen die inmiddels een EEE pc 4G 512MB van een Taiwanees van E-Bay hebben gekocht.
Ik hoop hier ook straks te horen waar ik het beste de 8G pastel blauw kan gaan bestellen.
Dit topic is gesloten. ![]()