Gathering of Tweakers

Quicksearch
Op de toshiba site en deze topicstart kan ik niets vinden over de response rate van de Z serie.

Op de eerste pagina van deze topic staan de verschillen uitgelegd tussen IPS en S-PVA LCD Panel Technologie.
nou ben ik benieuwd of de vertraging - het genoemde nadeel van S-PVA - ook vertaalbaar is naar de response rate, of gaat het hier om nog kleinere waardes?

Gaan we ervan uit dat de response rate voor de Z en ZF minimaal 8ms is?
- En daardoor gewoon goed is voor gamen met de ps3?

S-PVA wordt gebruikt op de 40ZF355 en die wil ik eigenlijk gaan kopen zodra die bij MM binnen is :*)

edit: opgezocht: S-PVA had vorig jaar maximaal < 8ms responsrate, de verwachting is dat de nieuwe modellen dit jaar met nieuwe S-PVA technologie tot < 6ms gaan.
En volgens veel gebruikers is responserate 8ms niet iets wat gamen met vertraging betekend.

madwurmz wijzigde dit bericht 25-04-2008 13:32 (20%)

Reg. datum: 02 februari 2007

Heeft iemand het verschil gezien tussen de xf en de zf

jaszon wijzigde dit bericht 23-04-2008 17:11 (46%)

Reg. datum: 02 februari 2007

quote:
Le Mol schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:40:
Weet iemand een winkel in Gelderland of aanliggende regio's (ik woon in het duitse grensgebied) die een 40ZF355D heeft staan? (en bijvoorkeur ook nog een scherpe prijs heeft :P)
Ze hebben hem bij platteTV in arnhem

quote:
Le Mol schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:40:
Weet iemand een winkel in Gelderland of aanliggende regio's (ik woon in het duitse grensgebied) die een 40ZF355D heeft staan? (en bijvoorkeur ook nog een scherpe prijs heeft :P)
quote:
jaszon schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:10:
[...]

Ze hebben hem bij platteTV in arnhem
Ik heb inmiddels een 40ZF355D hier staan, via redcoon online besteld (had hem daarvoor al wel bij iemand IRL gezien)
Wat een geweldig apparaat, super beeld :-)

Le Mol wijzigde dit bericht 24-04-2008 23:56 (31%)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Goeie zet LeMol, heb je d'r toevallig een mac of ps3 aan hangen? ..ben benieuwd naar die ervaringen.

Net gebeld met Redcoon, over betaal-, leverings- en garantie mogelijkheden.
Dit zit wel goed, met 3 jaar garantie is ie nogsteeds 200 goedkoper dan MM
Ben bang dat ie niet meer op tijd is voor GTA IV maar dat is mijn probleem :+

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:20 (56%)

ja ik hem de tv aan een ps3 hangen :) ik zit er nu tijdelijk nog even dicht op, 1,5m oid, maar het beeld is echt super scherp en strak. Ook HD films streamen via de PS3 echt haarscherp 8)

Mijn evaring met redcoon is opzich prima, alleen de bezorg service is niet zo flexibel qua tijden en dagen e.d., ze zijn zo druk dat ze vrij star zijn qua planning. Maar opzich wel een net bedrijf hoor, aardige mensen e.d.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

(Zie edit)

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:22 (129%)
Reden: offtopic posts gedelete

quote:
Le Mol schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:56:
[...]

[...]

Ik heb inmiddels een 40ZF355D hier staan, via redcoon online besteld (had hem daarvoor al wel bij iemand IRL gezien)
Wat een geweldig apparaat, super beeld :-)
Hoi Le Mol,
Ik ben ook zeer geintereseerd in dit toestel. Heb je last van input lag oid via gewone scart/dvd? Ik zoek al een tijd naar een review van dit toestel maar kan weinig vinden.
Heb je ook goede service/garantie via redcoon?

Gr,

Harrie

Harrie86 wijzigde dit bericht 26-04-2008 12:53 (9%)

(Zie edit)

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:23 (94%)

Geen nieuwe levering? Ik dacht dat dit toestel net nieuw was... ?

Toshiba LCD's lastig te krijgen / verdwijnen als zoete broodjes, op zich heel gezond gezien Toshiba's financiele toestand toch?

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:24 (38%)

Ja zeker gezond voor Toshiba :). Ik ben erg benieuwd hoe dit toestel in de praktijk ervaren wordt.
Op de site van Toshiba staat bijvoorbeeld niet hoeveel ms deze tv heeft.
Kun jij ergens een uitgebreide review op het internet vinden madwurmz?

*De ZF serie is toch ná de Z serie uitgekomen?

Harrie86 wijzigde dit bericht 26-04-2008 19:13 (50%)

De openings post van deze link is misschien wel iets:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=665723

edit: yep de ZF is uitgekomen ná de Z. Met de F voor Frame. Er zijn nog wat nieuwere modellen maar die zijn niet 100hz én 1080p dus heb ik daar niet naar gekeken.

En responserate vond ik ook verveldend niet te kunnen lezen, maar had eigenlijk genoeg gehoord toen ik ontdekte dat dit een S-PVA LCD display had, die maximaal 8ms hebben en sinds eind 2007 maximaal 6ms. Na erg negatieve berichten over Philips verzonnen 4ms response-rate was ik er klaar mee en besloot ik geen verdere interesse in deze spec te hebben :| Met 8ms zit je toch al gewoon goed?

madwurmz wijzigde dit bericht 26-04-2008 20:37 (94%)

Ben benieuwd hoe hij bevalt bij jou madwurmz. Een review zou erg nice zijn :)

hah dat komt wel goed ;)
Zal nog wel ff duren voordat ie aan me deur staat, maar als grafisch vormgever ben ik veel bezig met beeld-kwaliteit dus kan ik een behoorlijk potje nierenneuken.
Ik heb maanden geleden kabel signaal afgeschaft, ik kijk dus geen reguliere tv.. ik kijk regelmatig avi's via een 500Gb Conceptronic Multimediaplayer met tv output naar m'n 24'' Sony Trinitron.
Die Multimediaplayer zal ik nu dus met hd materiaal kunnen gaan gebruiken, lijkt me super! Daarnaast zal ik 'm gebruiken met m'n macbook pro en ps3.
Heel benieuwd naar de picture in picture mode, en de mogelijkheden betreft PC resolutie, hopelijk met exacte pixel mapping.

Motion smearing, blurring, judders, zwart is niet zwart en al die vervelende dingen waar je eigenlijk vooraf van wilt horen dat het niet zo is, zijn de komende modellen tóch niet opgelost, daarom: doe mij nu maar 100hz en beeldverbeteraars van een bedrijf die veel aan Research en Development doet, zonder belachelijk prijskaartje..

Als nadeel wordt genoemd dat er maar 1 instelling voor alle inputs op dit Toshiba toestel kan worden ingesteld, maar voor mij is het genoeg. Had het 10 modes gekregen, ging ik nog het menu in .. Het is nu met m'n Sony al zo dat ik Southpark anders instel dan the Simpsons. Dit kan via 3 modes, maar finetune toch altijd met handmatige instelling. Zo ben ik nu eenmaal ;)
Een review zal dus alles vertellen behalve hoe het bevalt onderuit gezakt op de bank..

Tot zo ver m'n preview :+

Bedankt voor je uitgebreide reactie madwurmz. Leuk dat je 'toevallig' ook werkzaam bent als grafisch vormgever. Ik ben ook best een zeikerd als het gaat om beeldkwaliteit ( tja wat wil je als je heel de dag op een scherm kijkt en bezig bent met beelden/opmaak :) )

Op het AVS forum is trouwens best veel info te vinden. De zwartwaardes schijnen prima te zijn. Over de judders las ik het volgende:
EDIT: Deeper 1080p24 test:
-M100 and film stabilation off produces judder but it is a bit smoother than without m100.
-M100 and film stabilation standard judders but with steady frequency(unlike 3:2).
-M100 and film stabilation smooth has no judder what so ever.
-M100 off judders like with 3:2 pulldown(60Hz mode)

Die M100 chip lijkt zijn werk goed te doen op de derde setting uit het lijstje..
Bij alle lcd toestellen is er volgens mij wel judder aanwezig, hoe zit dit trouwens bij plasma ?
Zoals je al zegt, bij de komende modellen is dit toch nog niet opgelost.
Daarom... De 40ZF355D is en blijft een pracht plaatje!

Nog iets... Je vertelde dat Philips van je lijstje afvalt... Gelukkig maar... Vanmiddag was ik in de MM en heb even de 42pfl9603 bekeken... Wat een plasticbak! Het design leek leuk op de foto's, maar IRL valt dit dus zwaar tegen... Om de TV zit een soort tochtstrip die hol is en van plastic ( je kunt het helemaal bewegen zonder moeite).

Jaja en die review op avs forum ging over een maatje groter, waarop beeld-stabilisators het zwaarder hebben dan bijv. 40 inch. Wordt het hele verhaal gewoon nóg beter :)

Niet omdat ik graag dit hele topic overheers met geouwehoer :P maar wat je noemt betreft Philips, dan raak je nog niet eens de hoofdzaak van de problemen, zie http://vinzzz.nl/problemen%2D42pfl9632D10/ of haal 42pfl9632D10 maar eens door de search hier..

Idd madwurmz... Ik ken de site van Vinzz, deze problemen heb ik zelf ook ondervonden...

een paar pagina's terug heb ik een milde review al gepost hier

@ ven00039 mild maar overtuigend _/-\o_ En volgends mij ben je de eerste op het hele internet :)
quote:
barta schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:37:
... de 40ZF355D bij redcoon gekocht.

Echter, ik heb dode pixels :'(. Zaterdag gelijk opgebeld en ze komen hem weer ophalen. Daarna ben ik hem tot 10 werkdagen kwijt, helaas.

Omdat ik op de site niks kon vinden over dode pixels policy (zowel bij redcoon als bij toshiba), heb ik het gevraagd en het bleek dat ik hem kon omruilen. Dus voorlopig geef ik redcoon en toshiba het voordeel van de twijfel.
Ben wel een beetje benieuwd hoe dit is afgelopen.. Waarschijnlijk gewoon kunnen ruilen maar vraag me af of dit via Toshiba's service gaat of aankoop-op-afstand garantie.

Ik lees dat Toshiba ondersteuning biedt alleen aan door hen erkende leveranciers, ben zo nieuwsgierig dat ik morgen ga bellen met Toshiba, welke winkels dat in NL zijn..
quote:
rosje29 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:04:
[...]

Ze hebben zeker een dode pixelgarantie, zelfs vanaf 1 stuk. Is de enige leverancier die dit doet.
Je kunt contact opnemen via dit

Gegevens Nederlandse importeur:
Ze geven alleen ondersteuning indien het door hen ook geleverd is aan jou leverancier.
Je kunt ze bellen met wie ze zaken doen.

...

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:27 (14%)

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
jaszon schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:09:
Heeft iemand het verschil gezien tussen de xf en de zf
De ZF heeft 5:5 pulldown. Dat wil zeggen, 24fps @ 120HZ wat voor minder Judder zou moeten zorgen (Film Judder Canceller / 5:5 Pulldown).
Daarnaast heeft de ZF 100HZ en de XF niet (Active Vision M100 HD (100 Hz)).
Verder heeft de ZF een dynamisch contract van 30.000 volgens het boekie en de XF "maar" 10.000.

Verder lijken de specs gelijk. Ook het uiterlijk is gewoon gelijk. De prijs van ZF is natuurlijk wel iets hoger dan die van de XF ;)

Voor de complete specificaties (in het Duits)
Zie http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/40zf355d.pdf voor de ZF
en http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/40xf355d.pdf voor de XF

Update: www.digitalstreet.nl de 40ZF355D voor €1486,00 Op dit moment niet op voorraad, maar toch redelijk goedkoper dan concurrenten

RiCkY82 wijzigde dit bericht 29-04-2008 15:59 (15%)

Ik heb sinds vandaag de 42xv505d staan...moet zeggen eerste indruk prima!

Gebruik deze tv via dvi-hdmi op mijn mediapc. Draait soepel op 1920x1080 op 60hz! Moet alleen nog even spelen met de juiste kleuren instellingen en contrast.

Mochten er specefieke vragen zijn hoor ik het wel! Mocht ik wat fototjes hebben post ik deze.

(Zie edit)

Tekeningetje van de tv gemaakt, voor de liefhebber :9

madwurmz wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:28 (64%)

Knap gedaan madwurmz. Foto-realistisch :)

Heeft het telefoontje naar Toshiba je nog iets opgeleverd madwurmz?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws