Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
cheiron schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:41:
[...]
Zou je dit uit kunnen leggen? Stiller als in geen geluid?
Stiller als in geen bromtoon of elektonisch geknetter.

Philips mooier? Er zit een plastic 'holle' tochtstrip omheen, die je met gemak kunt buigen(en lekker veel stof in komt). Noem je dat mooi? Bovendien heeft de 9603 nog steeds last van flinke input lag en ook zijn de bewegingen niet vloeiend, schok, schok als het iets te veel wordt voor de beeldprocessor.

quote:
Harrie86 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:46:
Philips mooier? Er zit een plastic 'holle' tochtstrip omheen, die je met gemak kunt buigen(en lekker veel stof in komt). Noem je dat mooi? Bovendien heeft de 9603 nog steeds last van flinke input lag en ook zijn de bewegingen niet vloeiend, schok, schok als het iets te veel wordt voor de beeldprocessor.
In de winkel had ik ook mijn twijfels over die doorzichtige rand, maar in de woonkamer - en bij kijken met ambilight - komt die bijzonder goed tot zijn recht. Bij de Toshiba knapte ik een beetje af op de aluminium strip die om het frame zit. Vooral op de afwerking: hij loopt niet helemaal rondom door maar heeft 4 naden, zodat hij makkelijk te assembleren is. Eigenlijk heeft de Toshiba een typisch techneuten design, puur functioneel, met dat rare niet-uit-te-zetten blauwe ledje als merkwaardige uitzondering :).

Wat betreft de beeldkwaliteit, ik kan me voorstellen dat de Toshiba beter is voor HD puristen en dat de Philips het beeld veel meer bewerkt. Dat merk je ook als je de audio-out van je DVD speler direct op je versterker aansluit i.p.v. via de Philips: dan loopt het geluid ca. een halve seconde voor door alle beeldverwerking, de Toshiba had dat niet. Ik kan dat bewerkte beeld wel waarderen, misschien omdat ik al aan dat Pixel Plus beeld gewend ben door mijn oude CRT. De Philips maakt zelfs van een korrelige analoge input een acceptabel beeld.
Het geluid van de Toshiba is iets beter (zie specs), met name de bassen, maar dat van de Philips is ook behoorlijk goed voor een LCD TV.

Ik weet niet of het al genoemd is, maar de 40" versie staat bij Mediamarkt Rotterdam. Als ik het me goed herinner de 40 zf, er stond bij met dode pixel garantie en dat alles voor slechts 2699 8)7

Maar het is wel een heel erg mooi model, beeld zag er ook goed uit maar ik heb het verder nog niet vergeleken met andere schermen.

Reg. datum: 02 februari 2007

quote:
Mooooody schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:18:
[...]

Grappig, ik heb beide ook in real life vergeleken, maar heb een hele andere mening :)
Je zou ook verwachten dat de Philips flink beter is, gezien zijn flinke prijs, maar na goed vergelijken is dat onzin.

De Toshiba is standaard heel slecht ingesteld (dit komt ook naar voren in alle reviews). Als je 10 minuten tweakt gaat het beeld de Philips voorbij. De 100hz mode is duidelijk beter op de Toshiba. De Philips maakt pans onnatuurlijk vloeiiend. Het geluid van de Toshiba is beter, net zoals het design en de kwaliteit van de materialen (de rand van de Philips voelt heel erg kitsch aan)
De Toshiba maakt geen geluid, dus het feit dat de Philips stiller is, klopt niet. Misschien had jouw exemplaar last van de zgn backlight buzz. Komt nog eens bij dat je 40" beeld voor ruim minder geld hebt dan 37" van Phlips, in ongeveer hetzelfde formaat kast.
Leuk dat meningen verschillen. Wij hebben de 40ZF355 ook sinds kort. Ik vind het echt een super TV. Een beetje spelen met de instellingen doet worden. Allemaal persoonlijke voorkeur, ik hou wel van het strakke design van de tosh

Ik heb sinds anderhalve week de Toshiba ZF355d in huis. Over het algemeen ben ik tevreden over de beeldkwaliteit maar tijdens uitzendingen van voetbalwedstrijden erger ik me rot. De televisie lijkt snelle bewegingen van de bal tijdens een overall shot niet aan te kunnen. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"? Dit had ik niet verwacht van dit 10 bit scherm met 100 Hz.

Ondervinden meer mensen dit probleem? Wat zou ik er aan kunnen doen? Ik heb digitale tv via de media-box van UPC (analoog is bijzonder slecht) en heb via dit forum al veel aanbevolen instellingen geprobeerd hetgeen niet geholpen heeft om dit probleem weg te nemen.

Reg. datum: 02 februari 2007

quote:
Jasper2580 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:32:
Ik heb sinds anderhalve week de Toshiba ZF355d in huis. Over het algemeen ben ik tevreden over de beeldkwaliteit maar tijdens uitzendingen van voetbalwedstrijden erger ik me rot. De televisie lijkt snelle bewegingen van de bal tijdens een overall shot niet aan te kunnen. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"? Dit had ik niet verwacht van dit 10 bit scherm met 100 Hz.

Ondervinden meer mensen dit probleem? Wat zou ik er aan kunnen doen? Ik heb digitale tv via de media-box van UPC (analoog is bijzonder slecht) en heb via dit forum al veel aanbevolen instellingen geprobeerd hetgeen niet geholpen heeft om dit probleem weg te nemen.
Geen last van gehad het was mooi voetbal kijken op de 40ZF355D

xbox360: Count Black

Ik heb daar ook totaal geen last van. Misschien dat het aan je digitale tuner ligt? Ik heb overigens Digitale Televisie van Casema.

quote:
Jasper2580 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:32:
. De bal krijgt dan zo'n drag, volgens mij bedoelen ze dat met de term "ghosting"?
Ik heb hier analoog gekeken op een 40zf355D, maar helemaal geen last van gehad. Ik kan mij niet voorstellen dat dit door de TV veroorzaakt wordt.

Want ondanks dat hij terug gaat bij mij vind ik het nog steeds een geweldig toestel kwa beeld en design.
Als ze mij kunnen garanderen dat een volgende niet zou brommen zou ik hem meteen weer bestellen overigens..

quote:
cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:25:
[...]

Als ze mij kunnen garanderen dat een volgende niet zou brommen zou ik hem meteen weer bestellen overigens..
Aan de tevrede reacties zou je er gewoon vanuit kunnen gaan dat de volgende niet bromt, toch?

Niet iedereen ziet ghosting even goed, ik kan het zien als ik erop let, maar ik stoor me er niet aan. Daarom overweeg ik dus ook de XF serie, zonder 100Hz. Waarschijnlijk zal het voor mij in ieder geval weer Toshiba worden omdat ik over m'n 37C3502P al redelijk tevreden ben. (Zeker gezien z'n prijs.)

Is er hier echter niemand die ervaringen met de XF355 met ons kan delen? :'(

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

quote:
madwurmz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:03:
[...]

Aan de tevrede reacties zou je er gewoon vanuit kunnen gaan dat de volgende niet bromt, toch?
Zitten hier misschien 10 mensen met een ZF waarvan 2 met een brom. Ik merk bij mij dat een aantal mensen hem niet horen, dus zeg dat nog 2 hem wel hebben, maar er geen last van hebben. Dan is dat 4 op de 10.. dat vind ik nogal wat.

quote:
cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Zitten hier misschien 10 mensen met een ZF waarvan 2 met een brom. Ik merk bij mij dat een aantal mensen hem niet horen, dus zeg dat nog 2 hem wel hebben, maar er geen last van hebben. Dan is dat 4 op de 10.. dat vind ik nogal wat.
nou ja, we zien dit toestel bij Redcoon als zoete broodjes over te toonbank vliegen, waardoor ik eerder denk dat het er 2 op de 100 zijn.. Als gebruikers op internet zoeken naar brom zf355 komen ze al snel hier uit, maar kennelijk valt het dus erg mee..
Omdat het op te lossen is en dus niet iets is wat erbij hoort, verwacht ik dat mijn volgende gewoon goed is..
Ik wil het niet goed praten, ik baal er ook erg van dat ik nou net 1 van de gedupeerde ben, maar laat me hier nog niet door verleiden direct een ander merk te kopen.

quote:
cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Heeftie wel een punt! Zit al een tijdje in deToshiba/Sony/Philips topics rond te struinen voor mn volgende tv en lees in de philips topics dat sommige modellen dit probleem ook hebben. Nou heb ik zelf redelijk gevoelige oren dus zo'n brom zou idd erg irritant zijn en gezien het geld dat je voor zo'n tv neerlegd, hoef je je daar natuurlijk niet bij neer te leggen. imo allemaal punten waar je aan denkt bij aanschaf.

Nou heb ik vorige week de 40zf gezien in de mediamarkt en de dunne bezel ziet er erg mooi uit, dus ik ga iig de 46zf bestellen in augustus ;) maar alsie piept dan is het gelijk retour winkel. Dan zal het vermoedelijk een sony w4x worden.

dfi nf4 - amd64 3000 - 1024mb - ati x800xl - audigy 2zs: wow: Gracchus Priest Executus

quote:
madwurmz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:30:
[...]

nou ja, we zien dit toestel bij Redcoon als zoete broodjes over te toonbank vliegen, waardoor ik eerder denk dat het er 2 op de 100 zijn.. Als gebruikers op internet zoeken naar brom zf355 komen ze al snel hier uit, maar kennelijk valt het dus erg mee..
Omdat het op te lossen is en dus niet iets is wat erbij hoort, verwacht ik dat mijn volgende gewoon goed is..
Ik wil het niet goed praten, ik baal er ook erg van dat ik nou net 1 van de gedupeerde ben, maar laat me hier nog niet door verleiden direct een ander merk te kopen.
Vanmiddag hebben ze gebeld om op te komen halen. Over het brommen; volgens mij is het iets wat je vaker ziet bij grotere lcd's. Dan kom je op een groot nadeel van online kopen; je weet niet of het normaal is. Misschien ben ik er wel hypergevoelig voor en is het gewoon normaal. Ik ga in ieder geval zeker nog een keer in de winkel luisteren. Als hij daar geen geluid maakt is de kans dat ik hem nog een keer bestel.

quote:
--MeAngry-- schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:08:
Niet iedereen ziet ghosting even goed, ik kan het zien als ik erop let, maar ik stoor me er niet aan. Daarom overweeg ik dus ook de XF serie, zonder 100Hz. Waarschijnlijk zal het voor mij in ieder geval weer Toshiba worden omdat ik over m'n 37C3502P al redelijk tevreden ben. (Zeker gezien z'n prijs.)

Is er hier echter niemand die ervaringen met de XF355 met ons kan delen? :'(
Zou ik absoluut niet aanraden. De ZF is op meerdere vlakken veel beter dan de XF, o.a. SD televisie (dus alle niet-HD uitzenden) is een stuk strakker. De zwartwaarden zijn beter (bijna plasma niveau). En de 100hz mode is sterk verbeterd.

Reg. datum: 15 november 2004

Hallo

ik ben dus ook zeer geintresseerd in de 46zf355 , alleen wat mij op valt is dat de tv nogal "dik" is , vinden jullie dit ook. Is er iemand die hem ook aan de muur heeft hangen en wat vindt hij/zij van de "dikte" van de tv.

thanx

quote:
Mooooody schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:40:
[...]

Zou ik absoluut niet aanraden. De ZF is op meerdere vlakken veel beter dan de XF, o.a. SD televisie (dus alle niet-HD uitzenden) is een stuk strakker. De zwartwaarden zijn beter (bijna plasma niveau). En de 100hz mode is sterk verbeterd.
De XF heeft geen 100Hz maar je hebt wel gelijk. De ZF is nog op veel meer punten verbeterd dan alleen de 100Hz functie.

Ik heb de 40zf355d inmiddels twee weken in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over! Op zo'n drie meter afstand geeft digitale tv een fantastisch beeld. De XBOX 360 geeft helemaal een plaatje. Het is wel even spelen met de settings om de kop van Jack van Gelder wat minder rood te krijgen, maar als dat gelukt is, is het beeld echt goed.

Ik heb geen last van een brom, heb gisteren nog even speciaal geluisterd. Enige wat ik hoor als ik mijn oor op de tv leg is een ventilatortje denk ik.

De tv gaat fantastisch om met 16:9 signalen, bij 4:3 zet hij die om naar een modus waarbij de randen enorm worden uitgerekt. Dan moet je even handmatig een andere beeldmodus kiezen en is het weer acceptabel.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop, nu nog wachten op een blu-ray speler om het echte HD geweld te aanschouwen.

Reg. datum: 06 september 2001

Ik heb inmiddels een 32" CV505D en kan melden dat deze niet bromt ongeacht de backlight instelling, i.t.t. de 32" C3500. Dus of het nou hit-en-miss is, of dat ze daadwerkelijk dingen verbeteren, weet ik niet.

AMD2k+ | Asus A7V8X (LAN/Audio) | 2x256DDR333 (Samsung) | MSI GF4Ti4200-8x (128) | WD80GB-8MB+WD120GB-8MB | LG48xCDRW | LiteOn16xDVD

XB360: OctagonQontrol

Na de afgelopen weken hier te hebben gelezen en gepost, wordt het tijd dat ik mezelf in een ander topic ga bemoeien. De ervaringen en verhalen van de mensen hier, hebben me doen besluiten om niet te wachten op internetleveranciers, niet de gok te nemen van een brom of andere defecten en ik heb dus afgelopen vrijdag een Panasonic plasma gekocht.

Veel plezier allemaal met jullie Toshiba-TV's!!!! d:)b

Dat zal zeker lukken :) Tot nu toe bevalt de lcd echt perfect. We hebben pas zitten gamen bij mij thuis en toen had een vriend van miij zijn Philips full-hd lcd meegenomen en wat een verschil zeg. Je zag gewoon duidelijk dat je Toshiba het met gemak won qua beeldkwaliteit en reactietijd. Zelfs mijn maat stond er van te kijken en wou de philips weer gaan verkopen haha

Ben toch erg benieuwd hoeveel mensen er hier lip sync problemen hebbben of hadden en hoe ze dit opgelost hebben... bv met een ps3 icm met de toshiba's

System Specs - Samsung LE40A656

Ik heb daar totaal geen last van. Ik heb een xbox360 en een PopcornHour aangesloten via mijn versterker. Die is vervolgens weer aangesloten op mijn Toshiba 46ZF.

nope ook hier geen lipsyc probleem.....mediaport gebruikt ik als bron......heb zelfs mijn lipsync functie niet eens ingeschakeld op de marant AV receiver

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws