Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
from Planet Verbs

Hoe lang heb je hem gebruikt?
Ik heb het idee dat ik het de eerste 2 dagen niet had.. maar misschien had ik toen nog veel met de settings gespeeld.

Als je de backlight setting aanpast van 100 naar 0 kan je dan horen dat het steeds erger wordt?
Het geluid ging bij mij in golven: op verschillende standen is het wel / niet duidelijk hoorbaar, bijvoorbeeld met de backlight op 36 was het weer iets stiller dan 46.
Als m'n tweede toestel het ook heeft, ben ik bang dat ik een ander merk ga nemen.
quote:
cheiron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:28:
[...]
Ik ben heel erg bang dat ik hetzelfde heb. Zat gisteren een stukje Alien te kijken waarbij het compleet stil was. Toen hoorde ik een bromgeluid uit de tv komen. Van achter is het HEEL duidelijk, van voren hoor je het niet altijd...

NU vraag ik mij alleen af of niet alle grote televisies een licht bromgeluid maken.. kan iemand met een 40zf mij vertellen dat de tv, ook van achter GEEN geluid hoort te maken? Dan gaat hij namelijk zeker terug..

Grr..

madwurmz wijzigde dit bericht 19-06-2008 10:28 (9%)

xbox360: Count Black
Reg. datum: 06 december 2006

Op hoeveel staat bij jullie de backlight ingesteld? Ik heb het idee dat ik steeds meer last van backlight bleed begin te krijgen...

Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Awakener schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:15:
Op hoeveel staat bij jullie de backlight ingesteld? Ik heb het idee dat ik steeds meer last van backlight bleed begin te krijgen...
Bij mij op 30 (zie ook mijn instellingen iets hierboven)

Me OS X

Het backlight kun je inderdaad het beste vrij laag zetten zodat je zo min mogelijk last van backlight bleeding hebt, en zodat zwart ook echt zwart is, en niet grijs wordt.
Zo krijg ik zelfs op m'n 37C3500 nog best redelijk zwart, maar moet ik er wel wat contrast voor inleveren.

Zelf ben ik nu overigens aan het kijken naar de 46XF355D. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de XF355 en hem eventueel kunnen vergelijken met de ZF355? Ze hebben namelijk een vergelijkbaar paneel. Het enige wat dit toestel echter mist is de 100Hz functie en daarmee dus ook de 5:5 pulldown voor 24p materiaal.
Zelf merk ik al geen judder met m'n C3500, en van motion blur heb ik ook maar weinig last. Dus ik vraag me af hoeveel meerwaarde de ZF voor mij heeft. Daarnaast kan ik voor het geld van een 40" ZF, een 46" XF kopen. Dan is de keus voor mij rap gemaakt.

* Iemand nog suggesties?

The Unknown!
Reg. datum: 12 februari 2000

Houd de lip sync functie op de toshibas nu in dat je dit op de tv kan instellen of? lees alleen maar lip sync gedoe met alle lcd's mits je het geluid via de tv doorsluist maar dan heb je weer geen dd5.1/dts ?

System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656

quote:
madwurmz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:25:
Hoe lang heb je hem gebruikt?
Ik heb het idee dat ik het de eerste 2 dagen niet had.. maar misschien had ik toen nog veel met de settings gespeeld.

Als je de backlight setting aanpast van 100 naar 0 kan je dan horen dat het steeds erger wordt?
Het geluid ging bij mij in golven: op verschillende standen is het wel / niet duidelijk hoorbaar, bijvoorbeeld met de backlight op 36 was het weer iets stiller dan 46.
Als m'n tweede toestel het ook heeft, ben ik bang dat ik een ander merk ga nemen.

[...]
Ik heb hem dinsdagavond binnengekregen en gisteravond viel het op. 1 dag dus.. Het is een soort gezoem. En helderheid aanpassen doet er niets mee. Het is net hoorbaar als alles stil is. Ik weet dat ik iemand ben die er gek van wordt na een tijdje, dus het is niet acceptabel. Alleen als ALLE grote televisies (lcd) dit hebben.. dan houdt het op natuurlijk. Al kan ik het mij niet voorstellen. Het klinkt als een transistortje ofzo...
quote:
Jabba schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:
Houd de lip sync functie op de toshibas nu in dat je dit op de tv kan instellen of? lees alleen maar lip sync gedoe met alle lcd's mits je het geluid via de tv doorsluist maar dan heb je weer geen dd5.1/dts ?
Van wat ik heb gezien kun je op de tv een vertraging instellen. Hoe dit verder werkt weet ik niet.

Reg. datum: 01 april 2008

quote:
cheiron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:50:
Van wat ik heb gezien kun je op de tv een vertraging instellen. Hoe dit verder werkt weet ik niet.
Waar kun je dat instellen?

Ik hoor tot nu toe geen brom achter mijn TV komen, maar ik heb dan ook maar een 40" :'(

Ik heb in de handleiding gelezen dat er 2 lampjes voorop zitten. De linker doet het wel (update en timer). De rechter dus niet, maar ik denk dat ik het maar zo laat.

quote:
barta schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:21:
[...]

Waar kun je dat instellen?

Ik hoor tot nu toe geen brom achter mijn TV komen, maar ik heb dan ook maar een 40" :'(

Ik heb in de handleiding gelezen dat er 2 lampjes voorop zitten. De linker doet het wel (update en timer). De rechter dus niet, maar ik denk dat ik het maar zo laat.
Moet ik even voor je kijken, weet het niet uit mijn hoofd. Nu ik er over nadenk begin ik ook een beetje te twijfelen of ik het niet op de versterker zag...

Ik heb ook de 40 trouwens. Net nog even goed geluisterd, en het zit rond het middenachter van de televisie. Het verschuiven van de helderheid doet niets..

Reg. datum: 07 november 2007

Je gaat toch niet midden achter je televisie zitten..?

quote:
Harrie86 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:40:
... je snapt zelf toch ook wel dat ik het heb over de oorsprong van het geluid.. en dat het blijkbaar ver genoeg draagt om irritant te zijn?

from Planet Verbs

Een aantal transformers op het inverterboard, die de backlight aansturen, zitten over de hele bovenkant, bij mij maakte deze aan de linker en rechterkant het meest geluid, maar ook in het midden zat het te brommen.

Ik las over een aantal verschillende ervaringen, ongeacht het merk, dat het erger werd als de backlight minder vel wordt, maar kennelijk is het bij jou dus constant..

Iemand schreef ergens dat zijn 22 inch lcd bromde bij het verminderen van de helderheid, dus de grootte maakt niet uit, het zit hem in de afstemming van de trafo.
Hoe de ene zf355 wel en de andere niet bromt, snap ik niet, ik vraag me zelfs af of het misschien kan komen door het stroom wat hier uit het stopcontact komt...maar dat merk ik snel genoeg met mijn vervangende toestel.
quote:
Harrie86 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:40:
je vergeet de smilie :P

Me OS X

Transformers? :P Transformators denk ik. ;)

Wat je mogelijk kan helpen is een geaard stopcontact als je dat niet al hebt. Kan soms veel rare geluidjes verhelpen. :)

* Iemand nog suggesties?

Dat van het geaarde stopcontact ga ik morgen nog proberen. Ik had eigenlijk vanavond al besloten dat hij terug zou gaan. Alle boekjes etc al in de doos gedaan.. toch jammer, want het is een erg mooie televisie. Net nu ik aan de grootte begon te wennen..

Morgenochtend dus even direct in een geaard stopcontact, en als dat niet helpt Redcoon bellen dat ik hem binnen 7 dagen terug wil sturen. Dan neem ik ook geen nieuwe..

Overigens; het geluid lijkt heel erg op een koelkast die aanspringt. Vanavond ook, je hoort hem 1 seconde -> je hoort hem de rest van de avond.

cheiron wijzigde dit bericht 20-06-2008 00:35 (14%)

from Planet Verbs

Geaard stopcontact had ik ook al geprobeerd, helaas geen verschil.. Ik had wel goeie hoop, ook al is het stekkertje niet geaard. Ik wilde het ook op een andere groep (in de stoppen-kast) proberen maar die mogelijkheid had ik hier niet.

Misschien ff een testje doen met de 100hz aan of uit?

Het repair-mannetje had het zelf over transformers op het inverterboard, is waarschijnlijk gewoon de engelse term, het klinkt iig stoer, toch?
Nederlands misschien transformatoren ? :P Gewoon trafo's dus .. die irritante brommende dingen vallen me nu dus overal op, achter het plafond op ons kantoor bijvoorbeeld..
Wel vreemd dat dit probleem al zo lang leeft bij apparatuur.. (las net dat sommige oudere macbooks het ook hadden). Op wiki staat over transformers dat er bij elektriciteit-huisjes anti-geluid wordt gemaakt om het te verbergen. Bij lcd's wordt gezocht naar de goeie frequentie om geen geluid te produceren.. Kennelijk is er, omdat het al zo lang speelt en hier en daar nog steeds een probleem is, geen vaste berekening voor...
quote:
--MeAngry-- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:12:
Transformers? :P Transformators denk ik. ;)

Wat je mogelijk kan helpen is een geaard stopcontact als je dat niet al hebt. Kan soms veel rare geluidjes verhelpen. :)

madwurmz wijzigde dit bericht 20-06-2008 03:51 (7%)

from Planet Verbs

quote:
cheiron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:50:
[...]

models ZF355 series..
SET UP menu press <DOWN> until AV connection
is highlighted, then press OK.
Press <DOWN> to highlight HDMI setting and press OK.
Lip Sync: On
This option activates an auto audio/video display timing
adjustment function that allows HDMI source devices to
accurately perform synchronization automatically.
All above HDMI settings need proper HDMI source
device.
If HDMI source products does not support these features,
the television may not work properly by activating these
features.

Heeft er iemand al instellingen veranderd (vooral voor grijswaarden) in het service menu?

(4x mute op AB, bij 4e keer inhouden en op 'menu' klikken aan de zijkant van de tv)

Hier heeft het ook niets geholpen (geaard stopcontact). Hij gaat terug en ik denk niet dat er een nieuwe Regza komt.. Het missen van picture in picture, het toch iets trage zappen, de matige afstandbediening, de kans dat de volgende Regza ook bromt.. Nee, ik ga terug naar mn ouder 23 inch (...) en ga weer rustig om mij heen kijken.

cheiron wijzigde dit bericht 20-06-2008 10:29 (48%)

Reg. datum: 06 december 2006

De Toshiba ZF is net zoals de Sony W4000 en Samsung 656 "Highly Recommended" op http://www.hdtvtest.co.uk. En dit is toch wel DE site als gaat om reviews van HD TV's. Dus je zou kunnen kijken naar de W4000 of Samsung 656 maar elk toestel heeft zo zijn voor- en nadelen...

quote:
cheiron schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:20:
Hier heeft het ook niets geholpen (geaard stopcontact). Hij gaat terug en ik denk niet dat er een nieuwe Regza komt.. Het missen van picture in picture, het toch iets trage zappen, de matige afstandbediening, de kans dat de volgende Regza ook bromt.. Nee, ik ga terug naar mn ouder 23 inch (...) en ga weer rustig om mij heen kijken.
Een tv op de zapsnelheid en de AB afwijzen is wel humor :) (trouwens, je zapt toch via je digitale receiver :?)
Straks heb je een modebewuste afstandsbediening, maar is het beeld matig....of zit er een dikke rand om de tv.....keuzes :)

Mooooody wijzigde dit bericht 20-06-2008 16:17 (4%)

Reg. datum: 01 april 2008

Zogauw ik mijn digi kastje van Casema had, heb ik een Harmony One gekocht. De zap snelheid is niet hoog, maar wel alles op 1 afstandsbediening. Erg handig.

Ik ben zelf niet zo'n ster in het afstellen van een TV, dus ik kijk wat anderen voor waarden hebben ingevuld. Dus het service menu is al helemaal uit den boze. Maar als iemand zijn instellingen gewijzigd heeft en het is er beter door geworden, dan houd ik me aanbevolen

Ik heb zelf geen calibratie software, maar ik heb de instellingen over genomen van een user van hifi-forum.de die de boel tot vervelens toe heeft gecalibreerd. Ik moet zeggen: het resultaat is ook bij mij toppie! :)

Dit zijn de instellingen:
quote:
Hallo,

Hier meine "ultimativen" Settings:
Einstellungen: Stand 19.06.08, 08:00 Uhr

Active Back. Control Ein
Kinomodus Ein
Filmstabilisierung Normal (bei SAT manchmal sanft)
Active Vision M100 Ein
3-D-Colour-Man. Ein
xyYCC-Wahl Auto

Panelhelligkeit 30
Kontrast 55
Helligkeit 56
Farbe 35
Farbton 0
Schärfe +2
Schwarzanp. Aus
MPEG-Rauschred. Niedrig.
DNR Auto
Farbtemp. normal

Service-Menu
BRTC => 02H (Brightness Center Value) hier die einzigste Differenz
CNTX =>6AH (Contrast Max)
COLC =>C8H (Colour Center Value)
UVTT =>00H (Baseband Tint)

BCUT =>01H (Colour Cut-Off)
GCUT => FFH
RCUT =>01H

BDRV => 6AH (Colour Drive)
GDRV =>7DH
RDRV =>97H

Colourmanagement
Rot: +4 -4 0
Grün: -10 -9 0
Blau: +2 0 0

Gelb: -1 0 0
Magenta: -5 -3 0
Cyan: +1 -14 0

Gruss
Sirwede
Ik heb alleen de kleur nu op 30 staan (ipv 35 die deze user had).
Ik ben normaal niet zo van de noise reduction, maar die van de ZF355 is (mits gematigd) best effectief, zonder zichtbaar het beeld te blurren (waar Philips een handje van heeft).

Mooooody wijzigde dit bericht 20-06-2008 21:32 (7%)

Reg. datum: 09 juni 2008

Ik vond het beeld toch te plat, te LCD-erig, alsof ik naar een interpretatie van het werkelijke beeld zat te kijken. Ik heb mijn 40zf355d geruild voor een Philips 37pfl9603d en ben heel erg tevreden. Werkelijk een fantastisch, natuurgetrouw beeld, en ook de auto-formaat modus werkt zoals het hoort (4:3 wordt op een goede manier gestretched, Toshibas "Super live 1" formaat slaat echt nergens op, en ze hebben geen beter alternatief). Ik weet niet hoe het zit met HD, maar voor DVD/SD via digitale STB vind ik de Philips echt een stuk beter. De Philips is ook veel stiller, en een stuk mooier, want laten we eerlijk zijn, de Toshiba mag dan een heel dun frame hebben, echt mooi is hij niet :).

Tux!

quote:
pisfinger schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:15:
. De Philips is ook veel stiller, en een stuk mooier, want laten we eerlijk zijn, de Toshiba mag dan een heel dun frame hebben, echt mooi is hij niet :).
Geh geh, smaken verschillen (gelukkig)
In mijn optiek is het echt qua design de ideale tv, gewoon een lcd-paneel op een voet, geen poespas qua randen, allemaal lekker minimaal.

Le Mol wijzigde dit bericht 21-06-2008 01:20 (3%)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

quote:
Zou je dit uit kunnen leggen? Stiller als in geen geluid?

quote:
pisfinger schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:15:
Ik vond het beeld toch te plat, te LCD-erig, alsof ik naar een interpretatie van het werkelijke beeld zat te kijken. Ik heb mijn 40zf355d geruild voor een Philips 37pfl9603d en ben heel erg tevreden. Werkelijk een fantastisch, natuurgetrouw beeld, en ook de auto-formaat modus werkt zoals het hoort (4:3 wordt op een goede manier gestretched, Toshibas "Super live 1" formaat slaat echt nergens op, en ze hebben geen beter alternatief). Ik weet niet hoe het zit met HD, maar voor DVD/SD via digitale STB vind ik de Philips echt een stuk beter. De Philips is ook veel stiller, en een stuk mooier, want laten we eerlijk zijn, de Toshiba mag dan een heel dun frame hebben, echt mooi is hij niet :).
Grappig, ik heb beide ook in real life vergeleken, maar heb een hele andere mening :)
Je zou ook verwachten dat de Philips flink beter is, gezien zijn flinke prijs, maar na goed vergelijken is dat onzin.

De Toshiba is standaard heel slecht ingesteld (dit komt ook naar voren in alle reviews). Als je 10 minuten tweakt gaat het beeld de Philips voorbij. De 100hz mode is duidelijk beter op de Toshiba. De Philips maakt pans onnatuurlijk vloeiiend. Het geluid van de Toshiba is beter, net zoals het design en de kwaliteit van de materialen (de rand van de Philips voelt heel erg kitsch aan)
De Toshiba maakt geen geluid, dus het feit dat de Philips stiller is, klopt niet. Misschien had jouw exemplaar last van de zgn backlight buzz. Komt nog eens bij dat je 40" beeld voor ruim minder geld hebt dan 37" van Phlips, in ongeveer hetzelfde formaat kast.

Mooooody wijzigde dit bericht 21-06-2008 08:20 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: