Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:19:
Tja, het is een gevoel maar als ik een 40" koop die dezelfde/minder ruimte in gaat nemen dan mijn huidige 37", dan heb ik optisch (ten opzichte van mijn grote huiskamer) dus eigenlijk geen grotere TV gekocht. Het zal wel tussen de oren zitten maar als ik dat gevoel nu al heb, ga ik er alleen maar meer aandacht aan besteden als er inderdaad een 40-er staat.
Dat is dus niet het geval. Optisch is het een kleinere TV. Als iemand namelijk naar een TV kijkt, kijkt deze ook naar de omlijsting. En aangezien deze vrijwel afwezig is ziet de TV er dus veel kleiner uit, terwijl het beeldoppervlak groter is.
Het beeldoppervlak zal 3" groter zijn, maar de omlijsting is kleiner en daardoor zal iedereen denken dat het beeldoppervlak kleiner is. Zeker omdat het verschil tussen 37" en 40" niet geweldig goed zichtbaar is.

Voor de TV-beleving maakt het overigens niet uit, op een moment wen je vanzelf aan die smalle rand en heb je wel in de gaten dat je beeldoppervlak echt groter is.

Overigens staat er op 1dayfly.nl aangekondigd dat er een 42" FullHD scherm aan komt. Gezien de geschiedenis van die website is de kans groot dat het een 42Z3030, 42X3030 of 42XV505 is.

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 21-05-2008 16:24 (15%)

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

XB360: OctagonQontrol

Ah, net dus even de maten opgezocht van de TV's:

Huidige 37": 700.7mm hoog x 926mm breed
Toshi 40": 632mm hoog x 934mm breed (hoogte incl. voet)

Het totale oppervlak van de beide TV's (inclusief behuizing) is dus aanzienlijk lager bij de Toshi dan mijn JVC ergo een 46" is gerechtvaardigd! >:)

MAX3400 wijzigde dit bericht 21-05-2008 17:06 (3%)

quote:
Awakener schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 07:42:
[...]

Op diverse forums heb ik gelezen dat het dynamisch contrast van de 46zf 20000 is ipv 30000 bij de 40ZF en 52ZF. Andere beweren dat het op alle modellen hetzelfde is. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Kan je best wel eens gelijk in hebben.. Ik zocht er even naar en kwam op een forum waar iemand bevestig had gekregen van Toshiba dat dit klopt en dat specs op een Toshiba website nu zouden zijn aangepast.
Tenzij je in een kamer zit zonder licht, is het verschil niet merkbaar, (artikeltje) maar toch..

xbox360: Count Black

Heb het artikel gelezen en het maakt idd niet veel uit. Het zal wel een marketingstrategie wezen maar toch vind ik het maar raar dat alle ZF modellen een dynamisch van 30000 hebben en alleen de 46ZF een dynamisch contrast van 20000 :S

Awakener wijzigde dit bericht 22-05-2008 07:58 (29%)

bij plasmalcd.nl 1 op voorraad voor 1529.. maar geen enkele shopreview..
-edit-
de 40zf.

cheiron wijzigde dit bericht 22-05-2008 14:24 (11%)

Uitgebreide review: http://www.areadvd.de/hardware/2007/toshiba_46zf355d_1.shtml

Enige nadeel is de matige analoge tuner. Dit is te omzeilen door een digitale tuner te gebruiken (die vrijwel iedereen toch al (gaat) gebruiken), dus niet echt een probleem.

Review was al bekend... Waarom maak je btw een extra topic aan? Voldoet dit topic niet meer dan genoeg?

quote:
Harrie86 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 00:41:
Review was al bekend... Waarom maak je btw een extra topic aan? Voldoet dit topic niet meer dan genoeg?
Ik dacht dat dit topic over de Z en niet de ZF versie ging (omdat het al een tijdje bestond)

Misschien handig om de topictitel aan te passen? Dan wordt dit gewoon het topic van de Z en ZF serie ;)

Awakener wijzigde dit bericht 23-05-2008 08:32 (130%)

quote:
Awakener schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:30:
Misschien handig om de topictitel aan te passen? Dan wordt dit gewoon het topic van de Z en ZF serie ;)
ja da's idd een goeie!
Waarom dan niet het [LCD-TV] Toshiba Regza Alle Modellen topic?
Namelijk zou je moeten willen dat je hier ook de specs kunt vergelijken met de xf..
Of wordt het dan te breed en gaat het daarmee tegen het tweakers beleid in?

De info die hier verzameld is, zou dan ook mooi bij de topic-start kunnen.
Ik weet niet hoe zoiets werkt, maar de topic-starter lijkt hier niet meer actief...

Ik heb inmiddels de 40ZF355d bestelt, hopelijk is ie snel binnen.

Heeft iemand al goede instellingen voor het beeld, ik heb gehoord dat de fabrieksinstellingen niet oke zijn.

quote:
Broazemm schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:11:
Ik heb inmiddels de 40ZF355d bestelt, hopelijk is ie snel binnen.

Heeft iemand al goede instellingen voor het beeld, ik heb gehoord dat de fabrieksinstellingen niet oke zijn.
Ook bij Redcoon gekocht?

Settings:
hiero, bovenaan de pagina

De Settings van een 46RF350U (waarschijnlijk een buitenlandse versie van Zf):
halverwege de pagina, hiero

Fabrieksinstellingen zouden ook 320 watt vragen en na persoonlijke instellingen een flink stuk zuiniger kunnen..

Dat een tv 320 watt gebruikt, hoe kan dat eigenlijk? er zit toch maar 220 op het lichtnet? of is dat voltage en geen watt? Dat daargelaten, zou een tv met 320 watt op een stopcontact zonder aarde problemen kunnen geven?

Inmiddels is de status van de 46'' geupdate van 'binnen een week verzendklaar' naar 'direct leverbaar'
Word ik wel vrolijk van, had nog mooier geweest als er een mailtje was gekomen..

madwurmz wijzigde dit bericht 24-05-2008 05:03 (55%)
Reden: knippen, plakken, miereneuken

Bij welke winkel (liefst Mediamarkt, BCC) is de Toshiba 40zf355d te bewonderen?
Ik sta op het punt er een te bestellen, maar ik wil hem toch nog wel in het echt zien.

MM en BCC Enschede en Hengelo heeft hem in ieder geval niet staan.

quote:
Mooooody schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:04:
Ik sta op het punt er een te bestellen, maar ik wil hem toch nog wel in het echt zien.

Zoals al meer staat te lezen in dit topic is de Regza maar weinig te zien in de winkels. De meeste MM's hebben wel een Z staan (of een xf) maar geen ZF. Je kunt dan naar de beeldkwaliteit van de een, en het design van de ander kijken en dit in je hoofd samenvoegen ;)

En Madwurmz.. voltage en wattage, heel anders

quote:
madwurmz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:40:
[...]
Dat een tv 320 watt gebruikt, hoe kan dat eigenlijk? er zit toch maar 220 op het lichtnet? of is dat voltage en geen watt? Dat daargelaten, zou een tv met 320 watt op een stopcontact zonder aarde problemen kunnen geven?
Zoek eens op wat een wasdroger gebruikt. ;-)

Aarde of niet aarde is niet van belang bij het stroomverbruik van een apparaat.

M.a.w. maak je geen zorgen.

quote:
Mooooody schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:04:

Toshiba importeur vertelde mij dat MM en Redcoon gelijktijdig worden bevoorraad; Redcoon's voorraad status geeft sinds gisteren aan dat ie weer leverbaar is.. MM Arena had een ook een bestelling staan dus zou hij er in principe moeten zijn.

@ /\/\|), aha zo dus ;)

@Madwurmz: in het algemeen zal je stoppenkast voorzien zijn van 16 Ampere stoppen (controleer dat wel even). Er komt 220V je huis binnen. Dat betekent dat elke groep (elke stop vertegenwoordigd 1 groep), 16 x 220 = 3000W (afgerond) kan leveren.

3000W is voldoende om bijvoorbeeld tegelijkertijd een LCD-TV (300W) + high-end versterker (tot 600W) + XBOX360 (150W) + magnetron (1100W) aan te zetten. ;)
Niemand

Op hdtvtest komt naar voren dat de 47Z3030D geen vloeiend 24p beeld kan weergeven, zonder 100Hz in te schakelen. De ZF gebruikt wel precies dezelfde techniek, toch jammer als deze tv dat probleem ook zou hebben.

edit

Zanderover wijzigde dit bericht 24-05-2008 17:11 (21%)

hallo ;)

quote:
madwurmz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:40:
[...]

Ook bij Redcoon gekocht?

Settings:
hiero, bovenaan de pagina

De Settings van een 46RF350U (waarschijnlijk een buitenlandse versie van Zf):
halverwege de pagina, hiero

Fabrieksinstellingen zouden ook 320 watt vragen en na persoonlijke instellingen een flink stuk zuiniger kunnen..

Inmiddels is de status van de 46'' geupdate van 'binnen een week verzendklaar' naar 'direct leverbaar'
Word ik wel vrolijk van, had nog mooier geweest als er een mailtje was gekomen..
Ja bij redcoon besteld, status is nu dat de Tv wordt verzonden, dit gaat wel 3 werkdagen duren omdat het magazijn in Duitsland zit.

320W is wel veel voor een LCD-tv, Dat zal wel de het inschakel vermogen zijn, dan vraagt alle apparatuur het maximale vermogen. op idel verbruiken ze dan een stuk minder.
Watt is het voltage x de stroom, en de stroom is weer afhankelijk van de weerstand.
Bij een afgezekerde groep van 16Amperen kun je wel 3500Watt opzetten zonder dat de stoppen eruit vliegen.

quote:
Zanderover schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:09:
Op hdtvtest komt naar voren dat de 47Z3030D geen vloeiend 24p beeld kan weergeven, zonder 100Hz in te schakelen. De ZF gebruikt wel precies dezelfde techniek, toch jammer als deze tv dat probleem ook zou hebben.

edit
De Z serie gebruikt een IPS LCD panel en de ZF een S-PVA, dat is wel de een verschil in kwaliteit.
je kunt toch de 100Hz toch altijd ingeschakeld laten, of heeft dit nadelen?

Niemand

quote:
Broazemm schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:09:
[...]

De Z serie gebruikt een IPS LCD panel en de ZF een S-PVA, dat is wel de een verschil in kwaliteit.
IPS is overal beter in behalve het contrast. Wellicht hebben ze een foutief exemplaar getest.

hallo ;)

quote:
Broazemm schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:09:
[...]

Tuurlijk heeft 100Hz nadelen. Je wil toch zeker niet dat als je een 24p-film zit te kijken dat de TV even lekker de rest van de frames gaat lopen interpoleren? Dan ga je namelijk helemaal in tegen het concept van 24p (waar sommigen 200% van genieten en waar anderen misselijk van kunnen worden).
De 40ZF355D is inmiddels besteld. Voor 500/600 euro minder dan de Philips 9603 verwacht ik minstens net zo veel tv; een beter design en een voetbalwedstrijd zonder halo's :)

Ik verwacht zelf meer tv dan een Philips... Heb je de bestelling bij Redcoon geplaatst?

Jammer dat Redcoon niet al te best staat aangeschreven bij de shopsurvey als het gaat om verzending.

quote:
Harrie86 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:54:
Ik verwacht zelf meer tv dan een Philips... Heb je de bestelling bij Redcoon geplaatst?

Jammer dat Redcoon niet al te best staat aangeschreven bij de shopsurvey als het gaat om verzending.
Ik heb afgesproken dat ik het geld overmaak, wanneer de tv klaar staat voor verzending.
Ze hebben gezegd dat hij woensdag verzendklaar zou moeten zijn, wanneer het eind volgende week nog niet verstuurd is, bestel ik hem ergens anders. Weinig risico dus.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws