Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD-TV] Toshiba Regza Z Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
The Unknown!
Reg. datum: 12 februari 2000

quote:
ven00039 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:20:
het grote is fysieke grote tussen de 40 en de 37 is nihiel te noemen, de 37 heeft alleen wat meer rand om het scherm zitten....
overigens was de Z37 mijn keus geweest als de Zf niet snel verschenen was
37 zf? waar lees je dat?

System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656

xbox360: Count Black
Reg. datum: 06 december 2006

Ik heb ook afgelopen vrijdag de 46ZF besteld bij Redcoon. Ze waren op voorraad dus nu maar hopen dat ie deze week staat te spelen :)

Reg. datum: 21 december 2007

quote:
Harrie86 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:21:
40zf is weer out of order bij Redcoon :( Iemand nog een adresje?
gewoon bestellen bij redcoon hun voorraad status is vaak out of date ...even contact met hun opnemen dan weet je wanneer ze weer leveren

XB360: OctagonQontrol
Reg. datum: 21 mei 2003

quote:
cheiron schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:02:
Zo, thuisfront is ook overtuigd van de Regza. Alles even opgemeten, maar ik zit ongeveer 2.10 van het scherm af.. dat is wat aan de krappe kant. Maar ik ga het er denk ik toch op wagen met de 40
He, ik zit zelf nu enorm te twijfelen tussen een 40" en 46", hetzij van Sony (de nieuwe W4000-range) of inderdaad een Toshiba (ZF-serie). Geen idee in hoeverre je fanboy bent van Toshiba, maar zou je toch een objectief oordeel kunnen geven in hoeverre de slanke behuizing van de Toshiba ervoor zorgt dat 40" of 46" als "klein" wordt ervaren op ongeveer 2.5m kijkafstand?
quote:
MAX3400 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:02:
[...]

He, ik zit zelf nu enorm te twijfelen tussen een 40" en 46", hetzij van Sony (de nieuwe W4000-range) of inderdaad een Toshiba (ZF-serie). Geen idee in hoeverre je fanboy bent van Toshiba, maar zou je toch een objectief oordeel kunnen geven in hoeverre de slanke behuizing van de Toshiba ervoor zorgt dat 40" of 46" als "klein" wordt ervaren op ongeveer 2.5m kijkafstand?
Absoluut geen fanboy. Tot een week geleden had ik Toshiba niet als kanshebber voor mijn nieuwe tv gezien. Eigenlijk was ik op zoek naar een nieuwe Samsung omdat mijn huidige nu wel bevalt.

Zoals ik al zei, toen ik de mediamarkt inliep en tegen een paar 40 inch samsungs aanliep dacht ik echt "wow.. dat is wel erg groot". De Toshiba leek kleiner. Bij beide televisies stonden er 40+ inch televisies naast, dus dat verschil was het ook niet. Dat het door de rand komt is gewoon een idee van mij. Ik heb op een paar sites nu gelezen dat de 40 inch even groot is als de 37, alleen omdat de rand dunner is, de 40 inch er in past. Dan ben je die ruimte toch al kwijt en heb ik liever meer beeld.

Tenzij er bordjes verkeerd stonden in de MM (met tv informatie) leek de 40 inch van Toshiba kleiner. Op 2.5 meter denk ik dat je 46 inch erg groot zal zijn. Ik zit tussen de 1.80 en 2.10 van het scherm af en denk zelf eerlijk gezegd dat 40 inch iets te groot zal zijn.

quote:
cheiron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:13:...Ik heb op een paar sites nu gelezen dat de 40 inch even groot is als de 37, alleen omdat de rand dunner is, de 40 inch er in past. Dan ben je die ruimte toch al kwijt en heb ik liever meer beeld.

Tenzij er bordjes verkeerd stonden in de MM (met tv informatie) leek de 40 inch van Toshiba kleiner. Op 2.5 meter denk ik dat je 46 inch erg groot zal zijn. Ik zit tussen de 1.80 en 2.10 van het scherm af en denk zelf eerlijk gezegd dat 40 inch iets te groot zal zijn.
Mijn nadeel is dat ik nu een 37" heb van JVC maar die gaat eruit omdat ik FullHD-dingen wil kijken (BD-films onder andere) en ik stelde mijn vraag vanwege deze link. Daar staan echt bizar grote diagonalen genoemd voor de kijkafstand van 2.5 tot 3m (van 50 tot 80 inch als je op 3m/10ft zit). Maar ik denk dat ik sowieso eraan moet wennen dat ik van een TV met zilveren omlijsting naar een TV met zwarte omlijsting ga wat dus optisch al een stuk kleiner zal lijken.

Vanavond maar eens de MM binnenlopen en kijken of ze uberhaupt een ZF hebben staan... :X

MAX3400 wijzigde dit bericht 19-05-2008 16:14 (12%)

Vreemde link hoor. Iets van 5 feet voor een 1080p 40 inch. Dat is 5/3 =1,5 meter.

quote:
cheiron schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:32:
Vreemde link hoor. Iets van 5 feet voor een 1080p 40 inch. Dat is 5/3 =1,5 meter.
Ja, ik vond het eerst ook vreemd maar nadat ik een beetje rondgekeken had, heeft het te maken met het oplossend vermogen van de TV vs. het oplossend vermogen van je oog. Oftewel; ga op 2m zitten van een 40"-TV en je ziet het verschil "officieel" niet tussen 720P en 1080P.

Volgende probleem; geen enkele zaak bij mij in de buurt heeft de ZF-serie staan. MM Zoetermeer zegt zelfs dat ze geen Toshiba leveren vanwege garantie-perikelen omdat het allemaal via Duitsland moet en dat is niet echt snel voor de klant. Lekker geregeld weer! Ach, heb ik even tijd om verder te kijken naar een zaak die wel levert want ik krijg nog wat geld van de fiscus terug... _/-\o_ _/-\o_
Reg. datum: 01 april 2008

Dat met die garantie-perikelen zit het wel goed. Alleen die pixels....
Mijn eerste had 3 dooie pixels en is zonder commentaar omgeruild door Redcoon. Ik zat alleen twee weken zonder tv.

De nieuwe helemaal bekeken met een wit scherm en niks gevonden. Zat ik laatst vlak bij het scherm met een donker beeld, zie ik opeens een groene pixel!! Dus nu heb ik een vaste subpixel. Van de zitafstand zie je hem niet, maar nu ik weet dat hij er is....

Gebeld met importeur in Belgie (die van aantal posts terug). Die gaven mij een telefoonnummer van TVA en die gaan mijn tv omruilen. Oude ophalen en gelijk nieuwe leveren. Geen gezeur, niks. TOP!

Nu alleen hopen dat de nieuwe echt geen dooie pixels meer heeft.

Reg. datum: 26 april 2008

Vandaag de MM in A'dam Arena bezocht! Inderdaad, nog steeds geen ZF-serie. Alleen de XF-serie. Wel een goede indruk kunnen krijgen van het Picture Frame. Prachtig!!

Ik wil alleen de ZF een keer up-and-running zien voordat ik hem online bestel.

Welke MM in Noord-Holland heeft deze staan?? Iemand de ZF recentelijk "live" gezien in Alkmaar, Cruquius of Almere?!?!?! Hebben ze in deze vestigingen uberhaupt wel Toshiba?

Wel opvallend is, dat de topics aangaande de Philips-sen en de Sony-ies veel en veel meer issues bevatten over zaken die niet naar behoren werken. Echte grote problemen ben ik bij de Toshiba-aas nog niet tegen gekomen.

Waar o waar vind ik mijn ZF toshiba?? B)

P.S. Dode pixels zijn niet leuk, maar worden (bovendien) wel heel goed geserviced!!

MM in Utrecht staat de XF te spelen. Alleen het beeld is daar niet mooi scherp omdat daar heel veel LCD' s op 1 signaal zitten... Kreeg net een mail van redcoon dat ze pas vrijdag de toshiba binnen krijgen. Dus nog een week wachten voordat ie er is :(

Ik ga vanmiddag Exalto maar eens bellen of ze iets kunnen vertellen over welke winkels/ketens in de Randstad uberhaupt al een ZF geleverd hebben gekregen want ondanks de uitmuntende specificaties van deze toestellen, wil ook ik graag een ZF werkend zien (en dan het liefst met FullHD-materiaal).

@cheiron: heb gister trouwens de 46XF zien staan en ben er nog niet helemaal uit of 'ie dus mijn huidige 37" gaat vervangen; ik vond de totale afmetingen erg meevallen ergo ik ben dus bang dat de aanschaf van de 40ZF toch "optisch" een te kleine TV oplevert.
from Planet Verbs

@ MAX3400, Mediamarkt is de enige winkel die ze zouden verkopen. De kleine voorraad is al een tijdje uitverkocht. Dus zul je moeten zoeken naar een webwinkel die ook een showroom heeft.

Ik had net als Awakener, vrijdag de 46 inch gekozen omdat die 'direct leverbaar' leek, even gebeld met de vriendelijke helpdesk (had m'n mail niet gelezen) en ze denken er dus binnen een weekje te zijn. zojuist de mail gelezen van Redcoon, "Helaas hebben wij het door u gewenste artikel momenteel niet op voorraad. Wij verwachten de eerstvolgende levering op 23. Mai 2008 "
Mai trouwens lekker geschreven 8)7

Heb m'n mediamarkt bestelling gecancelled en zal bij Redcoon proberen m'n adem wat langer in te houden, want kennelijk zit er gewoon iets goed fout bij de levering van de Zf .. Vraag me af waar dat aan kan liggen, lijkt me een slechte zaak voor Toshiba, maar misschien is de levering alleen lastig in nl...

madwurmz wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:35 (11%)

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:01:

@cheiron: heb gister trouwens de 46XF zien staan en ben er nog niet helemaal uit of 'ie dus mijn huidige 37" gaat vervangen; ik vond de totale afmetingen erg meevallen ergo ik ben dus bang dat de aanschaf van de 40ZF toch "optisch" een te kleine TV oplevert.
Wel grappig dat je dezelfde ervaring over de grootte van het scherm hebt als ik. Voor mij is het een voordeel, voor jou een nadeel.

quote:
madwurmz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:
@ MAX3400, Mediamarkt is de enige winkel die ze zouden verkopen. De kleine voorraad is al een tijdje uitverkocht. Dus zul je moeten zoeken naar een webwinkel die ook een showroom heeft.
Nou, dan ga ik wel eens een paar vestigingen bellen want Den Haag Centrum heeft ze gewoon niet staan, Zoetermeer wil ze niet meer verkopen en Rijswijk loopt enigszins achter met 1 model XF en verder geen andere modellen in de computer.

Mocht er desondanks iemand zijn die een ZF ter demo weet te staan (ergens tussen A'dam en R'dam), laat het even weten en/of stuur me een DM.

@cheiron: ja, het gaat inderdaad een leuk dilemma worden. Van het weekend maar eens aan de gang met een paar kranten om de afmetingen van de Toshi weg te zetten tegen mijn JVC...
quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:
[...]

@cheiron: ja, het gaat inderdaad een leuk dilemma worden. Van het weekend maar eens aan de gang met een paar kranten om de afmetingen van de Toshi weg te zetten tegen mijn JVC...
Ik heb het hier met tape afgezet, en het leek veel groter dan in de winkel.

Overigens de MM Arena had de ZF dan wel niet staan, maar wel in de computer. Hij was in bestelling voor 1 klant. Of hij in de showroom zou komen heeft de verkoper niets over gezegd

quote:
madwurmz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:

Ik had net als Awakener, vrijdag de 46 inch gekozen omdat die 'direct leverbaar' leek, even gebeld met de vriendelijke helpdesk (had m'n mail niet gelezen) en ze denken er dus binnen een weekje te zijn. zojuist de mail gelezen van Redcoon, "Helaas hebben wij het door u gewenste artikel momenteel niet op voorraad. Wij verwachten de eerstvolgende levering op 23. Mai 2008 "
Mai trouwens lekker geschreven 8)7

Heb m'n mediamarkt bestelling gecancelled en zal bij Redcoon proberen m'n adem wat langer in te houden, want kennelijk zit er gewoon iets goed fout bij de levering van de Zf .. Vraag me af waar dat aan kan liggen, lijkt me een slechte zaak voor Toshiba, maar misschien is de levering alleen lastig in nl...
Haha ik kreeg hetzelfde mailtje als jou. Nu maar hopen dat ik hem snel binnen heb en dat het geen 2 weken gaat duren.

Op diverse forums heb ik gelezen dat het dynamisch contrast van de 46zf 20000 is ipv 30000 bij de 40ZF en 52ZF. Andere beweren dat het op alle modellen hetzelfde is. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

DJ
Reg. datum: 08 januari 2002

Geen idee of deze link al gepost is...

http://www.trustedreviews...a-40ZF355D-40in-LCD-TV/p1

Toshiba Regza 40ZF355D review

Dateq XTC - Technics SL1200 MK2's - Ortofon Concorde Pro's - Sennheiser HD25-1

quote:
Neo2K- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:24:

quote:
However, if you previously thought you could only squeeze a 37in screen into your living room, you'll be glad to hear that you can have a few more inches than you first thought. And let's face it, as the endless amount of spam email that hits my inbox keeps telling me, a few more inches can make all the difference!
Haha, hij heeft het over mij ;)

Verder is de reviewer ERG positief, en dat is goed om te horen.

quote:
Neo2K- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:24:

Dank voor deze review en minder dank voor de conclusie... ;) Aangezien de 40ZF dus kleiner is dan de gemiddelde 37", denk ik dat ik cheiron's advies in de wind ga slaan en toch de 46ZF bovenaan mijn lijstje ga zetten. Probleem is nog steeds: ik wil ze in aktie zien... :( :( :(

Dan moet je naar de MM in Utrecht gaan. Daar staat er namelijk 1. Alleen dan wel de XF dus de 100Hz functie kan je dan helaas niet zien...

Reg. datum: 02 februari 2007

Ik heb de 40zf3335D 2 weken geleden besteld bij digitalstreet ¤1486,- vandaag bericht gekregen dat het nog circa 3 weken duurt. Gedult is een schone zaak laten we maar zeggen.

from Planet Verbs

quote:
MAX3400 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Dank voor deze review en minder dank voor de conclusie... ;) Aangezien de 40ZF dus kleiner is dan de gemiddelde 37", denk ik dat ik cheiron's advies in de wind ga slaan en toch de 46ZF bovenaan mijn lijstje ga zetten. Probleem is nog steeds: ik wil ze in aktie zien... :( :( :(
Toen ik je hoorde, was ik ff bang iets negatiefs te gaan lezen in die review.. Maar hoe haal je daar iets negatiefs uit? De reviewer wjist toch alleen op het dunne frame en niet op het scherm zelf? 40 inch is 40 inch maar door z'n subtiele frame-pje is ie kleiner , en lijkt ie kleiner, dan een gemiddelde 37.. dat is meer een cool iets dan iets negatiefs.. of lees ik het verkeerd?

Verder noemt ie de prijs als min-puntje, maar geeft ie toe dat er geen ander toestel is met dezelfde features voor die prijs 8)7

quote:
madwurmz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:04:
[...]

Toen ik je hoorde, was ik ff bang iets negatiefs te gaan lezen in die review.. Maar hoe haal je daar iets negatiefs uit? De reviewer wjist toch alleen op het dunne frame en niet op het scherm zelf? 40 inch is 40 inch maar door z'n subtiele frame-pje is ie kleiner , en lijkt ie kleiner, dan een gemiddelde 37.. dat is meer een cool iets dan iets negatiefs.. of lees ik het verkeerd?

Verder noemt ie de prijs als min-puntje, maar geeft ie toe dat er geen ander toestel is met dezelfde features voor die prijs 8)7
Waarschijnlijk heeft hij een grote kamer waarin een 37 inch weg zou vallen. Als je dan een 40 inch neemt, die alsnog even groot is als een 37 valt die ook weg. Hij zoekt een 40 met een dikke rand of gewoon een grotere Regza.
Voor mij is de situatie net andersom; een 37 kan, maar 40 niet. Met deze rand kan een 40 toch.

Tja, het is een gevoel maar als ik een 40" koop die dezelfde/minder ruimte in gaat nemen dan mijn huidige 37", dan heb ik optisch (ten opzichte van mijn grote huiskamer) dus eigenlijk geen grotere TV gekocht. Het zal wel tussen de oren zitten maar als ik dat gevoel nu al heb, ga ik er alleen maar meer aandacht aan besteden als er inderdaad een 40-er staat.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: