Hoofdcategorieën
Topicacties

Freecom MusicPal Wifi Internet Radio + RSS Display

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 augustus 2005

Ik ben van plan om deze aan te schaffen wat me een beetje belemmert is eigenlijk het geluid. Klinkt deze nu wel of niet goed ook als je hem wat harder zet?

Tevens deze is nu al dik een jaar uit is er al iets bekend van een v2 ofzo?

Ik lees dat er met Wifi af en toe haperingen zijn. Opzich voor mij geen punt ik heb namelijk op het punt waar deze komt gewoon UTP klaarliggen.

Ik ben gaan kijken voor een vergelijkbare internetradui maar die zijn er niet echt. Komen er modellen aan of is dit onbekend. Tangent is wel een merk dat veel modellen heeft maar ook vaak wat prijziger.. Vooral de Quatro (maar die heeft geen UTP ingang).

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Reg. datum: 31 augustus 2003

quote:
Cave_Boy schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:58:
Ik ben van plan om deze aan te schaffen wat me een beetje belemmert is eigenlijk het geluid. Klinkt deze nu wel of niet goed ook als je hem wat harder zet?

Tevens deze is nu al dik een jaar uit is er al iets bekend van een v2 ofzo?

Ik lees dat er met Wifi af en toe haperingen zijn. Opzich voor mij geen punt ik heb namelijk op het punt waar deze komt gewoon UTP klaarliggen.

Ik ben gaan kijken voor een vergelijkbare internetradui maar die zijn er niet echt. Komen er modellen aan of is dit onbekend. Tangent is wel een merk dat veel modellen heeft maar ook vaak wat prijziger.. Vooral de Quatro (maar die heeft geen UTP ingang).
Nee, als je hem harder zet, klinkt ie niet goed.
Ik heb een ander speakertje besteld (Visaton Full-Range SC5.9-8Ohm) en als die
erin zit, zal ik hier melden hoe dat klinkt.
Verder heb ik over WiFi geen enkele last van haperingen. (WPA)
Wat de features betreft is het bijna een ideale internet-radio.
Waar ik me wel aan stoor zijn de gammele knoppen.

quote:
twaeker schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:
[...]

Nee, als je hem harder zet, klinkt ie niet goed.
Verder heb ik over WiFi geen enkele last van haperingen. (WPA)
Wat de features betreft is het bijna een ideale internet-radio.
Waar ik me wel aan stoor zijn de gammele knoppen.
Bedankt voor je antwoord.. Ik den kdat ik dan toch overweeg om een andere te nemen maar welke heb ik nog niet in me hoofd. Wil er eigelijk een met stereo speakers inplaats van mono. Maar zelfs de Tangent (die wel erg mooi klinkt ook al is het maar 1 speaker) is mono. Nadeel dat id e Tangent Quatro niet wil is de prijs.. maar een sterker punt hij is WLAN.

Ik heb hier een behoorlijk lange WPA PSK key in het router staan hoe moet ik dat invoeren dan:S...

Deze vind ik ook erg intressant... Linkje

Enne ik weet dat dit off topic is maar ik vond geen algemeen internet radio topic..

Cave_Boy wijzigde dit bericht 19-07-2008 20:11 (10%)

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Dat vond ik altijd ook zo gek met de DAB-radio's: Allemaal mono. Heel gek.
Het invoeren van een lange WPA key doe je gewoon met de knopjes op het apparaat.
Hij doet het echt in een paar minuten, dat is het probleem niet.
Wat ik van die Phoenix lees is ook leuk. Wel stereo, maar hele kleine speakertjes, kan
nooit veel bijzonders zijn, laat staan op enkele cm afstand van elkaar.
En hij is wel echt draagbaar, maar haalt de vier uur niet, die de fabrikant opgeeft en vier uur
is al best kort.
Moeilijke keuzes....

Heb me keuze inmiddels gemaakt en het is toch maar een Tangent Quatro geworden.

Waarom?

Ik wil al een tijdje op mijn eigen maar de wachtlijsten zijn hier voor 50% kans op een hutje gewoon minimaal 8 jaar! en heb net de eerste 6 erop zitten... en kan dus mooi deze meenemen staat leuk in de kamer heeft een grappige look.

Uit allerlei testen die ik vind heeft deze toch het beste geluid.

Heeft ook een utp ingang _/-\o_ (vond ik belangrijk)

Nu nog even wachten. De status was goed leverbaar. Als ik die opzoek op de website betekent dat dat ik hem zou moeten hebben tussen de 1 a 7 dagen. Ben benieuwd. Heb gisteren besteld.

Effe een plaatje erbij

http://www.avreview.co.uk/news/images/tangent-quattro-family-img.jpg
Zelf koos ik de Woodlook (bruine) die vond ik het moost. En was ook goedkoopst (scheelde 30 euro ongeveer).

quote:
Cave_Boy schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:02:
Heeft ook een utp ingang _/-\o_ (vond ik belangrijk)
Heeft de Freecom ook hoor, als ik dit filmpje mag geloven:
http://enews.nieuwskiosk....tp://blip.tv/file/1066513

:)

Bekijk mijn foto's.

Hobbies?
Reg. datum: 19 juni 1999

quote:
twaeker schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:
[...]

....
....
Heb je de speaker al in de Musicpal zitten? Merk je duidelijk verschil tussen de standaard speaker en de nieuwe?
Ik zit te twijfelen om de musicpal te kopen, weet alleen niet wat ik van het geluid moet verwachten. Het wordt gebruikt als radiotje voor in de keuken en op de werkkamer, dus hoeft niet helemaal super te zijn, maar een beetje goed geluid is wel wenselijk.

Inderdaad...

Reg. datum: 31 augustus 1999

Voor zoiets voldoet het echt wel (met standaard speakertje), het is te vergelijken met van die microsetjes (< ¤100).
Alleen bij echt hard volume trilt er wat mee, maar verder is het wel OK.

Speed24 wijzigde dit bericht 11-08-2008 16:36 (7%)

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

Heb ondertussen al een tijde me Tangent en heb in een winkel (Dixons / Dynabyte (zijn beide rode filialen)) de Freecom getest. Vind de Tangent beter klinken en sneller. En vind hem er mooier uitzien:-) Voordeel van de freecom is dat deze ook nieuwes enzo kan streamen erop met RSS. Naja dat vind ik niet erg omdat ik toch niet naar dat display kijk. Knopbediening was gevoelsmatig beter bij de Tangent vond ik.

Oja het leuke is ik heb nieteens door dat er maar 1 speaker inzit. Geluid is super 8) Ik word heerlijk wakker in de ochtend.

Oja heb uiteindelijk de zwarte versie. Men had de verkeerde opgestuurd. Niet erg vind deze eigenlijk ook erg mooi :9 Heb nu een kortingsding gekregen.

Cave_Boy wijzigde dit bericht 11-08-2008 16:42 (12%)

Bub MC

ik had de musicpal eigenlijk gekocht puur als upnp renderer die aan te sturen is via een upnp controlpoint, maar krijg deze constructie niet aan de praat. heb een aantal control points geprobeerd waaronder Cidero maar de musicpal vertikt het om z'n playlist te laten updaten. Play, pause, stop en next werkt wel redelijk.

Iemand dit al aan de praat? Voordeel hiervan is dat je in heel het huis dezelfde muziek hebt aanstaan.

quote:
Roy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Heb je de speaker al in de Musicpal zitten? Merk je duidelijk verschil tussen de standaard speaker en de nieuwe?
Ik zit te twijfelen om de musicpal te kopen, weet alleen niet wat ik van het geluid moet verwachten. Het wordt gebruikt als radiotje voor in de keuken en op de werkkamer, dus hoeft niet helemaal super te zijn, maar een beetje goed geluid is wel wenselijk.
Nee, nog steeds niet.
Wat wil het geval? Ik maak 'm open, breekt ^&%^$%%$# het asje van het volumeknopje af!
Ik me mottig zoeken op het internet, en er is in Los Angelos een webshop die die rotary encoders
heeft. Kost anderhalve dollar & 5 dollar verzendkosten, dus dat wordt solderen als ie aankomt.
Wat het speakertje betreft: je moet wel aan de binnenkant van het kastje een stukje
van het reflexpoortje afvijlen, de magneet van het speakertje is veel groter dan het origineel,
maar dat mag de pret niet drukken.
Wordt dus weer vervolgd.

quote:
Roy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Wel, ik heb de rotary-encoder vervangen (was een precisie-werkje) en hij doet het weer.
De eerder genoemde speaker inbouwen geeft ook even wat werk, je moet wat afvijlen
van het reflexpoortje aan de binnenzijde van de radio, maar met een Dremeltje is dat
twee minuten werk. De magneet is namelijk aanzienlijk groter dan van het originele ding.
Het past allemaal net.
Het resultaat is wel beter. Bij het hard zetten vervormt het niet meer en het klinkt niet
meer zo rammelig. Ook heb je een tikje meer lage tonen.
Op zich heb je met de Visaton Full-Range SC5.9-8Ohm een mis-aanpassing, want
het oorspronkelijke speakertje is 4 Ohm. Maar het betere rendement van de Visaton
maakt dat weer helemaal goed. Dus best een aanrader al met al.

Reg. datum: 31 juli 2002

Ik wil eigenlijk zo'n apparaatje als tuner gekoppeld aan mijn woonkamer stereo, shoutcast streams luisteren, is de geluidskwaliteit prima in dit opzicht? , met de audio uitgang naar de stereo is de interne speaker uitgeschakeld ? of kan je die ook nog bedienen met de volume knop ? komt er ruis uit de interne speaker als het volume op nul staat ?

Ik hoorde (man vertelde) in een filmpje dat het bufferen van een radiozender ongeveer 15 seconden duurt, dat is wel erg lang in vergelijking met een pc/xbox waar het slechts ongeveer 2 seconden duurt.

Reg. datum: 16 september 2002

Nieuwe firmware is uit (beta , maar toch)

Changelog MusicPal Firmware 1.51 (BETA)
Release Date: 20 August 2008

CHANGES:
* better wave support
* better podcast support
* weather support improved (german Umlaute are now supported)
* HTML browser support improved

Changelog MusicPal Firmware 1.50 (BETA)
Release Date: 31 July 2008

BUGFIXES:
* Opera reload problem with web interface fixed

CHANGES:
* Spiegel utf8 handling improved
* HTML page optimized for Windows Mobile and iPhone
* Alarm error handling improved
* Less bass bost
* UPnP server list sorted
* Spiegel Wetter new layout supported
* New last.fm layout supported

NEW FEATURES:
* "Once" play mode added
* 16bit WAV support
* Twitter RSS feed is supported
* Show file size while downloading update
* Podcast support in Extras/RSS Reader
* Google Media Server support
* Swedish added

Changelog MusicPal Firmware 1.47
Release Date: 07 April 2008

BUGFIXES:
* clock font 7 fixed
* upnp server random play working
* weather.com working again
* browse by letter working on Windows Media Connect

CHANGES:
* device name can contain special chars
* more wma stations supported
quote:
basix schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:58:
hier kun je trouwens de laatste firmware vinden voor dit apparaat, misschien iets voor in de start post ?

http://www.freecom.com/fi...&Manufactures=1147856
Thx Basix ;)

aZuL2001 wijzigde dit bericht 28-08-2008 01:12 (10%)
Reden: linkje added

Abort, Retry, Quake ???

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

Ik ben benieuwd, ik kijk vanaf het apparaat nog wel eens of er een update is. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen nieuwe wensen heb. Het ding werkt gewoon geweldig als wekkerradio.

Ik werd laatst wakker van een kraaiende haan, heel bizar (woon midden in de stad). Na een paar minuten dringt het tot me door dat het mn MusicPal was die geen internetverbinding had (uitgevallen) en daarom een geluidje afspeelde om mij te wekken. :)

Heeft iemand anders eigenlijk ideeen voor features die echt nog iets zouden toevoegen aan het apparaat?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

quote:
Boss schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:54:
Ik ben benieuwd, ik kijk vanaf het apparaat nog wel eens of er een update is. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen nieuwe wensen heb. Het ding werkt gewoon geweldig als wekkerradio.

Ik werd laatst wakker van een kraaiende haan, heel bizar (woon midden in de stad). Na een paar minuten dringt het tot me door dat het mn MusicPal was die geen internetverbinding had (uitgevallen) en daarom een geluidje afspeelde om mij te wekken. :)

Heeft iemand anders eigenlijk ideeen voor features die echt nog iets zouden toevoegen aan het apparaat?
Haha, grappig ja als je dat niet verwacht. :D

Iemand nog toevallig antwoorden op mijn voorgaande vragen ?

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
FunkySmell schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:49:
Ik wil eigenlijk zo'n apparaatje als tuner gekoppeld aan mijn woonkamer stereo, shoutcast streams luisteren, is de geluidskwaliteit prima in dit opzicht? , met de audio uitgang naar de stereo is de interne speaker uitgeschakeld ? of kan je die ook nog bedienen met de volume knop ? komt er ruis uit de interne speaker als het volume op nul staat ?

Ik hoorde (man vertelde) in een filmpje dat het bufferen van een radiozender ongeveer 15 seconden duurt, dat is wel erg lang in vergelijking met een pc/xbox waar het slechts ongeveer 2 seconden duurt.
- volume 0 = geen ruis (geen idee of volume mute bij stereo uit, denk het niet)
- bufferen gaat wel degelijk sneller hoor (bij mij).
- Geluidskwaliteit is zeker goed genoeg om aan een stereo te hangen (het enige brakke aan het geluid is de interne speaker en die gebruik je dan niet :P)
- Wat soms enigszins kraakt, is het opslaan van settings via web interface tijdens het afspelen van muziek. Dat ligt niet aan de speaker en zul je dus ook horen tijdens aux output.

Oke bedankt voor de info. :)

+1 Overgewaardeerd
Reg. datum: 14 september 1999

Voor in de huiskamer kan je ook eens naar een SqueezeBox kijken. Die kan ook stand-alone spelen en heeft daarnaast nog veel meer leuke mogelijkheden. (en afstandsbediening...)

Is alleen ongeveer 1.5 - 2x zo duur.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Ik lees net dat je de Musicpal kunt bedienen met een Apple Remote IR.
Dat wordt niet ondersteund door Freecom, maar het schijnt te werken als je de
IR-controller programmeert. Ga ik eens proberen.
Als er belangstelling is, kan ik de linkjes posten voor de aanpassing.

Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
aZuL2001 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Changelog MusicPal Firmware 1.50 (BETA)
[...]
* New last.fm layout supported
[...]
Kan de musicpal nu ook last.fm aan? :9

Reg. datum: 30 oktober 2006

Ik kan op geen enkele manier met de Musicpal een Wifi WPA verbinding maken met mijn Zyxel ADSL router model P-2602HW-D1A. Zonder encryptie gaat het wel. Ik heb firmware 1.47 en nu 1.51 beta geprobeerd en de Zyxel heeft de laatste firmware. De melding op de Musicpal is steeds: "controleer uw passwoord". Ook met maar 8 karakters als password lukt het niet.....
De Zyxel router is bij Telfort standaard (wifi tegen meerprijs). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Reg. datum: 16 september 2002

Waarschijnlijk heeft dat te maken met hoe Freecom het wifideel geïmplemeteerd heeft.
Heb een soortgelijk iets met een AP van Zyxel hier.
Heb mijn Musicpal toen maar met een kabeltje aangesloten ;)

Je zou het als bug kunnen inschieten bij Freecom.

Abort, Retry, Quake ???

Reg. datum: 10 september 2006

Heb nu sinds een week de MusicPal. Ik heb dit product gekocht als wekker. Het idee was om 's ochtends wakker te worden met muziek uit mijn eigen collectie, opgeslagen op een Philips NAS (SPD8020CC). Deze NAS ondersteunt UPnP en is tevens DLNA gecertificeerd. De MusicPal ondersteunt ook UPnP en DLNA 1.5 (maar is niet DLNA gecertificeerd volgens www.dlna.org). Toch gaat de samenwerking tussen deze twee devices verre van soepel, terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling is van die standaarden.

De MusicPal vindt de NAS meestal niet. Als ie 'm wel vindt, dan laat ie vaak niet alle nummers zien. Soms loopt de MusicPal ook compleet vast op de interactie met de NAS. Alleen de stekker eruit en er weer in helpt dan nog. De alarm functie heb ik nog niet één keer aan de praat gekregen in combinatie met de NAS. Kortom, het product stelt me enigszins teleur. ;( Ik heb op zowel de MusicPal (v1.51b) als de NAS (v1.2.9.47) de laatste firmware geïnstalleerd. Dit heeft helaas niet mogen baten. De twee devices communiceren met elkaar via een D-Link DIR-655 router waarbij het niet uitmaakt of ik de MusicPal draadloos of met een kabel aansluit.

Ik heb een mail gestuurd naar Freecom maar tot op heden geen reactie ontvangen. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit stabiel aan de praat krijg?

Reg. datum: 05 januari 2004

Ik denk dat je van zowel Freecom als Philips niet veel van support hoeft te verwachten, dat is althans mijn ervaring.
Freecom krijgt het sinds introductie maar niet voor elkaar om een gescheiden luister en alarm volume te realiseren en vwb Philips en streamium producten kijk maar eens hier zoveel er geklaagd wordt: www.streamiumcafe.com

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: