Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54
twaeker schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:27:
Sinds de laatste FW-versie (1.64, ik heb niet de moeite genomen om 1.65 te installeren), heb ik last
van een korte vervorming bij het zappen tussen radiozenders. De eerste halve seconden is vervormd, een soort digitale vervorming. Dacht eerst dat het aan de 'fade out/fade in' instelling lag, maar na het uitzetten ervan blijft het. Niet heel erg, maar wel een beetje irritant. Ben ik de enige?
Ik heb het iig niet.
Anoniem: 316928 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:36:
Firmware 1.65 beta erop staan. Ik heb bij file server het ip adres van mijn windowsserver ingevuld, de share naam (Music) en de usernaam en wachtwoord.
Toch zegt hij bij extra dat hij geen content heeft gevonden.
Bij mij lukt het dus ook niet, maar ik heb begrepen dat het bij verschillende wel was gelukt.

[ Voor 20% gewijzigd door Cafun op 04-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316856

Hallo

Ik heb gisteren een freecom internet radio via marktplaats gekocht.
Maar de mijne blijft skippen ik heb heb al gereset zowel het modum als de stroom eraf halen ect ect.

Wat moet ik doen???

Gr, Ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 316856 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:10:
Hallo

Ik heb gisteren een freecom internet radio via marktplaats gekocht.
Maar de mijne blijft skippen ik heb heb al gereset zowel het modum als de stroom eraf halen ect ect.

Wat moet ik doen???

Gr, Ben :(
Als hij skipped heb je de zenders niet goed ingesteld of je netwerk nog niet goed gezet of meer van dat spul.

Dus naar mij sturen, je hebt er toch nix aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Sinds een tijdje ook in het bezit van een freecom MP. Als wekkerradio voldoet hij prima, de bekende nadelen display 's nachts te licht en/of niet leesbaar en nog zowat kleinigheden, waren bekend.
Nu ben ik wat aan het proberen met MP3 streamen vanaf m'n PC, dat gaat niet van een leien dakje. Eerst met geen mogelijkheid binnen WMP 11, media delen, te activeren. Kreeg freecom in het pop-up menu maar niet te zien. Op het freecom forum las ik veel meer met ditzelfde problemen, met als oplossing TwonkyMedia, dat geprobeerd. Meteen succes, alle muziek van m'n PC direct op de FMP.

Ik ben toch blijven "prutsen" met WMP 11, opnieuw installeren, alle instellingen in m'n netwerk zo'n beetje gewijzigd en uiteindelijk, ik weet niet precies waardoor, maar ineens, ja hoor bij Media Server zie ik m'n PC en muziek mappen en in WMP 11 zie ik nu de FMP om media te delen.
Maar afspelen ho maar, bij alle: mappen, artiesten of afspeellijsten geeft de musicpal "Geen content gevonden" OK.
Wat doe ik nog verkeerd ?
Als firmware heb ik 1.64.

Grtz Verdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Ik wil een netwerk harde schijf kopen. Kan ik elke netwerk harde schijf aansluiten op de freecom? Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Ik ken de optie van mediaserver en mijn eigen vista pc, dat gaat automatisch, maar een netwerk harde schijf koppelen aan de freecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik krijg maar niet voor elkaar dat de alarm functie de radiozender gaat spelen die ik wil.

's ochtends ben ik gedwongen wakker te worden met de bovenste keuze uit mijn lijstje favorieten.

Iemand enig idee hoe ik dat aan kan passen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

Garyu

WW

kielkiel schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:49:
Ik wil een netwerk harde schijf kopen. Kan ik elke netwerk harde schijf aansluiten op de freecom? Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk? Ik ken de optie van mediaserver en mijn eigen vista pc, dat gaat automatisch, maar een netwerk harde schijf koppelen aan de freecom?
Koop een harde schijf met UPNP functie, daar kan je freecom goed mee overweg, dat werkt erg handig!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35
Coach4All schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:54:
Ik krijg maar niet voor elkaar dat de alarm functie de radiozender gaat spelen die ik wil.

's ochtends ben ik gedwongen wakker te worden met de bovenste keuze uit mijn lijstje favorieten.

Iemand enig idee hoe ik dat aan kan passen?
zet de zender die je wil horen boven in de lijst ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Kan iemand waar die file server optie wel werkt is aangeven hoe en wat ie invoert?

Ik heb bv een share, die geef ik in dat ding een naampje, ik geef bij Server het ip op van pc waar share op staat. (dus bv 192.168.0.1) bij Share geef ik naampje van share aan "Muziek"ofzo en bij username en password niets want die zitten er iets op.

Als ik vervolgens ga kijken bij Extra in de Musicpal zie ik nergens de optie file server terug.

Hmm je moet kennelijk een username en password invoeren, anders doet ie niks. Maar dan nog krijg ik steeds terug no content found.

[ Voor 12% gewijzigd door SithWarrior op 09-09-2009 22:40 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Garyu schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:29:
[...]

Koop een harde schijf met UPNP functie, daar kan je freecom goed mee overweg, dat werkt erg handig!
Klopt helemaal. Heb er een gekocht die dat ondersteunt en het werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb net een Musicpal aangeschaft.

Mij viel gelijk het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28rjyg3.jpg

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318872

Versie 1.65 op de musicpal gezet via browser, en file server getest (ook via browser)
werkt prima!
Bij server heb ik IP adres ingevuld, username en password : een account van de PC
Op de MusicPal kan ik de folder structuur zien en kiezen wat ik wil afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:01:
Ik heb net een Musicpal aangeschaft.

Mij viel gelijk het volgende op:

[afbeelding]

Hebben meer mensen dit?
Misschien kan je even omcirkelen wat het probleem is? Ik zie zo op het eerste gezicht niets vreemds :?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Boss schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:25:
[...]

Misschien kan je even omcirkelen wat het probleem is? Ik zie zo op het eerste gezicht niets vreemds :?
Bovenkant middenstuk lijkt wat verbogen. Ik heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Dat, en het doek van de luidspreker mist een stukje of is gescheurd.

Heb hem inmiddels teruggestuurd ter omruiling.

[ Voor 26% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 21-09-2009 15:14 ]

• maartend
Ja hoor.

Ik lees net op de duitse fora dat last.fm weer eens het eea heeft veranderd waardoor het niet meer werkt op de Musicpal. Nice. Het was een van de redenen waarom ik een musicpal aanschafte.

• kielkiel
maartend schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:22:
Ja hoor.

Ik lees net op de duitse fora dat last.fm weer eens het eea heeft veranderd waardoor het niet meer werkt op de Musicpal. Nice. Het was een van de redenen waarom ik een musicpal aanschafte.
doen ze dat bewust ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lantalume
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb vandaag het apparaat (de nieuwe versie inclusief usb-poort en afstandsbediening) binnen gekregen. Ik heb de musicpal vooral gekocht om simpel MP3's te kunnen afspelen via USB-stick en mn My Passport Western Digital harddisk. Dit zou probleemloos moeten kunnen volgens de produktomschrijving.

Dit bleek een behoorlijke teleurstelling. Mn harddisk herkent de musicpal niet. De USB-stick wel. Maar als je op de usb-stick een map benaderd die meer dan 10 bestanden bevat keert deze direct terug naar het menu.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:05

CasGas

.

Weet iemand trouwens ook of PureDJ erop te ontvangen is? Ze hebben wel allemaal winamp streams, maar ik weet niet of dit zo ook te ontvangen is?

Is er nergens een lijst met welke zenders erop te ontvangen zijn eigenlijk? Ding moet het toch ergens vandaan trekken?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[b][message=32701230,noline]
Is er nergens een lijst met welke zenders erop te ontvangen zijn eigenlijk? Ding moet het toch ergens vandaan trekken?
Die lijst is er wel zo ongeveer. Kijk maar eens welke internetradio je in je winamp kunt ontvagen en die kun je ook zo ongeveer in je Ding krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Anders toevoegen op vTuner. Als je een accountje aanmaakt (zo gepiept) na ingave van het MAC-adres van je Musicpal, dan komen de zenders in je "web added stations".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-07 21:12
Waar ik vorige week nog in staat was om mijn Musicpal de vuilnisbak in te kieperen, hebben met LAN-kabel aan de router hangen ipv wifi-verbinding en een firmware-update naar 1.65 soelaas geboden. De slechte wifi-ontvangst stelt me eigenlijk wel teleur, de router staat nl. in de kamer naast de kamer waarin ik de Musicpal heb staan. Met wifi-verbinding kon ik hooguit een minuutje radio luisteren voordat er opnieuw gebufferd moest worden. Dat minuutje luisteren kon bovendien pas na een minuut of twee naar het schermpje staren waarin teksten als "Even geduld aub", "Verbinding maken" en "Bufferen ...%" voorbij bleven komen. Dat probleem was, zoals gezegd, snel verholpen door hem met een LAN-kabel aan de router te hangen.

Vervolgens liep mijn Musicpal constant vast bij het veranderen van zender, aangezien 'ie met een stable firmware (1.59) draaide vond ik dat op zijn minst vreemd. Het updaten naar 1.65 lijkt (voorlopig) ook dat probleem verholpen te hebben. Het is nu hopen dat Freecom in een volgende firmware-versie ook FLAC-ondersteuning aan de Musicpal gaat toevoegen, dan is 'ie vrijwel perfect. Desalniettemin ben ik langzamerhand ook met een schuin oog naar de Sangean WFR-20 aan het kijken, bijzonder fraai apparaat dat al FLAC-ondersteuning biedt en dankzij twee speakers ook een heel stuk betere geluidskwaliteit beloofd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je opmerking over WiFi is wel vreemd. Ik heb de MusicPal ook in een andere kamer staan, zit ongeveer 8 meter tussen. Ik heb nooit problemen met slechte verbinding / bufferen. Andere wifi apparaten in huis werken prima?

Nu zijn de muren bij mij in huis ongeveer van karton, dus dat maakt misschien wel uit... :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282805

De uitgebreide Wekkerfunctie is toch wat beperkt! Je kunt maar 5 tijden instellen in plaats van 7 in een week. Je kunt kiezen voor alle 7 dagen van de week afzonderlijk. Maar je kunt in totaal maar tot 5 dagen programmeren voor een wektijd. Dus dan kom je uiteindelijk op het instellen van de functie : Werkdagen en afzonderlijk Zaterdag en Zondag als je de hele week gewekt wilt worden met wat verschillende tijden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb een heel regelmatig leven, 5 verschillende wektijden is geneog voor mij :-)
Maar ik kan mij voorstellen dat het een lastige beperking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Boss schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:12:
Je opmerking over WiFi is wel vreemd. Ik heb de MusicPal ook in een andere kamer staan, zit ongeveer 8 meter tussen. Ik heb nooit problemen met slechte verbinding / bufferen. Andere wifi apparaten in huis werken prima?

Nu zijn de muren bij mij in huis ongeveer van karton, dus dat maakt misschien wel uit... :-)
Zowel de laptop, als m'n HTC TyTn II werken probleemloos met wifi-verbinding, ook op de andere verdiepingen in huis. Zo dik zijn de muren hier in huis niet, het lijkt dus echt op een slechte ontvangst van de Musicpal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Zijn er nog redenen om niet over te gaan naar firmware 1.65
Heb hier nog geen echte bugs gezien en wel de volgende fixes:
Changelog MusicPal Firmware 1.65 (BETA)
Release Date: 25 August 2009

CHANGES:
* wetter.spiegel.de layout was changed, now working again

Changelog MusicPal Firmware 1.64 (BETA)
Release Date: 19 August 2009

BUGFIXES:
* 'lineout' setting forgetting fixed
* new last fm url layout supported e.g.:
"http://www.last.fm/listen#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fartist%252FNas%252Fsimilarartists"
"http://www.last.fm/listen/globaltags/rock#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fglobaltags%252Frock"
* idle clock working again
* auto selection / auto play bug fixed

CHANGES:
* german alt time format changed
* internal speaker turned on if 'sleep timer' is active
* Brightness for Clock display can be adjusted
* "Play favorites on startup" improved
* wlan pwd can contain '=' sign now
* 'Favorites' is shown in main menu, even only one favorite is present

NEW FEATURES:
* usb files are now sorted in natural order (2<10)
* last.fm auth supported, add "#username:password", example:
"http://www.last.fm/listen#pane=webRadioPlayer&station=%252Flisten%252Fartist%252FNas%252Fsimilarartists#username:password"
* www.aupeo.com supported e.g.: "aupeo://usher or www.aupeo.com/artists/44890-usher"
* ilike.com limited support (mp3 only) e.g.:
"http://www.ilike.com/player?app=ilike&url=/player/auto_playlist_by_artistname%3Fq%3Dmonster%2520magnet"
* jango.com supported e.g.: http://www.jango.com/music/R+Kelly?l=0
* wpl file support e.g. RockFun24
* 1 minute clock idle time and rss reload supported
* filename on twonky vision server on upnp songs shown in details info
* wakeup timer can be configured for every day
* wakeup volume in html page
* file server support in Extras menu
* 12000 khz support, e.g. "http://85.25.135.86:23565/listen.pls"
* fading added (fast on start/stop + slow on wakeup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Werewolf336 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:09:
Zijn er nog redenen om niet over te gaan naar firmware 1.65
Heb hier nog geen echte bugs gezien en wel de volgende fixes:

[...]
Overgaan zou ik zeggen. het enige wat ik heb gehad en zag ook bij iemand anders, dat bij het uitzetten van het apparaat dat 'slapen' in beeld blijft staan. Na een aantal uur kwam weer gewoon de tijd in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:47:
Anders toevoegen op vTuner. Als je een accountje aanmaakt (zo gepiept) na ingave van het MAC-adres van je Musicpal, dan komen de zenders in je "web added stations".
of op z'n nederlands, zo mooi vertaald, 'web boekenleggers' volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik snap niet dat mensen 'm instellen op Nederlands. Ik heb in ieder geval de laatste firmware en er wordt veel Engels en Nederlands door elkaar gebruikt. De Nederlandse vertalingen zijn zo uitermate slecht, dat ik weer voor Engels heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij liep de Musicpal geregeld vast met nieuwste firmware, ben dus teruggegaan naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Helsie schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:34:
Bij mij liep de Musicpal geregeld vast met nieuwste firmware, ben dus teruggegaan naar de vorige versie.
De nieuwste stable (1.59d) of de beta (1.65)?

Ik krijg de firmware niet in mijn Musicpal.
Krijg "The connection was reset" in de browser bij het uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Werkt de musicpal ook samen met het premium abonnement van Digitally Imported (di.fm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Werewolf336 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:11:
[...]

De nieuwste stable (1.59d) of de beta (1.65)?

Ik krijg de firmware niet in mijn Musicpal.
Krijg "The connection was reset" in de browser bij het uploaden...
Ik denk 1.59 zelfs al. Ben nu terug op 1.54 zie ik in de admin interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Helsie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:55:
[...]

Ik denk 1.59 zelfs al. Ben nu terug op 1.54 zie ik in de admin interface.
1.59 is echt een drama. Iedereen heeft er problemen mee.
1.58 werkt wel goed.

Ikzelf wil over naar 1.65, maar degene die ik gedownload heb (meerdere malen) kan ik niet mee updaten, want dan krijg ik timeouts.

Heeft iemand een goede file voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71500

dddddaaf schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:08:
Desalniettemin ben ik langzamerhand ook met een schuin oog naar de Sangean WFR-20 aan het kijken, bijzonder fraai apparaat dat al FLAC-ondersteuning biedt en dankzij twee speakers ook een heel stuk betere geluidskwaliteit beloofd te hebben.
Kan dit ook files van een nas streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Anoniem: 71500 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:52:
[...]

Kan dit ook files van een nas streamen ?
Inmiddels kijk ik al niet meer met een schuin oog naar de WFR-20, maar staat 'ie hier gewoon vrolijk te spelen! :9 De geluidskwaliteit is (zoals verwacht) een stuk beter als van de Musicpal, hij speelt ook podcasts af en is nog niet één keer vastgelopen in de week dat 'ie hier staat. Een nadeel heeft 'ie echter ook; zelfs op de laagste felheid van het display verlicht 'ie probleemloos een volledige kamer, best vervelend wanneer je hem ook als wekker gebruikt.

Ik heb zelf (nog) geen NAS, maar files streamen is idd mogelijk als ik o.a. de handleiding en diverse fora op internet er op nalees. De WFR-20 kan zowel door Windows gedeelde bestanden, als files op een UPnP-server vinden en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71500

twaeker schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:51:
Ik zie in de laatste FW staan:
(http://Musicpal/admin/cgi-bin/debug.cgi)

Enable Capturing [Nashville restart required]

Is dat nog wat boeiends? Of is dat niet nieuw?
Ja wat is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Kleine kick:

Ik heb net een MusicPal aangeschaft. Nu vroeg ik mij af wat de makkelijkste manier is om mijn muziek van mijn Mac te streamen naar musicpal. Mijn muziek staat allemaal opgeslagen op een externe harde schijf die via USB aan mijn Mac gekoppeld is.

Googlen heeft me een aantal progjes opgeleverd, nu wilde ik graag weten wat volgens jullie de makkelijkste en beste manier is want ik kom er niet helemaal uit helaas.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkhoff67
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-01 07:31
donleone83 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:44:
Kleine kick:

Ik heb net een MusicPal aangeschaft. Nu vroeg ik mij af wat de makkelijkste manier is om mijn muziek van mijn Mac te streamen naar musicpal. Mijn muziek staat allemaal opgeslagen op een externe harde schijf die via USB aan mijn Mac gekoppeld is.

Googlen heeft me een aantal progjes opgeleverd, nu wilde ik graag weten wat volgens jullie de makkelijkste en beste manier is want ik kom er niet helemaal uit helaas.

Alvast bedankt!
Ik heb het voor elkaar gekregen met Twonky media server, dat is alleen niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Dank je, ik gebruik nu ook Twonkymedia Server. Heb nu de test versie, maar aangezien het als een trein werkt denk ik dat ik hier wel 20 dollar voor kan missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdi48
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 13:35
Begin september hier bericht, dat streamen vanaf PC met WM11 maar niet lukte. Na alle varianten van instellingen in WM11 zo'n beetje te hebben uitgeprobeerd werkt het nu al een tijdje storingsvrij. Het is jammer dat ik hier geen plaatjes kan weergeven, anders zou ik met een paar screenprints de diverse vinkjes in de pop-ups kunnen laten zien. Het kan dus wel.

Maar nu weer iets "geks" Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's avonds als laatste naar Radio1 heb geluisterd, als ik 'm 'smorgens weer aanzet staat de MP op radio Gelderland, snap hier niks van. :?

Beide zenders staan in m'n favorieten lijst, en 'snachts zend radio Gelderland het zelfde programma uit als Radio1. De MP kan daardoor toch niet zelf van zender wisselen ?

Een 2e probleempje dat ik heb is: bij aansluiting op m'n versterker via audio/stereo out blijft de speaker van de MP ook hinderlijk "meedoen" Als ik de volumeknop zacht zet gaat ook de output naar m'n versterker naar een te laag niveau, is hier iets aan te doen ?

Grtz Verdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birkhoff67
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-01 07:31
Verdi48 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:50:

Maar nu weer iets "geks" Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik 's avonds als laatste naar Radio1 heb geluisterd, als ik 'm 'smorgens weer aanzet staat de MP op radio Gelderland, snap hier niks van. :?

Beide zenders staan in m'n favorieten lijst, en 'snachts zend radio Gelderland het zelfde programma uit als Radio1. De MP kan daardoor toch niet zelf van zender wisselen ?

Grtz Verdi
Volgens mij is dit een dingetje van de stream van Radio 1, dit is ook mijn favoriet snachts, en om 4uur snachts hapert de stream en springt ie naar de volgende favoriet. na n minuutje ofzo werkt t weer. :?

Als ik de musicpal voor vieren uitschakel dmv de sleeptimer dan staat ie smorgens gewoon op Radio 1

[ Voor 0% gewijzigd door Birkhoff67 op 04-11-2009 13:15 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 23:03
Hoe kan ik de firmware handmatig updaten? Want als ik hem via het menu open op de musicpal zelf geeft ie aan de de laatste firmware geladen is terwijl dit niet het geval is.

Edit: gevonden via de webbrowser. onderaan firmware updaten :S ok daar had ik dus helemaal overheengekeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Pallas op 15-11-2009 10:16 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb nu de fw 1.64 en dat werkt prima.
Nou zag ik een extra fileserver setting .. wat me wel handig leek met de NAS die ik hier heb.
Maar mijn NAS werkt eigenlijk alleen goed met ftp.... die fileserver hoe werkt dat? ook weer via upnp? (Daar heb ik niet zoveel zin in: eeuwenoude goede wifi router zonder upnp ondersteuning).

Ik dacht ff samba op een usb stick te zetten en deze te koppelen met de musicpal (http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php?id=my_musicpal:palmod). Dat werkt.Ook lukt het met een nas maar dan via usb gelinkt (packard bell netsore 3500). Ik gebruik FirmWare 1.64.
So far so good..
Maar nu... wil ik een connectie maken met mijn nas/musicpal combi met windows. Via Networking probeerde ik \\musicpal_IP\mnt.. en vista klaagt over smb of zoiets (sh@t vista!)..
Maar wat is nu het probleem? : port fowarding? en zo ja welke poorten? 139, 445? Of heb ik een service niet enabled in vista?
Ik zie dat de packard bell nas drive is gemount: /dev/sdb1 on /tmp/mnt/Packard_Bell_NetStore_USB_2.0#sdb1 via de website van palmod...

Heb ik nu een probleem met vista of wat is nu het probleem?

[ Voor 54% gewijzigd door henkleerssen op 17-12-2009 17:10 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Niet zo ongeduldig he? Misschien kan niemand je helpen, omdat de term 'klagen' nou niet echt input voor een techneut is om te roepen 'hey dan moet je gewoon dit doen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij werkt de musicpal niet als fileserver / upnp server. Hij kan als client werken en muziek vanaf een usb-stick spelen. Maar muziek die via een USB aan de MP hangt kan je niet delen met andere gebruikers.

Waarom zet je niet gewoon een upnp server op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Boss schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:35:
Volgens mij werkt de musicpal niet als fileserver / upnp server. Hij kan als client werken en muziek vanaf een usb-stick spelen. Maar muziek die via een USB aan de MP hangt kan je niet delen met andere gebruikers.

Waarom zet je niet gewoon een upnp server op je NAS?
Omdat de upnp protocol niet werkt op mijn router (tenzij ik waarschijnlijk poorten ga forwarden: 139 en 445 of welke nog meer?)
Echter in een ver verleden (rond 2006 geloof ik) is vaker gebleken dat upnp via poorten die als onveilig wordt gezien in een windows netwerk (steekwoorden netbios en virus). Automagische netwerkherkenning van apparatuur heb ik verder niet zoveel aan..
Moet ik weer een nieuwe router kopen.. nu ff geen zin in..
Maar waarom werkt de MP niet ook met ftp (dat je dus een ftp op je nas wat ik dus heb en daar connectie naar maakt).. vraag ik me wel eens af?
Samba leek me wel een handige tussen oplossing nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij hoeft je router geen upnp te ondersteunen. Een router met upnp ondersteuning zal zichzelf als upnp device gedragen. Maar ook zonder dat te hebben kan een router upnp verkeer gewoon doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Boss schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:36:
Volgens mij hoeft je router geen upnp te ondersteunen. Een router met upnp ondersteuning zal zichzelf als upnp device gedragen. Maar ook zonder dat te hebben kan een router upnp verkeer gewoon doorlaten.
ok. ik gebruik verder geen upnp. Dus ik moet alles zelf instellen. Lekker tweaken.. maar wat nu met samba en filesharing met windows vista? Ben ik dus nog niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een upnp server op je NAS zet (er zijn er genoeg te vinden) dan zal je MP hem daarna waarschijnlijk zo kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
henkleerssen schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:20:
[...]

ok. ik gebruik verder geen upnp. Dus ik moet alles zelf instellen. Lekker tweaken.. maar wat nu met samba en filesharing met windows vista? Ben ik dus nog niet uit..
Als je niet eens weet dat een een router tussen LAN-apparaten niet als router functioneert maar als switch, dan zou ik afraden om ook met ingewikkelde mods aan de gang te gaan om je musicpal om te vormen tot samba-enabled mediaserver... Of je moet bereid zijn om een hele hoop documentatie te lezen, en uit je manier van vraagstelling krijg ik de indruk dat dit niet helemaal het geval is.

Overigens geef je nog altijd niet aan wat de foutmelding van je Vista is en dus kan niemand je concreet helpen met wat je nou écht tegenkomt. (en goeie kans dat je bij een specifieke Vista melding misschien niet in dit topic moet zijn om het op te lossen, maar in een Vista topic... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Helsie schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:28:
[...]

Als je niet eens weet dat een een router tussen LAN-apparaten niet als router functioneert maar als switch, dan zou ik afraden om ook met ingewikkelde mods aan de gang te gaan om je musicpal om te vormen tot samba-enabled mediaserver... Of je moet bereid zijn om een hele hoop documentatie te lezen, en uit je manier van vraagstelling krijg ik de indruk dat dit niet helemaal het geval is.

Overigens geef je nog altijd niet aan wat de foutmelding van je Vista is en dus kan niemand je concreet helpen met wat je nou écht tegenkomt. (en goeie kans dat je bij een specifieke Vista melding misschien niet in dit topic moet zijn om het op te lossen, maar in een Vista topic... ;) )
ja bedankt maar niet heus.. heleboel documentatie? welke documentatie? Een tweaker heeft dat niet nodig en komt er wel uit. Dus ...nu in vista werkt het wel niet (SMB service probleem blijkbaar) maar in xp wel. De Musicpal is nu dus bij mij een fileserver geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
henkleerssen schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:41:
[...]

ja bedankt maar niet heus.. heleboel documentatie? welke documentatie? Een tweaker heeft dat niet nodig en komt er wel uit. Dus ...nu in vista werkt het wel niet (SMB service probleem blijkbaar) maar in xp wel. De Musicpal is nu dus bij mij een fileserver geworden.
dit is nergens voor nodig

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 22-12-2009 00:52 ]

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 19:49
Voor de geinteresseerde, mijn musicpal zoekt een nieuwe eigenaar.

http://link.marktplaats.nl/308429680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341321

Ik ben dom.
Kan iemand mij in dommemensentermen uitleggen hoe ik een playlist maak van mp3's die ik op mijn XP pc heb staan en vervolgens die playlist kan spelen op de MusicPal?
Ik heb de Pal nu een paar maanden tot volle tevredenheid en kan er alles mee, internet radio en individuele mp3's (van die XP) afspelen, maar ik mis de playlist functie.

Volgens mij mis ik iets......HELLUP! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 341321 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:56:
Ik ben dom.
Kan iemand mij in dommemensentermen uitleggen hoe ik een playlist maak van mp3's die ik op mijn XP pc heb staan en vervolgens die playlist kan spelen op de MusicPal?
Ik heb de Pal nu een paar maanden tot volle tevredenheid en kan er alles mee, internet radio en individuele mp3's (van die XP) afspelen, maar ik mis de playlist functie.

Volgens mij mis ik iets......HELLUP! 8)7
Deze ga ik volgen, ik vraag me dat ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marking
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 22:42
De musicpal werkt met het standaard M3U formaat om een playlist (Favorieten) bij te houden.
Je kan volgens mij met WMP je playlist als m3u opslaan. Deze kan je importeren in je musicpal (bij edit favorites).

Enige probleem is dat deze m3u waarschijnlijk naar je lokale files linken "c:\users\mark\muziek\foo.mp3".
Als je deze in je musicpal laad zal hij ook naar dat bestand zoeken, maar je musicpal heeft geen c:\, dus dat houd al snel op. Je kan deze m3u aanpassen met kladblok om te zorgen dat ie naar een juiste locatie linkt waar de musicpal bij kan. Echter is dit niet een handige oplossing.

Ikzelf gebruik een UPNP server waar al mijn muziek staat. Hiermee browse ik met de musicpal door mijn muziek, en voeg leuke nummers toe aan favorieten en klaar. Dit zou je misschien ook beter kunnen doen.
Je kan ook de webinterface gebruiken en daar een link naar de bestanden zetten.

Ik dacht dat WMP ook een upnp feature had, maar daar weet ik verder niks over.

btw, sinds deze maand weer een nieuwe versie beschikbaar, niet veel bijzonders though, link.
Changelog MusicPal Firmware 1.67 (BETA)
Release Date: 04 January 2010

BUGFIXES:
* id3v2 unicode string parsing fixed
* youtube working again
* extras/fileserver name#no_linux_ext fixed
* PChome stocks working again

CHANGES:
* last.fm auth supported, add "#username:password", example: http://www.lastfm.de/list...artists#username:password
* ipc_send one line with timeout support and different style added: "/ipc_send?show_msg_box&foo&bar&@23"
* ipc 'play' added e.g.: http://ip_of_musicpal/admin/cgi-bin/ipc_send?play&http://www.fritz.de/live.wax
* extras/fileserver name#script/tmp/foo.sh added
* www.wetter.de support, rtl.wetter.de not online anymore
* sleep timer value reported in state.xml
* Kernel: "General Setup -> Support for paging of anonymous memory (swap)" set
* Kernel: "Device Drivers -> SCSI device support -> Probe all LUNs on each SCSI device" set
* debug page: weather kiosk mode
* debug page: show sky info in extras/weather
* debug page: internal speaker on in sleep mode is adjustable

NEW FEATURES:
* windows 7 wmp "play to" working
* www.google.com weather provider added
* yahoo taiwan and korea stocks added
* opml support in extras/rss feeds
* spaces in stream url are now supported [IMDA compliant]
* autorun.sh gets executed on extras/file server shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Maar wel wederom Last.fm Hopen dattie werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341321

marking schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:36:
De musicpal werkt met het standaard M3U formaat om een playlist (Favorieten) bij te houden.
Je kan volgens mij met WMP je playlist als m3u opslaan. Deze kan je importeren in je musicpal (bij edit favorites).

Enige probleem is dat deze m3u waarschijnlijk naar je lokale files linken "c:\users\mark\muziek\foo.mp3".
Als je deze in je musicpal laad zal hij ook naar dat bestand zoeken, maar je musicpal heeft geen c:\, dus dat houd al snel op. Je kan deze m3u aanpassen met kladblok om te zorgen dat ie naar een juiste locatie linkt waar de musicpal bij kan. Echter is dit niet een handige oplossing.

Ikzelf gebruik een UPNP server waar al mijn muziek staat. Hiermee browse ik met de musicpal door mijn muziek, en voeg leuke nummers toe aan favorieten en klaar. Dit zou je misschien ook beter kunnen doen.
Je kan ook de webinterface gebruiken en daar een link naar de bestanden zetten.

Ik dacht dat WMP ook een upnp feature had, maar daar weet ik verder niks over.
Dank je, ik heb het geprobeerd maar de Musicpal wil toch die nummers nog niet afspelen, hij geeft de melding dat de .mp3 niet gevonden kan worden, ondanks dat ik de m3u heb ge-edit naar UNC.
Overigens, als 'ie de mp3's wel vindt, speelt 'ie ze dan ook 'de een na de ander' af?

k heb trouwens een manier gevonden om te doen wat ik wilde, want ik ben er achter gekomen dat ik via het menu op de Pal (niet de web interface) kan kiezen voor media server, naar de pc met mplayer kan wijzen en dan naar .wpl playlists kan wijzen. De playlist wordt dan door mplayer afgespeeld en naar de Pal gestreamd, niet in de Pal geladen. Dan hoeft dus de Pal geen UNC paden op te geven, maar de PC moet netwerk access hebben voor de mp3's. Werkt gewoon......
Moet ik dus wel van tevoren die .wpl maken maar dat vind ik geen groot bezwaar. Daar heb ik dus ooit overheen gekeken, of dat is er bij een software upgrade 'spontaan' op gekomen. Maak niet uit, ik kan doen wat ik wil.
Nogmaals Dank voor de tips .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Is er een manier om de musicpal uit te krijgen als de grote linker knop niet meer werkt?
De stekker eruit halen vind ik niet echt een goed alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan het via de web-toegang proberen. Maar echt praktisch is dat ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marking
De linker knop zet deze ook niet uit, maar zet hem op sleep mode. Dit houd in dat hij het geluid uit zet, en naar klok modus gaat.
Hetzelfde idee kun je krijgen door de idle tijd gewoon in te stellen. en als je dan ook nog instelt hoe fel het scherm is (uit?) en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
marking schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:10:
De linker knop zet deze ook niet uit, maar zet hem op sleep mode. Dit houd in dat hij het geluid uit zet, en naar klok modus gaat.
Hetzelfde idee kun je krijgen door de idle tijd gewoon in te stellen. en als je dan ook nog instelt hoe fel het scherm is (uit?) en je bent klaar.
Ik neem aan dat hij niet het geluid, maar de stream uitzet, toch?
Ik wil die uit kunnen zetten en inderdaad niet via de webinterface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Werewolf336 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Ik neem aan dat hij niet het geluid, maar de stream uitzet, toch?
Ik wil die uit kunnen zetten en inderdaad niet via de webinterface :)
inderdaad de stream wordt ook uitgezet, of de mp3 op pauze (of stop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:59
Nieuwe firmware 1.67b
Werkt goed, zie geen grote verschillen.

http://www.freecom.nl/objects/00015172.zip

Changelog MusicPal Firmware 1.67 (BETA)
Release Date: 04 January 2010

BUGFIXES:
* id3v2 unicode string parsing fixed
* youtube working again
* extras/fileserver name#no_linux_ext fixed
* PChome stocks working again

CHANGES:
* last.fm auth supported, add "#username:password", example: http://www.lastfm.de/list...artists#username:password
* ipc_send one line with timeout support and different style added: "/ipc_send?show_msg_box&foo&bar&@23"
* ipc 'play' added e.g.: http://ip_of_musicpal/admin/cgi-bin/ipc_send?play&http://www.fritz.de/live.wax
* extras/fileserver name#script/tmp/foo.sh added
* www.wetter.de support, rtl.wetter.de not online anymore
* sleep timer value reported in state.xml
* Kernel: "General Setup -> Support for paging of anonymous memory (swap)" set
* Kernel: "Device Drivers -> SCSI device support -> Probe all LUNs on each SCSI device" set
* debug page: weather kiosk mode
* debug page: show sky info in extras/weather
* debug page: internal speaker on in sleep mode is adjustable

NEW FEATURES:
* windows 7 wmp "play to" working
* www.google.com weather provider added
* yahoo taiwan and korea stocks added
* opml support in extras/rss feeds
* spaces in stream url are now supported [IMDA compliant]
* autorun.sh gets executed on extras/file server shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja toppertje, alleen als je nou 4 posts omhoog was gescrolled had je gezien dat zelfde al gepost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
plaatst 2 maal

[ Voor 88% gewijzigd door maartend op 24-02-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
SithWarrior schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:17:
Ja toppertje, alleen als je nou 4 posts omhoog was gescrolled had je gezien dat zelfde al gepost was.
En een maand eerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:59
Oeps. Ik zie geen mogelijkheid om mijn bericht te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Nog altijd geen FLAC-support... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Wat is het verschil tussen de Freecom Musicpal USB Remotecontrol (is een nieuwe review beschikbaar!) en de Freecom MusicPal Internet Radio v2 . Volgens mij gaat het hier om hetzelfde product?

Verder de volgende vraag:

Ik zoek naar een wekker met de volgende functies:

- Wifi radio en streaming vanaf computer
- USB aansluiting waarop een mp3 speler of usb stick met muziek kan worden aangesloten
- Muziek via usb in een zelfgekozen volgorde afspelen
- Meerdere alarmen (ten minste twee) die zowel met radiozender als alarmsignaal of gekozen mp3 nummer werken
- Sleep functie met mp3 nummers of radio

Voldoet de Musicpal aan deze eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:29
Qli-max schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:10:
Wat is het verschil tussen de Freecom Musicpal USB Remotecontrol (is een nieuwe review beschikbaar!) en de Freecom MusicPal Internet Radio v2 . Volgens mij gaat het hier om hetzelfde product?
Als je de specificaties van de fabrikant bekijkt krijg je dezelfde datasheet te zien. Ik denk dat het dezelfde apparaten zijn.
Verder de volgende vraag:

Ik zoek naar een wekker met de volgende functies:

- Wifi radio en streaming vanaf computer
- USB aansluiting waarop een mp3 speler of usb stick met muziek kan worden aangesloten
- Muziek via usb in een zelfgekozen volgorde afspelen
- Meerdere alarmen (ten minste twee) die zowel met radiozender als alarmsignaal of gekozen mp3 nummer werken
- Sleep functie met mp3 nummers of radio

Voldoet de Musicpal aan deze eisen?
Wifi zit erin, streaming is ook mogelijk. USB aansluiting zit er tegenwoordig ook op dacht ik (en anders kun je die er zelf op solderen (v1)). De rest weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
jan-marten schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:51:
[...]
Als je de specificaties van de fabrikant bekijkt krijg je dezelfde datasheet te zien. Ik denk dat het dezelfde apparaten zijn.

[...]

Wifi zit erin, streaming is ook mogelijk. USB aansluiting zit er tegenwoordig ook op dacht ik (en anders kun je die er zelf op solderen (v1)). De rest weet ik ook niet.
Ik heb toch besloten om een ipod te kopen (gisteravond in de aanbieding bij het prijzencircus van v&d, moest snel beslissen), dus ik ga toch voor een ipod dock met wekker functie zonder wifi streaming (ander topic).

Wel bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Kan ik mijn Musicpal een andere hostname geven? Heb er namelijk twee stuks in het netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ja, zowel via de webinterface als via het musicpal menu moet dat kunnen.

Via de webinterface:
- ergens in het menu staat "Name", daar kan je de netwerknaam van het apparaat veranderen.

[ Voor 44% gewijzigd door Garyu op 27-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gevonden, bedankt voor de tip!

Ik heb een DHCP reservation list in mijn router, en kon dus niet twee keer dezelfde hostname in die list zetten. Nu kan het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Iemand ervaring van de service van Freecom?

De afstandsbediening van de Musicpal die ik vorige week voor mijn vader heb gekocht, reageert niet goed. Met mijn afstandsbediening heeft hij geen problemen.

Om nou de hele radio retour te sturen naar bol.com (als zijnde DOA) vind ik iets overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij moet je doorgaans voor de garantie naar de partij die jou het apparaat heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bij bol.com moet ik het hele apparaat met toebehoren retourneren...

Ik heb net gebeld naar de helpdesk van Freecom en krijg ik morgen kosteloos een nieuwe afstandsbediening door de brievenbus.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marking
En weer een nieuwe update. Ben benieuwd of iets zal merken van de nieuwe UPnP stack...
note dat bij de download 2 verschillende firmware versies zitten, leves even de txt file welkej e moet gebruiken :)
link
Changelog MusicPal Firmware 1.68 (BETA)
Release Date: 23 April 2010

BUGFIXES:
* missing german translations added
* few spanish translations added

CHANGES:
* new UPnP stack
* longer timeout on wma streams
* ntp server pool.ntp.org added
* multiple scripts support for "nashville_notify*.sh external get_name" and "nashville_notify*.sh external selected"
* youtube updated
* slower alarm fade in
* russian support improved

NEW FEATURES:
* russian user interface added
* html browser supports encoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Ik vind het apparaat geweldig op 1 cruciaal punt na: de wifi ontvangst is bijzonder belabberd.

5 meter is al te ver en ik moet hem bij het opstarten altijd binnen 1 meter van mn router houden om contact te leggen, dan kan ik er 'gerust' 5 meter ver mee luisteren.

Nu wou ik juist een Wifi radio om overal ontvangst te hebben maar daarin kom ik bedrogen uit.
Ik heb al gekeken hoe ik er een externe wifi antenne op kan aansluiten maar ik vind dit te lastig om uit te voeren.

Ik heb een linksys 54g router, misschien dat een N router help met het bereik of maakt dat niet uit?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Het ontvangst is inderdaad belabberd.

Ik had vroeger met draadloze router in de meterkast staan op de begane grond en had toen op zolder geen bereik. Heb nu een bedrade router in de meterkast en een draadloze router (ingesteld als accesspoint) op een centraal punt op de eerste verdieping. Heb nu overal in het huis bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

^is dat een N router?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heb een poos terug op mijn musicpal in mijn mediaplayer de lijst aangepast waarop hij de mp3's op mijn nas moet weergeven. Heb toen een sorteervolgorde artiest/jaar gebruikt. Dat ik toch niet meer weet hoe ik dat heb gedaan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:29
@maartend: ik gebruik de playlist editor van WinAmp om de lijst wat op te schonen/sorteren. Die kent de nodige truukjes om de lijst te sorteren op 'iets'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jan-marten schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:45:
@maartend: ik gebruik de playlist editor van WinAmp om de lijst wat op te schonen/sorteren. Die kent de nodige truukjes om de lijst te sorteren op 'iets'.
dat bedoelde ik niet. was echt iets dat ik op de musicpal had gedaan.

En nog iets vreemds

Ik heb een zooi podcast en die zijn als volgt genamed en de-id3-tagged.
x-rated 2010-02-28 uur 1
x-rated 2010-02-28 uur 2
x-rated 2010-02-28 uur 3
x-rated 2010-03-04 uur 1
x-rated 2010-03-04 uur 2
x-rated 2010-03-04 uur 3

Lijkt me vrij duidelijk. Maar...
De musicpal geeft ze als volgt weer
x-rated 2010-02-28 uur 1
x-rated 2010-03-04 uur 1
x-rated 2010-02-28 uur 2
x-rated 2010-03-04 uur 2
x-rated 2010-02-28 uur 3
x-rated 2010-03-04 uur 3

Hoe kan dit en hoe kan ik het in de goede volgorde laten afspelen ZONDER de id3-tags of nemen aan te pasen. Lijkt me nl. een vreemde manier van sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289210

Alien_Inside schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:35:
Ik vind het apparaat geweldig op 1 cruciaal punt na: de wifi ontvangst is bijzonder belabberd.

5 meter is al te ver en ik moet hem bij het opstarten altijd binnen 1 meter van mn router houden om contact te leggen, dan kan ik er 'gerust' 5 meter ver mee luisteren.

Nu wou ik juist een Wifi radio om overal ontvangst te hebben maar daarin kom ik bedrogen uit.
Ik heb al gekeken hoe ik er een externe wifi antenne op kan aansluiten maar ik vind dit te lastig om uit te voeren.

Ik heb een linksys 54g router, misschien dat een N router help met het bereik of maakt dat niet uit?
Ik heb dezelfde router en een huis met betonnen vloeren. De router staat op de 2e etage en de Musicpal pendelt regelmatig tussen de begane grond (feestjes) en de 1e etage (wekker). Ik heb helemaal geen problemen met het ontvangst.. misschien terug naar een eerdere versie om te kijken of het je probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heeft iemand een suggestie voor een degelijkere alternatieve afstandsbediening, zonder dat ik de firmware moet hacken?

Ik en mijn vader hebben allebei de versie met afstandsbediening en USB aansluiting. Mijn vader is nu al toe aan zijn derde afstandsbediening in minder dan een jaar tijd. Hij gebruikt de Musicpal erg veel. :(

• Garyu

Garyu

WW

Een Logitech Harmony 525?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Is Freecom met de support gestopt? Ik zie helemaal niks meer van de Musicpal op de website, ook geen firmware meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:41:
Is Freecom met de support gestopt? Ik zie helemaal niks meer van de Musicpal op de website, ook geen firmware meer...
Zat ik me toevallig ook net af te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Klopt ja, alles is van site af. Alleen de site www.musicpal.info is nog in de lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Dat kan nog een probleem worden als de overeenkomst tussen Freecom en vTuner afloopt. :X

Shoutcast doet het ook al een tijd niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

SithWarrior schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:32:
Klopt ja, alles is van site af. Alleen de site www.musicpal.info is nog in de lucht...
De firmware is GPL, maar ja, ik dan deze niet verbouwen en vraag me af of er genoeg MusicPals verkocht zijn om iemand op te laten staan om dat wel te doen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289210

Bij mijn Freecom was één van de bedieningsknoppen afgebroken. Op internet zijn allerlei moeilijke handleidingen te vinden hoe men dit zelf kan oplossen. Ik heb zelf Freecom aangeschreven via de support en melding (via RMA) gemaakt met de opmerking over de knop.

Na het opsturen van de Musicpal kreeg ik, uit coulance, een nieuwe Musicpal opgestuurd. En dan ook nog de laatste versie met afstandbediening.. Prima service van Freecom lijkt me.

Wellicht een advies voor degene die er last van hebben/krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Ik heb onlangs de musicpal van mijn vader geupdatet naar de laatste firmware (1.67). Helaas brengt deze update een rare bug met zich mee. Aanzetten van de musicpal levert een eeuwig durende bufferende zender op. Wisselen van zender, en weer terug naar de zender waarmee hij aanging lost dit op. Storend is het echter wel.

Omdat ik graag de oorzaak hiervan wil oplossen heb ik de volgende zaken geprobeerd.
- musicpal uitzetten terwijl ik naar een andere zender luister (geen oplossing)
- restore naar fabrieksinstellingen (geen oplossing)
- ipv draadloos, wired aangesloten (geen oplossing)

Nu wil ik proberen of terug gaan naar een oudere firmware het probleem oplost. Een probleem echter, alle links naar oudere firmwares en beta firmwares zijn dood.
De vraag dus of iemand hier nog een oudere firmware voor mij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Op de website zie ik firmware v1.67 als laatste, terwijl op de Musicpal van mijn pa firmware v1.68 staat..

Ik zal eens kijken of ik het bestand nog ergens heb staan.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste