Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164223

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00011372.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00011371.jpg
• Technical Specifications:
- 240Mhz Marvel Orion processor
- 32MB DRAM memory
- 20 bit D/A converter
- Supported bit depth: 8-bit, 16-bit stereo or mono
• Network Interfaces: 802.11b/g, RJ45 (Ethernet)
• Network Security: WEP, WPA, WPA2
• Audio Interfaces: Composite, line out (stereo) Power Supply: 5V external power adapter (included)
• Speaker: 3W mono linear magnetic drive full range loudspeaker
• Dimensions: 26,5 x 11,5 x 8 cm (10.4 x 4.5 x 3.2 inch)
• Weight: 600g (21.2 ounce)
• Supported Audio Formats:
- MP3 (CBR/VBR up to 320 kBit/s)
- WAV (LPCM)
• Supported Services and Protocols:
- UPnP
- HTML (Web GUI)
- DHCP
- Fixed IP
- WLAN
- Live RSS/Blog feeds in display
- Podcast (MP3/WAV)
- ID3 (V1.0 / V2.0)
- M3U
- PLS
• Internet Radio Services:
- vTuner (subscription included)
- Shoutcast
• LCD Display: 128x64 pixel
• Firmware: Open firmware (based on Linux Kernel 2.6), upgradeable to ensure that the latest capabilities and services can be offered on your Freecom MusicPal
• Minimum Requirements for Internet Radio: Router with wireless 802.11b/g or wired 10/100 RJ45 Ethernet connection (broadband Internet connection required for Internet radio)
• Minimum Requirements for MP3 Streaming:
- PC connection: Windows XP or Vista with MediaPlayer 11
- Mac connection: Mac OS X 10.3 or higher, UPnP software
- NAS Device: UPnP compatible hardware (UPnP Server)
• Installs in seconds, easy to set up
• Supports over 5,000 radio stations
• Alarm clock functionality
• Live RSS feeds / Blog feeds in display
• Built-in speaker and WLAN antenna
• Stereo audio out (2 x cinch) to connect to HiFi/Amplifier set
• Line out (minijack) to connect to headphones or active speakers

Freecom
pricewatch

Ik was al langer op zoek naar een internet-wekkerradio en dit vind ik wel een lekker apparaatje, voor iets meer dan 100euro.
Internet radio en UPnP met twonky werken soepel.
De interface is relaxed met de grote draaiknoppen, navigatie door menu/muziek is op de ipod manier (draai en klik)
En alles is ook in te stellen met een webinterface

vtuner geeft je de mogelijkheid om een lijstje webradio favorieten te maken,
-Je kunt je registreren bij vtuner door je [url="http://musicpal/admin/cgi-bin/admin.cgi?f=info&n=../info.html"]mac-adres[/url] op te geven
-Het lijstje verschijnt dan onder Internet Radio -> Internet Favorieten

Lastfm kun je luisteren door de volgende urls bij je favorieten toe te voegen
-je eigen account http://www.last.fm/listen/user/jou_naam/personal
-voor een bepaalde tag http://www.last.fm/listen/globaltags/reggae
-voor een bepaalde artieste http://www.last.fm/listen/artist/slayer/similarartists

Handige links
-musicpal site
-forum nederlands engels
-[url="http://musicpal/admin/cgi-bin/debug.cgi"]debug pagina van je eigen musicpal[/url]
-dissection of a musicpal
-ontleden van de musicpal
-meer handige links

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 164223 op 23-11-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk apparaat, was er ook al even naar op zoek geweest. Continu uitverkocht/niet op voorraad. Toch nog maar eens een hernieuwde poging doen.

Je kunt hem als wekkerradio gebruiken, begrijp ik. Kun je dan een eigen playlist oid aanmaken waarmee je gewekt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164223

Topicstarter
[b][message=29126266,noline]MacWebber schreef op woensdag 21 november 2007 @
Je kunt hem als wekkerradio gebruiken, begrijp ik. Kun je dan een eigen playlist oid aanmaken waarmee je gewekt wordt?
Yep, je het een fav lijstje, en als je een nummer/station luisterd kun je dit toevoegen aan fav als de wekkerradio aanspringt begint ie dat lijstje te spelen, alstie iets niet kan spelen pakt ie het volgende nummer.

Die favorieten kun je ook via je browser beheren, alleen werkt dat niet in firefox, wel in ie

• MacWebber
  • Niet online
Ik heb hem net uiteindelijk maar via Freecom.nl besteld. Levertijd 2-3 weken. Media markt heeft een enorme backlog met bestellingen staan, ik gok dat dit uiteindelijk het snelst is.

Overigens, mocht iemand hem via Freecom.nl bestellen, geef als kortingscode even "JOURNALIST" op. Levert je zomaar 15% korting op, ons Hollanders bent zuunig.

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 07:30

quez

Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door quez op 22-11-2007 16:10 ]

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 07:30

quez

Ik heb hem ook, de Freecom Musicpal. Leuk apparaatje, wordt er al een aantal weken prettig wakker mee :) Hij werkt ook goed als wireless mp3 speler icm WMP 11.
Jammer genoeg kraakt het apparaatje wel wanneer je muziek of stemmen hebt met veel bas, zelfs op 50 volume en geen bassversterking heb ik dit al! De behuizing is kennelijk niet gebouwd op trillingen. Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Toevoeging:
http://tweakers.net/productreview/5636 daar staat ook een link naar afbeeldingen van hoe de musicpal er van binnen uit ziet gepost door donar.

• Boertje_63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 22:38
Ook ik heb heb de Musicpal aangeschaft, gewoon gehaald bij de Dixons :P Wel iets duurder, maar gelijk meenemen.

Machtig leuk apparaat waarmee je mp3 en wav bestanden kunt beluisteren. Wel even een leuk speakersetje eraan hangen, want het eigen speakertje is maar matig.

Leuk is de optie om een RSS feed onderin het beeld van de klok te laten lopen, alleen is het mij nog niet gelukt om de feed ook weer te geven bij weergave van wat er nu speelt, zoals op de allereerste foto van het eerste bericht

De installatie is erg makkelijk, nog eenvoudiger is het mbv de webinterface. Wel jammer dat hij niet achter een proxy gebruikt kan worden, althans dat is mij niet gelukt :? Wacht al enkele dagen op bericht van de support afdeling van Freecom, maar daar verwacht ik weinig van. ;(

Ook kan je vanaf een pc in jouw netwerk mp3's en wav's streamen naar de Musicpal. Wel heb je daarvoor MP11 nodig. Zelf heb ik eea getest met tversity. http://tversity.com/ Werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetelaarNG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb ook een paar van deze apparaten gekocht. Werkt goed, (op kabel) Wifi niet getest. Ik lees dat er 2.6 kernel linux op zit, maar ik kan de software nergens vinden. GNU software zijn ze toch verplicht bij te leveren of een ftp open te stellen ?
Wie weet waar de software is voor deze MusicPal van Freecom ? Ik wil de firmware aanpassen voor mijn eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
iemand al aan het knutselen geweest met een betere luidspreker. zoals bv deze http://www.visaton.de/de/1/3/384.html

alle ervaringen welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Anoniem: 164223 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:25:
[

Nadeel
-geen ondersteuning voor wmv(schijnt er aan te komen), m4a, ogg, flac ea
-rss feed is schokkerig en maakt zinnen niet af, maar pakt het volgende item na 20s
-speaker is matig
Wat mij betreft mag hier nog aan toegevoegd worden:
-alleen analoge audio-uitgang (voor zover ik de achterkant bekeken heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243467

Ik heb hem nu zo'n maandj Hoewel het concept wel goed is, wacht ik nog wel met smart op een update.
Ik heb zo de volgen problemen:
Als ik hem als wekkerradio gebruik in combinatie met hoofdtelefoon, gebruik is wordt ik door de luidspreker gewekt . Dit lijkt goed, echter om 's avond weer met de hoofdtelefoon in te slapen moet de stekker er vanachter even uit en weer ingestoken worden. Dit kan slimmer

Als ik mijn mediaserver beluister via de musicpal dan houdt hij de server bezet, ook als ik hem uitzet of gewoon naar de radio luister. De enige remedie Stekker eruit en opnieuw opstarten. Hierna is de mediaserver weer beschikbaar voor andere gebruikers

Als de overige huisgenoten te veel bandbreedte snoepen gaat hij op een gegeven moment ook in de fout en hangt hij. Dus weer de stekker eruit

De favorietenlijst werkt ook niet lekker .De zender op een aatal posities kunnen noiet geselcteerd worden hij pakt dan steeds een zender die eigenlijk drie plaatsen verder staat.

Het beheer van de favorieten op de webinterface mag wel voorzien worden van een mogelijkheid om de volgorde in te stellen.

Weet iemand wanneer de volgende update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 243467 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:13:

Als ik mijn mediaserver beluister via de musicpal dan houdt hij de server bezet, ook als ik hem uitzet of gewoon naar de radio luister. De enige remedie Stekker eruit en opnieuw opstarten. Hierna is de mediaserver weer beschikbaar voor andere gebruikers
ik weet niet welke server je gebruikt, maar ik gebruik de twonky mediaserver op een NAS en heb hier geen last van, ik kan tegelijk video streamen naar mijn sl300i en muziek naar een sla5520 en de musicpal en heb nog geen hickup of vastloper gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243467

een synology 101g+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ik heb de freecom fsg-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels ook een weekje binnen. Wat me positief opvalt is de kwaliteit van de speaker. Na alle verhalen die ik in reviews gezien had dacht ik dat het geluid zo ongeveer niet om aan te horen zou zijn, maar dat valt reuze mee. Als wekkerradio vind ik hem zonder meer acceptabel en als je hem wilt gebruiken voor serieuzer werk koppel je hem denk ik toch aan je stereo of aan een paar fatsoenlijke(r) speakers.

Setup is kinderspel, WLAN koppeling werkt als een zonnetje, ook als 'ie wat verder van mijn accesspoint afstaat. RSS display is grappig, maar weinig nuttig, daarvoor is het scrollen te onhandig. Het hele apparaat is wel groter dan ik verwacht had. Op zich niet zo heel erg, voordeel is dat er meer ruimte was voor de grote knoppen en die zijn wel handig; ik ben zonder bril zo stekeblind als het maar gaat en dan schelen die knoppen flink wat keren misgrijpen.

Het zoeken naar muziek in een library vind ik te omslachtig. Op een of andere manier zou dat handiger moeten kunnen. Het systeem dat gebruikt wordt is hetzelfde als van bijvoorbeeld de Roku Soundbridge 1001, veel klikken en draaien om een nummer te selecteren. Het bijhouden van favorieten, "aanklikken" als het nummer speelt is slim verzonnen. De web-interface is op het gebied van favorieten eigenlijk alleen maar handig om nummers uit de lijst te mikken. Browsen is eigenlijk niet goed mogelijk, dus nummers toevoegen is erg lastig.

De alarmfunctie is, net als die van iedere andere alarmklok die ik ken, te beperkt. Ik kan kiezen uit "Uit", "Een keer", "Iedere dag", "Werkdagen". Probleem is dat ik verschillende dagen van de week op verschillende tijden op moet. Eigenlijk is mijn Windows Mobile telefoon de enige die snapt dat je verschillende alarms moet kunnen instellen. Wellicht dat er een klein progje te fabrieken is dat de web-interface gebruikt om die instellingen slimmer te doen.

Verder ben ik er erg blij mee hoor ;)

Ik heb overigens ook niet het probleem dat de server geblokkeerd wordt als ik de MusicPal gebruik. Ik kan gewoon nog een andere musicplayer aan het werk zetten. Mijn server is een simpele Windows Media player 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132379

kan iemand iets meer vertellen over de mp3 streaming functie?
  • ik heb xp en wmp11 geinstaleerd. betekent dit dat ik de musicpal kan aansluiten en muziek dat op mijn pc staat kan luisteren of is het niet zo simpel?
  • wordt er gebruik gemaakt van de wmp library of maakt hij zijn eigen bibliotheek aan, aan de hand van id3 tags.
  • is het goed te gebruiken als wekkerradio? is de klok zichtbaar in het donker? of is de klok juist zo fel dat het de hele slaapkamer verlicht?
  • wordt je aan de hand van 1 playlist gewekt of kan je kiezen welke playlist? begint hij dan standaard bij nummer 1 of kan je ook random instellen.
misschien een hoop vragen... maar ik heb weinig kunnen vinden over dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik heb er nu een sinds een paar maanden. Erg leuk apparaat moet ik zeggen. Op de RSS heb ik het weerbericht van schiphol (de METAR) gezet.
Plus: geluid, gemak van de wifi, grote knoppen, uiterlijk, webinterface
Min: ik wacht op de wma update voor BNR en Radio1 streams, de rechter selectie-knop draait soms net een station verder tijdens het klikken waardoor je de verkeerde zender krijgt, de RSS stream loopt te snel en met veel te lange tussenpauze.

Mijn stem: Goed ding! Helemaal als de beloofde wma update komt.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Wie kan mij vertellen of je met dit apparaat de radio-streams van bv.: http://www.di.fm/
(Digitally Imported - Serving Free Electronic Music Radio 24/7) kan beluisteren?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bitshape schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:03:
Wie kan mij vertellen of je met dit apparaat de radio-streams van bv.: http://www.di.fm/
(Digitally Imported - Serving Free Electronic Music Radio 24/7) kan beluisteren?
Dat zijn toch gewoon MP3 streams? Moet dus wel werken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 23:04
Ik ben al een tijdlang opzoek naar een wifi wekkerradio voor een betaalbare prijs....en heb hem volgens mij eindelijk gevonden...echter heb ik nog een paar vragen...die iemand hier met meer ervaring met die apparaat kan beantwoorden ??

ik heb namelijk ergens gelezen dat je de wekkerfunctie alleen via de webbrowser aan en uit kunt zetten en niet gewoon een losse knop/schakelaar en Snooze button ??

kun je voor de wekkerfunctie een zelf echt een URL opgeven of alleen voor gedefinierde keuzes via welke services dan ook ?

ook nog geen aac+ streams ook op dit moment toch ??? eventueel firmware upgrade ?

als je gewekt wordt, neemt het volume dan geleidelijk toe (wel zo fijn bij wekkerfunctie) of meteen op ingestelde volume?

alvast bedankt voor de input

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En als er toch vragen gesteld worden, meteen 1 van mij voor de weinige bezitters op dit forum, werkt de musicpal ook met een netwerk harde schijf/mediaplayer (ik bedoel bijvoorbeeld de MP350 van freecom zelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
hier kun je trouwens de laatste firmware vinden voor dit apparaat, misschien iets voor in de start post ?

http://www.freecom.com/fi...7856&Manufactures=1147856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
basix schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:53:
ik heb namelijk ergens gelezen dat je de wekkerfunctie alleen via de webbrowser aan en uit kunt zetten en niet gewoon een losse knop/schakelaar en Snooze button ??
Nee hoor, dat kan ook via het apparaat zelf.
Een snooze optie is er volgens mij niet (ik heb hem iig nog niet gevonden).

Wel komisch; als je favorieten niet benaderbaar zijn op het moment van wekken (bijvoorbeeld door een wifi storing of als je mediaserver uitstaat), wekt de musicpal met het (blikkerige) geluid van een kukelende haan.
kun je voor de wekkerfunctie een zelf echt een URL opgeven of alleen voor gedefinierde keuzes via welke services dan ook ?
De wekker gebruikt je "favorieten". Dus alles wat daarin staat wordt afgespeeld. Zodra de lijst is afgewerkt begint 'ie weer van voor af aan.
ook nog geen aac+ streams ook op dit moment toch ??? eventueel firmware upgrade ?
Niet getest, dus kan ik geen antwoord op geven.
als je gewekt wordt, neemt het volume dan geleidelijk toe (wel zo fijn bij wekkerfunctie) of meteen op ingestelde volume?
Het laatste. Dus vooral niet te hard zetten als je hardcore techno in je favorieten hebt staan ;)

Over die firmware upgrade; die hoef je niet zelf te downloaden, het apparaat kan daar zelf wekelijks naar zoeken. Het downloaden kan 'ie dan ook zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vmu schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:38:
Ik heb er nu een sinds een paar maanden. Erg leuk apparaat moet ik zeggen. Op de RSS heb ik het weerbericht van schiphol (de METAR) gezet.
Plus: geluid, gemak van de wifi, grote knoppen, uiterlijk, webinterface
Min: ik wacht op de wma update voor BNR en Radio1 streams, de rechter selectie-knop draait soms net een station verder tijdens het klikken waardoor je de verkeerde zender krijgt, de RSS stream loopt te snel en met veel te lange tussenpauze.

Mijn stem: Goed ding! Helemaal als de beloofde wma update komt.
Radio 1 (als je NOS radio 1 bedoelt) kan je via de vTuner service toevoegen aan je Musicpal, dat heb ik vandaag ook moeten doen voor mijn moeder. Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Joe Presto schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:55:
[...]

Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.
Is het niet dat de BBC .asx streams gebruikt (wat de musicpal niet ondersteunt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:13:
[...]

Is het niet dat de BBC .asx streams gebruikt (wat de musicpal niet ondersteunt?)
Ik dacht ook dat het niet kon, maar volgens the Times kan het wel... Ik snap alleen niet hoe.

"Other annoying quirks include the fact that BBC stations must initially be programmed in via PC software."
Artikel

edit:
Hier een link naar een post op een ander forum, waar een aantal Nederlandse .asx streams op shoutcast te krijgen zijn: CLICK

[ Voor 18% gewijzigd door Joe Presto op 26-12-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200533

Fly-guy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:56:
En als er toch vragen gesteld worden, meteen 1 van mij voor de weinige bezitters op dit forum, werkt de musicpal ook met een netwerk harde schijf/mediaplayer (ik bedoel bijvoorbeeld de MP350 van freecom zelf)?
Ik zit met dezelfde vraag... heeft iemand dit misschien werkend?
En dan natuurlijk: hoe? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 200533 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:15:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag... heeft iemand dit misschien werkend?
En dan natuurlijk: hoe? :-)
Heb die vraag ook in het MP-35(0) topic gesteld en kreeg het volgende antwoord:
Caveman schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:09:
[...]
Nee, dat gaat niet werken.
Om de mp3 te "streamen" of delen zal de MP een servertje moeten draaien en dat doet ie dus niet. Zelfs bij de gemodde firmware hebben ze dat (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 19:59

geerttttt

Manisch positief

Ik heb ook sinds vandaag de musicpal. Muziekkwaliteit via speaker valt me nog lang niet tegen, Enigste nadeel is dat met een beetje bass, vooral met stemmen (pratende radio-jocks) het apparaat trilt wat een minder mooi bijgeluid meegeeft. Mischien wat mee te maken dat het geluid op 75% staat en de bass boost aanstaat.

Verder topapparaat, webinterface is ook fantastisch en hij ziet er veel mooier uit dan op de foto's vind ik :)

Morgenochtend maar eens zien of ik prettig wakker wordt van de wekker.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244359

Prachtig toestel en lekker simpel en toch veel mogelijkheden. Iedereen is zijn eigen muziek aan het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254081

Er is een nieuwe firmwareversie, 1.46
Overzicht wijzigingen:

Versie 1.46 Build:Feb 29 2008 10:25:54 #386

Change log:
• Hidden SSID ondersteuning
• WMA stream ondersteuning

Overige wijzigingen:

Speelt nu
Volume instelbaar via Web interface

Alarm
5 verschillende alarmeringen in te stellen

Klok
Datum tijd instellen
Uitgebreide mogelijkheden voor synchronisatie (update interval elk uur, elke dag of elke week
Handmatig in stellen

Bij RSS feeds een lijst van 6 door Freecom aanbevolen feeds

WLAN accesspoint
Mogelijkheid opgeven onzichtbaar SSID

Extra’s instellingen
In het hoofdmenu van de Musicpal is een “Extra’s” menu aanwezig
RSS varianten weergeven (keuze tussen verschillende RSS feeds)
HTML Browser (simpele webbrowser)
Weer (temperaturen weergave)
Aandelenkoersen weergeven
Wereldklok weergeven

Geluid
Speel modus (herhaal/willekeurig)
Line-out versterking

Scherm
Helderheid bij gebruik sleeptimer

Administratie
Configuratie te herstellen naar fabrieksinstellingen of opgeslagen configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb zelf niet zo'n apparaat, maar heb het op mijn 'verlanglijstje' (daarom volg ik dit topic). :)

Het ziet er in elk geval wel uit als een flinke lijst mooie verbeteringen... Neemt dit nou de laatste minpunten weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Helsie schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:09:
Ik heb zelf niet zo'n apparaat, maar heb het op mijn 'verlanglijstje' (daarom volg ik dit topic). :)

Het ziet er in elk geval wel uit als een flinke lijst mooie verbeteringen... Neemt dit nou de laatste minpunten weg?
Jazeker, ook speelt de musicpal nu de tracks in de juiste volgorde ipv alfabetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
weet iemand of er met die nieuwe firmware een snooze functie op zit ?

kun je dat ding net als een gewone wekke handmatig op een wektijd instellen voor bijvoorbeeld de volgende dag of kan dat alleen via de webinterface ?

en weet iemand wat die 5 nieuwe wekfuncties specifiek inhouden ?

greetz

[ Voor 12% gewijzigd door basix op 05-03-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
basix schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:17:
weet iemand of er met die nieuwe firmware een snooze functie op zit ?

kun je dat ding net als een gewone wekke handmatig op een wektijd instellen voor bijvoorbeeld de volgende dag of kan dat alleen via de webinterface ?

en weet iemand wat die 5 nieuwe wekfuncties specifiek inhouden ?

greetz
- ik dacht geen snooze
- ja
- je kunt 5 verschillende wektijden instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Het valt mij op dat het volume van het alarm een stuk zachter is geworden, het is nog steeds 30% maar het klinkt zachter.
Op zich is dit prima want ook 5% klinkt nu zachter en dat vond ik bij inslaap vallen toch nog wel eens te hard.
Kan het alarmvolume ergens ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Leuke combi: PCM jaarabonnement + Freecom MusicPal voor €114,50 (incl. vzk). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

raven22 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:42:
[...]

- ik dacht geen snooze
- ja
- je kunt 5 verschillende wektijden instellen
Ik kwam erachter dat als de musicpal 's morgens begint te spelen, en ik druk de linker draaiknop in om hem uit te zetten, hij na 10 minuten weer aanspringt. Lijkt me dus een snoozefunctie?

Kan er echter nergens iets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
Dat klopt van die snooze, daar was ik inmiddels ook achter.
De romupdate heb ik inmiddels ook gedaan. Kan er weinig schokkends aan ontdekken. Veel nieuwe features waar ik eigenlijk niet op zat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
dat is goed nieuws...ik sta eigenlijk op het punt om dat ding te kopen en hem voornamelijk als wekker te gaan gebruiken, maar als er geen snooze functie op zit dan is de belangrijkste functie voor mij niet meer van toepassing...

kan je wektijden ook via de knoppen instellen of alleen via de webinterface ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254081

[
kan je wektijden ook via de knoppen instellen of alleen via de webinterface ?
[/quote]

kan allebei, je kunt ook 5 wektijden instellen en bij iedere wektijd aangeven of het eenmalig of op weekdagen is, best wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24705

Betekent het nu dat met deze update ook BNR - nieuwsradio beluisterd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
Ik moest even spieken, maar die staat nu in de lijst. Hij deed het nu bij mij even niet, maar dat is weleens meer als je de eerste keer een stream selecteert. Zal hem later nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 06-07 19:59

geerttttt

Manisch positief

Anoniem: 24705 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:03:
Betekent het nu dat met deze update ook BNR - nieuwsradio beluisterd kan worden?
bnr staat ook hier in de lijst standaard, heb ff snel voor je gekeken. krijg hier de melding dat hij 'niet kan spelen'
... mischien dat er ergens een andere wel werkende streamlink is op internet? Zo ja, geef maar dan test ik m wel even.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24705

geerttttt schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:45:
[...]

bnr staat ook hier in de lijst standaard, heb ff snel voor je gekeken. krijg hier de melding dat hij 'niet kan spelen'
... mischien dat er ergens een andere wel werkende streamlink is op internet? Zo ja, geef maar dan test ik m wel even.
Dit is de stream die op de bnr-site zelf staat.

http://streams.kpnwebcast...nr2&title=BNR+Nieuwsradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
Afgelopen vrijdag de Musicpal gekocht.

Wat een heerlijk apparaat. Alles werkt zoals het moet werken en de bediening is nog vlot ook. Display is goed af te lezen en de muziek kwaliteit is voor een mono speaker helemaal nietzo slecht.

Ontvangst is goed en verbinden naar de meeste zenders gaat snel. Extra functies als rss/weer etc is leuk, echter moet je dat ook kunnen als de radio uit staat (kan nu niet, daarvoor moet je hem "aan" laten staan zeg maar).

Hopelijk komt er ook nog aac+ ondersteuning aangezien steeds meer radiozenders hierop overschakelen....

Al met al voor het geld een leuke wekkerradio met internetstreams ipv mijn oude FM wekkerradio van 20 jaar oud ;)

[ Voor 8% gewijzigd door basix op 17-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Heeft iemand ervaring met het afspelen van Classic FM? Misschien niet de populairste zender maar voor mij een wens wanneer ik een MusicPal koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Op een forum lees ik dat het zeer makkelijk is om de USB poort die inwendig aanwezig is te aktiveren. Hiermee kunnen dus ook usb sticks gebruikt worden.
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=4905

en voor de echte freaks staat er ook een manier om telnet te activeren:
http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
RobinStn schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:26:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van Classic FM? Misschien niet de populairste zender maar voor mij een wens wanneer ik een MusicPal koop.
ClassicFM doet het ok, voer de volgende link in:

http://217.196.35.29:80/mp3/classicfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
raven22 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:20:
Op een forum lees ik dat het zeer makkelijk is om de USB poort die inwendig aanwezig is te aktiveren. Hiermee kunnen dus ook usb sticks gebruikt worden.
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=4905
Ondertussen heb ik de USB poort geactiveerd, gaat heel simpel, alleen een usb aansluit busje in de al aanwezige slot solderen, usb stick met muziek erin en klaar is kees. Er verschijnt vanzelf een nieuw menu item genaamd usb device. De muziek die op de stick staat wordt direct herkend.

Ook heb ik een andere luidspreker erin gedaan, dit geeft vooral bij hogere volumes een strakker geluid, minder vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239343

Hier werkt de USB poort inmiddels ook. Vond wel het solderen een wat lastige klus. Extra menu item erbij en huplakee, mp3s vanaf USB stick. Heb ook nog mijn 2.5 inch externe HD geprobeerd, maar daar laat het apparaat het toch afweten. Raven22: welke externe speaker heb je erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 239343 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:07:
Hier werkt de USB poort inmiddels ook. Vond wel het solderen een wat lastige klus. Extra menu item erbij en huplakee, mp3s vanaf USB stick. Heb ook nog mijn 2.5 inch externe HD geprobeerd, maar daar laat het apparaat het toch afweten. Raven22: welke externe speaker heb je erin gezet?
lees dit draadje maar effe: http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=2715 is te koop via conrad.nl voor 8,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:26
Hoe is de wifi antenne? Ik wil dit ding (uiteraard) in de slaapkamer gebruiken maar het wifi signaal is daar niet al te best. Tenminste browsen en downloaden op mijn notebook gaat wel prima maar daar zitten denk ik ook wat betere antennes in. Kabel trekken is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257278

Joe Presto schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:55:
[...]

Radio 1 (als je NOS radio 1 bedoelt) kan je via de vTuner service toevoegen aan je Musicpal, dat heb ik vandaag ook moeten doen voor mijn moeder. Het is mij alleen nog niet gelukt om BBC zenders te ontvangen helaas. Ik kan de zender aan WMP toevoegen en afluisteren, ik kan het in een playlist zetten, ik kan de playlist zien op de musicpal, maar BBC blijft onzichtbaar. Gek genoeg stond in een artikel van de Engelse krant 'the Times' dat je met 'PC software' wel naar de BBC kon luisteren. In ieder geval is het mij nog niet gelukt.
Probeer deze site eens. Misschien lukt het dan met de BBC.https://www.reciva.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
Ik vind hem niet geweldig. Mijn MusicPal moet ik soms even ergens anders neerzetten om ontvangst te hebben. Mocht 'ie midden in de nacht de verbinding kwijtraken word je nog wel wakker, maar niet meer met je favoriete muziek. De wekker gebruikt dan een ingebouwd MP3tje van een kukelende haan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Die wifi is nog niet alles inderdaad...
Bij mij gaat het apparaat aan wanneer ik de wektijd instel via de webpage aan en blijft dan ook aan. Ook verslikt hij zich af en toe in het signaal waardoor de muziek "blijft hangen".
Maar weer terug naar een draadje dus...

edit: En verder wacht ik de volgende f/w update wel af..

[ Voor 9% gewijzigd door benedictuz op 06-04-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257585

Ik heb het volgende probleem,
Snooze knop werkt goed, als ik s`ochtends gewekt wordt druk ik de linker ronde knop in en gaat de snooze tijd lopen waardoor ik vanzelf weer opnieuw gewekt wordt. d:)b
Maar nu wil ik graag dat de radio stopt met z`n snooze functie welke knop moet ik dan indrukken???

Krijg het alleen voor elkaar door de snooze tijd te activeren met de linker ronde knop en dan binnen de snooze-tijd de speler aan te zetten en daarna weer uit te zetten.
Dan heb ik de snooze timer de nek om kunnen draaien. :? of is hier ook een snellere manier voor, met 1 druk op de knop. (heb s`ochtends niet zoveel tijd om eerst aan te zetten en daarna weer uit, veel te veel gedoe. 8)7 )

En nu we toch bezig zijn, de 5 wek mogelijkheden in de nieuwe firmware, kun je instellen b.v. op werkdagen of 1 keer, enz.
Maar ik mis eigenlijk een keuze weekend b.v. zaterdag & of zondag zodat je er een week schema in kan stellen!!!!
Mischien mensen die hier een oplossing voor hebben gevonden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:01
Anoniem: 257585 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:08:
..Maar nu wil ik graag dat de radio stopt met z`n snooze functie welke knop moet ik dan indrukken???
Volgens mij zag ik vanochtend toen ik de display bekeek tijdens 't snoozen, dat je de snooze kunt uitschakelen door op één van de kleine knoppen (menu/fav) te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
benedictuz schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:23:
Die wifi is nog niet alles inderdaad...
Bij mij gaat het apparaat aan wanneer ik de wektijd instel via de webpage aan en blijft dan ook aan. Ook verslikt hij zich af en toe in het signaal waardoor de muziek "blijft hangen".
Maar weer terug naar een draadje dus...
Of je soldeert die USB poort eraan en koppelt een USB-wifi stick eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:28:
Of je soldeert die USB poort eraan en koppelt een USB-wifi stick eraan...
Ik denk dat niet iedereen die zo'n apparaat koopt zich geroepen voelt om er een gloeiende pook in te steken. Ik in ieder geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Vandaag ook de MusicPal gekocht. Bevalt prima :)
Solderen is niet aan mij besteed ;), maar verder ga ik hem wel zoveel mogelijk gebruiken (als wekker, rss lezer, html lezer, perfect!). Verder speelt ie tot nu toe alle Windows Media streams perfect af en lijkt de buffering erg snel te gaan. Enige nadeeltje tot nu toe is een kleine verstoring van het geluid bij het gebruik van de webinterface.
Voor de volledigheid: Heb gelijk firmware 1.47 erop gezet en gebruik de MusicPal via WLAN met een hidden SSID en WPA-encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
Voor de mensen die ook een USB connector willen solderen, maar die er nog geen hebben of er niet de hoofdprijs voor (bijv. Conrad) willen betalen. Ik kan deze jullie versturen voor een gering bedrag.

Laten we zeggen 75ct voor de connector en de standaard 44ct tnt verzendkosten.

Stuur maar een pm wanneer je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:33:
Stuur maar een pm wanneer je interesse hebt.
Zou graag willen, maar het lukt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
Fly-guy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:02:
[...]
Zou graag willen, maar het lukt niet ;)
Ik dacht dat GoT dat wel zou ondersteunen. Dat hou ik allemaal niet meer bij hoor.

Mailen dan maar? s*a*n*d*e*r*_@_*d*l*x*.*n*l *en_ verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Klaaz Vaak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:40:
[...]

Ik dacht dat GoT dat wel zou ondersteunen. Dat hou ik allemaal niet meer bij hoor.

Mailen dan maar? s*a*n*d*e*r*_@_*d*l*x*.*n*l *en_ verwijderen.
Done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193189

Dit apparaatje staat hier ondertussen ook al bij me en ik ben er razend-enthousiast over! Het enige wat ik een beetje mis is het organiseren van de favoriete streams. Wanneer je via vTuner gaat toevoegen uit de lijst, dan kan je er een map aan koppelen. Datzelfde zou ik ook willen kunnen met streams die handmatig intikt op de webinterface van de MusicPal zelf.
Op die manier zou ik de stations makkelijk kunnen sorteren per muziekgenre terwijl ze nu allemaal kriskrak door elkaar staan (zelfs niet in alfabetische volgorde |:( ).

Misschien kijk ik er over... Iemand die mogelijkheid al ergens ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 23:03
We hebben dit apparaat vrijdag gekregen. Wat een super ding !
Mijn vriendin luistert graag skyradio en deze was nog niet in de lijst te vinden. Maar na het updaten van de Firmware stond deze er wel bij. Super simpel !

Net even ook een mailtje gestuurd voor de usb aansluiting.
Is er ergens ook een beschrijving hoe ik deze erop moet solderen?

Edit:
Al gevonden :)
However, even if you are not interested in kernel hacking, making this hardware independent of Freecom's firmware, obtaining mass storage support for the MusicPal is simple: You just have to know which way around one holds a soldering-iron, buy a standard USB socket (e.g. from Conrad, 743941), open the device and mount that socket. Then check if the 5-pin connector between the two PCBs is properly soldered and fix it if not. See http://www.donar.com/musicpal/ for what you can expect inside the Pal.
Laatste firmware versie:

Changelog MusicPal Firmware 1.47
Release Date: 07 April 2008
BUGFIXES:
* clock font 7 fixed
* upnp server random play working
* weather.com working again
* browse by letter working on Windows Media Connect
CHANGES:
* device name can contain special chars
* more wma stations supported

[ Voor 98% gewijzigd door Pallas op 18-05-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 164223 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:25:
- NAS Device: UPnP compatible hardware (UPnP Server)
Ik heb een 'Conceptronic CHD3NET Network Harddisk' met een media server die omschreven wordt als 'XBOX 360 Media Server' (verder geen info) ... zou dat werken ??
Streamen vanaf PC met WMP11 is wel leuk, maar vanaf NAS zou nog mooier zijn.

EDIT: hoe ziet de display eruit als hij gewoon de tijd laat zien ? is dat een beetje leesbaar met halfdichte ogen midden in de nacht ?

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 18-05-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34

Boss

+1 Overgewaardeerd

Display is 's nachts goed te zien. De letters van de tijd zijn dan flink groot. Heb hem zelf ook op mn nachtkastje staan en dat werkt prima!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 23:03
Zo gisteren de usb connector gesoldeerd. Dit weekend even kijken wat er allemaal mee kan.

Hier staat een kleine wiki helft is wel in het duits.

http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php

daar staat wat meer info over de laatste patch 1.47

http://www.mydssd.de/musicpal/doku.php?id=my_musicpal:new147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb dit apparaatje ook al even op het oog, maar ik zoek eigenlijk een player die overal in het bereik van mijn wifi muziek speelt, mp3 in inet radio, zonder stekker in de buurt. Heeft dit apparaatje een voeding nodig of bevat hij ook een accu of batterijen, dat kan ik nergens vinden? En wat is er anders voor alternatief?

[ Voor 6% gewijzigd door Webby_143 op 29-06-2008 02:25 ]

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Webby_143 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 02:24:
Ik heb dit apparaatje ook al even op het oog, maar ik zoek eigenlijk een player die overal in het bereik van mijn wifi muziek speelt, mp3 in inet radio, zonder stekker in de buurt. Heeft dit apparaatje een voeding nodig of bevat hij ook een accu of batterijen, dat kan ik nergens vinden? En wat is er anders voor alternatief?
HIj heeft een voeding, geen batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Is er trouwens een manier om ASX streams werkend te krijgen op de Musicpal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Werewolf336 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:52:
Is er trouwens een manier om ASX streams werkend te krijgen op de Musicpal?
Ik kan me vergissen, maar dat zijn toch gewoon mediaplayer streams? Werken vlgs mij gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157697

Ik heb er ook een USB Connector gesoldeerd, ideaal!

Wekrt perfect!
10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
Ik ben van plan om deze aan te schaffen wat me een beetje belemmert is eigenlijk het geluid. Klinkt deze nu wel of niet goed ook als je hem wat harder zet?

Tevens deze is nu al dik een jaar uit is er al iets bekend van een v2 ofzo?

Ik lees dat er met Wifi af en toe haperingen zijn. Opzich voor mij geen punt ik heb namelijk op het punt waar deze komt gewoon UTP klaarliggen.

Ik ben gaan kijken voor een vergelijkbare internetradui maar die zijn er niet echt. Komen er modellen aan of is dit onbekend. Tangent is wel een merk dat veel modellen heeft maar ook vaak wat prijziger.. Vooral de Quatro (maar die heeft geen UTP ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:59
Cave_Boy schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:58:
Ik ben van plan om deze aan te schaffen wat me een beetje belemmert is eigenlijk het geluid. Klinkt deze nu wel of niet goed ook als je hem wat harder zet?

Tevens deze is nu al dik een jaar uit is er al iets bekend van een v2 ofzo?

Ik lees dat er met Wifi af en toe haperingen zijn. Opzich voor mij geen punt ik heb namelijk op het punt waar deze komt gewoon UTP klaarliggen.

Ik ben gaan kijken voor een vergelijkbare internetradui maar die zijn er niet echt. Komen er modellen aan of is dit onbekend. Tangent is wel een merk dat veel modellen heeft maar ook vaak wat prijziger.. Vooral de Quatro (maar die heeft geen UTP ingang).
Nee, als je hem harder zet, klinkt ie niet goed.
Ik heb een ander speakertje besteld (Visaton Full-Range SC5.9-8Ohm) en als die
erin zit, zal ik hier melden hoe dat klinkt.
Verder heb ik over WiFi geen enkele last van haperingen. (WPA)
Wat de features betreft is het bijna een ideale internet-radio.
Waar ik me wel aan stoor zijn de gammele knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
twaeker schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:
[...]

Nee, als je hem harder zet, klinkt ie niet goed.
Verder heb ik over WiFi geen enkele last van haperingen. (WPA)
Wat de features betreft is het bijna een ideale internet-radio.
Waar ik me wel aan stoor zijn de gammele knoppen.
Bedankt voor je antwoord.. Ik den kdat ik dan toch overweeg om een andere te nemen maar welke heb ik nog niet in me hoofd. Wil er eigelijk een met stereo speakers inplaats van mono. Maar zelfs de Tangent (die wel erg mooi klinkt ook al is het maar 1 speaker) is mono. Nadeel dat id e Tangent Quatro niet wil is de prijs.. maar een sterker punt hij is WLAN.

Ik heb hier een behoorlijk lange WPA PSK key in het router staan hoe moet ik dat invoeren dan:S...

Deze vind ik ook erg intressant... Linkje

Enne ik weet dat dit off topic is maar ik vond geen algemeen internet radio topic..

[ Voor 10% gewijzigd door Cave_Boy op 19-07-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Dat vond ik altijd ook zo gek met de DAB-radio's: Allemaal mono. Heel gek.
Het invoeren van een lange WPA key doe je gewoon met de knopjes op het apparaat.
Hij doet het echt in een paar minuten, dat is het probleem niet.
Wat ik van die Phoenix lees is ook leuk. Wel stereo, maar hele kleine speakertjes, kan
nooit veel bijzonders zijn, laat staan op enkele cm afstand van elkaar.
En hij is wel echt draagbaar, maar haalt de vier uur niet, die de fabrikant opgeeft en vier uur
is al best kort.
Moeilijke keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb me keuze inmiddels gemaakt en het is toch maar een Tangent Quatro geworden.

Waarom?

Ik wil al een tijdje op mijn eigen maar de wachtlijsten zijn hier voor 50% kans op een hutje gewoon minimaal 8 jaar! en heb net de eerste 6 erop zitten... en kan dus mooi deze meenemen staat leuk in de kamer heeft een grappige look.

Uit allerlei testen die ik vind heeft deze toch het beste geluid.

Heeft ook een utp ingang _/-\o_ (vond ik belangrijk)

Nu nog even wachten. De status was goed leverbaar. Als ik die opzoek op de website betekent dat dat ik hem zou moeten hebben tussen de 1 a 7 dagen. Ben benieuwd. Heb gisteren besteld.

Effe een plaatje erbij

Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/tangent-quattro-family-img.jpg
Zelf koos ik de Woodlook (bruine) die vond ik het moost. En was ook goedkoopst (scheelde 30 euro ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Cave_Boy schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:02:
Heeft ook een utp ingang _/-\o_ (vond ik belangrijk)
Heeft de Freecom ook hoor, als ik dit filmpje mag geloven:
http://enews.nieuwskiosk....tp://blip.tv/file/1066513

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:14

Roy

Hobbies?

twaeker schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:
[...]

....
....
Heb je de speaker al in de Musicpal zitten? Merk je duidelijk verschil tussen de standaard speaker en de nieuwe?
Ik zit te twijfelen om de musicpal te kopen, weet alleen niet wat ik van het geluid moet verwachten. Het wordt gebruikt als radiotje voor in de keuken en op de werkkamer, dus hoeft niet helemaal super te zijn, maar een beetje goed geluid is wel wenselijk.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Voor zoiets voldoet het echt wel (met standaard speakertje), het is te vergelijken met van die microsetjes (< €100).
Alleen bij echt hard volume trilt er wat mee, maar verder is het wel OK.

[ Voor 7% gewijzigd door Speed24 op 11-08-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb ondertussen al een tijde me Tangent en heb in een winkel (Dixons / Dynabyte (zijn beide rode filialen)) de Freecom getest. Vind de Tangent beter klinken en sneller. En vind hem er mooier uitzien:-) Voordeel van de freecom is dat deze ook nieuwes enzo kan streamen erop met RSS. Naja dat vind ik niet erg omdat ik toch niet naar dat display kijk. Knopbediening was gevoelsmatig beter bij de Tangent vond ik.

Oja het leuke is ik heb nieteens door dat er maar 1 speaker inzit. Geluid is super 8) Ik word heerlijk wakker in de ochtend.

Oja heb uiteindelijk de zwarte versie. Men had de verkeerde opgestuurd. Niet erg vind deze eigenlijk ook erg mooi :9 Heb nu een kortingsding gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 11-08-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

ik had de musicpal eigenlijk gekocht puur als upnp renderer die aan te sturen is via een upnp controlpoint, maar krijg deze constructie niet aan de praat. heb een aantal control points geprobeerd waaronder Cidero maar de musicpal vertikt het om z'n playlist te laten updaten. Play, pause, stop en next werkt wel redelijk.

Iemand dit al aan de praat? Voordeel hiervan is dat je in heel het huis dezelfde muziek hebt aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Roy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Heb je de speaker al in de Musicpal zitten? Merk je duidelijk verschil tussen de standaard speaker en de nieuwe?
Ik zit te twijfelen om de musicpal te kopen, weet alleen niet wat ik van het geluid moet verwachten. Het wordt gebruikt als radiotje voor in de keuken en op de werkkamer, dus hoeft niet helemaal super te zijn, maar een beetje goed geluid is wel wenselijk.
Nee, nog steeds niet.
Wat wil het geval? Ik maak 'm open, breekt ^&%^$%%$# het asje van het volumeknopje af!
Ik me mottig zoeken op het internet, en er is in Los Angelos een webshop die die rotary encoders
heeft. Kost anderhalve dollar & 5 dollar verzendkosten, dus dat wordt solderen als ie aankomt.
Wat het speakertje betreft: je moet wel aan de binnenkant van het kastje een stukje
van het reflexpoortje afvijlen, de magneet van het speakertje is veel groter dan het origineel,
maar dat mag de pret niet drukken.
Wordt dus weer vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Roy schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:39:
[...]

Wel, ik heb de rotary-encoder vervangen (was een precisie-werkje) en hij doet het weer.
De eerder genoemde speaker inbouwen geeft ook even wat werk, je moet wat afvijlen
van het reflexpoortje aan de binnenzijde van de radio, maar met een Dremeltje is dat
twee minuten werk. De magneet is namelijk aanzienlijk groter dan van het originele ding.
Het past allemaal net.
Het resultaat is wel beter. Bij het hard zetten vervormt het niet meer en het klinkt niet
meer zo rammelig. Ook heb je een tikje meer lage tonen.
Op zich heb je met de Visaton Full-Range SC5.9-8Ohm een mis-aanpassing, want
het oorspronkelijke speakertje is 4 Ohm. Maar het betere rendement van de Visaton
maakt dat weer helemaal goed. Dus best een aanrader al met al.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Ik wil eigenlijk zo'n apparaatje als tuner gekoppeld aan mijn woonkamer stereo, shoutcast streams luisteren, is de geluidskwaliteit prima in dit opzicht? , met de audio uitgang naar de stereo is de interne speaker uitgeschakeld ? of kan je die ook nog bedienen met de volume knop ? komt er ruis uit de interne speaker als het volume op nul staat ?

Ik hoorde (man vertelde) in een filmpje dat het bufferen van een radiozender ongeveer 15 seconden duurt, dat is wel erg lang in vergelijking met een pc/xbox waar het slechts ongeveer 2 seconden duurt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Nieuwe firmware is uit (beta , maar toch)

Changelog MusicPal Firmware 1.51 (BETA)
Release Date: 20 August 2008

CHANGES:
* better wave support
* better podcast support
* weather support improved (german Umlaute are now supported)
* HTML browser support improved

Changelog MusicPal Firmware 1.50 (BETA)
Release Date: 31 July 2008

BUGFIXES:
* Opera reload problem with web interface fixed

CHANGES:
* Spiegel utf8 handling improved
* HTML page optimized for Windows Mobile and iPhone
* Alarm error handling improved
* Less bass bost
* UPnP server list sorted
* Spiegel Wetter new layout supported
* New last.fm layout supported

NEW FEATURES:
* "Once" play mode added
* 16bit WAV support
* Twitter RSS feed is supported
* Show file size while downloading update
* Podcast support in Extras/RSS Reader
* Google Media Server support
* Swedish added

Changelog MusicPal Firmware 1.47
Release Date: 07 April 2008

BUGFIXES:
* clock font 7 fixed
* upnp server random play working
* weather.com working again
* browse by letter working on Windows Media Connect

CHANGES:
* device name can contain special chars
* more wma stations supported
basix schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:58:
hier kun je trouwens de laatste firmware vinden voor dit apparaat, misschien iets voor in de start post ?

http://www.freecom.com/fi...7856&Manufactures=1147856
Thx Basix ;)

[ Voor 10% gewijzigd door aZuL2001 op 28-08-2008 01:12 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik ben benieuwd, ik kijk vanaf het apparaat nog wel eens of er een update is. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen nieuwe wensen heb. Het ding werkt gewoon geweldig als wekkerradio.

Ik werd laatst wakker van een kraaiende haan, heel bizar (woon midden in de stad). Na een paar minuten dringt het tot me door dat het mn MusicPal was die geen internetverbinding had (uitgevallen) en daarom een geluidje afspeelde om mij te wekken. :)

Heeft iemand anders eigenlijk ideeen voor features die echt nog iets zouden toevoegen aan het apparaat?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Sunrise
Boss schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:54:
Ik ben benieuwd, ik kijk vanaf het apparaat nog wel eens of er een update is. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen nieuwe wensen heb. Het ding werkt gewoon geweldig als wekkerradio.

Ik werd laatst wakker van een kraaiende haan, heel bizar (woon midden in de stad). Na een paar minuten dringt het tot me door dat het mn MusicPal was die geen internetverbinding had (uitgevallen) en daarom een geluidje afspeelde om mij te wekken. :)

Heeft iemand anders eigenlijk ideeen voor features die echt nog iets zouden toevoegen aan het apparaat?
Haha, grappig ja als je dat niet verwacht. :D

Iemand nog toevallig antwoorden op mijn voorgaande vragen ?

• Helsie
  • Niet online
FunkySmell schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:49:
Ik wil eigenlijk zo'n apparaatje als tuner gekoppeld aan mijn woonkamer stereo, shoutcast streams luisteren, is de geluidskwaliteit prima in dit opzicht? , met de audio uitgang naar de stereo is de interne speaker uitgeschakeld ? of kan je die ook nog bedienen met de volume knop ? komt er ruis uit de interne speaker als het volume op nul staat ?

Ik hoorde (man vertelde) in een filmpje dat het bufferen van een radiozender ongeveer 15 seconden duurt, dat is wel erg lang in vergelijking met een pc/xbox waar het slechts ongeveer 2 seconden duurt.
- volume 0 = geen ruis (geen idee of volume mute bij stereo uit, denk het niet)
- bufferen gaat wel degelijk sneller hoor (bij mij).
- Geluidskwaliteit is zeker goed genoeg om aan een stereo te hangen (het enige brakke aan het geluid is de interne speaker en die gebruik je dan niet :P)
- Wat soms enigszins kraakt, is het opslaan van settings via web interface tijdens het afspelen van muziek. Dat ligt niet aan de speaker en zul je dus ook horen tijdens aux output.

• Sunrise
Oke bedankt voor de info. :)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor in de huiskamer kan je ook eens naar een SqueezeBox kijken. Die kan ook stand-alone spelen en heeft daarnaast nog veel meer leuke mogelijkheden. (en afstandsbediening...)

Is alleen ongeveer 1.5 - 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Ik lees net dat je de Musicpal kunt bedienen met een Apple Remote IR.
Dat wordt niet ondersteund door Freecom, maar het schijnt te werken als je de
IR-controller programmeert. Ga ik eens proberen.
Als er belangstelling is, kan ik de linkjes posten voor de aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
aZuL2001 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:10:
[...]
Changelog MusicPal Firmware 1.50 (BETA)
[...]
* New last.fm layout supported
[...]
Kan de musicpal nu ook last.fm aan? :9

• hans100w
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik kan op geen enkele manier met de Musicpal een Wifi WPA verbinding maken met mijn Zyxel ADSL router model P-2602HW-D1A. Zonder encryptie gaat het wel. Ik heb firmware 1.47 en nu 1.51 beta geprobeerd en de Zyxel heeft de laatste firmware. De melding op de Musicpal is steeds: "controleer uw passwoord". Ook met maar 8 karakters als password lukt het niet.....
De Zyxel router is bij Telfort standaard (wifi tegen meerprijs). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Waarschijnlijk heeft dat te maken met hoe Freecom het wifideel geïmplemeteerd heeft.
Heb een soortgelijk iets met een AP van Zyxel hier.
Heb mijn Musicpal toen maar met een kabeltje aangesloten ;)

Je zou het als bug kunnen inschieten bij Freecom.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_vestjens
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 14:43
Heb nu sinds een week de MusicPal. Ik heb dit product gekocht als wekker. Het idee was om 's ochtends wakker te worden met muziek uit mijn eigen collectie, opgeslagen op een Philips NAS (SPD8020CC). Deze NAS ondersteunt UPnP en is tevens DLNA gecertificeerd. De MusicPal ondersteunt ook UPnP en DLNA 1.5 (maar is niet DLNA gecertificeerd volgens www.dlna.org). Toch gaat de samenwerking tussen deze twee devices verre van soepel, terwijl dat eigenlijk wel de bedoeling is van die standaarden.

De MusicPal vindt de NAS meestal niet. Als ie 'm wel vindt, dan laat ie vaak niet alle nummers zien. Soms loopt de MusicPal ook compleet vast op de interactie met de NAS. Alleen de stekker eruit en er weer in helpt dan nog. De alarm functie heb ik nog niet één keer aan de praat gekregen in combinatie met de NAS. Kortom, het product stelt me enigszins teleur. ;( Ik heb op zowel de MusicPal (v1.51b) als de NAS (v1.2.9.47) de laatste firmware geïnstalleerd. Dit heeft helaas niet mogen baten. De twee devices communiceren met elkaar via een D-Link DIR-655 router waarbij het niet uitmaakt of ik de MusicPal draadloos of met een kabel aansluit.

Ik heb een mail gestuurd naar Freecom maar tot op heden geen reactie ontvangen. Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit stabiel aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik denk dat je van zowel Freecom als Philips niet veel van support hoeft te verwachten, dat is althans mijn ervaring.
Freecom krijgt het sinds introductie maar niet voor elkaar om een gescheiden luister en alarm volume te realiseren en vwb Philips en streamium producten kijk maar eens hier zoveel er geklaagd wordt: www.streamiumcafe.com
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste