Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 23:58
maartend schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:47:
[...]

Deze wist ik, maar dat is resetten, niet om er alsnog gewoon in te komen.

Maar iig bedankt, ik had duidelijker moeten zijn.
Mja, maar als je je password echt bent vergeten, dan zit er niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Eind van het leidje ; pw was goed, login niet. potje, alles voor nix gedaan

Maar nu dus wederom een vraag;
is het mogelijk 3FM erop te zetten?
Het is zo'n WM stream en ik weet dus niet of dat kan en zo ja, hoe?

[ Voor 53% gewijzigd door maartend op 22-12-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm als je hem nu in standby zet, gaat die gaat die RSS feeder door met weergeven. Dat is wel beetje irritant, voor de rest leuke nieuwe features.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Bij nader inzien toch weer teruggedraaid naar 1.54.
Elke paar seconden heb je in het audio een drop-out. Een klein vervorminkje.
Ik lees elders dat ik niet de enige ben.
En nu weer wachten op de volgende beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
twaeker schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:12:
Bij nader inzien toch weer teruggedraaid naar 1.54.
Heb je nog ergens een linkje voor die 1.54. Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op site van freecom kan je laatste versies downloaden.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
maartend schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:26:
[...]

Heb je nog ergens een linkje voor die 1.54. Just in case.
Hiero:
http://www.freecom.nl/objects/00013849.zip

O ja, mocht je de tweak hebben aangebracht voor een IR-remote, dan werkt ie niet meer na deze
downgrade.
Maar dan de mooie tip van Jan-Marten opvolgen een paar posts terug, dan werkt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 19:38
maartend schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:03:
Eind van het leidje ; pw was goed, login niet. potje, alles voor nix gedaan

Maar nu dus wederom een vraag;
is het mogelijk 3FM erop te zetten?
Het is zo'n WM stream en ik weet dus niet of dat kan en zo ja, hoe?
3FM werkt gewoon, even opzoeken met de musicpal-zoekfunctie (gaat via vTuner).

Ik ga trouwens nog niet upgraden naar de nieuwste versie; wat een onzin om te updaten voor alleen duitse-rss-feed bug-fixes.
http://forum.freecompromo.com/viewtopic.php?t=9427

Release Date: 17 December 2008

BUGFIXES:

* M80 Radio support
* RadioEssen support
* spiegel.de http link is working again
* cnn rss feed fetching working again
* wep auth_alg=shared added
* wetter.spiegel.de working again
* spiegel.de rss/enclosure handling fixed

NEW FEATURES:

* stocks autorefresh support
* show stock/weather in clock
* youtube in "internet radio"
* html menu collapse support
* bridging support added

ZIP download de beta
Hm, zo te lezen is het niet aan te raden om deze te installeren: bron.

[ Voor 41% gewijzigd door jan-marten op 24-12-2008 13:36 . Reden: patch info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jan-marten schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:32:
[...]

3FM werkt gewoon, even opzoeken met de musicpal-zoekfunctie (gaat via vTuner).
Ik snap er echt nix van, heb gezocht bij nederlandse zenders in mijn Freecom, maar daar vind ik hem niet.
Vtuner zegt me niet veel, ik ben op die site gaan kijken, maar dan vind ik enkel een link naar 3fm, niet iets dat ik kan invoeren.

Mag ik anders datgene hebben dat jijj invoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:48:
[...]

Ik snap er echt nix van, heb gezocht bij nederlandse zenders in mijn Freecom, maar daar vind ik hem niet.
Vtuner zegt me niet veel, ik ben op die site gaan kijken, maar dan vind ik enkel een link naar 3fm, niet iets dat ik kan invoeren.

Mag ik anders datgene hebben dat jijj invoert?
Hij heet "NOS Radio 3FM" bij mij ... staat gewoon in het normale Nederlandse lijstje er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Speed24 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:52:
[...]

Hij heet "NOS Radio 3FM" bij mij ... staat gewoon in het normale Nederlandse lijstje er bij.
Jee, NOS dus, oke, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
NOS Radio 3 FM :)

Ik heb trouwens een raar probleem met DI.FM Trance channel. Via vTuner krijg ik de 40kb-MWV-versie aangeboden terwijl er een betere 96kb-MP3-versie aangeboden wordt (hoorbaar betere kwaliteit). Omdat de servers bij DI.FM weleens veranderen heb ik liever toch de link van vTuner erin staan. Weet iemand hoe je de 96kb-MP3-versie standaard kan krijgen? Deze wordt helaas niet via vTuner aangeboden :?

Hm, je kunt ook gewoon de link naar de trance.pls in de favorieten stoppen :) altijd up-to-date :)

[ Voor 72% gewijzigd door jan-marten op 24-12-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist naar 1.57 geupdated en tot nu toe bevalt het me prima;

idd Youtube is extra en ineens doen mij ingevoerde las.fm sites het ook.. zelfs degene. die ik na de update er extra aan toevoegde. I

ik heb geen verstoringen het werkt eigenlijk prima.

Ik laat versie 1.57 er dus maar op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een usb poort gesoldeerd in de musicpal. Het lijkt me handig als ik op de musicpal een usb harde schijf kan aansluiten die ik via de musicpal kan delen in het netwerk zodat ik deze kan gebruiken om back-ups naar weg te schrijven, nieuwe muziek op die harde schijf kan toevoegen via het netwerk.

Iemand enig idee of dit mogelijk is? Een ftp server oid op de musicpal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk niet dat de MusicPal krachtig genoeg is om om te bouwen tot een NAS! Ik zou het eerder andersom doen: koop een NAS, en sluit de MusicPal daar op aan. Dan heb je meteen ook alle andere voordelen van een NAS erbij.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:15:
Ik denk niet dat de MusicPal krachtig genoeg is om om te bouwen tot een NAS! Ik zou het eerder andersom doen: koop een NAS, en sluit de MusicPal daar op aan. Dan heb je meteen ook alle andere voordelen van een NAS erbij.
Vraagje: Kan dat met de Storage Manager van je Router in combinatie met een Externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Geen idee, hangt van je router af. Wat voor model heb je?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:11:
Geen idee, hangt van je router af. Wat voor model heb je?
Sitecom wireless Network Storage router WL.176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als ik het zo lees kan het niet. De Router moet als UPnP Media Server kunnen werken. Ik kan daar niets over vinden in de specs van dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alright... zou ook idd te simpel en te goedkoop zijn... maar ik wilde eens erachter komen wat ik ermee kon doen.. bedankt .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor dit forum (ik ben geen "held" met computers...) Ik heb een MSN music flatrate abonnement, dwz onbeperkt muziek streamen vanaf de MSN site. Is het mogelijk dit op dit apparaat te krijgen via de draadloze functie? Ik heb 2 laptops op een modem/router van Online (livebox) in een draadloos g netwerk.;Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Van vader heeft voor zijn verjaardag een musicpal gekregen. Leuk ding, bediening is vrij eenvoudig.
Mijn pa had binnen een paar minuten het ding aan het draadloos netwerk gehangen. Toch rap voor iemand die nog nooit iets heeft gedaan met draadloos internet, dat deed ik namelijk altijd voor hem.

In elkgeval, wat mij opviel, is dat zijn musicpal al standaard een usb aansluiting heeft.
Productiedatum (voor wie het interessant vinden): 11 augustus 2008

edit: aan de doos is volgens mij niet af te zien of er wel/geen usb aansluiting op zit.
De doos geeft de achterkant nog steeds weer zonder aansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 13-01-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05

Goner

What can I do you for ?

job schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:52:
In elkgeval, wat mij opviel, is dat zijn musicpal al standaard een usb aansluiting heeft.
Hee, da's interessant !! (USB zelf solderen spreekt me niet zo aan).
Zeker nu hij steeds goedkoper wordt : http://paradigit.nl/info.php?art=10019733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
En hier is dan firmware 1.58 (nog steeds beta :)
De hinderlijke klikjes zouden zijn verdwenen die in 1.57 hebben gezeten.

Changelog MusicPal Firmware 1.58 (BETA)
Release Date: 12 January 2009

Te downloaden op: http://www.freecom.de/objects/00014018.zip

BUGFIXES:
* clicking noise during audio playback removed
* clock/timezone set fixed

CHANGES:
* wep auth_alg=shared removed due to compatibility issues
* -qq on wpa_supplicant removed
* random play improved

NEW FEATURES:
* auto select favorites/upnp songs on hovering (can be activated on debug page)
* world clock: add/delete city in menu
* [Please enter symbol] at Extras --> Stocks added

Je hebt nu bij je instellingen erbij gekregen:

Automatically select Favorites after few seconds hovering
en
Automatically select Media Server songs after few seconds hovering

Ik heb de update gedaan. Meen nog wel wat klikjes te horen bij stations >128kb, maar
bij sommigen ook weer niet, twijfel...

[ Voor 18% gewijzigd door twaeker op 13-01-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last.fm werkt niet meer op MusicPal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik heb al een tijdje een Wifi tafel-radio van Tangent, heerlijk ding, geweldig geluid!

Hoe is de geluidskwaliteit van de MusicPal? Kan ik het vergelijken met m'n Tangent? Kan ik me haast niet voorstellen... hebben jullie hem allemaal aan een versterker of active speakers hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:21:
Last.fm werkt niet meer op MusicPal :(
Had ik ook last van, op fw 1.57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Zerveza schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:16:
Ik heb al een tijdje een Wifi tafel-radio van Tangent, heerlijk ding, geweldig geluid!

Hoe is de geluidskwaliteit van de MusicPal? Kan ik het vergelijken met m'n Tangent? Kan ik me haast niet voorstellen... hebben jullie hem allemaal aan een versterker of active speakers hangen?
De geluidskwaliteit van een MusicPal is k*t.
Dat is geen wonder met dat speakertje t.w.v. 1 euro:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qwzwd5.jpg

Ik heb er een Visaton speakertje in gezet, dat helpt al wat, maar actieve speakers
zijn ernstig aan te bevelen. Heb je meteen stereogeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

mooi active speakertje erbij, een micropod oid... maar dan is het geen goedkope oplossing meer, en kan ik net zo goed een andere Tangent erbij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Wat is dat eigenlijk met last.fm? Luistert iedereen naar dit station ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:39:
[...]

Had ik ook last van, op fw 1.57
Ik had juist na de updat naar 1.57 dat ik last.fm kon beluisteren en na de update naar 1.58 dus niet meer :(

Waarom luister naar last.fm? Omdat je zo specifiek je muziekvoorkeur kan invoeren en beluisteren.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:29:
[...]

Ik had juist na de updat naar 1.57 dat ik last.fm kon beluisteren en na de update naar 1.58 dus niet meer :(
:)
Ik kon ook luisteren met 1.57, nu enkel niet meer en nog geen update gedaan

Maar nog even een vraagje erbij.
Ik heb hem ook gesteld in NAS0server topic, maar ik denk dat hij daar verkeerd staat.

Ik heb een musicpal en een synology 108j NAS. Hoe krijg ik de muziek op die NAS afgespeeld? Als ik in mijn Musicpal op Mediaserver druk krijg ik een bericht dat hij de server niet heeft gevonden.

[ Voor 33% gewijzigd door maartend op 17-01-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de output van een geluidskaart of mediaplayer / winamp te streamen naar de musicpal? Dit zodat ik op de laptop mp3's kan starten ipv op de musicpal.

Ik geloof dat het wel mogelijk is door zelf een shoutcast server te installeren edg, maar dat lijkt me vrij omslachtig en overdreven. Zou het misschien ook via upnp kunnen?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Ja, die dingen worden ook wel speakers genoemd. Of desnoods een verlengkabel naar de versterker. Shoutcast is daar niet voor nodig, misschien Winamp. Leg eens uit waarom je dat zou willen en waarom je dan een Musicpal hebt gekocht?

Misschien gebruik maken van de remote-tools van Freecom? Staan op www.musicpal.info.

Hm, ik ben toch eens wat gaan ompielen en het is zeker mogelijk om middels een shoutcast-server muziek te streamen naar de Musicpal :) Klik hier voor een handige tutorial. Kort stappenplan:
• Installeer Winamp
• Installeer Shoutcast GUI-server
• Installeer de Shoutcast-DSP plugin voor Winamp
• Server instellen, plugin instellen (connect + bitrate)
• pls kopieren naar Musicpal

Easypeasy.
De DSP plugin kan volgens mij ook het rauwe geluid van de geluidskaart versturen maar dat heb ik nog niet getest verder.

[ Voor 47% gewijzigd door jan-marten op 19-01-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een rss feed zoals die van evers staat op hierop afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jan-Marten, bedankt voor je antwoord.

Ik geloof ook dat shoutcast wel een oplossing is. Bovendien als je het lokaal draait, kun je de bitrate zonder problemen flink hoog zetten. M'n eigenlijke doel is om het geluid van m'n laptop wireless via de Musicpal naar m'n versterker te laten lopen. (niet dat ik hem daar speciaal voor gekocht heb hoor, de radio is top)

Dan kan ik met de laptop op schoot een mp3 via de installatie afspelen en dat zonder verlengsnoeren ;)

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het zeker gaan proberen. De remote tools kende ik nog niet, ook leuk, maar niet wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:45
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:41:
Hoi Jan-Marten, bedankt voor je antwoord.

Ik geloof ook dat shoutcast wel een oplossing is. Bovendien als je het lokaal draait, kun je de bitrate zonder problemen flink hoog zetten. M'n eigenlijke doel is om het geluid van m'n laptop wireless via de Musicpal naar m'n versterker te laten lopen. (niet dat ik hem daar speciaal voor gekocht heb hoor, de radio is top)

Dan kan ik met de laptop op schoot een mp3 via de installatie afspelen en dat zonder verlengsnoeren ;)

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik zal het zeker gaan proberen. De remote tools kende ik nog niet, ook leuk, maar niet wat ik nodig heb.
Ik heb ooit gezocht naar allerlei hardware/software combinaties voor min of meer hetzelfde probleem. De hierboven geschetste aanpak lijkt me best werkbaar, maar (as a word of caution) de input-output lag bij willekeurig welke oplossing voor geluidskaart-over-wifi achtige oplossingen is echt flink (denk eerder in seconden dan in milliseconden). Voor MP3's denk ik geen probleem, maar denk niet dat je hier spelletjes mee kan gaan spelen of, misschien relevanter: een film mee wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
onkl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb ooit gezocht naar allerlei hardware/software combinaties voor min of meer hetzelfde probleem. De hierboven geschetste aanpak lijkt me best werkbaar, maar (as a word of caution) de input-output lag bij willekeurig welke oplossing voor geluidskaart-over-wifi achtige oplossingen is echt flink (denk eerder in seconden dan in milliseconden). Voor MP3's denk ik geen probleem, maar denk niet dat je hier spelletjes mee kan gaan spelen of, misschien relevanter: een film mee wilt kijken.
Die lag merkte ik zelf ook al. Dat komt natuurlijk ook door de buffers die gebruikt worden.
Mocht je toch films gaan kijken; als je de codec pack download kun je ook flink wat instellingen doen en als ik me niet vergis zou daar ook vertragingen in kunnen zitten (long-shot). In Winamp kun je trouwens wel de buffer-size instellen, iets wat soms echt noodzakelijk is als je verwegistan-zenders wilt ontvangen via een trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:49:
[...]

Aan die vertraging had ik nog niet gedacht, wel een goeie. Logisch.. Ik was niet van plan het voor films of spellen te gebruiken, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Daar is het niet echt geschikt voor.

En idd jan-marten, voor video kun je het beeld wel weer gelijk trekken met de audio, sommige players hebben hier ook functies voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Ik kan BNR niet meer ontvangen.
En ik denk niemand, via de Musicpal.
Ze hebben een playertje op hun website gezet met een java-scriptje ofzoiets.
Dat snapt de Musicpal niet.
Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
twaeker schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:51:
Ik kan BNR niet meer ontvangen.
En ik denk niemand, via de Musicpal.
Ze hebben een playertje op hun website gezet met een java-scriptje ofzoiets.
Dat snapt de Musicpal niet.
Iemand een gouden tip?
Ik klik altijd rechts op de stream als het om Windows Mediaplayer gaat voor de eigenschappen. In dit geval gaat het om:
http://streams.kpnwebcast...nr2&title=BNR+Nieuwsradio

Dat is een Windows Media stream en die moet gewoon werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Helsie op 26-01-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, vanochtend bleef BNR bij mij ook op 5% hangen. Jammer dat ze dat nou weer moesten aanpassen.

En een persoonlijke Last.fm stream gaat ook niet meer werken. Ik las op het forum dat je tegenwoordig moet inloggen om je eigen stream te horen. Dat kan de MP natuurlijk niet. Met een developer API en bijbhorende key moeten de MP makers er wel iets mee kunnen doen, volgens het forum... maar daar zal wel weer wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Helsie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Ik klik altijd rechts op de stream als het om Windows Mediaplayer gaat voor de eigenschappen. In dit geval gaat het om:
http://streams.kpnwebcast...nr2&title=BNR+Nieuwsradio

Dat is een Windows Media stream en die moet gewoon werken.
Helemaal goed, hij doet het weer.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

job schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:52:

edit: aan de doos is volgens mij niet af te zien of er wel/geen usb aansluiting op zit.
De doos geeft de achterkant nog steeds weer zonder aansluiting.
Iemand enig idee of het echt niet aan de doos te zien is?
( bijvoorbeeld omdat vanaf een bepaald serienummer er een USB in zit?)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders dat ie sinds een aantal weken TiestoWorld Radio niet meer kan ontvangen?

De url die ik heb is http://www.tiestoworld.eu/stream.asx en daarmee heeft ie het tijden gedaan.

Heb al van alles gegoogled/gezocht maar kan niet een andere vinden.

Heeft iemand een werkende url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vandaag ook maar een MusicPal besteld bij de Mediamarkt.
Met die actie van ex BTW nu voor 100 euro...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Coach4All schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:44:
Vandaag ook maar een MusicPal besteld bij de Mediamarkt.
Met die actie van ex BTW nu voor 100 euro...
Ze willen hier maar niet goedkoper worden.
In Engeland gaan ze voor zes tientjes over de toonbank.
(letterlijk, dan moet je 'm wel komen ophalen...)
http://www.currys.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twaeker schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Ze willen hier maar niet goedkoper worden.
In Engeland gaan ze voor zes tientjes over de toonbank.
(letterlijk, dan moet je 'm wel komen ophalen...)
http://www.currys.co.uk/
Damn, dat is wel goedkoop nu de euro bijna gelijk staat aan de Engelse pond. Maar ja, hoe zit het met de verzendkosten, want als je hem zelf moet komen halen zit je toch weer tegen de 100 euro aan...Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

als er hier mensen creatief willen gaan worden en op zoek zijn naar critische massa... count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij pc world uk was die 30 pond!!!

30 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyros
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo allemaal.
ik overweeg al lange tijd om zo een te kopen. aankopelen aan een stereo toren en via een Fm koptelefon aan radio luisteren. ik luister al jaaren via de laptop aan de griekse radio streamings,en ik wil zeker weten of dat kan doen via deze apparaat. ik zou dankbaar zijn als iemand dat voor mij kan uitproberen en dat kan bevestigen, of kan je op de aparaat zoeken per land en wat is de aanbod voor griekse radio stations? ik zou een paar urls opzetten wat ik gebruik op de laptop. mijn kinderen zullen dankbaar zijn als de laptop daardoor vrij komt..zou de resultaten ook kunnen mailen naar Kyrosnl@gmail.com.
alvast bedankt voor iedere hulp.
http://www.e-radio.gr/pla...ined&partnerid=undefined&

http://www.e-radio.gr/pla...ined&partnerid=undefined&

en de laaste.
http://www.skai.gr/master...php?rdtv=1025&rtk=r&lsc=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:59:
bij pc world uk was die 30 pond!!!

30 !!
Maar hoe krijgen we die hier?
Heeft iemand familie in de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyros
hij is niet meer in vooraad. volgens mij hebben ze een foutje gemaakt. zelf bestel ik vaak bij Pixmania ,ze zijn goodkoop ,alles kommt uit Frankrijk maar deze apparaat kennen ze daar niet.aleen een dure geval van Teratek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, was echt 30 pond...

Ik heb gister een bij de paradigit gehaald voor 98 euro, maarja apparaat is wel TOP...
Volledig via browser in te stellen, en de kwaliteit van de speaker, viel me nog best mee, zeker voor een wekker.

Verder had ik nog een idee voor mensen die een "backup" wekker geluid willen hebben als internet oid weg valt.

Als je een usb poort, met usb stick erin steekt en gewoon een mp3 in de favo lijst als 2e (of 1ste) plaats doet, heb je toch altijd een geluid om wakker te worden....

dacht ik zo ... :)

en kyros, als je ff de exacte namen van de zenders geeft zal ik eens kijken met vtuner..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyros
Alpha 98,9 radio
City 99,5
Net radio 105,8
Real Fm 97,8
dank je .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyros schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:38:
Alpha 98,9 radio
City 99,5
Net radio 105,8
Real Fm 97,8
dank je .
Radio Alpha Athens Greece World Europe MP3 64K
City FM 100 Crete Greece World Europe WMA 34K
Net Greece World Europe WMA 10K (musicpal gaf idd 105.8 aan)
Real FM Athens Greece News Talk WMA 40K

deze heb ik gevonden, en werken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik ontvang plots ingestelde zenders niet meer;
Stdio Brussel is zo'n voorbeeld.

Ook op mijn computer niet te pakken;
Dit zou de stream moeten zijn;
http://mp3.streampower.be/stubru-high

Krijg daar een 404 error op.

De info heb ik van hier
http://www.digitaleradio....elp/Links_streams.html#13

[ Voor 62% gewijzigd door maartend op 08-02-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:55:
Ik ontvang plots ingestelde zenders niet meer;
Stdio Brussel is zo'n voorbeeld.

Ook op mijn computer niet te pakken;
Dit zou de stream moeten zijn;
http://mp3.streampower.be/stubru-high

Krijg daar een 404 error op.

De info heb ik van hier
http://www.digitaleradio....elp/Links_streams.html#13
ik luister ook alleen naar studio brussel eigenlijk :) ,

vul dit maar eens in : http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3

ben er ook een dag mee bezig geweest om erachter te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:51:
[...]

ik luister ook alleen naar studio brussel eigenlijk :) ,

vul dit maar eens in : http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3

ben er ook een dag mee bezig geweest om erachter te komen :P
Had ik ook al geprobeerd, ook omdat die andere link dit ook aangeeft. Pakt dan nix. Vreemd.

Weer gerpobeerd, en nu werkt het wel. Nog vreemder.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 09-02-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Iemand Last.fm weer aan de praat gekregen?

Je moet nu voor het normale luisteren ook al een login en wachtwoord opgeven.

Zo, aangesloten op de versterker. Is erg prettig. Staat gewoon in de keuken, versterker erachter, speakers erop. Heel leuk dingetje dan.

Nu nog een skijken of ik toch de speaker van de musicpal aan kan laten staan, maar met 0 volume. Als ik dat nu doe, heb ik ook geen signaal naar de versterker

[ Voor 55% gewijzigd door maartend op 10-02-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dan de 3.5 jack? want via die 2 kanal pluggen kan het denk ik wel...

of je knipt gewoon die draad van de ingebouwde speaker door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:00:
heb je dan de 3.5 jack? want via die 2 kanal pluggen kan het denk ik wel...

of je knipt gewoon die draad van de ingebouwde speaker door :)
Nee via de 2 tulpen.
En ik kan hem ook wel uitzetten hoor, dat doe je via de webinterface. Maar soms hoeft enkel de radio aan, zonder de versterker, en dat gaat dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik snap hem :P

zit ook erg te twijfelen of ik er externe speakers op ga aansluiten.

Mensen met zon Visaton speaker van conrad, is deze echt beter?
(ik snap dat het geen stereo is en nog steeds een klein *** speakertje is)
maar toch, vergelijkend met die er standaard inzit.... (ik gebruik hem voornamelijk als wekker)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik gebruik de MP ook als wekker, en heb er een oude stereo op aangesloten. Speakers daarvan liggen in stereo onder mijn bed, echt heerlijk. Ik weet niet of iemand de zender Chromanova kent, echt hele fijne slaapmuziek!
Alleen het energiegebruik van die oude stereo maak ik me een klein beetje zorgen over. Hij staat nu continu aan, ook als ik hem niet gebruik.

• twaeker
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:51:
oke ik snap hem :P

zit ook erg te twijfelen of ik er externe speakers op ga aansluiten.

Mensen met zon Visaton speaker van conrad, is deze echt beter?
(ik snap dat het geen stereo is en nog steeds een klein *** speakertje is)
maar toch, vergelijkend met die er standaard inzit.... (ik gebruik hem voornamelijk als wekker)
Het geluid wordt wel iets beter, maar verwacht er niet al te veel van.
In elk geval vervormt het niet meer zo, als je 'm wat harder zet. Maar dat komt
ook door de misaanpassing, het Visaton speakertje is 8 ohm, het origineel is 4 ohm.
Bovendien moet je een stukje wegzagen aan de binnenkant van de achterzijde van het kastje,
want de magneet is veel groter. Maar dat is geen punt en je ziet het niet aan de buitenkant.
Voor die paar euro en wat knutselwerk kan ik het toch aanraden, het Musicpal speakertje
is wel heel erg slecht.

P.S.: Ik heb 'm ook bij mijn bed staan en er een setje actieve Logitech PC-speakertjes op
aangesloten, ben daar heel tevreden over.

[ Voor 6% gewijzigd door twaeker op 12-02-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyros
Jongens even een hulp vraag. ik heb een freecom gekocht,maar somige van de stations waar ik naar luister vind ik nergens op een lijst. kan ik ergens de url geven waar ik deze station via de pc naar luisteren ,en deze via de freecom te ontvangen??
een van de stations luister ik via de vtuner. op laptop deze doet het prima ,op de freecom gaat hij bufferen en bij 95% gaat hij opnieuw beginnen en dan zegt hij dat hij niet kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyros
sorry problemen opgelost.op vtuner kan je zelf stations inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, twaeker bedankt voor de uitleg, ik heb nu maar 2 oude logitech speakers eraan gehangen....

heb een USB poort erin gesoldeerd.... en dat werkt op zich goed :)

alleen als ik een mp3 van de usb aan favorieten toevoeg (voor wekker) dan werkt die meestal na 2 keer niet meer, zeker als de usb stick eruit is geweest.... (dus alleen die mp3 ,als favoriet, de andere mp3s op usb werken gewoon)

....Als ik gewoon via USB device naar de mp3 's ga werkt alles perfect :)

ik denk dat het een bugje is maarja misschien heeft iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken dit apparaat ook aan te schaffen.
Kan het apparaatje echt alles ontvangen, bijvoorbeeld radio 538 zie ik niet bij shoutcast staan.
Bij vtuner(.com) staat radio 538 wel dus ik neem aan dat dat wel werkt.
twaeker schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:38:
[...]

Bij mij is Shoutcast ook opgehouden. Bij iedereen met een Musicpal.
De API is veranderd, zie
http://forums.winamp.com/showthread.php?postid=2387667

Zeg, heb jij die prachtige handleiding gemaakt voor de remote?
Petje af! _/-\o_
Is dit inmiddels opgelost(behalve de work around telnet sessie dan)
Kan ik er verder van uit gaan dat deze radio`s inmiddels allemaal een usb aansluiting hebben? Nieuwe lichting, had ik wat berichten over gezien dat ze met usb aansluiting geleverd werden.
Zie um voor 73 euro bij een webshop staan :) komen wel verzendkosten bij mja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:12:
Zie um voor 73 euro bij een webshop staan :) komen wel verzendkosten bij mja.
waar? welke? pricewatch heeft het nog steeds over 105 EUR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:36:
[...]

waar? welke? pricewatch heeft het nog steeds over 105 EUR...
Obcs.nl

Verwijderd

Kan iemand die dit apparaatje bezit mij vertellen of radio 538 te ontvangen is?

Verder heeft tweakers kort geleden wat van deze apparaatjes getest, niet de freecom, deze valt mij juist op, laaggeprijsd en wekker functionaliteit. Maar goed er waren wel meer klachten over ontbrekende producten hehe. Dat zal altijd wel blijven maarja...538 iemand?
Edit : Hm een .pls gevonden zal wel werken dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Dat is toch wel een vreemde webshop.
Als je zoekt op 'Musicpal' dan vind je er vier, met allemaal een andere prijs.

Ze zeggen:
"Hetzelfde product (artikelnummer) vaker getoond:
Dan gaat het hier om identieke producten, maar beschikbaar via verschillende toeleveranciers."

De goedkoopste is €73.16, de duurste is €139,46.
Je mag drie maal raden van welke ze er ééntje op voorraad hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twaeker schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:45:
[...]

Dat is toch wel een vreemde webshop.
Als je zoekt op 'Musicpal' dan vind je er vier, met allemaal een andere prijs.

Ze zeggen:
"Hetzelfde product (artikelnummer) vaker getoond:
Dan gaat het hier om identieke producten, maar beschikbaar via verschillende toeleveranciers."

De goedkoopste is €73.16, de duurste is €139,46.
Je mag drie maal raden van welke ze er ééntje op voorraad hebben....
Hehe ja inderdaad.
Bij voorraad controle staat alleen bij die goedkoopste ook het juiste nummer maarja.
Ik wacht er nog even mee, maar sluit niet uit daar te bestellen. De shopreviews zijn ook wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

114 Euro bij obcs inmiddels :( grappen makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:38:
114 Euro bij obcs inmiddels :( grappen makers.
Nou, ik moet zeggen, goedkope webshop, die OBCS:

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/1795/musicpal.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door twaeker op 28-02-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nu Arrow Jazz FM uit de lucht is heb ik besloten zo'n internet radiootje te kopen (ik ga er vanuit dat ik Arrow Jazz kan ontvangen op de Musicpal?), wil 'm gebruiken als wekkerradio, heb nu een Philips maar ik heb een vraagje, hoe is het geluid.?. ik weet dat het niet al te best is maar is het vergelijkbaar met een willekeurige Philips wekkerradio die je bij die Kijkshop koopt ofzo :P

Heb nu een Philips met ook 1 speakertje .. als die Musicpal ook ongeveer zo klinkt vind ik 't wel best.

Oja, de verlichting, is 's nachts niet je halve kamer verlicht? (das irritant)

[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 11-03-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:
nu Arrow Jazz FM uit de lucht is heb ik besloten zo'n internet radiootje te kopen (ik ga er vanuit dat ik Arrow Jazz kan ontvangen op de Musicpal?), wil 'm gebruiken als wekkerradio, heb nu een Philips maar ik heb een vraagje, hoe is het geluid.?. ik weet dat het niet al te best is maar is het vergelijkbaar met een willekeurige Philips wekkerradio die je bij die Kijkshop koopt ofzo :P

Heb nu een Philips met ook 1 speakertje .. als die Musicpal ook ongeveer zo klinkt vind ik 't wel best.

Oja, de verlichting, is 's nachts niet je halve kamer verlicht? (das irritant)
Ik ben voor de Terratec Noxon iRadio for iPod gegaan, stuk duurder wel mja je moet toch wat ;)
In reviews komt wel naar voren dat van de musicpal het geluid niet bijster goed is maar als je hem alleen als wekker gaat gebruiken is dat vast wel te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verlichting kan je in 5 stappen dimmen. Voor drie toestanden kan je de lichtsterkte opgeven:
- standby(uit)
- aan
- sleep timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
Nieuwe firmware.
Changelog MusicPal Firmware 1.59d (BETA)
Release Date: 17 March 2009

BUGFIXES:
* wpa key with 63 chars possible
* Weather spiegel.de Umlaut support
* startup issue fixed
* youtube is working again

CHANGES:
* upnp search charset is limited to 'normal' characters
* google finance url change + redirect support
* audio driver turns off amp if in standby
* more regional format support

NEW FEATURES:
* greek support (e.g. http://www.in.gr/RSS/feed.asp?FeedSelect=FirstPage and http://news.pathfinder.gr/rss/frontpage.xml)
* sleep timer in play context menu
* show favorites in "now playing" webinterface

http://www.freecom.nl/objects/00014149.zip

EDIT:
=====

Weer terug naar 1.58
Elke keer bij zenderwisseling een eeuw wachten is ook niet je dat.
Op naar de volgende beta 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door twaeker op 19-03-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen problemen hiermee met de nieuwe beta....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Servische radiostations kunnen worden ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

De MusicPal gebruikt vTuner voor het benaderen van de zenders. Daar kan je vanaf de homepage op land zoeken: http://www.vtuner.com/vtu...staticSerbiaoverall1.html

Als dat niet genoeg is kan je via de webinterface nog eigen stations toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor je reactie! Stel het zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om het intern geheugen uit te breiden door een USB stick aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:14:
Is het mogelijk om het intern geheugen uit te breiden door een USB stick aan te sluiten?
Ja, dat kan!. Meer info op deze pagina.

Al denk ik niet dat je er veel aan hebt. De MusicPal werkt gewoon het beste als je hem op een NAS (of andere uPnP server) aansluit. Of alleen de radiostations wilt beluisteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Boss op 25-03-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor een eider die last.FM nog hoopt te krijgen. dat gaat dus een betaalservice worden in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Vandaag gekocht! maar ik heb er dus twee probleempjes mee:
1) ik probeer een radiozender toe te voegen maar blijkbaar kan hij het niet lezen (is een zender met ACC+ als codec)
De links ervoor zijn
http://195.222.33.217:8070/listen.pls
of
http://tv.stream-music.net:9452/listen.pls
(is een bosnische zender, voor de mensen die geinteresseerd zijn)

Dit was voornamelijk de reden waarom wij hem hebben gekocht dus als iemand weet hoe je dit kan fixen, please do tell!

Ik heb ze beiden geprobeert toe te voegen via de webinterface en via vtuner, beide manieren werkten helaas niet waardoor ik dus op het volgende probleem stuitte:
2) ik kan mijn musicpal niet laten connecten met mijn pc via een router... ik begrijp niet echt hoe, de manual is nogal vaag over; windows media player kan hem wel zien, en ik heb hem op toestaan gezet en de goede mappen gedeelt, maar de musicpal kan geen server vinden. (het gaat via wireless)

[ Voor 7% gewijzigd door Waswat op 27-03-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nou AAC bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Waswat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:48:

2) ik kan mijn musicpal niet laten connecten met mijn pc via een router... ik begrijp niet echt hoe, de manual is nogal vaag over; windows media player kan hem wel zien, en ik heb hem op toestaan gezet en de goede mappen gedeelt, maar de musicpal kan geen server vinden. (het gaat via wireless)
Op zoek gaan naar UpNP en meer van dat ongein. Heb ik ook gehad en nu mijn UpNP goed werkt gaat het wel. Maar het is dan wel afhankelijk van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 16:24

_Z3

Waswat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:48:

Je kunt het beste eerst bedraad werkend proberen te krijgen, vervolgens kun je kijken of het wireless ook werkt. Dit is afhankelijk van de router, had dit probleem eerst ook, na een nieuwe router werkt het nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:02
Kan iemand bevestigen dat hij zijn Musicpal met firmware-versie 1.58 met de Apple remote kan bedienen? Voor oude firmware-versies moet met een telnet-server in de weer gegaan worden om het mogelijk te maken de remote te gebruiken. Met 1.58 zou 'ie echter probleemloos moeten werken, of zie ik iets over het hoofd en moeten er nog iets ingesteld worden zodat de Musicpal de remote herkent?

Ik heb me gisteren zo'n Apple remote gekocht, maar de Musicpal reageert er totaal niet op. Nog even een nieuw batterijtje in de remote gestopt, maar ook dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
@Waswat (1): Musicpal ondersteund geen AAC.
@Waswat (2): Wat bij mij meestal werkt: statisch instellen van ip, dns en gateway en eventueel dit ook instellen op de router (dat hij de musicpal altijd hetzelfde IP adres geeft). Probeer anders eerst de zaak goed in te stellen via een simpele UTP-kabel.
@daf: Versie 1.58 werkt met afstandbediening. Kijk anders even in de debug-pagina van Musicpal. Deze is ongeveer hier te vinden [url]http://musicpal/admin/cgi-bin/debug[/url] (musicpal moet wel de hostname zijn van je musicpal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
De debugpagina van mijn Musicpal geeft voor de afstandbediening "not available" aan, vanavond maar eens met die telnet-server gaan rommelen. Of zijn er wellicht ook Musicpals verkocht zónder IR-oogje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
jan-marten schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:13:
Het activeren van de remote control is tegenwoordig ook een eitje geworden; de HEX-file kan middels een simpele opdracht zo `geïnstalleerd` worden.

Update naar versie 1.54
Ga naar de debug pagina (http://musicpal/admin/cgi-bin/debug.cgi)
Activeer de Telnet server

Open een command prompt en tik in:
Telnet musicpal
Log in met root (zonder wachtwoord, Admin+password werkt ook maar dan kun je het avr niet starten)
Ga naar /etc/init.d
Tik in: ./avr start

Klaar is klara.

Mocht je nog een Logitech Harmony hebben; instellen op een Apple MacBook, negeer de pair-melding in het scherm. Je kunt nu met de navigatie knoppen de MusicPal aansturen.

*O*
Helpt dat?

Trouwens, nog een leuke bug: als je de musicpal standaard op je versterker hebt aangesloten via de 2 tulp aansluitingen en je doet er even tijdelijk een koptelefoon in dan is de luidspreker na 1 herstart ook actief (terwijl dat dus niet zo hoort).

[ Voor 13% gewijzigd door jan-marten op 02-04-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Nog altijd niks. :(

Het remote.hex bestandje gedownload en in de juiste directory geplaatst en netjes volgens http://freecom.mcproductions.eu/Mac/ in de weer gegaan. Bij stap 12 krijg ik een aantal keer een time-out voordat 'ie een "last timeout" geeft en ipv een code weer te geven bij stap 13 krijg ik weer n/a...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom een vraagje. Ik wil het geheugen uitbreiden om mp3-bestanden af te kunnen spelen. Aangezien ik een leek ben op dit gebied, wil ik weten of ik een externe harde schijf kan aansluiten. Ik hen namelijk geen idee wat een NAS precies is, dus vandaar deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:35:
Wederom een vraagje. Ik wil het geheugen uitbreiden om mp3-bestanden af te kunnen spelen. Aangezien ik een leek ben op dit gebied, wil ik weten of ik een externe harde schijf kan aansluiten. Ik hen namelijk geen idee wat een NAS precies is, dus vandaar deze vraag
In het kort is een NAS eigenlijk een hele kleine computer, lekker licht in gebruik en stroom, geen scherm of toetsenbord nodig, bereikbaar vanaf oa je eigen pc (en eigenlijk vanaf elke pc die op een netwerk of internet zit) en doordat hij is aangelsoten op je netwerk kun je hem vanuit je hele netwerk benaderen.

Maar je kunt ook googlen en dan krijg je een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Maartend. Ik heb ook al gegoogled, alleen daar staan nogal gecompliceerde verhalen. Vandaar dat ik het vroeg. Het is mij nu duidelijk wat het precies inhoudt. Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik word er gek van dat mijn klok telkens van het display verdwijnt als ik een andere zender kies.
Is het in te stellen dat ik altijd de klok in beeld houd?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste