[Webhosting] Hoe kan dit winstgevend zijn?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:59
Ik bestempel mensen / bedrijven over het algemeen niet graag te snel, maar na het zien van het volgende ging er bij mij iig erg snel en erg FEL een rood lichtje knipperen....

Ze stonden in de SPITS en zo te zien zijn ze echt nog maar net begonnen met verwerven van klanten. Met deze post hebben ze eigenlijk direct weer mooi gratis reclame, maar ik wilde graag even de mening horen van mede-tweakers.

Ziehier: hosting-art . nl

Ze handeren de volgden prijs (ja 1 prijs): 149,- eenmalig.
Wat krijg je ervoor: Hosting met onbeperkte schijfruimte, onbeperkte datatraffic en een domein erbij. Plesk desk, veel software die gebruikt kan worden etc blabla.

Ik zit zelf ook in de hosting, ben geen heuse prijsvechter.... Maar zelfs als prijsvechter (met duizendenden domeinen en hostingpakketen al in beheer) kan je dit niet voor elkaar krijgen naar mij mening...

Graag jullie mening hierover! Oplichters of ... iets anders :?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gewoon een reseller van zo'n US servertje die 1x bak geld binnen wil halen en tijdje op wil teren.

Stel dat gemiddeld er maar 500mb space en laat zeggen 5gb data langskomt per gebruiker, zo'n pakketje heb je voor zo'n 5 euro per maand. 149/5 = 30, bijna 3 jaar vooruitbetaald ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Sterker nog, je ziet ook nog wel is Amerikaanse bedrijven die reseller pakketten met "unlimited" alles verkopen.

Deze aanbieding werkt gewoon op statistiek. Gemiddeld wordt er niet zo veel gebruikt. (Zeker niet als de mensen merken dat ze op een el-cheapo server in de USA zitten). Daarmee vang je de uitschieters op.

En na een paar jaar verdwijnt het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Dit lijkt haast op een soort van piramide constructie. In het begin melden mensen zich aan. Door het vooruit betalen van een aanzienlijk bedrag, kan er snel een vermogen op worden gebouwd. Met dit geld worden nieuwe servers gekocht, etc. Het bedrijf lijkt goed te lopen, meer mensen tonen interesse, en plotseling zijn de eigenaren met de noorderzon vertrokken, of laten ze simpelweg het hele boeltje failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Maar dan wel leuk hun eigen site op een server in Nederland zetten zodat dat iig niet te zien is?
Ik ben benieuwd wat er op hun forum gaat gebeuren...

Time will tell denk ik dan maar...

Wanneer gaan die datalimieten in NL btw nou eens weg? In Duitsland zijn die toch ook al weg?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zal je titel ietwat nuanceren. Ze bij voorbaat "oplichters" noemen, al dan niet met vraagteken, lijkt me redelijk unfair. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
-NMe- schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:41:
Ik zal je titel ietwat nuanceren. Ze bij voorbaat "oplichters" noemen, al dan niet met vraagteken, lijkt me redelijk unfair. :)
Je hebt helemaal gelijk :)
Dank!

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42
Of ze hebben straks veels te veel virtuele servers draaien en dan blijkt er misschien een beperking in de kleine lettertjes te staan qua toegestane cpubelasting. Kun je geen forumsoftware installeren, want dat kost teveel cpucyles en dan wordt je geblokkeerd.
Dreamhost deed dat althans zo als ik het me goed herinner.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gavro_g schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:38:
Wanneer gaan die datalimieten in NL btw nou eens weg? In Duitsland zijn die toch ook al weg?
Dacht je dat? Dan moet je op zo'n 'onbeperkt' pakketje maar eens gaan streamen, dan ben je er snel genoeg achter of ze weg zijn. Mijn gok: na 2 of 3 maanden krijg je ofwel een schop onder je kont met verwijzing naar de algemene voorwaarden, of een offerte met een redelijk normale prijs. Exact hoe zie jij een busines-model voor je waarin je klanten onbeperkt kosten voor je kunnen maken zonder dat jij er voor betaald wordt?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even net gevraagt aan een iemand van een klein webdesign kantoortje in amerika, wordt daar al langere tijd gedaan, meestal 89 of 99 dollar 1 malig. Een simpele celeron server daar kost zo'n 79 euro met baggervracht aan dataverkeer (plesk , plugins yadiya spul), in theorie heb je dus maar 1 nieuwe klant per maand nodig om een maand verder te kunnen. Heb je bv 12 man op je server (gewoon simpele forums sites etc) draait alles best, maar kan je al een jaar vooruit met je server. Wordt het drukker, koop je met de winst dus weer een 2de server erbij, zelfde principe etc. Zijn 'buurman' (werkt in zo'n huurhokjes pand) doet zoiets, die heeft wel een CPU-load disclaimer erop, haalt de schijn weg bij data/ruimte, maar te zware sites wordt gewoon stopgezet (wat al snel kan met een celeron :P)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 17-11-2007 00:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SinergyX schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:53:
Even net gevraagt aan een iemand van een klein webdesign kantoortje in amerika, wordt daar al langere tijd gedaan, meestal 89 of 99 dollar 1 malig. Een simpele celeron server daar kost zo'n 79 euro met baggervracht aan dataverkeer (plesk , plugins yadiya spul),
En ook hier blijft de vraag van het busines-model interessant. Als je een celeron op een stukje kurk in een stellingkast legt kun je de kostprijs van de machine onder de 100-150 euro houden maar hardware is de kleinste kostenpost. Support, software, stroom, koeling en dataverkeer kost ook geld, en speculeren op je eigen faillisement is geen manier om een winstgevend bedrijf te bouwen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
burne schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:50:
[...]

Dacht je dat? Dan moet je op zo'n 'onbeperkt' pakketje maar eens gaan streamen, dan ben je er snel genoeg achter of ze weg zijn. Mijn gok: na 2 of 3 maanden krijg je ofwel een schop onder je kont met verwijzing naar de algemene voorwaarden, of een offerte met een redelijk normale prijs. Exact hoe zie jij een busines-model voor je waarin je klanten onbeperkt kosten voor je kunnen maken zonder dat jij er voor betaald wordt?
Dus 'onbeperkt' in DE is niet zon onbeperkt als ik denk? Er is geen ISP die rackspace verhuurt voor een X bedrag met een bepaalde uplink (vb 1GBit) die jij lekker helemaal mag gebruiken zonder limiet?

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gavro
Maar even niet over datatraffic alleen, maar de combo onbeperkt datatraffic <-> onbeperkte opslag... Ik zie in de algemene voorwaarden bijvoorbeeld niets staan over erotisch getinte content.

Dit zou alleen maar kassa zijn voor zo'n site zeg... 149,- eenmalig; een flinke upload (uit hun verhalen: nu nog ruim onder hun capaciteit, met als extra dat als het volloopt, XS4ALL het zo op 3GBit gooit... :/); VEEL data kunnen opslaan (lees: plaatjes / videos).... wat wil je nog meer :?

Met 1 zo'n goede site kun je het in feite goed vol laten lopen :/

Whoo-ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

burne schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:07:
[...]

En ook hier blijft de vraag van het busines-model interessant. Als je een celeron op een stukje kurk in een stellingkast legt kun je de kostprijs van de machine onder de 100-150 euro houden maar hardware is de kleinste kostenpost. Support, software, stroom, koeling en dataverkeer kost ook geld, en speculeren op je eigen faillisement is geen manier om een winstgevend bedrijf te bouwen.
Ik bedoel, het is vanaf 79 dollar in de maand om zo'n ding in colocation te huren.

(moet even mijn mailtjes doorspitten, stond ergens zo'n website erover)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-11-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232247

Heren en dames,

Hier een reactie van de bedenker van dit plan. Zelf heb ik zo'n 6 jaar ervaring met hosting, onder andere middels een bedrijfje dat ik destijds tijdens mijn studie heb opgezet. Inmiddels heb ik verschillende Java certificaten, ben ik Certified Lotus Professional, zit ik in de top 3 IBM WCM-kenners van Nederland, ben ik Prince 2 practitioner en een schat aan ervaring, kennis en kunde rijker.

Software Art B.V., gelinkt aan het hosting initiatief in juridische zin (en qua huisstijl én niet voor niets), is een serieus bedrijf dat doet aan software ontwikkeling in projectvorm en op detacheringsbasis. Hoewel ik hier geen cijfers ga noemen, kan ik niet meer doen dan vertellen dat het ons goed gaat, dat we veel leuke dingen doen en dat wij verstand van zaken hebben. Al onze medewerkers zijn gecertificeerd; sterker nog, certificeringscriteria met betrekking tot de IBM en Sun Microsystems suite lachen we uit. Daarover genoeg. Wij zijn gepassioneerd en dat kunnen jullie zien bij ons op kantoor aan de Zielhorsterweg nummer 79 te Amersfoort. U bent allen van harte uitgenodigd om langs te komen.

Wij zijn gewoon keihard werkende software engineers die iets goeds willen doen voor de Wereld. Zo hebben wij tot de lancering van Hosting Art in de media gemiddeld 100 uur p/w per persoon gewerkt om alle processen te automatiseren. Indien iemand komende week langskomt, kan hij mijn matje, inclusief slaapzak nog zien liggen. Komende week gaat een nieuwe NAS in productie met 12TB in Raid; die is tevens nog te zien. Eenmaal op kantoor kunnen jullie fysiek zien hoe onze contracten met XS4ALL eruit zien, hoe ons contract met EURid, SIDN, DNS.be (om een paar te noemen) eruit zien. Dit is passie! Software Art draait goed en de kosten voor zo'n hostingbedrijf zijn zo laag dat we die (bij totaal geen klanten, want alleen de domeinen kosten ons echt iets en daar hebben we onderzoeken naar gedaan) makkelijk kunnen dragen en alleen al voor de lol erbij willen houden/hebben. Maar we hebben een groter doel, dus we gaan er echt voor heren en dames van tweakers; een site die wij zelf ook trouw bezoeken.

Het initiatief is niet zo lastig te bedenken. Onderzoek naar de levensduur van domeinen, de wensen van klanten en onze nieuwe kijk op écht intuïtief omgaan met domeinen en het installeren van pakketten daarop, maken dit hele fenomeen mogelijk.

Twijfelt u gerust nog even door. Wij hebben een heerlijke nespresso voor u klaarstaan in Amersfoort als u hierover even wilt spreken.

Zelf zit ik in het extended team van IBM Software Group en ik zou mijn naam nooit te grabbel leggen.

Hierbij leg ik hem op tafel en ik neem aan dat er niets te grabbelen valt.

Met vriendelijke groet,

Kim Hoogenberg
Directeur, Hosting Art B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter aanvulling:

Er wordt gewerkt aan Domain Art - voor aliassen enz, met wél terugkerende (lage) kosten - als prijsvechter. We zijn bezig om voor álle gangbare TLD's registrar te worden en we zijn hard op weg. Zeldzaam in de Wereld, maar verschaft ons de goedkoopst mogelijk inkooppositie in de Wereld.

De rest van de sommetjes geef ik niet prijs. Hosting Art is een missie en ik zou zeggen go away daddy, hier is Hosting Art!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204697

Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:08:
Ter aanvulling:

Er wordt gewerkt aan Domain Art - voor aliassen enz, met wél terugkerende (lage) kosten - als prijsvechter. We zijn bezig om voor álle gangbare TLD's registrar te worden en we zijn hard op weg. Zeldzaam in de Wereld, maar verschaft ons de goedkoopst mogelijk inkooppositie in de Wereld.

De rest van de sommetjes geef ik niet prijs. Hosting Art is een missie en ik zou zeggen go away daddy, hier is Hosting Art!
_/-\o_ sign me up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:08:
Leuke opmerking van de 'daddy' :) Ik heb daar zelf 14 domeinen, klinkt interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

Het is allemaal leuk en aardig dat je zoveel kennis en certificeringen hebt en kennelijk mensen met 'lage' certificeringen uitlacht (ik heb zelf nooit naar die certificeringen gekeken, dus dit is gewoon een logische conclusie), maar je zal toch echt keiharde euro's neer moeten leggen voor je uplink, traffic, housing, hardware, onderhoud, personeel, elektra en huur. Het was daarom de vraag hoe je precies denkt niet failliet te gaan met de huidige opzet. Natuurlijk, 149 euro is een aanzienlijk bedrag, maar hoe aanzienlijk is het nog als je mensen krijgt die terabytes traffic per maand verstoken?

De uitleg die ik verder op de website lees is ook niet echt geruststellend, als iemand zegt dat hij zo'n aanbieding kan doen omdat hij 'contracten heeft met top-level domeinen, zoals ICANN' krijg ik niet echt een betrouwbare indruk. De kosten van een domeinnaam vallen namelijk min of meer in het niet bij de 149 euro die gevraagd wordt, dus effectief betekent heel dat antwoord helemaal niks.

Verder vraag ik me af waarom het volgende in jullie AV staat:
3.3 Hosting Art is gerechtigd om gedurende de looptijd van een Overeenkomst de prijzen
voor haar Diensten jaarlijks, met ingang van 1 januari, te verhogen conform het
prijsindexcijfer van het voorgaande kalenderjaar, zoals gepubliceerd door het CBS
(Consumentenprijsindex ‘Alle huishoudens’), vermeerderd met ten hoogste 15 %.
3.4 Buiten het geval genoemd in artikel 3.3 is Hosting Art gerechtigd de prijzen voor haar
Diensten te verhogen indien zich een verhoging van de door Hosting Art te maken kosten
voordoet. Hosting Art meldt deze prijsverhoging uiterlijk 1 maand voor de datum waarop
de prijsverhoging ingaat.
Als je maar eenmalig hoeft te betalen voor alle diensten (1) die Hosting Art levert, waarom dan zo'n clausule opnemen in je AV? Ik neem aan dat ze zijn opgesteld met de dienst in het achterhoofd. Verder kan de dienst beeindigd worden bij 'overbelasting van het netwerk van Hosting Art of derden', dat is natuurlijk zeer rekbaar. Niet dat ik hier direct conclusies aan wil verbinden, maar je zult natuurlijk ook begrijpen dat er kritisch gekeken moet worden naar hetgene wordt aangeboden en hoe dat in verhouding staat tot de gevraagde prijs.

Edit: dit is inderdaad (iemand anders wees me er op) trouwens ook een interessante clausule
15.2 Indien in de Overeenkomst niet uitdrukkelijk is bepaald dat deze voor een bepaalde tijd of voor onbepaalde tijd is aangegaan, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een bepaalde tijd van één jaar, danwel voor zolang als nodig is voor de uitvoering van die Overeenkomst.
15.3 Een Overeenkomst voor bepaalde tijd, wordt bij het einde van de contractstermijn
automatisch met dezelfde termijn verlengd, tenzij:
(i) in de Overeenkomst uitdrukkelijk anders is bepaald,
(ii) de Overeenkomst zich, gezien de aard van de daaruit voortvloeiende verplichtingen,
niet leent voor automatische verlenging, of,
(iii) Opdrachtgever de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van drie
maanden voor het einde van de contractstermijn bij aangetekend schrijven heeft
opgezegd.
Het enige wat op de website staat aangegeven is dat de prijs eenmalig 149 euro is en dat daarna geen facturen meer gestuurd worden. Kijkend naar 15.3 is dit nog steeds mogelijk wanneer geval ii bekeken wordt, en je dus effectief 149 euro voor een jaar betaalt. Iemand die hier een betere uitleg bij heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 17-11-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DataGhost,

Het gaat me niet zozeer inhoudelijk om de kennis, maar wel om te laten zien, wie de mensen (onder andere) achter Hosting Art zijn. Toegewijd, betrouwbaar en open kaart zijn speerpunten.

Het is belangrijk te weten dat het hier om Algemene Voorwaarden gaat, opgesteld door een advocatenkantoor en ter bescherming niet slechts van ons, maar ook van de klant. Algemeen in die zin dat ze voor alle te exploiteren diensten en producten onder de Hosting Art-vlag geldt, met in ogenschouw genomen, evenzo de toekomstige diensten en producten, los van de eerste dienst, het onbeperkte pakket.

De prijzen die we eventueel mogen verhogen zijn de prijzen voor nieuwkomers. De 149,- is tevens een actieprijs tot einde dit jaar. Daarna gaan de prijzen omhoog naar 199,- eerste domein; 149,- volgend domein. Eenmaal klant, maakt het natuurlijk niet meer uit voor het bestaande domein dat de prijzen in een jaar al dan niet verhoogd worden voor dat pakket.

En inderdaad, veel zaken zijn rekbaar, onbeperkt ís arbitrair, maar in ons slechtste geval krijgt men voor 149,- een dedicated dual xeon quad core. Wij onderscheiden ons, onder andere omdat wij de grootverbruikers wél met open armen ontvangen.

En verder, domeinen zijn inderdaad de grootste kosten voor ons. Wij kunnen met gemak 50.000 klanten hosten op onze schaalbare architectuur die nu al staat. Een groot gedeelte van de kosten op lange termijn zullen we van rente al kunnen betalen. Maar dat zou inderdaad ook erg kortzichtig zijn. We zetten een model neer, waarbij we eveneens een nieuwe markt aanboren. Registreren en inrichten van een website is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Van 'door de bomen het bos niet meer zien' en 'addertjes onder het gras' is gewoon geen sprake meer. Volledige transparantie is ons motto.

En van een SIDN accreditatie of Nominet accreditatie word ik ook niet warm of koud, maar het helpt wel degelijk om onze kosten Wereldwijd zo laag mogelijk te houden.

Er is in ieder geval genoeg gerekend om dit plan mogelijk te maken. We zijn zoals gezegd hard aan het werk om ook Domain Art duidelijk te gaan positioneren en een internationale lancering van Hosting Art is in voorbereiding.

Slagkracht en volume zal Hosting Art een écht succes maken. Bij geen slachkracht en/of volume, is er nog geen man overboord, want geen domeinen geregistreerd == kosten nihil.

Daarnaast zal een groot bedrijf nooit haar architectuur op een server willen hebben die niet volledig in eigen beheer is. Die groep interesseert ons dus ook minder, maar andersom interesseert ons hun ook niet. Van de 99% websites in hostingland gebeurt er vrij weinig. Die overige 1% die keihard dataverkeer genereert, die keihard gebruik maakt van onze diensten: heerlijk, kom maar op en jullie zijn van harte uitgenodigd.

Bij ons gaat het zo: wordt onze bandbreedte volledige opgeslurpt, dan kijken we naar wie dat veroorzaakt en of het legaal is (kinderporno enz). Is het legaal, wordt de klant gemirgreerd naar een gloednieuwe dual xeon quad core en krijgt een dedicated bandbreedte opgelegd (in overleg). Wij onderscheiden ons dat wij daarin zeer ver gaan. Onbeperkt verkeer, betekent dus niet onbeperkte bandbreedte. De hoeveelheid bandbreedte die wij fixed inkopen (en doorverhuren==extra omzet voor ons) hebben we gezamenlijk tot onze beschikking en mag leeggetrokken worden, iedere seconde van de dag. Is de lijn niet meer optimaal, schalen we op.

'Effectief betekent dat antwoord dus helemaal niets.'
Misschien, misschien niet. Het is de combinatie van een vernieuwend product dat 3 maanden lang met kenners is doorgerekend. ICANN accreditatie is simpelweg één der punten dat het voor ons mogelijk maakt dit te kunnen aanbieden. Eén der véle punten welteverstaan.

Vergeet bijvoorbeeld ook niet dat wij Hosting Art als nieuwe dienst op de markt brengen en dat als zodanig communiceren. Wij communiceren niet op onze website de dedicated servers die wij verhuren, maar waarmee wij wel extra inkomsten genereren vóór Hosting Art. En met die marges (een voorbeeld: 50,- p/m = 600,- p/j) kan één domein 1200 jaar óf 120 domeinen 10 jaar, worden betaald.

En zo zijn er nog veel, veel meer punten, die Hosting Art tot een succes zullen maken.

Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De overeenkomst is juridisch inderdaad voor bepaalde tijd. Dat houdt in dat wij er alles aan doen om de klant te pakken te krijgen aan het einde van de looptijd, met het verzoek zijn contract te verlengen.

Het is zo geregeld. Ik heb de spullen niet bij de hand, dus pin me niet vast op de week nauwkeurig. 3 weken voor het aflopen van een hostingjaar, zal de klant worden verzocht zijn registratie te verlengen. Gebeurt dit niet, zal een jaar later alsnog dat verzoek uitgaan (zitten we op 2 jaar). Bij twee opeenvolgende jaren niet gereageerd (en we overwegen ook het bij ons bekende postadres/telefoonnummer daarvoor te gebruiken), wordt aangenomen dat de klant zijn huidige pakket niet voort kan zetten omdat:
- de klant geen zin heeft;
- de klant niet meer bestaat (overleden / failliet in het geval van een bedrijf).

Dit is bedacht om ons klantenbestand op de lange termijn niet te laten vervuilen. Alles in het kader van het mogelijk maken en houden van dit fenomeen. Niet een besluit dus om er zelf beter van te worden, maar om iedereen er beter door te laten zijn en houden.

Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik heb mijn bericht nog gewijzigd daarnet, dat is waarschijnlijk niet gelezen. Daarom dat ik het voor de zekerheid nog even zeg, voordat ik verder op het antwoord inga.
Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:06:
DataGhost,

Het gaat me niet zozeer inhoudelijk om de kennis, maar wel om te laten zien, wie de mensen (onder andere) achter Hosting Art zijn. Toegewijd, betrouwbaar en open kaart zijn speerpunten.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar als je in een slecht geval een aantal schuldeisers aan de deur krijgt gaan die echt niet akkoord met 'Wij zijn hartstikke toegewijd, betrouwbaar, slim, etc'. Het ging mij vooral om hoe jullie de boel gaan redden zodra er genoeg grootverbruikers zijn om geen winst meer te kunnen maken.
Het is belangrijk te weten dat het hier om Algemene Voorwaarden gaat, opgesteld door een advocatenkantoor en ter bescherming niet slechts van ons, maar ook van de klant. Algemeen in die zin dat ze voor alle te exploiteren diensten en producten onder de Hosting Art-vlag geldt, met in ogenschouw genomen, evenzo de toekomstige diensten en producten, los van de eerste dienst, het onbeperkte pakket.
Misschien is het dan een idee ze te laten herzien door dat advocatenkantoor, ik ben dan geen jurist, maar voor zover ik kan zien kan met deze voorwaarden nog heel veel gerekt worden. Het lijkt me niet echt een probleem om voorwaarden te laten opstellen die toegespitst zijn op de geleverde dienst.
En inderdaad, veel zaken zijn rekbaar, onbeperkt ís arbitrair, maar in ons slechtste geval krijgt men voor 149,- een dedicated dual xeon quad core. Wij onderscheiden ons, onder andere omdat wij de grootverbruikers wél met open armen ontvangen.
Daar gaat het topic dus over, een dedicated 8-core xeon voor 149 euro, tot in de oneindigheid... dat kan niet natuurlijk. Als het er maar eentje is, ok, maar met een dergelijke prijs schrik je beginners (kleinverbruikers) al snel af, die gaan liever voor iets wat NOG goedkoper is voordat ze overgaan op iets permanenters. Het is daarom waarschijnlijk dat er meer grootverbruikers zullen zijn die de dienst afnemen.
Daarnaast zal een groot bedrijf nooit haar architectuur op een server willen hebben die niet volledig in eigen beheer is. Die groep interesseert ons dus ook minder, maar andersom interesseert ons hun ook niet. Van de 99% websites in hostingland gebeurt er vrij weinig. Die overige 1% die keihard dataverkeer genereert, die keihard gebruik maakt van onze diensten: heerlijk, kom maar op en jullie zijn van harte uitgenodigd.
In heel hostingland misschien, maar als je een pakket aanbiedt, min of meer gericht op grootverbruikers, zal je die ook wel aantrekken. Het hoeven ook echt niet enkel bedrijven te zijn die veel traffic verstoken, uit mijn camera komen bijvoorbeeld filmpjes op een slordige 2 MB/s. Als ik populaire, lange filmpjes heb zit je in no-time tegen een gigantische hoeveelheid traffic aan te kijken.
Bij ons gaat het zo: wordt onze bandbreedte volledige opgeslurpt, dan kijken we naar wie dat veroorzaakt en of het legaal is (kinderporno enz). Is het legaal, wordt de klant gemirgreerd naar een gloednieuwe dual xeon quad core en krijgt een dedicated bandbreedte opgelegd (in overleg). Wij onderscheiden ons dat wij daarin zeer ver gaan. Onbeperkt verkeer, betekent dus niet onbeperkte bandbreedte. De hoeveelheid bandbreedte die wij fixed inkopen (en doorverhuren==extra omzet voor ons) hebben we gezamenlijk tot onze beschikking en mag leeggetrokken worden, iedere seconde van de dag. Is de lijn niet meer optimaal, schalen we op.
Ho... overleg? Onbeperkt verkeer is niet onbeperkte bandbreedte? Ik dacht altijd dat verkeer = bandbreedte * tijd. Aangezien verkeer doorgaans over een maand wordt gerekend is tijd een constante en krijg je dat bandbreedte recht evenredig staat aan verkeer. Als gebruikers worden geknepen op 1Mbit/s (of als dat wordt afgesproken) heb je (86400 * 31) / 8 = 334 GB/maand, dat is niet oneindig.
'Effectief betekent dat antwoord dus helemaal niets.'
Misschien, misschien niet. Het is de combinatie van een vernieuwend product dat 3 maanden lang met kenners is doorgerekend. ICANN accreditatie is simpelweg één der punten dat het voor ons mogelijk maakt dit te kunnen aanbieden. Eén der véle punten welteverstaan.
Ik bedoelde dus dat het eruit zag als marketingpraat, zo van 'als we met genoeg afkortingen gooien geloven ze het wel'. Dat het antwoord effectief niks betekent ging over het feit dat ICANN geen 'TLD' is, .com, .nl, dát zijn TLDs. Het antwoord slaat dus nergens op en betekent daarom niks.
Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:11:
De overeenkomst is juridisch inderdaad voor bepaalde tijd. Dat houdt in dat wij er alles aan doen om de klant te pakken te krijgen aan het einde van de looptijd, met het verzoek zijn contract te verlengen.
Maar... dan staat er nog niet duidelijk uitgelegd of er dan opnieuw betaald moet worden of niet. Als het goed is is in deze situatie 15.3.ii niet meer van toepassing en wordt de overeenkomst voortgezet met dezelfde claim 'geen facturen meer', dus gratis. Dat mag m.i. wat anders verwoord worden, om de onduidelijkheid weg te nemen.
Het is zo geregeld. Ik heb de spullen niet bij de hand, dus pin me niet vast op de week nauwkeurig. 3 weken voor het aflopen van een hostingjaar, zal de klant worden verzocht zijn registratie te verlengen. Gebeurt dit niet, zal een jaar later alsnog dat verzoek uitgaan (zitten we op 2 jaar). Bij twee opeenvolgende jaren niet gereageerd (en we overwegen ook het bij ons bekende postadres/telefoonnummer daarvoor te gebruiken), wordt aangenomen dat de klant zijn huidige pakket niet voort kan zetten omdat:
- de klant geen zin heeft;
- de klant niet meer bestaat (overleden / failliet in het geval van een bedrijf).

Dit is bedacht om ons klantenbestand op de lange termijn niet te laten vervuilen. Alles in het kader van het mogelijk maken en houden van dit fenomeen. Niet een besluit dus om er zelf beter van te worden, maar om iedereen er beter door te laten zijn en houden.
Ok, dat kan ik best begrijpen, maar zoals ik dus al aanhaalde is het naar de klant toe een stuk duidelijker als de AV wordt aangepast zodat dit specifieke doel van die clausule ook specifiek vastgelegd kan worden, dan weet de klant tenminste ook 100% waar hij aan toe is. Zoals het er nu staat kan het, ondanks jullie goede bedoelingen en 'beloftes' (zijn die rechtsgeldig op een forum als deze?), alsnog gebruikt worden om de klant eruit te werken na een jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 17-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ho... overleg? Onbeperkt verkeer is niet onbeperkte bandbreedte? Ik dacht altijd dat verkeer = bandbreedte * tijd. Aangezien verkeer doorgaans over een maand wordt gerekend is tijd een constante en krijg je dat bandbreedte recht evenredig staat aan verkeer. Als gebruikers worden geknepen op 1Mbit/s (of als dat wordt afgesproken) heb je (86400 * 31) / 8 = 334 GB/maand, dat is niet oneindig.
De tijd is oneindig, dus het verkeer ook. Bandbreedte is Wereldwijd nieteens oneindig, dus het is per definitie al lullig om te denken dat wij dat wel aankunnen. Wij hebben hier een businessmodel dat bij combinatie van groot- en kleinverbruik werkt en dat gaan we bewijzen.

We zitten op dit moment nog niet eens op één procent van onze bandbreedte capaciteiten, maar hebben de 3 jaar afschrijving op onze hardware waar we met gemak 50.000 klanten op kunnen hosten, er nu al uit. Knijpen is een gevaarlijk woord in dezen en die zou ik liever niet gebruiken, maar als iemand 100G/bit per seconde trekt, wordt het al gauw minder aantrekkelijk om deze, in beginsel super fijne dienst voor 99% van de massa, te gaan laten bestaan.

Als hier maar duidelijk is dat wij absoluut eerder gaan upgraden naar wat onder andere de AMS-IX ons toelaat, dan dat wij mensen / bedrijven gaan knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde dus dat het eruit zag als marketingpraat, zo van 'als we met genoeg afkortingen gooien geloven ze het wel'. Dat het antwoord effectief niks betekent ging over het feit dat ICANN geen 'TLD' is, .com, .nl, dát zijn TLDs. Het antwoord slaat dus nergens op en betekent daarom niks.
Dankjewel voor de uitleg ;) De contentbeheerders zijn er maandag weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102328

Ik heb gisteren m'n domein (reijs.org) geregistreerd, en het was een uur later al bereikbaar in NL. Vandaag was het wereldwijd bereikbaar :-D Alles was geautomatiseerd na mijn registratie en betaling. Ging heel erg snel dus.

Bovendien ben ik bijzonder tevreden met de Plesk interface, heel erg makkelijk het domein te beheren.

Ik denk dat ik begrijp hoe ze dit kunnen doen, heb namelijk in de User Agreement gelezen dat je elk jaar je domein moet verlengen, echter dit is wel gratis. Als je het vergeet, verlengen ze het een jaar, maar als je twee jaar niet bevestigd wordt het opgezegd. Hierdoor zitten zij niet levenslang vast aan een ongebruikt domein. En als jij het keurig verlengt, blijft het domein dus wel levenslang van jou.

Ook lijkt het me zeker interessant als je meerdere domeinen hebt. want dat is een kleine extra (lijkt me) op de oneindige bandbreedte en hosting space.

Als ik meer weet, zal ik het hier zeker posten.. maar tot dusver ben ik zeer tevreden :-)
Hosting Art, ga zo door!!

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:35:
[...]

De tijd is oneindig, dus het verkeer ook. Bandbreedte is Wereldwijd nieteens oneindig, dus het is per definitie al lullig om te denken dat wij dat wel aankunnen. Wij hebben hier een businessmodel dat bij combinatie van groot- en kleinverbruik werkt en dat gaan we bewijzen.
Nouja, afgezien van dat het daarom ook niet fair is om het te beloven mag ik toch zeker wel aannemen dat ik dan minstens de volledige beschikbare bandbreedte mag gebruiken zonder dat ik daarover lastig gevallen wordt? Ik ben zelf ook bekend met technische limieten aan bandbreedte, dus ik ga echt niet klagen als ik geen 50 Pb/s haal, ik verwacht echter wel dat ik daar dus geen last mee krijg, aangezien dat zo is overeengekomen.
Anoniem: 232247 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:38:
[...]

Dankjewel voor de uitleg ;) De contentbeheerders zijn er maandag weer :)
Het gaat trouwens dus niet alleen maar om dat stukje wat ik specifiek aanhaalde, maar het hele antwoord slaat daardoor nergens op. Ik zie tenminste niet hoe een contract met ICANN, SIDN en consorten een oneindig durende dienst voor 149/199 euro beschikbaar maakt. Dat is namelijk wel de vraag, "Hoe is het mogelijk dat jullie zo goedkoop zijn?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 11:47

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

gezien je post history vind ik dit een erg aanprijzerige reactie en lijkt het een vooropgezet iets.
correct me if im wrong

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
piems schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:09:
[...]

gezien je post history vind ik dit een erg aanprijzerige reactie en lijkt het een vooropgezet iets.
correct me if im wrong
Ik las de post en ik ging ook direct naar zijn history kijken. Is wel erg opvallend. Klinkt leuk allemaal en het 'model' zal vast wel werken op een bepaald moment. Ik denk niet dat wij zitten te wachten op marketing BS.

Ik zou zelf geen 149 euro aan zo'n bedrijf als deze toevertrouwen. Zeker als je bedenkt dat tegenwoordig een groot pakket al tussen 20-30 euro te krijgen is. Dus tegenover dat bedrag doe je er wel enkele jaren over om break-even te draaien. Een simpele consument zoekt gewoon een leuk pakketje voor een paar piek per jaar en de heavy-user gaat denk ik sneller voor VPS of dedicated voor de controle. En laat ik daarnaast nog even niet over de hosters in de VS beginnen, waar wij van de gunstige dollar koers kunnen profiteren. Partijen zoals Dreamhost zijn er genoeg te vinden.
De preek 'eenmalig en daarna nooit meer betalen' kan wel zo zijn, maar in welke zin wordt continuïteit gewaarborgd. Een niche in een al verzadigde markt aanspreken.....je hebt in ieder geval ballen, Kim.

Ik wens je succes.

[ Voor 57% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-11-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 06-05 16:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een van de eigenschappen van een financieel gezond bedrijf is dat ze veel klanten hebben waar ze steeds op vaste inkomsten uit krijgen. Als je het alleen maar moet hebben van losse verkoop dan moet je het een veel meer hebben van PR en acties.

Dit is een beetje vergelijkbaar met 'betaal nu eenmalig 10.000 euro en je hebt een leven lang ziektekosten gedekt'. Statistisch gezien kan je redeneren dat veel mensen dit niet op zouden maken maar je zult maar net een doelgroep te pakken hebben die wel veel kosten heeft.

Zelfde met dit concept. Je kan het toch niet verkopen dat iemand een quad core machine voor 150 euro voor minimaal 3 jaar lang kan krijgen? Dat gaan gigantische afschrijvingen worden. Misschien dat grotere hosting bedrijven inderdaad voor 99% klanten hebben met kleine 'statische' sites. Maar dat heeft ook te maken met het prijsniveau dat ze betalen.

Daarnaast heeft de keuze om voor dit concept te gaan ook te maken met een stukje betrouwbaarheid, hoe zit het met back-ups? Wat zijn de uptimes? Etc.
Artikel 13 Belasting systemen
13.1 De Opdrachtgever onthoudt zich van handelingen waarvan hij weet of behoort te weten
dat deze de systemen van Hosting Art onredelijk zwaar belasten.
13.2 Indien door de Opdrachtgever storingen in de systemen van Hosting Art ontstaan, is
Hosting Art gerechtigd haar dienstverlening geheel of gedeeltelijk op te schorten of te
beëindigen en/of de storingveroorzakende gedragingen van de Opdrachtgever te
beëindigen, zonder daarvoor schadeplichtig te worden.
In de voorwaarden staat praktisch aangegeven van 'als de klant niet bevalt dan zeggen we het contract op'. Wat dus wil zeggen dat je kan fluiten naar je geld en je hosting.

Veel bedrijven zijn inmiddels afhankelijk geworden van e-mail, internetverkopen etc. Dan wil je toch niet zo sterk afhankelijk zijn van je hostingsbedrijf? Juist als je elk jaar betaalt voor hosting heb je als klant een sterke positie. Met de opstelling zoals die nu ligt heb je een hele zwakke positie als klant, je hebt namelijk geen stok meer achter te deur.

Stel dat er een storing is, wat is dan jullie motivatie om die te verhelpen? Echt veel meer ga je namelijk niet meer verdienen aan zo'n klant. En dan kan je nu wel posten dat ten alle tijden het belang van de klant zeer hoog staat, ik zie dat nergens terugkomen in de voorwaarden. En het lijkt me voor een commercieel bedrijf ook een zeer rare uitspraak om die zo te doen.

Ze hebben geluk dat er geen referral-programma alike aan hangt waarmee als je 2 nieuwe klanten aan draagt je je eigen hosting gratis krijgt. Dan was het interdaad een piramidespel ;)

@kimhoo: Ik zou maar wat graag langskomen en wat (critische) vragen stellen over deze constructie. Maar aangezien je afgelopen periode al meer dan fulltime met dit project bezig was lijkt het me toch zonde van je tijd om je met dit soort 1 op 1 gesprekken bezig te houden?

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 18-11-2007 01:09 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een beetje vergelijkbaar met 'betaal nu eenmalig 10.000 euro en je hebt een leven lang ziektekosten gedekt'. Statistisch gezien kan je redeneren dat veel mensen dit niet op zouden maken maar je zult maar net een doelgroep te pakken hebben die wel veel kosten heeft.
Je koopt een huis met behulp van een hypotheek en als onderpand biedt je een huis met een executiewaarde van een bepaald bedrag. De hypotheekrente wordt afgeschaft, rentes stijgen, vergrijzing slaat toe, huizen dalen in prijs, Amerika gaat op zijn gat, dollar daalt verder, Hang Seng in paniek. 't Kan alle kanten op.

Men kan ook iets moois, iets positiefs, doen voor de wereld. En nee, het is geen liefdadigheid. Ja, er moet geld verdiend worden. De hostingwereld moet anders. En natuurlijk, als je echt zo'n dataslurper bent, gá je naar de 100M/bit dedicated of whatever wij maar een fatsoenlijk ratio vinden (wordt vast gequote :). Voor niets gaat de zon op, maar voor de massa hebben wij een mooie dienst op de kaart gezet en daar zijn wij trots op.
Zelfde met dit concept. Je kan het toch niet verkopen dat iemand een quad core machine voor 150 euro voor minimaal 3 jaar lang kan krijgen? Dat gaan gigantische afschrijvingen worden. Misschien dat grotere hosting bedrijven inderdaad voor 99% klanten hebben met kleine 'statische' sites. Maar dat heeft ook te maken met het prijsniveau dat ze betalen.
Come and find out zou ik zeggen.
Daarnaast heeft de keuze om voor dit concept te gaan ook te maken met een stukje betrouwbaarheid, hoe zit het met back-ups? Wat zijn de uptimes? Etc.
Back-ups natuurlijk geregeld en alle backups draaien op raid-partities
Up-time 99,9%
In de voorwaarden staat praktisch aangegeven van 'als de klant niet bevalt dan zeggen we het contract op'. Wat dus wil zeggen dat je kan fluiten naar je geld en je hosting.
Als je als klant het concept bewust gaat testen (bijvoorbeeld synchroon 10.000x een Gbit file downloaden), komt de klant in een positie waarmee hij kan aantonen dat hij niet tevreden is met zijn download die gekapt wordt. Tja, wat wil je dan. Wil je fijne hosting, waarbij meegedacht wordt over hoe de hosting wereld eigenlijk in elkaar hoort te steken, of wil je bewijzen dat hij zo vast hóórt te zitten. We ondersteunen ook niet voor niets Java webapps en PostgreSQL voor de fans. Maar een populaire site laten we heerlijk draaien en we doen onze uiterste moeite om alle klanten zo snel mogelijk te woord te staan.

Nieuwe initiatieven onder de Hosting Art vlag worden eveneens ontwikkeld en hoewel die een en ander niet hoeven te compenseren, worden ze wel gebruikt om verder te kunnen evolueren.
Veel bedrijven zijn inmiddels afhankelijk geworden van e-mail, internetverkopen etc. Dan wil je toch niet zo sterk afhankelijk zijn van je hostingsbedrijf? Juist als je elk jaar betaalt voor hosting heb je als klant een sterke positie. Met de opstelling zoals die nu ligt heb je een hele zwakke positie als klant, je hebt namelijk geen stok meer achter te deur.
Naast de Algemene Voorwaarden die niet voor niets Algemeen zijn, bestaat er ook nog het contract en de akkordering van de aangekochte en gerelateerde TLD-voorwaarden. Ontevreden klanten zal men overal hebben, maar ik heb bij ons nog niets dan lof gehoord.
Stel dat er een storing is, wat is dan jullie motivatie om die te verhelpen? Echt veel meer ga je namelijk niet meer verdienen aan zo'n klant. En dan kan je nu wel posten dat ten alle tijden het belang van de klant zeer hoog staat, ik zie dat nergens terugkomen in de voorwaarden. En het lijkt me voor een commercieel bedrijf ook een zeer rare uitspraak om die zo te doen.
Passie en gedrevenheid, een bedrijf leiden vanuit visie op techniek én techniek zelf. Dit concept valt of staat met de kwaliteit van het product. Alle storingen worden zo spoedig mogelijk verholpen. Staat inderdaad niet in de voorwaarden, maar daar zullen we op worden afgeslacht als het tegendeel wordt bewezen en dat laten we ons niet gebeuren. 99,9% up, te allen tijde.
Ze hebben geluk dat er geen referral-programma alike aan hangt waarmee als je 2 nieuwe klanten aan draagt je je eigen hosting gratis krijgt. Dan was het interdaad een piramidespel ;)
Op basis van onderzoek kunnen wij stellen dat de gevraagde prijs berust is op de kosten die een dergelijk product met zich meebrengt, inclusief de beoogde winstmarges. Piramidespel is dus absoluut niet iets dat in mij op zou komen.
@kimhoo: Ik zou maar wat graag langskomen en wat (critische) vragen stellen over deze constructie. Maar aangezien je afgelopen periode al meer dan fulltime met dit project bezig was lijkt het me toch zonde van je tijd om je met dit soort 1 op 1 gesprekken bezig te houden?
Inderdaad, maandag weer een drukke dag. Maar er staan altijd collega's klaar om je te woord te staan en je te voorzien van een heerlijk bakkie koffie. Wellicht kan er een leuke discussie ontstaan over het al dan niet ondersteunen van Jini services in een Seven container.

Anyway, verschil met de meeste hosters die ik ken, is dat wij de techniek en hun grenzen definiëren, in plaats van ze te hanteren.

Open voor kritisch commentaar en een eerlijke dienst aanbiedende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Je hebt nou nog steeds niet verteld welke garantie je klanten hebben dat je niet failliet gaat. Ik ga echt geen 150 euro dokken voor een service waarvan ik de afschrijving niet redelijkerwijs kan bepalen. Zoals ik eerder al zei, je kan nog zulke mooie ideeën en idealen hebben, de kans dat je schuldeisers er hetzelfde over denken is niet enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 06-05 16:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 232247 schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:39:
Je koopt een huis met behulp van een hypotheek en als onderpand biedt je een huis met een executiewaarde van een bepaald bedrag. De hypotheekrente wordt afgeschaft, rentes stijgen, vergrijzing slaat toe, huizen dalen in prijs, Amerika gaat op zijn gat, dollar daalt verder, Hang Seng in paniek. 't Kan alle kanten op.
In hoeverre staat dit in verhouding met dit concept? Er is voor de klant namelijk geen 'onderpand' of stok achter de deur. Hooguit kan een klant een slechte referentie geven in de toekomst. Daarnaast zorgen de overkoepelende banken/regeringen er wel voor dat een 'land' niet zomaar failliet gaat, aangezien niemand daar baat bij heeft, maar dat is een andere discussie; natuurlijk fluctueert de economie.
Men kan ook iets moois, iets positiefs, doen voor de wereld. En nee, het is geen liefdadigheid. Ja, er moet geld verdiend worden. De hostingwereld moet anders. En natuurlijk, als je echt zo'n dataslurper bent, gá je naar de 100M/bit dedicated of whatever wij maar een fatsoenlijk ratio vinden (wordt vast gequote :). Voor niets gaat de zon op, maar voor de massa hebben wij een mooie dienst op de kaart gezet en daar zijn wij trots op.
Ik wil niet je goede bedoelingen de grond in werken maar ik wil voorkomen dat er straks een hoop mensen teleurgesteld raken (inclusief jijzelf).
Come and find out zou ik zeggen.
Ik zal het zeker overwegen voor dit geld kan je er geen buil vallen - mits je een paar TB traffic per maand genereert.
Back-ups natuurlijk geregeld en alle backups draaien op raid-partities
Up-time 99,9%
RAID heeft enkel met uptime te maken, wat neem ik aan standaard is.
Als je als klant het concept bewust gaat testen (bijvoorbeeld synchroon 10.000x een Gbit file downloaden), komt de klant in een positie waarmee hij kan aantonen dat hij niet tevreden is met zijn download die gekapt wordt. Tja, wat wil je dan. Wil je fijne hosting, waarbij meegedacht wordt over hoe de hosting wereld eigenlijk in elkaar hoort te steken, of wil je bewijzen dat hij zo vast hóórt te zitten. We ondersteunen ook niet voor niets Java webapps en PostgreSQL voor de fans. Maar een populaire site laten we heerlijk draaien en we doen onze uiterste moeite om alle klanten zo snel mogelijk te woord te staan.
Beetje wazig verhaal. Wil je nu zeggen dat de dienst die jullie aanleveren gezien moet worden als een soort cheapo hosting waarbij je niet teveel moet verwachten? Of ga je juist op een specifieke doelgroep aan het werken? Je hebt verder geen antwoord gegeven op mijn vraag. Juist men van (vooraf) betaalt geeft jullie veel vrijheid.
Nieuwe initiatieven onder de Hosting Art vlag worden eveneens ontwikkeld en hoewel die een en ander niet hoeven te compenseren, worden ze wel gebruikt om verder te kunnen evolueren.
Ik begrijp helemaal dat je dit als een interessante business case ziet maar dat lijkt mij verder logisch.
Naast de Algemene Voorwaarden die niet voor niets Algemeen zijn, bestaat er ook nog het contract en de akkordering van de aangekochte en gerelateerde TLD-voorwaarden. Ontevreden klanten zal men overal hebben, maar ik heb bij ons nog niets dan lof gehoord.
Allemaal heel leuk, maar deze 'Algemene Voorwaarden' hebben wel degelijk clausules die aangepast zijn op jullie hosting. Hij het afnemen krijgt de klant dan nog andere voorwaarden te zien? Waarom zijn die niet zichtbaar op de site? Het lijkt mij volstrekt logisch dat je per marktactiviteit aparte voorwaarden met natuurlijk gedeelde stukken.
Passie en gedrevenheid, een bedrijf leiden vanuit visie op techniek én techniek zelf. Dit concept valt of staat met de kwaliteit van het product. Alle storingen worden zo spoedig mogelijk verholpen. Staat inderdaad niet in de voorwaarden, maar daar zullen we op worden afgeslacht als het tegendeel wordt bewezen en dat laten we ons niet gebeuren. 99,9% up, te allen tijde.
Uptimes hebben ook een keerzijde, als je van tevoren 99,9% uptime beloofd (dus maximaal 9 uur per jaar down) dan moet je daar ook wat tegenover zetten (dus compensatie als het niet zo is, wat lastig is in dit geval overigens). De meeste bedrijven die een dergelijke uptime beloven hebben in de loop der jaren statistiek opgebouwd en kunnen het dus aantonen.
Op basis van onderzoek kunnen wij stellen dat de gevraagde prijs berust is op de kosten die een dergelijk product met zich meebrengt, inclusief de beoogde winstmarges. Piramidespel is dus absoluut niet iets dat in mij op zou komen.
Het element van eenmalige 'inleg' heeft er veel van weg, maar inderdaad; zolang je geen profit krijgt (als referent) bij het aanmelden van nieuwe klanten is er niet zoveel aan de hand.
Inderdaad, maandag weer een drukke dag. Maar er staan altijd collega's klaar om je te woord te staan en je te voorzien van een heerlijk bakkie koffie. Wellicht kan er een leuke discussie ontstaan over het al dan niet ondersteunen van Jini services in een Seven container.
Ik ben er helemaal van overtuigd dat jullie inhoudelijk je vak verstaan en begrijpen waarmee jullie bezig zijn (nouja... :P ). Maar er zijn een aantal marktprincipes die afwijken t.o.v. wat gebruikelijk is bij het concept dus dat roept vragen op natuurlijk.
Anyway, verschil met de meeste hosters die ik ken, is dat wij de techniek en hun grenzen definiëren, in plaats van ze te hanteren.
Hier zie ik dus vrij weinig van terug. Er worden juist geen grenzen gegeven ('onbeperkt'). Waarschijnlijk doel je dan op absolute waardes als het gaat om diskspace en traffic. Op dat punt heb je gelijk, maar ik ben zeer benieuwd wanneer de aanschaf van een quad core systeem gerechtvaardigd zou worden door jullie. Ik begrijp dat dit in principe een persoonlijk traject is.
Open voor kritisch commentaar en een eerlijke dienst aanbiedende.
De eerlijkheid daar ben ik wel van overtuigd, zeker gezien de reputatie van het 'moederbedrijf', die wil je niet zomaar te koop zetten. Maar iets dat eerlijk is hoeft niet te zeggen dat de constructie verder integer is.

Bedoel wat zijn jullie eigen targets? Stel dat er na een half jaar al hoeveel kosten worden gemaakt en jullie de zaak opdoeken, kunnen de klanten dan nog geld terug verwachten of is dat gewoon risico van de klant? Gezien ze eigenlijk voor minimaal 3 jaar 'tekenen'.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Grappig, hoe je wilt dat het anders gaat in de 'wereld'

Over onbeperkt, dat is vaak zo'n onzin. Maar voor de meeste mensen is het genoeg, zelf trek ik circa 50-100mbit. Betwijfel of dat voor 150 euro per jaar op prijs wordt gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Erg mooi topic dit en hulde voor de argusogen van de tweaker en het engelengeduld van kimhoo terwijl het wel beleefd blijft.

LauPro heeft hier een geldig punt, de constructie die bedacht is zal zeker werken voor Hosting Art maar een vereiste is genoeg klanten om het verbruik over te spreiden. Je gaat er in je business model dus al van uit dat het storm zal lopen om de kosten te kunnen dekken en dat is een behoorlijk risico, een vliegende start die door tegenvallende belangstelling in een noodlanding eindigt. Dat is ook meteen het grootste manco dat ik in het model van Kimhoo kan vinden; mensen die een simpele site willen draaien zullen er dat bedrag niet voor neerleggen. Die gaan voor een goedkope concurrent en betalen 30 euro voor een domeintje en wat hosting voor de familiekiekjes.
Door het op product op deze manier in de markt te zetten zal het juist de mensen die met minder dataverkeer en belasting van de infrastructuur van Hosting Art afschrikken en enkel grootverbruikers aantrekken die inderdaad een mooie prijsstelling zien in het product.

Hoe die grootverbruiker in de praktijk wordt afgevangen met Algemene Voorwaarden vind ik niet zo heel belangrijk. Ook hij snapt dat een aanbieding als deze in alle redelijkheid gezien moet worden en dat je niet werkelijk voor 1 euro met EasyJet naar Barcelona kan vliegen.
Blijkbaar zit er een doordachte visie over het gemiddelde bandbreedtegebruik van klanten achter dit product die de prijsstelling en beweringen zal moeten verklaren. Dat je die gedachtengang opdoet uit ervaringen en er niet mee te koop wil lopen (concurrentiegevoelige cijfers) begrijp ik ook wel weer maar het zorgt er wel voor dat we hier met een leeg stuk van de puzzel blijven zitten.

Het 'iets goeds voor de Wereld willen doen' geeft me een unheimisch gevoel. Dat geeft het bij voorbaat al de impressie dat je over drie jaar gierend failliet gaat terwijl het allemaal met de beste bedoelingen gebeurde. Bovendien heb je die statement helemaal niet nodig als je overtuigd bent van je product. Je antwoorden op de vragen hier geven immers aan dat je er zelf in gelooft. Laat die 'wereld retoriek' dus maar achterwege, het roept alleen maar achterdocht op.

Ik hoop voor de klanten dat je ons enorm in het ongelijk gaat stellen en wat mij betreft mag je dan over 5 jaar een topic openen met de titel "Na na na na na!" hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Pietert op 18-11-2007 13:27 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 10:58
Anoniem: 214909 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:32:
Grappig, hoe je wilt dat het anders gaat in de 'wereld'

Over onbeperkt, dat is vaak zo'n onzin. Maar voor de meeste mensen is het genoeg, zelf trek ik circa 50-100mbit. Betwijfel of dat voor 150 euro per jaar op prijs wordt gesteld :)
Als oudgediende bij GoT en mede-oprichter van Hosting Art BV wil ik me bij deze mengen in deze discussie.

Een correctie op je reactie is dat de 150 (149 om precies te zijn) euro eenmalig per domeinnaam is. Daarna hoef je niets meer te betalen. En indien het je lukt om 50-100 mbit continu leeg te trekken gaan we ervan uit dat je een succesvolle site draait. In dat geval is Hosting Art bereid om je een dedicated server aan te bieden in de Hosting Art racks. Illegale activiteiten zijn immers afgedekt in de algemene voorwaarden en succesvolle sites voegen we maar al te graag toe aan onze klantenbestand.

Ik ben overigens zeer verheugd met de kritische geluiden die ik van de mede-tweakers verneem. Dit geeft aan dat wij een zeer concurrerend aanbod hebben staan. Zo concurrerend zelfs dat de kritische tweaker het in eerste instantie niet gelooft. Die reactie krijgen wij zodra de eigenschappen van de aanbieding bekend werden gemaakt.

Men lijkt in deze discussie voorbij te gaan aan de kracht van een goed product. Ze gaan daarbij uit van een eenmalig bedrag dat betaald wordt. Ieder zakenman weet echter dat de prijs van een organisatie niet valt uit te drukken in wat het bedrijf bezit, de goodwill die men bij de klanten opbouwt is veel duurder. Daarbij zal het moederbedrijf Software Art een belangrijke rol gaan spelen. Men tilt ook te zwaar aan de prijs van hardware en bandbreedte.

Niets dan tijd en ervaring zal bewijzen dat wij een dijk van een product hebben staan. Uit de eerste ervaringen van gebruikers kan ik opmaken dat men zeer tevreden is met de dienst.

En zoals Kim al heeft gezegd: kom gerust bij ons langs (ons adres is te vinden op de www.hosting-art.nl). Het is altijd leuk om mede-tweakers te zien en te spreken. Een "na na na na" topic hoef je van Hosting Art niet te verwachten. Eerder een "bedankt voor jullie reacties!".

Met vriendelijke groet,

Alan Saadou
Directeur Hosting Art B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Eijkb

Zo.

Een correctie op je reactie is dat de 150 (149 om precies te zijn) euro eenmalig per domeinnaam is. Daarna hoef je niets meer te betalen. En indien het je lukt om 50-100 mbit continu leeg te trekken gaan we ervan uit dat je een succesvolle site draait. In dat geval is Hosting Art bereid om je een dedicated server aan te bieden in de Hosting Art racks. Illegale activiteiten zijn immers afgedekt in de algemene voorwaarden en succesvolle sites voegen we maar al te graag toe aan onze klantenbestand.
Dus bij een goed lopende site komt er een nieuw contract of valt de dedicated onder de in eerste instantie betaalde 149?

Beetje vreemd als bv. iemand na drie jaar zijn site heeft uitgebouwd naar een succesvolle site waarna jullie opeens een dedicated server moeten gaan aankopen zonder extra opbrengsten. Mocht een dedicated wel extra kosten met zich meebrengt voor de klant, mag deze dit weigeren en op jullie hostingplatform blijven draaien met zijn hoge verbruik?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus bij een goed lopende site komt er een nieuw contract of valt de dedicated onder de in eerste instantie betaalde 149?

Beetje vreemd als bv. iemand na drie jaar zijn site heeft uitgebouwd naar een succesvolle site waarna jullie opeens een dedicated server moeten gaan aankopen zonder extra opbrengsten. Mocht een dedicated wel extra kosten met zich meebrengt voor de klant, mag deze dit weigeren en op jullie hostingplatform blijven draaien met zijn hoge verbruik?
Er verandert voor de klant niets. Onze oplossing in dat geval is naar alle waarschijnlijkheid de klant draaien op een dedicated server of zelfs over servers heen. De klant blijft klant onder zijn initiële contract.

En vreemd? Nee, eerder vernieuwend. De extra kosten zijn opgenomen in het model.

Vreemd overigens is wel dat ik nooit discussies lees over het oerwoud der hostingpakketten die her en der worden aangeboden. PHP aan of uitzetten kost geen fuck, maar samen met het verschil van ineens 1GB opslag tov 100MB, is dat wel (slecht één voorbeeld der 10.000 aanbieders) 3,- extra per maand waard, dus 36,- per jaar en iets meer dan 100,- op de afschrijvingstermijn van een hardeschijf die 80,- kost en 500 x zo groot is.

Onbeperkte schijfruimte is écht niet zo spannend zo lang er nog niet wereldwijd dubbel glas naar huis gaat. En dan nog, host men thuis niet altijd een eigen DNS enz.

Er is geen sprake van weigeren. Alles blijft draaien as is en technisch zal een grootverbruiker worden geupgrade. Dat is eerder iets goeds dan iets negatiefs, want een échte grootverbruiker wil niet met 15000 klanten op één server en de lijn delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Raar is dat natuurlijk niet, HostingArt geeft ze eerder een kans om zo groot te worden in die drie jaar. Dan wil je uit jezelf al wel een dedicated server draaien als je een beetje nadenkt.

Wederom een mooi antwoord trouwens van Alan deze keer maar ik blijf me toch afvragen wat precies het scenario is als de grote aanwas van klanten die nodig is om dit product rendabel weg te zetten uitblijft.
Mooi en aardig dat je synergie voorziet in wat Hosting Art aanbied en wat Software Art aanvullend kan leveren aan de klanten die voor 149 euro een mooi product genieten maar wat nu als deze kruisbestuiving uitblijft. Wil je zeggen dat er dan altijd nog het rendabel draaiende Software Art is om de klap op te vangen?
Uit jullie beider reacties haal ik een houding die zegt 'Wees gerust, Hosting Art kunnen we niet laten falen omdat we dan ook de naam van Software Art te grabbel gooien'. Is dat de garantstelling die je hier probeert te geven aangezien wij tweakers het allemaal maar niet becijferd krijgen hoe dit rendabel te draaien is?
Ik heb met beide bedrijven geen ervaring maar je straalt er een hoop vertrouwen mee uit. Mocht de berekening dus echt niet kloppen dan zal Hosting Art kannibaliseren op Software Art om het hoofd boven water te houden?

Volume halen en de synergie met Software Art zijn dus het business model, ik hoop dat beide je gaan lukken maar blijf vooralsnog bij mijn eigen host ;) Ik stap over 3 jaar wel in als het concept zich heeft bewezen en ben dan maar late adapter.

De argwaan bij tweakers is trouwens niet voor niets, ik heb inmiddels al ervaren dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn als het om hosting gaat. Ik denk dat menigeen hier wel ervaring heeft gehad met een 'prijsstunter' die zijn zaakjes niet voor elkaar had op dit gebied met als gevolg een hoop ergernis en downtime in diensten die een tweaker 24/7 wil afnemen maar haperen, down of geheel onbereikbaar zijn. Al die zaakjes leken gebaseerd op 'lage prijzen door veel klanten te pakken en daardoor goedkoper kunnen werken'. Begonnen allemaal veelbelovend maar het eindigt toch vaak in tranen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De argwaan bij tweakers is trouwens niet voor niets, ik heb inmiddels al ervaren dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn als het om hosting gaat. Ik denk dat menigeen hier wel ervaring heeft gehad met een 'prijsstunter' die zijn zaakjes niet voor elkaar had op dit gebied met als gevolg een hoop ergernis en downtime in diensten die een tweaker 24/7 wil afnemen maar haperen, down of geheel onbereikbaar zijn. Al die zaakjes leken gebaseerd op 'lage prijzen door veel klanten te pakken en daardoor goedkoper kunnen werken'. Begonnen allemaal veelbelovend maar het eindigt toch vaak in tranen...
Niemand heeft nog beweerd dat op basis van het onderzoek onze prijzen laag zijn. Ja, voor die enkele grootverbruiker, die we (terecht punt) misschien wel aantrekken, zal dat zeker gelden, maar voor het gros niet.

Daarnaast is dit pakket in het leven geroepen om geen keuzes meer te hoeven hebben. Er hoeft niet vergeleken te worden, want alles staat aan en je gaat je gang maar. Gallery 2 op fotos.domein.tld, phpBB op forum.domein.tld en media wiki op wiki.domein.tld en dat alles binnen 15 minuten en zonder enige kennis van scripts, installeren, php of html. Gewoon gaan met die banaan. Je gekochte plek op Internet is nu voor iedereen beschikbaar en intuïtief in gebruik.

Onze doelgroep is dus niet primair de tweakers groep die alles (te) wel overweegt en wel snapt hoe je vanaf scratch media wiki installeert en hoe je een PostgreSQL server onderhoudt. Niet primair dus, maar absoluut interessant om mee in discussie te treden en zelfs om als klant welkom te heten.

Daarnaast zijn er nieuwe zaken in ontwikkeling door Hosting Art én Software Art, waarmee wij steeds meer gratis en commerciële diensten en producten gaan aanbieden. Alles wel overwogen om tot een succesvol en bovenal mooi bedrijf te komen met toegevoegde waarde voor in ieder geval een grote groep Internetgebruikers.

Ow ja, business model is absoluut niet de synergie tussen de twee BV's. Software Art gaat zijn eigen goede weg, maar zal natuurlijk worden ingeschakeld als er technisch hoogwaardige zaken en innovaties ontwikkeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15

Onbekend

...

Met veel interesse volg ik ook dit topic. Ik zoek zelf regelmatig (voor andere mensen met verenigingen en kleine bedrijfjes) hostings op die niet te duur zijn, maar wel enige kwaliteit leveren.

Naar mijn idee lijkt het bedrijf wel te werken, maar wel op voorwaarde dat er constant nieuwe klanten er bij komen volgens het piramide-effect.

Ik zie dat de afschrijving voor de servers 3 jaar is. De winst zou kunnen zitten in het feit dat er later met afgeschreven servers gewerkt worden?

En wat word op den duur de latency van een site? Duurt het 10 seconden voordat de site enige reactie terug geeft?
Er is geen sprake van weigeren. Alles blijft draaien as is en technisch zal een grootverbruiker worden geupgrade. Dat is eerder iets goeds dan iets negatiefs, want een échte grootverbruiker wil niet met 15000 klanten op één server en de lijn delen.
Stel dat een bedrijf toch die site wil laten hosten (Een site met veel muziek, filmpjes e.d.) dan is de ingekochte bandbreedte dus gewoon de limiet. En omdat niet alle klanten mogen lijden onder de grote sites, krijgen waarschijnlijk elke server een 10MBit netwerkkaartje om de bandbreedte voor die server in te dammen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

In het begin (eerste jaar, misschien 2) zal dit gebeuren nog wel in stand blijven. Eerst registreren vooral de mensen die er wat minder verstand van hebben en gewoon zo'n advertentie in de Spits zien, en denken, he da's leuk voor m'n blogje. Die trekken allemaal niet zoveel verkeer en dat is ook prima in stand te houden en de 149 is genoeg om per 10 bloggers 1 grotere site te compenseren (ik noem maar wat). Echter, dit hele gebeuren wordt dan bekender, en ook mensen die dit niet kunnen geloven (zie dit topic ;) ) denken toch van, he, misschien toch wel... Naja, en dan red je het dus niet meer met die 149 euro (of 199), waardoor de hele zooi eerst volloopt, sloom wordt en vervolgens met de noorderzon verdwijnt.

Stel ik maak een simpele site à la imageshack, maar dan zonder ads, gewoon puur foto's hosten voor andere. Zijn jullie daar blij mee, nee, absoluut niet, want zo'n site is binnen no-time bekend over de hele wereld en legt een hele server plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar mijn idee lijkt het bedrijf wel te werken, maar wel op voorwaarde dat er constant nieuwe klanten er bij komen volgens het piramide-effect.
Met absolute stelligheid beweer ik dat de huidige gevestigde partijen (ja, alle 10-duizenden) gezamenlijk de prijs hoog houden en een hiërarchisch domein/hosting model in stand houden dat de prijs zelfs door gelaagdheid hoog houdt. Samen met intuïtiviteit maken wij daar korte metten mee.
Ik zie dat de afschrijving voor de servers 3 jaar is. De winst zou kunnen zitten in het feit dat er later met afgeschreven servers gewerkt worden?
Boekhoudkundig, ja (denk ik, maar dat weet de accountant beter. Pakkettechnisch nee. Voor die uitleg kan het topic opnieuw gelezen worden. 149,- dekt met onze registrarschappen en goedkoopstmogelijke domeininkoop ter wereld alle kosten ruim voor de gemiddelde levensduur van domeinen.
En wat word op den duur de latency van een site? Duurt het 10 seconden voordat de site enige reactie terug geeft?
wget http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/100mb.bin
--15:44:39-- http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/100mb.bin
Resolving www.2fast.nl... 80.247.211.6
Connecting to www.2fast.nl|80.247.211.6|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Saving to: `100mb.bin'

100%[====================================================================================================================>] 104,857,600 10.1M/s in 9.6s

15:44:49 (10.4 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600/104857600]

10,1 MB p/s op dit moment. Wij garanderen dat er geen latency zal optreden bij het gros van de gebruikers. Zoals reeds eerder verteld, philips (sorry voor het gebruik van de naam) zal bijvoorbeeld niet haar spullen willen komen hosten, omdat het voor hun een risico is de architectuur niet in eigen beheer te hebben. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Hyves die 100 kasten (waar 44 servers in passen) hebben in Evoswitch en nog eens 50 kasten op schiphol voor één site. Die klanten zoeken wij niet en als het goed is zoeken zij ons niet.
Stel dat een bedrijf toch die site wil laten hosten (Een site met veel muziek, filmpjes e.d.) dan is de ingekochte bandbreedte dus gewoon de limiet. En omdat niet alle klanten mogen lijden onder de grote sites, krijgen waarschijnlijk elke server een 10MBit netwerkkaartje om de bandbreedte voor die server in te dammen.
Nee, we zijn nu gepatcht op 3Gbit en dat worden er keurig meer als daar behoefte aan is. Ik denk dat men gewoon even moet wennen aan onze stelling dat op basis van fair use (in de letterlijke zin en niet de gehypete versie van het woord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Een puntje wat ik wel interessant vind, klopt het dat je 1 domein per pakket kunt hebben? Ik zie dat namelijk nergens staan (ja je kunt veel regelen met subdomeinen en dergelijke).

Het toevoegen van een 2e domein aan je pakket is dus onmogelijk waardoor je een 2e pakket a 150 eu moet nemen?

edit:
en als ik nu een youtube kloon op zet? En dan vooral een voor filmpjes groter dan 100MB etc :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 47200 op 18-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een puntje wat ik wel interessant vind, klopt het dat je 1 domein per pakket kunt hebben? Ik zie dat namelijk nergens staan (ja je kunt veel regelen met subdomeinen en dergelijke).

Het toevoegen van een 2e domein aan je pakket is dus onmogelijk waardoor je een 2e pakket a 150 eu moet nemen?
Ja, bij volledige benutting van de hardware, kost de hardware namelijk ongeveer 0,50 per klant per jaar. Dat is dus niet aanzienlijk. De domeinkosten echter, zo is gebleken uit onderzoek, maken dit een juiste prijs.
edit:
en als ik nu een youtube kloon op zet? En dan vooral een voor filmpjes groter dan 100MB etc
Ok, enerzijds snap ik het gemekker over dataverkeer, want daar gaat het altijd over, omdat dat hot-topic is in de handel. Mij boeit het veel minder, omdat ik vanuit de business weet wat de gemiddelde verbruiken zijn van 99% van de afnemers. We delen samen lijnen, wereldwijd en zo ook bij ons. Daarentegen is het mogelijk om als grootverbruiker in een datacenter zelfs geld te verdienen aan dataverkeer, maar wat mij nog het meeste stuit is dat het niet eens zo relevant is.
Het lijkt erop dat men liever duidelijkheid ziet (dus bv liever garantie op 1Mbit dan tijdje 1Gb en later terug naar dedicated lijn van 100Mbit). Het gaat hier om fair use, dus eerlijk gebruik. Eerlijk gebruik wordt beloond met een goedwerkende site en you-tube achtige zaken kunnen beginnen bij ons, maar uiteindelijk wil men dat toch in eigen beheer hebben, in verband met snelheid, advertentieinkomsten en dergelijken.

Waar ik niemand over hoor zijn de beperkingen op bijvoorbeeld CPU en RAM. Overal mogen die zaken platgetrokken worden of is het misschien zelfs gemeenschap in denken dat men dat niet doet omdat de klant erop wordt aangekeken of zelfs erger. En dat lijkt in mijn ogen een eerlijke stelling.

Ook de ogenschijnlijke beperking van slechts 1 database. Ik hoor niemand over beperkingen binnen die database met betrekking tot transaction logs enzovoorts.

De hostingwereld is een te dure schijnvertoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, ook al eerder genoemd, een van de dingen waar we op dit moment aan werken is een intuïtieve inteface voor het makkelijk en tegen een fatsoenlijke prijs inkopen, beheren, veilen, verkopen van domeinnamen voor alle TLD's waar we registrar voor zijn.

Daar betaal je dan wel terugkerende kosten voor, maar het voordeel is dat die wel mogen pointen naar een onbeperkt pakket bij Hosting Art (net als naar willekeurige andere nameservers overigens).

Het is dus het totaalplaatje waar het om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Anoniem: 232247 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:24:
Ok, enerzijds snap ik het gemekker over dataverkeer, want daar gaat het altijd over, omdat dat hot-topic is in de handel. Mij boeit het veel minder, omdat ik vanuit de business weet wat de gemiddelde verbruiken zijn van 99% van de afnemers.
Je weet wat de gemiddelde gebruiken zijn bij mensen die weten hoeveel dataverkeer ze mogen hebben en zich daarop instellen (of eigenlijk weten hoeveel dataverkeer ze gaan hebben en daar een pakket voor kiezen. Je kan echter geen ervaring hebben met gemiddelde dataverkeer van onbeperkte pakketten. Nu krijgen mensen hele nieuwe ideeën voor websites en in plaats van geen useruploads op forum boeit dat nou niet en mag dat allemaal. Een schatting daarop maken is dan ook vrijwel onmogelijk en is véél meer als het gemiddelde verbruik van een hoster met pakketten en maximums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Mag ik voor die 150 euro ook via een SSH shell inloggen om bijv. scripts te veranderen, met mijn php installatie te pielen of psybnc draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 22:44
Anoniem: 152007 schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:07:
Mag ik voor die 150 euro ook via een SSH shell inloggen om bijv. scripts te veranderen, met mijn php installatie te pielen of psybnc draaien?
als je de server niet vern**kt lijkt me dat geen probleem maar de mensen van hosting art hebben tweakers gevonden dus ze zullen zo wel antwoorden :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:32
Anoniem: 102328 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:13:
Ik denk dat ik begrijp hoe ze dit kunnen doen, heb namelijk in de User Agreement gelezen dat je elk jaar je domein moet verlengen, echter dit is wel gratis. Als je het vergeet, verlengen ze het een jaar, maar als je twee jaar niet bevestigd wordt het opgezegd. Hierdoor zitten zij niet levenslang vast aan een ongebruikt domein. En als jij het keurig verlengt, blijft het domein dus wel levenslang van jou.
Dit gaat hele vervelende juridische staartjes krijgen. NL domeinen mogen alleen opgezegd worden door de eigenaar van het betreffende domein. Hosting Art mag het domein niet zomaar opzeggen zonder toestemming van de domeinnaamhouder. Om maar niet te spreken over domeinen die opgezegd worden waarvan het niet de bedoeling was (miscommunicatie per email of verzin maar iets). Die domeinen worden vervolgens door kwaadwillende personen geregistreerd etc...

Dat hele proces wordt op de langere termijn echt een ellende.

We hebben het trouwens tot nu toe alleen nog over domeinen en hardware gehad. Zullen we de maandelijkse kosten van een accountant, huur kantoor, telefoonlijn(en), de belastingdienst en de belangrijkste: 3k bruto per maand kostend personeel? (alleen gecertificeerd als ik het goed begrijp) etc. niet vergeten?

[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 18-11-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Goldme schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:19:
[...]

En zoals Kim al heeft gezegd: kom gerust bij ons langs (ons adres is te vinden op de www.hosting-art.nl). Het is altijd leuk om mede-tweakers te zien en te spreken. Een "na na na na" topic hoef je van Hosting Art niet te verwachten. Eerder een "bedankt voor jullie reacties!".

Met vriendelijke groet,

Alan Saadou
Directeur Hosting Art B.V.
Ik durf het aan, ik wil morgen wel langs komen bij je voor een bakje koffie en even kijken. Ik neem even per mail contact op.

mail is verstuurd naar helpdesk@.. omdat ik even niet zo snel een adres zag staan op de website. Hoop dat ie goed aankomt.

[ Voor 9% gewijzigd door erikafoort op 18-11-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gaat hele vervelende juridische staartjes krijgen. NL domeinen mogen alleen opgezegd worden door de eigenaar van het betreffende domein. Hosting Art mag het domein niet zomaar opzeggen zonder toestemming van de domeinnaamhouder. Om maar niet te spreken over domeinen die opgezegd worden waarvan het niet de bedoeling was (miscommunicatie per email of verzin maar iets). Die domeinen worden vervolgens door kwaadwillende personen geregistreerd etc...

Dat hele proces wordt op de langere termijn echt een ellende.
Als je niet van de hoed en de rand weet, graag ook iets genuanceerder commentaar. Het gaat hier om kwesties waarbij de persoon of anderszins entiteit niet meer bestaat of wenst op te zeggen. En wij zien eerder een uitdaging in lastige processen.
We hebben het trouwens tot nu toe alleen nog over domeinen en hardware gehad. Zullen we de maandelijkse kosten van een accountant, huur kantoor, telefoonlijn(en), de belastingdienst en de belangrijkste: 3k bruto per maand kostend personeel? (alleen gecertificeerd als ik het goed begrijp) etc. niet vergeten?
We hebben het hier over een BV die wordt ondersteund door Software Art voor wat betreft het automatiseren van de processen en het ontwikkelen van diensten en producten. Dat is het bedrijf waar de certificeringen zitten, maar we zitten vooralsnog wel bij elkaar.

Voor de beoordeling van het businessplan had je toch echt een half jaartje eerder moeten zijn.

En targets? Voorzichtig geschat op 10.000 domeinen Wereldwijd in het eerste boekjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

eMiz0r schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:28:
Tsja, daar komt elke hoster natuurlijk mee en er zijn meerdere manieren om dat op te lossen (de een wat creatiever dan de andere). Opgezegd domeinen komen overigens al een tijdje in quarantaine terecht (30 of 40 dagen, is even te vroeg om het precies te weten :P) om 'kaping' te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:07:
[...]

Als je niet van de hoed en de rand weet, graag ook iets genuanceerder commentaar. Het gaat hier om kwesties waarbij de persoon of anderszins entiteit niet meer bestaat of wenst op te zeggen. En wij zien eerder een uitdaging in lastige processen.
Het mooie is dat jij niet kunt zien wie er nu achter zon nickname schuilgaat en weet jij in deze niet van de hoed en de rand.
Emiz0r heeft gewoon gelijk qua .nl domeinnamen. ook al bestaat de entiteit niet meer zul je je toch aan wat regels moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 'hoed en rand' doel ik op de implementatie van de processen aan onze kant; ik trek de kennis aangaande procedures bij niemand in twijfel. Wij zijn verplicht (ook bij eventueel faillissement) domeinnaamhouders elders onder te brengen alvorens de toko te sluiten. Dat zullen we ook netjes doen en de opmerking dat een domeinnaam zou worden opgezegd is niet van ons gekomen.

En daarnaast doelen wij niet op het sluiten van de domeinnaam, maar het opzeggen van het contract. Met betrekking tot de domeinnamen handelen wij te allen tijde volgens de voorwaarden van SIDN in het geval van .nl-domeinnaamregistraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interesant topic. Zodra ik een nieuwe site ga beginnen, zal ik hem wellicht bij jullie onderbrengen. Betaal nu 200 per maand, als ik dan naar 149 per jaar ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

Anoniem: 214909 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:55:
Interesant topic. Zodra ik een nieuwe site ga beginnen, zal ik hem wellicht bij jullie onderbrengen. Betaal nu 200 per maand, als ik dan naar 149 per jaar ga....
Dan zou je 149 euro eenmalig betalen als de opzet zo is zoals ze zeggen.

Mijn regel if its sounds to good to be true.... blijft maar malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:07:
[...]

We hosten bijna 25000 domeinen, ik weet hoe de zaken in elkaar steken. Waarschijnlijk heb ik inmiddels meer praktijkervaring in de hostingbranche dan jullie hebben en heb al diverse dingen meegemaakt. Niet om mezelf op te hemelen, maar om jou duidelijk te maken dat ik niet achter mn pctje wat wartaal loop uit te kramen.

Juridisch gezien heeft jouw klant een contract met de SIDN en is alleen deze klant gemachtigd het contract met de SIDN te ontbinden, niet de hostingpartij. Als jullie vervolgens het contract ontbinden met de SIDN "omdat een klant het vergeet te verlengen" heb je een probleem. Ik weet uit de praktijk dat veel klanten laks en vergeetachtig zijn. Ook veranderen zij van email- of huisadres, zonder het een hostingpartij door te geven. Voor je mobiele telefoonabonnement, je energieleverancier en je bank zijn het normale zaken. Een hostingpartij wordt echter snel vergeten, waardoor je de klant niet kan herinneren aan zijn registratie. Je hebt gelijk dat dit 100% de verantwoordelijkheid van de klant is en jullie er niets aan kunnen doen, maar dat wuift de juridische aansprakelijkheid niet weg.

Stel je voor dat via een website inkomsten gegenereerd worden. Maar de klant "vergeet" zijn abonnement te verlengen. Jullie heffen het .nl domeinnaam op en de klant mist vervolgens inkomsten via zijn website. Het domein betreft de exacte naam van het bedrijf en blijkt ineens gekaapt te zijn door een ander. Dit is een situatie die zomaar zou kunnen voorkomen met jullie constructie. Het contract met de SIDN is onrechtmatig door jullie opgezegd, dus de klant heeft een rechtsgeldige bodem om jullie (terecht) aan te klagen. De nieuwe eigenaar lacht zich een ongeluk, want jullie hebben geen poot om op te staan om het domein terug te claimen.

Omdat jullie met een constructie werken waar eenmalig voor wordt betaalt, zijn dit soort zaken extra gevaarlijk. Ook bij wanbetalers kunnen wij de domeinen niet opheffen, maar we kunnen wel een incassobureau en vervolgens een deurwaarder op de klant afsturen om alsnog de betaling af te dwingen. Het is zelfs nog sterker zo dat een wanbetaler zijn domein kan verhuizen, zonder zijn betaling aan de betreffende hostingpartij te voldoen. Deze vordering blijft natuurlijk wel openstaan, maar het domein blijft eigendom van de klant en hij kan hiermee gaan en staan waar hij wil.

Op de frontpage van jullie website wordt ook als volgt geadverteerd: "Uw domein via Hosting Art geregistreerd...? Dan is deze voor de rest van uw leven van u!" MAAR! Dit domein is alleen levenslang voor je als je elk jaar een teken van leven geeft, dit staat er uiteraard niet bij en is alleen in de AV te vinden wat ik jammer vind.

ICANN domeinen worden in quarantaine geplaatst ja. Dit gebeurd echter niet bij SIDN domeinen.

Maar, jullie hebben natuurlijk een geweldig business plan gecreëerd waarmee je "iets goeds voor de wereld wilt doen" en hebben hier al lang en breed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hosten bijna 25000 domeinen, ik weet hoe de zaken in elkaar steken. Waarschijnlijk heb ik inmiddels meer praktijkervaring in de hostingbranche dan jullie hebben en heb al diverse dingen meegemaakt. Niet om mezelf op te hemelen, maar om jou duidelijk te maken dat ik niet achter mn pctje wat wartaal loop uit te kramen.

Juridisch gezien heeft jouw klant een contract met de SIDN en is alleen deze klant gemachtigd het contract met de SIDN te ontbinden, niet de hostingpartij. Als jullie vervolgens het contract ontbinden met de SIDN "omdat een klant het vergeet te verlengen" heb je een probleem.
Ik heb hier niets over gemeld. Een goede discussie, begint altijd met goed lezen zeg ik maar.

Overigens ben ik een onderdeel van Hosting Art en niet de linux goeroe of de SIDN goeroe of zelfs maar de EPP goeroe. Wel mede bestuurlijk aansprakelijk, dus iedereen kan er met een gerust hart vanuit gaan dat wij géén partij zijn in het contract dat de eindklant van ons hostingpakket heeft met SIDN (namelijk zijn domeinnaamregistratie) en dat wij de kosten daarvoor keurig voldoen aan SIDN, zonder dat de klant daar iets van terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb hier niets over gemeld. Een goede discussie, begint altijd met goed lezen zeg ik maar.
Je hebt gelezen wie en wat ik quote. Voor de zekerheid nog een keer:
Anoniem: 102328 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:13:
Ik heb gisteren m'n domein (reijs.org) geregistreerd, en het was een uur later al bereikbaar in NL. Vandaag was het wereldwijd bereikbaar :-D Alles was geautomatiseerd na mijn registratie en betaling. Ging heel erg snel dus.

Ik heb geen reden om niet aan te nemen dat dit waarheid is. Waarop ik dus reageer dat het een juridisch staartje kan krijgen. Ik krijg de indruk dat bovenstaande niet juist is, anders was je er wel gewoon op in gegaan. Vertel dan eens hoe het wél in elkaar steekt? Zo moeilijk zal dat toch niet zijn.. of zijn er ergens wel addertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen reden om niet aan te nemen dat dit waarheid is. Waarop ik dus reageer dat het een juridisch staartje kan krijgen. Ik krijg de indruk dat bovenstaande niet juist is, anders was je er wel gewoon op in gegaan. Vertel dan eens hoe het wél in elkaar steekt? Zo moeilijk zal dat toch niet zijn.. of zijn er ergens wel addertjes?
Ik zie hier in beginsel niet iets dat niet correct is. Ralph Reijs staat hier inderdaad in onze systemen sinds 16 november en heeft daarmee de User Agreements geakkordeerd.

Het hele proces is op de website te doorlopen als er nog vraagtekens zijn. Als je bij je iDeal-schermpje afhaakt, is er niets aan de hand en niets besteld. Maar dan krijg je wel de juiste TLD-voorwaarden te zien, de AV van ons en de User Agreement, waar men mee akkoord dient te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:24:
[...]

Ik zie hier in beginsel niet iets dat niet correct is. Ralph Reijs staat hier inderdaad in onze systemen sinds 16 november en heeft daarmee de User Agreements geakkordeerd.

Het hele proces is op de website te doorlopen als er nog vraagtekens zijn. Als je bij je iDeal-schermpje afhaakt, is er niets aan de hand en niets besteld. Maar dan krijg je wel de juiste TLD-voorwaarden te zien, de AV van ons en de User Agreement, waar men mee akkoord dient te gaan.
Lang verhaal kort: jouw klant tekent een contract met de SIDN die alleen deze zelfde klant kan opzeggen. Als een klant zijn contract bij jullie niet verlengd en het domein wordt daarop automatisch opgeheven, heeft deze klant niet getekent voor een opheffing van zijn .nl domein. Zijn domein wordt vervolgens door een kwaadwillende partij geregistreerd en jullie zijn hiervoor aansprakelijk te stellen, omdat het domein volgens SIDN normen onterecht opgeheven is. Van mij hoef je daar geen rekening mee te houden, je moet het het zelf weten. Het is alleen wellicht handig om toch eens naar deze constructie te kijken.

We weten overigens allemaal dat Algemene Voorwaarden reeël behoren te zijn en niet boven de wet staan. Een rechter kan op 1 regel die hem niet aanstaat de volledige AV ongeldig verklaren. Via de AV wuif je dus niet je verantwoordelijkheden of aansprakelijkheden weg betreffende domeinkwesties.

Het zijn mijn centen niet, je doet maar wat je wil :) Ik wil alleen even e.e.a. verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Uit de algemen voorwarden
Alle door Hosting Art gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders
aangegeven.
3.2 Alle prijzen zijn exclusief B.T.W., tenzij anders aangegeven.
3.3 Hosting Art is gerechtigd om gedurende de looptijd van een Overeenkomst de prijzen
voor haar Diensten jaarlijks, met ingang van 1 januari, te verhogen conform het
prijsindexcijfer van het voorgaande kalenderjaar, zoals gepubliceerd door het CBS
(Consumentenprijsindex ‘Alle huishoudens’), vermeerderd met ten hoogste 15 %.
3.4 Buiten het geval genoemd in artikel 3.3 is Hosting Art gerechtigd de prijzen voor haar
Diensten te verhogen
indien zich een verhoging van de door Hosting Art te maken kosten
voordoet. Hosting Art meldt deze prijsverhoging uiterlijk 1 maand voor de datum waarop
de prijsverhoging ingaat.
3.5 Indien een prijsverhoging als bedoeld in artikel 3.3 of 3.4 plaatsvindt binnen drie
maanden na het sluiten van de Overeenkomst kan Opdrachtgever de betreffende
Overeenkomst ontbinden met ingang van de datum waarop de prijsverhoging ingaat, met
dien verstande dat Opdrachtgever gehouden is Hosting Art te betalen voor de reeds door
Hosting Art verrichte Diensten
(vet door mij

Met andere woorden: zolang ze het met de huidige hardware/resoruce/ ALLES wat kosten geeft redden blijft de prijs geldig. echter mochten hun kosten omhoog gaan dan mag je dokken of opzeggen.

met andere woorden, leuk voor thuis, maar professioneel is goedkoop duurkoop.

/edit: ik ben een beetje spuit 11 he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Much appreciated! :)
Lang verhaal kort: jouw klant tekent een contract met de SIDN die alleen deze zelfde klant kan opzeggen. Als een klant zijn contract bij jullie niet verlengd en het domein wordt daarop automatisch opgeheven, heeft deze klant niet getekent voor een opheffing van zijn .nl domein. Zijn domein wordt vervolgens door een kwaadwillende partij geregistreerd en jullie zijn hiervoor aansprakelijk te stellen, omdat het domein volgens SIDN normen onterecht opgeheven is. Van mij hoef je daar geen rekening mee te houden, je moet het het zelf weten. Het is alleen wellicht handig om toch eens naar deze constructie te kijken.
Kort verhaal nog korter: volledig onjuist

Wij zijn hiervoor niet aansprakelijk te stellen (lees: minder risico op faillissement, dus geschikter als nieuwe hostingpartner voor iedereen (zeker voor de mensen die binnen 2 jaar en een paar weken hun mail leest)!).

SIDN staat de paperless office inmiddels toe, zoals je wellicht weet. SIDN heeft aangegeven artikel 9 van het registratiecontract de belangrijkste te vinden (letterlijk aldus SIDN: "artikel 9 is eigenlijk de enige reden waarom het contract bestaat"). En dat artikel betekent zoveel als het feit dat SIDN niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade door onterechte opzeggingen enzovoorts.

Verder werd ons verzekerd (en zojuist telefonisch opnieuw) door SIDN dat er geen contract bestaat tussen de klant en SIDN. Wij hebben een contract met SIDN, de klant met ons.

Als wij alles netjes afhandelen en de procedures goed volgen, mogen wij dus na herhaaldelijke pogingen terecht een .nl domeinnaam uit de lucht halen (lees: betaling stopzetten voor dat domein). Let op: mits dit dus gebeurt volgens de procedures en contracten die wij hanteren. En verder, onze contracten zitten goed in elkaar. Deze contracten zijn zo opgesteld, om dit concept op de langere termijn haalbaar te laten zijn en blijven. Om vertrouwen te wekken én om hier een waanzinnige slag te gaan maken jegens de huidige gevestigde orde.

Voor de twijfelaars wederom, wij doen er alles aan om erachter te komen of het uitblijven van een reactie zelfs na twee jaar al dan niet terecht is. Voor de meesten zal dit overigens gaan spelen over een jaar of 60 / 70.

Punt is, het is uit met deze discussie. Als er nog iemand is die zóveel kennis heeft opgedaan met 25.000 domeinen; wij zoeken nog resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(vet door mij

Met andere woorden: zolang ze het met de huidige hardware/resoruce/ ALLES wat kosten geeft redden blijft de prijs geldig. echter mochten hun kosten omhoog gaan dan mag je dokken of opzeggen.

met andere woorden, leuk voor thuis, maar professioneel is goedkoop duurkoop.

/edit: ik ben een beetje spuit 11 he?
Ah, iemand die niet de hele thread heeft gelezen.. tsss

Prijsverhogingen gelden voor nieuwe klanten. Het contract dat je aangaat is voor een product (inclusief diensten) en dat betaal je eenmalig en daarna nooit meer.

Dus, geen abonnement, geen terugkerende kosten, géén prijsverhogingen indien bestaande klant.

Je betaalt altijd maximaal hetgeen wat je op je iDeal schermpje (of anders) hebt zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 17:18
Simpel genoeg bestaat 'onbeperkt' niet :)

Zie ook http://www.webhostingtalk...andwidth-think-again.html en wat voor dataverkeer geldt, geldt ook voor diskruimte etc. Er is altijd een grens, daarnaast krijg je meestal ook waarvoor je betaald. El cheapo is meestal ook el cheapo hardware, el cheapo uplinks/netwerk en el cheapo ondersteuning.

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simpel genoeg bestaat 'onbeperkt' niet :)
El cheapo is meestal ook el cheapo hardware, el cheapo uplinks/netwerk en el cheapo ondersteuning.
Heerlijk die suggestieviteit :) Wij zijn gewoon telefonisch te bereiken.

Wij hebben anderhalve ton aan investeringen achter de rug en zijn trots op wat er nu staat.

Alle hardware, verbindingen en software zijn A-merk. Als support, sales, resellerconcepten en dergelijke ook van zo'n label voorzien zouden kunnen worden, is dat eveneen A-merk.

erikafoort heeft bijvoorbeeld onze helpdesk gemail om een uur of 23:00 op zondagavond en had 5 minuten later een follow-up op zijn ticket met een voorstel voor een afspraak op deze middag.

Nietwaar erikafoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45395

Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:47:
Much appreciated! :)

[...]

Kort verhaal nog korter: volledig onjuist

Wij zijn hiervoor niet aansprakelijk te stellen (lees: minder risico op faillissement, dus geschikter als nieuwe hostingpartner voor iedereen (zeker voor de mensen die binnen 2 jaar en een paar weken hun mail leest)!).

SIDN staat de paperless office inmiddels toe, zoals je wellicht weet. SIDN heeft aangegeven artikel 9 van het registratiecontract de belangrijkste te vinden (letterlijk aldus SIDN: "artikel 9 is eigenlijk de enige reden waarom het contract bestaat"). En dat artikel betekent zoveel als het feit dat SIDN niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade door onterechte opzeggingen enzovoorts.

Verder werd ons verzekerd (en zojuist telefonisch opnieuw) door SIDN dat er geen contract bestaat tussen de klant en SIDN. Wij hebben een contract met SIDN, de klant met ons.

Als wij alles netjes afhandelen en de procedures goed volgen, mogen wij dus na herhaaldelijke pogingen terecht een .nl domeinnaam uit de lucht halen (lees: betaling stopzetten voor dat domein). Let op: mits dit dus gebeurt volgens de procedures en contracten die wij hanteren. En verder, onze contracten zitten goed in elkaar. Deze contracten zijn zo opgesteld, om dit concept op de langere termijn haalbaar te laten zijn en blijven. Om vertrouwen te wekken én om hier een waanzinnige slag te gaan maken jegens de huidige gevestigde orde.

Voor de twijfelaars wederom, wij doen er alles aan om erachter te komen of het uitblijven van een reactie zelfs na twee jaar al dan niet terecht is. Voor de meesten zal dit overigens gaan spelen over een jaar of 60 / 70.

Punt is, het is uit met deze discussie. Als er nog iemand is die zóveel kennis heeft opgedaan met 25.000 domeinen; wij zoeken nog resellers.
Dus als ik je verhaal goed begrijp komt het tld wat de klant registreerd niet op naam van de klant maar op naam van jullie.
Hoe willen jullie dat dan gaan doen wanneer de klant naar een andere hostingspartij over wil stappen?
Dat kan namelijk alleen (voor zover ik weet) wanneer de klant het domein op eigen naam heeft staan.

En stel dat jullie de mogelijkheid bieden om het domein in die gevallen op eigen naam over te schrijven en de klant dan opeens toch besluit om bij jullie te blijven.
Dan heb je een klant waarvan de domein op zijn naam staat en die jullie dus niet meer op kunnen zeggen.

Klopt dat een beetje of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik je verhaal goed begrijp komt het tld wat de klant registreerd niet op naam van de klant maar op naam van jullie.
Nee, registratie komt op naam van onze klant (niet de klant van SIDN), waarbij wij de klant beheren. Indien de klant ergens in de komende jaren 2 jaar achtereen niet te pakken is te krijgen (geen onredelijke termijn lijkt mij), zijn wij gerechtigd om het contract en impliciet daarmee onze betaling aan SIDN, op te zeggen.
Hoe willen jullie dat dan gaan doen wanneer de klant naar een andere hostingspartij over wil stappen?
Dat kan namelijk alleen (voor zover ik weet) wanneer de klant het domein op eigen naam heeft staan.
Correct, maar irrelevant.
Klopt dat een beetje of?
/edit
Voor wat betreft contract tussen SIDN en klant, nee. Voor wat betreft het niet op naam van de klant zetten, eveneens niet.

En rechtstreeks van de bron: SIDN

Dit houdt dus in dat deze regels voor jullie, geachte webhosters, allen geldt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 232247 op 19-11-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Eijkb

Zo.

Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:01:
erikafoort heeft bijvoorbeeld onze helpdesk gemail om een uur of 23:00 op zondagavond en had 5 minuten later een follow-up op zijn ticket met een voorstel voor een afspraak op deze middag.

Nietwaar erikafoort?
Ik controleer thuis ook af en toe de mail, soms krijg je dan om 01:30 een mailtje en heeft de klant binnen 5 minuten antwoord. Had de klant om 04:00 gemaild had deze moeten wachten tot de volgende dag. Of wil je zeggen dat jullie 24/7 support bieden via email/telefoon (al dan niet uitbesteed)?

Nogmaals: Vind het een interessant initiatief en ben benieuwd naar het bestaansrecht voor deze vorm. Echter, op alle vragen krijgen we hier een positief antwoord en dat vind ik wat beangstigend.

Voor 149 per jaar evt. dedicated server (voor altijd) als dit nodig is, 24/7 support (voor altijd)... Als strkas heel Nederland op jullie platform draait heb je geen inkomsten meer uit NL :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
[...]

[...]

Nietwaar erikafoort?
Dit is bij elk beginnend hostingbedrijf zo en zal bij jullie niet anders zijn. Wanneer je een paar duizend (eenmalig betalende) klanten host hou je dit niet meer vol. Nogmaals: personeelsleden zijn duur en dat kunnen jullie alleen bekostigen met nieuwe aanwas.

Voor wat betreft het .nl domein en opheffen verhaal: hoe wil je een domein opheffen zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar (domeinnaamhouder)? Dit heeft weinig met "paper" of "paperless" contracten te maken.

De SIDN is inderdaad geen partij in geschillen, maar daar heb ik het ook niet over. Juridisch gezien zijn jullie aansprakelijk wanneer het domein onterecht wordt opgeheven. En ik geloof er absoluut niet in dat jullie de klant, ondanks foutieve gegevens (verhuisd en ander emailadres), nog gaan opzoeken. Dit is met een klantenbestand van ruim 100 klanten prima te doen. Praat je over duizenden aantallen hou je dit niet vol.

En daar komt het praktijkverhaaltje om de hoek.. in theorie werkt jullie concept prima en het klinkt allemaal heel leuk. Maar in de praktijk en, vanuit mijn ervaring, zie ik alleen een hoop dingen fout gaan. Je hoeft overigens niets van me aan te nemen, dat vraag ik ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 19-11-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik controleer thuis ook af en toe de mail, soms krijg je dan om 01:30 een mailtje en heeft de klant binnen 5 minuten antwoord. Had de klant om 04:00 gemaild had deze moeten wachten tot de volgende dag. Of wil je zeggen dat jullie 24/7 support bieden via email/telefoon (al dan niet uitbesteed)?
Dit is nog een punt van discussie. In eerste instantie doen we de support zelf en tijdens kantooruren. Voor de enthousiaste supportmedewerkers geldt overigens niet dat hij of zij niet mág reageren buiten kantoortijden, dus vandaar de reactie gisteravond.
Voor 149 per jaar evt. dedicated server (voor altijd) als dit nodig is, 24/7 support (voor altijd)... Als strkas heel Nederland op jullie platform draait heb je geen inkomsten meer uit NL :+
Heel .nl.. Hmm.. Hoevaak maal 149 is dat? En hoeveel houd je over als je er € 0,21 (laat het € 0,50 zijn) aftrekt voor de hardware en daar 5% rente van trekt? Rente over pakketten -/- € 3,60 = ??

En ik heb het nog niet eens over alle diensten die op stapel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De SIDN is inderdaad geen partij in geschillen, maar daar heb ik het ook niet over. Juridisch gezien zijn jullie aansprakelijk wanneer het domein onterecht wordt opgeheven.
Zucht...

Inderdaad, maar wat ik beweer, en SIDN is daar ook stellig in, is dat wij terecht contracten en domeinen opzeggen op dat moment.

Je loopt hier suggestieve onzin te verkopen, die weliswaar raakvlakken heeft met de waarheid, maar voor ons niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:39:
[...]Je loopt hier suggestieve onzin te verkopen, die weliswaar raakvlakken heeft met de waarheid, maar voor ons niet geldt.
Prima, een gewaarschuwd mens telt voor twee toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 232247 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:24:
[...]
Ja, bij volledige benutting van de hardware, kost de hardware namelijk ongeveer 0,50 per klant per jaar. Dat is dus niet aanzienlijk. De domeinkosten echter, zo is gebleken uit onderzoek, maken dit een juiste prijs.
[...]
Dat hele verhaal over eigenaren van een domeinnaam is nu wel duidelijk. Het is gewoon net als bij elke andere provider.
Hoe kan het dat jullie slechts € 0,50 kosten aan hardware hebben per jaar? Een beetje pizzadoosserver, wat kabels, switches kost toch gauw een duizendje of wat. Huisvesting en stroom zijn hier niet bij inbegrepen, toch? Afschrijving in 3 jaar (anders verloopt de garantie). Dan moet je dus al gauw een duizend websites op 1 server draaien! Enig idee hoeveel jullie er nu gemiddeld per server draaien?
Ook ik hoor tot mensen die heel wantrouwig wordt bij zulke verhalen. De wereld verbeteren is 1 ding, brood op de plank een ander :)

Trouwens, complimenten hoe netjes jullie iedere keer reageren op alle vragen (en gemiereneuk).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hetgeen ik wil zeggen is dat ik ervan overtuigd ben dat er positieve kanten zijn die ook het vermelden waard zijn.

Het uitleggen van een doemscenario, waarbij wordt aangenomen dat wij onze contracten niet nakomen, en waarbij dit scenario tevens in verband gebracht wordt met Hosting Art is ongegrond, maar wel potentieel schadelijk voor ons in dit stadium.

Maar, inderdaad, ik dank u allen voor het meedenken, bekritiseren en anderszins behulpzaam zijn!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:15:
[...]

Nee, registratie komt op naam van onze klant (niet de klant van SIDN), waarbij wij de klant beheren. Indien de klant ergens in de komende jaren 2 jaar achtereen niet te pakken is te krijgen (geen onredelijke termijn lijkt mij), zijn wij gerechtigd om het contract en impliciet daarmee onze betaling aan SIDN, op te zeggen.
Even mijn duidelijkheid indien het gaat om een .nl domein:

1. Houder/registrant en admin-c van het domein wordt jullie klant
2. Hosting Art als deelnemer wordt tech-c
3. Hosting Art als deelnemer wordt dus ook de registrar

Klopt dit?

De klant heeft alleen een (hosting)contract met jou en Hosting Art alleen met de SIDN.
Dus waarom zou de SIDN het accepteren als jij stopt met betaling aan de SIDN als jouw klant niet meer betaalt aan jou?
Volgens mij moet je dan als deelnemer overgaan tot het starten van een procecure voor opheffing.
En anders kan je het betreffende domein nog gewoon uit je DNS-servers laten halen.

Maar het is een interessant business-model waarbij ik me aanvraag in hoeverre het levensvatbaar is. Ik ga er even vanuit dat Software Art de enige aandeelhouder is van Hosting Art zodat Software Art bij problemen gewoon buiten spel blijft (en de assets gewoon van Software Art zijn).
En je kan je personeel natuurlijk in dienst van Software Art laten en die laten inhuren door Hosting Art zodat je nooit met een te grote kostenpost aan personeel zit. </aannames>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Interessant dit allemaal, ik waardeer zulke initiatieven .... :9~
Iemand die z'n nek probeert uit te steken om vernieuwend te zijn .... Hulde ..... _/-\o_ _/-\o_
Wil wel reseller worden 8) Waar kan dat ..... :P
Onbeperkte schijfruimte ... houdt dit ook in dat ik jullie als online backup mag gebruiken ...

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

frissie schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:16:
Iemand die z'n nek probeert uit te steken om vernieuwend te zijn .... Hulde ..... _/-\o_ _/-\o_
Onbeperkte schijfruimte ... houdt dit ook in dat jullie als online backup mag gebruiken ...

Dennis
Zolang het niet je verzameling dvd-iso'tjes zijn moet het kunnen dacht ik zo, jij bent dé klant die ze zoeken zelfs > alleen maar schijfruimte en vrijwel geen bandbreedte of cpu.

Maar wat ik me afvraag, stel je bent leuk legaal bezig en er blijkt ineens iets mét copyright (misschien onbedoeld/userinput) op je site te staan en je wordt gesnapt, ben je dan je geld, je site, je backup en je domein kwijt? Of is er zoiets als een waarschuwing?

Verder zou ik nog willen toevoegen dat dit concept net zo hard kan vallen als dat het een succes wordt. Maar wie niet waagt wie niet wint, al is de eerste reactie instinctief (en dat is maar goed ook) dat we massaal getilt worden.

[ Voor 28% gewijzigd door LieveNiels op 19-11-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onbeperkte schijfruimte ... houdt dit ook in dat ik jullie als online backup mag gebruiken ...

Dennis
Morgen gaat onze resellermail de deur uit. Daarna zal tevens de tekst van de resellermail beschikbaar worden gesteld op onze website (eveneens met een aantal minimale overige aanpassingen).

Een hardcopy van onze reseller brochure kan waar naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:52:
[...]

Dat hele verhaal over eigenaren van een domeinnaam is nu wel duidelijk. Het is gewoon net als bij elke andere provider.
Hoe kan het dat jullie slechts € 0,50 kosten aan hardware hebben per jaar? Een beetje pizzadoosserver, wat kabels, switches kost toch gauw een duizendje of wat. Huisvesting en stroom zijn hier niet bij inbegrepen, toch? Afschrijving in 3 jaar (anders verloopt de garantie). Dan moet je dus al gauw een duizend websites op 1 server draaien! Enig idee hoeveel jullie er nu gemiddeld per server draaien?
Ook ik hoor tot mensen die heel wantrouwig wordt bij zulke verhalen. De wereld verbeteren is 1 ding, brood op de plank een ander :)

Trouwens, complimenten hoe netjes jullie iedere keer reageren op alle vragen (en gemiereneuk).
Afschrijvingen moet vanwege de belasting over 5 jaar verspreid worden. Dat je garantie na drie jaar al verloopt brengt extra risico met zich mee, maar ook al zou hij binnen drie jaar kapot gaan is die garantie leuk, maar dat voorkomt niet dat al je klanten zonder website komen te zitten totdat de server is gerepareerd. Dat lijkt me ook een (te) groot risico.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
LieveNiels schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:19:
[...]

Zolang het niet je verzameling dvd-iso'tjes zijn moet het kunnen dacht ik zo, jij bent dé klant die ze zoeken zelfs > alleen maar schijfruimte en vrijwel geen bandbreedte of cpu.

Maar wat ik me afvraag, stel je bent leuk legaal bezig en er blijkt ineens iets mét copyright (misschien onbedoeld/userinput) op je site te staan en je wordt gesnapt, ben je dan je geld, je site, je backup en je domein kwijt? Of is er zoiets als een waarschuwing?

Verder zou ik nog willen toevoegen dat dit concept net zo hard kan vallen als dat het een succes wordt. Maar wie niet waagt wie niet wint, al is de eerste reactie instinctief (en dat is maar goed ook) dat we massaal getilt worden.
Het een paar belangrijke zaken hier liggen welke ik graag ook op andere plaatsen heb liggen ... filmpjes geboorte kinderen, vakantiefilmpjes etc. Die online backupers ... zijn naar mijn idee veel te duur. Dit zou dan een leuk inititief zijn. Echt 100% eigen spul .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad! We komen er wel. :) Spijker op de kop!

Hoewel back-uppen veel bandbreedte kost, zien we dergelijk klanten graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het een paar belangrijke zaken hier liggen welke ik graag ook op andere plaatsen heb liggen ... filmpjes geboorte kinderen, vakantiefilmpjes etc. Die online backupers ... zijn naar mijn idee veel te duur. Dit zou dan een leuk inititief zijn. Echt 100% eigen spul .... :+
Kom maar op. Volledig legaal? Allemaal hartelijk welkom! Ook patches beschikbaar stellen voor binnendiensten enz. Kan allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:30:
[...]

Inderdaad! We komen er wel. :) Spijker op de kop!

Hoewel back-uppen veel bandbreedte kost, zien we dergelijk klanten graag!
Backuppen vreet helemaal niet veel bandbreedte en valt in het niet als je het naast de eerdere voorbeelden legt als "continu 100mbit voltrekken". Het gemiddelde huishouden heeft 1mbit up en backups val luttele GB's aan legaal materiaal. Dat soort klanten zijn qua kosten te verwaarlozen.

Maar ik zou echt graag willen weten wat de policy is m.b.t. illegaal materiaal.

Screenen jullie alles wat op de server gezet wordt?
Screenen jullie alleen verkeergenerators?
Waar ligt de grens van té veel illegaal materiaal? (1 plaatje buiten de policy > domein+site in prullenbak en contract opgeheven)

Vooral dat laatste, wie weerhoudt jullie om iemand die één, ik zeg maar wat, albumhoes op zijn site heeft staan alles af te nemen waar hij €149 voor heeft betaald?

[ Voor 8% gewijzigd door LieveNiels op 19-11-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
[...]

[...]

Heerlijk die suggestieviteit :) Wij zijn gewoon telefonisch te bereiken.

Wij hebben anderhalve ton aan investeringen achter de rug en zijn trots op wat er nu staat.

Alle hardware, verbindingen en software zijn A-merk. Als support, sales, resellerconcepten en dergelijke ook van zo'n label voorzien zouden kunnen worden, is dat eveneen A-merk.

Nietwaar erikafoort?
Klopt helemaal, erikafoort heeft inderdaad mail gehad rond die tijd en gaat daar nog even op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Backpacker schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:28:
[...]
Afschrijvingen moet vanwege de belasting over 5 jaar verspreid worden. Dat je garantie na drie jaar al verloopt brengt extra risico met zich mee, maar ook al zou hij binnen drie jaar kapot gaan is die garantie leuk, maar dat voorkomt niet dat al je klanten zonder website komen te zitten totdat de server is gerepareerd. Dat lijkt me ook een (te) groot risico.
Klopt, echter ook over 5 jaren uitgespreid snap ik niet dat je zo weinig kosten kunt rekenen voor hardware.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Backuppen vreet helemaal niet veel bandbreedte en valt in het niet als je het naast de eerdere voorbeelden legt als "continu 100mbit voltrekken". Het gemiddelde huishouden heeft 1mbit up en backups val luttele GB's aan legaal materiaal. Dat soort klanten zijn qua kosten te verwaarlozen.
Correctie, ik doelde hier op het bedrijfsmatig backuppen met een fatsoenlijke zakelijke lijn en een redelijk aantal medewerkers. In de lijn van de dedicated back-updiensten die nogal aan de prijzige kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

smesjz schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:59:
[...]

Even mijn duidelijkheid indien het gaat om een .nl domein:

1. Houder/registrant en admin-c van het domein wordt jullie klant
2. Hosting Art als deelnemer wordt tech-c
3. Hosting Art als deelnemer wordt dus ook de registrar

Klopt dit?
Kun je die vraag ook nog beantwoorden kimhoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Anoniem: 232247 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:33:
[...]

Kom maar op. Volledig legaal? Allemaal hartelijk welkom! Ook patches beschikbaar stellen voor binnendiensten enz. Kan allemaal!
100% legaal ... kinderen zijn mijn copyright :o :+
Wordt steeds enthousiaster .... alleen jammer dan ik maar 1 domeinnaam kan koppelen ....

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

frissie schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:53:
[...]

Wordt steeds enthousiaster .... alleen jammer dan ik maar 1 domeinnaam kan koppelen ....

....
Daarvan is toch al aangegeven dat er ook meerdere kunnen?
Alleen kosten de extra domeinen dan wel jaarlijks een bedrag begreep ik.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Sorry, het is behoorlijk buiten de discussie om en dat is enigszins jammer maar ik heb graag gelijk ;)
eMiz0r schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:28:
ICANN domeinen worden in quarantaine geplaatst ja. Dit gebeurd echter niet bij SIDN domeinen.
Met de 25.000 domeinen onder je hoede zou ik toch iets beter opletten. Sinds februari van dit jaar komen opgeheven .NL domeinen idd 40 dagen in quarantaine te staan.

Zie: http://www.sidn.nl/ace.ph...ar_twee_keer_per_dag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat bij een volledige benutting van de servercapaciteit de domeinregistratie kosten van de domeinen de grootste kostenpost zijn, snap ik. Maar hoeveel omzet loop je nou mis als je geen ICANN/Nominet/EURid deelnemer bent? En op EURid en DNS.be sites zijn jullie niet te vinden.
Deelnemerschap kost gewoon een hoop geld en in sommige gevallen ook local presence en met Ascio als tussenpersoon scheelt het ook al een hoop geld. Wat is de reden dat jullie domeinregistratie niet losgekoppeld hebben van de hosting voor bijv. de buitenlandse domeinen?

Uit bedrijfseconomisch oogpunt zou ik pas bij een X aantal betalende klanten met .co.uk/.be/.eu extenties registrar worden en tot die tijd een partnership oid constructie aan gaan als je toch denkt dat er redelijk veel gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems

piems

IceStorm schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:33:
Sorry, het is behoorlijk buiten de discussie om en dat is enigszins jammer maar ik heb graag gelijk ;)

[...]

Met de 25.000 domeinen onder je hoede zou ik toch iets beter opletten. Sinds februari van dit jaar komen opgeheven .NL domeinen idd 40 dagen in quarantaine te staan.

Quarantaine
Quarantaine houdt in dat na opheffing de domeinnaam veertig dagen 'in quarantaine' wordt gezet voordat ze wordt vrijgegeven voor nieuwe registratie. In die periode kan een domeinnaam dus niet opnieuw geregistreerd worden. Dat betekent dat u veertig dagen de tijd heeft om een eventuele onterechte opheffing van uw domeinnaam ongedaan te maken. Later dit jaar wordt quarantaine ingevoerd.

zover ik weet is dit nog niet live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
frissie schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:53:
[...]

....
Een extra domeinnaam kan je volgens mij wel nemen als zij Domain Art afhebben.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
IceStorm schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:33:

[...]

Voor iemand die 25.000 domeinnamen onder zijn hoede heeft zou je inderdaad verwachten datie weet waar hij over praat. En dat weet ik dus ook :) Op dit moment worden nog geen domeinen in quarantaine geplaatst. De SIDN heeft aangekondigd dit wel te gaan doen, maar zoals vele andere beloftes duurt het gemiddeld 1 a 2 jaar langer dan gepland (het verdwijnen van de registratiecontracten was al in 2005 aangekondigd en pas in 2007 ingevoerd).

Ik heb ook graag gelijk. Volgende keer beter! (nu horen we zeker niks meer van je?)

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 19-11-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu gaat het de kinderachtige manier op. Jammer was een 'open' topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 214909 schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:50:
nu gaat het de kinderachtige manier op. Jammer was een 'open' topic.
Ik hoop dat het dat nog even blijft, ondanks sommige "welles/nietes" regeltjes tussendoor...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

eMiz0r schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:45:
Ik heb ook graag gelijk. Volgende keer beter! (nu horen we zeker niks meer van je?)
Oh god wat sneu zeg om zo te reageren, nergens voor nodig. Maar je hebt gelijk, idd nog niet ingevoerd. Eigenlijk niet geheel onverwacht met de standaard SIDN-snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

ralpje

Deugpopje

Ik wilde toch eens gaan kijken op hosting-art.nl:
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Hmmzzz... Ik blijf nog even bij de huidige hoster :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240825

Hmm, geen AS-nummer, geen eigen ip-space, nameservers in hetzelfde subnet en geen eigen BGP.

Ik zie ons vrees ik geen zaken doen...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.