[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicIk wil snel een nieuw mobo aanschaffen. Zit te denken aan de Gigabyte EP45-DS4, nu wil ik daar graag 4GB geheugen in hebben welk een beetje potentieel heeft. Ben er een tijdje uitgeweest en doe de hele avond al research. Nu zie ik dat 4 x 1GB geheugen beter lijkt te clocken dan 2 x 2GB. Nu kom ik 2 geheugenmodules tegen welke mij aardig wat lijken.
OCZ2RPR10662GK en de OCZ2RPR10664GK
De 2 x 2GB schijnt Powerchips te hebben waarvan de laatste generatie aardig schijnt te clocken. Heeft de 2x 1GB kit (waarvan ik er dan 2 koop) dan Micro D9 chips waar ik veel over lees? Of geeft OCZ ze nu ook Powerchips mee waardoor het eigenlijk niet meer uitmaakt?
Wie kan mij helpen?
p.s. Die 1Gb micron chippies worden geloof ik niet meer gemaakt....
Ramius23 wijzigde dit bericht 08-02-2009 21:39 (46%)
Dat valt tegenwoordig wel mee. Zoals je zelf ook al hebt gevonden doen de 2x2GB-kits met Powerchip eigenlijk niet onder voor 4x1GB D9GMH. Ze zitten zo richting 600MHz en doen dat bovendien met lager voltage. Gigabyte en OCZ gaan echter niet altijd goed samen. Op de EP45-DS4 is OCZ2RPR11502GK succesvol getest, dus bestaat er geen zekerheid dat zijn tragere broertjes worden ondersteund.quote:Tekn0z schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:02:
Hi Guys,
Ik wil snel een nieuw mobo aanschaffen. Zit te denken aan de Gigabyte EP45-DS4, nu wil ik daar graag 4GB geheugen in hebben welk een beetje potentieel heeft.
[...]
Nu zie ik dat 4 x 1GB geheugen beter lijkt te clocken dan 2 x 2GB.
Verder zijn twee geheugenmodules minder belastend voor het systeem dan vier, en kun je voor dagelijks gebruik ook prima met een lagere snelheid uit de voeten. Mijn advies is dus om voor 2x2GB te gaan.
Zie voor meer informatie overigens ook RAM FAQ » 4GB en desktop PC's met betrekking tot het OS.
r00n wijzigde dit bericht 09-02-2009 12:30 (8%)
Thx voor je reply! Echter zeg je zelf dat de OCZ2RPR11502GK succesvol is getest en dus niet de modules die ik op het oog heb. Is de conclusie dan niet dat ik beter kan gaan voor dit geheugen (2 kits)quote:r00n schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:27:
[...]
Dat valt tegenwoordig wel mee. Zoals je zelf ook al hebt gevonden doen de 2x2GB-kits met Powerchip eigenlijk niet onder voor 4x1GB D9GMH. Ze zitten zo richting 600MHz en doen dat bovendien met lager voltage. Gigabyte en OCZ gaan echter niet altijd goed samen. Op de EP45-DS4 is OCZ2RPR11502GK succesvol getest, dus bestaat er geen zekerheid dat zijn tragere broertjes worden ondersteund.
Verder zijn twee geheugenmodules minder belastend voor het systeem dan vier, en kun je voor dagelijks gebruik ook prima met een lagere snelheid uit de voeten. Mijn advies is dus om voor 2x2GB te gaan.
Zie voor meer informatie overigens ook RAM FAQ » 4GB en desktop PC's met betrekking tot het OS.
Meer snelheid en ja, wel iets meer belastend voor het systeem. Systeem moet 24x7 stabiel kunnen draaien dus zal niet op zoek zijn naar de maximale overclock maar iets daaronder zeg maar. 4 x 1GB van het geteste geheugen zal dan prima gaan denk ik?
Voel er weinig over om terug te stappen naar het oudere Gigabyte P45 bord (welke bijna overal EOL is) andere vendor (Asus b.v.) liever niet......
Nee, de conclusie is dat het betreffende geheugen niet is getest en de snellere variant ook niet in 4x1GB-configuratie. Maar vooral het feit dat een combinatie van Gigabyte en OCZ wel vaker voor problemen heeft gezorgd draagt verder bij aan het advies om verder te kijken dan je neus lang is.quote:Tekn0z schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:49:
[...]
Thx voor je reply! Echter zeg je zelf dat de OCZ2RPR11502GK succesvol is getest en dus niet de modules die ik op het oog heb. Is de conclusie dan niet dat ik beter kan gaan voor dit geheugen (2 kits)dan voor 2 x 2GB van de OCZ2RPR10664GK
Veel mensen hebben een bepaalde merkvoorkeur en dat is ook helemaal niet erg, maar ik probeer simpelweg wat deuren te openen en je over de mogelijkheden te informeren. Desondanks bestaat de kans het getestte geheugen inderdaad ook werkt in 4x1GB en dan ben je in principe klaar.quote:Meer snelheid en ja, wel iets meer belastend voor het systeem. Systeem moet 24x7 stabiel kunnen draaien dus zal niet op zoek zijn naar de maximale overclock maar iets daaronder zeg maar. 4 x 1GB van het geteste geheugen zal dan prima gaan denk ik?
Heb in het verleden vaak combi's gehad die niet lekker werkten, vandaar dus de vragen.quote:r00n schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:19:
[...]
Nee, de conclusie is dat het betreffende geheugen niet is getest en de snellere variant ook niet in 4x1GB-configuratie. Maar vooral het feit dat een combinatie van Gigabyte en OCZ wel vaker voor problemen heeft gezorgd draagt verder bij aan het advies om verder te kijken dan je neus lang is.
[...]
Veel mensen hebben een bepaalde merkvoorkeur en dat is ook helemaal niet erg, maar ik probeer simpelweg wat deuren te openen en je over de mogelijkheden te informeren. Desondanks bestaat de kans het getestte geheugen inderdaad ook werkt in 4x1GB en dan ben je in principe klaar.
De Asus P5Q Pro kent wel ondersteuning voor beide modules (zie: http://dlsvr04.asus.com/p...5/P5Q_Pro/P5Q-PRO-QVL.zip)
Reg. datum: 23 december 2006
Vandaag 2x 1gb PC8500 (D9GMH) binnen gekregen (2ehands via marktplaats). Beide latjes zo brak als wat. Test #2 in memtest86+ errors bij beide reepjes. Repen zijn ongeveer 1jaar oud, dus nog garantie, moet alleen even de bon zien te krijgen. Repen zien er nog gaaf uit, maar zijn wel stuk, is RMA handig bij komplett?
Krijg ik zeker single sided reepjes terug.
Voltage en timings wel goed neem ik aan.quote:Jut schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:20:
Iemand ervaring met RMA bij komplett?
Vandaag 2x 1gb PC8500 (D9GMH) binnen gekregen (2ehands via marktplaats). Beide latjes zo brak als wat. Test #2 in memtest86+ errors bij beide reepjes. Repen zijn ongeveer 1jaar oud, dus nog garantie, moet alleen even de bon zien te krijgen. Repen zien er nog gaaf uit, maar zijn wel stuk, is RMA handig bij komplett?
Double sided worden niet meer gemaakt dus de kans is groot ja.quote:Krijg ik zeker single sided reepjes terug.
Reg. datum: 23 december 2006
Probeer het morgen nog wel een keertje.
Heb 3mnd geleden ook crucial ballistix pc8500 dualsided reepjes gehad, die deden het zeker weten wel goed op standaard timings (auto) en 2v. Geef dus nu al 0,2v meer. Heb nog dezelfde bios dus daar ligt het ook niet aan.
I7 920 @ 4,2 / Rampage II Extreme / 3x2 GB Dominator GT @1600 C7 / HD5870 1 GB CFX / SupremeFX X-Fi / 2x Intel X25-M Postville 80 GB (RAID 0)/ 2x Samsung Spinpoint F1 1TB / TRUE 120 Lapped / CM690 / Cooler Master real power 1000m / Syncmaster 2443BW
Hmm, ik heb ook 1 brak reepje welke deze week opgestuurd gaat worden. Dit zijn de goede reepjes. Dan krijg ik waarschijnlijk ook andere terug.quote:nedernakker schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 06:42:
ik heb 2 weken geleden via crucial zelf een rma geregeld, mooie ballistix tracer met d9gmh opgestuurd en fijne ballistix met andere chips terug gehad. dus best balen uiteraard, had ook niet anders verwacht, vooralsnog doet dat nieuwe pc2 6400 geheugen wel 533 op 5-5-5-15 met 2,0 volt, max heb ik nog niet opgezocht, maar dat zal uiteraard niet zo hoog zijn als mijn setje d9gmh's
Wat is wijsheid? Ik heb in totaal 4x1GB Crucial Ballistix Tracers DDR2 PC6400 met leds (Allemaal D9GMH). Ik moet een kitt van 2 opsturen voor RMA volgens de helpdesk, terwijl er maar 1 reepje kapot is. Op dit moment heb ik dus nog 2x1GB in mijn PC zitten. Als ik bovenstaande zo lees, krijg ik zeer waarschijnlijk een kitt terug zonder de goede chips. Dan kan ik nog niet lekker oc-en.
Ik zit er nu aan te denken om een los 2ehands reepje te zoeken en de 1GB die nog wel goed werkt ook weer terug in de PC te zetten.
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Asus EEE 1000HE
DFI-P35DK-T2RS-R.AA0-Bios924 E8400-C0-Q745A357-4016MHz.(8x502)-1.39v TuniqTower120 4x2G-OCZ GoldXTC 2G8008GQ-PC6400@DDR1004-C6-6-6-18-2.00v AntecSonata HauppaugeHVR2200 SeasonicS12/600W SyncMaster245B+ eVGA-GTX285-1Gb@741/1584/2592M More...
Waarschijnlijk Powerchip.quote:Dark schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:15:
Wat zou er op OCZ pc6400 gold 8gb (4x2g) quadkit zitten (OCZ2G8008GQ)?
Reg. datum: 23 februari 2009
Ik heb een PC van een vriend overgenomen die naar het buitenland is vertrokken. Hij had de Bios helemaal top getuned, maar tijdens het transport is waarschijnlijk de clr-CMOS-knop ingedrukt... nu zit ik met een PC die niet stabiel loopt.
MOBO: Striker II
GEHEUGEN: 2x CORSAIR XMS2 2GB (Totaal dus 4GB)
CPU: INTEL E8400
Ik heb begrepen dat er wat instellingen zijn die van belang kunnen zijn: BIOS revision 1101.
Hij crasht al tijdens installatie van zowel VISTA 64 als XP 64...
Met het geheugen op de langzaamste snelheid en met timings van 5-5-5-15 zou je zonder het voltage te veranderen wel weer windows moeten kunnen installeren in ieder geval.
De zogeheten 'quadkits' zijn niet meer dan twee 2x2GB-kits en daarop wordt bij OCZ normaal gesproken Powerchip gebruikt. Ik kan er verder weinig over vinden, maar daar kun je wel vanuit gaan.quote:Dark schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:15:
Wat zou er op OCZ pc6400 gold 8gb (4x2g) quadkit zitten (OCZ2G8008GQ)?
Je geeft aan dat de pc onlangs is vervoerd, dus schroef hem eens open en controleer of er een zichtbaar defect is, of het batterijtje nog op zijn plek zit, of er condensatoren bol staan, etc.quote:Dboarder schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:56:
Kan iemand mij helpen? Kan niet de juiste info vinden op het forum.
[...]
Hij crasht al tijdens installatie van zowel VISTA 64 als XP 64...
Sowieso zou het systeem gewoon moeten werken met alles op default. Anders zou je eens aan hem kunnen vragen wat hij zoal heeft gewijzigd. Verder vraag ik me af waarom je in dit topic hebt gepost, tenzij je zelf het geheugen verdenkt. In dat geval weet je meer dan wij, want het kleine beetje info dat je geeft wijst niet direct naar het geheugen. Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
r00n wijzigde dit bericht 24-02-2009 04:40 (84%)
De bsod die ik heb kunnen lezen had IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL als melding. Ik heb inmiddels uit andere topics begrepen dat dit met geheugen te maken heeft.
Ik heb timing van 5-5-5-15 op zowel auto als 1t en 2t geprobeerd. Daarnaast heb ik Voltage verhoogd van MEM naar 2,1V. NB ook iets verhoogd. Heb geheugen handmatig op 667MHz gezet.
Wellicht heeft iemand nog opties???? Hij komt tijdens installatie namelijk nog steeds met bsod...
I7 920 @ 4,2 / Rampage II Extreme / 3x2 GB Dominator GT @1600 C7 / HD5870 1 GB CFX / SupremeFX X-Fi / 2x Intel X25-M Postville 80 GB (RAID 0)/ 2x Samsung Spinpoint F1 1TB / TRUE 120 Lapped / CM690 / Cooler Master real power 1000m / Syncmaster 2443BW
Reg. datum: 11 februari 2000
dit is een behoorlijke algemene (bekende) error, kan met meerdere dingen te maken hebben (alle componenten, drivers kan ook)quote:Dboarder schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:05: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
http://www.google.nl/sear...+OR&start=60&sa=N
Mister_X wijzigde dit bericht 24-02-2009 10:18 (21%)
RAID uitgeschakeld (had uiteraard tijdens installatie netjes RAID-drivers geladen).
Videokaart (standaard PoV 8800GTS) vervangen door 'oude' ASUS 8600GT
Niks verkeerds te zien op mobo. ziet er allemaal nog uit zoals het zou moeten...
Ik begin echt wanhopig te worden.... In alle verschillende configuraties krijg ik zowel XP pro 32bit, 64bit als Vista 32 en 64bit niet geinstalleerd. Tijdens/na de eerste Reboot van de installatie gaat het fout en komt hij met een heel snel bsod dat een fractie van een seconde te zien is en vervolgens reboot hij weer. Na twee of drie keer komt hij met de bekende melding dat windows niet goed is afgesloten maak een keuze voor opstarten (safe mode, safe mode met netwerk etc.)
help?
Iets zegt mij dan dat het geheugen niet de dader is, en volgens mij wordt het dan tijd om zelf een topic te openen in plaats van hulp te vragen in het geheugen informatie en overclockresultaten-topic...
Two wrongs don't make a right, but two Wrights make a plane.
Ik heb veel website's bekeken die volgens de Cellshock website geautoriseerd dealer zijn, maar nergens kan ik DDR2 vinden.
Vanmorgen mailtje gestuurd naar Cellshock, kreeg zojuist antwoord: Alle Cellshock DDR2 modules zijn EOL, ze focussen zich volledig op DDR3.
Omdat Cellshock bij mijn weten de enigste was die garandeerde dat er D9's opzaten, wilde ik vragen of jullie nog leveranciers weten die D9 chips gebruiken... zit nu met 1024 Mb te koekeloeren...
Thermaltake Armor Jr. Antec NeoPower Blue 650. Asus Rampage II Extreme. Intel i7 920 D0 FPO#3845B071. 3X2GB OCZ PC3-12800 CL7. 6600LE. 2x500GB Samsung HDD. Creative X-Fi.
Two wrongs don't make a right, but two Wrights make a plane.
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last