Hoofdcategorieën
Topicacties

[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 september 2007

Nou, het is nu weer kut met peren. ssh connecties klappen er soms als binnen een minuut uit... Hier heb ik werkelijk niets aan...

moeh?

quote:
Devvert schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:56:
Nou, het is nu weer kut met peren. ssh connecties klappen er soms als binnen een minuut uit... Hier heb ik werkelijk niets aan...
Heb je het al een tijdje geprobeerd met een kabel verbinding? Blijf je dan ook last van time outs hebben? Probeer gewoon een tijdje met de mee geleverde kabel rechtstreeks op je of, vanaf de router naar de pc (liefst vanaf het modem natuurlijk :P) en kijk of het ook gebeurt.

Ik kan rustig een SSH sessie een paar uur open laten staan, en als ik terug kom is ie gewoon nog steeds werkend. Dus het ligt niet aan casema in het algemeen volgens mij :P (maar ja, ik zit in den haag jij ergens bij Utrecht :P)

Wiebbe wijzigde dit bericht 04-04-2008 07:21 (18%)

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Devvert schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:28:
sa1, gebruik je ook dingen als ssh of irc? de rest werkt wel goed (meestal).
heb de hele dag een ssh verbinding open gehad naar huis (vanaf m'n werk) einde van de dag stonden m'n ssh tunnels keurig nog open, dus ja.. echt totaal geen problemen :)

vandaag ook al vanaf 08:30 uur tot nu open.. en draait nog steeds

Sa1 wijzigde dit bericht 04-04-2008 12:03 (8%)

Reg. datum: 26 mei 2003

Ik lees net dat multikabel de snelheid van 12mbit naar 16mbit verhoogd.
gaat casema dit ook doen of niet? aangezien er pas net een snelheidsverhoging is doorgevoerd naar 12mbit.

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

SP-AR-TA
Reg. datum: 17 april 2003

Ik heb momenteel Casema Midi ( 16 mbit ) i.c.m. met televisie en digitale telefonie.
Gaat mijn download nou nog omhoog of niet?

Intel Core 2 Duo E6600, EVGA GeForce 8800 GTS 320 MB SuperClocked, 2048 MB PC5300 Kingston, Asus P5B, Creative Audigy 2 ZS, NX Ultra webcam, Inspire T7700 7.1, Samsung Syncmaster 930 BF.

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
sjorremans schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:33:
Ik lees net dat multikabel de snelheid van 12mbit naar 16mbit verhoogd.
gaat casema dit ook doen of niet? aangezien er pas net een snelheidsverhoging is doorgevoerd naar 12mbit.
De snelheidsverhoging geldt alleen voor de triple-play producten (televisie, internet en telefonie). Dus niet voor de losse internet-abonnementen (lees: televisie en internet).

Ik ben ook benieuwd of Casema volgt...

Reg. datum: 26 mei 2003

quote:
Dulse schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:52:
[...]
De snelheidsverhoging geldt alleen voor de triple-play producten (televisie, internet en telefonie). Dus niet voor de losse internet-abonnementen (lees: televisie en internet).

Wij hebbe ook zo abbo bij casema, televisie,internet en telefonie, ben benieuwd dan!

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

Reg. datum: 07 januari 2005

quote:
sjorremans schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:12:
[...]
Wij hebbe ook zo abbo bij casema, televisie,internet en telefonie, ben benieuwd dan!
En Multikabel biedt bij de triple play-producten ook onbeperkt onderling bellen aan. Ik ben benieuwd of Ziggo deze bundels gaat voeren. Zo ja, dan krijgen de Casema-abonnees deze ook.

SP-AR-TA
Reg. datum: 17 april 2003

quote:
Dulse schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:52:
[...]

Momenteel heb ik ook Televisie, digitale telefonie en Casema Midi. Volgens mij gaat mijn snelheid dan wel degelijk omhoog!

Intel Core 2 Duo E6600, EVGA GeForce 8800 GTS 320 MB SuperClocked, 2048 MB PC5300 Kingston, Asus P5B, Creative Audigy 2 ZS, NX Ultra webcam, Inspire T7700 7.1, Samsung Syncmaster 930 BF.

quote:
Nippletwister schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:40:
Ik heb momenteel Casema Midi ( 16 mbit ) i.c.m. met televisie en digitale telefonie.
Gaat mijn download nou nog omhoog of niet?
Casema midi is geen 16MBit maar 1,6 MBit....

Reg. datum: 01 november 2004

Ik ben (namens mijn ouders) aan het overwegen om ADSL op te zeggen en over te gaan op triple play van Casema (straks Ziggo).

Nu is het zo, dat er onlangs verbouwd is waarbij 2 huizen to 1 huis zijn gevoegd. het eerste huis was verdieping 1+2, en het 2e huis was de begane grond.

Nu is het zo, dat er in huis 2 contact dozen zijn, 1 op de begane grond, en 1 op de eerste verdieping. De elekricien heeft de coax in de meterkast professioneel gesplit.

Mijn vraag:
In de installatiehandleiding Casema wordt gezegd dat je het modem bij de 'basis' aansluiting van je kabel moet aansluiten. Aangezien dit in mijn geval op 2 plaatsen zou kunnen zijn, en de meterkast geen optie is het volgende:
Maakt het uit of ik het modem op de begane of 1e verdieping aansluit? het liefst doe ik het op de eerste, omdat daat onze pc staat, het basisstation van onze draadloze telefoonset en ik tevens een wifi router wil plaatsen. Op deze manier is er de meeste dekking in het huis voor zowel boven als beneden.

De splitting gebeurt feitelijk in de meterkast, dus persoonlijk denk ik dat er geen verschil is tussen de woonkamer beneden en de pc kamer boven. Gaat dit me nog problemen opleveren bij het internetten en tv kijken boven en beneden?

Reg. datum: 04 december 2006

Je modem wordt altijd geplaatst op de hoofdaansluiting. Dit betekent dus dat dit op de plek is waar de kabel(groene kabel) je woning binnenkomt. Dat zal bij dus in de meterkast zijn als daar de aftakking plaats vindt.

Je modem wordt voor de splitsing aangesloten en hierop kan je dan je telefoon en internet aansluiten.

Nikon D80, Nikon MB-D80, Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD AS, Nikkor 70-300mm VR 4.5-5.6, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, Nikon SB-800, B+W UV MRC, 2x Sandisk Extreme III 2GB, Gorilla SLR Zoom, Bilora 1122, Crumpler Match Maker M, Crumpler Pretty Boy L

Reg. datum: 03 mei 2004

Hopelijk gaat Casema ook zsm verhogen nu Multikabel het doet.
Heb hier momenteel Casema internet Multi (4 Mbit) + digitale telefonie + digitale tv.
8 Mbit zou toch lekker zijn, en misschien 1 Mbit upload, maar dat is bijzaak :)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

Ik heb nu alweer een paar maanden Casema Maxi, wat toen 8mbit was.
Nu las ik net dat bericht over MultiKabel en zag daar dat bijvoorbeeld hun 12mbit naar 16mbit zou gaan. Dus ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen op de site van Casema.
Tot mijn grote verbazing zie ik daar staan dat Maxi 12mbit is. Sinds wanneer is dat?
Ik heb gisteravond nog zitten downloaden en ik kwam toch echt niet hoger dan 1MB/s, wat volgens mij gelijk is aan 8mbit. Die 1MB/s was zeker weten mijn max, omdat ik van die payserver (usenet) maximaal met 20mbit kan downlaoden.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu allemaal zit? :)

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
Mindreaper schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:12:
Ik heb nu alweer een paar maanden Casema Maxi, wat toen 8mbit was.
Nu las ik net dat bericht over MultiKabel en zag daar dat bijvoorbeeld hun 12mbit naar 16mbit zou gaan. Dus ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen op de site van Casema.
Tot mijn grote verbazing zie ik daar staan dat Maxi 12mbit is. Sinds wanneer is dat?
Ik heb gisteravond nog zitten downloaden en ik kwam toch echt niet hoger dan 1MB/s, wat volgens mij gelijk is aan 8mbit. Die 1MB/s was zeker weten mijn max, omdat ik van die payserver (usenet) maximaal met 20mbit kan downlaoden.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu allemaal zit? :)
modem ff resetten?

T809

quote:
Hehe, ik voel me nu wel heel dom hoor.
Dat zal ik eens gaan proberen :P
Zit ik zeker al weken op 8mbit ipv 12mbit? :P

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Mindreaper schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:37:
[...]

Hehe, ik voel me nu wel heel dom hoor.
Dat zal ik eens gaan proberen :P
Zit ik zeker al weken op 8mbit ipv 12mbit? :P
per maart zijn ze gaan verhogen.. dus't valt best mee.
Reg. datum: 01 november 2004

quote:
Vassie18 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:23:
Je modem wordt altijd geplaatst op de hoofdaansluiting. Dit betekent dus dat dit op de plek is waar de kabel(groene kabel) je woning binnenkomt. Dat zal bij dus in de meterkast zijn als daar de aftakking plaats vindt.

Je modem wordt voor de splitsing aangesloten en hierop kan je dan je telefoon en internet aansluiten.
Maar die splitting die in de meterkast zit is niet zomaar los te krijgen, zit helemaal vastgeschroefd op een professionele splitter. Dus is totaal iets anders dan watje in de zelfinstallatie handleiding leest.

Iemand nog ideeen?

quote:
Mijulio schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]

Maar die splitting die in de meterkast zit is niet zomaar los te krijgen, zit helemaal vastgeschroefd op een professionele splitter. Dus is totaal iets anders dan watje in de zelfinstallatie handleiding leest.

Iemand nog ideeen?
Volgens mij zit bij mn ouders de modem (router) gewoon na de splitter. Eerst was die router alleen voor internet, nu sinds kort ook Voip. Ik weet alleen niet precies hoe het met de tv zit.. die komt denk ik gewoon als aparte kabel het huis binnen.

Dus.. mss gewoon eens proberen dat ding aan te sluiten na de splitter?

Reg. datum: 24 februari 2004

En ook hier in postcodegebied 1261 al vanaf de jaarwisseling soms hele beroerde verbindingen. Hoge pingtijden en time-outs, altijd tussen 1900 en 2000 uur of in het weekend. Als het drukker is dan normaal, denk ik dan maar. Wat internet betreft kun je daar dan nog wel mee leven, maar als je Casema-telefonie hebt, dan is een normaal gesprek voeren op die momenten niet mogelijk.
Ben bij mij in de buurt al een enquete gestart onder de mensen waarvan ik weet dat ze Casema hebben. Een servicemedewerker van Casema noemde mij een tijdje terug een heel lijstje van huisnummers op :>
Heb inmiddels een 'persoonlijke' contactpersoon bij Casema, de heer Henny Timmer. Ze hebben wat hardware in de wijkcentrale (CMTS) vervangen, maar het probleem blijft. Ik heb de regionale krant erbij gehaald en die heeft ook gepubliceerd. Casema wist niet half hoe snel ze daar op moesten reageren met de mededeling dat 't probleem verholpen is en dat ik een schadevergoeding heb ontvangen. Nou, die schadevergoeding heb ik nog niet en het probleem is er nog steeds! De volgende mail aan de krant ligt alweer klaar...

Reg. datum: 06 augustus 2006

Even wat positiefs over Casema.

Na een 2 maanden durend ADSL drama...
(korte samenvatting: Planet IPB opgezegd -> lijn gesloopt -> 1 1/2 maand geen Internet -> Telfort die na ADSL order acceptatie opeens niet meer kan leveren, zowel Planet als Telfort die niets kunnen doen -> Telfort die moeilijk doet omtrent het annuleren van de order -> na 3 (onbeantwoorde) mails heel veel telefoontjes en een aangetekende brief mijn ADSL order kunnen annuleren ivm het niet opleveren van een verbinding)
... een Maxi abonement icm telefonie aangevraagd.

Alles verliep zonder 1 probleem, snelle bevestiging van de order, binnen 10 dagen een gratis monteur op de stoep, inpluggen en klaar! Snelheid is prima (via mijn wireless router gemiddeld zo rond de 12000 kb/s), verbinding stabiel, helpdesk bereikbaar, kortom eigenlijk zoals het zou moeten zijn.
Ik bedenk me voorlopig wel twee keer voordat ik weer een overstap naar een andere ADSL / kabel provider waag.
Casema is wel wat duurder dan bijvoorbeeld Telfort, maar ik heb nu ook wel gezien dat service e.d. gewoon geld kost. Voorlopig betaal ik dat verschil nog graag.

Reg. datum: 28 januari 2004

Hier is het internet zelf geen probleem, maar de webmail van casema des te meer. Lijkt echt aan de regio hier te liggen (4105) want op mijn werk er nooit last van, maar hier de laatste tijd erg veel problemen om in de webmail te komen :s

If you do something, do it good.

Reg. datum: 23 december 2004

Iemand een idee of Casema nog gaat verhogen nu mulitkabel dat ook gaat doen? En als ze al gaan verhogen, wanneer zou dit dan zijn? Of ben ik te vroeg :P
quote:
Mijulio schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]

Iemand nog ideeen?
Als het een profi splitter is, is het zoiets: http://www.okaphone.nl/product/images/RH-VFC0421.JPG
Die kun je met een steeksleuteltje vrij makkelijk losdraaien en vervangen door een exemplaar met drie uitgangen, daarvan kun je er dan een voor je modem gebruiken. Mijn ervaring is dat, als je signaal goed is, het weinig uitmaakt waar je je modem inprikt, trouwens.

kabeltje los halen van die ingang, die op je casema splitter zetten en die uitgang ervan weer op die splitter.

Ga nu niet splitten VOOR je modem want je signaal wordt 100% zeker zwakker. Ik heb hier een half jaar gezeik (verbinding die telkens wegviel) mee gehad voordat ze erachter kwamen dat deze contructie het probleem was.

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: