ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 23 24 25 26 last
Reageer Nieuw TopicDas fijn, eindelijk een datum.quote:JeFFJuH schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 07:52:
Onderaan op de pagina http://www.casema.nl/pagina/thuis/internet staat nu:
** Per 1 maart 2008 wordt de download snelheid van Casema Maxi verhoogd naar 12000 kbit/s.
Altijd lekker iets meer snelheid.
jah iets als in 1.5 x zoveelquote:Erpeet schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:43:
[...]
Das fijn, eindelijk een datum.![]()
Altijd lekker iets meer snelheid.
yow
Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB
Reg. datum: 20 februari 2002
Bij de kabelaars staat alles los van elkaar. Elk "product" heeft een aparte frequentieband(en) door de coaxkabel. Je kan het zien alsof elk product een dedicated verbinding heeft.quote:Hotzenwalder schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:32:
Bij het MEGA abbonnement krijg je 20000 down en 2000 up. Als je dit combineert met TV en telefonie blijf je dan downloaden met 20000 of wordt er een deel gereserveerd voor TV en telefonie. Gaat heftig downloaden ook niet ten koste van de beeldkwaliteit van digitale TV en geluidskwaliteit van telefonie of heeft Casema dit goed gescheiden, zodat het een niet het ander beinvloed?
Kan namelijk helemaal niet meer ermee verbinden, krijg dan een timeout.
Reg. datum: 19 november 2006
Werkt bij mij gewoonquote:RickDB schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:52:
Is de casema nieuwsserver(news.casema.nl) toevallig down?
Kan namelijk helemaal niet meer ermee verbinden, krijg dan een timeout.
Alleen wel een probleemje tegengekomen... Het lijkt erop dat Casema poort 25 inkomend blokkeerd
Uitgaande blokkade is geen probleem (doet Orange ADSL ook; niks wat een smarthost instellen niet oplost) maar een inkomende blokkade vind mijn mailserver niet grappig.
Weet iemand of er bij Casema een makkelijke manier omheen is? (Bijv. zoals bij Planet waarbij je hun mailserver als tweede MX instelt waarna die het doorstuurt)
Ik wil op termijn wel ergens extern een servertje gaan hosten (ben momenteel aan het zoeken naar een leuke colo) maar tot die tijd wil ik hem hier nog even laten draaien.
(Hoop dat iemand dit weet, anders moet ik mijn ADSL ook nog even aangesloten laten staan voor de binnekomende mail)
Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently.
Dit hebben ze enige tijd geleden gedaan, waarom weet ik niet
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=79959
Reg. datum: 26 september 1999
Vergeet je dan niet dat je bij Multi ook al 5,- korting op telefonie krijgt?quote:Satch schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:27:
Ik ga ook maar eens overwegen om van Multi --> Maxi te gaan. Dan is digitale telefonie gratis dus het kost maar 7.95 per maand extra.
Allebei incl. telefonie scheelt het ¤13,05 volgens http://www.casema.nl/pagina/thuis/combinaties
Nope, dit is helaas niet mogelijk. Maar waarom moet het perse via je eigen SMTP server? Ik draai hier exchange, en heb gewoon de SMTP ingesteld in exchange op de casema SMTP. emails komen gewoon goed aan daarnaquote:SambalBij schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:45:
Sinds vandaag heb ik ook Casema kabelinternet. Overgestapt vanaf ADSL die bij mij toch niet echt lekker stabiel is.
Alleen wel een probleemje tegengekomen... Het lijkt erop dat Casema poort 25 inkomend blokkeerd
Uitgaande blokkade is geen probleem (doet Orange ADSL ook; niks wat een smarthost instellen niet oplost) maar een inkomende blokkade vind mijn mailserver niet grappig.
Weet iemand of er bij Casema een makkelijke manier omheen is? (Bijv. zoals bij Planet waarbij je hun mailserver als tweede MX instelt waarna die het doorstuurt)
Ik wil op termijn wel ergens extern een servertje gaan hosten (ben momenteel aan het zoeken naar een leuke colo) maar tot die tijd wil ik hem hier nog even laten draaien.
(Hoop dat iemand dit weet, anders moet ik mijn ADSL ook nog even aangesloten laten staan voor de binnekomende mail)
[edit]
leren lezen, het gaan om je inkomende SMTP
Maar nee, die is gewoon geblokkeerd en kan je helaas niet omheen. Nou ja, je kan een andere poort gaan gebruiken
Maar wat voor inkomende SMTP draai je dan eigelijk? Voor je eigen mail server thuis?
Wiebbe wijzigde dit bericht 10-02-2008 12:55 (10%)
Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei
Juli, dan zullen ze snel moeten zijn.quote:Erpeet schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:05:
Casema (Zesko) gaat komende zomer de snelheid opnieuw verhogen als ze overstappen op eurodocsis 3.0.![]()
Eens kijken wat dit gaat doen tegenover ADSL2, eens kijken of men dan eindelijk eens glasvezel versnelt gaat inzetten.
Eigenlijk moet KPN dan wel nu aan de slag, willen ze mee in de strijd.
Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter
Het netwerk van Casema loopt nu al achter, in vergelijking met bijvoorbeeld dat van UPC. Casema gebruikt nog steeds EuroDOCSIS 1.1, terwijl UPC al enige tijd EuroDOCSIS 2.0 toepast op zijn netwerk.quote:Erpeet schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:05:
Casema (Zesko) gaat komende zomer de snelheid opnieuw verhogen als ze overstappen op eurodocsis 3.0.![]()
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Reg. datum: 22 juli 2006
Dat is helemaal niet waar. Dat zou niet eens kunnen aangezien telefonie alleen op EuroDOCSIS 2.0 werktquote:JeFFJuH schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:09:
[...]
Het netwerk van Casema loopt nu al achter, in vergelijking met bijvoorbeeld dat van UPC. Casema gebruikt nog steeds EuroDOCSIS 1.1, terwijl UPC al enige tijd EuroDOCSIS 2.0 toepast op zijn netwerk.
Als je een nieuw modem hebt gebruikt je gewoon EuroDOCSIS 2.0! Alleen het hele oude 4200 modem is nog 1.0 only!
Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen qua snelheden, en uiteraard dat de prijs dan niet te hoog wordt
Wiebbe wijzigde dit bericht 10-02-2008 18:18 (10%)
Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei
Nou de prijs is al fiks. 47 euro voor een 8 MBit lijn met telefonie is niet goedkoop. Straks dan 12 MBit, maar kijk eens naar een willekeurig ADSL lijntje, wat kost daar bv de 8MBit variant?quote:Wiebbe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:15:
[...]
Dat is helemaal niet waar. Dat zou niet eens kunnen aangezien telefonie alleen op EuroDOCSIS 2.0 werkt(kleine correctie, het zou wel werken op 1.0 maar de QoS is veel beter op 2.0, anders zou je dus problemen kunnen krijgen met audio als je download!)
Als je een nieuw modem hebt gebruikt je gewoon EuroDOCSIS 2.0! Alleen het hele oude 4200 modem is nog 1.0 only!
Ik ben wel erg benieuwd wat ze gaan doen qua snelheden, en uiteraard dat de prijs dan niet te hoog wordt
Nou de prijs is fiks. 8 MBit voor 47 eu
Casema is al Docsis 2.0, alleen @Home nog niet overal.quote:JeFFJuH schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:09:
[...]
Het netwerk van Casema loopt nu al achter, in vergelijking met bijvoorbeeld dat van UPC. Casema gebruikt nog steeds EuroDOCSIS 1.1, terwijl UPC al enige tijd EuroDOCSIS 2.0 toepast op zijn netwerk.
Zie: http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=79971
Zesko wacht niet af
Wanneer kunnen we dit moois verwachten? Deze zomer al, zeggen ze bij Zesko, de fusiegroep van Casema, Multikabel en @Home die vanaf mei als Ziggo verder gaat. De kabelreus belooft weliswaar geen snelheden van 200 Mbps, maar de abonnementen worden vanaf juli in ieder geval sneller.
Zesko is op dit moment aan het testen met Eurodocsis 3.0, bevestigt woordvoerder Gradus Vos. "Echter, eerst moeten onze netten, dus van Casema, @Home en Multikabel, voor Eurodocsis 2.0 geschikt zijn. De netten van Casema en Multikabel zijn dat inmiddels en het net van @Home is dat voor een groot gedeelte. Eind juni zal het net van @Home helemaal geschikt zijn."
Eurodocsis 2.0 schroeft de uploadsnelheid op en stoomt het netwerk klaar voor opvolger 3.0. Die standaard maakt, door kanaalbundeling te gebruiken, weer veel hogere down- en uploadsnelheden mogelijk.
"Als je net geschikt is voor 2.0, dan is het ook geschikt voor 3.0", licht Vos toe. "Om die reden schakelen wij vanaf juli binnen Zesko geleidelijk over op 3.0. In de loop van de tweede helft van het jaar gaan we dan ook de snelheden verhogen, beginnend bij ons snelste internetabonnement." Hij wil vanuit concurrentieoverwegingen niet vertellen hoevéél sneller het internetaanbod van Zesko dan gaat worden.
Ik draai inderdaad een eigen mailserver hier thuis met eigen domeinen.quote:Wiebbe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:48:
leren lezen, het gaan om je inkomende SMTP
Maar nee, die is gewoon geblokkeerd en kan je helaas niet omheen. Nou ja, je kan een andere poort gaan gebruiken
Maar wat voor inkomende SMTP draai je dan eigelijk? Voor je eigen mail server thuis?
Ik heb het voor nu even opgelost met een andere poort (1025 ipv 25) en een doorstuurservice.
Andere MX opgegeven voor domein, en die mailserver stuurt het vervolgens door naar de mijne op poort 1025. Uitgaande mail werkt prima via smtp.casema.nl.
Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently.
Reg. datum: 03 november 2001
Mijn vraag is nu (waar de Helpdesk geen duidelijk antwoord op had):
In mijn meterkast zit de binnenkomene doos met één male antenne-connector. Daarin gaar een femail kabel waaraan aan de andere kant in de woonkamer een TV/Radio aansluiting zitten. Zou k het modem nu in mijn meterkast kunnen aansluiten en de digitale-tuner en analoge TV in mijn woonkamer? Ik heb al bij familie gekeken en de modem-aansluiting is female-in / male uit dus dat zou geen probleem zijn, maar gaat het ivm filters, aansluitingen, signaalsterktes e.d.
C2D6600-1950PRO256-2x1024MB-ASROCK_CONROE_XFIRE-500GBSATAII-ENERMAX-Liberty500W
Dit is inderdaad de enige manier. Zo heb ik het ook, works like a charm, maar is niet zo mooi als zelf poort 25 open hebben.quote:SambalBij schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:34:
[...]
Ik draai inderdaad een eigen mailserver hier thuis met eigen domeinen.
Ik heb het voor nu even opgelost met een andere poort (1025 ipv 25) en een doorstuurservice.
Andere MX opgegeven voor domein, en die mailserver stuurt het vervolgens door naar de mijne op poort 1025. Uitgaande mail werkt prima via smtp.casema.nl.
Klopt inderdaad. Op de male 'hoofd' aansluiting komt nu een splitter, daar gaat de kabel van je TV (female) nu in, de andere kant gaat naar je modem. Je decoder staat bij je TV, check eerst de kwaliteit en ga daarna pas spelen met filters.. overigens.. als je nu goed analoog beeld heb, kan ik het me niet voorstellen dat je DTV slecht is.quote:eatme schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:51:
Aanstaande zaterdag omt er een monteur Casema Maxi installeren. Ik doe dat soort dingen het liefst zelf, maar als ik kan kiezen om binnen 5 werkdagen een monteur binnen te hebben of pas na 10 dagen een DHZ pakket dan zet ik met alle liefe koffie voor die man (of vrouw).
Mijn vraag is nu (waar de Helpdesk geen duidelijk antwoord op had):
In mijn meterkast zit de binnenkomene doos met één male antenne-connector. Daarin gaar een femail kabel waaraan aan de andere kant in de woonkamer een TV/Radio aansluiting zitten. Zou k het modem nu in mijn meterkast kunnen aansluiten en de digitale-tuner en analoge TV in mijn woonkamer? Ik heb al bij familie gekeken en de modem-aansluiting is female-in / male uit dus dat zou geen probleem zijn, maar gaat het ivm filters, aansluitingen, signaalsterktes e.d.
Reg. datum: 03 november 2001
C2D6600-1950PRO256-2x1024MB-ASROCK_CONROE_XFIRE-500GBSATAII-ENERMAX-Liberty500W
Mijnes staat iig, maar zal vanavond eens kijken of je die dingen ook kunt ophangen.. denk het niet, maar zal ff kijkequote:eatme schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:36:
bedankt voor het antwoord. Nu ik weet dat het modem bij de binnenkomende Radio/TV aansuiting gezet kan worden heb ik nog een vraag: zijn die Motorola modems op de hangen aan de muur of moeten ze staan. Als dat laatste het geval is moet ik een mooi plankje makenvoor de monteur komt.
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 23 24 25 26 last